سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید.

فواید هویج

1. تقویت بینایی

تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.

بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا 40 درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند

2. پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که خواص ضدسرطان در خود دارند.

فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می‌شود تا از ریشه خود در برابر بیماری‌های قارچی محافظت کند. هویج یکی از تنها منابع متداول این ترکیب می‌باشند. یک تحقیق نشان داد که موش‌هایی که هویج می‌خورند تا 3/1 کمتر به سرطان مبتلا شدند.

3. ضدپیری

محتوی بالای بتا-کاروتین بعنوان یک آنتی‌اکسیدان دربرابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن عمل می‌کند و پیر شدن سلول‌ها را کُندتر می‌کند.

4. پوست سالم و درخشنده (از درون)

ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست دربرابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود. ویتامین A از ایجاد چین و چروک زودرس، آکنه، خشکی پوست، لکه، از بین رفتن یکدستی رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

5. ماده ضدعفونی‌کننده قوی

گیاه‌شناسان باور دارند هویج از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. آن را می‌توان به صورت له‌شده، جوشانده یا خام بر روی زخم‌ها استفاده کرد.

6. پوستی زیبا (از بیرون)

از هویج می‌توان بعوان یک ماسک پوستی ارزان و راحت استفاده کرد. فقط کافی است آن را رنده کرده و با کمی عسل مخلوط کنید. 

7. جلوگیری از بیماری قلبی

تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که در آن مقدار زیادی کاروتینوئید وجود داشته باشید، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. هویج نه تنها حاوی بتا-کاروتین است، بلکه آلفاکاروتین و لوتئین نیز در خود دارد. مصرف منظم هویج سطح کلسترول را نیز کاهش می‌دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می‌زنند.

8. پاکسازی بدن

ویتامین A به کبد برای بیرون کردن سموم بدن کمک می‌کند. صفرا و چربی موجود در کبد را کاهش می‌دهد. فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و تسریع حرکت موادزائد کمک می‌کند.

9. دندان‌ها و لثه‌های سالم

هویج دندان‌ها و دهان شما را تمیز می‌کند. ذرات باقیمانده غذا را درست مثل مسواک یا خمیردندان از لای دندان‌هایتان بیرون می‌کند. هویج لثه‌ها را تحریک کرده و بزاق زیاد ترشح می‌کند که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم‌خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

10. پیشگیری از سکته

در تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت مشخص شد که افرادیکه بیشتر از 6 عدد هویج در هفته می‌خورند درمقایسه با آنهایی که در ماه فقط یک هویج یا کمتر می‌خورند، کمتر دچار سکته می‌شوند. 

حقایقی جالب درمورد هویج

خرکوش‌ها عاشق خوردن هویج هستند اما نباید زیاد هویج بخورند.

به خاطر داشته باشید که خوردن یک عدد هویج توسط خرگوش برابر با خوردن بیشتر از 20 هویج توسط ماست! آنها عاشق شیرینی هویج هستند و هویج برای دندان‌هایشان خوب است و قند سفید ندارد اما حتی مقدار زیاد قند طبیعی هم مشکلات گوارشی و دیابت ایجاد می‌کند. 

هویج دومین سبزیجات پرطرفدار بعد از سیب‌زمینی به شمار می‌رود.

بزرگترین هویج بیشتر از 19 پوند وزن و 19 فوت طول داشته است.

بیش از 100 نوع هویج وجود دارد.

بعضی از آنها بزرگند، بعضی کوچک و رنگ‌های متفاوتی هم دارد مثل نارنجی، بنفش، سفید، زرد و قرمز.

زنان انگلیسی در گذشته از برگ‌های هویج به جای گل و پَر روی کلاه‌هایشان استفاده می‌کردند.
 


چطور هویج بخوریم

موادمغذی موجود در هویج در کیسه‌های پروتئینی محفوظند که باید توسط گرما (پخته شدن) یا فعالیت مکانیکی (رنده کردن، آبمیوه کردن، جویدن درست) شکسته شوند.

پختن هویج در روغن یا پوره کردن یا آبمیوه کردن آن تا 600 درصد قابلیت درسترسی و استفاده کاروتینوئیدها را افزایش می‌دهد.
چربی تا 1000 درصد به جذب کاروتینوئید به خون کمک می‌کند زیرا کاروتینوئیدها محلول در چربی هستند.






