سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
در این مطلب قصد داریم تا شما را با کشورهایی که بیشترین میزان طلاق در سال 2012 را دارند آشنا کنیم.
باشگاه خبرنگاران: طلاق امروزه به یکی از بزرگترین معظلات اجتماعی در سطح جهان بدل شده است. مشکلی که تقریبا در اکثر کشورهای جهان به شکلی وجود دارد. در کشورهای مختلف دلایل بسیار زیادی برای این امر مطرح شده است. مشکلات مالی ، عدم وفاداری زوجین به یکدیگر ، استفاده از مواد مخدر و یا مشروبات الکلی از جمله دلایل طلاق در بسیاری از کشورها است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با کشورهایی که بیشترین میزان طلاق در سال 2012 را دارند آشنا کنیم.

1ـ روسیه

کشور روسیه به عنوان وسیع ترین کشور جهان دارای بالاترین نرخ طلاق است. چیزی در حدود 5.38 درصد از ازدواج ها در این کشور به طلاق می انجامد. بسیاری از کارشناسان دلیل این نرخ بالای طلاق در کشور روسیه را بداخلاقی مردان روسی می دانند. مسائلی همچون ضرب و شتم زنان ، خیانت به همسران و عدم پرداخت هزینه های زندگی از طرف شوهران از جمله دلایل بالا بودن نرخ طلاق در این کشور است. بسیاری معتقد هستند که به همین علت است که بسیاری از زنان روس ترجیح می دهند با مردان خارجی ازدواج کنند.

2ـ آروبا

به شکل عجیبی این جزیره کوچک در میانه دریای کارائیب دارای دومین میزان بالای طلاق در جهان است. این جزیره کوچک که به نوعی هنوز زیر نظر کشور هلند اداره می شود و دارای جمعیتی در حدود 101 هزار نفر است دارای نرخ طلاقی در حدود 5.27 درصد است. در این میان کارشناسان معتقد هستند که عدم شناخت و راضی نبودن از ازدواج در این جزیره باعث شده است تا نرخ طلاق در این جزیره کوچک اینقدر بالا باشد.

3ـ آمریکا

کشور آمریکا به عنوان سومین کشور با بیشترین آمار طلاق در جهان شناخته می شود. بسیاری معتقد هستند که ازدواج های بین نژادها و فرهنگهای مختلف و همچنین عقاید مذهبی متفاوت باعث بالا رفتن نرخ طلاق در این کشور شده است. در این میان موج مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر به سمت ?مریکا ?مده است از دیگر دلایل افزایش میزان طلاق در این کشور است.

4ـ پاناما

کشور پاناما در ?مریکای لاتین با داشتن نرخ طلاقی در حدود 3.8 درصد چهارمین کشور در این لیست است. کارشناسان خیانت زوجین را از مهم ترین دلایل وقوع طلاق برشمرده و می گویند که خیانت در این کشور به سن خاصی محدود نیست و زوج های جوان و یا حتی زوج هایی میان سال و سالمند نیز از این مشکل در امان نیستند. بعضی این مشکل را بی ارتباط به مشکلات اقتصادی نمی دانند.

5ـ اوکراین

این عضو سابق اتحاد جماهیرشوروی سابق از جمله کشورهایی است که دارای میزان طلاق بالایی است. کارشناسان معتقد هستند که تغییرات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده پس از فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال اوکراین از جمله دلایل بالا بودن نرخ طلاق در این کشور است. نرخ طلاق 3.79 درصد در این کشور باعث شده است که زوج های جوان در این کشور خیلی به دنبال بچه دار شدن نیز نباشند.

6ـ بلاروس

کشور بلاروس به عنوان یکی دیگر از اعضای شوروی سابق از جمله کشورهایی است که دارای درصد طلاق بسیار بالایی در جهان است. بنا بر مطالعات انجام شده نرخ طلاق 3.77 درصد در این کشور و تمایل پایین مردم به بچه دار شدن در این کشور به دلیل مشکلات مالی است.

7ـ مولداوی

این کشور اروپای شرقی و بخشی از اتحاد جماهیرشوروی سابق یکی دیگر از کشورهای با میزان طلاق بالا است . نرخ طلاق در این کشور در حدود 3.5 درصد است. در این میان مسائل فرهنگی و نقش های متفاوتی که زنان در این کشور به عهده گرفته اند به همراه مشکلات اقصادی و سیاسی موجود در مولداوی باعث شده است تا میزان طلاق در این کشور بالا باشد.

8ـ کوبا

این کشور حوزه دریای کارایئب یکی دیگر از کشورهای با میزان طلاق بالا است. مشکلاتی اقتصادی و همچنین میزان بالای ازدواج های مصلحتی برای مهاجرت از کشور یکی از دلایل اصلی بالا بودن طلاق در کوبا است. میزان طلاق در این کشور در حدود 3.16 درصد است.

9ـ جمهوری چک

این کشور شرق اروپا در به دلیل ترکیب فرهنگی گوناگون حاکم بر این کشور دارای نرخ طلاق بالایی است. نرخ 3.11 درصد طلاق در این کشور یکی از بالاترین نرخ های طلاق در قاره اروپا است. مهاجران لهستانی ، رومانیایی و آلمانی که در این کشور حضور دارند با هم ازدواج کرده و در اکثر اوقات به دلیل تفاوتهای فرهنگی بین این قومیتها این ازدواج ها به طلاق می انجامد.

10ـ کره جنوبی / لتونی

این دوکشور با هم و به صورت مشترک مقام دهم را در زمینه کشورهایی با بالاترین میزان طلاق را به خود اختصاص داده اند. بر اساس گزارشات موجود این دو کشور دارای نرخ طلاقی در حدود 3.05 درصد هستند. بنا بر نظر کارشناسان در این دو کشور نیز مسائل اقتصادی از جمله مهمترین دلایل طلاق زوجین است.





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 9:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یکی از نقش‌های وسوسه‌انگیز برای بازیگران مرد حضور در نقش روحانی است؛ تعدادی از بازیگران ایرانی فرصت ایفای این نقش را داشته‌اند و گاه برخی علاوه بر جذابیت‌های نقش خود چیزی به آن اضافه کرده و نقش روحانی را به عنوان کاری متفاوت در کارنامه خود ثبت کرده‌اند
روزنامه اعتماد : یکی از نقش‌های وسوسه‌انگیز برای بازیگران مرد حضور در نقش روحانی است؛ تعدادی از بازیگران ایرانی فرصت ایفای این نقش را داشته‌اند و گاه برخی علاوه بر جذابیت‌های نقش خود چیزی به آن اضافه کرده و نقش روحانی را به عنوان کاری متفاوت در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و برخی نیز بیش از داشته‌های خود نقش به آن نیفزوده‌اند و به‌طور کلی قرار گرفتن در این جایگاه به واسطه حساسیت‌ها و اهمیت روحانیون در جامعه خود نقش را فارغ از نوع ایفای آن تماشایی می‌کند.

