سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
خاطره ای جالب/ چرا سید حسن نصرالله با ایرانی‌ها ایستاده عکس نمی‌گیرد؟
محمدصادق الحسینی از کارشناسان مسایل سیاسی منطقه که اخیرا به دیدار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان رفته است، با قرار دادن عکس دیدار خود با سید حسن از وی خاطره جالبی نقل کرد.
 
 
 مشرق:الحسینی که بارزترین ویژگی شخصیتی سید را در اینگونه دیدارها، روحیه خودمانی و خاکی سید می داند، می گوید: در این دیدار وقتی درخواست کردیم تا عکس یادگاری با سید بیندازیم، ایشان از ما خواستند تا این عکس نشسته باشد؛ بعد به شوخی گفت: شما ایرانی ها قدتان بلند است. یک مرتبه با یکی از دوستان ایرانی در حالت ایستاده عکس انداختیم، بعدا دیدم چه اشتباهی کردم.

منبع:mashreghnews.ir
 





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نامه‌ای ویرانگر که رازها را هویدا کرد+عکس
موضوع هک تلفن ها و شنود مکالمات تلفنی و پیام های صوتی شهروندان انگلیس موضوعی بود که بحث های زیادی درباره آن در "نیوز آو د ورلد" می شد و کالسون کاملا در جریان این امر بود.
 
 
 
 
مهر: "گودمن" نامی که از شب گذشته ابتدا در بریتانیا و سپس سراسر دنیا بر سر زبانها افتاد، نامه ای منتشر کرده که بسیاری از رازهای موجود در پرونده رسوایی شنود مکالمات تلفنی را آشکار می کند، نامه ای که بدون شک امپراطور رسانه ای جهان را به مخمصه خواهد انداخت.
به گزارش روزنامه گاردین، "کلایو گودمن" خبرنگار سابق نشریه تعطیل شده نیوز آف د ورلد که خبرنگار خاندان سلطنتی این هفته نامه محسوب می شد نامه ای را منتشر کرده که می تواند تبعات سنگینی برای "رابرت مرداک" مالک موسسه های رسانه ای نیوز کورپوریشن و نیوز اینترنشنال ، "جیمز مرداک" و "اندی کالسون" سردبیر سابق آن ایجاد کند.
گودمن در این نامه که چهارسال پیش نوشته شده اما دیروز سه شنبه منتشر شده می نویسد : موضوع هک تلفن ها و شنود مکالمات تلفنی و پیام های صوتی شهروندان انگلیس موضوعی بود که بحث های زیادی درباره آن در "نیوز آو د ورلد" می شد و کالسون کاملا در جریان این امر بود.

"اندی کالسون"، "جیمز" و رابرت مرداک
به نوشته گودمن، کالسون به وی گفته بود که اگر موضع هک تلفن ها و شنود مکالمات را در زمان حضور در دادگاه سال 2007 کتمان کرده و از نام بردن افراد مرتبط در این رسوایی خودداری کند می تواند همچنان شغل خود را در اختیار داشته باشد.
لازم به ذکر است در سال 2007 گودمن به دلیل افشای برخی ازموارد محرمانه خاندان سلطنتی انگلیس به چهارماه حبس محکوم شده بود. 
به نوشته گاردین، این نامه همچنین می تواند مشکلاتی را برای "دیوید کامرون" ایجاد کند چون او کالسون را به عنوان مشاور امور رسانه ای خود استخدام کرده و معتقد بود وی هیچ اطلاعی از موضوع هک تلفن ها ندارد.
نامه گودمن می تواند پرونده جدیدی را با نام "شهادت دروغ" برای مرداک و فرزندش باز کند چون آنها در جلسه استماع مجلس عوام انگلیس هنگامی که درباره شنود مکالمات سوال شد، نسبت به انجام این اقدام از سوی خبرنگاران نیوز آو د ورلد اظهار بی اطلاعی کرده بودند.
مرداک برای تبرئه خود از این پرونده مدارکی را ارائه داده بود که به تازگی موسسه حقوقی "لویس و هارباتل" با انتشار نامه ای اظهار داشته که به سختی می توان صحت اسناد ارائه شده از سوی مرداک در این رابطه را تائید کرد.

"کلایو گودمن" خبرنگار سابق نیوز آودورلد
در نامه افشاگرانه گودمن یک نام دیگر نیز به چشم می خورد. وی در این نامه به فردی با نام "لس هینتون" دوست و مشاور نزدیک رابرت مرداک اشاره کرده و می گوید : یک نسخه از نامه را برای او ارسال کردم تا آن را در اختیار پلیس قرار دهد اما وی از انجام این کار خودداری کرده است.
در همین رابطه "تام واتسون" از اعضای حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور با "ویرانگر" توصیف کردن نامه گودمن گفت : نامه کلایو گودمن مهمترین مدرکی است که ثابت می کند ادعاهای موسسه نیوز اینترنشنال درباره شنود مکالمات غیر واقعی است. این نامه یکی از بزرگترین سندهای افشاگرانه ای است که من در طول زندگیم دیده ام.
نامه گودمن متعلق به تاریخ 2 مارس سال 2007 پس از آزادی او از حبس چهارماه به دلیل افشای برخی از موراد محرمانه خاندان سلطنتی انگلیس است.
در این نامه همچنین اشاره شده که هک تلفن در نیوز آو د ورلد فقط توسط یک یا دو نفر صورت نمی گرفت بلکه اغلب خبرنگاران این هفته نامه نسبت به انجام آن اقدام می کردند. این نامه همچنین حاوی نام های دیگری بوده که در هنگام انتشار بنا بردرخواست اسکاتلندیارد حذف شده اند.
منبع:mehrnews.com
 





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جنگنده‌ای که غرب را غافلگیر کرد (+عکس)
این هواپیمای مافوق صوت با هدف برابری با تازه ترین مدل مشابه آمریکایی ساخته شده و قادر به انجام مانورهایی است که در هواپیماهای قدیمی تر ممکن نبود.
 
