سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دویدن، مادر همه ورزش ها

بدون شک شما هم با افرادی روبرو هستید که با دویدن و ورزش کردن چند برابر افرادی که رژیم های سخت غذایی می گیرند کاهش وزن داشته و شاداب تر نیز هستند. اگر در هنوز هم در تاثیر بالای مادر ورزش ها در کاهش وزن تردید دارید این مطلب را دنبال کنید.

می‌توانید هر جایی شروع به دویدن کنید


چه روی تردمیل، چه در پارک و چه هر جای دیگر که فکر می‌کنید، می‌توانید بدوید. بد نیست حتی می‌توانید برنامه خود را برای دویدن طوری تنظیم کنید، که بدانید تا چند ماه دیگر مجبور به خرید کفش ورزشی جدید هستید.

دوستان جدیدی پیدا می‌کنید

‎به راحتی می‌توانید با افراد جدیدی آشنا شوید. چه آنها که می‌دوند و چه آنها که می‌توانید به دویدن تشویقشان کنید، همه می‌توانند دوستان شما باشند. بسیاری از مردم به دنبال یک تفریح سالم هستند که در کنار آن بتوانند دوستان خوبی هم برای خودشان پیدا کنند. دویدن یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنهاست.

کمتر خرج می‌کنید

هزینه‌های کوچک و بزرگ باشگاه ورزشی را به یاد آورید. از شهریه تا خرید ابزار و وسایل خاص برای انجام ورزش. اما برای دویدن، تمام چیزی که نیاز است یک کفش مناسب و یک گرمکن ورزشی است.

کمتر مجبور به ملاقات دکتر می‌شوید

افراد فعال، کمتر از سایر افراد به مشکلات خاصی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می‌شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان پستان در خانم‌هایی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می‌دهند، نسبت به سایر زن‌ها تا 30 درصد کاهش میابد.

می‌توانید کربوهیدارت بیشتری مصرف کنید

شما دوست ندارید برای شام یک بشقاب ماکارونی بخورید؟ تنها در صورتی که سوخت و ساز بدنتان را با فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می‌توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

جذابیت‌های تازه به دویدن بیافزایید

به سختی مسیری که قرار است بدوید فکر نکنید. سعی کنید به آمادگی جسمانی و بهبود سلامت قلبی خود فکر کنید تا دویدن برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند، دوندگانی که احساس شادی بیشتری به هنگام دویدن دارند، برای زمان طولانی تری آن را انجام می‌دهند. نتیجه هم مشخص است: سلامت بیشتر و تناسب اندام.

بیشتر عمر می‌کنید

کمتر کسی پیدا می‌شود که دوست نداشته باشد بیشتر عمر کند. فردی که استمرار بیشتری در دویدن داشته باشد، نه تنها شانس بروز بیماری‌ها و معلولیت‌ها را در خود کاهش داده است بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می‌تواند موهبت‌هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

سریع تر لاغر می‌شوید

دویدن، یکی از بهترین و سریع ترین راه‌ها برای سوزاندن کالری‌های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد 70 کیلویی می‌تواند 850 کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

می‌توانید از خود فردی جذاب بسازید

دویدن نه تنها می‌تواند شما را مانند یک ورزشکار حرفه ای خوش فرم و جذاب کند بلکه انجام آن به صورت منظم منجر به توان بدنی بیشتر و خلق و خوی بهتر در شما می‌شود.

می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید

دویدن حتی عاملی موثر در قدرت حافظه و مانعی برای کاهش زوال عقلی به شمار می‌رود. برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می‌کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

به کاهش فشار خون خود کمک می‌کنید

دویدن، یک راه حل طبیعی برای ثابت نگه داشتن فشار خون است. تمریناتی مانند دویدن، ظرف چند هفته می‌توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استخوان‌های خود را محکم تر می‌کنید

تمرین‌های مقاومتی بهترین راه برای کمک به استحکام استخوان‌ها هستند. بهترین تمرینی که می‌توانید بدین منظور انتخاب کنید، دویدن است. دویدن، علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه‌های قوی تر، به سالم ماندن استخوان‌ها -حتی در افراد مُسن- کمک می‌کنند.