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 12:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


 بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین D باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل هر گونه افراط و تفریط در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی می‌تواند موجب بروز سرطان پوست و یا مواجهه با بحران کمبود ویتامین D شود.

 افرادی که بیش از حد از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند، بی‌تردید در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار می‌گیرند. دریافت این ویتامین برای بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات، استخوان‌ها، مو و دندان‌ها ضروری و از طریق مصرف مکمل‌ها و برخی از مواد غذایی امکان‌پذیر است.

کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون در این مقاله 12 منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن را معرفی کرده‌اند که عبارتند از:

1. نور خورشید: اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می‌کند.

2. شیرغنی شده با ویتامین D که می‌توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد.

3. ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است و سطح ویتامین D‌ موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است.

4. مکمل‌ها نیز می‌توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند.

5. زرده تخم‌مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می‌شود زرده و سفیده تخم‌مرغ را حتما با هم مصرف کنید.

6. جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.

7. روغن کبد ماهی که با طعم‌دهنده‌هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول‌های مکمل ارائه می‌شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می‌آید.

8. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است.

9. غلات غنی شده با ویتامین D‌ نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.

10. برخی قارچ‌ها نیز درست مانند انسان مقادیر زیادی ویتامین D در تماس با نور خورشید تولید می‌کنند. قارچ‌هایی که در تاریکی پرورش می‌یابند، عاری از این ویتامین هستند اما برخی از گونه‌های قارچ‌ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می‌کنند، سرشار از ویتامین D هستند.

11. ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می‌آیند.

12. چراغ‌ها و لامپ‌های فرابنفش نیز برای افرادی که در معرض خطر فقر شدید ویتامین D هستند، تجویز می‌شوند.






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 12:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جاذبـه ای طبیـعی و بی نظیـر در تگـزاس

همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ای حفاظت شده به همین نام در آمریکاست. این استخر که در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه زیر زمینی بوده که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است. این استخر در فاصله ی 37 کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد. از سال 1960 به بعد این استخر مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه آستن قرار گرفت که بعنوان یک مکان تفریحی برای گذراندن تابستان از آن استفاده می کنند. منطقه حفاظت شده همیلتون شامل زیست بومی به وسعت 940 متر مربع و استخری زیبا به رنگ سبز یشمی و دارای آبشاری به طول 15 متر است. از زمانی که این استخر به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده آمریکا ثبت شد قوانین سختی برای بازدید کنندگان وضع شد؛ مثل: ممنوعیت ماهی گیری، دوچرخه سواری، توقف کردن بیش از یک روز، همراه داشتن سگ یا حیوانات خانگی دیگر و روشن کردن آتش که تمام این موارد باعث نشده تا از آمار بازدید کنندگان از این جاذبه طبیعی کاسته شود.
http://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/joinhttp://groups.yahoo.com/group/AriaGroups/join






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فواید چای با عطر بهار نارنج

فواید چای با عطر بهار نارنج
بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار بر درخت ظاهر و در پاییز به میوه نارنج تبدیل می‌شود.

 از آنجا که بهارنارنج بوی مطبوعی دارد، برای خوش‌طعم‌کردن مواد غذایی و در پخت مربا به کار می‌رود.

خواص درمانی:

بیشترین تاثیر بهارنارنج بر سیستم عصبی است و در تمام کتاب‌ها از خواص خواب‌آوری و آرام‌بخشی آن یاد شده است.

بهارنارنج تقویت‌کننده قلب و دستگاه گوارش هم هست. بهارنارنج در درمان سردردهای عصبی بویژه سردردهایی با منشأ میگرنی، تاثیر فراوانی دارد.

همچنین در درمان درد‌های عادت ماهانه زنان، تپش نامنظم قلب، تشویش، اضطراب، تحریکات عصبی و حتی جلوگیری از آبریزش بینی و زکام موثر است.

مخلوط بهارنارنج با آب کرفس برای دفع سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است و آشامیدن آن در صبح ناشتا برای قطع اسهال توصیه می‌شود.