 
مشرق:روسیه نخستین جنگنده رادارگریز خود که به عنوان نمونه ارزانتر راپتور اف-22 آمریکا طراحی شده را به نمایش گذاشت.
به گزارش مشرق، نمایش این جنگنده با غافلگیری محافل امنیتی و نظامی غرب مواجه شده است.
سوخوی تی-50 که به طور مشترک با هند ساخته شده برای اولین بار روز چهارشنبه در نمایشگاه هوایی 2011 ماکس در نزدیکی مسکو به پرواز درآمد.
این هواپیمای مافوق صوت با هدف برابری با تازه ترین مدل مشابه آمریکایی ساخته شده و قادر به انجام مانورهایی است که در هواپیماهای قدیمی تر ممکن نبود.
روسیه قصد ساختن هزار فروند از این جت ها در دهه های آینده را دارد و انتظار می رود که هند تا 200 فروند از آنها را بخرد. با این حال تولید کامل آن تا 2015 آغاز نخواهد شد.

میخائیل پوگوسیان رئیس شرکت "یو اِی سی" روسیه که هواپیما را ساخته است گفت: "جت تی-50 نه فقط ستون فقرات نیروی هوایی روسیه بلکه نیروی هوایی هند را تشکیل خواهد داد."
او گفت انتظار می رود نیروی هوایی روسیه تا 200 عدد از این هواپیماها را بخرد که جایگزین جنگنده اس یو-27 خواهد شد.
در ماه دسامبر 2010 در جریان سفر دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه به دهلی نو، هند قبول کرد که این پروژه را در شراکت با مسکو انجام دهد. هند بزرگترین مشتری جنگ افزارهای ساخت روسیه است.
بنابه گزارش ها پرواز آزمایشی تی-50 که ابتدا قرار بود در سال 2007 تولید شود مکررا به دلیل مشکلات فنی عقب افتاد.
این جنگنده بالاخره در ماه ژانویه سال گذشته برای اولین بار به طور مخفیانه آزمایش شد.
سوخوی که تی-50 در هر هوایی قادر به عملیات است، توانایی پرش در باندی 300 تا 400 متری را دارد و حمله همزمان به اهداف زمینی و هوایی را دارد.
رسانه های روسیه سال گذشته گزارش دادند که تا 10 میلیارد دلار خرج طراحی و ساخت این جنگنده شده است اما بهای هر فروند در نهایت 100 میلیون دلار خواهد بود. راپتور آمریکایی که نمونه آزمایشی آن بیش از دو دهه قبل رونمایی شد 140 میلیون دلار فروش می رود.
منبع:mashreghnews.ir





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
طرح مسکن مهر به‌زودی تعطیل خواهد شد
عضو کمیسیون عمران مجلس از تعطیلی قریب‌الوقوع طرح مسکن مهر به دلیل فقدان اعتبارات لازم خبر داد.
 
 
آفتاب:امین شعبانی نماینده سنندج اظهار داشت: در قانون بودجه سال 90، ردیف اعتباری خاصی برای مسکن مهر، منظور نشده است و از آنجا که در قانون برنامه پنجم برداشت از صندوق توسعه ملی توسط دولت فقط حدود 10 درصد و آن هم با مجوز مجلس برای امر تولید در نظر گرفته شده، لذا هیچ ردیف بودجه‌ای برای مسکن مهر معین نشده واین طرح راکد خواهد ماند.
وی ادامه داد: دولت در لایحه‌ی بودجه سال 90، هیچ اشاره‌ای به مسکن مهر و محل اعتبارات آن نکرده است از سوی دیگر تنها ردیف بودجه متعلق به سال 86 بود که خط اعتباری مشخصی تعریف نشده و هر ساله تمدید می‌شد با این اوصاف اکنون دولت فاقد منابع مالی لازم شده است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دولت 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر پیش بینی کرده بود که اکنون به نظر می‌رسد با عدم شناسایی منابع مالی لازم، این طرح راکد خواهد ماند.
وی تصریح کرد: دراساسنامه‌ صندوق توسعه ملی نیز تاکید شده که دولت فقط برای بخش کشاورزی و تولید که منجر به اشتغال زایی می‌شود می‌تواند از این صندوق برداشت داشته باشد از آنجا که در مسکن مهر، پول در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و طرحی اشتغال‌زا محسوب نمی‌شود لذا نمی‌توان به برداشتی از آن دلخوش بود.
شعبانی از عملکرد فعلی مسکن مهر در برخی استان‌ها نظیر کردستان انتقاد کرد و گفت: مقرر شده بود که با حداقل دریافتی، مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار گیرد ولی با احتساب برخی موارد نظیر هزینه‌ دفترخانه، تعاونی، انشعاب آب و برق و … هر واحد بین 38 تا 40 میلیون تومان برای متقاضیان تمام می‌شود.
نماینده مردم سنندج خواستار شفاف‌سازی بیشتر در خصوص عملکرد صندوق مهر و پیمانکاران آن شد.
منبع:aftabnews.ir
 





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خودرو 30 درصد گران تر می شود
خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند.
 
