سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
















































































تاریخ : شنبه 91/1/26 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


 

بسیار اتفاق افتاده است که در زندگی برای رسیدن به هدفی برنامه ریزی می کنیم و پیش می رویم اما موانع راه ، انگیزه و ایمان ما را نسبت به هدف ضعیف می کند و دلسرد می شویم و قید همه آرزوها و اهدافمان را می زنیم .


 

هدف گذاری

 


چه کار کنیم تا در این مسیر هدفمند زندگی کنیم؟

مقاومت و پایداری مهمترین عنصر پیروزی و موفقیت می باشد سعی ما در رسیدن به اهداف زندگی بالابردن کیفیت زندگی است . درس می خوانیم و کار و تلاش می کنیم تا حس و حال خوبی در مسیر زندگی داشته باشیم اما گاهی اوقات میزان رضایت ما به شدت پایین می آید و موانع ما را از مسیر واقعی منحرف می سازد .

 قدم اول=هدفمندی

در قدم اول باید هدف خود را از زندگی خود جهت و معنای واقعی دهیم گروهی هدفشان پول است و زندگی آنها فقط در جهت و بعد پول فعالیت دارد و سایر اهداف مغفول واقع می شود. گروهی فقط به علم زمینی می اندیشند و زندگی آنها فقط در جهت کسب علم فعالیت دارد و باز مجددا از سایر اهداف غافل می شوند عده ای نیز در این وادی بی هدف هستند و زندگی آنها دچار هرج و مرج و یا رسیدن به پوچی و سرگردانی است. اما شاگردان ممتاز کلاس زندگی هدفشان عبودیت و تقرب و احساس آرامش و طمانینه در سایه قرب و حضور پروردگار است. و حرکت اصلی انسان را در مسیر کمال خروج از محدودیت مادی می دانند.

از آنجایی که دین باعث می شود که فکر، روح و رفتار انسان در جهت کمال قرار گیرد و فعال شود قرآن دین را حیات بشریت خوانده است .

 قدم دوم=استقامت

بعد از تعیین هدف و برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به آن قرآن مهمترین قدم را مقاومت می داند و مقاومت به معنای پافشاری و استقامت برای هدف است.

فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا

پس همان گونه که فرمان یافته‏اى ایستادگى کن؛ و نیز آنان که همراهت به سوى خدا روى آورده‏اند [ایستادگى کنند] و سرکشى مکنید. (هود/112)

سخت ترین آیه قرآن به فرمایش پیامبر(صلی الله علیه وآله) آیه استقامت می باشد بعد از نزول سوره هود و فرمان استقامت به پیامبر در راه دین و تبلیغ هرگز وجود مبارکش خندان دیده نشد زیرا استقامت در انجام وظایف الهی و به معنایی هدفمند زیستن و پیاده کردن تعلیمات قرآن فقط برای رضای خدا کار آسانی نیست.

و هر کسی یارای ایستادگی در مقابل موانع را ندارد حال بسیاری از ما گاهی برای رسیدن به اهدافمان عقب نشینی می کنیم و به قولی سنگر را به دشمن می سپاریم و به راحتی به نمرات کم راضی می شویم و قید درس و علم را می زنیم و با کوچکترین مشکلات طلاق می گیریم و در کسب نان حلال تلاش نمی کنیم و به زودی تسلیم شیطان و راهکارهای او می شویم.

بعد از تعیین هدف و برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به آن قرآن مهمترین قدم را مقاومت می داند و مقاومت به معنای پافشاری و استقامت برای هدف است

 

 

چرا به معنایی ترس از فقر و سختی و بدبختی روح و روان ما را احاطه می کند و افکار پلید شیطانی هزاران راه حرام را جلوی پای ما قرار می دهد و متوسل به زور و ظلم و رشوه و ربا و هزار راه نرفته می شویم اما در راه حق پایداری نمی کنیم.

 

الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛ شیطان، شما را [به هنگام انفاق مال با ارزش] از تهیدستى و فقر مى‏ترساند، و شما را به کار زشت [چون بخل وخوددارى از زکات و صدقات] امر مى‏کند، و خدا شما را از سوى خود وعده آمرزش و فزونى رزق مى‏دهد؛ و خدا بسیار عطا کننده و داناست.(بقره/268)

شیطان همواره می گوید انفاق نکتید که خودتان فقیر خواهید شد ولی خدا به شما وعده آمرزش خود را می دهد و هر جایی که در راه حق و عمل خیر دچار شک و شبهه شدیم بدانید که شیطان عنان ما را در اختیار گرفته و پای ما را در راه حق می لرزاند و آری ترس یکی از موانع عدم پایداری و استقامت در راه حق و اطاعت و فرمان برداری است.

نفس

 


قدم سوم= عدم تبعیت از هواهای نفسانی و احساسات

نقطه مرکزی موفقیت ، مدیریت احساسات است.

برای زندگی در دنیا هیجانات و تمایلات خاصی در ما قرار داده شده است ما به خوردن و خوابیدن و شهوت نیاز داریم و اما برای افزایش کیفیت زندگی و هدفمندی باید بدانیم چه رفتار هایی موجب ضرر و دور شدن ما از هدف اصلی می شوند و چه رفتار هایی موجب منفعت و تقویت و حرکت به سوی هدف می شوند پس راه افزایش کیفیت زندگی مدیریت احساسات است و مدیریت احساس یعنی مهار کردن تمایلات و خواسته های توسط عقل.

وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ، و همان گونه که مأمورى [بر این دعوت] استقامت کن، و از هواهاى نفسانى آنان پیروى مکن. (شورا/15)

بهترین برنامه عدم تبعیت از هواهای نفسانی است یعنی احساسات و تمایلات تا جایی که ابزار رسیدن به هدف است صحیح و عالی می باشد و اما جایی که مانع هدف شد افراط و زیاده روی در آن انسان را به هلاکت و نابودی می کشاند.

وَلَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاکَ لَقَدْ کِدْتَ تَرْکَنُ إِلَیْهِمْ شَیْئًا قَلِیلًا

و اگر تو را ثابت قدم نمى‏داشتیم ، همانا نزدیک بود اندکى به سوى آنان متمایل شوى.(اسرا/74)

پس گام ها را استوار کنید تا به باطل گرایش پیدا نکنید و مدیریت احساسات و تمایلات در عصر کنونی از بین بردن موانع برای رسیدن به موفقیت و پیروزی است.

سستی نورزید و ضعف و زبونی نشان ندهید استقامت بهترین راه است.

وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا  وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ؛ چه بسا پیامبرانى که انبوهى دانشمندانِ الهى مسلک [و کاملان در دینِ] به همراه او با دشمنان جنگیدند، پس در برابر آسیب‏هایى که در راه خدا به آنان رسید، سستى نکردند و ناتوان نشدند و [در برابر دشمن] سر تسلیم فرود نیاوردند؛ و خدا شکیبایان را دوست دارد.(ال عمران/146)

بهترین برنامه عدم تبعیت از هواهای نفسانی است یعنی احساسات و تمایلات تا جایی که ابزار رسیدن به هدف است صحیح و عالی می باشد و اما جایی که مانع هدف شد افراط و زیاده روی در آن انسان را به هلاکت و نابودی می کشاند

پیروزی نتیجه حتمی استقامت

إِنِّی جَزَیْتُهُمُ الْیَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ

من امروز آنان را در برابر صبرى که [نسبت به مسخره و خنده شما] کردند پاداش دادم که همه آنان کامیابند(مومنون/111)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اى اهل ایمان ! [در برابر حوادث] شکیبایى کنید ، و دیگران را هم به شکیبایى وادارید ، و با یکدیگر پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا[بر موانع راه سعادت] پیروز شوید . (ال عمران/200)

خداوند در قرآن بیان می داردکه پیروزی نهایی پیامبران فقط در اثر صبر و استقامت بود.

انَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ

بى‏تردید کسانى که گفتند : پروردگار ما خداست ؛ سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند [و مى‏گویند :] مترسید و اندوهگین نباشید شما را به بهشتى که وعده مى‏دادند، بشارت باد.(فصلت/30)

نخست دل به خدا بستن وایمان محکم به او پیدا کردن سپس تمام زندگی را به رنگ ایمان در آوردن و در محور آن قرار دادن. بسیارند کسانی که دم از عشق خدا می زنند ولی در عمل استقامت ندارند . افرادی که وقتی در وادی گناه و محیط آلوده قرار می گیرند با ایمان خداحافظی کرده و عمل حرام انجام می دهند. خداوند عدم استقامت را نتیجه ضعف ایمان می داند و البته پاداش استقامت را یاری و بشارت فرشتگان.م:تبیان






تاریخ : جمعه 91/1/25 | 9:25 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این غذای خوشمزه را هم کودکان دوست دارند و هم بزرگ‌ترها. دستورالعمل تهیه‌ی آن را با هم ببینیم...

 

پیراشکی

 

مواد اولیه:

کره ذوب شده            100 گرم

آرد                            500 گرم

نمک                          یک قاشق غذاخوری

آب نیمه گرم              100 میلی لیتر

پودر خمیر مایه           یک قاشق غذاخوری

شکر                         یک قاشق چای‌خوری

 مواد میانی:  

گوشت چرخ شده                          500 گرم

پیاز خرد شده                                 یک عدد

فلفل دلمه‌ای خرد شده                 یک عدد

نمک و فلفل                                  به میزان لازم

 طرز تهیه: 

* آب را با خمیر مایه و کمی شکر درون یک ظرف می‌ریزیم و در جای نسبتاً گرم قرار می‌دهیم تا فعال شود، سپس آرد و نمک را کم‌کم اضافه کرده و در آخر کره آب شده را می‌افزاییم اگر خمیر کمی چسبنده بود مقداری آرد اضافه می‌کنیم.

* خمیر را به صورت توپ در آورده و در جای گرم به مدت یک ساعت استراحت می‌دهیم تا حجمش دو برابر شود.

* در این فاصله پیاز را تفت داده سپس فلفل دلمه‌ای و گوشت را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم آب گوشت گرفته شود. نمک و فلفل زده از روی حرارت برمی‌داریم (مواد میانی باید کاملاً سرد شود).

* خمیر را با وردنه باز می‌کنیم و با کاتر گرد می‌بریم سپس از مواد میانی درون آن می‌ریزیم و مانند پیراشکی می‌بندیم و در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می‌کنیم.م:تبیان






تاریخ : جمعه 91/1/25 | 9:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خوردن غذا در محل کار دردسرهای خودش را دارد و کمبود وقت به دلایل مختلف از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. این مسئله سبب می‌شود اکثر ما با عجله غذایمان را تمام کرده و به ادامه کار مشغول شویم.


 

تندخوردن

 

اما به نوشته ریدرز دایجست، تند خوردن دائم غذا می‌تواند تأثیر فراوانی در اضافه وزن شما داشته باشد. در تازه‌ترین شماره ژورنال پزشکی بریتانیا گزارشی از تحقیق درباره بیش از 3000 فرد میانسال ژاپنی منتشر شده که می‌تواند برای اکثر کسانی که یک وعده غذایی را سر کار میل می‌کنند، هشدار دهنده باشد. بنا به این تحقیق تندخورها دو برابر شانس چاقی مفرط در سنین بالاتر را خواهند داشت. در بخش دیگری از این گزارش آمده اگر این عادت تندخوری را در کنار غذا خوردن تا احساس سیری کامل قرار دهیم، شانس چاقی مفرط به سه برابر نسبت به افرادی که با سرعت عادی غذا می‌خورند افزایش می‌یابد. البته در حین این تحقیق مشخص شده تندخوری می‌تواند انرژی بیشتری از فرد بگیرد ولی میزان تهدید چاق شدن ناشی از آن، این مصرف انرژی اضافه را بی اثر می‌کند.

دکتر الیزابت دنی ویلسون از دانشگاه ساوت ولز (نویسنده این گزارش) تاکید می‌کند افراد با توجه به ریسک بالای تندخوری باید سعی کنند غذا را با سرعتی منطقی‌تر میل کنند و در عین حال مراقب باشند عواملی که سبب تند خوردن غذا می‌شود را از خود دور کنند.

غذا خوردن با مشغولیت ذهنی شدید و یا خوردن فست فود دو عامل موثر در تندخوری است. از دیگر عوامل اصلی می‌توان به حرف زدن در حین غذا خوردن اشاره کرد که ناخواسته سبب تندخوری می‌شود.

به طور کلی دو عامل رژیم غذایی نامناسب و نداشتن تحرک کافی عامل اصلی چاقی است که تند خوری هم این امر را بیشتر تشدید کرده و سبب اضافه وزن بیش از حد می‌شود.

 تندخوری چیست؟

غذایی که ما میل می‌کنیم، مراحلی را طی می‌کند اولین مرحله آن دهان است.غذا در دهان از جهت مزه و خارج ساختن اجزاء مضر و غیر مناسب مانند: استخوان، سنگ و... و نرم کردن و جویدن، کنترل و بازرسی می‌شود، بنابراین تند خوردن به معنی کنترل نکردن غذا است، کسانی که با عجله غذا می‌خورند علاوه بر آن که به خوبی از مزه غذاها لذت نمی‌برند زیان‌هایی خواهند دید.

نباید فراموش کرد غذایی که به تندی و سرعت بلعیده شود نمی‌تواند در معده به راحتی و آسانی با مواد تخمیری قابل حل، مخلوط شده و هضم گردد و در نتیجه تولید اختلال کرده و شکم درد و عوارض دیگر دستگاه هاضمه پیش می‌آید.

در برنامه غذایی اسلام، جویدن غذا یکی از شروط اساسی غذا خوردن است. امام علی علیه‌السلام ضمن سفارشی به فرزندش امام حسن (ع) می‌فرمود: جود المضغ (غذا را نیکو بجو). دهان، گمرک خانه معده شماست؛ و در این جا است که مأمورین گارد، هر غذایی را تفتیش می‌کنند، اخلال گران را توقیف می‌کنند و به زندان می‌فرستند، و واردین را راهنمایی می‌نمایند.

