سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

از چه سنی برای کودک مان موبایل بخریم؟

از چه سنی برای کودک مان موبایل بخریم؟
اگر می خواهید بدانید که از چه سنی می توانید بریا فرزندتان موبایل بخرید این مقاله را از دست ندهید.

بهترین سن خرید گوشی برای فرزندان چه سنی است که آنها در این سن دیگر کودک نیستند و می‌توانند تا حدی خوب را از بد تشخیص دهند.برای پاسخ به این پرسش گزارش زیر را بخوانید.
پیشرفت علم همیشه هم خوب و سازنده نیست. یعنی همه مسایل دنیا دو صورت دارند؛ منفی و مثبت. فناوری هم اینگونه است.
انیشتین جمله جالبی در این مورد دارد که می‌گوید: «من از روزی می‌ترسم که تکنولوژی از تعامل انسانی پیشی بگیرد. چنین روزی، جهان نسلی از احمق‌ها خواهد داشت.» این جمله بار مفهومی بالایی دارد. همه از تکنولوژی در جهت بهبود امور استفاده می‌کنیم اما اگر قرار باشد همه زندگی ما را فرا بگیرد، فاتحه انسانیت و مهربانی را باید خواند.
از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم
موبایل یکی از محصولات فناوری است که مزایای بی شماری دارد. به ویژه در این عصر که موبایل تقریبا همه کار می‌کند و علاوه بر تلفن، دوربین، کامپیوتر، حسابدار و... نیز هست. اما همین موبایل دوست‌داشتنی که نفس بسیاری از ما به آن وابسته است برای کودکان مضر و مخرب است. متاسفانه خیلی از والدین در مورد اینکه فرزندان کوچک آنها گوشی موبایل دارد، با افتخار صحبت می‌کنند. کودک 5 یا 6 ساله‌ای که گوشی هوشمند به دست می‌گیرد آیا واقعا از محدودیت‌ها و روشهای استفاده آن آگاهی لازم را دارد؟ آیا پدر و مادر او احساس نمی‌کنند نباید این وسیله از این سن کم در اختیار او قرار بگیرد؟
البته برخی از والدین برای استفاده از موبایل برای فرزندان خود محدودیت تعیین می‌کنند و مثلا فقط دو ساعت موبایل در اختیار او قرار می‌دهند. اما برخی از والدین از اینکه تا قبل از سن 12 تا 17 سالگی برای فرزند خود موبایل تهیه کنند، اکراه دارند. برخی از خانواده‌ها از اینکه موبایل در اختیار فرزند خود قرار دهند می‌ترسند زیرا هراس دارند مبادا باعث انحراف او بشود.
واقعیت این است که والدین نباید به فرزندان دبستانی یا دوره راهنمایی خود موبایل بدهند زیرا با این کار این آزادی را به آنها می‌دهند که وارد شبکه‌های اجتماعی آنلاین شوند. یا متاسفانه با دوستان نامناسب ارتباط های مخفیانه داشته باشند. وقتی یک گوشی هوشمند در اختیار یک نوجوان باشد، او به‌طور دایم به اینترنت دسترسی دارد و اینترنت نیز با همه خوبی‌ها، سایت‌هایی دارد که برای فرزندان ما به هیچ وجه مناسب نیستند.
شاید بهترین سن برای خرید گوشی برای فرزندان، دوره دبیرستان باشد. دختر و پسر در این سن دیگر کودک نیستند و می‌توانند تا حدی خوب را از بد تشخیص دهند. البته لازمه این امر آن است که پدر و مادر با ارائه مشورت های دقیق به فرزندشان او را همراهی کنند.





تاریخ : سه شنبه 93/6/11 | 7:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آدم‌های موفـق با دیـگران 30 فـرق دارند

آدم های موفق خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :

1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آنها را نمی‌بینند.

2. از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

3. روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.

4. هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.

5. مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.

6. سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.

7. به ندرت از چیزی شکایت می‌کنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.

8. سرزنش نمی‌کنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آنها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.

9. وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌کنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می‌کنند.

10. همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه‌ریزی کرده و فکر می‌کنند تا وقتی که کارشان را انجام می‌دهند استرس کمتری داشته باشند.

11. خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند.

12. بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت‌انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می‌کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی‌گذارند زندگی‌شان اتوماتیک‌وار سپری شود.

