سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
راحت‌ترین راه های لاغری
همه ما این کار را انجام می‌دهیم؛ سرکار درحالی که حجم انبوه کار پیش ماست، غذا هم می‌خوریم یا در خانه، در حال تماشای تلویزیون یا انجام کارهای خانه تند و تند بشقاب غذای‌مان را تمام می‌کنیم.
برترین مجله اینترنتی ایران

همه ما این کار را انجام می‌دهیم؛ سرکار درحالی که حجم انبوه کار پیش ماست، غذا هم می‌خوریم یا در خانه، در حال تماشای تلویزیون یا انجام کارهای خانه تند و تند بشقاب غذای‌مان را تمام می‌کنیم. حتی گاهی پیش آمده که در حین رانندگی خیلی سریع یک ساندویچ را تمام کرده‌ایم اما اگر از این عادت‌ها دارید دست نگه دارید، به نفع شماست که این عادت خودتان را کنار بگذارید.



سرعتی‌ها چاق می‌شوند

احتمالا برای شما هم پیش آمده، زمانی که سریع غذا خورده‌اید دچار دل‌درد یا مشکلات گوارشی شوید اما یک دلیل دیگر هم برای کنار گذاشتن عادت «تند غذا خوردن» وجود دارد؛ مطالعات جدید نشان داده، افرادی که سریع غذا می‌خورند نسبت به افرادی که با سرعت معمولی غذا می‌خورند هم BMI بیشتری پیدا می‌کنند و هم دور کمر آن‌ها سریعا افزایش پیدا می‌کند. یعنی در یک کلام این گروه هم اضافه وزن پیدا می‌کنند و هم تناسب‌اندام خود را از دست می‌دهند. در مطالعه‌ای که در دانشگاه هاروارد انجام شده است، 2500 زن مورد بررسی قرار گرفتند، سرعت غذا خوردن آن‌ها به گروه‌های «بسیار آهسته»، «آهسته»،‌ «متوسط»، «نسبتا سریع» و «بسیار سریع» تقسیم شد و درنهایت پس از یک سال مشخص شد که به‌رغم داشتن رژیم غذایی یکسان، زنانی که بسیار سریع غذا می‌خوردند 7/2درصد BMI بیشتری نسبت به افرادی که با سرعت آهسته یا بسیار آهسته غذا می‌خوردند پیدا کردند.



40 بار بجوید

هر لقمه را 40 بار بجوید. نتایج مطالعات اخیر نشان داده، افرادی که هر لقمه غذا را 40 بار می‌جوند به نسبت کسانی که هر لقمه غذا را 15 بار می‌جوند 12 درصد کمتر کالری جذب می‌کنند. شاید از نظر شما مشکل باشد که هر لقمه غذا را 40 بار بجوید اما اگر هم این کار را نمی‌کنید حداقل تعداد جویدن لقمه‌های غذای‌تان را بیشتر کنید.یادتان باشد که یک قاشق غذا را باید حداقل 15 بار بجوید این درحالی است که بسیاری از افراد با 7 یا 8 بار جویدن یک لقمه غذا، آن را می‌بلعند.



یک ساعت کنار بشقاب خود بگذارید

دکتر استفانی مه یرز، متخصص تغذیه بالینی در مرکز تحقیقاتی دانا فاربر در بوستون آمریکا که یکی از پزشکان مشاور درتحقیقات دانشگاه هاروارد بوده است، می‌گوید: «به‌طور متوسط،‌در یک انسان حدود 20 دقیقه پس از شروع غذا خوردن پیام سیری در مغز شکل می‌گیرد اما مشکل بسیاری از انسان‌ها این است که با سرعت غذا می‌خورند، درواقع قبل از این‌که احساس سیری در آن‌ها شکل بگیرد و مغز پیام سیرشدن را صادر کند بیشتر از حد موردنیاز بدن خود غذا می‌خورند. اگر سرعت غذا خوردن خود را بسیار آهسته کنید ناگهان متوجه می‌شوید که با کمتر غذا خوردن هم سیر می‌شوید.» توصیه ما این است، برای آن‌که با سرعت غذا نخورید یک ساعت کنار بشقاب خود بگذارید و دائما به آن نگاه کنید.



