سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
منبع : didan.ir





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برترین عکس‌های خبری نیم قرن گذشته
مرور این عکس‌ها، متأسفانه چهره زشت و آمیخته با فقر و جهل و غرور و تعصب دنیا را پدیدار می‌کند.
 
World Press Photo یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که دفترش در آمستردام هلند قرار دارد و از سال 1955، هر ساله بهترین عکس‌های خبری را انتخاب می‌کند. هدف این تشکیلات از این کار ترغیب کردن رعایت استانداردهای حرفه‌ای در زمینه فتو‌ ژورنالیسم و تشویق مبادله آزاد و بدون محدودیت اطلاعات است.
در واقع World Press Photo بزرگ‌ترین و با اعتبارترین رقابت‌‌ عکس خبری را در سطح جهان اداره می‌کند. در این پست به معرفی بهترین عکس‌های خبری نیم قرن اخیر که از سوی این سازمان انتخاب شده است ، می‌پردازم.
مرور این عکس‌ها، متأسفانه چهره زشت و آمیخته با فقر و جهل و غرور و تعصب دنیا را پدیدار می‌کند.
1- آگوست 1955 ، دانمارک: یک شرکت‌کننده در مسابقه موتورسواری ، افتاده است.
 

2- 1956 ، آلمان غربی: یک سرباز آلمانی بعد از طی دوره اسارت در روسیه به میهنش بازگشته و با دختر 12 ساله‌اش که از یک سالگی او را ندیده ، ملاقات می‌کند.
 

3- 1957 ، شارلوت ، کارولینای شمالی: دروتی کانتس ، یکی از نخستین 
دانش‌آموزان سیاه‌پوستی است که توانسته وارد دبیرستان‌هایی شود که پیش از
 آن صرفا سفیدپوستان را پذیرش می‌کرد.‌ عکس‌العمل‌های سفیدپوستان باعث 
شد که والدین دروتی تنها بعد از 4 روز وی را از دبیرستان خارج کنند.

 

4- 1958 ، پراگ ، چک‌اسلواکی: مسابقه فوتبال بین پراگ و براتیسلاوا.
 

5- اکتبر 1960 ، توکیو ، ژاپن: یک دانشجوی جناح راست ، 
رهبر سوسیالیست‌ها Inejiro Asanuma را ترور می‌کند.
 

6- ژوئن 1962 ، ونزوئلا: سربازی که مورد اصابت گلوله یک تک‌تیرانداز قرار گرفته 
در آغوش یک افسر نیروی دریایی. عکاس این عکس را در حالت درازکش برای پرهیز از 
اصابت گلوله تک‌تیرانداز به خودش گرفته است.

 

7 - ژوئن 1963 ، سایگون ، ویتنام جنوبی: یک بودائی در اعتراض به آزار و اذیت 
پیروان مذاهب به وسیله دولت ویتنام جنوبی خودسوزی کرده است. این عکس‌ 
تأثیرگذار باعث شد ، رئیس جمهور کندی حمایت از دولت وبتنام جنوبی را متوقف کند.
 

8- آوریل 1964 ، قبرس: یک زن ترک به عزای شوهرش که در جنگ داخلی بین 
ترک‌ها و یونانی‌ها در جزیره قبرس کشته شده ، نشسته است.
 

9- سپتامبر 1965 ، ویتنام جنوبی: یک مادر و فرزندانش برای فرار از بمباران آمریکایی‌ها 
از عرض رودخانه عبور می‌کنند.
 

10 - ویتنام جنوبی ، فوریه 1966: سربازان آمریکایی جسد یک ویت‌کنگ را روی زمین می‌کشند. عکاس ژاپنی این عکس در سال 1970 در مأموریتی در کلمبیا کشته شد.
 

11- می 1967 ، ویتنام جنوبی: فرمانده یک تانک M48 آمریکایی ، 
عکاس هلندی این عکس را در حالی که روی کف داغ تانک خوابیده بود ، 
گرفت. وی تنها عکاس هلندی بود که برنده بهترین عکس خبری سال شد.
 

12 - اول فوریه 1968 ، سایگون ، ویتنام جنوبی: پلیس ملی ویتنام جنوبی
 Nguyen Ngoc Loan ، یک ویت کنگ را اعدام می کند. 
عکاس: Eddie Adams.
 

13- می 1969 ، لاندوندری ، ایرلند شمالی: یک کاتولیک جوان در زمان درگیری با نیروهای بریتانیایی. عکاس آلمانی این عکس هانس جورج آندرس ، بعد از یک شب درگیری خیابانی در ایرلند و در شرایطی که پلیس گاز اشک آور شلیک کرده بود ،  پسر جوانی را دید که ماسک ضد گاز بر سر داشت و روبروی دیواری ایستاده  که روی آن نوشته شده:"ما صلح می‌خواهیم" ،  قبل از اینکه گاز اشک‌آور خود عکاس را درگیر کند ، وی فرصت پیدا کرد ، دو عکس از این پسر بگیرد.
 