 

خبرآنلاین: یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت آینده بازار خودرو یادآور شد : « خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند. »
کاظم محمدی نیکخواه درخصوص چگونگی افزایش 30 درصدی قیمت خودرو پیش بینی کرد: « با توجه به اینکه قیمت خودرو به یکباره نمی‌تواند 30 درصد گران شود این امر به تدریج و ماهانه رخ می‌دهد. بنابراین تا پایان این ماه قیمت ها ثابت است و از ماه آینده افزایش قیمت خودرو به طور پلکانی آغاز می شود. »

وی در خصوص عواملی که موجب می شوند تا قیمت خودرو های داخلی از ماه آینده به صورت پلکانی افزایش یابد، افزود: « حدود 20 شاخص است که بر قیمت تمام شده تولید یک خودرو اثرگذار است که مهمترین آنها در سال جاری  افزایش هزینه‌های بیمه و دستمزد کارکنان، هزینه انرژی، ارزبری قطعات، حمل ونقل، مالیات بر ارزش افزوده وتورم بیش از 16درصدی از جمله مهمترین آنهاست که بر محصولات شرکت‌های خودروسازی و هم قطعه‌سازی اثرگذار است.  البته این افزایش قیمت می‌بایست پیش از این به اجرا در می‌آمد اما به دلیل مقاومت وزارت خانه، قیمت‌ها ثابت باقی ماند تا این‌که شرکت‌های خودروسازی به تازگی از وضعیت سودآوری خود ابراز نگرانی کردند و صدایشان درآمد  . »

نیکخواه با اشاره به اینکه ایران خودرو قیمت ماهیانه خود را در سراسر کشور از طریق تراکت های پرتیراژ در بین مشتریان توزیع می‌کند،  گفت: « خوشبختانه این مکانیزم موجب می شود که قیمت خودرو در بازار آزاد بی دلیل گران نشود و قیمت های بازار خودرو نیز در راستای قیمت اعلامی مشخص می شود. در واقع به نوعی مشتریان را از قیمت های واقعی آگاه می‌کند. »

این فعال بازار خودرو خودرو 206 را به عنوان یکی از خودرو های شاخص بازار خودرو اعلام کرد وگفت : « در گذشته خودرو پیکان شاخص قیمت خودرو های بازار بود و اما اکنون این پژو 206 است که خودرو شاخص بازار به شمار می رود. »

گفتنی است با افزایش قیمتی که ایران خودرو در کارخانه برای این خودرو در نظر گرفت مدل تیپ 2 پژو 206 با اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به قیمت کارخانه، 15 میلیون و 700 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

 

منبع:khabaronline.ir





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طرز تهیه ی بامیه خانگی آسان و خوشمزه!

تخم مرغها را با فاصله یکی یکی به خمیر اضافه کنید و کمی هم جوش شیرین بیفزایید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید سپس آنرا داخل...
 
مواد لازم جهت تهیه ی خمیر:
 
تخم مرغ                                              2عدد
آرد سفید                                             8 قاشق غذا خوری
روغن جامد یا کره                                  2قاشق غذاخوری
آب                                                      1 لیوان
جوش شیرین                                       یک چهارم قاشق چایخوری
شربت                                                1قاشق غذاخوری
روغن مایع برای سرخ کردن                      به میزان لازم
 
ابتدا طرز تهیه ی شربت:
دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کرده به همراه کمی وانیل، هل، زعفران( در صورت تمایل) و گلاب بگذارید روی شعله تا به جوش آید و آنقدر بجوشد تا قوام یابد سپس شربت به دست آمده را کنار بگذارید تا خوب سرد شود.
طرز تهیه ی خمیر بامیه :
آب را با روغن در قابلمه ای جوش آورده سپس آرد را کم کم اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و بگذارید تا سرد شود، تخم مرغها را یکی یکی با فاصله به خمیر اضافه کنید و بعد کمی جوش شیرین را تا خمیر لطیف و نرمی حاصل شود .خمیر را داخل قیف مخصوص ریخته و داخل روغن داغ بیاندازید و بعد از طلایی رنگ شدن داخل شربت انداخته و بعد بیرون کشیده درون صافی بگذارید تا شربت اضافه ی آن گرفته شود.
  
نوش جان و التماس دعا
تهیه و تدوین: گروه سبک زندگی سیمرغ- سهیلا پهلوان زاده





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چطور ظروف استیل را تمیز کنیم؟

برای از بین بردن جای انگشتان از روی گاز، مایکروفر یا یخچال استیل، از شیشه‌شورها کمک بگیرید و به‌راحتی آن‌ها را تمیز کنید.
 
 با توجه به نوع وسیله استیل از یکی از موارد زیر برای تمیز و براق نگه داشتن آن‌ها کمک بگیرید:
 
1- آب گرم
بله، خیلی وقت‌ها ظرف استیل تنها با استفاده از آب گرم پاک می‌شود. اگر ظرف چرب نباشد، کافیست آب گرم را روی آن بریزید و با یک دستمال نرم خشک کنید. در صورت تمایل برای تمیزتر و راحت‌تر شدن شستشو می‌توانید از یک ماده شوینده هم استفاده کنید.
 
بعضی مواقع مواد معدنی آب، روی ظرف‌های استیل لکه بر جا می‌گذارد، برای حفظ درخشش اولیه بهتر است آن‌ها را با یک حوله خشک، پاک کنید.
 
2- شوینده‌های ملایم
در مورد لکه‌های کباب‌پز یا سینک به جای سیم از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
در مورد غذای باقی مانده روی تابه یا قابلمه استیل یا سینک آشپزخانه و یا کباب‌پز از پودرهای ملایم شوینده استفاده کنید. مواد شوینده همراه با آب گرم و پارچه یا برس نرم برای این کار مناسبند.
سیم یا سایر برس‌ها سطح استیل را خش می‌کنند.
 
3- سرکه
یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای ظروف استیل آشپزخانه، سرکه است. کافیست مقداری سرکه سفید را به صورت اسپری روی وسیله مورد نظر بپاشید و با پارچه نرم آن را پاک کنید. اسید استیک موجود در سرکه به تمیز شدن ظرف‌های استیل کمک می‌کند. بعضی افراد از آب لیمو برای این کار استفاده می‌کنند که تاثیری مشابه دارد. کافیست این مواد را روی ظرف ریخته روی آن دستمال نرم بکشید.
 
4- استفاده از شیشه‌شور
برای حفظ درخشندگی ظرف‌های استیل از شیشه پاک‌کن استفاده کنید.
برای از بین بردن جای انگشتان از روی گاز، مایکروفر یا یخچال استیل، از شیشه‌شورها کمک بگیرید و به‌راحتی آن‌ها را تمیز کنید.
 
