سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

گلبول های سفید خون با بیماری ها مبارزه می کنند. هنگامی که تعداد گلبول های سفید خون کم شود، به نام لکوپنی (leukopenia) خوانده می شود.

 

 

 


 

گلبول های قرمز و سفید خون

 

اگر تعداد گلبول های سفید خون در بزرگسالان، کمتر از 3500 گلبول سفید در هر میکرو لیتر خون باشد، به معنای آن است که تعداد این گلبول ها در خون کم است.

این وضعیت با توجه به سن و جنس افراد متفاوت می باشد.

گلبول های سفید خون دارای انواع مختلف با فعالیت های متفاوت در مبارزه با بیماری ها هستند.

 یک تست آزمایشگاهی، تعداد تمام انواع گلبول های سفید خون را مشخص می کند.

شمارش کل لکوسیت ها یکی از بهترین راه برای تعیین علت بیماری می باشد.

هنگامی که تعداد گلبول های سفید خون کم می باشد، باید تحقیق و تجزیه و تحلیل بسیاری انجام شود تا علت دقیق این کاهش را نشان دهد.

برخی از شایع ترین علل کاهش تعداد گلبول های سفید خون عبارتند از:

- بیماری مغز استخوان : گلبول های سفید خون از مغز استخوان نشات می گیرند. در نتیجه عوامل موثر بر استخوان ها می تواند بر تعداد این گلبول ها اثر بگذارد.

میلوفیبروزیس (Myelofibrosis) بیماری ای است که در آن، مغز استخوان بوسیله فیبروز جایگزین می شود.

این عامل یکی از شایع ترین علل کاهش تعداد گلبول های سفید خون می باشد.

داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی و آنتی بیوتیک ها و دیورتیک ها یکی از شایع ترین داروهایی هستند که باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون می شوند

 

 

- شیمی درمانی و یا پرتو درمانی برای درمان سرطان

- کم خونی آپلاستیک که در این بیماری، تعداد گلبول ها به علت های مختلف کم می شود.

- لوسمی (سرطان خون) که سلول های سرطانی، مغز استخوان را اشغال می کنند و منجر به بروز مشکلاتی در تولید گلبول های سفید خون می شوند.

- اختلالات مادرزادی

- عفونت: عفونت ها به طور موقت باعث مختل کردن عملکرد مغز استخوان می شوند. عفونت ها به مقدار زیادی از گلبول های سفید خون استفاده می کنند.

ایدز، آنفلوآنزا و حصبه، عفونت هایی هستند که باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون می شوند.

معمولا پس از بهبودی، تعداد این گلبول ها ترمیم می شود.

برخی دیگر از این عفونت ها می تواند: بیماری سل و یا تب دانگ باشد.

- بیماری های خود ایمنی : در بیماری هایی نظیر لوپوس ، گلبول های سفید خون به بدن حمله می کنند و در نتیجه تعداد آنها کم می شود.

- داروها : داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی و آنتی بیوتیک ها و ادرارآورها (دیورتیک ها) یکی از شایع ترین داروهایی هستند که باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون می شوند.

برخی از این داروها شامل: Mycophenolate، Sirolimus و Tacrolimus. این داروها در موارد آلرژی ها و یا بیماری های خودایمنی کاربرد دارند.

دیگر داروها شامل Clozapin که داروی ضد جنون می باشد.

داروهای سولفونامید هم می توانند باعث کاهش تعداد گلبول های سفید شوند.

- کمبود مواد معدنی : عناصر مس و روی، جزو عناصر جزئی مهم در بدن می باشند. این عناصر برای حفظ تعادل مناسب گلبول های سفید خون مورد نیاز می باشند.

- کمبود ویتامین ها

- مسمومیت سرخس ( Bracken Fern Poisoning) می تواند باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون شود.