14 - دسامبر 1971 ، آلمان غربی: تیراندازی بین پلیس و دزدان بانک 
 





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بودجه پایه وزارت دفاع آمریکا در سال مالی 2010 بالغ بر 500 میلیارد دلار بوده است که بخش اعظمی از آن صرف پروژه های مرتبط با توسعه و ساخت هواپیماها، تانک ها، کشتی ها و دیگر تجهیزات نظامی می شود.
 
بودجه پایه وزارت دفاع آمریکا در سال مالی 2010 بالغ بر 500 میلیارد دلار بوده است که بخش اعظمی از آن صرف پروژه های مرتبط با توسعه و ساخت هواپیماها، تانک ها، کشتی ها و دیگر تجهیزات نظامی می شود.
آن‌چه در ادامه خواهید خواند، درباره برخی از پرهزینه‌ترین و گران‌قیمت‌ترین تجهیزات نظامی آمریکا است.
 نورث روپ گرومن. بی- 2 اسپریت(روح)   Northrop Grumman B-2 Spirit
بی- 2 یکی از بهترین بمب افکن های رادارگریز آمریکا بوده که از قابلیت حمل سلاح و بمب های اتمی و غیر اتمی برخوردار است. قابلیت رادارگریزی پیشرفته، این اجازه را به بی- 2 می دهد تا به راحتی در خطوط مجهز دفاعی دشمن نفوذ کرده و اهداف خود را منهدم نماید. بر اساس برنامه ریزی های اولیه، سفارش ساخت 132 فروند از این هواپیما در نظر گرفته شده بود که به دلیل هزینه های بالای تولید قرارداد اولیه برای تولید 21 فرود در سال 1987 به امضا رسید. هزینه تولید بی- 2 در سال 1997، رقمی بالغ بر 737 میلیون دلار بوده که در حال حاضر این رقم با توجه به هزینه های مربوط به تامین قطعات و نگهداری حدودا به 2 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

بل - بوئینگ. وی- 22 اُسپری(عقاب دریایی)   Bell-Boeing V-22 Osprey
وی- 22 هواگردی چند منظوره با قابلیت نشست و برخاست به صورت عمودی همانند یک هلکوپتر است. اما با توجه به قابلیت چرخش موتورها و تبدیل شدن به یک هواپیما، وی- 22 می تواند از هر هلکوپتری سریع تر پرواز کرده و به حداکثر سرعت هواپیماهایی که از موتور توربو پرآپ برخوردار هستند دست یابد. اولین عملیات نظامی این هواگرد به سال 2007 و در جنگ عراق صورت پذیرفت. از سال 2008 هزینه پروژه وی- 22، 27 میلیارد دلار بوده و بر اساس گزارش های منتشر شده هزینه تولید هر فروند از این هواگردها 67 میلیون دلار است. 

نورث روپ گرومن. یو اس اس جورج اچ.دبلیو بوش   USS George H.W. Bush /CVN-77
این ناو هواپیمابر به افتخار سرباز کهنه کار و رئیس جمهور سابق آمریکا جورج اچ.دبلیو بوش نامگذاری شده است. این کشتی آخرین ناو جنگی با قابلیت حمل گستره وسیعی از تجهیزات نظامی است که برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است. ساخت این ناو در سال 2001 و با هزینه تولیدی بالغ بر 6.2 میلیارد دلار آغاز و در سال 2009 با به پایان رسیدن پروژه، در ویرجینیا به آب انداخته شد. با توجه به طول تقریبی 335 متر ناو هواپیمابر بوش، یکی از طولانی ترین کشتی های جهان است. حداکثر سرعت این ناو بالغ بر 30 گره دریایی بوده که نیروی خود را از 2 راکتور هسته ای تعبیه شده در این کشتی دریافت می کند. 

لاکهید مارتین. اف- 35 لایتنینگ 2 (صائقه)   Lockheed Martin F-35 Lightning II
اف- 35 به عنوان بخشی از پروژه مشترک میان آمریکا، بریتانیا و سایر متحدان مطرح با عنوان "جنگده های تهاجمی مشترک" شکل گرفته است. این هواپیما برای انجام ماموریت های هوایی، دریایی و شناسایی طراحی و ساخته شده است. اف- 35 می تواند به توپ گاتلینگ و هشت نوع موشک مختلف مجهز گردد. از سوی دیگر قابلیت حمل بمب اتمی بی- 61 نیز از دیگر امتیازهای برجسته این هواپیما محسوب می شود. هزینه تولید هر فروند اف- 35، 122 میلیون دلار بوده و آمریکا طی قراردادی به ارزش 323 میلیارد دلار، قصد دارد دو هزار فروند از این هواپیما را به ناوگان هوایی خود اضافه نماید. در زمان امضای این قرارداد در سال 2001، لاکهید مارتین رکورد بزرگترین قرارداد نظامی تاریخ را به خود اختصاص داد. 