بازیگران در قبای روحانیت

فیلم‌هایی که فضایی تاریخی دارند، خود فرصتی برای حضور روحانیون در فیلم‌ها به وجود می‌آورد. خسرو شکیبایی در همین شرایط نقش آیت‌الله مدرس را در مجموعه «مرغ حق» به کارگردانی هوشنگ توکلی بازی کرد. فخرالدین صدیق‌شریف هم در مجموعه «شکار شاه» ساخته سعید نیک‌پور نقش سیدجمال‌الدین اسدآبادی را ایفا کرد.


نگاه تاریخی فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی زمینه تصویر کردن دو نقش مهم امام خمینی(ره) و فرزند فقید ایشان حاج سیداحمد خمینی را ایجاد کرد و عبدالرضا اکبری و محمدرضا شریفی‌نیا این دو نقش را ایفا کردند.

فیلم‌هایی که درباره روحانی‌ها ساخته می‌شود، بستری است برای تصویر کردن شمایل روحانیون مقابل دوربین مانند پرویز پرستویی و شاهرخ فروتنیان در «مارمولک» ساخته کمال تبریزی و بهروز شعیبی در «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان که نقش طلبه‌یی را ایفا کرد. مهران رجبی هم در فضای مربوط به طلبه‌ها و روحانی‌های فیلم «زیر نور ماه» ساخته رضا میرکریمی ایفای نقش روحانی را برعهده داشت.


افشین هاشمی در «خیلی دور، خیلی نزدیک» رضا میرکریمی، رضا کیانیان در دو مجموعه «کیف انگلیسی» ضیاءالدین دری، محمدرضا گلزار در «توفیق اجباری» محمدحسین لطیفی، فخرالدین صدیق‌شریف در «اخراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی، هدایت هاشمی در «لطفا مزاحم نشوید» محسن عبدالوهاب، حامد بهداد در «کیمیا و خاک» عباس رافعی، پارسا پیروزفر در «وقت چیدن گردوها»ی ایرج امامی، فرهاد اصلانی در «یه حبه قند» رضا میرکریمی، داریوش کاردان در مجموعه «سقوط یک فرشته» بهرام بهرامیان، محمدرضا شریفی‌نیا در «صندلی خالی» سامان استرکی و اخیرا پژمان بازغی در «روز ملاقات» مهرداد غفارزاده در نقش روحانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

پرویز پرستویی؛ روحانی پرحاشیه

تصور می‌شد فیلم «مارمولک» از آن جهت که نقش اصلی آن را کسی با لباس روحانیت بازی می‌کند حساسیت‌برانگیز باشد و دقیقا همین‌طور شد و فیلم قبل از اکران با حاشیه روبه‌رو شد؛ نمایش آن در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر جوایز بین‌المذاهب را برایش به همراه داشت، اما این موضوع از آن مواردی نبود که فقط نظر مدیران سینمایی درباره آن اهمیت داشته باشد و واکنش‌ها و جوسازی‌هایی خارج از سینما صورت گرفت و فیلم را از نیمه اکران به پایین کشید و سازندگان آن را با تهدیدهای جدی روبه‌رو کرد و در نهایت فیلم تبریزی را ناکام و مخاطبان را از ساخته کمدی تبریزی محروم کرد. نخستین تصویر روحانی در این فیلم با حضور شاهرخ فروتنیان شکل می‌گرفت، او که در کنار تخت رضا مارمولک با بازی پرویز پرستویی در بیمارستان بستری بود، «شازده کوچولو» در دست داشت و مطالعه می‌کرد و لباس‌های او فرصتی برای رضا مارمولک به وجود آورد تا با شمایلی متفاوت از بیمارستان بگریزد و در موقعیتی متفاوت قرار بگیرد.

رضا مارمولک که دزدی با همه ویژگی‌های چنین شخصیتی بود، با این لباس از بیمارستان خارج می‌شود و به روستایی مرزی می‌رود تا از مرز بگریزد، اما اتفاقات این روستا و البته لباسی که بر تن دارد، مانعی تازه برای اوست.

پرستویی در ایفای نقش دووجهی دزد و روحانی موفق ظاهر شد تا حدی که می‌توان با قطعیت گفت حتی این نقش او را بیش از حاج کاظم «آژانس شیشه‌یی» در ذهن عموم مخاطبان ماندگار کرد؛ این بازیگر با درک درست از نقش خود و البته با اتکا به فیلمنامه و کارگردانی موقعیت‌های کمیک را به درستی درک کرد و شاید همین خندیدن تماشاگران به گفته‌های یک روحانی روی منبر و بالا رفتن او از دیوار بود که برای «مارمولک» و سازندگانش دردسرساز شد.

تقریبا اکثر مخالفان فیلم که از شهرستان‌ها موضع‌گیری خود را در مقابل این فیلم آغاز کردند، بازگشت شخصیت اصلی فیلم را در پایان کار نادیده گرفتند و با تکیه بر نکات ذکر شده فیلم تبریزی را توهین به جامعه روحانیت ارزیابی کرد و تبریزی را از پرداخت به این طیف و پرستویی را از تکرار این نقش منصرف کردند. پرستویی به واسطه جایگاه خاصی که نقش رضا مارمولک در ذهن‌ها پیدا کرد، با وجود همه موفقیتش در ایفای این نقش سخت دیگر در ادامه راه بازیگری لباس روحانی بر تن نکرد تا همه او را با لباس روحانی جعلی رضا مارمولک به خاطر داشته باشند.

رضا کیانیان؛ روحانی‌ای با کیف انگلیسی

رضا کیانیان بازیگری است که نوع بازیگری او همواره نام او را پیش از نقش مقابل تماشاگر قرار می‌دهد؛ اما از معدود دفعاتی که به جا آوردن کیانیان کار سختی برای تماشاگر می‌شود، زمانی است که او لباس روحانی به تن می‌کند.

او در «کیف انگلیسی» این لباس را بر تن کرد. او در «کیف انگلیسی» با کاری خاص روی صدای خود و نوع بیانش توانست آنچه از او انتظار می‌رفت را برآورده کند.

کیانیان در معدود قسمت‌هایی از این مجموعه مقابل دوربین ظاهر شد، اما نوع بازیگری او و ارتباط مستقیم او با شخصیت اصلی داستان با بازی علی مصفا سبب شد تلاشی که کیانیان برای ایفای این نقش صرف کرد به خوبی دیده شود، در عین حال به واسطه متعهد بودن داستان و نقش به الگوی در ذهن جا افتاده روحانیت ایفای چنین نقشی برای کیانیان مساله‌ساز نشد.



«فرزند صبح» و چهره‌های روحانی‌اش

بهروز افخمی بیش از هفت سال سرگرم کامل کردن «فرزند صبح» بود و تلاش در این مدت طولانی به واکنش‌های منفی منتقدان در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و در نهایت بلاتکلیف شدن فیلم در اکران منجر شد. او ماجــرای زندگـی امام خمینی (ره) را دستمایه این فیلم قرار داد و مقاطعی از کودکی، جوانی، میانسالی و پایان عمر ایشان را تصویر کرد. در دو بخش جوانی و میانسالی امام خمینی، هادی حیدری و عبدالرضا اکبری لباس روحانی بر تن کرده و نقش ایشان را ایفا کردند.

