سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
منحنی فراموشی

منحنی فراموشی، کاهش ضریب نگهداری حافظه  انسان را در طول زمان نمایش می‌دهد. این مربوط به عقیده? توانایی حافظه است که منسوب می‌شود به ماندگاری چیزهایی که حافظه از ذهن  جمع‌آوری می‌کند. حافظه هر چقدر قوی‌تر باشد، مدت طولانی‌تری می‌توانیم آنرا به یاد بیاوریم. نمودار  متعارف منحنی فراموشی نشان می‌دهد که انسان‌ها گرایش دارند که حافظه‌شان را با اطلاعات جدید یادگرفته شده نصف و تقسیم کنند و این را ناخودآگاهانه در طول چند روز یا هفته انجام می‌دهند تا زمانیکه خود آنرا مرور کنند.

اولین بار منحنی فراموشی توسط روانشناس آلمانی هرمان ابینگهاوس در سال 1885 معرفی شد.

در یک برنامه که در آن یک کتاب معمولی مدرسه (به طور مثال معنی لغت) امتحان شد، اکثر دانش‌آموزان میزان نگهداری 90? را بعد از 3 تا 6 روز نشان دادند (بسته به مقوله). این بدین معنی است که در این دوره منحنی فراموشی 10? افول کرده است.






تاریخ : پنج شنبه 90/7/28 | 11:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویری از معترضان وال استریت در آمریکا

دانشجویان 25 ایالت آمریکا با ترک کلاس های درس خود، با جنبش "اشغال وال استریت" اعلام همبستگی کردند. دانشجویان گفتند این اقدام را به نشانه اعلام همبستگی با جنبش اشغال وال استریت انجام داده اند. معترضان آمریکایی می گویند که در ایالت متحده فقط یک درصد جمعیت 330 میلیون نفری منابع ثروت و قدرت را در اختیار دارد و این درحالیست که 99 درصد بقیه باید مشکلات اقتصادی را تحمل کنند.

معترضان موسوم به وال استریت که از 17 سپتامبر گذشته در یک پارک در منطقه مالی منهتن نیویورک تجمع کرده‌اند، به وضع اقتصادی و سیاسی آمریکا، آزمندی شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها و تسلط آنها بر سیاستمداران اعتراض دارند. پنجشنبه گذشته هفت نفر از جنبش "اشغال وال استریت" توانستند وارد مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن شوند. این افراد علیه جنگ در افغانستان و عراق شعار دادند و با سر و صدای خود، اظهارات "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا را در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان قطع کردند. پلیس آمریکا نیز این هفت نفر را بازداشت کرد.

"وال استریت" بازار بورس آمریکا و نماد سرمایه داری و حاکمیت سیستم اقتصاد بازار در این کشور است.


 



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

















































































تاریخ : پنج شنبه 90/7/28 | 10:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دیدار تیمهای فوتسال پیشکسوتان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران

دیدار تیمهای فوتسال پیشکسوتان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران عصر سه شنبه در سالن ورزش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و با نتیجه 7 بر 5 به نفع تیم دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسید.
در این دیدار در تیم دانشگاه صنعتی شریف عادل فردوسی پور علی دایی سرشناس ترین چهره ها بودند و در تیم دانشگاه تهران نیز رحمان رضایی، حسین عبدی و آتیلا حجازی حضور داشتند. محمد فنایی نیز به عنوان داور این دیدار نمادین حضور داشت. علاقمندان و دانشجویان زیادی از این دیدار استقبال کردند.

 






تاریخ : پنج شنبه 90/7/28 | 7:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت که ناآگاهانه به زنی تنه زد. زن بی وقفه شروع به فحش دادن و بد وبیراه گفتن کرد ...
روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت که ناآگاهانه به زنی تنه زد. زن بی وقفه شروع به فحش دادن و بد وبیراه گفتن کرد . 
بعد از مدتی که خوب تولستوی را فحش مالی کرد ،تولستوی کلاهش را از سرش برداشت و ... محترمانه معذرت خواهی کرد و در پایان گفت : مادمازل من لئون تولستوی هستم . 
زن که بسیار شرمگین شده بود ،عذر خواهی کرد و گفت :چرا شما خودتان را زودتر معرفی نکردید؟ تولستوی در جواب گفت : شما آنچنان غرق معرفی خودتان بودید که به من مجال این کار را ندادید.
منبع : داستــانک