کسانی که اشتهای خوبی برای خوردن غذا ندارند، می‌توانند از عرق بهارنارنج به عنوان اشتهاآور استفاده کنند. بعضی نیز معتقدند بهارنارنج افزون بر درمان ضعف اعصاب، در رفع سکسکه و درمان آن نیز موثر است.

در تحقیقات جدید بهارنارنج اثراتی مشابه دیازپام در کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی نشان داده است.

روش استفاده

بهارنارنج را باید صبح زود وقتی که به حالت غنچه نشکفته است، از درخت جدا کرده و بلافاصله در محلی تاریک خشک کرد تا تغییر رنگ پیدا نکند.

همچنین برای تهیه چای بهارنارنج 20 گرم گل بهارنارنج را در چهار لیوان آب‌جوش به مدت 15 دقیقه دم می‌کنند. سپس آن را صاف کرده و همراه عسل (به ازای هر استکان یک قاشق عسل) یا شکر سرخ میل می‌کنند. از بهارنارنج که طبیعتی گرم و خشک دارد، برای معطر کردن چای معمولی نیز استفاده می‌شود.

همچنین از عرق بهارنارنج که از تقطیر بهارنارنج به وسیله بخار آب تهیه می‌شود در کنار کاربردهای درمانی، در تهیه شربت نیز استفاده می‌شود، اما باید به خاطر داشت که عرق بهارنارنج را به علت فساد سریع نباید به مدت‌طولانی نگه داشته شود.

عوارض جانبی

اگرچه در کتب قدیمی آمده است بوییدن شکوفه نارنج، تقویت‌کننده اعصاب و از بین‌ برنده زکام است، اما بعضی معتقدند بوییدن زیاد بهارنارنج باعث بی‌خوابی می‌شود.

منبع : Jamejamonline.ir






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 10:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مردی مقابل گل فروشی ایستاد. او می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.
وقتی از گل فروشی خارج شد? دختری را دید که در کنار درب نشسته بود و گریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید : دختر خوب چرا گریه می‌کنی؟
دختر گفت: می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل بخرم ولی پولم کم است. مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا? من برای تو یک دسته گل خیلی قشنگ می‌خرم تا آن را به مادرت بدهی.
وقتی از گل فروشی خارج می‌شدند دختر در حالی که دسته گل را در دستش گرفته بود لبخندی حاکی از خوشحالی و رضایت بر لب داشت. مرد به دختر گفت: می‌خواهی تو را برسانم؟ دختر گفت: نه، تا قبر مادرم راهی نیست!
مرد دیگرنمی‌توانست چیزی بگوید? بغض گلویش را گرفت و دلش شکست. طاقت نیاورد? به گل فروشی برگشت? دسته گل را پس گرفت و 200 کیلومتر رانندگی کرد تا خودش آن را به دست مادرش هدیه بدهد!
شکسپیر می‌گوید: به جای تاج گل بزرگی که پس از مرگم برای تابوتم می‌آوری، شاخه ای از آن را همین امروز بیاور






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مراقب حاضر جوابی بچه ها باشید

دختر کوچکى با معلمش درباره نهنگ‌ها بحث مى‌کرد.
معلم گفت: از نظر فیزیکى غیرممکن است که نهنگ بتواند یک آدم را ببلعد
زیرا با وجود اینکه پستاندار عظیم‌الجثه‌اى است امّا حلق بسیار کوچکى
دارد.
دختر کوچک پرسید: پس چطور حضرت یونس به وسیله یک نهنگ بلعیده شد؟
معلم که عصبانى شده بود تکرار کرد که نهنگ نمى‌تواند آدم را ببلعد. این
از نظر فیزیکى غیرممکن است.
دختر کوچک گفت: وقتى به بهشت رفتم از حضرت یونس مى‌پرسم.
معلم گفت: اگر حضرت یونس به جهنم رفته بود چى؟
دختر کوچک
گفت:
اونوقت شما ازش بپرسید.
************ ********* ********* ********* **
یک روز یک دختر کوچک در آشپزخانه نشسته بود و به مادرش که داشت آشپزى
مى‌کرد نگاه مى‌کرد.
ناگهان متوجه چند تار موى سفید در بین موهاى مادرش شد.
از مادرش پرسید: مامان! چرا بعضى از موهاى شما سفیده؟
مادرش گفت: هر وقت تو یک کار بد مى‌کنى و باعث ناراحتى من مى‌شوی، یکى از
موهایم سفید مى‌شود.
دختر کوچولو کمى فکر کرد و گفت: حالا فهمیدم چرا همه موهاى مامان بزرگ سفید شده!