با توجه به حساسیت نقش مربوط به دوران میانسالی ایشان یکی از بازیگران تلویزیون و سینما بازی در نقش را برعهده گرفت. عبدالرضا اکبری که گریم اعمال شده روی چهره او، امتیاز بالایی برای کار او در اختیارش قرار داد، با سکوت‌ها و حرکات صورت سعی کرد به شخصیتی که تصویرش همچنان در ذهن‌ها باقی است، نزدیک شود.

هرچند نتیجه کار فیلم چندان مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت و انتظارات هفت هشت ساله را برآورده نکرد، اما ایرادی هم به صورت مشخص از بازی اکبری در این نقش حساس گرفته نشد.

در مقطع پایان عمر امام (ره) دیگر تصویری از ایشان دیده نمی‌شود و بر اساس پی او وی ایشان چهره فرزند فقیدشان حاج سیداحمد خمینی با بازی محمدرضا شریفی‌نیا دیده می‌شود. به گفته بازیگر این نقش خانواده فرزند امام‌(ره) با بازیگری شریفی‌نیا در این نقش موافق بودند و این بازیگر نیز در فرصت محدودی که برای حضور مقابل دوربین در اختیار داشت، تلاش کرد مسوولیت سخت بازیگری را در نقشی که تصویر او برای بسیاری خاطره‌انگیز و زنده است، به درستی ایفا کند.

خسرو شکیبایی؛ مرغ حق آیت‌الله مدرس

زمانی که خسرو شکیبایی درگذشت، یکی از بهترین بازی‌های او که همواره از آن یاد شد و بسیار به عنوان حضوری شگفت‌انگیز از آن یاد کردند، بازی شکیبایی در مجموعه «مرغ حق» در نقش آیت‌الله مدرس و مونولوگ طولانی او در مجلس، تحسین همگان را به همراه داشت.

قدرت بیان او در آن لحظات و نزدیک شدن او به چهره‌یی تاریخی، تصویری ماندگار از بازیگری ساخت که در کارنامه کاری خود نقش‌هایی بسیار متفاوت گرد هم آورد.

فیلم‌هایی با نگاهی به روحانیون

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم‌های «طلا و مس»، «مارمولک» و «زیر نور ماه»، به‌طور مشخص دغدغه تصویر کردن روحانیون بر پرده سینما را دارد.

او این حرکت را با فیلم «زیر نور ماه» آغاز کرد. حرف او بر سر تردید‌های یک طلبه برای ملبس شدن بود و اینکه پذیرش لباس تا چه حد می‌تواند برای کسی که دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده امکان‌پذیر باشد.

موضوع این فیلم بر گرفته از دغدغه‌های گروهی خاص در جامعه بود، اما کیفیت فیلم میرکریمی و نگاه انسانی موجود در فیلم مخاطبان آن را بسیار گسترده‌تر از این گروه خاص کرد.

به واسطه فضای فیلم، افراد زیادی با لباس روحانی مقابل دوربین قرار گرفتند اما یکی از چهره‌هایی که خود نیز با لباسش واکنش‌های اطرافیان را به همراه داشت، مهران رجبی بود. در بخشی از فیلم این لباس دردسرهایی را برای این بازیگر موجب می‌شود و این با بازی رجبی سروشکل درستی به خود می‌گیرد.

بهروز شعیبی که تجربه حضور در پشت دوربین را داشته، در فیلم «طلا و مس» در نقش مقابل نگار جواهریان نقش طلبه‌یی جوان را برعهده دارد که در زندگی شخصی خود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و این چالش‌هایی میان جایگاه اجتماعی او، مسیری که در آن گام برمی‌دارد و زندگی خانوادگی‌اش، قرار می‌دهد.

شعیبی با همه تجربه کم خود در زمینه بازیگری به نوعی این نقش را ایفا کرد که هرچند بیشتر حضور جواهریان در این فیلم مورد توجه قرار گرفت، اما توانست همراهی خوبی با این بازیگر داشته باشد و کاری قابل قبول مقابل تماشاگر قرار دهد.

صدیق‌شریف؛ بازیگر نقش‌های روحانی

فخرالدین صدیق‌شریف در فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلفی در نقش روحانی حاضر شده‌ است که می‌توان از مهم‌ترین آنها به نقشش در فیلم «اخراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی و مجموعه «شاه شکار» سعید نیک‌پور اشاره کرد.

روحانی فیلم «اخراجی‌ها» یکی از معدود شخصیت‌هایی است که از افتادن در شوخی‌های فیلم دور می‌ماند و شاید تجربه شوخی با چهره روحانی در فیلم «مارمولک» سازنده «اخراجی‌ها» را از انجام دادن این ریسک بزرگ بازداشت و فخرالدین صدیق‌شریف روحانی فیلم را به عنوان چهره‌یی مثبت در کنار مجموعه‌یی از شخصیت‌های حاضر برای خنداندن تماشاگر قرار داد.

او در مجموعه «شاه شکار»، نقش سیدجمال‌الدین اسدآبادی را بازی کرد؛ نقشی که به گفته او برای ایفای آن تحقیقات و مطالعاتی طولانی و فراتر از آنچه فیلمنامه در اختیارش قرار داد، انجام داده بود. نقش سیدجمال‌الدین اسدآبادی نخستین حضور این بازیگر در تلویزیون بود.

پارسا پیروزفر؛ وقت چیدن گردوها



پارسا پیروزفر در «وقت چیدن گردوها» ساخته ایرج امامی برای تصفیه نفس خود و مطالعه درس‌هایش به عنوان یک طلبه در جوار مرقد عارفی ساکن می‌شود. چالش‌های میان او و متولی این مرقد داستان را پیش می‌برد. این فیلم فرصتی برای نمایش به دست نیاورد.

محمدرضا گلزار نیز در میان همه نقش‌هایی که بازی کرده، در بخش ابتدایی فیلم «توفیق اجباری» نقش یک روحانی را بازی می‌کند. این فیلم که در اصل به ماجرای زندگی یک ستاره سینما می‌پردازد، در ابتدای کار فرصتی برای دیده شدن گلزار در لباس یک روحانی به وجود می‌آورد.

پژمان بازغی نیز به تازگی در فیلم مهرداد غفارزاده نقش یک روحانی را ایفا کرده که البته هنوز حاصل کار این بازیگر دیده نشده است و داریوش کاردان نیز در مجموعه «سکوت یک فرشته» چنین نقشی ایفا کرد.

مجموعه «سقوط یک فرشته» ساخته بهرام بهرامیان نیز فرصتی بود تا داریوش کاردان در نقش یک روحانی ظاهر شود.

حامد بهداد در «کیمیا و خاک» ساخته عباس رافعی با لباس روحانی مقابل دوربین حاضر شد و این کار برای بازیگری که همواره نمود بیرونی نقش‌هایی که ایفا کرده، گاه بیش از حد توقع بوده، کاری متفاوت از او محسوب می‌شود. او نقش یک استاد دانشگاه و روحانی را در این کار برعهده داشته؛ فیلمی که هنوز اکران عمومی نشده است.