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از سوی مجله «آرت ریویو» انتخاب شد
آی وِی‌وِی هنرمند چینی به عنوان قدرتمندترین مرد دنیای هنر از سوی مجله «آرت ریویو» انتخاب شد. لیو وِی‌مین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین هنرمندان بسیاری با توانایی بالا دارد. به نظر ما انتخابی که تنها براساس موضع‌گیری و دیدگاه‌های سیاسی باشد، آرمان مجله را زیر پا می‌گذارد.»
آی وِی‌وِی هنرمند چینی به عنوان قدرتمندترین مرد دنیای هنر از سوی مجله «آرت ریویو» انتخاب شد.

این انتخاب براساس نظرسنجی در این مجله صورت گرفته است. وی‌وی که ماه ژوئن پس از 80 روز زندانی بودن در چین آزاد شده بود، در واکنش به این انتخاب گفت: «اصلا احساس قدرت ندارم.»

مسئولان مجله گفته‌اند این هنرمند هنرهای مفهومی به دلیل فعالیت‌های هنری و سیاسی‌اش انتخاب شده است. دولت چین نیز این انتخاب را «متعصبانه» توصیف کرده است.

مجله «آرت ریویو» در بیانیه‌ای نوشت: «فعالیت‌های آی وی‌وی به هنرمندان نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند از ایده هنر محدود در چهاردیواری گالری‌ها یا موزه‌ها فراتر بروند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «او نشان می‌دهد هنر چه امکاناتی می‌تواند داشته باشد و به عنوان یک هنرمند می‌توانید صدای خود را به گوش دیگران برسانید.»




لیو وِی‌مین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین هنرمندان بسیاری با توانایی بالا دارد. به نظر ما انتخابی که تنها براساس موضع‌گیری و دیدگاه‌های سیاسی باشد، آرمان مجله را زیر پا می‌گذارد.»

مجله «آرت ریویو» هم نوشته است: «انتخاب آی وی‌وی به عنوان نفر اول نتیجه مستقیم تلاش‌های او برای گسترش قلمروی هنر معاصر با شکستن مرزهای بین واقعیت و هنر است. شکستن مرز میان واقعیت و هنر کاملا منطبق با آرمان مجله است.»

آی وی‌وی ماه آوریل در فرودگاه پکن دستگیر شد. او قصد سفر به هنگ کنگ را داشت. مقامات دلیل دستگیری او را پرونده مالیاتی او مطرح کردند. در سراسر دنیا کمپین‌هایی برای آزادی این هنرمند شکل گرفت. دلیل دستگیری وی‌وی انتقادهای شدید او از دولت چین بود.

وی‌وی از زمان آزاد شدن اجازه گفت‌وگو با خبرنگاران و استفاده از اینترنت را ندارد. او در تماسی کوتاه گفته بود «بسیار محدود» شده است.

این هنرمند درمورد شرایط خود افزود: «مثلا همین صحبتی که دارم با شما می‌کنم جرم به حساب می‌آید و احتمالا برایم مشکلاتی را موجب می‌شود.»

وی‌وی در ادامه افزود: «من اصلا فکرش را نمی‌کنم که روزی هنرم را از زندگی روزمره جدا کنم. برای من این دو یک چیز هستند. همیشه یکی بوده‌اند.»

هنرمند چینی گفت: «چطور راهی برای اراتباط با دیگران و ارتباط با خودتان پیدا می‌کنید؟ هنر همان چیزی است که زندگی ما را برای کنار آمدن با شرایط شکل می‌دهد.»

وی‌وی از جمله هنرمندان چینی است که شهرت جهانی دارد. او پس از همکاری در طراحی «آشیانه پرنده» در استادیوم المپیک پکن به شهرت رسید.

سال 2010 او فرشی از دانه‌های آفتابگردان طراحی کرد. این طراحی در سالن تریبون مدرن گالری تیت در لندن برپا شد و در طراحی آن از 100 میلیون دانه آفتابگردان استفاده شده بود.

دمین هرست که طراحی‌هایش از جمجمه و استفاده از الماس در این طراحی‌ها شهرت دارد. تنها هنرمند دیگری است که موفق شده به صدر فهرست قدرتمندترین فرد دنیای هنر «آرت ریویو» برسد. او دو بار در سال‌های 2005 و 2008 به این مقام رسید.