آهسته‌ها زودتر سیر می‌‌شوند

در مطالعه دیگری که توسط مرکز تحقیقات ملی تغذیه آمریکا و دانشگاه ویرجینیا انجام شد 30 دانشجوی داوطلب تحت بررسی قرار گرفتند. کالری غذای این گروه کاملا دقیق بررسی می‌شد و سپس به وسیله دستگاه‌های مخصوص، میزان کالری جذب شده آن‌ها ثبت می‌شد و درنهایت مشخص شد که در این گروه اگر سرعت غذا خوردن کاهش یابد در هروعده غذایی 70 کالری کمتر جذب بدن می‌شود. جالب این‌که احساس سیری در زمانی که آهسته غذا بخورید، با خوردن حجم کمتری از غذا ایجاد خواهد شد و درواقع پس از یک هفته مشخص شد، در افرادی که سرعت غذا خوردن خود را به‌طور مشخص کاهش داده‌اند میل به غذا خوردن کاهش یافته و حجم غذای معمول آن‌ها هم 10درصد نسبت به گذشته کم می‌شود. قطعا با خواندن مطالب بالا هوس کرده‌اید که سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید اما چطور این کار را انجام دهید؟ خیلی سخت نیست، فقط از این توصیه‌ها استفاده کنید.





وسط غذا هم حرف بزنید و هم آب بخورید

  برخی پزشکان می‌گویند، نوشیدن آب در بین غذا صحیح نیست اما برخی از متخصصان تغذیه می‌گویند، خوب است که شما وسط لقمه‌های غذای‌تان فاصله بگذارید و مثلا جرعه‌ای آب بنوشیدیا حتی با سایر افرادی که سر سفره هستند صحبت کنید. البته در زمان خوردن و جویدن غذا نباید صحبت کنید اما در فاصله بین لقمه‌ها می‌توانید صحبت کنید و به این صورت کاری کنید که اضافه وزن پیدا نکنید. الیزا اپل، پروفسور متخصص روانشناسی تغذیه و اختلالات تغذیه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «هرکاری که در بین لقمه‌های‌تان انجام دهید و باعث شود که زمان بیشتری را به غذا خوردن اختصاص دهید، می‌تواند موجب جلوگیری از افزایش وزن شما شود زیرا اینگونه هم آرام‌تر غذا می‌خورید هم زودتر احساس سیری پیدا می‌کنید.» اما باز هم این نکته را یادتان باشد که صحبت کردن و آب خوردن را به فاصله بین لقمه‌ها موکول کنید نه این‌که در حال جویدن و خوردن غذاها صحبت کنید یا آب بنوشید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
داشتن شغل و حرفه برای بسیاری از ما تعریف مشخصی دارد. از نظر خیلی از ما شغل مناسب شغلی است که پرستیژ لازم را داشته باشد یا به اصطلاح باکلاس باشد و بتوان با آن پول خوبی درآورد.
داشتن شغل و حرفه برای بسیاری از ما تعریف مشخصی دارد. از نظر خیلی از ما شغل مناسب شغلی است که پرستیژ لازم را داشته باشد یا به اصطلاح باکلاس باشد و بتوان با آن پول خوبی درآورد.
داشتن چنین حرفه ای این روزها آرزوی خیلی هاست. اما شغل هایی هم هستند که بسیاری از ما آن را در قامت یک شغل نمی بینیم، ولی بسیاری از مردم در این کره خاکی به آنها مشغول هستند و روزگار می گذرانند.
در گزارش پیش رو با کارهای آشنا می شویم که ظاهر غیرمعمولی دارند، اما برای خودشان شغل محسوب می شوند.
1. پاک کردن صحنه جرم
از جمله مشاغلی است که برای خیلی ها خوشایند نیست، اما به هر صورت پاک کردن خون و آثار جرمی که منجر به اتفاقی ناگوار شده هم کاری است که باید انجام شود و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که درآمدش از تمیزکردن خیلی چیزهای دیگر از جمله خانه یا ماشین بیشتر می شود.

2. تخریب ساختمان
تخریب ساختمان می تواند کاری جالب و در عین حال پرخطرباشد. ساختمان های قدیمی که قرار است به برجی بلند و زیبا تبدیل شوند، پیش از ساخته شدن باید تخریب شوند و کار تخریب هم نیاز به نیروهایی دارد که این کار را انجام دهند.
زیاد تعریف و تمجید شنیده ایم از کسانی که در بنا نهادن برج یا بنایی سهم دارند، اما کمتر کسی است که از تخریب کنندگان بافت های فرسوده ای یاد کند!