انرژی خود را تقویت می‌کنید

اگر احساس تنبلی می‌کنید، کافیست اندکی بدوید. دویدن، کمک شایانی به افزایش انرژی و رفع خستگی و حس تنبلی می‌کند.

خواب بهتری خواهید داشت

دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می‌شود.

از مشکلات قلبی پیشگیری می‌کنید

تنها یک ساعت دویدن در هفته، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در مقایسه با افرادی که هرگز نمی‌دوند، به نصف می‌رساند.






تاریخ : سه شنبه 93/1/19 | 1:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شهری ساخته شده از صدهزار سوزن منگنه

این اثر هنری محصول 40 ساعت کار مداوم Peter Root است:






تاریخ : سه شنبه 93/1/19 | 1:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

       آنها به خاطر عسل جان می‌دهند...
اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را دنبال می کنند: شکار عسل از کوهپایه‌ها! شغلی که خیلی وقت ها به قیمت جانشان تمام می شود اما حتی مرگ هم آنها را از بالا رفتن ارتفاع چند ده متری با طناب باز نمی دارد.

شکارچیان عسل در پای صخره آتش بزرگی برپا می کنند و با دو چوب بلند بامبو از طناب بالا می روند تا با یک چوب زنبورها را از کندو بیرون کرده و با چوب دیگر موقعیت سبدی را که قرار است کندو را در آن بیندازند تنظیم کنند؛ کار دشواری که البته خیلی وقت ها با سقوط شکارچیان عسل، مرگ آنها را بر صخره های کوهپایه ای هیمالیا رقم می زند.
 


 

نپالی ها اگرچه دوبار در سال به شکار عسل می روند اما عسل بهاره برای آنها به مراتب پرسودتر از عسل پاییزی است. آنها در بهار می توانند عسل سرخ رنگ مرغوبی را جمع آوری کنند که خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی دارد و به قیمت بالایی به فروش می رسد.
 


 

اما جمع آوری عسل به این شیوه تنها یک شغل پرریسک و پردرآمد نیست. نپالی ها این مراسم را با آداب و رسوم مذهبی شان تلفیق کرده اند و هربار قبل از این مراسم با چیدن ظروف میوه، برنج و گل های فراوان، از خدای صخره ها قدردانی می کنند.
 


 

 مراسم شکار عسل در نپال حاشیه های دیگری هم دارد. این مراسم کاملا مردانه است و زنان حتی حق تماشای آن را هم ندارند. در عوض، مردها در تیم های 10تا 12نفره راهی صخره ها می شوند و محصول 6ماه زنبورهای هیمالیایی را برداشت می کنند.
 


 

جمع آوری عسل به این روش 2-3ساعت زمان می برد و بعد از پر شدن سبدها، شکارچیان پایین کشیده می شوند تا نماینده تیم بعدی برای جمع آوری عسل بالا برود.
 


 

با تمام این ها، خطراتی مثل جنگل زدایی، احتمال انتقال بیماری بین حشرات و انسان و مرگ و میر زیاد شکارچیان باعث شده دولت نپال به فکر مالکیت این صخره ها درآید و برداشت عسل از این صخره ها را قانونمند کند. کاری که البته اهالی بومی و سنتی نپال با آن مخالفند.


