سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

خوراکی موثر در درمان ضعف کبد

خوراکی موثر در درمان ضعف کبد

نارگیل موثر در درمان ضعف کبد

نارگیل ضعف کبد را درمان می‌کند و برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است و ریشه درخت نارگیل نیز برای ناراحتی‌های کبدی مانند یرقان مفید است

 نارگیل حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می‌شده است و در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.

مردم اقیانوس آرام نارگیل را بعنوان غذای اصلی مصرف می‌کنند و از تمام قسمت‌های این درخت استفاده می‌کنند .

نارگیل درختی است که به طور قائم بالا می‌رود .ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یک متر می‌رسد .برگ‌های آن دراز و به طول 4 تا 5 متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز است.درخت نارگیل هر سال حدود 50 عدد نارگیل می‌دهد .

خواص دارویی:

گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر نارگیل کمی گرم و مرطوب است ،نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است.

حرارت داخلی بدن را افزایش می‌دهد،برای خوشبو کردن دهان مفید است،ضعف کبد را درمان می‌کند،برای برطرف کردن بواسیر مفید است،ادرار را زیاد می‌کند،درد مثانه را رفع می‌کند،زخم‌های بدن را مداوا می‌کند، کرم معده و روده‌، مخصوصا کرم کدو را از بین می‌برد و برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.

ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است، ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی‌های کبدی مانند یرقان مفید است، دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است، برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.

خواص شیر نارگیل

شیر نارگیل هم ملین و هم ضد اسهال است، برای رفع اسهال خونی مفید است،برای برطرف کردن آب آوردگی بدن مفید است، شیر نارگیل ضد سم است، برای پائین آوردن تب مفید است،

در معالجه بیماری‌های پوستی کاربردهای زیادی دارد.

شیر نارگیل سنگ کلیه را دفع می‌کند و برای پایین آوردن تب بسیار مفید است.

گوشت این میوه دارای آنزیم‌های مختلف انورتین، اکسیداز و کاتالاز است و در شیر آن اسیدهای آمینه مختلف موجود است.

روغن نارگیل که از تقطیر گوشت سفید آن به دست می‌آید حافظه و هوش را تقویت می‌کند و در درمان کمر درد موثر است.

نارگیل دیر هضم است و در بدن تولید خلط می‌کند بنابراین بهتر است با شکر خورده شود.

این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند، این افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند، خوردن آن برای سرد مزاجان و سالمندان بسیار مفید است.

منبع : Hamshahrionline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تاثیر سیب زمینی بر فشار خون

تاثیر سیب زمینی بر فشار خون

 محققان می گویند، سیب زمینی دارای موادی است که همانند داروهای مهارکننده فشارخون عمل می کند.

مصرف سیب زمینی پخته در روز، در افراد چاق، فشارخون ماکزیمم(حداکثر) را تا 3/5 درصد و فشارخون مینیمم (حداقل) را تا 4/3 درصد کاهش می دهد.

آنها معتقدند برعکس تصور جامعه که سیب زمینی را باعث چاقی می دانند، این ماده غذایی اگر به صورت پخته و بدون سس مصرف شود فقط حدود 110 کیلو کالری انرژی دارد و حاوی مقدار فراوانی از عناصر شیمیایی مفید و ویتامین هاست.

پس لطفا سیب زمینی را بپزید و بخورید تا فشارخونتان را پایین بیاورد.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خوراکی هایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

خوراکی هایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

مصرف گوشت وماهی از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

سعیده معانی گفت:پروتئین‌های موجود در تخم مرغ، ماهى، گوشت، بعضى سبزیجات و آدامس‌هاى بدون قند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: قندهاى مصنوعی نیز از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و به علت این‌که مواد مورد نیاز را در اختیار باکتری‌های مولد پوسیدگی قرار نمى‌دهند، متوقف کننده‌ی پوسیدگى هستند.

وی افزود: تاثیر آدامس در کاهش پوسیدگى از طریق ترشح بزاق است، چرا که منجر به افزایش فعالیت خنثى سازى بزاق و در پى آن افزایش زدودن کربوهیدرات‌ها از سطح دندان مى‌شود.