3. هرس درختان
لذت بردن از دیدن درختان و فضاهای سبزی که اطرافمان هستند از چیزهاییست که نمی توان به آسانی از کنارشان گذشت.
اما آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر درختان را هر چند وقت یکبار هرس نکرد، چه منظره  زشتی پیش رویتان می بینید.
هرس درختان و گیاهان شاید در نگاه اول چندان به چشم مان نیاید، اما اگر نباشند کسانی که درختان را هرچند وقت یکبار تمیز و زیبا کنند، دیگر دیدن سرسبزی و استقامت بی نظیرشان لذت نخواهد داشت.

4. سه چرخه تاکسی
ترافیک از جمله آزاردهنده ترین معضلات زندگی شهری است که کمتر کسی می تواند ادعا کند از آن در امان است.
درست است که این سه چرخه ها چندان ظاهر زیبایی ندارند، اما می توانند راه حل مناسبی برای رهایی از عذاب ترافیک باشند.

5. ترمیم شیشه جلوی اتومبیل
تعمیر خودرو و مکانیکی در همه دنیا شغلی رایج و پذیرفته شده است. اما تا به حال شنیده اید که کسی فقط متخصص درست کردن شیشه جلوی اتوموبیل ها باشد.
این شغل که هم نوع پاره وقت آن وجود دارد و هم تمام وقتش، پول نسبتا خوبی هم با خود به همراه دارد.

6. کنترل تخصصی حیوانات
احتمالا زیاد با گربه های اهلی، موش های مزاحم و دیگر حیواناتی که کم و بیش در شهر پیدا می شوند برخورد کرده اید. این حیوانات گاه آرامش شما را برهم می زنند و نیازمند کسانی هستند که بتوانند آنها را مهار کنند. پس نیازمند متخصصانی برای کنترل حیوان است.

7. ایجاد فضای سبز در گورستان ها
گورستان ها اساسا اماکنی هستند که افراد با رفتن به آنجا احساس غم و اندوه می کنند. حاضر شدن بر سر مزار افرادی که برایتان عزیز هستند و روزی در کنار شما بودند، همواره با غم و اندوه همراه است.
اما اگر کسانی باشند که محیط اطراف آرامگاه عزیزان شما سرسبز کنند، حتما آرامش شما بیشتر خواهد شد.
منبع : بانکی





تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهایی که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. در زیر به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم.
برترین مجله اینترنتی ایران
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهایی که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. با فرا رسیدن فصل تابستان، تعداد زیادی مسافر به مشهد به عنوان پر توریست‌ترین شهر ایران می‌آیند و در نتیجه نیاز به داشتن امکانات تفریحی برای تمام گروه‌های سنی به خصوص بچه‌ها وجود دارد. مشهد دارای مراکز تفریحی متعدد و متنوعی از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و... برای بچه‌هاست و با ساخته شدن منطقه ویژه گردشگری در انتهای بلوار خیام شمالی تعداد متعددی مراکز تفریحی دیگر افتتاح شده یا در حال ساخت هستند. در زیر به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم.





سرزمین عجایب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق

مجتمع الماس شرق به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری، تعداد زیادی از خانواده‌ها را به آنجا می‌کشد. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این امکانات، شهربازی سرزمین عجایب، واقع در طبقه سوم و چهارم این مجتمع است. بیش از 100 بازی کامپیوتری و جایزه‌ای به همراه بازی‌هایی مانند قطار، ماشین برقی و فوتبال دستی که در این مجموعه در 2 طبقه جمع‌آوری شده است که می‌تواند ساعات نشاط‌آور و فراموش نشدنی را برای بچه‌ها فراهم کند. سرزمین عجایب را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازی‌های متنوع و گوناگون چند ساعت بچه‌ها را سرگرم کند. به جز سرزمین عجایب، در این مرکز سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهای‌های شور جهان است. تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان کارتون نمو پیدا می‌شود.



باشگاه کودک و آینده

  • آدرس: بلوار فلسطین، فلسطین 18

اینجا اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریکامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند.
حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.