- تخریب زودرس سلول های خونی توسط طحال

- پرکاری تیروئید

- سندرم کستمن (اختلال مادرزادی مربوط به کاهش تعداد سلول های نوتروفیل)

- سندرم میلودیس پلاستیک

- بیماری های انگلی

- آرتریت روماتوئید






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 10:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

واقعی شدن تفکرات موجب می شود که انتظارات و خواسته های ما نیز، واقعی شوند و این مسئله شرط اصلی برای شاد زیستن و با رضایت زندگی کردن است.


 

 

لازمه سختی، نارضایتی نیست!

 

اغلب افراد معمولا اینطور فکر می کنند که شادمانی و خوشی حال، با سختی و گرفتاری تضاد دارد. به این صورت که هر جا سختی و مشکل وجود داشته باشد، از رضایت و شادمانی خبری نیست و برعکس، هر جا که سختی وجود نداشته باشد، شادی و رضایتمندی به وجود خواهد آمد. اما قطعا این تصور اشتباه است. این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر نیستند. سختی و مشکل، یک مقوله جداگانه و احساس رضایت، مقوله ای دیگر است. طبق آنچه در قرآن کریم امده است،"حملته امه و کرها" (...و مادرش او را با سختی حمل می کند. 1 کلمه "کره" به معنای سختی است و کراهت یعنی نا خرسندی. این آیه بیانگر این مفهوم است که یک مادر در دوران بارداری، کودکش را با سختی و مشقت زیادی حمل می کند.  در اینجا این سوال پیش می آید که آیا مادر در طول این دوران به خاطر تحمل برخی از سختیها، احساس نارضایتی و غمگینی دارد؟ آنچه مسلم است اینکه چنین شرایطی اگرچه با سختی همراه است اما، یک مادر یا نهایت عشق و محبت، این سختیها را تحمل می کند و حتی ممکن است گذراندن این سختیها برای او بسیار شیرین باشد. به این ترتیب نباید همواره اینطور تصور کنیم که سختیها با ناراحتی ها همراه است و احساس شادمانی با دشواری ها جمع نمی شوند.

انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ بشریت، متحمل بیشترین سختیها و مصائب بوده اند اما هرگز ناراضی و اندوهگین نبوده اند و زندگی را با احساس افسردگی و کسالت، سپری نمی کردند. شاید به همین خاطر است که نحوه زندگی برخی از معصومین برای ما قابل تصور نیست چرا که تمامی این بزرگواران در اوج سختی و مصیبت، راضی و خرسند بوده اند. مسئله مهم این است که به تقدیر خداوند رضایت داشته باشیم و به این ترتیب احساس رضایت در وجود ما باقی می ماند.

 امام حسین (علیه السلام) هنگام خروج از مکه در خطبه ای خطاب به یاران خود اینطور فرمودند:

"رضایت خدا رضایت ما اهل بیت است؛ بر بلای او صبر می کنیم."2  

و ایشان پس از تحمل ضربت های فراوان در روز عاشورا در واپسین لحظات عمر خویش، اینطور زمزمه می کنند:

"صبر می کنم بر قضای تو، ای پروردگار من! هیچ خدایی جز تو نیست." 3

بنابراین بهتر است همه ما در زندگی این بزرگان را به عنوان الگو واسوه ای در زندگی قرار دهیم و از آنها بیاموزیم چگونه زیستن را. پس باید اینطور بیان کرد که می توان در میان تمامی مشکلات و سختیها، خرسند و با رضایت زندگی کرد و این امری ساده نیست که بتوان به راحتی به آن دست یافت و نیازمند ممارست و تمرین بسیار است. اما چنانچه کسی به این مرحله برسد، به پدیده ای مهم دست یافته است که گوهری ارزشمند را در درون او ایجاد کرده است.

پس از خواندن این نوشتار ، مهم این است که بدانیم رضایت از زندگی را با بازنگری در تفکرات و اصلاح این تفکرات، می توان به دست آورد. واقعی شدن تفکرات موجب می شود که انتظارات و خواسته های ما نیز، واقعی شوند و این مسئله شرط اصلی برای شاد زیستن و با رضایت زندگی کردن است.

