سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مواد غذایی خیلی خوبی هستند که استخوا‌ن‌ سازی می‌کنند، از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند، بینایی شما را تقویت می‌کنند و حتی ذهنتان را نیز تیز و فعال نگه می‌دارد. اما آیا می‌دانستید تحقیقات جدید نشان می‌دهد این مواد غذایی می‌توانند به لاغر شدن شما هم کمک کنند؟

جو دوسر


جو سرشار از فیبر است و به همین دلیل خوردن آن کمک می‌کند در تمام طول روز احساس سیری کنید. تنها نصف فنجان از آن، 6.4 گرم نشاسته مقاوم که یک منبع کربوهیدرات عالی برای بالا بردن سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی است، در خود دارد.


آوکادو


هیچ دلیلی ندارد از خوردن چربی بترسید—به شرط آنکه نوع درستی از چربی باشد.
اسید اولئیک، ترکیبی که در آوکادو یافت می‌شود، بدن شما را به ساکت کردن گرسنگی تحریک می‌کند. با خوردن یک چهارم آوکادو خواهید دید که رفته‌رفته چربی‌های شکمتان آب می‌شود. این میوه همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است.


ماهی سالمون


منابع خالص از پروتئین به شما کمک می‌کند بدون اضافه کردن چربی به غذایتان احساس سیری کنید. اما 50 درصد از خانم‌ها بین 18 تا 50 سال به میزان کافی از این ماده‌غذایی به بدنشان نمی‌رسانند. 

مصرف ماهی سالمون را در برنامه‌غذاییتان بالا ببرید. سالمون خالص‌تر از گوشت‌قرمز است. 


تمشک آبی


این میوه که بیشتر با خاصیت ضدپیری خود شناخته شده است، ماده‌غذایی خوبی برای لاغری است: یک فنجان از آن فقط 80 کالری در خود دارد و با 4 گرم فیبر به شما کمک می‌کند سیر بمانید.


کلم بروکلی


کلم بروکلی چه پخته و چه خام برای خواص ضدسرطان خود شناخته‌شده است اما سرشار از فیبر می‌باشد که کمتر از 30 کالری در هر وعده آن به بدن می‌رساند و به حل مشکلات اضافه‌وزن کمک می‌کند.

برنج قهوه‌ای


برنج قهوه‌ای بسیار سالم‌تر از برنج سفید بوده و سرشار از فیبر است. نصف فنجان از آن 7.1 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که کربوهیدراتی بسیار سالم است، سوخت‌وساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی می‌کند.

گلابی


یک عدد گلابی به تنهایی 15 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که در روز 3 عدد گلابی مصرف می کنند، کالری کمتری در طول روز مصرف کرده و وزن بیشتری نسبت به بقیه می‌سوزانند. دقت کنید که نباید گلابی را پوست بکنید زیرا تمامی محتوی فیبر آن در پوست نهفته است.

گریپ‌فروت


حتی اگر هیچ چیز دیگر را در رژیم‌غذاییتان تغییر ندهید، اما خوردن نصف گریپ‌فروت قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می‌کند نیم کیلو در هفته وزن کم کنید!
ترکیبی در این میوه به پایین آوردن انسولین، هورمون ذخیره چربی کمک کرده و می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. گریپ‌فروت همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین است و از آنجا که 90 درصد آن از آب تشکیل شده است، شما را سیر نگه می‌دارد و باعث می‌شود کمتر بخورید.

لوبیا قرمز


این نوع لوبیا حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین و فیبر است (بیش از 5 گرم در هر وعده). لوبیا قرمز همچنین حاوی نشاسته مقاوم است: نصف فنجان از آن چیزی در حدود 2 گرم از این کربوهیدرات لاغرکننده در خود دارد.

بادام


آجیل یکی دیگر از موادغذایی عالی سرشار از چربی‌های مفید است که به لاغر شدن شما کمک می‌کند.

بادام به تنهایی می‌تواند به شما کمک کند وزنتان را پایین بیاورید: در یک تحقیق مشخص شد، کسانیکه بادام را به برنامه‌غذایی کم‌کالری روزانه خود اضافه کردند، بیشتر از آنهایی که به جای بادام از یک تنقلات پرکالری‌تر مصرف می‌کردند، وزن کم کردند.

عدس


عدس منبعی عالی از پروتئین و فیبر است. نصف فنجان از آن 4.3 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که سوخت‌وساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی می‌کند.


چای سبز


این نوشیدنی مثل آب، به بدن آبرسانی کرده، به سیر نگه داشتن شما و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه‌براین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن چربی و کالری سوزی می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که روزانه 5 فنجان چای سبز می‌نوشند، دو برابر بیشتر از سایرین، وزن کم می‌کنند (مخصوصاً از قسمت میان‌تنه).