مک دانل داگلاس. اف/اِی- 18 هرنت(زنبور سرخ)   McDonnell Douglas F/A-18 Hornet
اف/ای- 18 توسط شرکت مک دانل داگلاس معرفی و توسط شرکت بوئینگ که در سال 1997 این شرکت را خریداری کرد به تولید خود ادامه داد. وظیفه اصلی این جنگنده انجام ماموریت های شناسایی و پشتیبانی هوایی است. هرنت می تواند به حداکثر سرعت 1190 مایل بر ساعت رسیده و در مدت زمان کوتاهی به سقف پروازی 50 هزار پایی دست پیدا کند. هزینه تولید هر فروند از این هواپیما برابر با 57 میلیون دلار است. 

بوئینگ. ایی اِی- 18 جی گرولر   Boeing EA-18G Growler
هدف از طراحی و ساخت این جنگنده حضور در جنگ های الکترونیک است. ایی ای- 18 می تواند با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، تجهیزات و سلاح های دیگری که در این زمینه در اختیار دارد باعث اختلال در سیستم های راداری و ارتباطی دشمن شود. آغاز تولید این محصول به سال 2007 باز می گردد و از سال 2009 فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرده است. هزینه تولید هر فروند از این هواپیما برابر با 67 میلیون دلار است. 

جنرال داینامیکس. خودرو جنگی چند منظوره  Expeditionary Fighting Vehicle

این خودرو نظامی از قابلیت حرکت در آب و خشکی برخوردار است. از این وسیله می توان برای انتقال نیروها از دریا به خشکی استفاده کرد. این در حالی است که این خودرو جنگی در خشکی از قابلیت هایی همانند یک تانک سود می برد. هزینه تولید هر دستگاه از این وسیله بالغ بر 22 میلیون دلار بوده و انتظار می رود هزینه کلی این پروژه تا سال 2015 برابر با 15 میلیارد دلار باشد.
 


گرومن. ایی- 2 دی هاوک آی(چشم شاهین)   Grumman E-2D Advanced Hawkeye
ایی- 2 دی در واقع بهترین مدل از این سری هواپیما بوده که از سال 1960 تاکنون در حال تولید است. سیستم پیشرفته رادار این هواپیما قدرت کنترل و بررسی محیط پیرامون آن را تا سه برابر افزایش داده است. ایی- 2 اولین پرواز خود را در سال 2007 انجام داده و هزینه تولید 232 میلیون دلاری را برای گرومن به همراه داشته است. سیستم های الکترونیکی هوایی جدید در کنار قابلیت ارتباط با ماهواره و سوخت گیری در آسمان از دیگر ویژگی های شاهین تیز بین گرومن محسوب می شود. تحویل این هواپیما به نیروی دریایی آمریکا نیز از سال 2010 آغاز شده است.

بوئینگ. سی- 17 گلوب مستر 3    Boeing C-17 Globemaster III
این هواپیمای ترابری- نظامی آمریکا از سال 1993 فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرده است. توانایی حمل 100 سرباز با امکانات نظامی کامل این هواپیما را به یکی از مهره های کلیدی آمریکا در جنگ عراق و افغانستان مبدل کرده بود. این در حالی است که هزینه تولید هر فروند سی- 17 برابر با 191 میلیون دلار است. این هواپیما در نیروی هوایی کشورهای بریتانیا، کانادا و ناتو نیز به فعالیت می پردازد. 

لاکهید مارتین. اف- 22 رپتور   Lockheed Martin F-22 Raptor
بدون هیچ گونه شک و تردیدی و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنایع نظامی و هوایی جهان، اف- 22 بهترین جنگنده حال حاضر جهان است. حتی با نگاهی مختصر به ظاهر این پرنده خوش ساخت نیز می توان به درستی این اظهار نظرها پی برد. هرچند اطلاعات چندانی در ارتباط با مراحل و مواد مورد استفاده در ساخت این هواپیما از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر نشده است اما قابلیت شکستن دیوار صوتی، رادار گریزی کامل و حمل موشک های کروز را می توان به عنوان بخش کوچکی از توانایی های رپتور در نظر گرفت. هزینه ساخت هر فروند از این هواپیما بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نیروی هوایی آمریکا بالغ بر 150 میلیون دلار و هزینه کلی تولید آن بالغ بر 65 میلیارد دلار است. متاسفانه هزینه های سنگین تولید اف- 22 باعث شد تا وزارت دفاع آمریکا در سال 2009 خواستار توقف این پروژه شود. پس از آن مجلس سنا به این درخواست رای مثبت داده و سه ماه بعد با قانونی شدن لایحه سیاست نظامی آمریکا بودجه این پروژه به طور کامل قطع شد.
منبع : پول نیوز





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گزارش تصویری
انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و دشوار است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت.
 