اگر نسبت به واقعیت های هستی و این دنیا، باوری درست داشته باشیم، این مسئله موجب به وجود مدن احساس رضایت می شود. انچه مشخص است اینکه احساس رضایت، ثمره ای به نام سایش و شادکامی را به دنبال خواهد داشت

 

 

بنابراین غمگینی و افسردگی ناشی از سختیها، در ناآگاهی ما ریشه دارد. این ناآگاهی ماست که موجب نارضایتی ما می شود و نارضایتی هم، نتیجه ای جز حزن و اندوه را به دنبال نخواهد داشت. پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) در تبیین رابطه میان این عناصر می فرمایند:

 

"همانا خداوند با حکمت و فضل خویش، آسایش و شادمانی را در یقین و رضا قرار داده است و اندوه و حزن را در شک و نارضایتی. 4

اگر نسبت به واقعیت های هستی و این دنیا، باوری درست داشته باشیم، این مسئله موجب به وجود آمدن احساس رضایت می شود. انچه مشخص است اینکه احساس رضایت، ثمره ای به نام آسایش و شادکامی را به دنبال خواهد داشت. پس بنا بر فرمایش امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) به دنبال کسب یقین در زندگی باشیم که بهترین دفع کننده اندوه، یقین است.5.م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 10:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بهتـرین راهـکارهای کاربـردی برای مـطالـعه

آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

در این ایمیل چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستانی که فصل امتحانات را در پیش دارید و یا اینکه در تدارک شرکت در کنکور هستید، قرار می دهیم که امید است مورد استفاده شما عزیزان پ;رشین استار قرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:

- با خیالی آسوده استراحت کنید
اگر زمان بشما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.

- وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید

در زمانهایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست.

- درس ها را در همان روز مرور کنید

زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود.

- مرحله به مرحله پیش بروید

ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.

- محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید
همیشه فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید. به طور مثال اگر به سکوت احتیاج دارید، تمام سعی تان را برای ایجاد یک مکان دور از سر و صدا برای موفقیت در درس خواندن، به کار بگیرید.

- میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید
کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند. این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید. پس به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید. تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است.

- با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید
عموما اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید، مثلا در دفتر یادداشت خود بنویسید : 2 تا 4 بعد از ظهر درس خواندن.

- هدف داشته باشید
یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت. کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید.

- ناامیدی دشمن یادگیری است
افرادی که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده، آهسته و پیوسته پیش می روند.






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 8:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 
 

به گزارش ایران ویج ، همیشه در مورد تغذیه سالم، اشتباهات و سوءتفاهم‌های زیادی وجود داشته و دارد؛ به طوری که گاه دانستن این که تغذیه سالم چیست، کار دشواری می‌شود. برخی از این سوء تفاهم‌ها به قرار زیر است.

غذاهای سالم یعنی غذاهای کم چرب

بسیاری از افراد فکر می‌کنند غذاهای سالم یعنی غذاهای بسیار کم چرب؛ اما این تصور اشتباه است. اولاً، بسیاری از غذاهای کم چرب، غذاهای سالمی نیستند. مثلاً اگر ماست کم‌چرب، اسنک‌ها و غذاهای آماده پر از نمک، قند و برخی افزودنی‌های دیگر باشند، با وجود کم چرب بودن، بسیار مضر خواهند بود. در ضمن تمام چربی‌ها مثل هم نیستند و برخی از آن‌ها واقعاً برای بدن ما مفیدند؛ مثلاً چربی‌های تک اشباعی موجود در آووکادو،روغن زیتون و آجیل‌ها برای کاهش وزن، سلامت قلب و کاهش کلسترول بدن هستند. هنگام مقایسه غذاها با یکدیگر، بهتر است اول به نوع چربی موجود در آن‌ها و اینکه چقدر ارزش غذایی دارند، فکر کنید و بعد به مقدار چربی موجود در آن‌ها.