برای آن که از خوردن غذا بیشتر لذت ببرند، تا می‌توانید لقمه را در دهان معطل کنید یعنی خوب آن را بجوید و با آب دهان مخلوط کرده و با تاءنی فرو برید. اگر لا به لای لقمه شما سمی باشد یا غذای ناسازگاری وجود داشته باشد فوراً مأمورین گارد سر حدی به سلطان غدد که در مغز قرار دارد اطلاع می‌دهند؛ او فوراً دستورات لازم را به سایر غدد برای دفع شر آن خواهد داد.

غذای نجویده زحمت معده را زیاد می‌کند و غدد هاضمه را خسته و ضعیف می‌سازد و گفته کسانی که پیری را از فرسودگی غدد می‌دانند جامع عمل می‌پوشاند.

در اینجا است که معده، متعفن می‌شود و میکروب‌های گندزا که عامل دیگر پیری می‌باشند میدان برای خود نمایی پیدا می‌نمایند.

عیب دیگر غذای نجویده این است که مقداری از مواد نشاسته‌ای مستقیم وارد معده می‌شوند و به جای هضم، با زحمت دفع می‌گردند؛ و از غذا حداکثر استفاده را نمی‌توان برد.

تندخورها دو برابر شانس چاقی مفرط در سنین بالاتر را خواهند داشت

 

 

بعضی از دانشجویان یا کارگران به واسطه اشتغالات زیاد، فرصت بیشتری برای جویدن خوب ندارند و ممکن است همه غذا خوردن آنان بیش از پنج دقیقه طول نکشد، آن‌ها خیال می‌کنند با این تند خوری وقت گران‌بهای خود را از دست نداده و به شکم پرستی نپرداخته‌اند در صورتی که با این کار علاوه بر ضربه ای که به سلامتی خود زده‌اند به یقین می‌توان گفت که از عمر طولانی و وقت عزیز خود کاسته‌اند. امام ششم (ع) می‌فرمودند: اطیلوا الجلوس الموائد فانها ساعة لا تحسب من اعمارکم. (غذا خوردن را طولانی کنید یعنی آهسته آهسته و خوب بجوید زیرا لحظات آن از عمرهای شما به حساب نمی‌آید)

 

این سخن کوتاه با یک محاسبه دقیق، مطالب ارزنده بهداشتی را به ما آموخته است: در این روایت زمان جویدن غذا را جزء عمر ما به حساب نیاورده است: دلیلش هم این است که وقتی ما در غذا خوردن عجله نکنیم و خوب غذا را جویده و نرم نماییم فشار زیاد به معده و سایر دستگاه های گوارشی وارد نمی‌شود. در نتیجه هاضمه، سالم و قوی می‌ماند. هاضمه سالم باعث عمر طولانی توأم با نشاط بیشتر و نیروی کامل‌تر است. روی این حساب اگر یک کارگر به جای 5 دقیقه، بیست دقیقه از وقت خود را صرف خوردن غذا بکند پانزده دقیقه وقت اضافی مصرف کرده ولی در مقابل این پانزده دقیقه به اندازه 45 دقیقه بر عمرش افزوده شده زیرا دستگاه گوارش او ضربه ندیده و به آسانی به کار خود ادامه داده است و اگر ما برای 15 دقیقه در هر وعده غذا خوردن، 45 دقیقه عمر اضافه تصور نماییم به این نتیجه می‌رسیم: به هر مقدار که برای غذا خوردن طول داده شود از عمر به حساب نیامده است.

سلامت دندان

منفعت‌هایی که برای خوب جویدن غذا بیان شد، مربوط به دندان‌های زیبا، محکم و سالم است. دندان معیوب علاوه بر زیان‌هایی که برای بلعیدن و کم جویدن غذا بیان شد زیان‌های دیگری را نیز در بر دارد.

بلکه دندان‌های کثیف و چرکین و پوسیده علاوه بر آن که قدرت نرم کردن غذا را ندارند، خود ماه چرکی خطرناکی است که باعث امراض دیگری خواهد بود.

این مطلبی است که دکتر اتر – مایر طی اعلامیه خود برای انجمن بیماری‌های پیری فرستاده است: «عقیده شخصی من این است که دندان‌های فاسد خطری مهیب و کشنده دارد. عفونت‌های چرکی و دندان‌های پوسیده و خراب که در عین حال بی درد است در تمام بدن منتشر شده و سبب بیماری‌های سخت و غیر مترقبه در قلب و مفاصل می‌شود.»م:تبیان






تاریخ : جمعه 91/1/25 | 9:8 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا است که عده‌ی زیادی از مردم را گرفتار خود کرده است.


 

انگور و سویا

 

متأسفانه سالانه نزدیک به 8 میلیون نفر در سرتاسر جهان به دلیل فشارخون بالا و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند. برای همین محققان بی وقفه در حال انجام پژوهش‌های متعدد هستند تا راه های جدیدی برای مقابله با این بیماری پیدا کنند.

اخیراً نتایج دو پژوهش مربوط به بیماری‌های قلبی نشان داده است که انگور و سویا برای مقابله با فشار خون بالا موثر عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید با ما همراه شوید.

اخیراً در شصت و یکمین کنفرانس سالانه‌ی American College of Cardiology که در شیکاگوی ایالات متحده‌ی آمریکا برگزار می‌شود پژوهش‌هایی ارائه شد که انگور و سویا را دو سلاح خوب برای مقابله با فشار خون بالا معرفی کردند. به خاطر اینکه انگور حاوی پتاسیم و سویا حاوی ایزوفلاون‌ها است.

در اولین پژوهش که در مرکز Louiseville انجام شده 46 مرد و زن داوطلب شرکت داشتند. این افراد به دو گروه تقسیم شده و گروه اول هر روز سه مرتبه انگور مصرف می‌کردند و گروه دوم بیسکویت یا میان وعده‌هایی می‌خوردند و هیچ میوه یا سبزیجاتی دریافت نمی‌کردند.

فشار خون سیستولیک داوطلبانی که روزانه میزان بیشتری سویا مصرف کرده‌اند پایین‌تر از گروهی است که کمتر از این ماده‌ی غذایی دریافت کرده‌اند

 

 

در نهایت محققان مشاهده کردند که فشار خون سیستولیک افراد گروه اول که انگور مصرف کرده بودند در هفته چهارم، هشتم و دوازدهم به طور چشمگیری کاهش یافته است. دکتر هارولد بیز سرپرست گروه تحقیقاتی توصیه می‌کند اگر به شما بیسکویت شکلاتی یا انگور تعارف شد سعی کنید حتماً انگور را انتخاب کنید، حداقل به خاطر این که این میوه فشار خون بالا را پایین می‌آورد!