معانی ادامه داد: همچنین آدامس‌هاى بدون قند از طریق افزایش ترشح بزاق در کاهش پوسیدگى موثر هستند و به همین دلیل توصیه مى‌شود پس از غذاهاى حاضرى یا وعده‌هاى غذایى از آدامس بدون قند استفاده کنید تا احتمال پوسیدگى را کاهش دهد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: آدامس‌های بدون قند، تعداد باکتری‌های مولد پوسیدگی را کاهش می‌دهد همچنین از دیگر مواد ضد پوسیدگى مى‌توان به پنیر چدار اشاره کرد.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آشنایی با مهمترین خواص شیر

آشنایی با مهمترین خواص شیر

 فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.

اما مهم‌ ترین خواص آن به قرار زیر است:

* نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

* شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.
شیر و میوه

* مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌ رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

* تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

* برخلاف تصور عموم، دیده شده است، افرادی که از شیر کم‌ چرب استفاده می‌ کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری شود.
نوشیدن شیر

* از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله ی خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه ‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم تر به حساب می آید.

به علاوه، مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌ کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

* شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف منظم لبنیات و شیر کم‌ چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

* با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن شیر در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.
نوشیدن شیر

* یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و فعالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

* همان طور که می دانید در دوران بارداری و شیردهی، نیازهای غذایی مادر افزایش پیدا می‌ کند، بنابراین مادران باردار در این دوران مخصوصا در سه‌ ماهه دوم و سوم باید میزان بیشتری کالری، پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم مصرف کنند.

شیر از آن دسته مواد غذایی است که مادران باردار به آن نیاز بیشتری دارند.


منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چرا پوکی استخوان میگیریم؟

چرا پوکی استخوان میگیریم؟

دربافت استخوان دونوع سلول وجود دارد : استئوبلاست واستئو کلاست .استئو بلاست ها وظیفه ساخت استخوان را برعهده دارند و استئو کلاست ها استخوان را تجزیه می کنند . پس ازاینکه استئو کلاست ها نواحی آسیب دیده یا ضعیف شده استخوان را تجزیه کردند استئو بلاست ها آنها را با موادی پرکرده وکلسیم را درآن قرار می دهند ، یعنی استخوان جدید می سازند، این روند دو مرحله ای تجدید وتعویض استخوان نامیده می شود.روند تجدید استخوان درافراد بزرگسال سالم هر سه یا چهار ماه یکباربه طور کامل انجام می شود .

زمانی که مسن تر می شویم ، هماهنگی میان این دو گروه سلول کمتر می شود.استئو کلاست ها با سرعت  بیشتری استخوان را برداشت می کنند اما استئو بلاست ها نمی توانند با همان سرعت مجدد آن را بسازند .علاوه براین با افزایش سن کلسیم دیگربه خوبی جذب بدن نمی شود . درنتیجه فضاهای خالی که استئو کلاست ها حفر کردند به طورکامل پرنمی شوند. با افزایش این فضاهای خالی استخوان نازک تر، کم تراکم تروضعیف ترازپیش می شود.

این نوع کاهش تراکم استخوان علامتی ندارد. اما اگر این روند مدتی ادامه یابد استخوان ها بسیارضعیف شده ونمی توانند وظیفه خود را انجام دهند ونتیجه آن معمولا شکستگی لگن ،مچ یا مهره ها ست .

انواع پوکی استخوان
پوکی استخوان به دونوع تقسیم می شود:
1-    پوکی استخوان یا ئسگی
بیشتر درخانم های یائسه دیده میشود واین افراد بیشتر دچارشکستگی فشرده ستون مهره ومچ دست می شوند.
2 - پوکی استخوان وابسته به سن (ناشی ازپیری)
درمردان وزنان بالای 70 سال دیده می شود . این افراد بیشتر دچار شکستگی لگن وشکستگی فشرده ستون مهره می شوند.

نشانه های پوکی استخوان
درگذشته پوکی استخوان را بیماری خاموش می دانستند زیرا موذیانه وبدون سروصدا استخوان ها را تخریب می کرد وهیچ نشانه هشدار دهنده ای نداشت . سرانجام با وقوع یک شکستگی بدون علت خاص یا با یک حرکت ساده ( مثل عطسه کردن ) خود را نشان می داد درواقع پوکی استخوان قبل ازرسیدن به مراحل حاد نشانه خاصی نداشت .