هر چه طبیعی‌تر، سالم‌تر

اینکه هر چه غذا طبیعی‌تر باشد، سالم‌تر است، درست نیست. همین غذاهای طبیعی نیز نباید از قند، نمک و چربی‌های اشباع شده انباشته باشند. خوردن غذاهای طبیعی در حد امکان توصیه می‌شود؛ اما هنگام استفاده از آن‌ها نیز مواد تشکیل دهنده‌شان را چک کنید تا مطمئن شوید به همان اندازه که به نظر می‌رسند، سالم هستند یا خیر.

سیب‌زمینی‌ها بهترین انتخاب

با تأکیدی که این روزها بر خوردن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات می‌شود، بیشتر مردم فکر می‌کنند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه سیب‌زمینی است؛ در حالی که چیپس‌ها از همین سیب‌زمینی تهیه می‌شوند و به هیچ وجه مصرف آن‌ها توصیه نمی‌گردد. بله حقیقت این است که سیب‌زمینی بهترین انتخاب نیست. با آنکه سرشار از فیبر، ویتامین‌های B و پتاسیممی‌باشد، آن را جزء غذاهای پرنشاسته می‌دانند، نه میوه‌های بسیار سالم. برای آنکه به رژیم غذایی خود سبزیجات بیشتری بیفزایید، بهتر است به جای سیب‌زمینی پخته معمولی از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

میوه‌های تازه؛ تنها گزینه

خوشبختانه روش‌های دیگری نیز برای مصرف میوه‌ها و بهره‌مندی از خواص آن‌ها وجود دارد. در حالی که مصرف میوه‌های تازه به شدت توصیه می‌شود (چرا که هم باعث احساس سیری و هم تأمین سلامت بیشتر می‌شوند)، می‌توانید از آن‌ها به صورت‌های دیگر نیز استفاده کنید؛ مثل آب‌میوه‌ها، میوه‌های خشک، میوه‌های فریز شده، کنسروی و حتی دسرهای میوه.

درست است که این مواد نمی‌توانند جای غذا و میوه‌های تازه را بگیرند و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها حتی می‌تواند باعث چاقی و خطرات دیگر شود، اما بسیاری از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند. پس می‌توانید در مواقعی که دسترسی به میوه تازه ندارید و یا منع مصرف از میوه‌های معمولی را دارید، به صورت منطقی از آن‌ها استفاده کنید.

گیاه‌خواران دچار کمبود پروتئین می‌شوند

یکی از شایع‌ترین سوء تفاهم‌ها در مورد افراد گیاه‌خوار این است که در برنامه غذایی آن‌ها به اندازه کافی پروتئین وجود ندارد. یکی از دلایل این طرز فکر این است که بدن برای حفظ سلامت خود نیاز به پروتئین زیاد دارد؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف پروتئین به مقدار زیاد برای سلامتی مضر است و در واقع رژیم گیاه‌خواری به خاطر برخورداری از این ویژگی تأثیر زیادی در افزایش طول عمر و حفظ سلامت دارد. دومین دلیل این سوء تفاهم این است که مردم گوشت را مهم‌ترین منبع تأمین پروتئین می‌دانند؛ در حالی که پروتئین در بسیاری از سبزیجات به مقدار فراوان جود دارد و از طرفی این سبزیجات عاری از چربی‌های اشباع شده موجود در گوشت هستند و می‌توانند برای سلامت بسیار هم مفید باشند.