************ ********* ********* ******
عکاس سر کلاس درس آمده بود تا از بچه‌هاى کلاس عکس یادگارى بگیرد. معلم هم داشت همه
بچه‌ها را تشویق می‌کرد که دور هم جمع شوند.
معلم گفت: ببینید چقدر قشنگه که سال‌ها بعد وقتى همه‌تون بزرگ شدید به
این عکس نگاه کنید و بگوئید : این احمده، الان دکتره. یا اون مهرداده،
الان وکیله.
یکى از بچه‌ها از ته کلاس گفت: این هم آقا معلمه، الان مرده.
************ *********
بچه‌ها در ناهارخورى مدرسه به صف ایستاده بودند. سر میز یک سبد سیب بود
که روى آن نوشته
بود: فقط یکى بردارید. خدا ناظر شماست.
در انتهاى میز یک سبد شیرینى و شکلات بود. یکى از بچه‌ها رویش نوشت: هر
چند تا مى‌خواهید
بردارید! خدا مواظب سیب‌هاست






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 9:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این آنتی ویروس ها بهترین گزینه ها برای استفاده در ویندوز 8 هستند و میتوانند امنیت رایانه شما را در بالاترین سطح تامین کنند. در ادامه این هفت آنتی ویروس را به شما معرفی خواهیم کرد که ویندوز 8 به طور کامل از آنها پشتیبانی میکند.
گویا آی تی: در حال حاضر بسیاری از کاربران و علاقه مندان به دنیای فناوری و اطلاعات منتظر عرضه نسخه جدید ویندوز یعنی 8 میباشند. البته مایکروسافت نسخه آزمایشی ویندوز 8 را در اختیار کاربرانی که قصد دارند نگاهی به آن بیاندازند قرار داده است.


ولی مهم نیست که شما از کدام نسخه از ویندوز استفاده میکنید بلکه امنیت در محیط ویندوز همیشه یکی از مهم ترین مسائلی بوده است که کاربران نگران آن هستند. از میان برند های مختلف در زمینه ایجاد امنیت در ویندوز هفت عدد از آنها را برای معرفی به شما انتخاب کرده ایم. البته این آنتی ویروس ها بهترین گزینه ها برای استفاده در ویندوز 8 هستند و میتوانند امنیت رایانه شما را در بالاترین سطح تامین کنند. در ادامه این هفت آنتی ویروس را به شما معرفی خواهیم کرد که ویندوز 8 به طور کامل از آنها پشتیبانی میکند.

1- BullGuard 


آنتی ویروس BullGuard که به همراه بسته امنیتی اینترنت است که 3 ماه استفاده رایگان به صورت تریال به همراه 5 گیگابایت فضا برای ایجاد پرونده پشتیبان را در اختیار کاربر قرار میدهد. این محصول یک بسته کامل امنیتی میباشد که شامل دیوار آتش ، محافظت از پست الکترونیک ، بهینه ساز رایانه ، جلوگیری از هرزنامه ها و ابزار های متعدد دیگر است.



2-F-Secure 


یکی دیگر از برند های صاحب نام در زمینه های امنیتی  F-Secure میباشد که به طور کامل از رایانه شما محافظت میکند و قابلیت ایجاد پرونده پشتیبان آنلاین به همراه پشتیبانی کامل از ویندوز 8 را دارد. هم چنین F-Secure دارای نسخه مخصوص دیگری برای کاربران تجاری میباشد و در آخرین نسخه از آن پشتیبانی از ویندوز 8 نیز اضافه گردیده است.




3- Kaspersky Lab  


گزینه دیگر امنیتی است که دارای Kaspersky Internet Security 13  نیز میباشد و برای کاربران طراحی شده است که از ویندوز 8 بهره میگیرند. این محصول شامل تمامی موارد امنیتی مثل دیوار آتش ، محافظت از ایمیل و ضد اسپم در یکجا میباشد. نسخه رایگان این برنامه امکان استفاده برای 3 ماه را به کاربران میدهد.