شهر بازی پارک ملت

  • آدرس: مشهد پارک ملت

مشهد 3 شهر بازی بزرگ دارد: کوهستان پارک شادی در انتهای وکیل آباد، شهربازی خورشید در انتهای بلوار خیام و شهر بازی پارک ملت. در حالی که در 8-7 سال کوهستان پارک شادی اوج لذت و هیجان را در مشهد برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد می‌کرد و بازی‌هایی مانند رنجر و گردباد که روی یک دره می‌چرخد، به عنوان نفس‌گیر‌ترین کارهای ممکن مطرح بودند، اما با بازسازی شهربازی پارک ملت و کهنه‌تر شدن وسایل بازی کوهستان پارک حالا این شهر بازی پارک ملت است که می‌تواند به عنوان شهر بازی اول مشهد مطرح شود. ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، ترن هوایی علاوه بر بازی‌هایی مثل کالسکه که از شهر بازی قدیم باقی مانده‌اند، این توانایی را دارند که چند ساعت بچه را سرگرم کنند تا ساعاتی پر هیجان و نشاط را در این شهر بازی بگذرانند.





پارک ساحلی آفتاب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، جنب الماس شرق

مادرانی که فرزند کوچک دارند از این‌که به خاطر گرفتاری‌های کودک دیگر وقتی برای خودشان ندارند، ناراضی هستند. شاید بزرگ‌ترین مزیت این مجموعه برای مادران، وجود استخر مخصوص کودکان به همراه چند مربی مخصوص کودک باشد که می‌تواند خیال مادران را برای چند ساعت شنا، ماساژ و تمدد اعصاب راحت کند. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا دارای امکانات ویژه‌ای مانند سونای ماسه، حمام آفتاب و حمام اسپوتاست که با وجود یک مجموعه آبی برای کودکان به همراه اتاق خواب و بازی و مربیان مربوطه برای نگهداری بچه‌ها بهترین محل برای چند ساعت شنا و بازی برای مادر‌ان و بچه‌های‌شان باشد. وجود چند سرسره بازی کودکان به همراه استخر موج برای بچه‌ها می‌تواند با ایجاد محیطی نشاط‌آور برای آنها، محل استراحت، ورزش و تمدد اعصاب والدین بچه‌ها هم باشد.





باغ وحش وکیل آباد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد

همه آنهایی که از 15-10 سال قبل تاکنون این باغ وحش را ندیده‌اند احتمالا تصویری از تعدادی میمون گرسنه به همراه یک شیر تنهای کچلی گرفته که حتی حوصله بداخلاقی را هم ندارد، در خاطرشان مانده است، اما این باغ وحش اکنون تغییر زیادی کرده است. سالن تاکسیدرمی که نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی، سالن مار و تمساح با انواع گونه‌های مختلف این موجودات به همراه انواع مختلف حیوانات از درنا گرفته تا خرس این باغ وحش را برای بچه‌های علاقه‌مند به حیوانات بسیار جذاب می‌کند، اما شاید جالب‌ترین حیوان این مجموعه موجودی به نام تایگون است که از پدر ببر و مادر شیر درست شده و شبیه شیر با ردهای ببر مانند است. به هر حال این باغ وحش با مجموعه قابل توجهی از انواع مختلف حیواناتی که شاید بچه‌ها عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.



مجتمع تفریحی جام‌جم

  • آدرس: انتهای وکیل آباد ابتدای جاده شاندیز

برای داشتن تفریحات مدرن‌تر می‌توان به این مجتمع مراجعه کرد. پیست کارتینگ این مجتمع به همراه پیست کارتینگ مجموعه اسب سواری ارشاد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر به کارتینگ علاقه دارید حتما به‌ این مجموعه مراجعه کنید. زمین پینت بال مجموعه جام‌جم هم هر روز تعداد زیادی از بچه‌های علاقه‌مند به این ورزش را به خود جلب می‌کند. حتی فکر پوشیدن لباس جنگی و شلیک گلوله‌های رنگی به دشمن هم می‌تواند هیجان انگیز باشد. پس اگر به پینت بال علاقه‌مندید این مجموعه را از دست ندهید.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ایران خودرو تاکنون در کشورهای ونزوئلا، سنگال، روسیه سفید، سوریه و آذربایجان کارخانجاتی را برای تولید خودرو احداث کرده‌است. از سال 1374 شرکت ایران خودرو همکاری خود با شرکت پژو فرانسه را آغاز کرد.در سال 1384 درآمد شرکت پژو از بازار خود رو ایران یک میلیارد یورو بود.
منبع : فارس





تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

تغییر دادن بعضی چیزها درمورد خودتان آسان است. مثلاً موهایتان را در نظر بگیرید: می‌توانید آنها را بلند کنید یا کوتاه کنید. و اگر دوستشان نداشتید، با یک مدل موی جدید کلی تغییر خواهید کرد.

اما بعضی از تغییرات به همین سادگی نیست. برای آندسته از نوجوانانی که شدیداً چاق هستند، کم کردن وزن می‌تواند یکی از آنها باشد.