عدم تحمل غذاها همان حساسیت غذایی است

بسیاری از مردم حساسیت غذایی را همان عدم تحمل غذایی می‌دانند؛ اما این دو یکی نیستند. بسیاری از افراد که معتقدند حساسیت غذایی دارند، در واقع دچار عدم تحمل غذایی هستند. با اینکه حساسیت غذایی شیوع کمی در میان مردم دارد، تأثیر آن بسیار زیاد است و سیستم دفاعی بدن را نیز درگیر می‌کند. علائم حساسیت غذایی بسیار شدید و حتی گاه خطرناک است. اما عدم تحمل غذایی، در اصل دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، یعنی دستگاه گوارش هضم برخی غذاها را به سختی انجام می‌دهد. این عارضه هر چقدر هم که ایجاد ناراحتی کند، سلامت و زندگی فرد را تهدید نمی‌کند.

آب معدنی سالم‌تر از آب شیر

همیشه و همه جا به ما توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود بیشتر آب بنوشیم و برخی از ما به اشتباه فکر می‌کنیم که آب معدنی سالم‌تر از آب شیر است؛ اما هیچ دلیل علمی برای اثبات این قضیه وجود ندارد. حتی برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که برخی از آن‌ها چندان هم سالم نیستند. در تحقیقاتی که چندی پیش در مورد آب‌های بطری و آب‌های شیر به عمل آمد، ثابت شد که 25 درصد از آب‌های بطری از همان آب شیر پُر می‌شوند! برخی آن‌ها هم حاوی مواد شیمیایی مثل «فتالیت‌ها» هستند که باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی می‌شوند (البته اگر به میزان زیاد مورد مصرف قرار بگیرند).

شکر قهوه‌ای سالم‌تر از شکر سفید

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که شکر قهوه‌ای نیز همانند برنج قهوه‌ای و نان قهوه‌ای سالم‌تر از نوع سفید آن می‌باشد؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. البته شکر قهوه‌ای مقدار کمی املاح در خود دارد، اما این مقدار آنقدر جزئی است که در واقع هیچ منفعتی از آن‌ها نصیب شما نمی‌شود. شکر قهوه‌ای نیز مثل شکر سفید است؛ با همان مقدار کالری و همان خطرات. همان خطراتی که شکر سفید دارد، شکر قهوه‌ای نیز دارد؛ مثل بیماری‌های قلبی، خرابی و از بین رفتن دندان‌ها، چاقی و …

غلات صبحانه؛ صبحانه ایده‌آل

این طرز فکر کاملاً اشتباه است. شکر استفاده شده در مواد غذایی بسته‌بندی شده که از غلات تهیه می‌شوند، بسیار بالاست؛ حتی در سالم‌ترین برندها.

بر اساس پژوهش‌ها، فقط یک صدم برندهایی که محصولات غذایی حاوی غلات تهیه می‌کند، به مقدار سالم چربی قند و نمک دارند. بله کاملاً درست است که بسیاری از این غلات حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند، اما اگر بتوانید این مواد مغذی را از طریق مواد طبیعی به دست آورید، بسیار بهتر است. مثلاً جو، نان و تخم‌مرغ بخورید. این انتخاب‌ها برای صبحانه ایده‌آل‌ترند.

هوس خوردن = کمبود

یکی از بزرگ‌ترین سوء تفاهم‌ها در مورد هوس خوردن غذا این است که بدن دچار کمبود آن شده و باید هر چه زودتر برطرف شود. در این رابطه باید گفت، هوس خوردن چیزی فقط مربوط به فکر و ذهن خود می‌شود. اغلب مردم وقتی که هوس خوردن چیزی می‌کنند، با سالم بودن و خاصیت آن کاری ندارند. مثلاً معمولاً بیشتر ما هوس خوردن پیتزا و برخی غذاهای فست‌فودی را می‌کنیم و هیچ ارتباطی بین این موضوع و کمبود مواد مغذی در بدن وجود ندارد. هوس خوردن غذاهای شیرین، پر شکر و پر از چربی‌های اشباع‌شده نه تنها به سلامتی کمک نمی‌کند، بلکه آن را به خطر هم می‌اندازد.م:ایران...