استفاده از خمیر کربنات سدیم همراه با یک پارچه نرم و شستشو با آب گرم هم جا انگشتان را از بین می‌برد.
 
5- الکل یا سایر حلال‌های شیمیایی
در اثر استفاده از روغن و به خصوص سرخ کردن، به مرور مواد چسبناکی روی هود یا بالای گاز ایجاد می‌شود. برای تمیز کردن آن‌ها کافیست کمی الکل را روی پارچه نرم بریزید و تا از بین رفتن آن‌ها، روی سطح مورد نظر بمالید.
از الکل می‌توانید برای تمیز کردن سطح کتری و سایر ظرف‌های چرب شده هم استفاده کنید. کافیست بعد از مالیدن دستمال الکلی، آن‌ها را با آب گرم بشویید، خشک کنید و متوجه برق افتادن آن‌ها شوید.
منبع :hamshahrionline.ir
 






تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 9:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
10 گوشی فوق گران ‌قیمت جهان (+عکس)
تلفن همراه این روزها به یک وسیله ضروری تبدیل شده که در اختیار اکثر افراد قرار دارد.
 
 
دنیای اقتصاد:اگر تا چند سال پیش برای کاربران برقراری تماس از طریق این دستگاه با یکدیگر یا در نهایت ارسال یک پیام کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار بود، امروزه بسیاری به امکانات یک گوشی و سپس طراحی آن اهمیت می‌دهند.
مواردی مثل اینکه تلفن همراه چه سیستم‌عاملی است یا دوربین آن چند مگاپیکسل و حافظه آن چقدر است و... از با اهمیت‌ترین نکاتی است که کاربران هنگام خرید یک تلفن همراه به آن دقت می‌کنند. با فراگیر شدن تلفن‌همراه در جامعه امروزی گروهی از کاربران که دوست دارند طعم تفاوت و خاص بودن را در حوزه دیجیتال بچشند برخی شرکت‌های این حوزه را به سمت تولید محدود گوشی‌های گران‌‌قیمت کشانده‌اند. به طوری که در حال حاضر تولید گوشی‌های پوشیده شده با الماس و طلا با قیمت‌های باورنکردنی در حال افزایش است . بسیاری از این گوشی‌ها از نظر امکانات از گوشی‌های هوشمند امروزه نه تنها چیزی بیشتر ندارند، بلکه اغلب ضعیف‌تر هم به نظر می‌رسند، بنابراین قیمت گران آنها نه به خاطر امکانات که به خاطر نوع طراحی و جواهراتی است که در آنها به کار رفته است.
در این گزارش لیستی از 10 تلفن همراه گران در جهان را می‌خوانید:
10. نوکیا با ظاهر لامبورگینی
گوشی نوکیا مدل 8800 لامبورگینی از 3 باند GSM پشتیبانی می‌کند. در واقع این پوشش 3 باند به کاربران خاص این گوشی این امکان را می‌دهد تا از گوشی خود در 5 قاره جهان استفاده کنند. این گوشی مانند گوشی‌های معمولی موجود در بازار مجهز به حافظه داخلی، صفحه نمایش رنگی TFT و دوربین است. این تلفن بوسیله شیشه ضد خش که از یاقوت کبود ساخته شده محافظت می‌شود. هر چند قیمت این گوشی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که باعث شده این گوشی در رده گوشی‌های گرانقیمت جهان قرار بگیرد، استفاده از نام برند لامبورگینی روی این گوشی باشد. همچنین صفحه نمایش مورد استفاده در این گوشی، زنگ آهنگ به کارگرفته شده در آن و ویدئو‌های مستند موجود روی گوشی مربوط به برند لامبورگینی است.
 

9. نوکیا 8800 با روکش طلا
در رده نهم گرانترین گوشی‌های سال 2011 باز هم نام گوشی نوکیا مدل 8800 اما این بار با روکش طلا دیده می‌شود. امکانات این مدل از گوشی هم مانند مدل معمولی نوکیا 8800 است، اما با این تفاوت که روکش این گوشی با طلا پوشش داده شده است. نسخه طلایی نوکیا 8800 مانند یک تلفن‌همراه هوشمند دارای یک صفحه نمایش TFT با 62000 رنگ و دوربین SVGA .5 است. مجهز بودن به ام ام اس، اس ام اس، پورت USB، بلوتوث، پشتیبانی از نرم افزار جاوا، پخش MP3، ضبط ویدئو، رادیو FM از دیگر امکانات این گوشی دو هزار و 700 دلاری است.

8. نسخه ویژه موتورلا V220
شرکت موتورلا یکی دیگر از برند‌های بازار گوشی تلفن همراه است که همین چند روز پیش بخش تولید کننده این شرکت توسط شرکت گوگل خریداری شد. شرکتی که معلوم نیست با این خرید علاوه بر تولید گوشی برای اکثر کاربران به فکر تولید گوشی‌های گران‌قیمت خواهد بود یا خیر. اما پیش از این که موتورلا توسط گوگل خریداری شود،‌این برند هم برای عقب نماندن از بازار گوشی‌های گران قیمت چندین مدل گوشی با روکش طلا و الماس روانه بازار کرده بود. یکی از این گوشی ها که در رده هشتم گوشی‌های گران‌قیمت سال 2011 هم قرار گرفته مدل V220 این شرکت است. این نسخه ویژه که قیمت آن 51 هزارو 800 دلار است، توسط پیتر آلیسون، طراح اتریشی طراحی شده است. این تلفن لوکس هم، امکانات نسخه معمولی مدل V220 را داراست با این تفاوت که در طراحی ظاهری این گوشی، 1200 الماس در پانل جلویی تلفن همراه به کار گرفته شده و صفحه کلید گوشی هم با به‌کارگیری 18 گرم طلا طراحی شده است