 

با این حال هنوز محققان با اطمینان خاطر نمی‌توانند دلیل این تأثیر انگور را به طور دقیق مشخص کنند و احتمال می‌دهند که این تأثیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند پولی فنول ها و به خصوص پتاسیم موجود در آن است که می‌تواند فشارخون بالا را پایین بیاورد.

اگر چه این پژوهش نخستین پژوهشی است که به طور علمی تأثیر مثبت مصرف روزانه‌ی انگور را در کاهش فشار خون بالا به اثبات رسانده است با این حال محققان در حال انجام پژوهش‌های بالینی دیگری هستند تا به طور دقیق‌تر در این مورد نظر دهند.

شیرسویا

 

یک لیوان شیرسویا در روز برای مقابله با فشار خون بالا مفید است

در پژوهش دیگری که انجام شد محققان نتایج پژوهش‌هایی که از سال 1985 آغاز شده است را مورد بررسی قرار دادند. در این پژوهش خطر ابتلای جوانان آمریکایی به بیماری‌های کرونری بررسی شد.

به این ترتیب که 5115 جوان آمریکایی سیاه پوست و سفید پوست بین 18 تا 30 سال مورد آزمایش قرار گرفتند.

محققان تمرکز خود را روی تأثیر ایزوفلاون‌ها معطوف کردند. ایزوفلاون‌ها موادی شبیه به هورمون‌های استروژن هستند که در سویا به میزان قابل توجهی وجود دارند. این مولکول‌ها باعث تولید اکسید نیتریت می‌شوند که رگ‌های خونی را منبسط کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می‌شوند.

در این پژوهش گروهی از داوطلب‌ها روزانه بیش از 2.5 میلی گرم سویامصرف کردند و گروه دیگر روزانه کمتر از 0.33 میلی گرم از این ماده‌ی غذایی دریافت کردند.

بعد از انجام بررسی‌های گوناگون محققان مشاهده کردند فشار خون سیستولیک داوطلبانی که روزانه میزان بیشتری سویا مصرف کرده‌اند پایین‌تر از گروهی است که کمتر از این ماده‌ی غذایی دریافت کرده‌اند.

پژوهشگران می‌گویند نوشیدن یک لیوان شیر سویا که حاوی 22 میلی گرم ایزوفلاون است برای داشتن فشار خون پایین کافی است.

توصیه می‌کنیم برای سلامت قلب و عروقتان از مصرف این دو ماده‌ی غذایی مفید غافل نشوید. اگر بیماری خاصی دارید که نباید سویا بخورید، قبل از مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.م:تبیان






تاریخ : جمعه 91/1/25 | 9:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در حالی روز مهلت نام‌نویسی جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از گذشت یک ماه توسط کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافته اعلام شد که با اتفاقات غیر منتظره‌ای از جمله شرکت اخوان المسلمون در این انتخابات و نام‌نویسی "عمر سلیمان"، فردی که باید او را دست راست "حسنی مبارک"، رئیس جمهور مخلوع مصر به شمار آورد، همراه بود.


 

خیرت الشاطر

 

با معرفی "خیرت الشاطر" به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری جماعت اخوان المسلمون مصر، بی‌تردید معادلات قدرت در این کشور دستخوش تغییر و تحولات بسیاری خواهد شد و نه تنها جریان‌های سیاسی داخل و بلکه جریان‌های سیاسی خارج از این کشور نیز چشم به راه تحولاتی تازه در این کشور خواهند بود.

معرفی حیرت الشاطر به عنوان نامزد اخوان المسلمون مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است، 23 و 24 می اینده برگزار شود، درحالی صورت گرفت که این جماعت تا پیش از این همواره بر عدم شرکت جماعت در این انتخابات تاکید داشت.

اگرچه این اقدام جماعت در ابتدا با واکنش‌های منتقدانه و گاها منفی در داخل جنبش و مصر و حتی خارج آن مواجه شد، اما شماری بر این عقیده‌اند که این تصمیم اخوان از این جهت هوشمندانه است که این حزب با درک شرایط داخلی و احتمال مانورهای خارجی در فضای مصر، مشارکت سیاسی خود را در حیطه پارلمان و فضای عمومی جامعه نگاه خواهد داشت و حیثیت و اعتبار چندین ساله خود را به پای تغییرات و تخریب‌های ناشی از سقوط رژیم پیشین قربانی نخواهد کرد.

این حزب در دو انتخابات پارلمانی (مجلس ملت و مجلس شورا) پیروزی‌‌های چشمگیر و مهمی به دست آورد و گروه‌های غیراسلامی و سکولار را نگران کرد.

همان انتخابات نشان داد که پایگاه اجتماعی و سیاسی این حزب به اندازه‌ای است که رقیب و همترازی در مصر ندارد و گروه‌های مخالف و متنوع سیاسی در این کشور تنها با ائتلاف با یکدیگر می‌توانند موازنه‌ای در فضای سیاسی ایجاد کنند و به قطبی تازه بدل شوند.

جماعت اخوان المسلمون پس از سقوط رژیم حسنی مبارک از همه ظرفیت‌های خود برای به دست گرفتن قدرت در این کشور برخوردار بوده و جامعه متشنج مصر نیز که تشنه دموکراسی و دگردیسی کامل است، اقبال خود را نسبت به این جریان سیاسی و فرهنگی در دو انتخابات پارلمانی نشان داده است.

برخی ناظران سیاسی بر این باورند که اولین رئیس جمهور مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک و گذار از دوره انتقالی، کار دشواری پیش‌رو خواهد داشت و با خطرهای فزاینده‌ای روبرو خواهد بود. رابطه با امریکا و قدرت‌های جهانی، پیمان صلح با اسرائیل معروف به "کمپ دیوید"، بحران غزه، تغییر موازنه قدرت در منطقه، رویارویی با الگوهای حکومتی متفاوت، تغییر در کشورهای پیرامونی و مهم‌تر از همه اوج‌گیری مطالبات مردمی و التهابات داخلی ناشی از فضای متکثر و باز سیاسی از جمله چالش‌هایی است که دولت آینده مصر با آن دست به گریبان خواهد بود.

علاوه بر خیرت الشاطر، افرادی همچون "حازم صلاح أبو اسماعیل" و "محمد سلیم العوا" از مبلغان مذهبی این کشور نیز نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند که هر سه نامزدهای اسلام‌گرا محسوب می‌شوند

 

با وجود این مشکلات و چالش‌ها جماعت اخوان المسلمون اعلام کرد که مجلس شورای گروه و کمیسیون عالی حزب آزادی و عدالت که شاخه سیاسی جماعت و وابسته به آن به شمار می‌آید، درپی نشستی که چند روز پیش برگزار کردند، تصمیم گرفتند "خیرت الشاطر" را برای نامزدی در انتخابات آینده ریاست ‌جمهوری مصر معرفی کنند.