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تندیس های جالب در سراسر جهان 
 

 
 







 
 
 







 
 
 







 
 
 
م:ایران...






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 8:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خطرناکترین بدلکاری سال!

یک موتورسوار بدلکار مشهور اهل جمهوری چک به نام( Petr Pilat) که به خاطر حرکات آکروباتیک فوق العاده اش با موتور مشهور است با کمک خلبان مشهور حرکات مار پیچ و مانور و برنده چندین دوره جام ردبول به نام (Kirby Chambliss ) دست به انجام یکی از فوق العاده ترین حرکات بدلکاری آکروباتیک سالهای اخیر زدند.






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با دیدن این عکس ها دیگه هوس ماساژ نمی کنین!
استفاده از عجیب ترین آلت ماساژ در چین
مردی در چین می تواند مردم رابه وسیله ساطور ماساژ دهد، این ماساژ درمانی بسیار جالب و مهیج است.


به گفته برخی از پزشکان این ماساژ درمانی اثر بسیار خوبی در درمان بالقوه بیماری های جدی مثل سرطان و اختلالات کلیوی دارد.


این ماساژ درمانی که با ساطور و چاقو انجام می شود در حدود 30 دقیقه طول می شکد و هزینه هر بار ماساژ 15 دلار می شود. جالب است بدانید که وزن و ضخامت چاقو ها بستگی به شدت و نوع بیماری آن فرد دارد.






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقاشی ها باور نکردنی برروی فلاپی!
آخرین بار کی از فلاپی استفاده کردید؟ ما معمولا همان استفاده ای را از آن می کنیم که متداول است.


نیک جنتری برخلاف معمول از فلاپی استفاده دیگری کرده است. ما با فلاپی، اطلاعات ذخیره می کنیم اما نیک با آن نقاشی می کند تا به ما بگوید: چشم ها را باید شست، شاید بتوان جور دیگر هم دید!






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شغل قبلی ستارگان بزرگ هالیوود چه بوده است؟!
1-جورجیو آرمانی: عکاس ؛ بله میدانیم که او الان یک امپراطوری بزرگ را اداره می کند اما باید بدانید که او یک دستیار عکاس ساده بوده است.



2- دونالد ترامپ میلیاردر بزرگ آمریکایی قوطی های خالی را جمع آوری کرده و به فروش میرساند.


3- سیلوستر استالونه قفس شیرها را تمیز می کرد


4- جی کی رولینگ یک منشی ساده بود


5- براد پیت یک عروسک تبلیغاتی در یک رستوران بوده است.



6- دمی مور مسئول جمع آوری وام های بانکی بوده است


7- مدونا در یک دونات فروشی کار می کرد


8- جانی دپ کارگر کارخانه دلی بوده است


9- جورج کلونی در کارخانه تنباکو مشغول بکار بود






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

محصولاتی که اشتباهی اختراع شدند!

بستنی چوبی:


اختراع بستنیچوبی به سال 1905 بر می گردد. ماجرا از این قرار بود که روزی پسر 11 ساله
ای به نام فرانک اپرسون آبمیوه خود را که از پودر میوه و آب درست شده بود،
به همراه قاشقی که برای هم زدن آن به کار برده بود در بیرون از خانه جا
گذاشت. صبح فردا آبمیوه یخ زده بود و به قاشق چسبیده بود. به این ترتیب
اولین بستنی چوبی اختراع شد و فرانک بیست سال بعد این اختراع خود را به ثبت
رساند.