4- McAfee


شرکت McAfee نیز نسخه ای آزمایشی از آنتی ویروس خود را برای ویندوز 8 اعلام کرده است. این محصول گزینه بسیار مناسبی برای رایانه های شخصی و کاربران خانگی است که قصد حفاظت از سیستم خود را در مقابل بد افزار های اینترنتی دارند.



5- Panda


آنتی ویروس ابری (Cloud) شرکت پاندا یکی از پر سرعت ترین آنتی ویروس های کنونی و گزینه عالی برای کاربران وب میباشد. این آنتی ویروس مبتنی بر فضای ابری میباشد و در وقت کاربران صرفه جویی میکند. شرکت پاندا نیز آخرین نسخه از آنتی ویروس خود را با پشتیبانی کامل از ویندوز 8 عرضه کرده است.



6- Norton


Norton همیشه یکی از محبوب ترین آنتی ویروس ها در میان کاربران بوده است و به کمک لایه های قدرتمند محافظتی خود میتواند بدافزار های اینترنتی را قبل از این که دستگاه شما را آلوده کنند ، از کار بیاندازد. این آنتی ویروس گزینه مناسبی برای کنترل و محافظت از شبکه شما میباشد.



7- Trend Micro


Trend Micro یک آنتی ویروس all in one است که تمامی امکانات امنیتی لازم را در یک بسته فراهم کرده است و در آخرین نسخه آزمایشی خود پشتیبانی از ویندوز 8 را نیز دارا شده است. این آنتی ویروس دارای دیوار آتش قدرتمندی است که علاوه بر آن میتواند به سرعت سیستم شما را اسکن کند. اعلام شده است که نسخه رسمی این آنتی ویروس هم زمان با عرضه ویندوز 8 منتشر خواهد شد.






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 8:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

23 راهکار ایده آل برای کاهش چین ‌و چروک پوست

لایه‌بردارهای شیمیایی. در این روش، انواع مختلفی از موادشیمیایی برای سوزاندن لایه بیرونی پوست استفاده شده و آسیبی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بدن با تولید کلاژن بیشتر به آن واکنش دهد. نتیجه آن جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست خواهد شد.

چه 35 ساله باشید و به تازگی اولین نشانه‌های پیری را مشاهده می‌کنید یا 55 سالتان باشد و پوستتان دیگر تاریخ تولدتان را مخفی نمی‌کند، مطمئناً به دنبال راه‌هایی برای کم کردن چین‌وچروک‌های پوستتان هستید.

متخصصین می‌گویند خیلی از ما در این جدال در برابر چین‌وچروک‌ها بازنده می‌شویم و ناامیدانه به درخشش جوانی که از صورتمان رخت برمی بندد، نگاه می‌کنیم.

دکتر رابین اشینوف (Robin Ashinoff)، متخصص پوست می‌گوید، "خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

برای اینکه شما را برای مقابله با ایجاد چین‌وچروک روی پوستتان در مسیر درست قرار دهیم، از متخصصین مختلف راهکارهای کاهش چین‌وچروک را سوال کردیم که در زیر به 23 مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

1. از نور خورشید دوری کنید. این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرارگیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دوقلوهایی که زمان قرارگیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌وچروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.

2. از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب از شما در برابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌وچروک نیز جلوگیری می‌کند.

3. سیگار نکشید. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دوقلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.

4. خواب کافی داشته باشید. وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌وچروک شود.

5. به پشت بخوابید. آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌وچروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، در حالیکه خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌وچروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.

6. چشمهایتان را جمع نکنید و حتی الامکان عینک آفتابی بزنید. حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌وچروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند.

7. ماهی بخورید. ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین است که یکی از عناصر سازنده پوست خوب می‌باشد و منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌وچروک نیز کمک می‌کند.

8. سویای بیشتری بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا (که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.

9. شکلات بخورید. در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول (اپیکاتچین و کاتچین) است، از پوست در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

10. از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید. مهم ترکیبات آنتی‌اکسیدان آنهاست. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند) مقابله کرده که درمقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

11. از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.

12. از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید. آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌وچروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌ بر این، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.

