سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جدیدترین خودروهای دنیا (عکس)
 

2011 Brabus Mercedes Benz 800 E V12 Cabriolet
 

مرسدس بنز اینبار از گروه باراباس خود مدلی عرضه کرد که هواداران بنز در کشورهای عربی به این خودرو علاقه زیادی نشان دادند. قلب تپنده ی این باراباس یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتر می باشد و احتمالا مهندسان آلمانی این را کافی ندانستند چونو با یک جفت توربو شارژر، قدرت این خودرو را در دور 5500 دور بر دقیقه به 788 اسب بخار رساندند.

این مرسدس توانایی این را دارد که به ازای هر لیتر سوخت 125.1 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این مدل هم 811 نیوتن متر می باشد. این خودرو ظرف مدت 3.7 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می تواند برساند و همچنین طی مدت 23.9 ثانیه سرعت این خودرو از 0 به 200 کیلومتر در ساعت می رسد و بالاترین سرعت این مدل 231 متر بر ساعت می باشد. قیمت پایه این خودرو 348.000 هزار یورو می باشد که با سفارشات مشتری این قیمت بالاتر هم می رود.

 





 

 
Chevrolet Corvette ZR1
 

شورلت کوروت ZR1 خود را با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مدیون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستی نقش شریان های خروجی قلب تپنده ی این خودرو را بازی می کند و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته برای کاهش بیشتر ورن در سقف و کاپوت و سه قسمت دیگر از این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.

 





 

 
Lamborghini Aventador LP700-4 2012
 

لامبورگینی جدید که فناوری‌های به کار گرفته‌شده در آن با تقریب بسیار بالایی منحصربه‌فرد هستند و دیگر نمی‌توان آنرا تقلیدی از نمونه‌های اسپرت آئودی به‌شمار آورد، رنگی اختصاصی دارد که نارنجی Argos نامیده می‌شود و از نام شهری به این اسم در یونان باستان اقتباس شده است.

آونتادور که ماه‌های گذشته 834 نامیده شده بود، از بدنه فیبر کربنی یکپارچه‌ای تهیه شده که حاصل همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ با لامبورگینی است. این بدنه یکپارچه و مقاوم تنها 147 کیلوگرم وزن دارد، این در حالی است که شاسی پایه این اتومبیل شامل بخش آلومینیومی جلوی خودرو و سپر عقب آن بیش از 230 کیلوگرم وزن دارد. ساخت این بدنه یکپارچه را یک کارخانه تازه تأسیس در بلونیا به عهده خواهد داشت که سالانه می‌تواند بین 700 تا 800 عدد از آنرا تولید کند. بالاترین رقم تحویل سالانه مورسیه‌لگو که جای خود را به آونتادور خواهد داد، 613 عدد در سال 2007 بوده است.

موتور بزرگ و قدرتمند V12 و 6.5 لیتری این خودرو با توان 691 اسب‌بخار بیش از 18 کیلوگرم وزن دارد. این موتور که نسبت به موتور موسیه‌لگو باز هم سبک‌تر است، 7 سانتیمتر پایین‌تر درون شاسی تعبیه شده، 9درصد قویتر است و تا 20درصد بهره‌وری سوخت بالاتر خواهد داشت. وزن کل این خودرو 1575 کیلوگرم است که در مقایسه با مورسیه‌لگو 5درصد کاهش یافته است. وزن این خودرو به نسبت 43 و 57 در جلوی آونتادور و عقب خودرو توزیع شده است. نسبت عالی وزن به توان این خودرو با خودروهای 1.3میلیارد تومانی پاگانی هیورا و بوگاتی ویرون برابری می‌کند، در حالیکه که قیمت آن 370هزار دلار پیش‌بینی شده است.

 





 

Bugatti 16C Galibier
 

شرکت فولکس واگن بعنوان مالک بوگاتی تصمیم گرفته تا خودرو افسانه ای بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier را در سال 2013 روانه بازارها نماید. این سوپر اتومبیل که اولین بار در نمایشگاه 2010 ژنو به نمایش درآمد اکنون چراغ سبز تولید را از کارخانه مادر دریافت کرده است. بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده ها نام برده شده با موتور 16 سیلندر 8 لیتری و با دارا بودن سوپرشارژر دو مرحله ای 1000 اسب بخار قدرت تولید می کند که برای کندن هر نوع آسفالتی کفایت می کند.

این خودرو لوکس بر خلاف ویریون Veyron 16.4 دارای چهار درب بوده و فضای کافی و راحتی برای سرنشینان فراهم می کند. نورپردازی با چراغهای LED و همچنین 8 عدد خروجی اگزوز در انتهای خودرو، شگفت انگیز است. ترکیب چرم بسیار لوکس و چوب با طراحی کلاسیک و رنگهای گرم ما را به گذشته می برد. نوستالژی بوگاتی با تکنولوژی نمایشگرهای لمسی در هم می آمیزد. آیا باید از نشستن در این خودرو لذت برد یا از فشردن پدال گاز آن؟ این فرصت فراهم شده تا علاوه بر راننده، سرنشینان بیشتری از قدرت یک سوپر اتومبیل که مرز 400 کیلومتر بر ساعت را نیز درمی نوردد را تجربه کنند. مالک این خودرو باید دارای حساب بانکی پر ملاتی باشد زیرا قیمت آن حدود 1.4 میلیون دلار معادل 1.5 میلیارد تومان اعلام شده است.