7. Vertu Diamond
برند ورتو که همیشه در لیست گرانترین گوشی‌های تلفن همراه قرار دارد این بار با مدل الماس خود در رده هفتم گوشی‌های گران‌قیمت جهان قرار دارد. در این مدل از گوشی آنقدر طلا و الماس به کار گرفته شده که شاید حمل و نقل آن به مکان‌های مختلف کمی برای کاربرانش خطر ساز باشد. تمامی بدنه این گوشی از الماس‌های بسیار کوچک پوشیده شده و برای پوشش صفحه کلید آن نیز از 18 گرم الماس کمک گرفته شده است. البته طراحی بدنه این گوشی به همین میزان الماس خلاصه نمی‌شود؛ چرا که در بدنه این گوشی از بهترین جنس پلاتینیوم بهره گرفته شده و در طراحی آن حتی از سرامیک‌هایی مشابهی استفاده شده که در شاتل فضایی به کار گرفته می‌شود. تا کنون 200 دستگاه از این گوشی در سراسر جهان به فروش رسیده است. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است بدانید که باید قیمتی در حدود 88 هزار دلار کنار بگذارید.

6. شاهزاده آیفون
مدل‌های مختلف گوشی‌های آیفون به طور معمولی جزو گوشی‌های لوکس بازار تلفن‌همراه به حساب می‌آیند. حالا فکرش را بکنید که در طراحی این گوشی 138 قطعه الماس جلا داده شده هم به کار گرفته شود. در طراحی این گوشی آیفون که توسط پیترآلیسون اتریشی طراحی شده،‌ 75/17 گرم الماس و 18 گرم طلای سفید استفاده شده است. این نسخه از آیفون با قیمت 176 هزار و 400 دلار به فروش می‌رسد.

5. تلفن هوشمند با الماس سیاه
پنجمین گوشی گران‌قیمت توسط شرکت VIPN طراحی شده است. بدنه این تلفن همراه از تیتان و پلی کربنات ساخته شده ولی روکش آینه با تزئین الماس این گوشی را متمایز می‌کند.
به نظر ارزش این گوشی تنها به استفاده از میزان الماس‌ها یا طلاهای به کار گرفته در طراحی گوشی خلاصه می‌شود؛ چرا که این گوشی از امکانات فنی خیلی خاصی برخوردار نیست. این گوشی مجهز به پردازنده 400 مگاهرتزی اینتل، دوربین 4 مگاپیکسلی و صفحه نمایش TFT‌با 256 رنگ است. این گوشی توسط Jaren Goh طراحی شده و قیمت آن سیصد هزار دلار است.

4. ورتو با مار کبری
چهارمین گوشی گران قیمت توسط Boucheron جواهرساز مشهور فرانسوی طراحی شده است. مدل کبرای برند ورتو نسخه محدود از این گوشی است که تا کنون تنها 8 عدد از آن ساخته شده است. در طراحی این گوشی دو قیرات الماس با برش گلابی، دو چشم زمرد و 439 یاقوت به گونه‌ای کنار هم دیگر قرار گرفته‌اند که شکل یک مار کبری را روی گوشی به نمایش می‌گذارند. در مجموع 21 قیرات الماس و یاقوت قرمز به کار گرفته شده، درخشندگی خاصی به این گوشی داده است.

3. تلفنی با روکش طلای سفید
این تلفن‌همراه توسط JSC Ancort تولید شده اما در اصل توسط طراح مشهور پیتر آلیسون طراحی شده است.
این گوشی گران قیمت هوشمند به وسیله طلای سفید پوشیده شده و از 50 الماس و 8 الماس آبی کمیاب برای طراحی آن کمک گرفته شده است.
درکلید میانی و لوگوی Ancort که روی گوشی به کار گرفته شده از 18 قیرات طلا استفاده شده است.
این تلفن با قیمت یک میلیون و سیصد هزار دلار به فروش می‌رسد.

2. تلفنی برای یک فرد خاص
Goldvish LeMillion توسط امانوئل‌گوئیت طراحی شده است. این تلفن همراه بیشتر شبیه به یک شمشیر کوچک است که سر تا سر آن با الماس‌های ریز پوشانده شده است. براساس گزارش‌های منتشر شده در این تلفن همراه که به خاطر تمایز و خاص بودنش در کتاب رکوردهای جهانی گینس 2008 نیز به ثبت رسیده از VVS1 و الماس‌هایی با 18 گرم طلای سفید استفاده شده است.
ویژگی‌های فنی این تلفن همراه یک میلیون و سیصد هزار دلاری، مانند تلفن‌های معمولی موجود در بازار همراه با 2 گیگابایت حافظه داخلی، رادیو FM، دوربین دیجیتال، پخش‌کننده موسیقی و بلوتوث و.. است. گفته می‌شود این تلفن همراه گران قیمت تنها در اختیار یک کاربر قرار دارد.

1. آیفون در صدر
بالاخره گرانترین و لوکس‌ترین گوشی تلفن همراه مربوط به گوشی آیفون محصول شرکت APPLE‌ می‌شود. این تلفن همراه گران قیمت جهان در سال 2009 به نمایش گذاشته شده است. در طراحیGoldstriker iPhone، از 271 گرم وزن گوشی 22 گرم طلای خالص به کار رفته است.
همچنین قاب اطراف این گوشی با 200 الماس پوشیده شده است. اما این تمام طلا و الماس‌های به کار گرفته شده در این گوشی لوکس نیست؛ چرا که در لوگوی شرکت اپل که همان سیب گاز زده معروف است، 53 الماس کوچک به کار گرفته شده و تنها کلید مجهز روی گوشی نیز با 1/7 گرم الماس پوشیده شده است.
این گوشی لوکس که توسط استوارت هیوز طراحی شده قیمتی در حدود سه میلیون و دویست هزار دلار دارد.

منبع:donya-e-eqtesad.com





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 8:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اظهارات حاج منصور ارضی در شب قدر
کسانی که باعث و بانی این خط انحرافی (جریان انحرافی) هستند، اینها حرفشان بر این است که لازم نیست نماز بخوانی!!! قرآن بخوانی!!! و ... خودت مستقیم با خدا وصل شو...
 