درمان‌های موضعی برای کاهش چین‌وچروک
تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات زیر چین‌وچروک را کاهش می‌دهند که اکثر آنها در محصولات درمانی و مراقبتی پوست یافت می‌شوند.

13. اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs). این اسیدهای میوه طبیعی لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را برداشته و ظاهر خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برند، به ویژه دور چشم‌ها. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این مواد در غلظت‌های بالاتر به تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند.

14. رتینوئیدها (شامل رتین A). تنها محصول درمانی تایید شده توسط FDA برای چین‌وچروک ترتینوئین است که نام تجاری آن رتین A می‌باشد. این کرم دارویی خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست و چین‌وچروک‌های بزرگ را کاهش داده و آسیب‌های ناشی از آفتاب را ترمیم می‌کند. رتینول یک نوع طبیعی از ویتامین A می‌باشد که در بسیاری از محصولات پوستی موجود داست. تحقیقات نشان می‌دهند که این ماده در غلظت‌های بالاتر به اندازه رتین A موثر بوده بدون اینکه عوارض‌جانبی مثل سوزش و حساسیت پوست را داشته باشد.

15. ویتامین C موضعی. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده، دربرابر تحریبات ناشی از اشعه‌های UVA و UVB محافظت به عمل آورده، مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف کرده و التهاب پوست را بهبود بخشد. اما مهم نوع ویتامین C مورد استفاده است. اکثر تحقیقات اسید ال-آسکوربیک را بعنوان موثرترین ماده برای چین‌وچروک معرفی می‌کنند.

16. ایدِبنون (Idebenone). این ماده شیمیایی که شبیه به کوآنزیم مغذی Q10 است یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده محسوب می‌شود. در یک تحقیق، پزشکان دریافتند که با شش ماه استفاده موضعی از این محصول، خشکی و زبری پوست تا 26% کاهش یافته، آبرسانی پوست تا 37% تقویت شده، خطوط و چین‌وچروک‌های پوست تا 29% کاهش یافته و وضعیت عمومی پوستی که دربرابر آفتاب تخریب شده است تا 33% بهبود یافته است.

17. عوامل رشد. این ترکیبات که بخشی از واکنش طبیعی بدن برای ترمیم زخم‌ها می‌باشند اگر به صورت موضعی مورداستفاده قرار گیرند می‌توانند تخریبات آفتاب و چین‌وچروک‌ها را کاهش داده و تولید کلاژن را تقویت کنند.

18. پنتاپپتیدها. نتایج یک تحقیق نشان داده است که پنتاپتیدها می‌توانند تولید کلاژن را در پوست‌هایی که توسط آفتاب آسیب دیده‌اند افزایش دهد. تحقیقات دیگری نشان داده‌اند که وقتی این ماده به صورت موضعی استفاده شود، تولید کلاژن را تقویت کرده و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

درمان‌های پزشکی و بهداشتی برای کاهش چین‌وچروک

19. بوتاکس. تزریق این نوع خالص توکسین بوتولینوم A عضلات زیر Botulinum toxin A‌ها را ریلکس کرده و باعث می‌شود پوست روی آن صاف و بدون چروک شود.

20. فیلِرهای چروک. دکترها چین‌وچروک‌ها را با مواد مختلفی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات مصنوعی پر می‌کنند. معروف ترین این درمان‌ها، Restylane، Juvederm و ArteFill می‌باشد.

21. لیزر. در این روش انرژی گرفته شده از یک منبع نوری لایه بیرونی پوست را برداشته و یک زخم خفیف و نامشخص ایجاد می‌کند. این فعالیت سیستم تولید کلاژن پوست را تقویت کرده و موجب نرم‌تر شدن پوست و از بین رفتن چین‌وچروک‌ها می‌شود.

22. لایه‌بردارهای شیمیایی. در این روش، انواع مختلفی از موادشیمیایی برای سوزاندن لایه بیرونی پوست استفاده شده و آسیبی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بدن با تولید کلاژن بیشتر به آن واکنش دهد. نتیجه آن جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست خواهد شد.

23. دِرمابراسیون (Dermabrasion). یک ابزار ساکشن که از طریق آن لایه بیرونی پوست برداشته شده و یک لایه جدید و صاف ظاهر می‌شود. در این عمل، خطوط ظریف و چین‌وچروک‌ها به نظر ناپدید می‌شوند.