13. به‌وضوح و دقیقا می‌دانند که چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی می‌کنند به جای اینکه صرفا تماشاگر زندگی باشند.

14. بیشتر از آنکه تقلید کنند، نوآوری می‌کنند.

15. در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی‌کنند و زندگی‌شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی‌دهند.

16. آنها دانش‌آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می‌کنند. آنها از راه‌های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می‌گیرند.

17. همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.

18. دقیقا می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی‌شان را با از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر پریدن از دست نمی‌دهند.

19. ریسک‌های حساب‌شده‌ای انجام می‌دهند؛ ریسک‌های مالی، احساسی و شغلی.

20. با مشکلات و چالش‌هایی که برایشان پیش می‌آید سریع و تاثیرگذار روبه‌رو می‌شوند و هیچ وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی‌کنند. با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می‌برند.

21. منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی‌مانند تا آینده‌شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می‌سازند.

22. وقتی بیشتر مردم کاری نمی‌کنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینکه مجبور به کاری بشوند، عمل می‌کنند.

23. بیشتر از افراد معمولی روی احساسات‌شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ‌گاه برده احساسات‌شان نمی‌شوند.

24. ارتباط‌گرهای خوبی هستند و روی رابطه‌ها کار می‌کنند.

25. برای زندگی‌شان برنامه دارند و سعی می‌کنند برنامه‌شان را عملی کنند. زندگی آنها از کارهای برنامه‌ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.

26. در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می‌خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می‌فهمند.

27. ارزش‌های زندگی‌شان معلوم است و زندگی‌شان را روی همان ارزش‌ها بنا می‌کنند.

28. تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می‌دانند که پول و موفقیت مترادف هم نیستند. آنها می‌دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی‌ها خیال می‌کنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته‌اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.

29. اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده‌اند. آنها قوی هستند و از اینکه راهی را می‌روند که کمتر کسی می‌تواند برود، شاد می‌شوند.

30. از خودشان مطمئن هستند.





تاریخ : سه شنبه 93/6/11 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شما هم با خوردن میوه دل درد می گیرید؟