شدیداً چاق بودن یعنی کسی که حجم توده بدن او (BMI) بالاتر از 40 باشد و این یعنی حدود 50 کیلو اضافه وزن.

اما مشکل فقط عددی که ترازو نشان می‌دهد نیست. نوجوانانی که شدیداً چاق هستند در خطر بسیاری مشکلات جسمی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، آپنه خواب، و مشکلات مفصلی قرار دارند.

برای برخی افراد، گرفتن رژیمی که دکتر تجویز کند و داشتن یک برنامه تمرینی برای برگرداندن سلامتشان کافی است. اما برای خیلی‌ها حتی تغییرات بزرگ هم کافی نیستند. در این موارد که ورزش مداوم اثری ندارد و فرد با مشکلات جسمی چاقی روبه‌روست، جراحی لاغری می‌تواند انتخاب درستی باشد.

جراحی لاغری چیست؟

قبل از اینکه بگوییم جراحی لاغری چیست لازم است بگوییم که چه نیست: جراحی لاغری یک راه‌حل سریع نیست، فقط هدف زیبایی ندارد و برای همه هم مناسب نیست.

جراحی لاغری اثرگذار است. اما موضوعی کاملاً جدی است—چه از نظر جسمی و چه روحی. درواقع، انجام این عمل فقط یک قدم برای کم کردن وزن است. آماده‌سازی برای عمل و آنچه که پس از آن اتفاق می‌افتد (مثل هماهنگ کردن خود برای برنامه غذایی و زندگی جدید) است که ممکن است واقعاً دشوار باشد.

به همین دلیل است که دکترها فقط زمانی جراحی را توصیه می‌کنند که باور داشته باشند آن فرد می‌تواند تا پایان عمر برای موفقیت تلاش کند. آنها باید مطمئن شوند که بیمار آنها برای ایجاد آن تغییرات لازم آماده است.

جراحی لاغری چطور اثر می‌کند؟

جراحی لاغری از 40 سال پیش آغاز شد. دکترها متوجه شدند که کسانیکه برای مداوای زخم معده یا سرطان بخشی از معده یا روده خود را درمی‌آورند، بعد از جراحی وزن زیادی کم می‌کنند—صرفنظر از آنچه می‌خورند. خیلی زود متوجه دلیل آن شدند: یک معده کوچکتر نه تنها غذای کمتری در خود جا می‌دهد، بلکه روده کوتاهتر هم قادر به جذب کالری و موادمغذی کافی برای مصرف بدن نیست.

از آن زمان جراحی لاغری به میدان آمد اما هنوز هم بر همان دو اصل استوار است:

1.  محدودیت: با کاهش سایز معده مقدار غذایی که فرد می‌تواند به راحتی مصرف کند محدود می‌شود.

2.  منحرف‌سازی:
با منحرف کردن غذاها به سمت قسمتی از روده کوچک، مقدار کمتری جذب بدن می‌شود. منحرف‌سازی همچنین سطح هورمون‌ها و آنزیم‌های دستگاه گوارش که نشانگر گرسنگی یا سیری هستند را تغییر می‌دهد، طوریکه زودتر احساس سیری می‌کنند.

جراحی‌های لاغری برای نوجوانان

امروزه جراحی‌های لاغری دو روش دارد:

1.  جراحی بای‌پس معده: در این جراحی، جراح با استفاده از وسایل جراحی کیسه‌ای در بالای معده ایجاد می‌کند. این کیسه معده جدید فرد می‌شود. سپس جراح آن کیسه را مستقیماً به بخش میانی روده کوچک متصل می‌کند.

پس از جراحی بای‌پس معده، نه تنها کیسه معده مقدار بسیار کمتری غذا در خود جای می‌دهد—فقط یک فنجان درمقابل 8 فنجان یا بیشتر که سایز اصلی معده است—بلکه غذا قسمت بزرگتر معده و بخش بالایی روده را دور می‌زند. درنتیجه بدن هم موادغذایی کمتری مصرف می‌کند و هم کالری کمتری جذب می‌کند.
 


 

2.  حلقه‌گذاری معده: در این مورد نیز مثل جراحی بای‌پس، سایز معده با استفاده از یک ابزار محدودکننده (که حلقه LAP هم نامیده می‌شود) یک کیسه کوچک ایجاد می‌شود. اما برخلاف نوع جراحی قبلی، این جراحی در جذب غذا در روده کوچک تداخلی ایجاد نمی‌کند.
 