تخم‌مرغ


تخم‌مرغ می‌تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. این ماده‌غذایی عالی، سرشار از پروتئین است که اشتهایتان را سرکوب می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که روز خود را با تخم‌مرغ شروع می‌کنند دوبرابر بیشتر از آنهایی که در وعده صبحانه از نان‌شیرینی استفاده می‌کنند، وزن کم می‌کنند.

و نگران محتوی کلسترول آن نباشید: در همان تحقیق مشخص شد که میزان کلسترول بد در افرادیکه تخم‌مرغ می‌خورند بیشتر از سایرین نیست.

موز


موز میوه‌ای لاغرکننده است. یک نصف موز سبز متوسط سیرتان می‌کند و با 5/12 گرم نشاسته مقاوم که در خود دارد سوخت‌وساز بدنتان را بالا می‌برد. 

شکلات تلخ


دوستان شکلات دوست نگران نباشند! یک تکه شکلات تلخ در روز، گوارش شما را کندتر کرده و درنتیجه احساس سیری را در شما طولانی‌تر می‌سازد.

شکلات تلخ حاوی چربی مفیدی است که تحقیقات نشان داده است می‌تواند باعث بالا رفتن متاولیسم بودن و چربی‌سوزی شود. همچنین میل شما به خوردن تنقلات شور و شیرینی دیگر را کاهش می‌دهد.

پرتقال

شاید نتوانید انتظار زیادی از پرتقال با فقط 59 کالری داشته باشید اما به خاطر میزان بالای فیبر در آن، جزء یکی از بهترین میوه‌ها شناخته شده است. احساس سیری به شما کمک می‌کند در طول روز کمتر بخورید.

تخم کاج


لازم نیست آجیل دوستان فقط بادام بخورند. تخم کاج نیز حاوی همان اسید چرب مفید و سالم است که می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را در شما سرکوب کرده و در قسمت شکم برایتان چربی‌سوزی کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که جربی‌های مفید غیراشباع موجود در آجیل را با چربی اشباع جایگزین می‌کنند، می‌توانند بدون کم کردن کالری مصرفی روزانه خود یا بیشتر کردن فعالیت بدنی، وزن کم کنند.

شیر کم‌چرب


همان اسید چرب سالم در شیر نیز یافت می‌شود و پروتئین‌های موجود در شیر شما را سیر نگه می‌دارند. کلسیم آن نیز بسیار مفید و موثر است: یک تحقیق نشان داد زنان با مصرف 1000 تا 1400 میلی‌گرم کلسیم در روز، چربی و کالری سوزی به مراتب بیشتری دارند.

لوبیا سفید


نصف فنجان از این لوبیای پُرفیبر حدود 4 گرم نشاسته چربی‌سوز در خود دارد که سوخت و ساز بدن شما را نیز بالا می‌برد.

سیب‌زمینی


درست است که سیب‌زمینی مقدار بالایی کربوهیدرات در خود دارد اما بسیار سیرکننده‌تر از یک برش نان سفید است و به اندازه پرتقال شما را سیر نگه می‌دارد. علاوه بر این، سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید.

پنیر


پنیر تازه بُز و پنیر فَتا حاوی اسید چربی هصتند که شما را سیر نگه داشته و چربی بیشتری می‌سوزاند. 

نخود


هر نصف فنجان نخود بیشتر از 2 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد و منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم به شمار می‌رود.

کوینولا

این نیز یک نمونه دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می‌باشد. با صرف آن به مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید و از پُرخوری بین وعده‌های غذایی شما جلوگیری می‌کند.


جو پوست‌کنده


این ماده پرنشاسته می‌تواند ماده مکمل خوبی برای لاغری در رژیم‌های کم‌کالری به شمار آید و در فقط نصف فنجان از آن، تقریباً 2 گرم نشاسته مقاوم وجود دارد.


لوبیا سیاه


یک فنجان لوبیا سیاه حدود 15 گرم پروتئین سیرکننده تامین می‌کند و هیچ چربی اشباع مضر که در سایر منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز وجود دارد را در خود ندارد.






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 11:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه‌های خونی آنها نیز وجود دارد. فردی که گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی که بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینکه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار کند، شکی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته کنید.

گروه خونی O

گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می‌تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت‌های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.

جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی‌ این گروه، باعث می‌شود بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی مشکل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسوول بروز مشکلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند.

از آنجا که دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد، میزان چربی دریافتی‌شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آنها افزایش می‌یابد. به کسانی که گروه خونی‌شان O است، توصیه می‌شود میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.

گروه خونی A

این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آنها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قوی‌تر شد.

برعکس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل می‌شود. به نظر می‌رسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروه‌های خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است.

گروه خونی B

تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند.

دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت‌های باکتریایی نظیر استرپتوکوک پنومونیه و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به‌راحتی می‌توانند لبنیات بخورند.

گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتی از پا درمی‌آیند.

حرف آخر

ویژگی‌های جسمی‌ای که برای دارندگان گروه‌های خونی ذکر شد، عمومیت ندارد. درست است که گفته می‌شود دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما این دلیل نمی‌شود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن کند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. فراموش نکنید که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 11:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با روش های زیر کمتر عرق کنید!

عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می دهد...
برخی افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه هایی که روی لباس هایشان برجای می ماند، گله می کنند. 
این مقاله شامل 10 توصیه است که می توانید با به کار بستن آن از میزان تعریق بدنتان بکاهید و کمتر آزار ببینید.

عصاره مریم گلی

برخی گیاهان دارویی مانند « مریم گلی » باعث کاهش تعریق می شوند. می توانید روزانه 25 قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید یا به طور موضعی در زیر بغل تان استفاده کنید. البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمی شود.

شام سبک بخورید

اگر شب ها در خواب زیاد عرق می کنید، قبل از خواب شام مفصل نخورید زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکی میل کنید، غذایتان سریع تر هضم می شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طی خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.

آب خیلی سرد ننوشید

نوشیدن مایعات خیلی سرد باعث ایجاد تغییرهای شدید دمایی در بدن و تعریق بیشتر می شود. برخلاف آنچه تصورمی کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمی شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می کند، عکس العمل نشان می دهد و سعی می کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می شود. برعکس وقتی مایع گرمی می نوشیم، بدن سعی می کند خود را خنک کند. از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتی است که دمای متناسبی دارند.

مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید

نوشیدن برخی مایعات از جمله چای، قهوه و نوشیدنی های کولادار حاوی کافئین می تواند باعث افزایش تعریق در فصل های گرم شوند. پس مصرف آنها را به حداقل برسانید.

اپیلاسیون را فراموش نکنید

تعریق عکس العمل طبیعی بدن برای کاهش دما و رساندن آن به دمای 37 درجه است. عرق ترکیبی از نمک و آب است و بوی نامطبوعی ندارد و آنچه باعث بوی بد آن می شود، باکتری هایی هستند که روی پوست زندگی می کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیر بغل تکثیر می شوند. موهای این مناطق جایگاه مناسبی برای رشد باکتری ها هستند زیرا رطوبت را در خود نگه می دارند. بهترین توصیه برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق، اپیلاسیون زیربغل و پاها و شستشوی روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک کردن کامل تمام نواحی از جمله بین انگشتان پاست.

مقدار پروتئین دریافتی تان را متعادل کنید

هضم غذا با افزایش دمای بدن همراه است. هر چه وعده غذایی ای که مصرف می کنید حاوی پروتئین بیشتری باشد، دمای بدنتان بالاتر می رود و بیشتر عرق می کنید. به گفته متخصصان تغذیه، روزانه مصرف یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است.

غذاهای کم ادویه بخورید

ادویه ها می توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می گذارد و آن را بدبو می کند. برخی موادغذایی حاوی روی نظیر نان گندم کامل هم همین تاثیر را دارند اما بدن به روی نیاز دارد و نمی توان منابع حاوی آن را از برنامه غذایی حذف کرد. نیازی نیست با فرارسیدن فصل های گرم سال ادویه را کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.

استرستان را کم کنید

تنش های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می شوند. برای کنترل تعریق و کاهش آن، در کنار تمام مسایل یاد شده به استرس های روزمره هم توجه کنید و کمی آرام تر باشید.

کفش چرمی و لباس کتانی روشن بپوشید

الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبی به خود می گیرند در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی کند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می شود، بنابراین بهتر است در فصول گرم لباس های سبک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می کنند و خنک تر هستند. بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید زیرا کفش های بسته آن هم از جنس الیاف مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می شوند.

از دئودورانت ها یا برچسب های ضدتعریق استفاده کنید

برچسب هایی در بازار وجود دارند که با قرار زدن آنها زیر بغل، عرق را جذب می کند و اجازه نمی دهد روی لباس لکه ای بیفتد. دئودورانت هایی نیز وجود دارند که نه تنها بوی نامطبوع عرق را از بین می برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم می کنند. در این روزها می توانید از آنها استفاده کنید.