شما هم با خوردن میوه دل درد می گیرید؟
بیشتر علایم گوارشی در اثر مصرف ماده آلرژی‌زا زودگذر است...
برخی افراد با خوردن میوه دل‌درد می‌گیرند. گاهی این مشکل آنقدر آزاردهنده می‌شود که حتی دور مصرف هر نوع میوه را خط می‌کشند. به این ترتیب، گرچه دل‌‌دردهایشان تسکین می‌یابد اما در عوض دچار کمبود موادمغذی‌ای می‌شوند که بیشتر در میوه‌ها وجود دارند. 
به همین دلیل با دکتر پیمان ادیبی، فوق‌تخصص گوارش ودانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان درباره علت بروز این مشکل و راه‌حل‌های آن گفت‌وگو کرده‌ایم.
چرا برخی افراد با مصرف میوه دچار دل‌درد یا دیگر مشکل‌های گوارشی می‌شوند؟
2 گروه از عوامل در این میان دخیل‌اند؛ اول اینکه در میوه‌ها قندی وجود دارد به نام فروکتوز، تمام افراد وقتی حجم زیادی از میوه که سرشار از فروکتوز است، می‌خورند دچار علایمی مانند نفخ، دل‌پیچه و اسهال می‌شوند. تقریبا 80درصد افراد سالم جامعه نمی‌توانند بیش از 80گرم فروکتوز در روز دریافت کنند پس مصرف مقدار زیاد میوه در صورتی که یکباره خورده شود (نه به تناوب و در طول روز) باعث بروز این علایم می‌شود. البته درصد کمی از افراد (یعنی حدود 20درصد)، نمی‌توانند حتی 20 گرم فروکتوز را جذب و هضم کنند. به همین دلیل حتی با مصرف حجم کم میوه هم دچار علایم گوارشی می‌شوند. گروه دوم علایمی که با میوه‌ها ایجاد می‌شوند، با مشکل عدم‌تحمل دستگاه گوارش مرتبط است. این واکنش آلرژیکی به یک ماده غذایی، در یک‌چهارم تا یک‌پنجم افراد جامعه وجود دارد. برخی از این واکنش‌های حساسیتی شبیه آلرژی‌های پوستی یا تنفسی است که خیلی سریع رخ می‌دهد. یعنی فرد با مصرف ماده غذایی دچار علایمی مثل تنگی‌نفس، خارش، کهیر، تورم لب، اسهال شدید و ترش کردن می‌شود. این حالت‌ها خیلی شایع نیست. گروه شایع‌تر عدم‌تحمل‌ها، آنهایی است که دیرتر رخ می‌دهند و با فاصله بیش از 1 تا 2 ساعت بعد از مصرف ماده‌غذایی بروز می‌کنند.
احتمال بروز این علایم با مصرف کدام میوه‌ها بیشتر می‌شود؟
هر فردی بنا بر تجربه شخصی‌اش می‌تواند متوجه شود بدنش به کدام میوه یا سبزی یا ماده‌غذایی واکنش نشان می‌دهد. گرچه تست‌های تشخیصی و آزمو‌ن‌های خونی نیز برای تشخیص عدم‌تحمل وجود دارد. البته برخی موادغذایی از نظر ایجاد عدم‌تحمل معروف‌تر هستند. مثلا مواد حاوی ترکیب‌های شبه‌هیستامین مانند موز، کیوی، هندوانه و خربزه. برخی دیگر از میوه‌‌ها به‌خصوص میوه‌های تابستانی از جمله گیلاس و آلبالو نیز دارای مواد محرکی‌اند که باعث انقباض‌‌ها و تحریک‌های گوارشی می‌شوند.
اگر کسی به میوه خاصی عدم‌تحمل گوارشی نشان داد، باید آن را از برنامه غذایی‌اش حذف کند؟
بله، راه‌حل این مشکل اجتناب از مصرف آن ماده‌غذایی است.
تا آخر عمر؟
با روش‌های حساسیت‌زدایی می‌توان به‌تدریج آن ماده‌غذایی را به رژیم‌غذایی برگرداند. اگر فردی با مصرف میوه‌ای دچار علایم حاد می‌شود، بهتر است 6 تا 9 ماه آن را از برنامه غذایی‌اش حذف و دوباره مصرف آن را از مقادیر کم شروع کند. یعنی یک دوره اجتناب و تجربه مجدد داشته باشد تا به این ترتیب بتواند آن را به برنامه‌غذایی خود بازگرداند اما در مورد آلرژی‌های غذایی که با کهیر، اسهال، دل‌پیچه و تهوع شدید ظاهر می‌شوند، اجتناب اصل مهم و اولیه است. این افراد بهتر است با یک متخصص در مورد رژیم‌غذایی‌شان مشورت کنند.
آیا علایمی که در اثر مصرف یک ماده‌غذایی بروز می‌کند، گذراست یا تا مدتی می‌ماند؟
بیشتر علایم گوارشی در اثر مصرف ماده آلرژی‌زا زودگذر است و در بیشتر افراد حداکثر 5 روز ادامه پیدا می‌کند اما دستگاه گوارش ساختاری زنده است و وقتی تنش به آن وارد شود، تا مدت‌ها نظم آن به هم می‌ریزد. به خصوص اگر زمینه‌های دیگری از به‌هم‌ریختگی نظم در بدن فرد وجود داشته باشد مثلا فرد در معرض استرس باشد. زیرا استرس مشکل‌های گوارشی را طولانی‌تر می‌کند.
راه‌حل دیگری هم وجود دارد که فرد باوجود مصرف میوه مشکل‌زا دچار مشکل نشود؟
بهترین راه‌حل، پرهیز از مصرف آن میوه است. البته برخی افراد میوه‌ها را به‌صورت کمپوت بهتر تحمل می‌کنند زیرا هنگام پخت، برخی از ترکیب‌های غیرقابل‌جذب موجود که باعث نفخ، دل‌پیچه و اسهال می‌شود، حذف یا شکسته خواهندشد و برخی ترکیب‌های دیگر نظیر قندها هم تغییر شکل پیدا می‌کنند.






تاریخ : دوشنبه 93/6/10 | 7:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همه بازیگران مشهوری که رستوران دارند

این بازیگران کشور ما هم داستان جالب خودشان را دارند انگار دیگر عادت کرده‌ایم که هر چند روز یکبار خبری جدید از کار و حواشی زندگی آنها بشنویم. گاهی می‌شنویم که خواننده شده‌اند گاه خبر موفقیت آنها در آن سوی مرزها باعث مسرتمان می‌شود اما گاهی هم خبرهای می‌شنویم که به خود می‌گوییم این اخبار در شأن سینما و فرهنگ کشور ما نیست و گاهی هم خبرهایی از پرداختن آنها به یک شغل دیگر در کنار بازیگری به گوش ما می‌رسد.