بعضی نقاط جهان تا حدی زیبا هستند که انسان با ورود به آن ها تصور می کند به شهر جادویی قصه ها وارد شده است. این شهرها با آب و هوای فوق العاده، طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری خود سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان هستند، گردشگرانی که از زندگی روزمره و ماشینی خود خسته شده اند و به دنبال مکانی برای تازه سازی خود هستند. در این مطلب مکان هایی را به شما معرفی می کنیم که توسط گردشگران به عنوان رویایی ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده اند.
1- گرین لند، دانمارک :
گرین لند نام یک منطقه خودمختاردر دانمارک است که با وسعت 2?166?086 کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره جهان است و در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. پایتخت آن به زبان بومی نووک و به زبان دانمارکی گودت‌هاب نام دارد. نام گرینلند که به معنی «سرزمین سبز» یا «سبزستان» است. این کشور تا سده دهم میلادی برای اروپاییان ناشناخته مانده بود تا اینکه گروهی وایکینگ نروژی که در راه ایسلند بودند راه خود را گم کرده و به کرانه‌های گرینلند رسیدند. پیش از آمدن وایکینگ‌ها ساکنان گرینلند را مردم اسکیمو تشکیل می‌دادند. یکی از دلایل محبوب بودن گرینلند نزد گردشگران شفق های قطبی هستند که در آسمان شب گرینلند هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

2- ونیز ، ایتالیا :
ونیز شهری است در کشور ایتالیا که به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر 271، 663 نفر مرکز ناحیه وِنِتو است. شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است. ونیز بصورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر می روند.

3- کاتماندو، نپال :
کاتماندو پایتخت کشور نپال و بزرگترین شهر این کشور است. کاتماندو و حومه که 1?5 میلیون نفر جمعیت دارد در بلندی 1,400 متری از سطح دریا واقع شده‌است و در مرکز نپال در دره کاتماندو و در کنار رودخانه بگماتی قرار گرفته‌است. نام کاتماندو از ترکیب واژه‌های سانسکریت "کاسث" به معنی چوب و "مانداپ" به معنی سایه ‌سار پدید آمده است. واژه کاسث‌مانداپ پس از سال‌ها استفاده در زبان‌های محلی به‌ صورت کاتماندو تلفظ شده است. گفته می‌شود بخاطر فراوانی ساختمان‌های چوبی زیاد که باعث گسترده بودن سایه‌های فراوان در سطح شهر می‌شده این نام را بر شهر گذاشته اند.

4- جنگل خیزران ، ژاپن:
خیزران یا بامبو درخت نیست بلکه علفی غول پیکر است. ساقه‌های خیزران در ردیف های متراکم رشد می‌کند و می‌تواند تا ارتفاع 40 متر (130 پا) برسد. بامبو که در زبان فارسی به نی خیزران شهرت دارد گیاهی است که در دامنه کوه‌ها و تپه‌هایی که دارای رطوبت 65 تا 90 درصد باشد روییده یا کشت می‌شود . امروزه جنگل های خیزران یکی مناطق مورد علاقه ی گردشگران است. معروف ترین این جنگل ها در شهر کیوتوی ژاپن قرار دارد و تاکنون لوکشیشن بسیاری از فیلم ها بوده است. خیزران در فرهنگ آسیایی ها نقش مهمی ایفا می کند ؛ در فرهنگ چینی ها خیزران نماد عمر طولانی و در هندوستان نماد دوستی است. در ژاپن معابد را میان جنگل های خیزران می سازند چون معتقدند خیزران سدی در برابر شیاطین است.


5- سینترا ، پرتغال:
سینترا نام شهری با جمعیت 33 هزار نفر در ایالت لیسبون پرتغال قرار است. این شهر به دلیل معماری مربوط به زمان رنساس در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر زیبا هر روز میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان است که برای بازدید جاذبه های گردشگری سینترا مثل قلعه ی مورس ، قلعه ی پنا، قصر ملی سینترا و پارک ملی سینترا به این شهر می آیند.

 





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:18 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای مشاهده عکس ها در اندازه اصلی بر روی انها کلیک نمایید





























 






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گور اسب



هیس !!!



پیشرفت در یک نگاه




به قسمت های مشخص شده با کادر قرمز توجه کنید ...



دوغ با طعم سوکس



ماموریت غیر ممکن



خلاقیت ایرانی !!