شاطر چهره‌ای شناخته شده و معتدل در جماعت اخوان المسلمون به شمار می‌آید و به لحاظ اجتماعی نیز پایگاه مطلوبی دارد. اما از سوی دیگر رقیب او "نبیل العربی" نیز از حمایت برخی جریان‌های سیاسی و همچنین حمایت‌های منطقه‌ای برخوردار است و می‌تواند سکان ریاست جمهوری مصر را پس از یک دوره طولانی ریاست جمهوری حسنی مبارک برعهده بگیرد.

 اما الشاطر هم آمادگی خود را برای احراز این پست اعلام کرده و هم با استعفا از پست معاونت دبیرکلی اخوان المسلمون و همچنین عضویت در کمیسیون عمومی حزب آزادی و عدالت، خود را برای انتخابات آماده کرده است.

برخی فعالان سیاسی از جمله رئیس حزب آزادی و عدالت اعلام کرده‌اند که یکی از دلایل به میدان آمدن اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر تلاش‌هایی است که با هدف جلوگیری از دستیابی به ثبات و آرامش در این کشور جریان دارد.

 مصر از زمان سقوط رژیم حسنی مبارک و روی کار آمدن دولت نظامی انتقالی آبستن حوادث و تنش‌های زیادی بوده و مردم و گروه‌های سیاسی مصرانه به دنبال برپایی زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری و خروج از وضعیت انتقالی بوده‌اند. وجود عناصر و خط مشی‌های مغایر با اهداف انقلابیون در بدنه فعلی حکومت از دیگر دلایلی است که اهمیت انتخابات پیش‌رو و حضور نیروهای اسلام‌گرا در آن را دوچندان می‌کند.

خیرت الشاطر

 علاوه بر خیرت الشاطر، افرادی همچون "حازم صلاح أبو اسماعیل" و "محمد سلیم العوا" از مبلغان مذهبی این کشور نیز نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند که هر سه نامزدهای اسلام‌گرا محسوب می‌شوند.

صرف نظر از واکنش‌های داخلی صورت گرفته در قبال اتخاذ این تصمیم جماعت اخوان المسلمون آنچه بسیار مهم می‌نماید، واکنش‌های خارجی از جمله میان سران رژیم صهیونیستی و آمریکاست که به شدت نسبت به حضور و شرکت جماعت در انتخابات ریاست جمهوری مصر ابراز نگرانی ‌کرده‌اند.

در اولین واکنش از این دست، روز گذشته "آن پاترسون"، سفر آمریکا در قاهره در گفتگو با یکی از تلویزیون‌های مصر به اخوان المسلمون در صورت دستیابی به قدرت و نزدیکی به ایران هشدار داد و تاکید کرد که کاخ سفید هیچ‌گاه چنین اقداماتی را برنمی‌تابد.

این درحالی است که روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" در شماره روز گذشته خود به نقل از یکی از فرماندهان ارشد سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نوشت که تصمیم اخیر جماعت اخوان المسلمون در معرفی خیرت الشاطر جهت به عنوان نامزد جماعت جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر برداشتن گامی دیگر به سوی اسلامی شدن کشور مصر است و این خطر و تهدیدی بزرگ برای موجویت و امنیت رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد، آن‌هم پس از اینکه برای سه دهه مصر و رئیس جمهور آن "حسنی مبارک" بزرگ‌ترین و مهم‌ترین متحد منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه به شمار می‌امد.

اگرچه تاکنون نیز روند انتخابات ریاست جمهوری مصر با حساسیت بسیار توسط محافل منطقه‌ای و بین المللی دنبال می‌شد، اما اعلام مشارکت اخوان المسلمون در این انتخابات و احتمال به دست گرفتن قبضه قدرت توسط اسلام‌گرایان در مصر این انتخابات را با حساسیت دو چندانی مواجه کرده و موجب شده تا همه نگاه‌ها به 23 و 24 می آینده که انتخابات ریاست جمهوری در مصر برگزار خواهد شد، دوخته شود. 

اما صرف‌نظر از مشارکت جنجال برانگیز اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر از جمله چهره‌هایی که نام‌نویسی وی در این انتخابات بسیار با سرو صدا همراه شد، "عمر سلیمان" بود.

"عمر سلیمان" را مردم مصر "مرد آهنین" می‌نامند و این وجه تسمیه به دلیل قساوت و سنگدلی خاص سلیمان است که سال‌ها در دوران حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک ریاست سازمان اطلاعات و امنیت وی را برعهده داشت و روابط بسیار نزدیکش با دو سازمان جاسوسی "سیا" آمریکا و "موساد" رژیم صهیونیستی غیرقابل انکار است

"عمر سلیمان" را مردم مصر "مرد آهنین" می‌نامند و این وجه تسمیه به دلیل قساوت و سنگدلی خاص سلیمان است که سال‌ها در دوران حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک ریاست سازمان اطلاعات و امنیت وی را برعهده داشت و روابط بسیار نزدیکش با دو سازمان جاسوسی "سیا" آمریکا و "موساد" رژیم صهیونیستی غیرقابل انکار است.

نامزدی عمر سلیمان در این انتخابات در حالی صورت گرفت که با کش و قوس‌های فراوان و بارها اعلام انصراف از شرکت و مشارکت مجدد همراه بود و سرانجام اینکه امروز در حالی که منابع آگاه تاکید داشتند، خود سلیمان از احتمال اندک پیروزی خود در این انتخابات آگاه است، اما این اقدام را به توصیه آمریکا و عربستان و شورای عالی نظامی حاکم بر مصر انجام داده است.

اعلام خبر نامزدی سلیمان اگرچه با خشم و غضب مردم مصر همراه بود، اما رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از اعلام این خبر نتوانست خشنودی خود را پنهان و رسما اعلام کرد که از نامزدی سلیمان در این انتخابات استقبال می‌کند.

نامزدی سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر بار دیگر ثابت کرد که انقلاب شکوهمند مصر همچنان و بسان یک‌سال گذشته در معرض توطئه‌های بیشماری قرار دارد و این موجب می‌شود تا جامعه بین المللی و صاحبنظران و دوستان و دشمنان مصر با حساسیت دو چندان روند این انتخابات و نتایج آن را دنبال کنند.م:تبیان






تاریخ : جمعه 91/1/25 | 9:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نظر شما درمورد این جمله گاندی چیست ؟


 

 

درد من تنهایی نیست؛ بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت؛ بی عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می نامند.






تاریخ : پنج شنبه 91/1/24 | 10:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کدام شاعران ایرانی در کنار فردوسی به خاک سپرده شده‌اند؟/ گزارش تصویری

از زمانی که حکیم ابوالقاسم فردوسی، در سال 397 خورشیدی درگذشت و در باغ شخصی‌اش در توس خراسان به خاک سپرده شد، این دیار به زیارتگاه اهل ادب و معرفت ایران زمین تبدیل شد. در شهریور 1369، پیکر مهدی اخوان ثالث نیز در این باغ به خاک سپرده شد. در سال 1378، قطعه زمینی خارج از باغ آرامگاه حکیم توس به مقبرة الشعرای خراسان اختصاص یافت که تاکنون پیکر تعدادی از شاعران این مرز و بوم از جمله ذبیح اللّه صاحبکار (سهی)، عماد خراسانی و گلچین معانی در آن به خاک سپرده شده است.