 





 

 
BMW Vision Connected Drive 2011
 

کمپانی BMW که هیچگاه بدون سورپرایز نمی باشد و هر بار خودروی جدید را رونمایی می کند اینبار هم مثل همیشه شاهکار دیگری را رو کرد. BMW VISION که نام خودرو جدید BMW است دارای ترکیبی از دو موتور الکتریکی و سه موتور توربو دیزلی می باشد که قدرتی برابر با 365 اسب بخار را دارد. این خودرو که بیشتر رویایی به نظر می رسد تا واقعی، شتاب یک تا صدش 4.8 ثانیه می باشد. نکته قابل توجه این خودرو مصرف آن می باشد که در هر 100 کیلومتر 3.76 لیتر می سوزاند!

شرکت بی.‌ام.‌و اصلی‌ترین ویژگی‌های مدل جدید مفهومی خود را انعطاف‌پذیری بالا، دینامیک بودن چهره ظاهری خودرو، مصرف سوخت بهینه و آلایندگی بسیار پاییناعلام کرده است. مدل جدید مفهومی بی.‌ام.‌و دارای یک توربو دیزل سه سیلندرو دو موتور الکتریکی است. همچنین سرعت این خودرو در عرض 4.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز حدود 250کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آلایندگی کربن دی اکسید این خودرو نیز حدود 99 گرم در هر کیلومتر برآورد می‌شود. همچنین سقف ودرهای مدل جدید بی.‌ام.‌و طوری ساخته شده‌اند که در شرایط مختلف و متناسب با روشنایی محیط بیرون قابلیت تیره‌تر شدن را دارند.

 





 

 
Mazda Shinari
 

مزدا Shinari که در سال 2012 به جمع تولیدات جهانی مزدا خواهد پیوست از تمامی تکنولوژی اسکای اکتیو (SKYACTIVE) شامل تغییرات موتور-گیربوکس-بدنه و شاسی برخوردار خواهد بود و بطور کلی این خودرو طراحی خالص از یک خودرو مفهومی 4 درب و 4 صندلی کوپه اسپرت است که ظرافت و سبکی را تداعی می کند.

مزدا نخستین چالش در طراحی این مدل مفهومی را ایجاد یک ابتکار جدید برای حرکتی سریع، پر انرژی و قدرتمند عنوان می کند. طراحی گلگیر ها و چرخ ها، ظاهری متفاوت را در این مدل نسبت به سایر محصولات مزدا ارایه می کند. کمپانی ژاپنی مزدا اطلاعاتی درباره کارایی و موتور این خودرو اعلام نکرده است اما احتمالا بی شباهت به مزدا Mazda RX-8 نخواهد بود.

 









تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 11:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دنیای مجازی هم گاهی حکایت های عجیب و غریبی دارد. گاهی اتفاقاتی در این دنیای غیرواقعی می افتد که حیرت انسان را به دنبال دارد.

از جمله مشاهیر دنیای مجازی فیس بوک است که طرفداران بسیاری را جذب خود کرده و باعث شده افراد مختلف به هم نزدیک تر شوند.

اما هستند افرادی که ترجیح می دهند استفاده درستی از این قابلیت دنیای مجازی نداشته باشند و به این ترتیب خودشان را به دردسر می اندازند.

در این گزارش شما را با عجیب ترین جرائمی آشنا می کنیم که فقط در جایی مثل فیس بوک می تواند رخ دهد.

 

1. زنی که به خاطر فضولی و کنجکاوی در کار یک کاربر دیگر فیس بوک دستگیر شد

قانون شکنی همیشه دردسر ساز است، حتی درفیس بوک. شانون جکسون زنی که برای یکی از کاربران فیس بوک مزاحمت ایجاد کرده و در کارش فضولی بیجا کرده بود، دستگیر شد، جرا که قانون دنیای مجازی را نقض کرده بود.

فضولی بیجای خانم جکسون حداکثر 11 ماه و 29 روز زندان برایش دارد و تا سقف 2500 دلار هم جریمه نقدی روی دستش می گذارد.

 

2. مردی که به جرم جازدن خود در فیس بوک به جای شاهزاده مراکشی دستگیر شد

در آمریکا ساختن صفحه و پروفایل در دنیای مجازی به نام افراد مشهور امری عادی به شما می رود و شما با جستجوی نام افراد مشهور می توانید ده ها صفحه پیدا کنید که به نام چنین افرادی ساخته می شود.

اما شاید در آمریکا کمتر کسی به فکرش برسد که به نام برادر پادشاه مراکش هم می توان صفحه ای در دنیای مجازی درست کرد!

فواد مورتادا، 26 ساله صفحه ای در فیس بوک به نام برادر سلطان محمد ششم، پادشاه مراکش ساخت و با این جرم دستگیر شد.

با اطمینان می توان گفت که کارهای این جوان 26 ساله در صفحه خود به نام برادر پادشاه مراکش صرفا تفننی نبوده و اهداف خاصی را دنبال می کرده است

 

3. پلیسی که به جرم پست عکس های صحنه یک جرم به 4 سال زندان محکوم شد

مارک موزارلا، که تصاویر ضرب و شتم و خفه کردن زنی به نام کارولین وایم را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده بود پس از اقرار صریح به رفتار آشوبگرانه خود به 4 سال زندان محکوم شد.