کل کل رئال و بارسا



عاقبت جفت گیری ببر و خر



ترسیدن بدزدنش به خاطر همین زندانیش کردن !!



یارو عجب دیونه ای بوده بابا !!



دعوای گنجشک ها



بدون شرح

 






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 9:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر تا 10 سال پیش حجاج هنگام حضور در مسجد الحرام فقط کعبه و آسمان آن را می دیدند اکنون اگر رو به روی در کعبه بایستند خواه ناخواه برج ها و هتلهای ساخته شده در اطراف کعبه را نیز می بینند.
حریم بصری خانه کعبه به عنوان یکی از مهمترین میراث تاریخی جهان بوسیله دو برج 40 طبقه و برج ساعت 80 طبقه مورد تعرض واقع شده است.

براساس آنچه که متولیان حفاظت از میراث فرهنگی تعریف کرده اند، حریم آثار تاریخی، محدوده‌ای است که متولی اثر تاریخی بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ آن اثر تعیین می‌کند چون حریم آثار تاریخی، باعث حفظ موجودیت و یکپارچگی اثر می‌شود.

یکی از انواع حرائم آثار تاریخی، حریم بصری است که برای ایجاد ارتباط دیداری دوطرفه بین محیط و اثر تاریخی تعیین می‌شود بنابراین هرگاه این حریم به هر دلیلی مخدوش شود، سازمان متولی حق اعتراض دارد.

 همانطور که در مورد برج جهان نمای اصفهان که ارتفاع آن بلندتر از مجموعه میدان نقش جهان بود و باعث شد تا حریم بصری این اثر ثبت شده در فهرست جهانی تهدید شود تا آنجا که با شکایت متولیان حفاظت از میراث فرهنگی طبقات اضافه برج تعدیل شد.


اما به نظر می رسد در کشوری مانند عربستان حفظ حریم آثار تاریخی ضابطه و قانون محکمی ندارد؛ چون حریم بصری کعبه به عنوان یکی از مهمترین میراث تاریخی جهان به وسیله دو برج 40 طبقه و برج ساعت 80 طبقه مورد تعرض واقع شده است.

اگر تا 10 سال پیش حجاج هنگام حضور در مسجد الحرام فقط کعبه و آسمان آن را می دیدند اکنون اگر رو به روی در کعبه بایستند خواه ناخواه برج ها و هتلهای ساخته شده در اطراف کعبه را نیز می بینند.

این ساختمانهای بلند مرتبه تنها در عرض کمتر از ده سال ساخته شده اند چون کارگرهای ساختمانی در عربستان شبانه روز کار می کنند. اکنون نیز ساخت و سازها در فاصله کمی از کعبه برای ایجاد هتل تا درب اصلی ورود به مسجد الحرام ادامه دارد.

منبع: مهر





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 8:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تلویزیون ملی ترکیه TRT و سایت اینترنتی روزنامه زمان ترکیه دقایقی پیش با نمایش خبری مدعی شدند که «مراد کاراایلان» مرد شماره 2 تشکیلات تروریستی پ.ک.ک توسط نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شده است.
 
تلویزیون ملی ترکیه TRT و سایت اینترنتی روزنامه زمان ترکیه دقایقی پیش با نمایش خبری مدعی شدند که «مراد کاراایلان» مرد شماره 2 تشکیلات تروریستی پ.ک.ک توسط نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شده است.

بنابراین گزارش، این منابع خبری تأکید کرده‌اند که تاکنون هیچ کدام از منابع دولتی ترکیه و یا ایران این خبر را تأیید نکرده است.

کاراایلان پس از دستگیری عبدالله اوجالان رئیس تشکیلات تروریستی پ.ک.ک وظیفه فرماندهی این تشکیلات را برعهده داشت. لازم به ذکر است. گروهک تروریستی آمریکایی_ صهیونیستی پژاک شاخه ایرانی این تشکیلات چندین سال است برعلیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای عملیات‌های خونین بوده است.

وی آخرین بار در شمال عراق رؤیت شده بود.

منبع: تابناک





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 8:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».
 
احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران به صورت کاملاً آزادانه برگزار می شود و اراده مردم حاکم است، گفت: «این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می دانند، رای بدهند و هر کسی را مردم انتخاب کنند بنده نیز به وی کمک خواهم کرد».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شنبه شب در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی " راشا تودی " روسیه، به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و روسیه با اشاره به اینکه ایران و روسیه همسایه جغرافیایی هستند و این رابطه همسایگی همیشگی بوده و قابل تغییر نیست، تصریح کرد: «باید دو کشور با هم روابط دوستانه و عمیقی داشته باشند ضمن اینکه از نقاط مشترک فراوانی برخوردار هستیم که فعال کردن آن به نفع همه است لذا باید از ظرفیت‌های مشترک برای تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور استفاده حداکثری کرد».