محمود پاک‌نیت در فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» به کارگردانی ماشاءالله شاهمرادی‌زاده در نقش یک روحانی ظاهر شده است. در این فیلم شخصیت روحانی در موقعیتی قرار می‌گیرد که اتفاقات کمیکی را به همراه دارد. این فیلم ماجرای چند جوان را روایت می‌کند که قصد دارند در خانه‌یی دور هم جمع شده و پارتی برگزار کنند اما ناگهان یک روحانی به این خانه وارد می‌شود و برنامه‌ها را تغییر می‌دهد.

حسین محجوب نیز در فیلم «او» ساخته رهبر قنبری نقش یک روحانی را بازی کرده است. او برای این حضور در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفت. این فیلم روایتی از مردی روحانی است که در دامنه‌های کوه سبلان به عنوان امام جماعت مورد اعتماد است و مردم برای بیان مشکلات خود به او مراجعه می‌کنند.

حضورهای کوتاه و به‌یادماندنی


رضا میرکریمی بعد از تجربه «زیر نور ماه» در «خیلی دور، خیلی نزدیک» هم نگاهی به شخصیتی روحانی دارد. افشین هاشمی در قامت یک روحانی در بخشی از مسیر دکتر عالم با بازی مسعود رایگان قرار می‌گیرد و با سخنانش ناخواسته تصویری دیگرگون از مرگ در مقابل چشمان دکتر عالم قرار می‌دهد.

فرهاد اصلانی نیز در فیلم دیگری از رضا میرکریمی لباس روحانی به تن می‌کند؛ شخصیتی که تردیدها و نگرانی‌های او گاه انتقادهای برخی تفکرهای تندرو را به همراه داشت. اصلانی با وجود آنکه نقش روحانی را در این فیلم ایفا می‌کند، به صورت متظاهرانه از دین و دینداری نمی‌گوید و بیشتر درگیر مسائل شخصی خود است، اما قرار گرفتن او در کنار باجناق‌‌ها و دنیای متفاوت آنان، اعتقادهای مذهبی او را به رخ می‌کشد.

بازی اصلانی در کنار جنازه دایی در حالی که تلاش می‌کند نگرانی خود را از مرگ و بیماری‌اش که به تازگی متوجه آن شده، فراموش کند، یکی از بخش‌های به‌یادماندنی فیلم است.

اما آنچه هدایت هاشمی در فیلم «لطفا مزاحم نشوید» محسن عبدالوهاب از یک روحانی ارائه می‌کند، در فاصله میان خلق لحظات کمیک و جدی در رفت و آمد است.

دزدیده شدن کیف او از سوی یک دزد و درخواست عجیب او برای روضه‌خوانی پای تلفن منجر به رفت و آمد در میان این دو فضا می‌شود.






تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 9:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مقایسه دو خودروی خانوادگی
سمند LX و تندر 90 که فاکتورهای انتخاب آنها برای خریدار ایرانی تقریبا مشابه یکدیگر است؛ فاکتورهایی مثل خانوادگی و جادار بودن، داشتن هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول. نگاهی به نکات مثبت و منفی این دو رقیب می اندازمی تا مشخص شود بالاخره خرید کدام یک از این دو خودروی جاافتاده بازار می توانند از هر لحاظ به صرفه تر باشد.
 برترین ها به نقل از هفت صبح : مطمئنا همه کسانی که برای خرید خودروی شخصی بودجه ای حول و حوش 15 میلیون تومان کنار می گذارند این دو خودروی خانوادگی را در لیست انتخاب هایشان قرار می دهند.

سمند LX و تندر 90 که فاکتورهای انتخاب آنها برای خریدار ایرانی تقریبا مشابه یکدیگر است؛ فاکتورهایی مثل خانوادگی و جادار بودن، داشتن هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول. نگاهی به نکات مثبت و منفی این دو رقیب می اندازمی تا مشخص شود بالاخره خرید کدام یک از این دو خودروی جاافتاده بازار می توانند از هر لحاظ به صرفه تر باشد.


نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و به نوعی کلاسیک تر است. همچنین در طول دوره تولید می توان گفت تا حد زیادی به پختگی رسیده و در عین حال نسبت به سایر مدل های سمند ظاهر معقول تری دارد. از سوی دیگر طراحی تندر 90 جدیدتر است ولی این به معنی بهتربودن آن نیست.

نوع طراحی چراغ های عقب به همراه گلگیرهای کوچک و ارتفاع بلند این خودرو باعث شده خریاران کمی درمورد آن دچار تردید شوند. در کل ظاهر سمند که نوعی نمونه برداری از اتاق سری 3 «ب ام و» است بهتر و معقول تر از تندر 90 به نظر می رسد.

وضعیت فنی:

 موتور 16 سوپاپ تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعته نرم و دقیق، ظرف 10/2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن هم به 208 کیلومتر می رسد. درحالی که موتور سمند قدیمی تر بوده و تنها هشت سوپاپه است و 100 اسب بخار نیرو تولید می کند.

ضمن اینکه شتاب آن 11/9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است. همچنین وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبک تر بوده که باتوجه به این سبکی و موتور قوی تر و گیربکس دقیق ترش می توان گفت تندر 90 از لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر قرار می گیرد.


نمای داخلی:

فضای داخلی اتاق تندر 90 به دور از هرگونه هیجان، کاملا ساده است درحالی که سمند از طراحی به مراتب بهتر و معقول تری بهره می برد اما یادمان باشد یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و مخصوصا ستون های A جلویش است که به علت پهن بودن دید راننده را تا حدی محدود می کند که باید به آن عادت کنید.

 این ضعف در تندر 90 به شکل محدود بودن دید عقب خود را نشان می دهد. در کل نمی توان گفت طراحی داخلی کدام یک از این دو خودرو شرایط بهتری دارد و این سلیقه خریدار است که تصمیم نهایی را می گیرد.



وضعیت رانندگی:

هر دو به ترمزهای ضدقفل ABS مجهز هستند که در سمند به دلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن عملکردش با تاخیر اندکی همراه است. درمورد دینامیک در حرکتهای مارپیچ، سمند به خاطر وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد مناسب تری دارد و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر به نظر می رسد.

ولی تمام کسانی که پشت رل تندر نشسته اند اعتقاد دارند که هدایتش به خاطر بهره مندی از کلاچ و گیربکس نرم، بسیار راحت تر از سمند است. ضمن اینکه در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده و تنها در قسمت عقب محصول رنو خود را برتر نشان می دهد. در کل باید گفت تندر 90 از لحاظ  کیفیت رانندگی بیشتر نظر شما را جلب خواهد کرد.





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 9:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک نفر حدود 2 میلیارد تومان سکه پیش فروشی خریداری کرده است.
خبرگزاری مهر: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از خروج حباب سکه و توقف در قیمت واقعی 700 هزارتومان، ساخت شمش طلا برای اولین بار در ایران و ورود آن به بازار داخلی و ورود سرمایه‌های کلان به بازار سکه و طلا خبر داد و گفت: یک نفر حدود 2 میلیارد تومان سکه پیش فروشی خریداری کرده است.

سید قوام الدین امین در گفتگویی با بیان اینکه قیمت انواع سکه به دلیل نوسانات قیمتی انس در بازار جهانی دچار تلاطم و تغییرات زیادی شده بود، گفت: این موضوع باعث شد که اونس طلا از 1350 دلار به 2000 دلار نیز برسد که البته هم اکنون به 1653 دلار در هر اونس رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: در بخش افزایش قیمت انواع سکه نیز به دلیل رشد قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی، این بخش نیز تحریک شد که البته به نوسانات قیمت دلار هم ارتباط داشت.