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 11:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

   هنر نمایی با مواد غذایی 

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

 

eHwUMCzPeS.jpg

 

aJ82yJyobn.jpg

 

rhJTzGKG3r.jpg

 

hDKwaTZ1YN.jpg

 

98sxtNFein.jpg

 

obeGEMH6ws.jpg

 

ZHrsFHbzme.jpg

 

GZI60JVi5L.jpg

 

vwwGJ5eP63.jpg

 

Zz1Wr6QRTV.jpg

 

vwoQ9XH4yN.jpg

 

uX7QhHHnvH.jpg

 

x4kkeHVH26.jpg

 

g9tL6zDcTb.jpg

 

eJus4y7Wfe.jpg

 

ukz3AScAq4.jpg

 

0wHISG2bqE.jpg

 

e8ysMLG8iz.jpg

 

jl8CdEhXcv.jpg

 

rt06Ph0MzF.jpg

 

tt1Wi7vaUq.jpg

 

3yrijyTPOc.jpg

 

YETlEyPP7Z.jpg

 

hfEybUPFvT.jpg

 

EkXxGjpivE.jpg

 

TqsmAoHyU1.jpg

 

GfEWgFecYY.jpg

 

MOmes6rvNw.jpg

 

oLwWrx5ThF.jpg

 

TdRzP6Qopj.jpg

 

wkfiWgyjzX.jpg

 

WnnKJk0jJz.jpg






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 10:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

    خنده بازار

شامپو خریدم بیست هزار تومن ریختمش تو ظرف داروگر خمره ای که بقیه نفهمن ازش استفاده نکنن !! فرداش اومدم برم حموم دیدم ظرفش خالیه !!!! داد زدم کی اینو زده به سرش ؟؟ بابام اومد یه دونه زد تو سرم گفت : آخه گدا سگ اینو میزنه سرش !! شامپوت خوراک ماشین شستن بود برو ببین ماشین چه برقی میزنه

.

.

.

یکی از بچه های کوچیک فامیل داره با اخم کارتون می بینه،
میگم چیه اینقدر اخم کردی؟
میگه از بس سانسور کردن، نفهمیدم چی شد اصلا..

.

.

.

این پدر و مادرهایی که واسه بچه شون از روز تولد وبلاگ میسازنند،اکانت فیسبوک باز میکنن،هدفشون چیه؟ مثلن میخوان بگن خیلی از این توله ای که تولید کردیم راضی هستیم؟
 

.

.

.

هربار از بیرون میام بابام میپرسه کجا بودی، منم هربار میگم بیرون بودم. بعدش دیگه هیچی نمی پرسه.
دوست داره فقط مطمئن شه خونه نبودم!!!
 

.

.

.

هروقت یه نفر در جوابت خیلی خونسرد گفت هرجور راحتی ,..
جفت پا بپر تو صورتش تا بفهمه چی جوری راحتی !!!

 

.

.

.

بچه که بودم یه بار با آجر زدم تو سر یکی از بچه های اقوام , تا ببینم دور سرش از اون ستاره ها و پرنده ها می چرخه یا نه!!!!!
تازه هی چند بارم پشت سر هم این کار و کردم , چون هر چی می زدم اتفاقی نمی افتاد !!!!

 

.

.

.


ترجیح میدم مجرد باشم و به همسر فکر کنم
تا این که همسر داشته باشم و به مجردی فک کنم...!
دکتر علی شریعتی در خونه خالی
 

.

.

.



لیستی از امکانات تفریحی پایتخت کشور اول منطقه! :
1- دیسکو ( نداریم)
2- کازینو ( نداریم)
3- بار( خاک بر دهانمون)
4- شهربازی ارم با 6 وسیله بازی (2تاش خرابه)
5- سینما (فقط قلاده های طلا و اخراجی های 37)
6- تعداد زیادی پارک شهری با پوشش گیاهی حداقلی و حضور سبز نیروی عزیز انتظامی که حال و هوای خاصی را به فضا منتقل می کنند.
7- بولینگ 2عدد در کل کشور (عبدو و سرزمین عجایب) فقط مخصوص آقایان
8- کنسرت به قیمت پول خون انسان(که بر اساس ایین نامه ارشاد خواننده فقط حق دارد یک آهنگ عاشقانه بخونه،یکی دوتا خوند تا الان کسی ازش خبر نداره!)
9- دهکده آبی پارس (به قیمت پول خون آدمی)
10- پارک آبی آزادگان با روزانه 17 کشته و زخمی
11 - تله کابین و اسکی (که فقط در کل استان تهران 12 نفر استطاعت مالی استفاده از آنها را دارند.)
و آخرین و مهمترین تفریح،دیدن خانه و ماشین افراد ثروتمند (همون 12 نفری که میرن اسکی) و فحش دادن به آنها ..
 

.

.

.



سر جلسه امتحان نشستی هرچی تو کلته رو برگه خالی میکنی آخرش نصف صفحه هم پر نمیشه، بعد یه نفر بلند میشه میگه آقا یه برگه دیگه بدین جا ندارم...
اون لحظه میخوای صندلی رو از پهنا بکنی تو حلقش..

 

.

.

.