.گواهی مهارت های کمک های اولیه این پلیس بازنشسته 48 ساله نیز باطل شد

 

4. زنی که به جرم سر بریدن یک موش و پست تصاویر آن در فیس بوک محکوم شد

زن جوانی به جرم سربریدن یک موش و قرار دادن تصاویر آن روی فیس بوک به زندان محکوم شد. نومی اندرسون، 23 ساله به جرم آزار و اذیت حیوانات در جولای 2011 به زندان محکوم شد.

وی با استفاده از چاقو سر یک موش بی نوا را برید و همزمان از این کار خود فیلم برداری هم کرد و سپس فیلم را روی صفحه فیس بوکش قرار داد.

 

5. دو دختر نوجوان که به آزار و اذیت اینترنتی همکلاسی خود، پس از هک صفحه فیس بوک او متهم شدند

دو دختر نوجوان به هک صفحه فیس بوک همکلاسی خود و آزار و اذیت اینترنتی او متهم شده اند. این دو دختر 11 و 12 ساله پس از قرار دادن تصاویر غیراخلاقی روی صفحه فیس بوک همکلاسی خود تحت بازجویی هستند.

آنها با استفاده از اطلاعات رمز عبور قربانی وارد صفحه فیس بوکش شدند و پیام های با محتوای غیراخلاقی روی آن قرار می دادند.

 

6. زوجی که به خاطر خوردن نوعی سوسمار نادر در فیس بوک دستگیر شدند!

این، داستان زوجی آمریکاییست که وعده غذایی شان نوعی سوسمار نادر و در خظر انقراض بوده است. آنها زمانی گرفتار شدند که مقامات مسوول فیلم جشن آنها را در فیس بوک دیدند.

این زوج خبرساز آمریکایی در این میهمانی از میهمانان خود با نوعی سوسمار نادر پذیرایی کرده بودند.

هنوز مشخص نیست که این فیلم چگونه به دست افتاده است، اما گزارش های مردمی در این باره زیاد بوده است.

این زوج جوان که 23 و 24 سال سن دارند،به جرم نقض حریم حیوانات هر یک به 500 دلار جریمه نقدی محکوم شدند.

 

7. نوجوانی که به تلاش خود برای استخدام یک قاتل حرفه ای اعتراف کرد.

یازده تا 22 سال زندان در انتظار نوجوانی است که اعتراف کرده از فیس بوک برای استخدام یک قاتل حرفه ای استفاده کرده است.

وی انگیزه خود از این کار را کشتن زنی اعلام کرده که او را متهم به تجاوز کرده است.

 

 

8. نوجوانی که پس از پست مطلبی درباره دستشویی، بیچاره شد

پسر نوجوان 16 ساله به بستن چاه دستشویی یک کتابخانه محکوم شد. وی که با دستمال های دستشویی راه چاه آن را مسدود کرده بود، باعث شد تا کتابخانه را سیل فراگیرد و این مرکز به مدت 5 ماه به خاطر این مشکل و خرابی های ناشی از آن تعطیل شود.

اما نکته جالب اینجاست که این پسر نوجوان تا زمانی که از این شاهکار خود در فیس بوک حرفی به میان نیاورده بود، کسی از آن خبری نداشت!






تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 11:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیت الله مرعشی نجفی

 

ماجرای شام خوردن آیت الله مرعشی نجفی با امام زمان(عج) و رازهای مسجد سهله

 در ایام تحصیل علوم دینی و فقه اهل بیت (ع) در نجف اشرف، شوق زیاد جهت دیدار جمال مولایمان بقیة الله الاعظم(عجل الله فرجه الشریف) داشتم، با خود عهد کردم که چهل شب چهارشنبه پیاده به مسجد سهله بروم؛ به این نیت که جمال آقا صاحب الامر علیه السلام را زیارت و به این فوز بزرگ نائل شوم.

تا 35 یا 36 شب چهارشنبه ادامه دادم، تصادفاً در این شب، رفتنم از نجف تأخیر افتاد و هوا ابری و بارانی بود. نزدیک مسجد سهله خندقی بود، هنگامی که به آنجا رسیدم بر اثر تاریکی شب وحشت و ترس وجود مرا فراگرفت مخصوصاً از زیادی قطاع الطریق و دزدها؛ ناگهان صدای پایی را از دنبال سر شنیدم که ببیشتر موجب ترس و وحشتم گردید.

برگشتم به عقب، سید عربی را با لباس اهل بادیه دیدم، نزدیک من آمد و با زبان فصیح گفت: « ای سید! سلام علیکم ».

ترس و وحشت به کلی از وجودم رفت و اطمینان و سکون نفس پیدا کردم و تعجب آور بود که چگونه این شخص در تاریکی شدید، متوجه سیادت من شد و در آن حال من از این مطلب غافل بودم.

به هر حال سخن می گفتیم و می رفتیم از من سوال کرد:

« کجا قصد داری؟ »

گفتم: « مسجد سهله »

فرمود: « به چه جهت؟ »

گفتم: « به قصد تشرف زیارت ولی عصر علیه السلام ».

مقداری که رفتیم به مسجد زید بن صوحان ( مسجد کوچکی است نزدیک مسجد سهله) رسیدیم،

داخل مسجد شده و نماز خواندیم و بعد از دعایی که سید خواند که کأنّ با او دیوار و سنگها آن دعا را می‌خواندند، احساس انقلابی عجیب در خود نمودم که از وصف آن عاجزم.

بعد از دعا سید فرمود:

« سید تو گرسنه ای، چه خوبست شام بخوری ».