آرامگاه فعلی فردوسی، در سال های 1343 تا 1347 با زیربنای 945 متر مربع در باغی به مساحت 60 هزار متر مربع ساخته شد.

ذبیح الله صاحبکار علاوه بر سرودن شعر در قالب های کلاسیک، پژوهش های گرانسنگی در عرصه ادبیات فارسی انجام داده است. این شاعر نامی خراسان در اسفند 1381 درگذشت.

عماد خراسانی که بهمن 1382 درگذشت، بیشتر به خاطر غزل هایش که بسیاری از آن ها در قالب تصنیف خوانده شده اند، شناخته می شود.

محوطه مقبرة الشعرای توس، بیرون از باغ آرامگاه فردوسی قرار دارد که بنای یادبود آن استوانه ای شکل است.






تاریخ : پنج شنبه 91/1/24 | 10:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سرزمینی ‌که نمی‌شناسیم
شیراز را به تخت‌جمشید و حافظیه و شاهچراغش می‌شناسیم، یزد را به بادگیرهای سرو مانندش، اصفهان را به زنده‌رود کم‌آبش، به میدان نقش جهان دود گرفته و به چهل‌ستون شگفتش و تبریز را هم به بازار رویایی‌اش؛ اما بسیاری از دیدنی‌های این شهرها پشت شهرت این جاذبه‌ها پنهان شده‌ است. این جاذبه‌ها گاهی آنقدر شگفت‌ است که نه‌تنها با جاذبه‌های مشهور آن قدرت برابری دارد، بلکه بسیاری از آنها کهن‌تر و عظیم‌تر و زیباتر هستند.  این هفته به سراغ 10 جاذبه گردشگری در ایران رفته‌ایم که تنها به این دلیل که مشهور نیستند، دیده نشده‌اند.
برج قربان؛ مهد تمدن
 

http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607678.jpg 

همدان شهر کهن و افسانه‌ای، با سابقه درخشان و فرهنگ غنی خود از همان آغاز، مهد تمدن، علم و هنر و حکمت و عرفان بوده اما این شهر مانند دیگر شهرهای ایران دارای جاذبه‌های بسیاری است که یکی از این جاذبه‌های ناشناخته برج قربان در محله زندی‌ها نزدیک دبیرستان ابن سیناست. این بنا از یک برج 12 ضلعی آجری با گنبد هرمی‌ شکل 12 ترک آجری تشکیل شده و روی طاق سردابه این برج سنگ‌نوشته‌ای وجود دارد که قدمت آن به سال 1009 هـ.ق می‌رسد. بعد از دیدن این برج می‌توانید با تله‌کابین بالاتر رفته و از میدان میسان گذشته و از آبشار و کتیبه‌هایی که نشان از فرهنگ و تمدن ایران دارد هم دیدن کنید.
شهر سی‌سخت؛ نگین دنا

http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607435.jpg
در 35 کیلومتری شهر
یاسوج در دامان طبیعتی شگفت‌انگیز، تابلویی زیبا از نقاشی آفرینش را مشاهده می‌کنید که مسحور و مجذوب آن می‌شوید. اینجا سی‌سخت یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران است. آبشارها، چشمه‌ها، کوه‌ها و دریاچه‌هایی که شاید در هیچ جای دنیا نمونه آن را هم نیز ندیده باشید. منطقه‌ای با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی شگفت‌انگیز که مسافران نوروزی و گردشگران را مبهوت خود می‌کند.
 آبشارهای خروشان مانند
آبشار ناری و کوه‌گل که از جمله مهم‌ترین آبشارهای سی‌سخت است. بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین چشمه در سی‌سخت قرار دارد که به چشمه «میشی» معروف است که در پایین گردنه بیژن قرار گرفته و آب آن زمین‌های زراعی ده بزرگ سی‌سخت را آبیاری می‌کند. چشمه سردو، چشمه تاگی و چشمه طوف مشرف بر شهر توریستی سی‌سخت هستند.
این چشمه‌ها در مسیر صعود به قله دنا قرار دارند و در تمام فصول سال دارای آبی گوارا و خنک هستند.از آنجا که سی‌سخت در دامنه دنا از رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده است، اطراف آن را کوه‌هایی زیبا از جنگل بلوط با پوشش خاص طبیعی فرا‌گرفته است. پس فراموش نکنید بعد از خواندن فهرست 10تایی‌های ما نوروز را در زیباترین و ناشناخته‌ترین نقاط ایران سپری کنید.

کردخورد ؛ تالاب‌ زیبایی‌ 
 
http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607555.jpg 

 تالاب کردخورد که آق‌گل نیز نامیده می‌شود در نزدیکی روستایی به همین نام و در جنوب دشت نهاوند قرار گرفته است. پوشش گیاهی خاص و زیبای این تالاب به همراه وجود کوهی به نام کت در کنار آن چهره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز از طبیعت را به‌نمایش گذاشته و منظره‌ای بی‌نظیر را در برابر چشمان هر رهگذری ترسیم می‌کند. در کنار پوشش گیاهی ویژه منطقه، این تالاب زیستگاه پرندگان زیبایی هم هست که روح زندگی به آن بخشیده‌اند، پرندگان مهاجری نظیر فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب‌چلیک، گونه‌های مختلف اردک، غاز و کاکایی در این تالاب زندگی می‌کنند. اگر دوست دارید یکی از کم‌نظیرترین و زیباترین منظره‌های طبیعی غرب ایران را به تماشا بنشینید، به شما توصیه می‌کنیم در پایان زمستان و آغاز بهار به این شهر سفر کنید و دیدن تالاب کردخورد را نیز از یاد نبرید.
دوستداران بناهای تاریخی و هنری در سفر به نهاوند می‌توانند آثار مورد علاقه خود را بازدید کنند، زیرا این شهر از حیث داشتن آثار باستانی بسیار غنی بوده و شما می‌توانید با در دست‌داشتن فهرست بناهای مهم در نهاوند به بازدید از آنها بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.