یکی از دوستان میگفت که :
یه روز استادمون برگه های میان ترم تصحیح شده رو آورده بود تا به بچه ها بده، بعد از توزیع اوراق به بچه ها، استاد میگه : این کیه اسمشو بالا برگش ننوشته؟! خیر سرش 16 هم شده ؟
هیشکی جواب نمیده! 2 دقه بعد میگه دست خطشم شبیه خودمه؟!!! اِ این که کلید سؤالاست که!!!!"
استاد برگه ی کلید سؤالات رو هم تصحیح کرده بود به خودش 16 داده بود!!!!!!!!!!

.

.

.

یه بار نزدیکی های ونک تو یه ترافیک بدجور گیر کرده بودم یهو انداختم تو یه کوچه فرعی و گازش رو گرفتم ملت هم خیال کردن من بلدم مثل اسب راه افتادن دنبال من!
یکم اینور اونور پیچیدم آخر خوردم به بن بست خیلی ریلکس ماشین
رو ته کوچه پارک کردم رفتم نشستم یه جا، تا نیم ساعت بعد اون ماشینها داشتن سر و ته میکردن که ازکوچه در بیان
 

.

.

.



به عمم میگم نظرت چیه در مورد عمه بودنت ؟!!
زل زد تو چشام و گفت : خیلی بی شعوری:)))
 

.

.

.


مراقب روش حرف زدنتون با خانمها باش?د!! ادم? م?شناسم که رفت ?ه
جزوه از همک?س?ش بگ?ره و ا?ن با همون خانم ?ه
بچه دارند.
 

.

.

.

 



در سه حالت میتونی برای "دیگران" مهم باشی:
1.خوشگل باشی
2.پولدار یا مشهور باشی
3.بمیری.
 

.

.

.


غضنفر میخواست بره مکه ، تو خونه قرآن نداشتن
از زیر کتاب علوم ردش کردن !
 

.

.

.


عدم امنیت یعنی : توی یه توالت باشی که فاصله سنگ توالتش تا در بیش از 1 متر باشه ، درش قفل نداشته باشه و به بیرون باز بشه..!! 
 

.

.

.


در دسترس بودنت دیگر برایم ارزش ندارد ....
اکنون نه مشترک هستی ؛
نه مورد نظر ... !!!
 

.

.

.
 



خدا رو شکر زمان شاه اینترنت نبود ، وگرنه بابابزرگامون میگفتن یادش بخیر زمان شاه اینترنت با سرعت خداتا میدادن دوزار 
 

.

.

.
 


تجویز دارو برای شب امتحان
سه بسته خاک برات نوشتم هر هشت ساعت می‌ریزی رو سرت!!
 

.

.

.

همونقد که پسرا از دخترای سیبیلو خوششون نمیاد
همین احساس رو دخترا نسبت به پسرایی که زیر ابرو برمیدارن دارن
گفتم که در جریان باشید ... :|
 

.

.

.


گوشیمو تو ماشین بابام جا گذاشتم از خونه براش زنگ زدم بهش میگم:
- گوشیم تو ماشینت جا مونده
میدونم
زنگ خورد جواب ندیاااا !
بابام گفت اخه مگه من بیکارم جواب زنگ گوشی تورو بدم؟
... ... گفتم خب حالا چرا عصبانی میشی ، کسی زنگ نزد؟
گفت نه فقط نازی اس داد گفت غروب میاد دنبالت برین بیرون گفتم وقت نداری سرت شلوغه
گفتم واسه چی اینو گفتی ؟
گفت چون قبلش به نسترن قول دادم برین خرید..!
 

.

.

.
 

به نام خدا علیرضا هستم دیشب تا صبح از دندون درد پشتک میزدم

امروز رفتم دندون پزشکی میگه دندون علقت از زیر دندون 8 داره میاد بیرون

پیش فاکتور داده بهم حدود 500000 تومان

با مزه پرونی های خانوم دستیار 600000 برام آب میخوره

پ.ن : 6380 تومن داخل عابر بانکم وجود داره میرم همشو پروفن میخرم 

.

.

.

بزرگترین پرورشِ مار در سطحِ خاورمیانه، آستینِ بنده است….!!!

.

.

.

بعضیا مثل آخر سس خرسی مهرام هستن!

فقط ترتر میکنن,

بدون این که بازدهی داشته باشن…

.

.

.

میگن تو جهنم بابا ها نصفه شبی کولرو که خاموش میکنن هیچ

بخاری هم روشن میکنن تازه!

.

.

.

یه آدمایی هم هستند که هیچ وقت ترکت نمیکنن

ولی بلدن کاری کنن

تا خودت یواش یواش ترکشون کنی…

.

.

.

- واسا دنیا من میخوام پیاده شم ….
+پیاده شو..
-اِاِاِ مگه میشه ..
+بله آقا پیاده شو کار دارم…..
-نه آقا غلط کردم برو…

.

.

.

دوره زمونه عوض شده، الان دیگه غاز همسایه مرغه !

(در راستای گرانی مرغ!)