پس سفره ای را که زیر عبا داشت بیرون آورده و در آن مثل اینکه سه قرص نان و دو یا سه خیار سبز تازه بود. مثل اینکه تازه از باغ چیده و آن وقت چهله زمستان، و سرمای زننده ای بود و من متوجه این معنا نشدم که این آقا این خیار تازه سبز را در این فصل زمستان از کجا آورده؟

طبق دستور آقا، شام خوردم.

سپس فرمود: « بلند شو تا به مسجد سهله برویم »

داخل مسجد شدیم آقا مشغول اعمال وارده در مقامات شد و من هم به متابعت آن حضرت انجام وظیفه می‌کردم و بدون اختیار نماز مغرب و عشا را به آقا اقتدا کردم و متوجه نبودم که این آقا کیست.

بعد از آنکه اعمال تمام شد، آن بزرگوار فرمود:

« ای سید آیا مثل دیگران بعد از اعمال مسجد سهله به مسجد کوفه می‌روی یا در همین جا می‌مانی؟ »

گفتم: « می‌مانم ».

در وسط مسجد در مقام امام صادق(ع) نشستم به ایشان گفتم:آیا چای یا قهوه یا دخانیات میل داری آماده کنم؟

در جواب، کلام جامعی را فرمود: این امور از فضول زندگیست و ما از این فضول دوریم.

این کلام در اعماق وجودم اثر گذاشت به نحوی که هرگاه یادم می‌آید ارکان وجودم می‌لرزد.

به هر حال مجلس نزدیک دو ساعت طول کشید و در این مدت مطالبی رد و بدل شد که به بعض آنها اشاره می‌کنم.

در رابطه با استخاره سخن به میان آمد، سید عرب فرمود:ای سید با تسبیح به چه نحو استخاره می کنی؟

گفتم: سه مرتبه صلوات می فرستم و سه مرتبه می گویم « استخیرالله برحمته خیرة فی عافیه » پس قبضه ای از تسبیح را گرفته و می شمارم، اگر دو تا ماند بد است و اگر یکی ماند خوب است.

فرمود: برای این استخاره، باقی مانده‌ای است که به شما نرسیده و آن این است که هرگاه یکی باقی ماند فوراً حکم به خوبی استخاره نکنید؛ بلکه توقف کنید و دوباره بر ترک عمل استخاره کنید اگر زوج آمد کشف می‌شود که استخاره اول خوب است اما اگر یکی آمد کشف می‌شود که استخاره اول میانه است. »

به حسب قواعد علمیه می‌بایست دلیل بخواهم و آقا جواب دهد به جای دقیق و باریکی رسیدیم پس به مجرد این قول تسلیم و منقاد شدم و در عین حال متوجه نیستم که این آقا کیست.

از جمله مطالب در این جلسه، تأکید سید عرب بر تلاوت و قرائت این سوره‌ها بعد از نمازهای واجب بود: بعد از نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره عمّ، بعد از نماز عصر سوره نوح، بعد از مغرب سوره الواقعه و بعد از نماز عشاء سوره ملک.

دیگر اینکه تأکید فرمودند، بر دو رکعت نماز بین مغرب و عشاء که در رکعت اول بعد از حمد هر سوره ای خواستی می خوانی و در رکعت دوم بعد از حمد سوره واقعه را می خوانی و فرمود: کفایت می کند این از خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب، چنانکه گذشت.

تأکید فرمود که:بعد از نمازهای پنجگانه این دعا را بخوان.

« اللهم سّرحنی عن الهموم والغموم و وحشة الصدر و وسوسة الشیطان برحمتک یا ارحم الراحمین ».

و دیگر تأکید بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه خصوصاً رکعت آخر.

« اللّهم صل علی محمّد و آل محمّد و ترحّم علی عجزنا و أغثنا بحقهم. »

در تعریف و تمجید از کتاب شریف شرایع الاسلام مرحوم محقق علامه حلی فرمود:

« تمام آن مطابق با واقع است مگر کمی از مسائل آن. »

تأکید بر خواندن قرآن و هدیه کردن ثواب آن، برای شیعیانی که وارثانی ندارند، و یا دارند ولکن یادی از آنها نمی کنند.

تحت الحنک را از زیر حنک دور دادن و سر آن را در عمامه قرار دادن. چنانکه علمای عرب به همین نحو عمل می کنند و فرمود: در شرع این چنین رسیده است.

تأکید بر زیارت سیدالشهداء علیه السلام.

دعا در حق من و فرمود: « قرار دهد خدا تو را از خدمتگزاران شرع. »

پرسیدم: « نمی دانم آیا عاقبت کارم خیر است و آیا من نزد صاحب شرع مقدس روسفیدم؟ »

فرمود: « عاقبت تو خیر و سعیت مشکور و روسفیدی ».

گفتم: « نمی دانم آیا پدر و مادر و اساتید و ذوی الحقوق از من راضی هستند یا نه؟»

فرمود: « تمام آنها از تو راضی اند و درباره ات دعا می کنند ».

استدعای دعا کردم برای خودم که موفق باشم برای تالیف و تصنیف.

دعا فرمودند.

در اینجا مطالب دیگری است که مجال تفصیل و بیان آن نیست.

پس خواستم که از مسجد بیرون روم به خاطر حاجتی، آمدم نزد حوض که در وسط راه قبل از خارج شدن از مسجد قرار دارد.