سِرو؛ مرز زیبایی
 

http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607625.jpg 

 شهر سرو در 55 کیلومتری و در شمال غربی شهر ارومیه قرار گرفته ‌است. سرو شهری مرزی است و حالتی گمرکی و ترانزیتی دارد. سرو به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه‌های بلند مرزی دارای آب و هوایی سردسیر و کوهستانی است و منطقه‌ای بکر و زیبا به حساب می‌آید. مرز سرو یکی از دروازه‌های کشور ترکیه هم هست. در مسیر منتهی به مرز تک مغازه‌هایی دیده می‌شود که به آن بازارچه مرزی می‌گویند، اما بازارچه مرزی اصلی روبه‌روی پمپ بنزین در همان نزدیکی است که از 2 قسمت تشکیل شده که سمت چپ آن مخصوص کفش و سمت راست این بازارچه ویژه لباس است. علاوه بر دیدن این منطقه زیبا و پردرخت می‌توانید خریدهای عید را نیز از این بازار انجام دهید.
سُنقر؛‌ مرغی‌ شکاری

http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607337.jpg

 شهر سنقر در 85 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد. در حال‌ حاضر سنقر از نواحی‌ جالب‌ توجه‌ و زیبای‌ استان‌ کرمانشاه‌ است‌ که‌ در جلگه‌ هموار و زیبایی‌ واقع‌ شده‌ و اطراف‌ آن‌ را رودخانه‌، سبزه‌زار، باغات‌ و بیشه‌زار فراگرفته است. همچنین قله‌ کوه‌های آن تا اواخر تابستان از برف‌ می‌درخشد و از جهات طبیعی دارای‌ ارزش‌های جهانگردی است و بومیان این منطقه می‌گویند در دوران سلجوقیان این شهر دارای مرغی شکاری به‌نام سنقر بوده که فقط در این شهر وجود داشته و در هیچ جای ایران این گونه وجود نداشته است. به همین دلیل نام این شهر را سنقر گذاشته‌اند. سنقر از شمال‌ به شهرستان ‌قروه، از شمال‌شرقی‌ به ‌شهرستان سنندج، از شرق به شهرستان اسدآباد و از جنوب‌ و ‌جنوب شرقی به شهرستان کرمانشاه محدود می‌شود. غارهای آوازکبوتر در جاده سنقر ـ کرمانشاه، قلعه بزه‌رود در روستای بزه‌رود و گور دخمه دربند در سنقر از جمله مکان‌های تاریخی و دیدنی شهرستان سنقر به شمار می‌آیند. اما بد نیست در این میان سری به سراب سنقر ـ که در 5 کیلومتری جاده سنقر به کرمانشاه و در مجاور روستای تازه‌آباد قرار دارد ـ بزنید. آب این سراب دیدنی از زیر کوه سراب به سرعت و با فشار به صورت فواره بیرون می‌ریزد و در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها سرد است. آب گوارای این سراب، آب آشامیدنی روستاهای اطراف را تامین می‌کند و سپس به رودخانه قره‌سو می‌ریزد.
غار کَلماکره؛ ششمین گنجینه بزرگ جهان

http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607272.jpg
 استان لرستان نیز یکی دیگر از استان‌هایی است که در فهرست 10 تایی ما قرار گرفته است.
این استان جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که می‌توان از جمله آنها به
آبشار آب سفید، آبشار بیشه، پل شکسته و پل کشکان، دریاچه شط تمی و غار کوگان اشاره کرد که شاید بسیاری از این نقاط زیبا را دیده باشید اما این بار غاری زیبا که از دیدها پنهان شده است مسافران نوروزی را به سمت خود می‌کشاند.
غار کلماکره در شرق یکی از آخرین کوه‌های شهرستان پلدختر قرار گرفته است. پیشانی غار 5‌/‌1 متر جلوتر از پایین دهانه آن است و به همین دلیل این غار از دیدها پنهان است. اما در سال‌هایی نه چندان دور چوپانی این غار را پیدا کرد و توانست ششمین گنجینه بزرگ جهان را از آن ایران کند که بسیاری از اشیای به جای مانده از دوره هخامنشیان (که در موزه‌های خارج از کشور نگهداری می‌شود) از این غار شگفت‌انگیز بیرون آمده است.
 

کَهَک و وشنوه؛ تاریخ به روایت غار
http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607309.jpg
 علاوه بر دیدن و خرید از بازار سنتی قم که به محض ورود به شهر بوی عطر آن به مشام می‌رسد و سال‌هاست میزبان مسافرانی است که سوهان و مهر و سجاده می‌خرند سری هم به
دریاچه نمک بزنید که زیبایی مسحورکننده‌ای دارد. این دریاچه بخشی از کویر نمک است که در شرق قم واقع شده و فقط زمستان‌ها آب دارد. حضور ورقه‌های نمک و برداشت آن که از اوایل تابستان در منطقه جنوبی این دریاچه آغاز می‌شود، زیبایی خاص خود را دارد. دریاچه حوض سلطان نیز یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر است. اما زیباترین نقطه قم در 60 کیلومتری این شهر در کوه اردهال است که 4 غار در این نقطه وجود دارد که در داخل یکی از آنها به نام غار وشنوه منبع عظیمی از آب یافت می‌شود. این آب از شکاف کوه سرازیر شده و به صورت چشمه فوران می‌کند. همچنین شهر کهـک از 3 سمت مشرف به ارتفاعات است و دره زیدان در شرق آن قرار دارد. این شهر دارای آب و هوایی معتدل است. حضور امامزاده زینب خاتون(ع)، خانه ملاصدرا و غار معروف کهک عامل مهمی برای جذب گردشگران به این منطقه است. غار کهک در 30 کیلومتری قم قرار دارد که توصیه می‌کنیم دیدن آن را از دست ندهید.
 

روستای کِشه؛ روستای مساجد
 روستای کشه در فاصله 35 کیلومتری شهرستان نطنز و100 کیلومتری
اصفهان قرار دارد. روستای کشه با رشته‌کوه‌های فراوانش که معروف‌ترین آن کوه کرکس است، آب و هوایی کوهستانی دارد. کشه از زیباترین روستاهای ایران است که باغ‌های فراوانش هنوز نتوانسته‌ است آن طور که باید و شاید این روستا را بشناساند.
کشه دارای 19محله به نام‌های خاک سفید، هنویه، در حسینیه، در گاراژ، باغلا، پریار، ورتخته، اسبر، پاکمر، ماهیه، روی قلعه، در حمام، الله‌آباد، گهر، کربلایی‌علی، باغناره، مارچون، لاجه و سرچشمه بوده که دیدن این محله‌ها خالی از لطف نیست. همچنین مساجد زیبای این روستا حال و هوایی دیگر به کشه داده است.
 