رتبه دوم امسال به مدیران گالری سرپنتین لندن یعنی هانس اولریخ اوبریست و جولیان پیتن-جونز رسید. گلن دی. لوری مدیر موزه هنرهای معاصر نیویورک هم سوم شد و لری گوگاسیان، صاحب موزه هنرهای معاصر نیویورک که سال پیش صدرنشین بود چهارم شد.
 
مجله «آرت ریویو» سالانه قدرتمندترین فرد دنیای هنر را انتخاب می‌کند. این فرد می‌تواند هر جایگاهی در دنیای هنر داشته باشد، اغلب اوقات صاحبان گالری‌های هنری به صدر جدول رسیده‌اند و نه هنرمندان.

منبع:

Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:36 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لئوناردو داوینچی


ناپلئون


ماهاتما گاندی


مدیر شرکتIBM


جولیا رابرتز


جان اف کندی


جیم کری


بوش پدر


بوروس ویلیس


آنجلینا جولی


بیل گیتس


انیشتین


چارلی چاپلین


باراک اوباما


منبع : عصــــرایران





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مستر پیبلس (Mr. Peebles ) کوچکترین گربه جهان است.که موسسه رکوردهای جهانی گینس نیز این گربه را به عنوان کوچکترین گربه جهان با 2 سال سن،یک کیلوگرم وزن و 15 سانتی متر بلندا پذیرفته است.
مستر پیبلس (Mr. Peebles ) کوچکترین گربه جهان است.که موسسه رکوردهای جهانی گینس نیز این گربه را به عنوان کوچکترین گربه جهان با 2 سال سن،یک کیلوگرم وزن و 15 سانتی متر بلندا پذیرفته است. این گربه به طور کامل در یک لیوان 200 میلی گرمی جا میشود.مستر پیبلس کوچک که حالا یک ستاره شده در گذشته زندگی بدی داشته و صاحب قبلی اش او را دوست نداشته چون که خیلی کوچک بوده.


مستر پیبلس هم اکنون با دکتر Donna Sassman در ایالت ایلی‌ نویز در ایالت‌ متحده‌ امریکا زندگی می کند. وی میگوید من در خانه ای  در حال واکسن زدن به سگی بودم که این گربه با نمک را دیدم و از صاحبش پرسیدم آیا میتونم  اون را داشته باشم و اون پذیرفت و گربه را به من داد.

دکتری در کلینیک دامپزشکی می گوید مستر پیبلس دارای اختلال ژنیتیکی میباشد و تا مدتها  انتظار میرود بتواند عنوان کوچکترین گربه جهان را نگه دارد.زیرا مستر پیبلس از سن نرمالی که  گربه ها به رشد کامل میرسند گذشته است.

دکتر Donna Sassman میگوید من هنوز مجبورم روزی 4 وعده غذا به او بدهم تا با این کار وزنش را حفظ کنم.او میگوید من اون را بین خودم و شوهرم گذاشته و او در بالای بازو های من میخوابد،و هنگامی که هوا سرد است او برروی گردن من میخوابد.و یکی از بهترین عادت های گربه کوچولو آمدن روی چانه من و لیسیدن و بوسه دادن به من است.


جالب است بدانید کوچک ترین نژاد گربه های جهان نژاد سنگاپوریست.

منبع: رکوردهای جهانی گینس





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:22 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دیوار نُدبه در اورشلیم
یهودیان و مسیحیان دست بر دامان دیوار نُدبه در اورشلیم(بیت‌المقدس) به امید ظهور موعود. آنها نامه های خویش به یهوه را در جرز دیوار قرار می‌دهند
یهودیان و مسیحیان دست بر دامان دیوار نُدبه در اورشلیم(بیت‌المقدس) به امید ظهور موعود. آنها نامه های خویش به یهوه را در جرز دیوار قرار می‌دهند
و خداوند را در جرز دیوار می‌جویند و از سنگ و کلوخ توسل می‌جویند


اما غافل از آنکه سنگ شنوا به زمزمه‌های آنان نیست


کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد همه بر سر این خان رنگین توده‌ها گرد آمده‌اند. از رئیس‌جمهور آمریکا تا بازیگر سینمایی هالیوود تا رهبر کاتولیک‌ها


دست‌های کوچک یک کودک در میان شکاف سنگ‌ها می‌رود تا نامه‌های باقی‌مانده را برون آورد و روانه زباله‌دان سازد







تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">