اما امروزه با استفاده ازتکنولوژی های جدید ، به راحتی می توان پوکی استخوان را درمراحل اولیه وقبل ازبروز هرعارضه ای تشخیص داد و درمان کرد .زمان انجام آزمایش ها وروش آزمایش را درادامه کتاب بررسی خواهیم کرد .اما اگر بیماری به موقع تشخیص داده نشود ، نشانه های دیرهنگام زیر را به دنبال خواهد داشت :
شکستگی لگن
شکستگی مهره ها
شکستگی مچ دست
وشکستگی درنواحی دیگری مثل دنده ها که البته این شکستگی ها نادر هستند .

عوامل موثر درپوکی استخوان
همان طورکه گفتیم ازهردوزن یکی وازهرچهار مرد نیز یک مرد نیز به پوکی استخوان مبتلا می شود .اما بعضی عوامل احتمال ابتلا به این بیماری را بیشتر می کنند که عبارتند از:

1-    جنسیت
شکستگی  ناشی ازپوکی استخوان درزنان دوبرابر مردها است . علت این است که تراکم استخوان درزن ها کمتر است وعمرطولانی تری دارند . همچنین دردوران یائسگی مقداراستروژن آنها کم می شود که به کاهش تراکم بافت استخوان سرعت می بخشد .

2-    سن
با افزایش سن ، خطر پوکی استخوان افزایش می یابد . زیرا با افزایش سن استئوکلاست ها دیگر بافت های استخوان را ترمیم نمی کنند واین باعث تسریع روند پوکی استخوان می شود.

3-    نژاد
افراد سفید پوست وزرد پوست جنوب شرقی آسیا درمعرض بیشترین خطر ابتلا به پوکی استخوان قراردارند. مردان وزنان نژاد سیاه واسپانیولی درمعرض خطر کمتری هستند.

4-    سابقه فامیلی
اگر والدین یا خویشاوندان مبتلا به پوکی استخوان دارید ، درمعرض خطربیشتری هستید به ویژه اگرسابقه شکستگی درخانواده وجودداشته باشد.

5-    وزن بدن
    هرچه وزن شما نسبت به قدتان کمترباشد احتمال پوکی استخوان بیشتراست .نسبت وزن به قد را شاخص توده بدنی می نامند .برای محاسبه توده بدنی ابتدا قدتان را به توان 2 برسانید وسپس وزنتان را برآن تقسیم کنید . (واحد قدمتر و واحد وزن کیلو گرم ) اگرشاخص توده بدنی شما کمتر از19 باشد احتمال ابتلا به پوکی استخوان درشما بیشتر است .مثلا اگر قد شما 2متر ووزن شما 80 کیلوگرم باشد ، توده بدنی شما برابراست با 20 خواهد بود ومناسب است .

6-    شکستگی قبلی
اگرسابقه شکستگی استخوان بدون ضربه شدید را دارید احتمال داردکه به پوکی استخوان مبتلا باشید .

7-    استعمال دخانیات
افرادی که دخانیات مصرف می کنند استخوان های ضعیف تری دارند واحتمال شکستگی استخوان درآنها بالاتر است . همچنین خانم های سیگاری دارای هورمون استروژن کمتری هستند که خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد .

8-    هورمون استروژن
هرچه دوره ترشح استروژن درزنان طولانی تر باشد ، خطر پوکی استخوان کمتراست به عنوان مثال زنانی که دوره های قاعدگی شان درسنین پایین تر آغاز می شود یا دیرتریائسه می شوند کمترمبتلا به پوکی استخوان می شوند زیرا به مدت طولانی تری ترشح استروژن داشته اند . اما قاعدگی های کم یا یائسگی قبل از45 سالگی احتمال ابتلا را بیشتر می کند.

9-    اختلال تغذیه
مردان وزنان مبتلا به بی اشتهایی عصبی درمعرض خطر بیشتری برای کاهش تراکم استخوان هستند.
10-    داروهای کورتیکواستروئیدی (کورتون)
مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروئیدی مانند پردنیزون ، کورتیزون ، پردنیزلون و دگزامتازون به استخوان ها آسیب می رساند . مصرف این داروها دربیماری های مزمن مانند آسم ، روماتیسم مفصلی وپسوریازیس شایع است . اگرلازم است داروهای کورتیکواستروئیدی را به مدت طولانی مصرف کنید ،پزشک شما باید تراکم استخوان شما را تحت نظر قرار داده  وداروهایی به شما بدهد که ازکاهش بافت استخوان جلوگیری کند.