رییس‌جمهور با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده با (پوتین و مدودوف)در سال‌های اخیر ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور خاطرنشان کرد: «ایران و روسیه با توجه به تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان، راه‌حل‌های مشترکی برای حل مشکلات موجود دارند. با توجه به مذاکرات مثبتی هم که با جناب آقای پوتین و مدودوف انجام شده، امیدواریم سطح روابط دو کشور به سرعت در همه زمینه‌ها افزایش یابد».

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نیروگاه بوشهر و علت تاخیر در راه‌اندازی آن اظهار داشت: «در خصوص راه‌اندازی این نیروگاه با آقای مدودوف مذاکره کردیم و صراحتا اعلام کرد هیچ‌ مانعی دراین راستا وجود ندارد و نیروگاه بوشهر در زمانبندی مشخص راه‌اندازی خواهد شد؛ البته طبیعی است که باید همه نکات لازم برای افزایش ایمنی بکار گرفته شود.»

رییس‌جمهور ادامه داد: »نیروگاه بوشهر امروز در مرحله راه‌اندازی قرار دارد و طرف روسی اعلام کرده تا پایان امسال در چند مرحله به طور کامل راه اندازی خواهد شد:.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: «راه‌اندازی نیروگاه بوشهر سمبل همکاری‌های ایران و روسیه است و در مقابل نگاه جهانیان قرار دارد و همه به دنبال آن هستند که ببینند روسیه چگونه یک نیروگاه را راه‌اندازی می‌کند».

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم وجود دموکراسی در ایران با طرح این سوال که چند درصد مردم باید در انتخابات حضور داشته باشند تا آن کشور به عنوان کشوری دموکراتیک بشمار رود و آیا حضور 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر، رکورد پایینی بود که در تاریخ دموکراسی به ثبت رسیده اظهار داشت: «امروز دموکراسی‌ های متنوع و سلیقه ای مختلفی از جمله دموکراسی اروپایی، آمریکایی، انگلیسی، آلمانی، روسی در دنیا وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند و اینها نمی تواند ملاک ارزیابی قرار بگیرد».

رییس جمهور درباره وضعیت عده ای از آشوبگران پس از انتخابات و سران آنها خاطرنشان کرد: «دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و آیین دادرسی نیز شفاف است و اگر کسی تخلفی انجام دهد به طور عادلانه به آن رسیدگی می شود و هیچ‌کس حتی رییس‌جمهور هم نمی‌تواند در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی دخالت کند».

دکتر احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار راشا تودی که انتقاد جمهوری اسلامی ایران از نحوه برخورد با مردم بحرین را دخالت درامور این کشور عنوان کرد، اظهار داشت: «در خصوص اوضاع بحرین صرفاً نسبت به کشته شدن مردم این کشور اظهار ناراحتی کردیم و این اظهارنظر به هیچ عنوان به عنوان دخالت در امور داخلی این کشور محسوب نمی‌شود».

وی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی، انگلیسی و ناتو در منطقه و اطراف ایران حضور گسترده‌ای دارند، گفت: «جالب است کسانی که در بحرین نیروی نظامی دارند و همواره در اوضاع کشورهای منطقه دخالت می‌کنند ایران را به دخالت در امور دیگران متهم می‌کنند».

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران گفت: «آنها آرزوی انجام چنین عملی را در ذهن خود دارند، اما در مقابل، به قدرت ایران نیز واقف هستند و می‌دانند که پاسخ ملت ایران به آنها پشیمان‌کننده خواهد بود».

وی تاکید کرد: »بی‌تردید ملت ایران در حد توان از خود دفاع خواهد کرد اما امیدواریم چنین روزی پیش نیاید و البته دلیلی هم برای آن وجود ندارد».

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران به صورت کاملاً آزادانه برگزار می شود و اراده مردم حاکم است، گفت: «این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می دانند، رای بدهند و هر کسی را مردم انتخاب کنند بنده نیز به وی کمک خواهم کرد؛ ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و این شغل را حفظ کرده ام و هر جا باشم در خدمت ملت ایران و انسانیت خواهم بود».

منبع : عصر ایران





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 8:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

رازهای کاهش وزنی که از سادگی آنها شگفت زده می شوید !! (1)

ما دچار حالتی شده ایم که غذا خوردنمان خیلی به نیاز بدنمان ربطی ندارد و بیشتر تحت تاثیر ذهن و عادت ماست و دنبال پاسخ این سؤال نیستیم که" این غذاها چقدر چربی دارند؟"
 
مسائل متفاوت؛ راه حل های متفاوت
این درست است که دو سوم از بزرگسالان امریکایی اگر اضافه وزن نداشتند و یا چاق نبودند، بیماریهای مختلفی از دیابت و مشکلات قلبی و عروقی گرفته تا برخی از سرطانها در آنها دیده نمی شد. 
 