امین با تاکید بر اتخاذ سیاست های بانک مرکزی و دولت در کنترل بازار سکه و طلا، ادامه داد: بخشی از مسائل به وجود آمده در این حوزه مربوط به نقدینگی سرگردانی بود که به سمت بازار سکه و طلا کشیده شد.

ورود نقدینگی سرگردان به بازار سکه و ارز

وی بیان داشت: جلسه ای با بانک بانک مرکزی داشتیم و در آنجا عنوان شد افرادی هستند که خریدهای چندمیلیارد تومانی در طرح پیش خرید سکه داشته اند و این خریدها کمتر از صنف خود طلافروشان بوده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به ورود گروه هایی از خارج صنف طلا و سکه فروشان به بازار خبر داد و با اشاره به سرمایه های جدیدی که برای کسب سود به این بخش آمده است، گفت: بعضا افراد در مشاغل دیگری فعالیت داشته اند و پس از اینکه دیدند در این حوزه درصد سوددهی بالاتری وجود دارد، به این سمت گرایش پیدا کردند.

به گفته امین، در زمینه سکه هم اکنون جو آرام است و ممکن است قیمت ا از میزان فعلی نیز پایین تر بیاید و در صورت کاهش دوباره قیمت دلار، بازار سکه نیز دچار کاهش خواهد شد.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: افرادی هستند که چندین سال در این بخش سرمایه گذاری کرده اند، ما از چند سال قبل تاکنون با برخی مشکلات و شکایات مردم در زمینه سکه ها مواجه بودیم که هم اکنون به خرید و فروش طلاهای مسروقه و همچنین سکه های تقلبی سروسامان داده شد.
ساماندهی خرید طلاهای مسروقه

وی با اعلام شناسایی فعالان تخصصی سکه و بررسی شرایط آنها، تصریح کرد: در ابتدا 70 مجوز پلمب سکه به واحدهای فعال در سطح شهر تهران داده شد که این اقدام با هماهنگی سازمان استاندارد صورت گرفت.

امین با بیان اینکه در حال حاضر 200 واحد صنفی سکه فروشی در تهران دارای مجوز پلمب سکه با کارت مخصوص و هولوگرام خود هستند، اظهار داشت: با این اقدام، آنها در برابر هرگونه شکایت، تقلب و کم و کاستی در این بخش باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در بخش طلا نیز از طریق هماهنگی با استاندارد توانستیم کدهای مشخصی را برای تمام سازندگان طلا در تهران تعیین کنیم و هم اکنون در شهر تهران 1000 کد مخصوی سازندگان طلا با کد شناسایی T وجود دارد و از این طریق تمام طلاهای ساخته شده در تهران، دارای علامت ساخت مشخص هستند.

به گفته وی، این اقدام هم اکنون در تمام کشور عملیاتی شده است و هر یک از استانها و شهرها دارای کد مشخصی برای سازندگان طلا است و می توان مسائل و مشکلات احتمالی در این بخش را از عیار طلا، اجرت ساخت و موارد دیگر پیگیری و شناسایی کرد.
واگذاری 1000کد ویژه به طلاسازان تهران

امین از تکمیل طرح واگذاری کد ساخت طلا برای تمام شهرهای کشور خبر داد و گفت: از سویی نیز به تمام فروشگاه های خرید سکه و جواهر برچسب هایی واگذار شد که شهروندان بتوانند برای خرید بدون مسائل بعدی به این فروشگاه ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: بررسی صلاحیتهای فنی افراد فروشنده و سازندگان طلا، داشتن مالکیت فروشگاه و دریافت پروانه کسب از مراحلی است که باید توسط فعالان این حوزه پیگیری شود.

وی در ارتباط با نوسانات قیمت انواع سکه در سال گذشته و حبابی بودن این قیمتها، همچنین کاهش مستمر قیمت آن در سال جاری و رسیدن به حدود 700 هزار تومان، گفت: در آن زمان که قیمت سکه به 1 میلیون تومان رسیده بود، حباب وجود داشت و حدود 200 هزار تومان قیمت غیرواقعی برای آن مطرح بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با توجه به قیمتهای فعلی، حبابی در انواع سکه وجود ندارد و قیمتها واقعی است، در زمینه ورود اولین سری از سکه های پیش فروشی به بازار، افزود: کسی که از طریق پیش خرید اقدام به سرمایه‌گذاری در سکه کرده است به راحتی آن را وارد بازار نخواهد کرد.
سکه 700هزار تومانی بدون حباب

امین با تاکید بر این موضوع که خریداران بزرگ سکه صبر می کنند و به مرور سکه های خود را وارد بازار می کنند، خاطر نشان کرد: بنابراین ورود سکه های خرد به بازار نمی تواند تاثیر چندانی در قیمت آن داشته باشد و ممکن است در حد چندهزار تومان بالا یا پایین شود که تاثیر چندانی نمی گذارد.

وی در ارتباط با اقدامات سال گذشته دولت و بانک مرکزی برای کنترل قیمتها در بازار انواع سکه و طلا، تاکید کرد: می توان گفت که تقریبا بانک مرکزی و دولت توانسته است در بازار موفق عمل کند و نقدینگی سرگردان را تا حدودی کنترل کند.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بررسی ها و جلساتی که داشته ایم، مشخص شد که برخی خریدهای بزرگی را در طرح پیش فروش داشته اند و حتی یک نفر حدود 2 میلیارد تومان سکه پیش فروش خریداری کرده است.

امین در ارتباط با احتکار سکه و انبار کردن آن به امید گران شدن از سوی فروشندگان سکه و صرافان، گفت: احتمال دارد که چنین وضعیتی نیز وجود داشته باشد؛ مگر اینکه سرمایه گذاران چه در بیرون بازار و چه در صنف فرصتهای بهتری برای سرمایه گذاری و بازدهی پول بیابند.
خریدهای میلیاردی در طرح پیش‌فروش

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این مطلب که کمتر احتکار سکه در بین فروشندگان رسمی اتفاق می افتد، اظهار داشت: ایجاد جو روانی در بازار از سوی کسانی بود که به یکباره پول های خود را وارد بازار سکه و طلا به امید کسب سود کرده بودند و سرمایه گذاری های کلانی در این بخش انجام دادند.

وی در زمینه وجود دست های پشت پرده در بازار و زمزمه اینگونه موارد از سوی فروشندگان مبنی بر اینکه عده ای در جای دیگری قیمت ها را تعیین می کنند و آنها هستند که به هر نحوی بخواهند بازار را تنظیم می کنند، گفت: دست های پشت پرده ای به آن معنا وجود نداشت اما سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که در این بخش وارد می شوند.