11-    سایر داروها
مصرف طولانی داروهای ضد انعقاد مانند هپارین ، داروهای ضد سرطان مثل متوترکسایت ، برخی داروهای ضد تشنج ، دیورتیک ها (داروهای ادرار آور) وآنتی اسیدهای حاوی س یا داروهایی که برای درمان  سرطان پروستات به کارمی روند ممکن است موجب ازدست دادن بافت استخوانی شود.

12-    هورمون تیروئید
مقداراضافی هورمون تیروئید می تواند منجر به کاهش بافت استخوان شود.این حالت یا به علت فعالیت بیش ازحد طبیعی غده تیروئید است (هایپرتیروئیدی) یا به علت مصرف مقدار زیاد هورمون تیروئید به صورت دارو برای جبران کم کاری تیروئید .

13-    سرطان پستان
زنان یائسه ای که سرطان پستان دارند بیشتر درخطر ابتلا به پوکی استخوان هستند به ویژه اگر تحت شیمی درمانی باشند.چون این داروها ترشح استروژن را مهار می کنند. این امردرمورد زنانی که توسط تاموکسیفن درمان می شودصدق نمی کند زیرا این دارو خطر شکستگی را کاهش می دهد.

14-    کلسیم و ویتامین D
کلسیم مهمترین ماده معدنی به کاررفته دربافت استخوان است .ویتامین D هم در جذب کلسیم از روده ها نقش دارد . پس کمبود هریک ازاینها می تواند موجب پوکی استخوان شود.
افرادی که جراحی معده انجام داده اند یا دچار بیماری هایی مانند کرون ، سلیاک وبیماری کوشینگ هستند نمی توانند کلسیم را به خوبی جذب کنند.

15-    میزان تحرک درزندگی
افرادی که علاوه برمصرف کلسیم کافی ازنظر جسمی فعال هستند بیشترین میزان تراکم استخوان را دارند .هرنوع ورزش تحمل کننده وزن بدن مفید است اما به نظر می رسد که دویدن وپریدن بیشترازبقیه ورزش ها درایجاد استخوان های سالم موثر باشند . دقت کنید که ورزش مداوم اهمیت دارد وبهتراست ازدوران کودکی آغاز شود.

16-    مصرف بیش ازحد نوشابه ومواد کافئین دار
رابطه پوکی استخوان ومواد کافئین دار روشن نیست اما ممکن است کافئین درجذب کلسیم اختلال ایجاد کند واثر ادرارآورآن موجب افزایش دفع موادمعدنی شود.علاوه براین ، اسید فسفریک (یک اسیدموجود درنوشابه ) می تواند ازطریق تغییر تعادل اسید دربدن باعث کاهش بافت استخوانی شود .اگر نوشابه یا مواد کافئین دارمی نوشید ، مطمئن شوید که کلسیم D را به حد کافی ازطریق غذا یا داروهای مکمل دریافت می کنید .

17-    مصرف زیاد الکل
مصرف الکل یکی ازعوامل خطرزای پوکی استخوان است . مصرف مقدارزیاد الکل تشکیل استخوان را کاهش داده ودرقابلیت جذب کلسیم دربدن اختلال ایجاد می کند .

18-    افسردگی
درافرادی که افسردگی شدید دارند توده استخوانی کاهش بیشتری دارد.
    چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد
درپوکی استخوان تشخیص زودهنگام اهمیت دارد ، اما سن خاصی برای بررسی ازنظر پوکی استخوان ذکرنشده است بهتر است درشرایط زیرجهت بررسی مراجعه کنید:

اگردرسن یائسگی هستید وحداقل یک عامل خطر(مثل شکستگی ) دارید.
اگربیماری ستون فقرات دارید .
اگرازداروهای نظیرپردنیزولون که موجب  پوکی استخوان می شوند استفاده می کنید.
اگردیابت نوع 1 بیماری کبدی ، بیماری کلیه ، بیماری تیروئید یا سابقه خانوادگی پوکی استخوان زودهنگام دارید .اگر65 سال یا بیشتر سن دارید حتی بدون وجود بقیه علائم.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این خوشمزه ها را بخورید و لاغر شوید !!!!