.

.

.

کم کم دارم به این باور میرسم که مثلث برمودا زیرِ تخت منه !!

هر چی میفته زیرش, غیب میشه ….

.

.

.

ضایع یعنی اینکه فامیلیت قاسمی باشه

باباتم اسمتو گذاشته باشه “میرزا” !

.

.

.

این همه میگن سرویس بهداشتی دروغه ها باور نکنین!

من خودم شخصا چند باری رفتم

کاملا غیر بهداشتیه !

.

.

.

یعنی هیچ وقت نذارید یه کامپیوتر بفهمه که عجله دارید.

.

.

.

زخم هایم به طعنه میگویند: دوستانت چقدر با نمک اند!

.

.

.

چایی لیپتون خریدم  جدیدا هر چایی یه دونه لیوان هم رنگ نمیده 

بیشتر دقت کردم دیدم محتوای چای خشک داخل کیسه نصف شده 

ای تو روحتون

.

.

.

مجری از طرف می‌پرسه نظرتون راجع کتاب تو اتوبوس چیه؟

میگه خوبه، هوا گرمه تو اتوبوس باهاش خودمو باد میزنم !!

.

.

.

بعضیا چرا اینجوری ان ؟

دوزار حریم خصوصی نمیتونیم داشته باشیم 

نه لپتاپ نه موبایل نه پی سی نه کشوی میز نه تو جیبم حتی 

بابا فضولی هم حدی داره نکبتا !

.

.

.

همسایه دیوار به دیوارمون 2 شب اومده زنگمونو زده میگه :

احیانا این سوناتا مال شما نیست دمه در ما گذاشته !؟

میگم : نه مال ما نیست !

میگه : آررررره حدس می زدم شما از این فک و فامیلا ندارین !

 

.

.

.

میگه به خدا راست میگم. طرف میگه نه، اگه راست میگی بگو به جون مامانم!!

.

.

.

از مزایای اینترنت در ایران اینه که می‌تونید در زمان لود شدن برید توالت و حتی حموم !

شایدم  یکی از فامیلامون تو این فاصله بچه دارشد  )

.

.

.

خواستگار اومده بابام میگه نمیدونم هر چی خودت میگی؟

منم گفتم نه! میگه تو غلط کردی مگه بحرف توئه !

.

.

.

رفتم نمایندگی سایپا به مسئولش میگم فرمون ماشین زیاد صدا میده

چه کار کنم؟

میگه صدای ضبط رو زیاد کن !

.

.

.

واقعا چرا راننده تاکسیا فکر می کنن اگه ما خورد داشتیم، نمیدادیم؟!

.

.

.

ایـــن روزهـــا هــــوا خیلـــی غبـــار آلــــود اســـت؛

گـــرگ را از ســـگ نمــی تـــوان تشخیـــص داد !

هنگـــامـــی گـــرگ را می شنـــاسیـــم؛

کـــه دریـــده شـــده ایــــم

.

.

.

یه گلدون میخری 100هزار تومن، هر روز دمای هوای اطرافشو اندازه می گیری

به دقت بهش آب معدنی میدی، بعد دو هفته خراب میشه!

اونوقت پیاز، تو سردترین و تاریکترین قسمت خونه درختچه میشه

.

.

.

یارو اومده تو پیج سهراب سپهری پست گذاشته:

“آقای سپهری من عاشق شما و شعراتونم شب ها با شعرهای شما

و چشم خیس به خواب میروم، چشمها را باید شست جور دیگر باید دید…”

حالا تا اینجاش اشکال نداره ، دو روز بعدش کامنت گذاشته زیر پست خودش که:

…” آقای سپهری تورو خدااااااااااا جواب مرا بدهید حتی یک سلام

.

.

.

هر وقت زندگی یه ضربه بهت زد ، آروم لبخند بزن و بهش بگو :

” جوجه ! همه زورت همین بود !؟ “

.

.

.

بابام تا یه جایی بیشتر ساعتو بلد نیست

وقتی میرم بیرون از یه ساعتی به بعد هی زنگ میزنه میگه میدونی ساعت چنده؟؟؟

.

.

.

پشتِ سره هر مرده موفق هیچ چیزی نیست ،

زرنگ بوده

چسبیده به زندگیش

پولاشو جمع کرده

زندگیش روبراه شده !

.

.

.

آقا خروسه ضمن اظهار خوشنودی از افزایش قیمت مرغ ادامه داد،

خیلی خوشحالیم که به بالاخره

نوامیس عریان ما از پشت ویترن ها جمع آوری شد !

.

.

.

بعضی از حرفا تو دل آدم می مونه مثل تیکه آخر رانی هلو تو قوطی !

.

.

.

کنــارت هستند ؛ تا کـــی !؟

تا وقتـــی که به تو احتــیاج دارند …

از پیشــت میروند یک روز ؛ کدام روز ؟!