به گفته امین، کسانی که با هدف کسب سود و افزایش قیمتها پا به بازار سکه و طلا و ارز گذاشتند باعث تحریک بازار هستند و فروشندگان رسمی در این بخش نقش چندانی نداشته اند.
دست‌های پشت پرده و احتکار سکه

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت فروشندگانی که در بازار سکه و طلا فعالیت دارند اما اجازه پلمپ سکه را ندارند، تصریح کرد: در تهران هم اکنون 5 هزار واحد طلا فروشی داریم که بیشتر آنها دارای مجوز فعالیت هستند و برخی نیز در شرف دریافت هستند.

وی ادامه داد: از این 5 هزار واحد، برای 200 واحد مجوز پلمب سکه صادر شده است که در نقاط مختلف تهران فعالیت دارند. در بخش پلمپ غیرقانونی نیز فعلا موردی وجود ندارد، اما اگر این واحدها که مجوز دارند تخلفی را داشته باشند با آنها برخورد می شود.

امین در مورد احتمال وجود سکه های تقلبی در بازار نیز بیان داشت: هم اکنون در این بخش وضعیت خوب است و سکه های تقلبی به 1 درصد رسیده است.
سکه‌های تقلبی

نایب رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، تاکید کرد: این موضوع در سال گذشته برای اولین بار وارد صنف طلا فروشان شد و به مرحله اجرا درآمد و ما در این زمینه نشست هایی را با مجلس، مسئولان وزارت اقتصاد و مالیات بر ارزش افزوده داشتیم، در مدت یکساله کم و کاستی ها برطرف شد.

وی با اعلام اینکه در سال جاری نیز تفاهم نامه ای با سازمان امور مالیاتی کشور منعقد کرده ایم، اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده بیشتر مربوط به خریدار است که باید پرداخت شود.

به گفته امین، در سال جاری مالیات بر ارزش افزوده از 4 درصد به 5 درصد افزایش یافته است و هم اکنون پس از فروش طلا به مردم، مالیات بر ارزش افزوده نیز اخذ و به حساب دولت واریز می شود.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران در زمینه بدهی مالیاتی صنف فروشنده طلا و جواهر در تهران، افزود: مشکل اصلی در بخش مربوط به مالیات ارزش افزوده بود که با تفاهم نامه ای که منعقد شد و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته، مشکل چندانی در این بخش وجود ندارد.

وی از افزایش 1 درصدی سالیانه مالیات بر ارزش افزوده به صورت سالیانه تا سقف 8 درصد خبر داد و بیان داشت: هم اکنون مالیات بر درآمد طبق یک روالی از سنوات دور در حال پرداخت است و در این حوزه مشکلی نداریم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در مورد وضعیت ورود مصنوعات خارجی به بازار طلا و جواهر داخلی، تصریح کرد: قبلا مصنوعات خارجی بیشتر از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس و ساخت ایتالیا به صورت قاچاق وارد کشور می شد که با هماهنگی های صورت گرفته تقریبا جلوی قاچاق طلا گرفته شد.

امین خاطر نشان کرد: در حال حاضر طلاهای کارخانجات داخلی با توجه به ورود ماشین آلات چندان تفاوتی با انواع خارجی آن ندارد و کارهای ایرانی در حال افزایش در بین مردم است. اجرت مصنوعات خارجی از طلای داخلی به مراتب بیشتر است.

وی در خصوص برنامه ریزی برای ایجاد بورس سکه در کشور و وضعیت فعالیت آن، گفت: سازمان بورس از طریق برخی نشست ها با اتحادیه تهران بورس سکه را راه اندازی کرده بود ولی کم کاری هایی در این بخش صورت گرفت و کار خیلی موفق نبود و غیرفعال است.
قاچاق مصنوعات خارجی

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران از رایزنی با دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد دانشگاه صنعت طلا و جواهر خبر داد و با بیان اینکه اولین مرحله با پذیرش دانشجو در حال فعالیت است، افزود: هم اکنون ترکیه در بخش طراحی و استفاده از تکنولوژی روز پیشرفت های مناسبی را داشته است و ما نیز در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده ایم.

به گفته امین، هم اکنون ایران چهارمین کشور بزرگ مصرف کننده طلا در جهان است و اگر ما بتوانیم از طریق تکنولوژی و آموزش نیازهای داخلی را تامین کنیم. همچنین امکان اشتغال زایی در این بخش نیز وجود خواهد داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از آغاز تولید شمش طلا برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: از طریق نصب دستگاه ها و ماشین آلات و همچنین آمادگی برخی کارخانه ها، بزودی تولید شمش طلا در ایران آغاز می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون تولید شمش در دنیا فقط در ایتالیا، سوئیس و ترکیه انجام می شد، تصریح کرد: فکر می کنم تا یکماه آینده اولین سری از شمش های طلای تولیدی در ایران وارد بازار داخلی شود.
ایران در جمع سازندگان شمش دنیا

امین همچنین از هماهنگی با استاندارد برای اعمال کنترل بر ساخت و رعایت ویژگی های لازم در تولید شمش سخن گفت و بیان داشت: قرار است تولید شمش در کشور به نحوی توسعه یابد که حتی طلاهای دسته دومی که وارد بازار می شود و دوباره به مواد خام تبدیل می شود، از طریق این کارخانجات تبدیل به شمش طلا شود.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران، تاکید کرد: تا یکی دو ماه آینده تولید شمش طلا در کشور به مرحله ای خواهد رسید که دیگر کشور به انجام واردات شمش طلا نیازی نخواهد داشت. این موضوع از بزرگترین اقداماتی است که در این بخش صورت خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش از انجام هماهنگی های لازم با دولت در زمینه آغاز تولید شمش طلا در کشور خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای این کار نیز اخذ شده است.





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 8:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تندر 90 و ریو باتوجه به نزدیکی قیمت شان جزو انتخاب های مطلوب برای خرید خودروی زیر 16 میلیون تومان هستند.هرکدام نسبت به یکدیگر نقاط ضعف و قوتی دارند که شناخت آنها در انتخاب درست بسیار موثر است.

هفت صبح: تندر 90 و ریو باتوجه به نزدیکی قیمت شان جزو انتخاب های مطلوب برای خرید خودروی زیر 16 میلیون تومان هستند. این دو گزینه جدا از تشابه قیمتی، شباهت های دیگری هم با یکدیگر دارند که آنها را می توان در مصرف سوخت کم، شتاب بالا و سواری راحت خلاصه کرد. در هر صورت هرکدام نسبت به یکدیگر نقاط ضعف و قوتی دارند که شناخت آنها در انتخاب درست بسیار موثر است.


وضعیت رانندگی: ریو به دلیل ارتفاع کمتر پیچ ها را بهتر پشت سر می گذارد. ولی تندر 90 به دلیل ارتفاع زیاد حس واژگونی را منتقل می کند این در حالی است که در مسیرهای ناهموار داستان به گونه دیگری است؛ این خودرو به دلیل جلوبندی بسیار خوب و ارتفاع زیاد از مسیرهای ناهموار و جاده های خاکی عبور کرده اما ریو باتوجه به ارتفاع کم و جلوبندی نه چندان قوی قادر به رقابت با تندر 90 نخواهد بود اما فرمان ریو نرم تر است. ترمزها هم در ریو آنقدرها قوی نبوده ولی در تندر 90 به لطف سیستم ABS ترمزهای مطمئن همیشه در خدمت شما هستند. در مورد دید راننده هم باید گفت که ریو از دید خوبی برخوردار است و برای طی کردن مسیر در دنده عقب دچار مشکل نخواهد بود؛ این درحالی است که تندر 90 دید عقب بسیار ضعیفی دارد که هر راننده باتجربه ای را نیز دچار مشکل خواهد کرد.