 انگار این چند شغله بودن این روزها دامن آنها را هم گرفته است اما به راستی آیا اگر شهرت بازیگری را نداشتند باز هم می‌توانستند در شغل دیگرشان موفق باشند؟ حالا شاید در کنار انواع و اقسام کارهایی که آنها برای خود بر می‌گزینند یک حرفه بیشتر از همه به شهرت آنها و کمتر به تخصص‌شان در زمینه آن کار احتیاج داشته باشد.

حدس زدنش زیاد هم سخت نیست؛ رستوران‌داری و کافه‌داری. فقط کافی است به صفحه‌های شخصی آنها در فضاهای مجازی سری بزنیم آن وقت است که می‌بینیم هر کدام از آنها عکسی از رستوران وکافه خود را گذاشته‌اند و پیام‌هایی که از طرف دوستان و بازیگران دیگر به سوی آنها سرازیر شده نیز در این صحفات به چشم می‌خورد.

 شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روزها چراغ رستوران و کافه کدام یک از هنرمندانمان روشن است. بهرام رادان بازیگری که دوست نداشت کسی بداند که او یک رستوران دارد اما واقعیت این است که آقای سوپراستار چیزی نزدیک به 250 میلیون با یک فرد دیگر شریک شده و یک رستوران شیک در شمال شهر دارد.

سپند امیرسلیمانی هم همین حوالی خودمان یعنی نزدیک جام جم یک رستوران بسیار خوب دارد که ما از همینجا شاهد استقبال خوب مردم از آن هستیم.

salijoon.ws

شهاب حسینی بازیگر محبوب کشورمان نیز یک کافی‌شاپ در حوالی لواسان دارد که مدیریت آن برعهده‌ی همسرش است و رضا صادقی خواننده‌ی پاپ کشورمان نیز از میهمانان این بازیگر دوست داشتنی بود.

salijoon.ws

salijoon.ws   

اشکان خطیبی از اولین بازیگرانی است که اقدام به رستوران‌داری کرد و یک رستوران شیک به نام رعنا را راه‌انداخت که اتفاقا افراد زیادی هم مشتری ثابت رستوران او هستند.

salijoon.ws   

فست‌فود نادر سلیمانی هم این روزها پر رونق است.

salijoon.ws  

مهران غفوریان هرچند در این سالها در عرصه‌ی سینما کمرنگ ظاهر شده اما در عرصه‌ی رستوران‌داری حضوری پررنگ و فعال دارد.

سام درخشانی هم این روزها میزبان هنرمندان و فوتبالیست‌ها و افراد بسیاری در رستوران خونه خودش است و گویا پول خوبی هم از این طریق به جیب می‌زند.

salijoon.ws   

و حالا جواد عزتی هم به جرگه‌ی بازیگران رستوران‌دار پیوسته و ترنج را راه‌اندازی کرده است. حالا باید دید این بازیگر و دیگر هنرمندانی که قصد دست و پا کردن یک شغل دیگر را دارند به کدام یک از حوزه‌ها رو می‌آورند و خود را با چه حرفه‌هایی خواهند شناخت.

salijoon.ws   

سیاوش خیرابی هم فست فود کنجد را راه اندازی کرده است.

salijoon.ws   

 هادی کاظمی هم در رستورانش به اسم لیالی میزبان هنرمندان و مهمانانش است.

salijoon.ws






تاریخ : دوشنبه 93/6/10 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 نگاهی به محصولاتی که در سال 2014 معرفی خواهند شد

سال 2014 را باید سال نفس گیر رقبا نامید، سالی که تولید کنندگان مختلف می‌خواهند هر چه در توان دارند را بکار گیرند تا بالاخره در سه ماهه پایانی سال شاهد انواع و اقسام گجت‌های تولیدی همین شرکت‌ها در دست مردم باشیم. با ما همراه باشید تا از اتفاقات هیجان انگیز و محصولاتی بسیار عالی که خیلی‌ها زیاد برای آن‌ها انتظار کشیده‌اند، صحبت کنیم و آخرین تصاویر مربوط به آن‌ها را ببینیم.