هر دو نوع این جراحی‌ها می‌توانند در نوجوانان موفقیت‌آمیز باشند.

بااینکه جراحی بای‌پس عملی بزرگ‌تر است اما کاهش وزن اولیه در آن بیشتر است. ازاینرو ممکن است بیماران مشکلات بیشتری داشته و نیاز به زمان استراحت و ریکاوری طولانی‌تری نیز پیدا کنند. جراحی بای‌پس معده معمولاً بدن را دچار کمبود ویتامین هم می‌کند زیرا دستگاه گوارش موادمغذی کمتری جذب می‌کند. همچنین، از همه مهمتر، جراحی بای‌پس معده قابل برگشت نیست—بیمار همیشه معده و روده‌ای کوچکتر خواهد داشت.

اما حلقه‌گذاری معده این کمبود ویتامین را ایجاد نمی‌کند و حلقه ایجاد شده قابل تنظیم و برداشتن است. ازاینرو اگر جراحی نیاز به برگشت داشته باشد، معده به سایز طبیعی خود برخواهد گشت.

ازآنجاکه جراحی حلقه‌گذاری جدیدتر است، برای افراد زیر 18 سال زیاد انجام نمی‌شود.

چه کسانی می‌توانند جراحی لاغری انجام دهند؟

تشخیص اینکه چه کسانی می‌توانند جراحی‌های لاغری را انجام دهند بسیار سخت است و نیازمند همفکری بیمار، خانواده او، پزشکان، متخصصین تغذیه و روانشناسان است.

فرد نوجوان که قصد جراحی لاغری دارد باید BMI بالاتر از 40 داشته باشد و سن او نیز بالای 14 سال باشد. اما دکترها مسائل مختلف دیگری را هم در نظر می‌گیرند:

•    آیا بیمار برای این جراحی به میزان کافی سالم و بالغ هست؟
•    آیا بیمار از چگونگی عمل مطلع است؟
•    آیا بیمار تصمیم جدی برای تغییر سبک زندگی خود—که شامل تغذیه، ورزش، دارو و مکمل‌های ویتامین، و مراقبت‌های پس از عمل می‌شود—دارد؟
•    آیا اعضای خانواده بیمار حمایت‌‌های لازم را دارند؟

ازآنجاکه دکترها درمورد جراحی‌های لاغری نوجوانان احتیاط می‌کنند، بیمار باید جلسات ملاقات متعددی با پزشک و روانشناس داشته باشد تا آنها تصمیم بگیرند جراحی لاغری برای فرد مناسب است یا خیر.

جراحی‌های لاغری چه خطرات و عوارض ‌جانبی دارد؟

جراحی‌های لاغری هم مثل هر جراحی دیگری خطراتی به دنبال دارد. بعنوان مثال، افراد زیادی که این عمل‌ها را انجام داده‌اند بعد از غذا خوردن دچار درد، استفراغ، حالت‌تهوع، رفلکس اسید معده می‌شوند—مخصوصاً اگر زیاد و سریع غذا بخورند. آنها باید یاد بگیرند که چطور غذا بخورند: مقدارهای بسیار کم‌حجم غذا را انتخاب کنند، غذا را خوب و کامل بجوند و غذا را با فواصل معین در طول روز مصرف کنند. اگر اینکار را نکنند، نه تنها احساس بیماری در آنها ادامه پیدا می‌کند، بلکه ممکن است باز هم وزن اضافه کنند.

سندرم دامپینگ یکی دیگر از مشکلات شایعی است که معمولاً با بای‌پس معده ایجاد می‌شود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که غذاها سریعاً در معده و روده‌ها حرکت کرده و موجب حالت‌تهوع، ضعف، تعرق، دل‌پیچه و استفراغ می‌شود. ازآنجا که خوردن غذاهای پرقند و پرچربی ممکن است این مشکل را وخیم‌تر کند، بیماران باید درمورد انتخاب نوع غذای خود بسیار دقت داشته باشند.

علاوه بر این، افراد کمی ممکن است دچار مشکلات جدی ازجمله موارد زیر ناشی از جراحی لاغری شوند:

•    خونریزی
•    واکنش به بیهوشی
•    عفونت در محل برش جراحی
•    نشت معده یا روده که ممکن است موجب پریتونیت (التهاب صفاق) شود که عفونت مربوط به حفره شکم است
•    ایجاد لخته خون در ریه
•    انسداد روده

و آخرین مطلب اینکه، این نوع جراحی عوارض احساسی نیز به همراه دارد. ایجاد یک رابطه جدید و سالم با غذا می‌تواند برای فرد دشوار باشد مخصوصاً اگر فرد سابقاً برای ایجاد حس آرامش در خود به غذا تکیه داشته باشد.