تقابل فنی: ریو از موتوری 1/5 لیتری 16 سوپاپ نیرو می گیرد که این موتور قادر است 97 اسب بخار قدرت تولید کند از سوی دیگر تندر 90 با موتوری 1/6 لیتری 16 سوپاپ توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت را دارد. هر دو خودرو از شتاب اولیه خوبی برخوردارند اما این تندر 90 است که در شتاب صفر تا 100 ریو را پشت سر می گذارد این در حالی است که رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برای ریو کار ساده ای بوده اما تندر 90 در مدت زمان طولانی به این سرعت دست خواهد یافت. گیربکس هر دو خودرو هم پنج سرعته دستی است که عملکرد خوبی دارد.

وضعیت قطعات: تندر 90 و ریو هر دو خودروهای کم استهلاک و باکیفیتی هستند اما در مدت زمان طولانی ریو نیاز به تعمیرات کمتری دارد و با مشکلات کمتری رو به رو خواهد شد اما به رسم فرانسوی بودن تندر 90 بعد از یک سال مشکلات خاصی برای آن به وجود خواهد آمد که رفع آنها مستلزم هزینه های زیادی است. ضمن آنکه قطعات تندر 90 در بازار زیاد نیست و قیمت آن هم به مراتب بالاتر از ریو است. در کل صاحبان ریو دغدغه کمتری دارند.

نتیجه: برای انتخاب اگر به دنبال خودرویی نرم تر و راحت برای رانندگی شهری و جاده ای هستید، ریو گزینه مناسبی است این درحالی است که تندر 90 بیشتر نیازهای خانوادگی شما را برآورده خواهد کرد. به هر حال با خرید هرکدام از این خودروها شما به جیب خود آسیب نمی رسانید و هر روز مجبور نیستید در تعمیرگاه ها سرگردان باشید.

ریو

+ طراحی بهتر کابین، ظاهر عامه پسند و دید خوب راننده

- نبود ایربگ

قیمت: 14/2 میلیون

تندر90 E2

+ شتاب بیشتر، کابین جادار و جلوبندی خوب

- طراحی ظاهری

قیمت: 15/6 میلیون





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 8:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تنها شش ماه دارد اما به راحتی صحبت می کند، هنگام گرسنگی از مادرش تقاضای شیر کرده و حتی می تواند یکی از آهنگهایی موتسارت را بنوازد.او نابغه است .
روزگار نو : تنها شش ماه دارد اما به راحتی صحبت می کند، هنگام گرسنگی از مادرش تقاضای شیر کرده و حتی می تواند یکی از آهنگ هایی موزارت موتسارت را بنوازد.او نابغه است .


ایزابلا اونیشیک، نوزاد انگلیسی تباری است که از بدو تولد با نوزادان دیگر تفاوت داشت.

مادرش می گوید: ایزابلا وقتی به دنیا آمد با نوزادان دیگر در بیمارستان فرق داشت و  نگاهش عاقلانه و معنا دار بود، به همین نسبت وقتی چند روز از تولدش گذشت با صدایی نامفهوم اما معنا دار می گفت "ما" و در واقع به من و همسرم می فهماند که شیر می خواهد، و الان که او شش ماهه است با صدایی رسا می گوید: مادر ،من شیر می خواهم.

وقتی اولین بار سخنی از او شنیدیم باورمان نمی شد که دختر 3 ماهه ما بتواند به این شیوایی سخن بگوید اما الان که سه ماه از آن زمان گذشته ، می تواند خودش به دستشویی برود، به آسانی راه رفته و از همه عجیب تر اینکه آهنگ مورد علاقه من که موتسارت آن را نواخته، به راحتی با پیانو بنوازد.


پدرش که 45 سال سن دارد می گوید: من همیشه در رویاهایم دخترم را جزو نوابغ به حساب می آوردم اما باورم نمی شد که روزی این روبا به واقعیت بپیوندد.

من و همسرم در زمان بارداری وی، هیچ اقدام خاصی نکردیم تا در اثر آن فرزندمان با هوش شود، تنها تغذیه سالم در آن دوران به همسرم کمک می کرد.


اما نکته جالب این است که او در طی دوران بارداری اش گاهی نیز به آهنگ های موتسارت گوش می کرد و آن آهنگی را که از همه بیشتر دوست داشت، الان دخترم برایش می نوازد!!





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 8:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
همه خدماتی که یک خمیردندان به شما ارائه می دهد
نام خمیردندان و بوی خنک فلوراید، شاید شما را به یاد دندان های سفید و سالم و منظم بیندازد و تصور کنید این ماده سفید یگانه خاصیتی دارد و آن هم تمیزکردن و جرم زدایی از دندان ها و خوشبوکردن محدوده دهانی شماست
 برترین ها به نقل از هفت صبح : نام خمیردندان و بوی خنک فلوراید، شاید شما را به یاد دندان های سفید و سالم و منظم بیندازد و تصور کنید این ماده سفید یگانه خاصیتی دارد و آن هم تمیزکردن و جرم زدایی از دندان ها و خوشبوکردن محدوده دهانی شماست اما تجربه های مختلفی در زمینه خانه داری هست که ثابت می کند خمیردندان می تواند کاربردهای زیادی در خانه داشته باشد و به عنوان یک پاک کننده و جلادهنده، بخشی از تمیزکاری های خانه شما را بدون دردسر و ایجاد حاشیه و خطراتی که مواد شیمیایی دارند، برعهده بگیرد.

نمونه ها زیر مواردی از آن تجارب هستندکه دست کم می توانید یک بار آنها را امتحان کنید. شاید همه آنها به کار شما نیاید اما یکی، دو مورد هم تجربه خوبی می تواند باشد.


1 – گزش حشرات روی پوست بدن به طور معمول موجب خارش های شدید می شود. ذره ای از خمیردندان تحریک های ناشی از گزش حشرات را از بین می برد و با خشک کردن زخم ها و تاول ها پوست را التیام می بخشد. علاوه بر آن موجب بهبودی سریع تر محل گزش می شود.

2 – خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می تواند سوختگی های جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوست تان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. البته فراموش نکنید این یک درمان موقت است و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده زیاد است، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.

3 – اگر در قسمتی از بدن تان زخم یا لکه ای دیدید می توانید خمیردندان را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب قبل از اینکه بخوابید مقداری خمیردندان روی محل آسیب دیده بمالید و وقتی بیدار شدید آن را بشویید.

4 – ترکیبات موجود در خمیر دندان، پاک کننده بسیار مناسبی برای دندان هایی که از جنس مینا هستند به شمار می رود. بنابراین می توانید از آن به عنوان پاک کننده ای برای ناخن هایتان هم استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان، ناخن هایتان را بشویید و پس از مدتی می بینید ناخن های شما زیباتر و محکم تر شده است.