 
 
 
دلایلی که ما برای افزایش وزن یافته ایم به آداب و رسوم ، عادتها ، جنسیت و روانمان وابسته هستند. فقط با شناخت دلایل جسمانی و روانی افزایش وزنتان است که میتوانید برنامه مناسبی داشته باشید.

ما با چندین متخصص کاهش وزن صحبت کردیم تا مهمترین دلایل مشکلات افراد در رابطه با وزن را مشخص کنیم. این دلایل در ادامه مطلب می آیند. میتوانید بزرگترین مشکل (یا  مشکلات) تان را در میان آنها  پیدا کرده و این اشتباهات را با پیشنهادات داده شده،  اصلاح کنید.  
 
اشتباه اول : تحرک کم
 
 
 
با توجه به این که بدن ما برای حرکت داشتن طراحی شده است ولی متاسفانه اکثر ما زمان زیادی را نشسته سر میکنیم، در خودرو، پشت میز و روی نیمکت در تمام این حالات ما نشسته ایم.اگر تمام روز جایی بنشینید و زیاد بخورید کالری مازاد خواهید داشت که این کالری  شما را چاق خواهد کرد.
 
ورزش کردن به صورت منظم نه تنها باعث مصرف کالری میشود بلکه فواید دیگری نیز دارد. مثلا باعث بهبود روحیه ، افزایش سطح انرژی و خواب راحت تر می شود. همه ی اینها به شما کمک میکنند تا وزن مناسبی داشته باشید.
 
راه حل: کم کم شروع کنید
 
 
جمعه شبها برای تمرینات هفته ی بعدتان برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان داه است که  اگر هر شخص زمانی را برای فکر کردن در مورد روشهای مناسب ورزش کردن خود قرار دهد، میتواند برنامه درستی پیدا کند .
 
برای شروع از این برنامه استفاده کنید: 4 روز در هفته هر روز نیم ساعت ورزش کنید ، پیش از ناهار کمی پیاده روی کنید ، در صبح یک فیلم یا کلیپ درباره تناسب اندام ببینید و بعد از ظهرهای جمعه هم کمی قدم بزنید.  

به تدریج زمان ورزش کردن را به 4 بار در هفته و  هر بار 1 ساعت افزایش دهید.
 
در برنامه ورزشیتان دو نوع ورزش را قرار دهید: یکی ورزشهایی که ضربان قلب را بالا میبرند (مثل شنا کردن، دوچرخه سواری، پیادهروی و بالا رفتن از پلهها) و دیگری ورزشهایی که قدرت شما را افزایش داده و نیروی بدنی شما را تحت تاثیر قرار می دهند (مثل وزنه زدن، شناکردن، انجام حرکات سریع ) این ورزشها هزینه ای ندارند چون نه به وسیله ای احتیاج دارند و نمی خواهد برای انجام دادن آنها عضو  باشگاه ورزشی شوید.
 
راه حل : ورزش کردن را جذاب کنید
 

برای اینکه از  ورزش کردن لذت ببرید همراه آن موسیقی گوش دهید.

زمانی که یک ورزشکار حرفه ای به یک موسیقی با ریتم تند گوش می دهد او  15 درصد بیشتر از زمانی که این کار را نمی کند میتواند ورزش بکند
. علاوه بر این گوش کردن به آهنگ میتواند روحیه ی شما را بهتر کند و باعث شود که از ورزش کردن حس خوبی داشته باشید.
 
گروهی ورزش کنید. معمولا تغییرات پایدار در سبک زندگی نیاز به حمایت دارد.شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت اگر در یک کلاس تناسب اندام ثبت نام کنید یا با فرد دیگری که او هم میخواهد هدفهایی مشابه شما دارد؛ ورزش کنید .
 
مشکل دوم : غذاهای نامناسب
 
 

درباره کلوچه بعدازظهر اشتباه نکنید. این عادت، یک اشتباه محض در رژیم غذایی شما است.باید بدانید که اعتیاد روانی به غذاهای آماده واقعا وجود دارد.با خوردن غذاهای آماده در بدن شما سروتونین ترشح میشود که این ماده احساس خوبی در  شما ایجاد میکند.
 
این احساس شما را به خوردن مجدد فست فودها ترغیب میکند. علاوه بر غذاهای آماده غذاهایی که مقدار زیادی شکر و آرد بدون سبوس دارند هم به صورت مصنوعی و ناگهانی سطح سروتونین بدن را بالا می برند.به همین دلیل ما به این غذاها وابسته می شویم تا بتوانیم این حس خوب را تجربه کنیم.
راه حل: صبحانه تان را غنی تر کنید
 
 
اگر روزتان را با غذاهای آماده مثل پیراشکی شروع کنید در طول روز تمایل بیشتری به این نوع غذاها خواهید داشت. این درست است که چیزهایی که صبح می خورید روی غذاهای روزتان تاثیر می گذارند.