برخی از فراد دچار بحران هویت می‌شوند و نمی‌توانند با بدن جدیدشان که لاغرتر شده است با دیگران ارتباط برقرار کنند. برخی دیگر تصور می‌کنند که این جراحی برای آنها باید محبوبیت بیشتری بیاورد و زمانیکه می‌فهمند باوجود اندام لاغرترشان باز مشکلات سابق وجود دارد، دلسرد می‌شوند.

جراحی لاغری قرص جادویی نیست. نیاز به تلاش و زحمت زیاد دارد. اما برای نوجوانانی که سلامتشان بخاطر چاقی در خطر است و می‌خواهند برای یک زندگی جدید متعهد شوند، ممکن است این تلاش ارزشش را داشته باشد.

منبع:  KidsPersia.com






تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تصاویر نجومی: قمر سفید پوش زحل
به گفته «پائول شنک» دانشمند علوم سیاره ای در موسسه سیاره ای و قمری هیوستون، ابعاد این دانه های برفی کسری از میلیمتر است و در نتیجه برف ایجاد شده لطیف ترین برفی خواهد بود که شاید انسانها انتظار تجربه یا دیدن آن را داشته باشند.
دانشمندان طی هفته جاری اعلام کردند قمر انسلادوس سیاره زحل در پوششی از پودر سفید رنگ برف به ضخامت 100 متر پوشیده شده است، برفی که به اعتقاد دانشمندان از فوران آبفشانها در قلب شکافهای طولانی نیمکره جنوبی قمر که به ردهای ببر شهرت دارند، سرچشمه می گیرند.

 مقداری از برفهای برخاسته از این آبفشانها به سطح قمر بازمی گردند و بر روی یکدیگر انباشته شده و حفره ها و شکافها را پوشش می دهند.

به گفته «پائول شنک» دانشمند علوم سیاره ای در موسسه سیاره ای و قمری هیوستون، ابعاد این دانه های برفی کسری از میلیمتر است و در نتیجه برف ایجاد شده لطیف ترین برفی خواهد بود که شاید انسانها انتظار تجربه یا دیدن آن را داشته باشند.

این یافته جدید بر اساس تصاویر واضحی به دست آمده که توسط فضاپیمای کاسینی ناسا از سطح انسلادوس به ثبت رسیده است، همچنین نقشه های جهانی از الگوهای رنگی که سن ساختارهای سطحی قمر را آشکار می کنند نیز در این کشف نقش مهمی به عهده داشته اند.

در تصاویر به ثبت رسیده توسط کاسینی می توان مناطقی در شمال آبفشانهای فعال قمر را مشاهده کرد. حاشیه حفره های قدیمی تر و شکافها به واسطه نشستن لایه ای نرم از برف ظاهری لطیفتر به خود گرفته اند در حالی که حاشیه شکافهای جوانتر مشخص تر و تیزتر دیده می شوند. بر اساس چنین تصاویری است که «شنک» تخمین می زند برف با عمقی برابر 75 تا 125 متر بر روی این قمر نشسته است.

انسلادوس از خورشید فاصله زیادی دارد و از این رو حرارت سطح این قمر در حدود منفی 200 درجه سلسیوس است، به این شکل تمامی بخار آبی که از آبفشانهای این قمر به بیرون فوران می کنند، به کریستالهای یخی تبدیل می شوند:


دانشمندان به تازگی اعلام کرده اند لایه ای 100 متری از برف سطح قمر انسلادوس را فراگرفته است


آبفشانهای انسلادوس برای اولین بار در تصاویری که کاسینی به صورت ضد نور از این قمر در سال 2005 به ثبت رسانده بود رصد شدند


با کمک چنین تصاویری که کاسینی به ثبت رسانده دانشمندان ارتفاع برفی که بر روی انسلادوس نشسته را 75 تا 125 متر تخمین زده اند


آبفشانهای انسلادوس نیز مانند آبفشانهای زمینی از قبیل آبفشانهای پارک ملی یلواستون از میان شکافهای سنگها بخار آب و آب داغ به بیرون فوران می کنند