وقتی کســی جایت آمد …

دوستت دارند ؛ تا چه موقع !؟

تا موقعی که کسی دیگر را برای دوســت داشـتن پیــدا کنـند ….

میگویــند : عاشــقت هســتند برای همیشه نه ……

فقط تا وقتی که نوبت بــــــازی با تو تمام بشود !

و این است بازی باهــم بودن … !!!

.

.

.

وقتی که ما ایرانیا میخوایم کسی رو ستایش کنیم؛
عجب نقاشیه نکبت…
چه دست فرمون داره توله سگ…
چه صدایی داره کثافت …
چه گیتاری میزنه ناکس…
استاده کامپیوتره لامصب…
عجب گلی زد بی وجدان…
بی شرف کارش خیلی درسته…
دوستت دارم وحشتنـــــاک…

وقتی که میخوایم ناسزا بگیم یا نیش و کنایه بزنیم ؛
برو شازده…؟
چی میگی بامعرفت …؟
آخه آدم حســـابی…؟
چطوری آی کیو…؟
به به استاد معظــــم…؟
کجایی با مرام…؟
آقای محترم…؟
برو دکتـــر برو…؟

.

.






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 9:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آخرین کلمات برخی افراد به نقل از عزرائیل !!

آخرین کلمات یک برقکار : خوب حالا روشنش کن…

آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی : من عادت ندارم با پنجرهء بسته بخوابم…

آخرین کلمات یک متخصص خنثی بمب : این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه…

آخرین کلمات یک نارنجک‌انداز : گفتی تا چند بشمرم؟

آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست…

آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره…

آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟

آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد…

آخرین کلمات یک خلبان : ببینم چرخها باز شدند یا نه؟

آخرین کلمات یک داور فوتبال : نخیر آفساید نبود!

آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی…

آخرین کلمات یک دوچرخه‌سوار : نخیر حق تقدم با منه!

آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده‌ام!

آخرین کلمات یک سرنشین اتوموبیل : برو سمت راست راه بازه…

آخرین کلمات یک شکارچی : مامانت کجاست کوچولو؟.

آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره…

آخرین کلمات یک فضانورد : برای یک ربع دیگه هوا دارم…

آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم…

آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام، همه‌اش سه نفرند…

آخرین کلمات یک قهرمان اتوموبیلرانی : مکانیک یادش رفته ترمز رو درست کنه!

آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی : قضیه روشنه، قاتل شما هستید!

آخرین کلمات یک کامپیوتر : هارددیسک پاک شده است…

آخرین کلمات یک کوهنورد : سر طناب رو محکم بگیری ها…

آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضهء شلیک کردن نداری…

آخرین کلمات یک گیتاریست : یه خرده ولوم بده…

آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟

آخرین کلمات یک مادر : بالأخره سی‌دی‌هات رو مرتب کردم…

آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بیخطره…

آخرین کلمات یک متخصص کامپیوتر : معلومه که ازش بک‌آپ گرفتم!

آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه!

آخرین کلمات یک ملوان : من چه میدونستم که باید شنا بلد باشم؟

آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره…

آخرین کلمات یک پزشک : راستش تشخیص اولیه‌ام صحیح نبود.بیماریتون لاعلاجه…

آخرین کلمات یک بیمار : مطمئنید که این آمپول بی خطره؟

آخرین کلمات یک پیشخدمت رستوران : باب میلتون بود؟

آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد…

آخرین کلمات یک خون‌آشام : نه بابا خورشید یه ساعت دیگه طلوع میکنه!






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 9:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 آرزوهایی که به آنها نرسیده ایم...


یادمه بچه گی هام شوهر خاله ام همیشه می گفت: تو یه چیزی میشی ... تو یه چیزی میشی ... واقعا سق سیاهی داشت و چشم شوری که بعد از این همه سال هیچی نشدم ... همه ما آرزوهایی داشته ایم یا داریم که به آنها نرسیده ایم یا هرگز نخواهیم رسید.

بعضی وقت ها از بس که اوضاع بر وفق مراد نیست، خودمان را با چیزهایی پیش پا افتاده مقایسه می کنیم و ناراحتیم که چرا حداقل مثل آنها نشدیم. مثلا می گوییم قبض برق هم نشدیم، چند نفر از ما بترسن ... نمونه هایی از این دست را بخوانید...

 

- ویرگول هم نشدیم هر کی بهمون رسید مکث کنه!

- قره قوروتم نشدیم دهن همه رو آب بندازیم!

- موبایل هم نشدیم، روزی هزار بار نگامون کنی!

- پایان نامه هم نشدیم ازمون دفاع کنن!

- آهنگ هم نشدیم، دو نفر بهمون گوش کنن!