این خوشمزه ها را بخورید و لاغر شوید !!!!
این میوه سرشار از ویتامین آ و فیبر است و اگر چه دارای نشاسته است؛ کمتر از آن چه گمان می کنید کالری دارد.
این خوردنی‌ها تنها در کام شما لذیذ نیست بلکه در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثری ایفا می کند.
1-
سیب :
 تحقیقات حاکی از آن است که سیب به دلیل محتوای
آنتی اکسیدانی قوی حقیقتاً شما را بی نیاز از دکتر می کند. ( ضرب المثل انگلیسی: روزی یک سیب بخور تا رنگ دکتر را نبینی! ).
به خوراک جو دوسر که بسیار برای صبحانه مفید است اندکی سیب رنده شده بیفزایید. همچنین برش هایی از سیب به ساندویچ بادام زمینی خود اضافه کنید.

2 -
قره قاط :
پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخش است. قره قاط از سوزش مجاری ادرار در صورت ابتلای شما به بیماری دستگاه تناسلی جلوگیری می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و ویتامین سی است.
 نیم فنجان قره قاط تازه تنها 25 کالری دارد. از همین رو هر وعده دست کم یک فنجان پر آن را میل کنید. قره قاط خرد شده و تازه را روی سالاد بپاشید یا خشک شده آن را به کلوچه یا سالاد کلم بیفزایید.

3 -
کدو حلوایی :
این میوه سرشار از
ویتامین آ و فیبر است و اگر چه دارای نشاسته است؛ کمتر از آن چه گمان می کنید کالری دارد. یک فنجان کدوی پخته حاوی تنها 80 کالری است؛ کمتر از برشی از یک قطعه نان.
شش گرم فیبر بخورید تا چنان سرزنده و شاداب شوید که هیچ گاه خطا نکنید! کدو حلوایی را علاوه بر شیره افرا می توان با اندکی دارچین صرف کرد. به جای سیب زمینی یا برنج برش هایی از کدو حلوایی را به سوپ خود بیفزایید تا غذای شما مقوی تر شود.

4 -
کلم :
پاییز فصل همه انواع کلم است. از همین رو سالاد پاییزی بدون کلم تنها حکایت از بی سلیقگی دارد. کلم خصوصیات
ضد سرطان قدرتمند و کالری اندکی دارد.
گل کلم با روغن زیتون و گردوی برشته بسیار مفید و خوش خوراک است.

5 -
انگور :
انگور سرشار از موادی است که از برخی انواع
سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
هنگام سرخ کردن جوجه به تابه انگور قرمز بیفزایید. به برنج نیز می توان انگور خشک شده ( کشمش ) یا حتی انگور تازه افزود. اگر خوشه ای از انگور را در یک کاسه آب چند ساعت داخل فریزر بگذارید بسیار مطبوع و لذیذ خواهد بود.
منبع : salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چه مواد غذایی سبب تشدید افسردگی می شوند؟

چه مواد غذایی سبب تشدید افسردگی می شوند؟
 شقایق احمدی، کاشناس ارشد تغذیه  عنوان کرد: افراد افسرده باید از انواع مواد غذایی که می تواند سبب تشدید افسردگی شوند از جمله شکر و آرد سفید اجتناب کنند چرا که باعث افزایش و کاهش ناگهانی قند خون و تشدید افسردگی می شود.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: افراد افسرده همچنین باید از مصرف جوش شیرین، شیرین کننده های مصنوعی، مونوگلوتامات سدیم پرهیز کنند چرا که این مواد باعث اختلال در سروتونین و تشدید افسردگی می شود.
احمدی تصریح کرد: افراد افسرده برای پرهیز از تشدید افسردگی خود باید از مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند مارگارین، پی(دمبه) و غذاهای خیلی سرخ شده پرهیز کنند.وی خاطرنشان کرد: از مصرف الکل و کافئین و نیکوتین نیز باید اجتناب کنند.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


 

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N






تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برگزاری آئین دو هزار ساله بیلگرانی در شهر نیمور شهرستان محلات از جمله مراسم هایی است که گذر ایام نه تنها بر آن خللی وارد نکرده بلکه بر هرچه باشکوهتر برگزار شدن آن افزوده است؛ جشنی که خاستگاه آن شکرانه آب و آبادانی دشت نیمور است.


به گزارش خبرنگار مهر،آئین دو هزار ساله بیلگرانی در شهر نیمور شهرستان محلات از جمله آیین هایی است که گذر ایام نه تنها بر آن خللی وارد نکرده بلکه بر هرچه باشکوهتر برگزار شدن آن نیز افزوده است؛ جشنی که خاستگاه آن شکرانه آب، مایه زندگی و آبادانی دشت نیمور است که دیروزبا حضور مردم آغاز شد.
 