 






تاریخ : سه شنبه 93/1/19 | 6:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

whoa_images_05.jpg

 

 

whoa_images_06.jpg 

 

whoa_images_07.jpg 

 

whoa_images_08.jpg 

 

whoa_images_10.jpg 

 

whoa_images_11.jpg 

 

whoa_images_12.jpg 

 

whoa_images_14.jpg 

 

whoa_images_15.jpg 

 

whoa_images_16.jpg 

 

whoa_images_17.jpg 

 

whoa_images_19.jpg 

 whoa_images_21.jpg

 

whoa_images_22.jpg 

 

whoa_images_23.jpg 

 

whoa_images_24.jpg 

 

whoa_images_25.jpg 

 

whoa_images_27.jpg 

 

whoa_images_28.jpg 

 

whoa_images_29.jpg 

 

  whoa_images_31.jpg 

 

  whoa_images_33.jpg 

 

whoa_images_34.jpg 

 

whoa_images_35.jpg 

 

whoa_images_36.jpg 

 

whoa_images_37.jpg 

 

whoa_images_39.jpg 

 

whoa_images_41.jpg 

 

  whoa_images_46.jpg 

 

whoa_images_47.jpg 

 

whoa_images_48.jpg 

 

whoa_images_49.jpg 

 

whoa_images_50.jpg 

 

whoa_images_52.jpg 

 

whoa_images_53.jpg 

 

whoa_images_55.jpg 

 

whoa_images_58.jpg 

 

whoa_images_59.jpg 

 

whoa_images_62.jpg 

 

whoa_images_63.jpg 

 

whoa_images_67.jpg






تاریخ : سه شنبه 93/1/19 | 6:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 اطلاعیه مهم ثبت‌نام و درخواست یارانه جدید+زمان نام‌نویسی یارانه

به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه ها، زمان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 تا آخر فرودین 93 اعلام شد.

ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می شود.

براساس برنامه اعلام شده، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها انجام می شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضییارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند.

یادآور می شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

منبع : فارس






تاریخ : یکشنبه 93/1/17 | 6:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنرنمایی روی میوه و سبزیجات






تاریخ : شنبه 93/1/9 | 6:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا

 






تاریخ : پنج شنبه 93/1/7 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میدونی چه طوری میتونی کل نماز رو تو یک کلمه نشون بدی؟نه.برو ببین

.

.

.

.

.

.

.

1_ برخاستن پس از سجده اول

 

2_ هنگام نشستن برای رفتن به سجده پس از رکوع

3_ بعد از قامت بستن

4_ قامت بستن ابتدای نماز

5_ سجده اول

6_ بعد از رکوع(بلند شدن پس از رکوع)

7_ برخاستن پس از سجده دوم

8_ هنگام برخاستن از زمین پس از سجده دوم(برخاستن به قصد استادن برای رکعت بعدی)

9_ ایستادن کامل پس از رکعت اول

10_ بعد از سجده اول

11_ بعد از سجده دوم

 

12_ رکوع






تاریخ : چهارشنبه 93/1/6 | 8:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقاشی های بی نظیـر از طبیـعت بکـر و رنـگارنگ






























































تاریخ : چهارشنبه 93/1/6 | 8:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با قرآن آشتی کنیم ♥.....

مرا بخوانید تا به شما پاسخ دهم . غافر آیه 60

گفتم: خسته‌ام 

گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::. 

گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.


گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.



گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!
گفتی: فاذکرونی اذکرکم
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.



گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفتی: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.



گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟ 
گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.


گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!
گفتی: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم
.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.


گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.


گفتم: دلم گرفته 
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.


گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله 
گفتی: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.


گفتم: خیلی چاکریم! 
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11) ::.


گفتم:...
دیگه چیزی برای گفتن نداشتم.

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم
گفتی: فانی قریب
.:: من که نزدیکم (بقره/186) ::.


گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم
گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/205) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/22) ::. 


گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی
گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/90) ::.


گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟ 
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
.:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/104) ::.


گفتم: دیگه روی توبه ندارم
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/2-3) ::.


گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟ 
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/53) ::.


گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/135) ::.


گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم! ... توبه می‌کنم
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/222) ::.


ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک 
گفتی: الیس الله بکاف عبده
.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/36) ::.


گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟
گفتی:

یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/41-43) ::.






تاریخ : چهارشنبه 93/1/6 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">