به ذهنم رسید چه شبی بود و این سید عرب کیست که این همه بافضیلت است؟ شاید همان مقصود و معشوقم باشد تا به ذهنم این معنی خطور کرد، مضطرب برگشتم و آن آقا را ندیدم و کسی هم در مسجد نبود.

یقین پیدا کردم که آقا را زیارت کردم و غافل بودم، مشغول گریه شدم و همچون دیوانه اطراف مسجد گردش می کردم، تا صبح شد چون عاشقی که بعد از وصال مبتلا به هجران شود.

این بود اجمالی از تفصیل که هر وقت آن شب یادم می آید، بهت زده می شوم.

 

 

منبع : کتاب شیفتگان حضرت مهدی(عج






تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 9:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اقدام وحشتناک دختر 20 ساله
یکی از طرفداران " لیدی گاگا" متهم به اعمال خشونت علیه حیوانات شد.
 
یکی از طرفداران " لیدی گاگا" متهم به اعمال خشونت علیه حیوانات شد.

این هوادار افسرده متهم به کشتن گربه خود و استفاده از خون او بر روی لباس و صورت خود به منظور شرکت در کنسرت خواننده محبوب خود شده است.

آنجلینا بارنز" 20 ساله با آغشته کردن صورت و بازوهای خود در حال ترک خانه و رفتن به کنسرت گاگا بود که یکی از خویشاوندانش با حضور در خانه او متوجه این عمل بیرحمانه او می شود.

گزارشات حاکی از آن است که آنجلینا پس از خفه کردن گربه خود در وان حمام او را تکه تکه کرده و از جگر او برای آرایش کردن خود استفاده کرده است.

پس از آنکه مشخص شد او از بیماری افسردگی رنج می برد برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

منبع: شفاف





تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 9:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تبلیغ خودروهای خارجی در نشریات قبل از انقلاب









تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
بی‌شک فرهنگ و تمدن یونانی از تاثیرگذارترین و شاید نامدارترین فرهنگ‌های جهان باستان است. می‌شود گفت که بیشتر الگوها و نقش‌ها و آرایه‌های غربی، ریشه در یونان باستان و فرهنگ‌های همسایه و همدوران آن دارد.


بی‌شک فرهنگ و تمدن یونانی از تاثیرگذارترین و شاید نامدارترین فرهنگ‌های جهان باستان است. می‌شود گفت که بیشتر الگوها و نقش‌ها و آرایه‌های غربی، ریشه در یونان باستان و فرهنگ‌های همسایه و همدوران آن دارد. اگرچه نقش‌مایه‌‌ها و آرایه‌های یونانی همانندی‌های فراوان با آرایه‌های مصری و ایرانی و بابلی دارد و چه بسا بسیاری نیز از آنها وام گرفته باشد، ذوق و هنر یونانیان این نقش‌ها را دگرگون ساختند.


 

تزئینات و آرایه‌های یونانی همچون همتایان ایرانی و مصری‌شان، در آغاز ساختار چوبی داشتند ولی آرام آرام بر ساختارهای سنگی نقش بستند. نقش‌های نخستین یونانی و به ویژه در سبک دوریک، بسیار ساده بودند ولی یونانیان رفته رفته بر پیچیدگی این آرایه‌ها افزودند و از ساختار منظم و ساده دوریک پیش افتادند.


 

آرایه‌های یونانی نیز به آرایه‌های گیاهی و جانوری و هندسی تقسیم می‌شوند. از نامدارترین آرایه‌های گیاهی یونانی که هیچ‌گاه فراموش نشد و پس از سال‌ها در فرهنگ و هنر رنسانس از نو زاده شد، آکانتوس یا برگ کنگری است. این نقش از برگ‌های زیبای گیاهان الهام گرفته شده است و در شکل‌ها و اندازه‌های دگرگون بازسازی شد و به کار رفت.


 

نوار یا حاشیه‌های تزئینی یونانی از پرآوازه‌ترین نقش‌های تزئینی در سراسر جهان هستند. هر کس نام یونان را می‌شنود بی‌اختیار به یاد نقش‌های تکرارشونده یونانی بر حاشیه‌های پارچه‌ها و قرنیزهای ساختمان‌ها می‌افتد. زنجیره‌ یونانی یا خم‌پا، از شناخته‌شده‌ترین حاشیه‌های تزئینی است. در خم‌پاهای یونانی، خط‌ها درهم و برهم می افتند یا به موازی هم و پی در پی قرار می‌گیرند.


 

افریز، گونه‌ای دیگر از تزئین یونانی است که بیشتر در حاشیه‌های سراسری زیر قرنیز‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شد. هم‌اکنون این افریز‌ها به گونه‌های گوناگون در شومینه‌ها و ابزارکاری‌های اتاق‌ها و مبلمان استفاده می‌شود.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید
از خواص درمانی این کوه که زبانزد همه متخصصین mountain trapi (کوه درمانی)است، خواص مغناطیسی بوده که باعث تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود.
 
از خواص درمانی این کوه که زبانزد همه متخصصین mountain trapi (کوه درمانی)است، خواص مغناطیسی بوده که باعث تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود.

نام این کوه باستانی پردیس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. نکات قابل توجهی که در این کوه باستانی وجود دارد: قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.


مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنی و ترمز دستی را بخوابانید ، ماشین بجای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرده اند.