 
عماریون:حاج منصور در مراسم مناجات و عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران؛ در خصوص بحث استغفار و طلب پوزش برای رسیدن به قرب الهی گفت: ما در لیله القدر از خدا چه بخواهیم؟ وی افزود: بهتر است خواسته هامان را به دست خودِ حضرت صاحب بسپاریم که آنچه او برای ما بخواهد، خیر و صلاح ماست. مانند آنچه که حضرت سلمان طبق تعلیم علی (ع) از پیامبر خدا (ص) خواست (یعنی بیان اسرار مگو).

وی در خصوص بحث مهم خوف از خدا و قیامت اظهار داشت: ما باید برای آخرتمان خوف داشته باشیم که این خوف باعث می شود تا ما نسبت به حلال و حرام الهی هوشیار باشیم.

این ذاکر اهل بیت (ع) در تبیین موضوع خوف از قیامت و عدم اعتقاد به آن افزود: کسانی که باعث و بانی این خط انحرافی (جریان انحرافی) هستند، اینها حرفشان بر این است که لازم نیست نماز بخوانی!!! قرآن بخوانی!!! و ... خودت مستقیم با خدا وصل شو... و بعد هم همان کاری را که شاه (لعنه الله علیه) انجام داد، همان کار را می کنند و پول خرج می کنند برای مقاصد خودشان!

ایشان ضمن تأیید سخنان آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه مبنی بر این که «اینها دارند برای 2 سال دیگر جهت ریاست جمهوری کار می کنند که رأی اراذل و اوباش و بی حجاب ها و ... را جمع کنند؛ البته این آرزو را به گور خواهند برد» گفت: اما شما ببینید که چقدر پول خرج می کنند؟! از کجا؟! آنهم از بیت المال!! چرا که خوف از خدا و قیامت ندارند.

حاج منصور  با بیان اینکه ما باید در برابر دشمن خوف نداشته باشیم، ما باید برای تبلیغ دین خوف نداشته باشیم، تصریح کرد: ما به این آقایان مخصوصاً رییس جمهور می گوییم که به قول شما این همه عمران و آبادانی انجام شده است! البته کسی هم کور نیست، کارها را می بیند؛ اما ای کاش یک صدم این عمران و آبادانی را برای دین مردم کار می کردید! نه اینکه فقط از عدالت دم بزنید! عدالت که فقط در مال نیست!

این ذاکر اهل بیت (ع) در رابطه با نتیجه انحراف این جریان گفت: نتیجه انحرافی که شما ایجاد کردید، این است که دشمنان اسلام در داخل، به حزب الله ریشخند بزنند.

وی در خصوص خط مشترک جریان انحرافی با انحرافات دولت اصلاحات گفت: دُرست همان حرفی را که وزیر ارشاد دولت وقت (ع-م) گفته بود، مبنی بر اینکه «لازم نیست بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همان وزارت فرهنگ زمان طاغوت باشد بهتر است، ما باید هنرپیشه ها را بکار گیریم!» ؛ حالا اینها همان کارها را دارند انجام می دهند.

وی در رابطه با لایحه دولت (تعطیلی عید فطر) نیز گفت: دولت گفته است که اگر مجلس این لایحه را اقدام نکند ما خودمان رأساً اقدام می کنیم؛ باید حتماً عید فطر چند روز تعطیل باشد! آخر برای چه؟! ما این همه تعطیلی داریم؛ اگر مَرد هستید بیایید در مورد عیدُاللهِ اکبر(عید غدیر) این کار را بکنید. نمایندگان مجلس هم مراقب باشند مبادا به این لایحه رأی بدهند.

حاج منصور ارضی ضمن بیان این مطلب که ما باید فقط خوف و خَشیت از خدا داشته باشیم، ما باید خوف از اصول دین داشته باشیم، ما در فروع دین کهولت ایجاد کردیم، بخصوص در امر به معروف و نهی از منکر سستی کردیم، که فردای قیامت باید جواب دهیم، در باب وظیفه مسئولین گفت: در مورد امر به معروف و نهی از منکر، دیگر وظیفه مسئولین است، باید مسئولین حرکت کنند و مردم هم کمک می کنند چرا که اگر صرفاً مردمی باشد هرج و مرج ایجاد می شود.

وی در ادامه در خصوص فرهنگ و کارهای فرهنگی تأکید کرد: این شب زنده داری ها، این مناجاتها و دعاها، فرهنگ اصیل ماست که باید در سراسر کشور و همه اوقات اشاعه پیدا کند، نه اینکه اینها می خواهند.

این ذاکر اهل بیت(ع) در خصوص اهمیت شب قدر و سیره دشمن شناسی امیرالمؤمنین (ع) گفت: لیله القدر شبی است که علی (ع) با حرکت و شهادت خود، دشمن شناسی می کند و خوارج زمان خود را به مردم می شناساند. الآن باید لیله القدر ما هم همانطور باشد و خوارج فعلی را بشناسیم. کسانی که امروز با لباس دین و امامِ زمان دوستی می آیند و می گویند که دین دیگر بدرد نمی خورد، روحانیت و مرجعیت بدرد نمی خورند، اینها نابکار هستند. باید از خوارجی که در پوشش های مختلف می آیند ترسید، نه از آمریکا و انگلیس و ... که اینها در باتلاق اقتصادی و سیاسی خودشان فرورفته اند. این «یهودی صفتِ امت ما» فعلاً در حصار رفته و خودش را نشان نمی دهد؛ این ها خطرناکند، اگر اینها روی کار بیایند معلوم نیست با دین مردم بویژه جوانها چطور بازی می کنند؟! امشب و در لیالی قدر از خدا بخواهید که «خدایا به حق این علی که تو او را دوست داری، خوارج زمان ما را به ما نشان بده!»