دراواسط اسفندماه هر سال، تمام کشاورزانی که سهمی ازآب نهر بزرگ نیمور دارند، گرد یک جمع می شوند و در کتب قدیم گفته شده گاه تعداد این افراد از 140 تن نیز تجاوز می کرده و تا قبل از فرا رسیدن نوروز، اقدام به لایروبی این نهر 14 کیلومتری می کردند.
 
اکنون این مراسم به بعد از نوروز افتاده است و تا لایروبی تا چند روز ادامه می یابد.
 

 لایروبی به قیمت جان
 
لایروبی نهر نیمور به دستور حاکم آن وقت انجام می شده و یک نفر به عنوان " میرآب " به زیردستان دستور می داده که چگونه این کار مشکل را انجام دهند. در طول اجرای لایروبی نهر، بر اثر شدت کار و سختی فراوان برخی از افراد کشته یا زخمی نیز می شدند که از مستنداتی که به دست آمده و هم اکنون نیز به عنوان متن وقسمتی از اجرای مراسم بیلگرانی است می توان اشاره کرد.

حاصلخیزی دشت نیم ور حاصل تلاش و مرارت این کارگران و نعمت باران بوده است به همین دلیل مردم پس از پایان لایروبی نهر نیمور و پس از نوروز، اقدام به برگزاری جشن بیلگرانی می کردند، جشنی که به شکرانه آب و نعمت فراوان برگزار می شده است.
 
 
شکر گذاری از خداوند در قالب مراسم بیل گردانی

در این جشن که در یک سکو برگزار می شود، ابتدا تنی چند از ریش سفیدان اقدام به بستن هفت بیل به هم دو دسته چهار و سه تایی با پشم بز می کردند و بیل هایی که با آن لایروبی را انجام می دادند و راهی برای باز کردن آب بود را به هم می بستند و پهلوانان می آمدند تا با چرخاندن این بیل ها در آسمان، هفت آسمان را به خاطر نعماتی که داشته شکر گویند.

در ابتدای این مراسم که تاکنون نیز با لباس های محلی و فرم و شیوه هزاران سال پیش برگزار می شود، ابتدا حاکم سوار بر اسب وارد میدان می شود و از پی آن میرآب و مارش نظامی وارد می شوند و موسیقی "سرود دشت نیمور " را می سرایند و از پی آن بیلگرانان هر کدام یک بیل در دست و با جلیغه های مشکی و لباسی سپید و کلاهی نمدی به دور میدان بیلگردانی رژه می روند.


 

 نواخته شدن سرود دشت نیمور

پس از اتمام چرخش بیلگرانان به دورسکو، گروه روی سکو می آید و پس میرآب از خواندن نحوه چگونگی انجام لایروبی نهر نیمور با تشکر حاکم و الصاق نشان یادبود بر سینه میرآب، سکو را برای انجام بیلگردانی مهیا می کند.

با نواخته شدن موسیقی "سرود دشت نیمور " توسط گروه، هر شرکت کننده کار خود را آغاز می کند و با قراردادن چهار بیل در یکی از دستان و سه بیل در یکی دیگر از دستان خود و چرخاندن آنها به دور سر، افلاک و هفت آسمان را برای نعمت آبی که برایشان ارزانی داشته سپاس می گویند؛ این موسیقی تا پایان چرخاندن بیل ها توسط هر بیلگردان ادامه دارد.
 
 
بیل گردانی مخصوص مردان قوی

بیلگردانی جزو سخت ترین کارهاست و جز افرادی که بسیار بیل زده باشند و در لایروبی شرکت کرده باشند اغلب افراد قادر به بلند کردن آن نیستند اما مردان دلیر این دیار با بلند کردن و چرخاندن حداقل سه دور بیل در آسمان مورد تشویق قرار می گیرند.
 

به فردی که بتواند بیشترین چرخش بیل را داشته باشد یک گوسفند هدیه می گیرد.
 
آئینی به وسعت همیاری و تلاش دسته جمعی


 
بیل گردانی از آن دسته از بازی ها و مراسم هایی است که نمادی از تلاش دسته جمعی و همیاری گروهی را به نمایش می گذارد.
 
اهمیت این آئین در به هم پیوستگی آدمها برای یک هدف وآرمان است.
 
این آئین در سال 1386 در فهرست ملی آثار کشور به ثبت رسیده است.
 