در صبحانه از خوردن غذاهای شیرین، آب میوه یا نان اجتناب کنید. به جای آنها از غذاهای پروتئین دار مثل تخم مرغ و لبنیات ، دانه های مغذی و ذرت استفاده کنید.مصرف این غذاها در وعده ی صبحانه اشتهای شما را در طی روز کم میکند.
راه حل: اول میوه را امتحان کنید
 
 

قند طبیعی که در میوه وجود دارد بر خلاف قندهای مصنوعی بر سطح قند خون و انسولین اثر آنی ندارد.
به همین دلیل، دفعه ی دیگری که دوست داشتید یک چیز شیرین بخورید به جای شیرینی یا پیراشکی یک سیب ، آلو یا چند تا توت را امتحان کنید. حواستان باشد که 20 تا 25 دقیقه طول می کشد تا نیازتان به شیرینی از طریق میوه تامین شود. چون قندی که در میوه وجود دارد دیرتر وارد جریان خون شود.

راه حل: غذاها را با بدن خود امتحان کنید
 
 

زمانی که غذا می خورید برای چند لحظه دست از خوردن بردارید یک نفس عمیق بکشید و از خودتون بپرسید" غذا چه حسی به شما میدهد؟"

ما دچار حالتی شده ایم که غذا خوردنمان خیلی به نیاز بدنمان ربطی ندارد و بیشتر تحت تاثیر ذهن و عادت ماست و دنبال پاسخ این سؤال نیستیم که" این غذاها چقدر چربی دارند؟"

احساستان وقتی که یک تکه میوه می خورید در مقابل زمانی که یک کلوچه می خورید به این سؤال جواب میدهید که "کدام غذا به سلامتی شما کمک کرده و کدام غذا آنرا کم کرده است؟"
مشکل سوم : خوردن بدون فکر
 
اگر شما زمانی که دچار استرس شغلی می شوید یک چیپس سیب زمینی میخورید یا اینکه خودتان را عادت داده اید بعد از شام یک پیاله بستنی بخورید، با این کار عدم ارتباط بین نیاز بدن و ذهنتان را ایجاد می کنید که این کالری دریافت شده باعث افزایش وزنتان خواهد شد
 
  زمانی که گرسنه نیستید ولی شروع به غذا خوردن می کنید یا هنگامی که پس از سیری به خوردن ادامه میدهید غذایی که وارد بدنتان میشود هیچ ارتباطی به نیازهای بدن ندارد. خوردن بدون فکر کردن، مثلا در حالتی که رانندگی میکنید، تلویزیون نگاه میکنید و یا ایملتان را چک میکند همین عدم ارتباط را ایجاد میکند.
راه حل : اول نفس بکشید بعد بخورید
  

هنگامی که واقعا گرسنه اید بدنتان پیامهایی مبنی بر گرسنگی ارسال میکند اما اگر به جای اینکه به این پیام  جسمتان توجه کنید به حستان گوش کنید بیش از اندازه خواهید خورد.
 
 قبل از اینکه غذا بخورید بنشینید، 5 تا نفس عمیق بکشید و تمرکزتان را روی وضعیت بدنتان و پیامهای آن بگذارید.اگر تشخیص دادید که واقعا گرسنه اید، غذا بخورید.اگر نه بلند شوید و یک کار دیگر انجام دهید : چیزی بنویسید، با دوستتان صحبت کنید، پیادهروی کنید - یا هر کار دیگری که به شما کمک کند تا نیاز به خوردن را که بیشتر یک نیاز حسی است؛ فراموش کنید.
 
راه حل : با دوستانتان غذا بخورید اما نه جلوی تلویزیون
  

مطالعات نشان داده است  اگر سریع غذا بخوردید امکان افزایش وزن را 3 برابر میکنید. بهترین راه برای اینکه آهسته تر غذا بخورید این است که با دوستان و خانوادتان غذا بخورید.وقتی که آرام غذا میخورید پیام سیری را دریافت میکنید و بیش از اندازه غذا نمیخورید.
 برای اینکه بیشتر متوجه غذا باشید غذاتان را درمحیطی بخورید که در آنجا احساس آرامش میکنید. محیط آرام به غذا خوردن و دریافت پیام سیری کمک میکند. راه حل این است که از جلوی رایانه بلند شوید و تلویزیون را خاموش کنید.غذا خوردن در محیط آرام به شما اجازه میدهد که پیام بدنتان را واضح تر بشنوید این کار باعث میشود که قبل از اینکه بیش از اندازه غذا بخورید، دست از خوردن بکشید.
 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">