Rogaine (دارویی برای رویش مجدد مو) :

مشاهداتدانشمندان نشان می داد که بیماران مبتلا به فشارخون اگر از داروی لونیتن
استفاده کنند موهای ضخیم تر و پرپشت تری خواهند داشت و بدین ترتیب این دارو
برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.
شیرینی خشک (کوکی) با تکه های شکلات:

 


این خوراکی خوشمزه اولین بار در مهمانخانه ای در ماساچوست ساخته شد. ویکفیلد
صاحب این مهمانخانه با آرد و تکه های شکلات دسری برای مهمان ها درست کرده
بود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چیزی شبیه کوکی هایی که امروز می
شناسیم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها این دسر جدید را
پسندیده بودند و از آن تعریف می کردند (حق با آنها بود، نه؟)
مایکرویو:


سال 1945 یکی از مهندسان کارخانه ریتون، پرسی اسپنسر، هنگام کار با لامپ
های مگنترون (که در سیستم های رادار نظامی به کار می رود) متوجه شد که
شکلات داخل جیبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهای لامپ مگنترون را عامل ذوب
شدن شکلات می دانست تصمیم به اختراع دستگاهی جدید به نام مایکرویو گرفت و
بدین ترتیب اولین مایکرویو که 5 فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.
آتش بازی:


می گویند حدود2000 سال پیش یک آشپز چینی اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نیترات
پتاسیم را با هم ترکیب کرد و در نتیجه چیزی شبیه آنچه امروز به عنوان آتش
بازی می شناسیم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه این مواد امروزه در
آشپزخانه ها ی ما پیدا می شود.
صابون عاج (Soap lvory) :


ماجرااز این قرار بود که یکی از کارکنان کارخانه صابون سازی که محل کار خود را
برای صرف نهار ترک می کرد دستگاه صابون سازی را به اشتباه روشن گذاشت غافل
از اینکه این اشتباه به یک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به
کارخانه بازگشت و ترس از توبیخ باعث شد که قضیه را از دیگران پنهان کند و
صابون های به ظاهر خراب را مخفیانه به فروش برساند. اما به زودی مشخص شد که
مشتری ها از مصرف این صابون راضی بوده اند و می خواهند دوباره از این
صابون ها استفاده کنند. بدین ترتیب کارخانه ساخت صابون های جدید را شروع
کرد و ظرف مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید.
خمیر بازی (Doh Play):



این ترکیب غیرسمی به دست نمی چسبد و می تواند چندین بار مورد استفاده قرار
گیرد. این وسیله بازی در ابتدا ماده ای انعطاف پذیر وبتونه مانند بود و
برای پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذدیواری به کار می رفت. پس از جنگ جهانی
که گاز طبیعی جای زغال سنگ را گرفته بود و کاغذدیواری های قابل شستشو به
بازار آمده بود، کمپانی تولید کننده این ماده که خود را در معرض خطر
ورشکستگی می دید به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمیر بازی
روانه بازار کرد.
چیپس سیب زمینی:


اینمحصول پرطرفدار اولین بار توسط آشپزی به نام جورج کروم ساخته شد. یکی از
مشتری های رستوران که از سیب زمینی سرخ شده رستوران راضی نبود مرتباً آنها
را به آشپزخانه پس می داد و از تردنبودن آنها شکایت می کرد . آشپز رستوران
که عصبانی شده بود و دیگرحوصله شنیدن شکایت مشتری را نداشت سیب زمینی ها را
به صورت لایه های بسیار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغن
فرو برد. این چیپس های ترد و خوشمزه به زودی در سراسر آمریکا معروف شدند و
طرفداران زیادی پیدا کردند.
قهوه :


میگویند چوپانی از اهالی اتیوپی یا حبشه متوجه شده بود که وقتی گوسفندانش از
گیاهان قرمز رنگی که در اطرافشان روییده بود تغذیه می کنند، شادتر و سرحال
تر از همیشه به نظر می رسند. چوپان بعد از بررسی و امتحان این گیاه آن را
به یک پیشوای دینی نشان داد و در نهایت این گیاهان پس از سرخ شدن و جوشیدن
به عنوان یک نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفتند.






تاریخ : یکشنبه 91/1/27 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">