نیم‌وَر یا نیمه‌ور شهری تاریخی است که در بخش مرکزی شهرستان محلات در استان مرکزی قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان و اشکانیان باز می‌گردد.
 
این شهر دارای آثار تاریخی متعدد و کوه‌های سنگی دارای معادن سنگ غنی تراورتن، فلوئورین و سنگ‌های تزیینی است.

مراسم بیلگردانی شهر نیم ور پس از پایان لایروبی نهر بزرگ این شهر انجام می شود. این آیین قدمتی دو هزار ساله دارد و در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است. بیل گردانان با بستن یک سه بیل و یک چهار بیل (جمعا هفت بیل)با موی بز به یکدیگر و چرخاندن آن به دور سر تمام هفت آسمان را برای نعمت آب شکر می گویند.






تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.
در حالیکه 70% مردم خواب های رنگی می بینند، 30% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی کاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی که در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.


_ بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند
اگرچه ما حدود 90% خواب هایمان را فراموش می کنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، کشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت کرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف که الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می کردند، اشاره کرد.
 

_ فلج موقت هنگام خواب دیدن
شاید بسیاری از ما ندانیم که در هنگام خواب دیدن بدنمان به طور موقت دچار فلج می شود. مطالعات نشان داده که این امر پاسخ طبیعی بدن به حرکات ناگهانی در هنگام رویا و خواب های پرهیجان است که ممکن است باعث افتادن یا آسیب به فرد می شود، بنابراین به طور طبیعی از نظر فیزیکی غیرفعال می شود.


_ خوابها قابل کنترل هستند
همانطور که می دانیم، خواب مراحل مختلفی دارد تا به عمیق ترین سطح خود برسد. در فاز خاصی که به آن "رویای شفاف" می گویند، می توان مراحل خواب را کنترل کرده و حتی نتیجه آن را تغییر داد.


_ خوابها با زبان غیر مستقیم صحبت می کنند
اگرچه تحقیقات زیادی در زمینه تعبیر خواب انجام شده و کتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شده، اما واقعیت این است که روها به زبان نشانه ها صحبت نمی کند که قابل تفسیر و تعبیر باشند. رویاها در واقع معانی عمیقی دارند که تنها ضمیر ناخودآگاه قادر به فهم آن است.
 

_ یادآوری رویاها معمولا سخت است
اغلب زمانی که از خواب بیدار می شویم، تنها قسمت های کمی از رویای خود را به یاد می آوریم. بنابراین رویاها تقریبا همیشه فراموش می شوند، مگر اینکه در مراحل خاصی از خواب بیدار شویم.


_ رویای انجام کارهایی که در واقعیت از آنها منع می شویم
واقعیت جالب دیگر درباره رویاها، این است که ما معمولا خواب کارهایی را می بینیم که در بیداری از آنجام آنها منع می شویم، به عنوان مثال شخصی که خوردن شیرینی جات برایش ممنوع است، معمولا خواب خوردن شکلات و شیرینی را می بیند. علاوه بر این، شرایط پزشکی و اختلالات روانی نیز می تواند تاثیر مستقیمی روی رویاها داشته باشد.
 

_ رویاها و خواب های آشفته، می تواند به بیماری های روانی منجر شود
خواب و رویای عمیق در مرحله ای به نام "آر ای ام" نقش مهمی در سلامتی فرد دارد. مطالعه ای که روی تعدادی دانش آموز انجام شده بود، نشان داد که گروهی از آنها که در شروع مرحله "آر ای ام" بیدار می شوند، حساس تر و عصبی تر می شوند و در صورت ادامه این روند، دچار مشکلات روحی و روانی نیز خواهند شد.
 

_ افراد نابینا هم خواب می بینند
نکته جالب درباره خواب افراد نابینا این است که افرادی که از نابینایی مادرزادی رنج می برند، رویاهایی می بینند که در عالم واقع آنها را حس می کنند، اما افرادی که پس از تولد و بر اثر حادثه نابینا شده اند، خواب های عادی می بینند.


_ حیوانات نیز خواب می بینند
مطالعات نشان می دهد که حیوانات نیز دقیقا مشابه انسانها، خواب می بینند.


_ کودکان بیشتر از افراد بالغ کابوس می بینند
مطالعات آماری، تعداد کابوس های شبانه کودکان نسبت به بزرگسالان را تائید می کند.






تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 11:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">