تا چند روز دیگر یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سال 2014 که قرار است خبر‌های زیاد و خوشحال کننده‌ای را برای طرفداران تکنولوژی به ارمغان بیاورد با نام IFA و در شهر برلین آلمان شروع به کار خواهد کرد. پس از آن رویداد مخصوص اپل برای معرفی آیفون را پیش رو داریم که شایعات بسیار تاریخ آن را 18 شهریور می‌دانند. گمانه زنی‌های مختلفی درباره برگزاری یک رویداد دیگر در مهر ماه برای محصولات پوشیدنی اپل نیز جریان دارد که هنوز به درجه‌ای خاص از اطمینان در برگزاری آن‌ها نرسیده‌ایم.

در این مطلب قصد کرده‌ایم لیستی از محصولاتی که اطیمنان داریم تا پایان سال 2014 از راه خواهند رسید را آماده کنیم و شایعات مختلف را نیز درباره هر کدام از آن‌ها مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

2014: سال تکنولوژی‌های پوشیدنی

lg-g-watch-android-wear-0889-007

اما بگذارید یک سره به سراغ اصل مطلب نرویم و کمی در مورد اتفاقات و محصولاتی که تاکنون در سال 2014 رونمایی شده‌اند صحبت کنیم:

تا به حال ما محصولاتی فوق‌العاده در سال 2014 دیده‌ایم؛ که مهمترین این محصولات از این قرار هستند: ساعت هوشمند پیبل، سامسونگ گلکسی S5، اچ‌تی‌سی‌ وان M8 (اکنون در دو نسخه اندروید و ویندوزفون)، سونی اکسپریا Z2، گلکسی تب S سامسونگ، نوکیا XL، تلویزیون Web OS ال‌جی، گوشی هوشمند Fire Phone آمازون، مایکروسافت سرفیس پرو 3، تلویزیون‌های خمیده و اولین موج ساعت‌های هوشمند اندروید Wear که شامل G Watch ال‌جی و Gear Live سامسونگ می‌شوند.

ممکن است حتی برخی از این محصولات تاکنون آپدیت نیز شده باشند؛ اما این محصولات در سال جاری غوغایی برای خود به پا کرده‌اند. با توجه به تعداد زیاد محصولات تکنولوژی که تا به این زمان از سال جاری میلادی به راه افتاده‌، باید در چهار ماه آینده منتظر چه گجت‌هایی باشیم؛ اجازه دهید با گروه گوشی‌های هوشمند وارد بحث اصلی شویم:

1. آیفون 6

iphone6-lin-images

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید یکی از شایع‌ترین طراحی از آیفون جدید اپل را نشان می‌دهد. این دستگاه برای مقایسه اندازه در کنار آیفون 5s قرار داده شده است. نمی‌توان با قاطعیت این دستگاه را آیفون 6 دانست، اما اکثر طراحی‌های فاش شده از آیفون بعدی همین شکل و شمایل را دارند.

به جرات می‌توان آیفون 6 را پیش‌بینی شده‌ترین محصول سال 2014 بدانیم و همانطور که در جریان اخبار تکنولوژی بوده‌اید شایعات، گمانه زنی‌ها و نزدیک به صد‌ها تصویر از این دستگاه تا کنون فاش شده است. همچنین با جرات تمام می‌توان بزرگترین ویژگی آیفون جدید را بزرگ شدن صفحه نمایش این دستگاه و iOS 8 دانست. تا به این لحظه تقریبا به این اطمینان رسیده‌ایم که آیفون 6 در دو نسخه و با دو اندازه صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچی به بازار‌ها هجوم خواهد آورد.

2. iOS 8

ios-8-third-party-keyboard

حالا چه قصد داشته باشید آیفون جدید را تهیه کنید چه نکنید، دارندگان آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپد تاچ پیشین آپدیت جدید iOS 8 را تا حداکثر یک ماه دیگر دریافت خواهند کرد. این سیستم‌عامل جدید اپل برخی ویژگی‌های اندروید را در اختیار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان پشتیبانی از کیبورد‌های جانبی، ویجت‌ها و اکستنشن‌ها را نام برد. از دیگر ویژگی‌های جدید iOS 8 می‌توان به پشتیبانی بهتر از تاچ‌آیدی، اپلیکیشن‌های جدید Health و HomeKit اشاره کرد.