به گزارش خبرنگار عماریون وی در رابطه با بحث عدالت و ولایت خاطرنشان کرد: اینها می گویند که «اگر عدالت را از مملکت بگیریم، نابود می شود» نه؛ ولایت هست؛ ولایت حضرت مهدی (عج) که فرموده اند: «...فرجعوا إلی رُواه أحادیثنا» بنابر این تا ولایت و نائب ولایت هست جای نگرانی نیست. ما باید دستورمان را از نائب ولی یعنی ولی فقیه بگیریم، و دیگران هم اعم از رییس جمهور، رییس مجلس و ...اگر با ولایت فقیه همخوانی نداشته باشند ما نیز قبولشان نمی کنیم. بی ولایت، یک نفر را قبول نداریم.
حاج منصور ارضی درخصوص روزنامه ایران و مطلب توهین آمیز و انحرافی اش در مورد حجاب گفت: اینها مردم را با این حرفها و کارها سرگرم می کنند و از آن طرف می آیند و کارخانه فولاد خوزستان را به یکی از فامیل هایشان می فروشند! و از طرف دیگر یک میلیارد دلار می دهند به یک بانک خصوصی! که بیاید و کارهایش را انجام دهد؛ بعد هم شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی سر می دهند.

وی افزود: برای این روزنامه ایران، 6 رادیوی خارجی فریاد زدند که این روزنامه با ماست!! باید همه به آن کمک کنید!! ولی غافل از اینکه اگر هزار تا از این روزی نامه ها بیاید، ما عاشورا داریم، ما محرم داریم؛ ما رمضان داریم؛ ما دعا و مناجات و زیارات داریم.

وی در رابطه با دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له مبنی بر اینکه «کارهای خوبی انجام شده، باز هم انجاب بدهید و به مردم هم بگویید؛ ولی بدانید که مشکل تورم و گرانی هنوز حل نشده» افزود: مردم با گرانی ها ساخته اند و باز هم می سازند ولی با بی دینی و بد دینی نمی سازند که این خطرناک است! دشمن بیرونی هم همین را می خواهد. یعنی همان خوابی را که برای سوریه دیدند می خواهند برای ما هم ببینند که الحمدلله تا بحال خوابشان آشفته شده است. البته دشمن با تمام خرجی که برای انحراف جوانان ما می کند ولی می بینید که این شبها چقدر «العفوگویان» در مملکت هستند. با تمام خرجی که دشمن می کند و از همه راهها وارد می شود ولی تا پرچم اباعبدالله برافراشته است می آیند و زیر پرچم حسینی سینه می زنند و گریه می کنند؛ چرا که حسین(ع) در دلها نشسته است و خانه دارد.

حاج منصور ارضی در پایان سخنانش از نیروهای امنیتی و انتظامی بخصوص راهنمایی و رانندگی و شهرداری و ... که در برقراری نظم و انضباط در برپایی این مجالس زحمات زیادی می کشند، تشکر کرد

منبع:ammariyon.ir





تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 8:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند. 
اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است. 

اعمالی که در هر سه شب مشترک است:


1- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.) 

2- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد. 

3- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِا سمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد. 

4- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: 

اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ. 

ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله 

ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ 

ده مرتبه: بِعلیٍّ 

ده مرتبه: بِفاطِمَةَ 

ده مرتبه: بِالحَسَنِ 

ده مرتبه: بِالحُسَین ِ 

ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین 

ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ 

ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ 

ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ 

ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ عَلیٍّ 

ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ 

ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ 

ده مرتبه: بِالحُجَّةِ. 

پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن. 

5- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است. 

6- احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد. 

7- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند. 

8- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ...


در این شبها تمام بیماران  را دعا کنید 
 
 چرا دعا می کنیم و برآورده نمی شود؟
 
 
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 


 

از اعمال ماه مبارک رمضان دعا است و ادعیه ای نیز برای این ماه مبارک سفارش شده است. چه بهتر که دعاهای مؤمنین در این ماه مبارک با شرط مذکور به جا آورده شود، تا انشا الله مستجاب شود.

استجابت دعا دارای شرایط و نیز موانعی است.

? مفهوم دعا

دعا به معنی «خواندن» است، خواندنی که به صورت نیایش و سرود و ستایش، یا خواستن و طلب و درخواست مَدَد و نصرت و یاوری.

انسان مرتبط با خدا می کوشد از طریق دعا (راز و نیاز و مناجات و عبادت) به خدا نزدیک شود. وقتی با کسی آشنا شدی و ارتباط پیوسته شما زمینه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صمیمی او به شمار آمدی، در هنگام نیاز به خانه اش می روی و شرط دوستی را به جا می آورد و میثاق و محبت را استوار می سازد. در را باز می کند و شما را در اندرون پذیرایی می نماید و مورد لطف و عنایت ویژه قرار خواهد داد.

برای استجابت دعا باید شرایطی را مهیا نمود و موانعی را برطرف ساخت. در ذیل به برخی از شرایط و موانع اشاره می شود:

«وقتی به انسان گرفتاری و غمی روی می آورد، ما را در هر حال (خواب و بیداری، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهی قطع نماید، به گونه ای که) گویی اصلاً ما را برای گرفتاری که به او رسیده بود، نخوانده است!»

? شرایط استجابت دعا

1) ارتباط مداوم با خدا در هر حال

خداوند به پیامبرش دستور می دهد که «نفس خویش را در کمال شکیبایی در هر بامداد و شامگاه به دعا کردن و جلب خشنودی خدا وادار کن».قرآن کسانی را که فقط در هنگام گرفتاری و مشکلات دعا می کنند، مورد نکوهش قرار داده است: «وقتی به انسان گرفتاری و غمی روی می آورد، ما را در هر حال (خواب و بیداری، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهی قطع نماید، به گونه ای که) گویی اصلاً ما را برای گرفتاری که به او رسیده بود، نخوانده است!».