از جمله خواص خارق العاده این کوه کمک به درمان مبتلایان به ایدز است. به خاطر نزدیکی این کوه به خورشید امکان رشد و نمو ویروس های بیماری زا از جمله ویروس HIV در این کوه صفر است. پزشکان متخصص بریتانیایی در موسسه Imperial Medical College در شهر لندن اخیرا در مقاله ای در روزنامه تایمز ضمن بر شمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده تا نام این کوه را به ANTI-HIV Mountain تغییر دهند.

ضمنا دکتر Tim Hopkins رییس موسسه فوق و دارنده مدرک فوق تخصص در رشته ایمونولوژی و ویروس شناسی درخواست ایجاد شهرک‌های درمانی برای مبتلایان به ایدز در این منطقه داشته است. وی معتقد است با اسکان مبتلایان به ایدز در این منطقه پس از حداکثر مدت 18 ماه هیچ نشانه ای از بیماری در این مبتلایان دیده نشود.


از دیگر خواص درمانی این کوه که زبانزد همه متخصصین mountain trapi (کوه درمانی)است، خواص مغناطیسی بوده که باعث تخریب سلول های سرطانی شده و به همین دلیل متخصصین بسیاری بیماران سرطانی را به کوهنوردی در این کوه توصیه می‌کنند. مدیکال کالج ایالت ایاهو آمریکا نیز طی تحقیقی خواص درمانی این کوه را تایید کرده است.

پوشش گیاهی منطقه نوعی خار بیابانی گرمسیری منحصر به فرد است که خواص دارویی فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما پیش‌خرید چند کارخانه داروسازی بزرگ جهان است یکی از ترکیبات اصلی مسکن Advil که یکی از بهترین قرص های شناخته شده برای ناراحتی های اعصاب و دردهای میگرنی است از همین عسل تهیه می شود.

این منطقه خرمای ویژه نیز تولید می کند که به نام خرمای خصه معروف است و کاملا در شیره خود غرق می شود یعنی یک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شیره می شود و اندازه این خرما اندازه آلبالو بوده و به جهت همان خواص دارویی منطقه تماما برای ساخت قندهای رژیمی برای بیماران دیابتی صادر می شود، نکته جالب دیگر رویش درخت زیتون در دامنه شمالی کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهای چاهه و دره پلنگی می باشد که در آب و هوای آن منطقه بسیار بعید می نمود.

فعلا سندی برای قدمت چاهه و دره پلنگی وجود ندارد ولی علائم مشهودی از غار نشینی مشاهده و فسیل های مختلفی در این منطقه به وفور پیدا شده است.در لایه های زیرین این کوه معدن عظیمی از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد، آن هم در اطراف عسلویه!

مردم چاهه و جم، کوه پردیس را فوق العاده مقدس و محترم می شمارند و به استناد علائم موجود در آتشکده احتمالا یکی از اولین مکانهایی بوده که نفت در آن سوزانده شده است.


با افتتاح جاده فیروز آباد به عسلویه توسط پتروشیمی، رفتن به این منطقه خیلی راحت تر شده است. پتروشیمی با تاسیس سه شهرک بزرگ در این منطقه اقدام به تاسیس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته یک پرواز به مقصد جم انجام می شود که امکان بسیار خوبی برای سفر به این منطقه اعجاب انگیز است.

منبع: خبرگزاری برنا





تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
افق کارآفرینی در جهان
تردیدی وجود ندارد که در سال 2017 در مقایسه با اکنون، کسب و کارها مدیرانی جوان تر خواهند داشت و تعداد زنان کارآفرین بیش تر خواهد شد. همچنین به سبب رشد درهم تنیدگی اقتصادها، شرکت های کوچک و متوسط ویژگی جهانی بیشتری پیدا خواهند کرد.
 