3. اندروید L

google-io-2014-android-l-1541

قطعا گوگل اجازه نخواهد داد iOS بدون هیچ چالشی راه خود را ادامه دهد و برای رقابتی سخت‌تر در ماه تیر به معرفی نسخه بعدی اندروید که تاکنون با نام Android L شناخته می شود (احتمالا نام کامل آن "Lillipop" خواهد بود) پرداخت.

این نسخه اندروید پر از بهبود‌ها و دگرگونی‌های ظاهری بود، در آن طراحی جدید گوگل که متریال خوانده می‌شود جا خوش کرده، رنگ‌های جدید و شادتری حالا حضور دارند و سایه‌ها نیز عمیق‌تر شده‌اند تا ظاهری بسیار ساده‌ و مینیمالیست را به کاربر هدیه دهند. به روز رسانی‌هایی برای بخش اعلان‌ها، صفحه قفل و بهینه سازی‌هایی برای مصرف کمتر باتری نیز در این نسخه اندروید گنجانده شده‌اند. انتظار می‌رود اندروید L در پاییز برای دستگاه‌های مختلف عرضه شود.

4. سامسونگ گلکسی نوت 4

Samsung Galaxy Note 3 35827011 09 540x386

همانطور که انتظار‌ها در اردوی طرفداران اپل برای دیدن آیفون 6 و آشنایی با آن بسیار بالا رفته، در چادر طرفداران سامسونگی نیز گلکسی نوت 4 یک محصول خاص برای سال 2014 به حساب می‌آید و همگی آرزوی زودتر دیدنش را دارند. سامسونگ گلکسی نوت 4 با قطعاتی بسیار بهبود یافته و همچنین ممکن است با صفحه نمایشی بزرگتر از نوت 3 عرضه شود. تا کنون حتی سامسونگ دو تیزر برای نوت 4 منتشر کرده و وعده رونمایی مراسم "Unpacked" را برای 12 شهریور در شهر برلین داده است.

5. نکسوس 8

nexus8-alleged-photos

گوگل نکسوس 7 در اواسط سال 2013 رونمایی شد، پس اگر بخواهیم بر طبق سنت‌های پیشین معرفی این محصول پیش برویم، نکسوس 8 نیز مراسم رونمایی نزدیکی را خواهد داشت. شایعاتی که پیرامون این تبلت جدید گوگل مطرح است از صفحه نمایش 8.9 اینچی این تبلت، نام گذاری Nexus 8 یا Nexus 9 بر روی این تبلت و مجهز بودن به اندروید L خبر می‌دهند. معمولا گوگل نسخه‌های جدید اندروید را با دستگاه‌های نکسوسی مثل همین تبلت نکسوس یا گوشی هوشمند نکسوس ابتدا معرفی می‌کند و پس از آن نسخه‌های جدید اندروید را در دستگاه‌های هوشمند دیگر می‌بینیم. 

اندازه 8.9 اینچی این تبلت آن را در رقابت مستقیم با تبلت‌های کوچک اپل، سامسونگ، ال‌جی و آمازون قرار خواهد داد. به احتمال بسیار فراوان باید منتظر این تبلت خاص در فصل پاییز باشیم.

6. سونی اکسپریا Z3

xperia z3

زمان زیادی از معرفی و عرضه اکسپریا Z2 سونی نمی‌گذرد اما سونی قصد ندارد با معرفی یک پرچم‌دار در سال از دیگر رقبایی همچون آیفون‌های اپل، سری نوت سامسونگ و گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی و جی 3 ال‌جی بازبماند. به تازگی مشخصاتی شاخص و شبیه نسل دوم این پرچم‌دار فاش شده که بزرگترین تغییر آن با نسل قبل فرکانس بالاتر پردازنده کوالکام این دستگاه، کاهش کمی وزن و افزایش 0.2 مگاپیکسل دوربین جلوی این گوشی هوشمند است. طرفداران سونی حتما منتظر این دستگاه جدید که در کنار یکنواختی زیاد در مشخصات ممکن است در طراحی تفاوت داشته باشد خواهند ماند.

7. آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3

pericles-4197 1 610x407

نمی‌توان به همین راحتی از محصولات 2014 صحبت کرد و حرفی از آیپد‌های جدید به میان نیاورد. سال پیش آیپد مینی رتینا و آیپد ایر دو محصول خوب از اپل بودند که ویژگی‌ها و بهبود‌های زیادی را نسبت به نسل‌های پیشین خود به همراه داشتند. می‌توان ارتقا‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دو تبلت را شامل پردازنده A8، وای‌فای AC سریع‌تر، سنسور تاچ‌آیدی که در آیفون 5s معرفی شد و البته iOS 8 دانست.