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «کسی که پیش دستی در دعا نکند و فقط در وقت نزول بلا دست به دعا بردارد، دعایش در آن وقت مستجاب نگردد و فرشتگان گویند: این آواز را نشناسیم». در روایت دیگری آمده که «به او می گویند: تا امروز کجا بودی؟!».در اصول کافی آمده که خداوند به حضرت داوود(علیه السلام) فرمود: «مرا در روزهای خوش و آسایش یاد کن تا من دعای تو را در روزهای گرفتاری و سختی اجابت کنم».

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «خدا دعایی را که از دل غافل و بی خبر برخیزد، مستجاب نمی کند پس وقتی دعا کنی، از عمق دل به او روی آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش»

2) دعا باید از صمیم قلب باشد

تمام ذرات وجود انسان یک چیزی را بخواهد و طلب کند و دل و زیانش با عمل و رفتارش هماهنگ باشد.

3) اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «خدا دعایی را که از دل غافل و بی خبر برخیزد، مستجاب نمی کند پس وقتی دعا کنی، از عمق دل به او روی آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش».

4) قطع امید از غیر خدا و امید و اطمینان به خداوند

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هرگاه یکی از شما بخواهد که هر چه از خدا درخواست می کند، خدا به او عطا فرماید، باید از همه مردم ناامید و مأیوس گردد و هیچ امیدی جز به درگاه خدا نداشته باشد». او به نقطه ای از ایمان و توکل باید برسد که بداند همه قدرت ها و علل جهان تحت اراده و قدرت الهی قرار دارند.

پس از خدا بخواهد که اسباب و علل مادی و معنوی جهان را جهت صلاح و منفعت او قرار دهد.

دعای پنهانی و در تاریکی شب زودتر به اجابت می رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز خوانده می شود

5) دعا باید با حالت تضرع و دلی شکسته باشد

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هرگاه دلتان شکست، دعا کنید، زیرا دل تا پاک و خالص نشود، شکسته نمی شود».

6) مکان دعا

مکان دعا در استجابت تأثیر دارد، مثلاً دعا در حرم امامان (علیه السلام) مخصوصاً حرم امام حسین(علیه السلام) و کنار خانه خدا به خصوص مقام حضرت ابراهیم(علیه السلام) و کنار حجرالاسود.

7) زمان دعا

دعای پنهانی و در تاریکی شب زودتر به اجابت می رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز خوانده می شود. قرآن می فرماید: «پروردگار خود را به حالت تضرع و تذلل و در پنهانی و خفا بخوانید». دعا در شب های ماه رمضان و رجب و دهه اول ذی الحجه و غیر آن دعا را به اجابت نزدیک می کند.

بهجت عارفان و سالکان در پاسخ فرمودند: "زیرا استجابت دعا شرط اساسی اش توبه است، لذا ملائکه می گویند: این مشروط (دعا) را با شرطش (توبه) چرا به جا نمی آورید تا مستجاب شود؟ و چرا دعای تائب و دعای با توبه نمی کنید؟!" (به نقل از کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیةالله بهجت، جلد اول)

8) غسل توبه فراموش نشود

غسل توبه نماید، سپس با وضو چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه توحید و یک مرتبه سوره «الناس» و یک مرتبه «فلق» را بخوانید. بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه و بعد از هفت مرتبه «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» سپس بگویید: یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت.»

به این ترتیب شخص در جاده دعا قرار می گیرد و باید مراقب باشد تا راه دعا را درست بپیماید، و به بیراهه نرود. نشانی راه دعا را ذکر خواهیم کرد.

? مهم ترین شرط استجابت دعا

حضرت آیةالله بهجت، رضوان الله تعالی علیه، از شاگردان حضرت آیة الله قاضی، رضوان تعالی الله علیه در عرفان بودند و دستورات و تأکیدات عرفانی ایشان، از قابل اعتمادترین دستوراتی است که در دست ماست.

از این فخر عالم تشیع سوال شد که چرا این همه دعا می کنیم و مستجاب نمی شود؟ بهجت عارفان و سالکان در پاسخ فرمودند: "زیرا استجابت دعا شرط اساسی اش توبه است، لذا ملائکه می گویند: این مشروط (دعا) را با شرطش (توبه) چرا به جا نمی آورید تا مستجاب شود؟ و چرا دعای تائب و دعای با توبه نمی کنید؟!" (به نقل از کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیةالله بهجت، جلد اول)

? موانع استجابت دعا

امام علی(علیه السلام) می فرماید: «المعصیة تمنع الاجابة؛گناه مانع اجابت دعا است». گناهان سه نوع تأثیر منفی در دعا می گذارند:

1) لذت دعا و مناجات را سلب می کنند.

انسان دعا می کند، اما لذت نمی برد و رقت قلب پیدا نمی کند.

2) مانع استجابت دعا می شوند.

3) توفیق دعا کردن یا شرکت نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب می کنند.

برخی از گناهان در عدم اجابت دعا تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه ای از آن ها اشاره می کنیم.

? گناهانی که مانع استجابت دعا می شود!

امام سجاد (علیه السلام) فرمود: «گناهانی که مانع استجابت دعا می شوند، عبارتند از: بددلی و سوءظن به مؤمنان و کارهای آنان؛ طینت و درونی ناپاک داشتن؛ نفاق و دورویی با برادران و خواهران ایمانی؛ عدم اطمینان به اجابت دعا؛ تأخیر نمازهای واجب (و نخواندن آن در اول وقت فضیلت) آن که وقت آن بگذرد؛ بدزبانی و فحاشی و اهانت کردن؛ نزدیک نشدن به خدا به وسیله صدقه و کارهای نیک». نیز فرمود: «از جمله گناهانی که مانع استجابت دعا می گردد، نافرمانی و رنجاندن خاطر پدر و مادر است» در برخی از روایات، بداخلاقی.منبع:ایران ویج

 






تاریخ : یکشنبه 90/5/30 | 12:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">