5 – اگر می خواهید از شر مه گرفتگی لنز عینک طبی یا عینک شنای تان خلاص شوید، باید کمی خمیردندان به لنزهای آنها زده و سپس آبکشی کنید.

6 – کار مداوم در آشپزخانه همواره اثراتی بر پوست و بدن ما می گذارد. مثل پوسته شدن پوست دست ها بر اثر استفاده زیاد از مایع ظرفشویی، رنگی شدن انگشتان به دلیل به کارنبردن دستکش در زمان پوست کندن مواد غذایی رنگدار مانند بادنجان، هویج و خیلی موارد دیگر اما کاری که از دست خمیردندان برمی آید این است که بوی بد به جا  مانده از مواد غذایی مانند پیاز، سیر و ماهی را از بین می برد. کافی است بعد از اتمام کار، کمی خمیردندان به دست تان بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.


7 – گاهی پیش می آید لباس یا فرش خانه شما لک شود و شما تصور کنید آن لکه ها هرگز پاک نمی شوند اما باید بدانید اگر به سرعت وارد عمل شوید و کمی خیردندان روی محل تازه لک شده بگذارید، می توانید امیدوار باشید که لکه از بین می رود. بعد از اینکه خمیردندان را به خوبی روی سطح لکه زدید، به سرعت آن را بشویید.

8 – یکی دیگر از خواص خمیردندان تمیز کردن کفش های چرمی و همچنین بهبود خراش های ایجادشده روی آنهاست. با بررسی نرم خمیر را روی قسمت آسیب دیده بکشید.

9 – پاک کردن نقاشی بچه ها نینز از روی دیوار با استفاده از خمیردندان راحت تر است.

10 – برای درخشان کردن تمامی جواهرآلات خود به غیر از مرواریدها، روی آنها خمیردندان بمالید و بعد از گذشت یک شب تا صبح آنها را با دستمالی تمیز پاک کنید و سپس بشوید.

11 – برای ازبین بردن خراش های سطحی سی دی ها و دی وی دی ها لایه نازکی از خمیردندان را چندین بار به آرامی روی آنها بکشید و بعد بشویید.

12 – خمیردندان یکی از بهترین پاک کننده ها برای کلیدهای پیانو است. یک پارچه بدون پرز و مرطوب و کمی خمیردندان به راحتی آلودگی های روی کلیدها را از بین می برد.

13 – سیلیکای خمیردندان قادر است زنگ زدگی پدید آورده در وسایل آهنی منزل تان را از بین ببرد.





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 7:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این محصول 23 اینچی دارای نسبت کنتراست متغیر 80000000 به یک است و از فناوری انحصاری ایسوس به نام exclusive Splendid برای بهینه‌سازی تصاویر استفاده می‌کند.
ایتنا : در یک حرکت کاملاً هوشمندانه و حساب شده شرکت ایسوس اولین مانیتور سه بعدی خود را که از پنل IPS بهره می‌برد به بازار ارائه کرد.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که بیش از دیگر موارد می‌تواند توجه بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های سه بعدی را در این محصول به خود جلب کند استفاده از فناوری کاربردی و در عین حال کارآمد FPR است.

 با وجود این فناوری کاربر دیگر نیازی به استفاده از عینک‌های گران قیمت Active Shutter ندارد و تنها با استفاده از عینک‌های ساده Passive که در کل دارای دو تلق ساده نصب شده روی یک فریم پلاستیکی است می‌تواند تصاویر سه بعدی را مشاهده کند.


در این فناوری تصاویر سه بعدی به صورت دو تصویر جدا برای چشم چپ و راست نمایش داده می‌شود که در این حالت عینک غیرفعال موجود ارائه شده می‌تواند با فیلتر کردن بعضی از فریم‌ها و نمایش فریم‌های منطقی حالتی را برای مغز کاربر به وجود آورد که در ان تصویر داری پرسپکتیو هستند.

در کل با این روش کاربر دیگر مشکلی از بابت سوزش چشم نخواهد داشت و در هر زمانی می‌تواند از این فناوری استفاده کند.

این محصول 23 اینچی بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت ایسوس دارای نسبت کنتراست متغیر 80000000 به یک است و از فناوری انحصاری ایسوس به نام exclusive Splendid برای بهینه‌سازی تصاویر استفاده می‌کند.

ایسوس در این صفحه نمایش از دو بلندگوی سه واتی استفاده کرده است که قادر است صدا‌های منتقل شده توسط رابط HDMI را با کیفیت مناسب پخش کند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این صفحه نمایش که برای گرافیست‌ها بسیار مهم است زاویه دید عمودی بسیار خوب آن است که این موضوع باعث می‌شود در هر زاویه‌ای رنگ نمایش داده شده در محدود واقعی دید انسان قرار گیرد و رنگ بر اساس تغییر زاویه تغییر نکند.

علاوه بر این در این محصول از امکانات ارتباطی خوبی استفاده شده است تا دغدغه‌ای در مورد اتصال وسایل تصویری مختلف به این صفحه نمایش نداشته باشید. VG23AH مجهز به یک رابط HDMI نسخه 1.4، یک رابط DVI، یک رابط D-Sub است. به این موارد طراحی جالب این صفحه نمایش را هم بیفزایید تا خیالتان راحت باشد از این که یک صفحه نمایش سه‌بعدی کاربردی بر اساس فناوری FPR خریدید که هیچ گاه از خرید آن پشیمان نخواهید شد.





تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 7:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پارک Tobu World در شهر Nikko کشور ژاپن جایگاه نمایشگاه مدلهای کوچک شده ساختمانها و آثار معروف دنیا میباشد. این مدلهای مینیاتوری در ابعاد 1/25 ابعاد آثار واقعی هستند.
گروه اینترنتی پرشین استار : پارک Tobu World در شهر Nikko کشور ژاپن جایگاه نمایشگاه مدلهای کوچک شده ساختمانها و آثار معروف دنیا میباشد. این مدلهای مینیاتوری در ابعاد 1/25 ابعاد آثار واقعی هستند. برای این آثار مینیاتوری در حدود 140000 انسان مینیاتوری طراحی شده است که چهره هیچ کدام شبیه دیگری نمیباشد. همچنین این پارک دارای بیش از 20000 درخت در ابعاد کوچک شده میباشد. طراحی و راه اندازی این پارک بزرگ و دیدنی بیش از 5 سال زمان برده است که شامل 45 نسخه از ساختمانها و سازه هایی است که در لیست سایت های میراث جهانی یونسکو هستند. در میان بناهای مختلف، وجود برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی در این مجموعه است که در دنیای واقعی وجود خارجی ندارند.
























































تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 7:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست آلمانی است، سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند و سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته، و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد اما وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل ناف آفریقا (با توجه ...به قیافه‌اش)، آنجا نشسته و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست !!!
 
بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمین? اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست.

او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعد? غذایی‌اش را ندارد.

در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند.

جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد !
 
دختر آلمانی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود.

به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند، و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را.

هم? این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است؛ مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.

آنها ناهارشان را تمام می‌کنند...

زن آلمانی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی پشتی صندلی می‌بیند، و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است....

هیچ گاه زود قضاوت نکنید






تاریخ : چهارشنبه 91/1/30 | 7:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">