تاریخ : شنبه 91/5/21 | 8:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید














































































تاریخ : شنبه 91/5/21 | 8:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی


با تو، همه ی رنگهای این سرزمین مرا نوازش می کند
با تو، آهوان این صحرا دوستان همبازی من اند
با تو، کوه ها حامیان وفادار خاندان من اند
با تو، زمین گاهواره ای است که مرا در آغوش خود می خواباند
و ابر، حریری است که بر گاهواره ی من کشیده اند
و طناب گاهواره ام را مادرم، که در پس این کوه ها همسایه ی ماست در دست خویش دارد

با تو، دریا با من مهربانی می کند
با تو، سپیده ی هر صبح بر گونه ام بوسه می زند
با تو، نسیم هر لحظه گیسوانم را شانه می زند
با تو، من با بهار می رویم
با تو، من در عطر یاس ها پخش می شوم
با تو، من در شیره ی هر نبات میجوشم
با تو، من در هر شکوفه می شکفم
با تو، من در هر طلوع لبخند میزنم، در هر تندر فریاد شوق می کشم، در حلقوم مرغان عاشق می خوانم و در غلغل چشمه ها می خندم، در نای جویباران زمزمه می کنم
با تو، من در روح طبیعت پنهانم
با تو، من بودن را، زندگی را، شوق را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را می نوشم
با تو، من در خلوت این صحرا، در غربت این سرزمین، در سکوت این آسمان، در تنهایی این بی کسی، غرقه ی فریاد و خروش و جمعیتم، درختان برادران من اند و پرندگان خواهران من اند و گلها کودکان من اند و اندام هر صخره مردی از خویشان من است و نسیم قاصدان بشارت گوی من اند و بوی باران، بوی پونه، بوی خاک، شاخه ها ی شسته، باران خورده، پاک، همه خوش ترین یادهای من، شیرین ترین یادگارهای من اند.
بی تو، من رنگهای این سرزمین را بیگانه میبینم
بی تو، رنگهای این سرزمین مرا می آزارند
بی تو، آهوان این صحرا گرگان هار من اند
بی تو، کوه ها دیوان سیاه و زشت خفته اند
بی تو، زمین قبرستان پلید و غبار آلودی است که مرا در خو به کینه می فشرد
ابر، کفن سپیدی است که بر گور خاکی من گسترده اند
و طناب گهواره ام را از دست مادرم ربوده اند و بر گردنم افکنده اند

بی تو، دریا گرگی است که آهوی معصوم مرا می بلعد
بی تو، پرندگان این سرزمین، سایه های وحشت اند و ابابیل بلایند
بی تو، سپیده ی هر صبح لبخند نفرت بار دهان جنازه ای است
بی تو، نسیم هر لحظه رنج های خفته را در سرم بیدار میکند
بی تو، من با بهار می میرم
بی تو، من در عطر یاس ها می گریم
بی تو، من در شیره ی هر نبات رنج هنوز بودن را و جراحت روزهایی را که همچنان زنده خواهم ماند لمس می کنم
بی تو، من با هر برگ پائیزی می افتم
بی تو، من در چنگ طبیعت تنها می خشکم
بی تو، من زندگی را، شوق را، بودن را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را از یاد می برم
بی تو، من در خلوت این صحرا، در غربت این سرزمین، در سکوت این آسمان، در تنهایی این بی کسی، نگهبان سکوتم، حاجب درگه نومیدی، راهب معبد خاموشی، سالک راه فراموشی ها، باغ پژمرده ی پامال زمستانم.
درختان هر کدام خاطره ی رنجی، شبح هر صخره، ابلیسی، دیوی، غولی، گنگ وپرکینه فروخفته، کمین کرده مرا بر سر راه، باران زمزمه ی گریه در دل من، بوی پونه، پیک و پیغامی نه برای دل من، بوی خاک، تکرار دعوتی برای خفتن من، شاخه های غبار گرفته، باد خزانی خورده، پوک، همه تلخ ترین یادهای من، تلخ ترین یادگارهای من اند.






تاریخ : پنج شنبه 91/5/19 | 11:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">