- مانیتور هم نشدیم ازمون چشم برندارن!

- کلاه هم نشدیم حداقل باعث سرگرمی ملّت باشیم!

- ته دیگ هم نشدیم که واسطه رسیدن بهمون کلی صبر و سعی و تلاش کنن!

- خودکار هم نشدیم که علم و دانش به دست خودمون نوشته بشه!

- کیبورد هم نشدیم ملّت به بهانه تایپ یه دستی به سر و کله مون بکشن!

- صندلی هم نشدیم چهار نفر بهمون تکیه کنن!

- مدیر بانک هم نشدیم بریم کانادا خونه 2 میلیاردی بخریم هدیه بدیم به دخترمون!

- آبدارچی بانک هم نشدیم 1 میلیارد بزنیم به جیب!

- بزم نشدیم یه علفی چیزی به دهنمون شیرین بیاد!

- آفساید که خوبه یه خطای ساده هم نشدیم قدِ یه کارت زرد ازمون حساب ببرن... اه

- بیل گیتس هم نشدیم که 500 دلار در ثانیه درآمدمون باشه

- لواشکم نشدیم که یکی برامون ضعف کنه...

- فرزند آخرم نشدیم که هر چی خواستیم مامان بابامون برامون بخرن!

- فرزند آخر هم نشدیم که با داداش بزرگمون بریم بیرون دور بزنیم و حالشو ببریم!

- به استاد میگم استاد شما که 9 دادی حالا این یه نمره هم بده دیگهههههههههه، یه نگاه عاقل اندر دیوانه کرد، دست گذاشته رو دوشم میگه برو درس بخون! استادم نشدیم شخصیت کسی رو خرد کنیم!

- مامور راهنمایی رانندگی هم نشدیم موقع امتحان گرفتن از زنا کلی بخندیم!

- زمبه هم نشدیم حداقل سگارو نگرانمون باشه...

- تام و جری هم نشدیم زندگی مون سرتاسر هیجان باشه

- نون هم نشدیم یکی از روی زمین ورداره بوسمون کنه

- نوزادم نشدیم یکی بغلمون کنه

- شریعتی هم نشدیم هر چی جملات قصاره نسبت بدن به ما

- ای کی یو سان هم نشدیم آب دهن بمالیم کف کلمون، همه چی حل شه!

- چاقو هم نشدیم تا حداقل اینجوری بتونیم تو دل کسی بریم

- قاصدک هم نشدیم، پیام رسان و سنگ صبور عشاق شیم

- عینک آفتابی هم نشدیم دنیا رو از دید بقیه ببینیم

- فلش مموری هم نشدیم حافظه مون زیاد باشه

- گوشواره هم نشدیم آویزون ملت شیم

- معادله هم نشدیم، کلی آدم دنبال این باشن که بهمنمون و حداقل دو نفر درکمون کنن

- کتابم نشدیم حداقل دوست مهربان بشیم

- ماکسیما در افغانستان حدود 6 میلیون تومانه، افغانی هم نشدیم بتونیم ماکسیما بخریم!

- مارک آنتونی هم نشدیم جنیفر لوپز رو طلاق بدیم

- ای خدا ... بامزی هم نشدیم بچه ها عکسمون رو بچسبونن روی کتاب و دفترشون

- مگس تسه تسه هم نشدیم ملت رو بخوابونیم

- توپ فوتبالم نشدیم 22 نفر به خاطرمون خودکشی کنن

- بوم نقاشی هم نشدیم یکی بیاد رومون 4 تا درخت و 2 تا دونه پرنده بکشه، قیمتی بشیم واسه خریدن مون سر و دست بشکونن

- گلدونم نشدیم یکی یه گل بهمون بده

- کبری هم نشدیم تصمیم هامون رو تو کتاب ها بنویسن

- کوزت هم نشدیم آخرش خوشبخت شیم

- دریاچه ارومیه هم نشدیم دورمون حلقه انسانی تشکیل بدن






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 9:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در آینـــــــــده بسیار نزدیک

Inline image 1






تاریخ : یکشنبه 91/5/8 | 9:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید


 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

2SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

3SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

4SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

5SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

6SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

7SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

8SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

9SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

10SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

11SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

12SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

13SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

14SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

15SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

16SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

17SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

18SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

19SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

20SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

22SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

23SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

24SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

25SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

26SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

27SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

28SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

29SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

30SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

31SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

32SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

33SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

34SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

35SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

36SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

37SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

38SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

39SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

40SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

41SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

42SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

43SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

44SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

45SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

46SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

47SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

48SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون






تاریخ : شنبه 91/5/7 | 11:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی   پرشیـن  استار  |  www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی   پرشیـن  استـار |  www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی  پرشین استار |  www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی  پرشین استار |  www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین  استار |  www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : شنبه 91/5/7 | 10:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">