تردیدی وجود ندارد که در سال 2017 در مقایسه با اکنون، کسب و کارها مدیرانی جوان تر خواهند داشت و تعداد زنان کارآفرین بیش تر خواهد شد. همچنین به سبب رشد درهم تنیدگی اقتصادها، شرکت های کوچک و متوسط ویژگی جهانی بیشتری پیدا خواهند کرد. روندی که طی یک دهه گذشته در اکثر کشورهای جهان آغاز شده است یعنی تسهیل فعالیت شرکت های کوچک و متوسط به عنوان مهم ترین عوامل ارزش آفرینی در اقتصاد، طی دهه آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. طی سال های اخیر تحولات متعددی باعث تغییر افق های سیاسی و اقتصادی کشورها شده است، اما در یک واقعیت هیچ تغییری ایجاد نشده و آن اهمیت کارآفرینی است.
کارآفرین ها در بهبود شاخص های مهم اقتصاد از جمله اشتغال، بهره وری و رشد اقتصادی نقش محوری داشته و خواهند داشت. حتی در اقتصادهای عمدتا دولتی، سیاستگذاران با درک اهمیت کارآفرینی، در حال مهیا کردن ابزارهای گوناگون برای تسهیل فعالیت شرکت های کوچک و متوسط هستند. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی حاصل فعالیت این گونه شرکت ها است و در ایالات متحده حدود 70 درصد شغل ها توسط شرکت های کوچک و متوسط ایجاد شده است. 
تحلیلگران معتقدند طی یک دهه آینده بر تعداد و کیفیت فعالیت اقتصادی کسب و کارهای کوچک به شدت افزوده خواهد شد. طی یک دهه گذشته شرکت های متوسط برای کاهش هزینه ها به ادغام تن داده اند و مبنای تشکیل شرکت های بزرگ شده اند. به نظر می رسد با تشکیل شرکت های کوچک و موفقیت آن ها زمینه برای طی شدن روند شکل گیری شرکت های متوسط بزرگ فراهم می شود.
الگوی تشکیل شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در کشورهای ثروتمند و در حال توسعه از جنبه های مختلف با هم متفاوت است. در کشورهای در حال توسعه سرعت تشکیل شرکت های کوچک و متوسط بسیار بالاتر از کشورهای ثروتمند بوده است و طی دهه آینده نیز همین وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد. به نظر می رسد در کشورهای دسته نخست شرکت های کوچک در مرحله اول صنعتی شدن هستند. از طرف دیگر در کشورهای بادرآمد بالا شرکت ها یا بزرگ هستند و جا افتاده و یا کوچک و فعال در حوزه تکنولوژی های پیشرفته. کشورهایی که تازه وارد روند توسعه شده اند. به سبب رشد درآمد سرانه، زمینه تا اندازه ای برای کارآفرینی نسل جدید فراهم است.
این زمینه با تغییراتی که دولت ها در قوانین می دهند فراهم تر می شود. به همین علت است که طی دهه گذشته نرخ تشکیل کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشورهایی نظیر روسیه، تایلند، رومانی، کلمبیا و... رشدی دو رقمی داشته است. در این نوع کشورها کارآفرینی حاصل فعالیت شخصی یا گروهی جوانان تحصیلکرده بوده در حالی که در کشورهای غربی یا با درآمد بالا سن کارآفرین ها در هنگام آغاز به فعالیت به طور متوسط بین 45 تا 55 سال بوده است.
طی یک دهه آینده با افزایش سن کارآفرین ها در کشورهای در حال توسعه و ورود جوانان کشورهای توسعه یافته به حوزه کارآفرینی الگوی یاد شده تغییر خواهد کرد. نکته مهمی که لازم است دولت ها در گروه اول کشورها مورد توجه قرار دهند این است که باید از تمام پتانسیل های کارآفرینی کشور یعنی افراد در تمام سنین و زن و مرد استفاده شود در غیر این صورت رشد اقتصادی متوقف خواهد شد. روند بعدی در حوزه کارآفرینی طی سال های آینده متنوع شدن محصولات و خدمات شرکت هاست. عامل اصلی این تحول پیشرفت فن آوری اطلاعات و گرایش نسل جوان تمام کشورها به استفاده از این فن آوری به عنوان ابزار استقلال اقتصادی و تشکیل کسب و کار است. پیشرفت های علمی و تکنولوژیک به گونه ای بوده است که هیچ کشوری نمی تواند از بهره گیری از آن احساس بی نیازی کند.
اقتصاددان ها معتقدند دو عامل اصلی در تحولات اقتصادی و کارآفرینی در دهه آینده تعیین کننده بازی خواهد کرد: عامل نخست تلاش دولت ها جهت فراهم کردن زمینه فعالیت های کارآفرینانه مردم و عامل دوم روند جهانی شدن پیشرفت های علمی و تکنولوژیک است. در این میان مسلما عامل نخست اهمیت بیش تری دارد، زیرا اگر موانع بر سر راه کارآفرین ها باقی بماند، دستاوردهای تکنولوژیک به سختی می تواند به مشتاقان فعالیت های اقتصادی کمک کند کسب و کارهایی را تاسیس کنند. از سوی دیگر سرمایه گذاران بین المللی نیز مبنای جریان پول و سرمایه خود را میزان تمایل دولت ها به جذب سرمایه گذاری خارجی می دانند. اقتصادهای بسته انعطاف بازار کار را کاهش می دهند. در چنین محیط هایی کارآفرین ها به جای تاکید بر نوآوری و استفاده از تکنولوژی های جدید و کیفیت محصولات تلاش می کنند به مراکز قدرت سیاسی و اقتصادی وابسته شده و قوانین و مقررات را دور بزنند. این شرایط باعث فساد اقتصادی و کاهش رقابت پذیری اقتصاد در برابر با اقتصادهای باز و سالم می شود. فرصتی که طی دهه آینده در اختیار کشورهاست و آن ها می توانند از آن برای توسعه زیرساخت های اقتصادی و اصلاح مقررات استفاده کنند. فرصتی منحصر به فرد و استثنایی است. طی این دهه آن دسته از کشورها که در مسیر اصلاحات اقتصادی قرار می گیرند برای همیشه در حوزه کارآفرینی از دیگر کشورها جلو خواهند بود. به ویژه در کشورهایی که جمعیت جوان دارند کارآفرینی عامل اصلی اشتغال، توسعه پایدار، ثبات اجتماعی و رفاه مردم خواهد بود. به این ترتیب طی یک دهه آینده تفکیکی کاملا قابل ملاحظه بین دو گروه کشورهای یاد شده به وجود خواهد آمد.
در حال حاضر در کشورهای با درآمد سرانه پایین شکل غالب کارآفرینی، کسب و کارهای بسیار کوچک است که از یک تا سه نفر در آن مشغول فعالیت هستند. این شکل فعالیت اقتصادی با آن که به کاهش بیکاری کمک می کند اما از آن جا که نقش کوچکی در برنامه های کلان اقتصاد ملی دارد نمی تواند آن طور که ضروری است به اقتصاد برای افزایش رقابت پذیری و رشد بهره وری کمک کند. با رشد سرانه درآمد امکان مصرف افزایش یافته و نیاز به محصولات و خدمات بالا می رود. در این حالت کارگاه ها و کسب و کارهای کوچک قادر به تامین نیازهای رو به رشد مصرف کنندگان نیستند. در این مرحله یا کارآفرین ها به تغییر ساختار تولید خود می پردازند یا کشور به واردکننده محصولات مورد نیاز تبدیل می شود در کشورهای در حال توسعه دارای درآمدهای نفتی واردات مشکل را برای کوتاه مدت حل می کند، اما بیکاری همچنان ادامه خواهد یافت. در کشورهای در حال توسعه فاقد درآمدهای نفتی یا منابع طبیعی، فقر افزایش می یابد. به این شکل کشورهای در حال توسعه چه ثروتمند چه فقیر چاره ای جز تسهیل فرآیند تشکیل کسب و کارهای جدید ندارند، زیرا تنها از این طریق توسعه اقتصادی متوازن خواهد بود و در بلندمدت بنیان های اقتصاد استحکام پیدا خواهند کرد.
از آن جا که کارآفرینی پدیده ای پیچیده و دارای ابعاد گوناگون است حرکت به سوی آن باید حرکتی حساب شده و همه جانبه باشد. الگوی اصلی توسعه اقتصادی در دهه آینده و سده حاضر الگویی است که کارآفرینی مدرن محور آن را تشکیل می دهد و منظور از کارآفرینی مدرن استفاده از تمام ابزارهای جدید برای توسعه فعالیت اقتصادی، متناسب با نیاز ملی و بین المللی است. نقش دولت ها در این میان، کاهش موانع غیرضروری، ایجاد جو مناسب، اصلاح مقررات، وام دهی، ایجاد امکانات آموزش در تمام سطوح و رفع نگرانی های صاحبان کسب و کارهاست. در حوزه هایی نظیر آموزش یا اصلاح مقررات، تنها دولت ها قادر به برنامه ریزی کلان و حرکت دادن اقتصاد در مسیر صحیح توسعه هستند.
طی دهه آینده روندهای زیر در حوزه کارآفرینی مشاهده خواهد شد:
1) افزایش تعداد کارآفرین های زن به ویژه در کشورهای آسیایی و اروپایی
2) بالا رفتن متوسط سن کارآفرین ها در تمام نقاط جهان
3) کاهش متوسط سن زنان کارآفرین در کشورهای صنعتی و ثروتمند
4) افزایش نقش تکنولوژی در فعالیت های کارآفرینانه
5) محوریت نوآوری در کارآفرینی و متنوع شدن محصولات و خدمات کسب و کارها
6) شدت یافتن رقابت جهانی بین واحدهای تولید و خدماتی
منبع : مجله اینترنتی ویستا





تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای آنهایی که شریک زندگی‌شان را از دست می‌دهند
پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد.
 
پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد.

جز در موارد بسیار نادر یکی از همسران زودتر از دیگری می میرد، یعنی بیوه شدن زنان و مردان تجربه ای است همگانی، که بسیاری ازما با آن روبرو می شویم. بیوه شدن مسیرهای متنوعی را می پیماید،از افتادن به بستر بیماری های طولانی مدت تا مرگ ناگهانی و نامنتظره.

ودِمه یر می گوید که "آثار مرگ افراد در هر خانواده ممکن است بسیار متفاوت باشد،از مغتنم شمردن آسایش به دست آمده تا از کار افتادن اسفناک خانواده."
 
همچنین افرادی که مدت زیادی از همسر خود مراقبت و نگهداری کرده اند، نه تنها با سوگواری و ماتم، که با تغییرات شدیدی در امور داخلی خانه نیز مواجه می شوند.
 
ممکن است پیش از دوران بیوگی، دوره ای از ناخوشی های کوتاه یا بلند مدت، احتیاج و وابستگی زوجین را به یکدیگر افزایش دهد. با توجه به طول عمر بیشتر زنان، به نظر می رسد که این زنان اند که از شوهران خود در این دوره نگهداری می کنند و سپس اجباراً از وضعیت همسری به وضعیت بیوگی منتقل می شوند.


پس از بیوگی، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول، زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران مثل فرزندان و یا آشنایان نیاز داشته باشد.

نداشتن آمادگی برای بیوه شدن به اضافه ی نبود قواعد و جایگاه اجتماعی مشخص برای افراد بیوه، جریان حزن و اندوه افراد بیوه را شدیدتر و وخیم تر می کند. فرد بیوه شده ممکن است دستخوش احساساتی چون آشفتگی، عصبانیت، بیزاری، و کفر و انکار شود. این احساسات ممکن است در پی دوری از غم و اندوه شدید و در طلب و تمنای شخص از دست رفته پیش بیاید. حالت دیگر اینکه پذیرفتن مرگ همسر ممکن است به افسردگی و دلمردگی بینجامد. افراد بیوه برای کامیابی و موفقیت باید زندگی خود را به شکلی کاملاً جدید و متفاوت از نو بسازند و سامان دهند.

مردان ممکن است مجبور شوند آشپزی، نظافت، و رخت شستن یاد بگیرند. و زنان نیز ممکن است ناچار باشند رسیدگی به مخارج خانه را یاد بگیرند و یا شغلی پیدا کنند. معمولاً بیوه های زن از لحاظ مالی دچار مشکل می شوند.

منبع: خبرگزاری برنا





تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


























تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">