طارم؛ هندوستان ایران
 طارم یکی از شهرستان‌های استان
زنجان است که در شمال این استان قرار گرفته است. عبور رودخانه عظیم قزل‌‌اوزن و ریزابه‌های متعدد آن از منطقه طارم، باعث آبادانی و رشد کشاورزی و دامداری در این منطقه شده است. وجود کهنسال‌ترین درختان استان زنجان در این شهر به همراه آثار طبیعی و جاذبه‌های تاریخی، استعداد جهانگردی ویژه‌ای به این منطقه داده است. قسمتی از دریاچه سد سفید رود که در شهر طارم واقع شده، دامنه ارتفاعات، جنگل‌ها، چشمه آب‌معدنی الله‌بلاغی، غار خرمنه‌سر، روستای تشویر، روستای شاه‌نشین و دیگر روستاهای ییلاقی با آب و هوای مناسب، چشم‌انداز باغ‌ها و کشتزارهای برنج که زنجان را هندوستان ایران کرده است، همگی از جاذبه‌های طارم است که به همراه سکوت و آرامش دلپذیر، مقدمات استراحت کم‌نظیر و دلچسبی را برای مسافران نوروزی فراهم می‌کند. همچنین قلعه شمیران، قلعه سانسیز، بنای امامزاده حیدر، بنای امامزادگان عوف و هاشم(ع)، چهار طاقی‌های طارم، آتشکده تشویر، آتشکده الزین و آتشکده پیرچم از جمله بناهای ارزشمند و دیدنی شهرستان طارم هستند که در کنار طبیعت زیبا و منحصر به فرد منطقه ارزش‌های توریستی و تفرجگاهی طارم را نشان می‌دهد.
نکارمن‌؛ شهر رودها و چشمه‌ها
http://salijoon.info/mail/910122/gardeshgari/100806607817.jpg

 نکارمن یکی از روستاهای شهرستان شاهرود است. این روستا در دهستان خرقان در بخش بسطام قرار گرفته است. روستای نکارمن یا نوکارمن در فاصله 25 کیلومتری شمال شاهرود و قبل از مجن واقع است. پس از طی 13 کیلومتر در جاده شاهرود به مجن، وارد جاده فرعی روستای نکارمن می‌شویم که در ادامه این مسیر و در دامنه کوه شاهوار، آبشار کوچک و زیبای آن نشانه‌ای برای صعود کوهنوردان به حساب می‌آید. روستای نکارمن و روستای تاش، از مسیرهای اصلی صعود به‌قله شاهوار است. رودخانه فصلی نکارمن به طول 15 کیلومتر از دامنه‌های جنوبی رشته کوه شاهوار و از چشمه‌های زلال آن منشا می‌گیرد و در ادامه به رودخانه تاش می‌پیوندد. این رودخانه در فصول گرم سال خشک می‌شود. همچنین مناطق زیبایی مانند قطار زرشک و چشمه هفت‌رنگ فرحزاد نیز از دیدنی‌های نکارمن به حساب می‌آید. این محل یکی از جاذبه‌های شهر شاهرود است که تنها برای افراد بومی آنجا شناخته شده است. این محل بکر یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند گردشگران را شگفت‌زده کند.






تاریخ : چهارشنبه 91/1/23 | 1:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوند. لذا برای جلوگیری و از بین بردن بوی بد پاها و کفش ها، باید جلوی رشد و تکثیر این باکتری ها را بگیرید.

بایستی کفش ها و پاهای تان را تمیز نگه دارید و کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد نگیرند.

برای از بین بردن بوی پاها و کفش هایتان به توصیه های زیر عمل کنید:

 

1- بیرون و داخل کفش تان را با مواد شوینده، بشویید.

 

2- شب قبل، داخل کفش تان کمی جوش شیرین بریزید. فردا قبل از پوشیدن کفش، آن را بتکانید تا پودرها بریزند. سپس کفش تان را بپوشید.

 

3- داخل کفش، کمی جوش شیرین بریزید. سپس کفش را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و داخل فریزر قرار دهید. جوش شیرین، بوی بد کفش را از بین می برد و سرما باکتری های مولد بو را می کشد.

 

4- داخل دو جوراب کهنه، جوش شیرین پُر کنید و سر آنها را گره بزنید. داخل هر کفش یکی از این جوراب ها را قرار دهید تا بو را از بین ببرد. این کار نسبت به پاشیدن جوش شیرین در داخل کف، کثیف کاری کمتری دارد و برای مدت طولانی تری بوی کفش را از بین می برد.

 

5- هر روز داخل کفش تان مواد ضدعفونی کننده یا بو زدا بپاشید، مخصوصا از آنهایی که مخصوص بوی بد پا هستند.

 

6- کمی الکل ضد عفونی کننده داخل یک شیشه ی عطر خالی بریزید و به سطح داخلی کفش بودار بپاشید. سپس کفش را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. کمی هم جوش شیرین داخل کفش بریزید تا هر نوع بوی باقیمانده را از بین ببرد.

 

7- از پودرهای مخصوص رفع کننده بوی بد پا که در داروخانه ها می فروشند، برای پاها و کفش هایتان استفاده کنید.

 

8- از کفی های از بین برنده بو در کفش تان استفاده کنید. این کفی ها، پاهای شما را خشک نگه می دارند و جلوی رشد باکتری های مولد بو را می گیرند.

 

9- پاهای تان را با صابون بشویید. هنگام شستن دقت کنید تا لای انگشتان پاهای تان نیز به خوبی تمیز شوند. بعدا پاها را کاملا با پارچه یا حوله خشک کنید.

 

10- اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، برای کاهش رطوبت پاهای تان از ضد تعریق ها استفاده کنید. سعی کنید از ضد تعریق های مخصوص پا استفاده کنید تا از ضد تعریق های مخصوص زیر بغل.

 

همچنین برای کاهش رشد باکتری ها در پاهای تان از ژل های ضد باکتری استفاده کنید، یا برای جلوگیری از ایجاد مشکل «پای ورزشکاران» از پودرهای ضد قارچ استفاده کنید.

 

11- هر وقت کفش می پوشید، حتما جوراب هم بپوشید. جورابی بپوشید که عرق پا را جذب کند مثل جوراب نخی. جوراب پلاستیکی یا نایلونی نپوشید، زیرا عرق پا را به خوبی نمی گیرد. اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، یک یا دو بار در روز جوراب هایتان را عوض کنید.

 

12- کفشی بپوشید که امکان تبادل هوا داشته باشد؛ مثل صندل یا کفش های پارچه ای و سوراخ دار. برای کاهش باکتری های مولد بوی بد، باید پاهایتان را از کفش در آورید تا هوای آزاد به آنها بخورد.

 

13- دو روز پشت سر هم یک کفش را نپوشید تا حداقل 24 ساعت هوا بخورد.

 

14- بعد از این که فعالیت زیادی داشتید و پاهای تان خیلی عرق کردند، کفی کفش تان را در آورید و 24 ساعت در هوای آزاد قرار دهید. همچنین اگر داخل کفش تان خیس شده بود، بایستی کفی آن را در آورید تا خشک شود.

 

15- همیشه پاها و کفش هایتان را خشک نگه دارید. اگر پاهای شما خیس بود، قبل از پوشیدن کفش، حتما آنها را خشک کنید. همچنین می توانید پودر تالک یا نشاسته ذرت در داخل کفش هایتان بریزید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

 

* توصیه ها:

 

1- اگر کفش هایتان را بدون جوراب می پوشید، داخل آن کمی پودر تالک بپاشید تا عرق پا را بگیرد.

 

2- اگر در یک روز بارانی یا به هر دلیلی کفش تان خیس شد، قبل از استفاده مجدد اجازه دهید کفش ها کاملا خشک شوند.

 

3- مواد ضد بوی پا ، ژل های ضد باکتری و پودرهای ضد قارچ را از داروخانه می توانید تهیه کنید.






تاریخ : چهارشنبه 91/1/23 | 12:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">