دانشمندان می گویند گرانش کم انسلادوس که در حدود یک درصد از گرانش زمین است منجر به کشیده شدن مقادیری از این ذرات یخی به سوی فضای خارج می شود و در نهایت این مواد منجر حلقه E زحل را تشکیل داده اند


در این تصویر که کاسینی در سال 2008 به ثبت رسانده توده ای از ذرات یخی دیده می شوند که از سطح قمر به فضای خارج فوران کرده اند

منبع: مـهـر





تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
1- نینجاهای بدن:

 سلولی که در سمت چپ می‌بینید، سلولی موسوم به سلول‌های کشنده طبیعی یا سلول‌های Natural Killer هستند، آنها را خیلی ساده می‌توان نینجاهای بدن انسان دانست! در این عکس این سلول در حال حمله به یک سلول سرطانی در سمت راست دیده می‌شود.
عکسع وضوح بسیار بالایی دارد و در واقع واضح‌ترین عکسی است که تا حالا از یک سلول NK، در حال فعالیت گرفته شده است. این عکس سه‌بعدی را گروه پژوهشی دانشگاه «ایمپریال» لندذن با استفاده از یک شیوه کاملا تازه که توسط اعضای تیم فیزیک و فوتونیک همان دانشگاه ایجاد شده، گرفته است. در این شیوه از لیزر و میکروسکوپ‌های وضوح بالا استفاده می‌شود.
سلول‌های NK در پاسخ ایمنی به ویروس‌ها و تومورها و همچنین پیوند، نقش کلیدی بازی می‌کنند.

2- عکس‌هایی که عکاسشان جانشان را بر سر حفاظت آنها، از دست داد:

 در هجدهم می سال 1980، آتشفشان سنت هلن، فوران کرد، عکاسی در چند مایلی آتشفشان به نام رابرات لندسبرگ حاضر بود و هنگام فوران متوجه شد که زمان برای گریز تنگ شد و دیگر نمی‌تواند از چنک ابرهای خاکستر، فرار کند، به همین علت تصمیم گرفت، تا جایی که می‌تواند به گرفتن عکس ادامه بدهد.
برای محافظت از عکس، او دوربین و فیلم‌ها را در کوله پشتش قرار داد روی آن کشید، هفده روز بعد، پیر لندسبرگ پیدا شد که در خاکستر مدفون شده بود.
عکس‌ها در شماره ژانویه 1981 مجله نشنال جئوگرافیک چاپ شدند.

3- آبشار راین:

 این عکس دو روز پیش، به عنوان عکس روز نشنال جئوگرافیک منتشر شد. این عکس را Garret Suhrie گرفته است. عکس، از آبشار راین سوئیس گرفته شده است. استفاده از سرعت پایین شاتر، هنگام گرفتن عکس از سطح آب، جلوه زیبایی به آن داده است.



4- پیرترین دونده ماراتون جهان:

پیرترین دونده ماراتون جهان صد ساله است و فوجا سینگ نام دارد، رکورد شخصی او در ماراتون لندن به دست آمده است که شش ساعت و دو دقیقه است. البته در 92 سالگی او مسیر ماراتون را در پنج ساعت و چهل دقیقه می‌دوید.


5- یک کوهستان مرتفع در نور ماه:

6- عکس بی‌نظیری از خسوف ماه:

 این عکس زیبا را عکاسی به نام Chris Kotsiopoulos در ماه ژوئن در جریان خسوف کامل ماه در جزیره‌ای به نام «ایکاریا» گرفته است.
او که ماه‌ها در انتظار این خسوف بود، شبی که خسوف به وقوع پیوست بسیار ناراحت شد، چرا که رخ دادن ناگهانی یک طوفان صاعقه، کار را برای او غیر ممکن کرده بود.
خوشبختانه در جریان این توفان، در یک فاصله ده دقیقه‌ای، ابرها کنار رفتند و روزنه‌ای پدید آمد که ماه از میان آن پیدا بود. عکاس هم از این فرصت، نهایت استفاده را برد.

منبع : 1پزشک





تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بلعیده شدن بز کوهی توسط یک مار پیتون
تصاویر لحظات شکار و خوردن یک بز کوهی را توسط مار افعی ببینید.
 تصاویر لحظات شکار و خوردن یک بز کوهی را توسط مار افعی ببینید.

بر اساس گزارش شینهوا، این مار پیتون توانست یک بز کوهی را به طور کامل ببلعد.






منبع: برنا





تاریخ : شنبه 90/7/30 | 1:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">