8. تبلت‌های جدید سونی اکسپریا Z3

Sony-Xperia-Z2-Tablet-Verizon-AH-11

در کنار گوشی هوشمند اکسپریا Z3، سونی قصد دارد از دو تبلت با دو اندازه متفاوت نیز پرده بردارد. تبلت‌های جدید سونی از سخت افزار‌های قدرتمندی بهره مند خواهند بود و تبدیل به پرچم‌داران سونی در بخش تبلت‌ها خواهند شد. به تازگی و همین چند ساعت پیش اطلاعاتی جدید از نسخه کوچکتر تبلت اکسپریا Z3 سونی با نام کامل Sony Xperia Tablet Z3 Compact فاش شده است که این تبلت را دارای مشخصاتی بسیار قدرتمند همچون رم 3 گیگابایتی و پردازنده کوالکام Snapdragon 801 نشان می‌دهد. هر دو تبلت سونی نیز در جریان نمایشگاه IFA رخ نشان خواهند داد.

9. مک OS X 10.10 با نام Yosemite

yosemiteinterface

کامپیوتر‌های شخصی اپل نیز با سیستم عامل جدید تازه خواهند شد. با قرض گرفتن برخی ویژگی‌های طراحی مسطح از نسخه قبلی iOS، اپل نسخه جدید مک OS X را با نام "Yosemite" معرفی کرد. در این نسخه شاهد پیوندی جدی‌تر بین مک، آیفون و آیپد‌ها هستیم. منتظریم که این آپگرید رایگان در پاییز ارائه شود.

10. ویندوز 9

asusintel

ویندوز 8 و ویندوز 8.1 هنوز دل خیلی‌ از کاربر‌ها را بدست نیاورده که مایکروسافت فکر ارائه ویندوز 9 را در سر می‌پروراند. شاید همین یکی از دلیل‌هایی باشد که مایکروسافت اخیرا گفته که سخت در حال کار بر روی نسخه بعدی این سیستم عامل برای پی‌سی/تبلت‌ها است. اخیرا گفته می‌شود که نام این نسخه "Threshld " خواهد بود.

در حالی که انتظار نداریم ویندوز 9 تا سال 2015 به صورت رسمی ارائه شود، اما به نظر می رسد در ماه آینده یعنی مهر ماه موفق به رویت ظاهر این سیستم عامل جدید بشویم.

11. گوگل گلس 2

ZackGoogleGlass01

تاخت و تاز گوگل در زمینه در حال ظهور تکنولوژی‌های پوشیدنی به پایان نرسیده و این غول جستجو در پشت پرده واقعا در حال کار‌هایی جالب است. گوگل با اینکه به نظر می‌رسد توجهش را به سمت ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear برده؛ اما از گوگل گلس نیز غافل نشده است. احتمالا این گجت جدید از ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌ها بیشتری برخوردار خواهد بود. شایعاتی وجود دارد که می‌گویند گوگل قصد دارد یک عینک جدید گوگل گلس را برای امسال یا سال بعد تولید کند.

12. Apple iWach

iWatch-concept

تصاویر و شایعات زیادی از این ساعت هوشمند در سایت‌های مختلف وجود دارد که هیچکدام را نمی‌توان با قطعیت آی واچ نامید. اپل سخت تلاش می‌کند که ساعت هوشمند iWatch تا روز رونمایی که احتمالا در مهر ماه خواهد بود، هیچ نشان و حرفی از این ساعت وجود نداشته باشد تا یک غافلگیری را ترتیب دهد.

آنقدر محافظت اپل از این ساعت زیاد است که شاید خیلی‌ از ما حتی از واقعی بودن آن نیز صرف نظر کنیم و آن را تنها در حد یک شایعه بدانیم، اما اگر آی واچ واقعی باشد (به احتمال بسیار زیاد) احتمالا در اواخر پاییز باید منتظر این محصول پر شایعه باشیم.

13. موتو 360

moto-360

اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear را دارید، هم‌اکنون سامسونگ و ال‌جی این امکان را در اختیار شما می‌گذارند. اما اگر کمی با آن‌ها کار کنید متوجه می‌شوید که ساختار، طراحی و سایر ویژگی‌های موتو 360 انگار دارند شما را صدا می‌زنند. اولین ساعت هوشمندی که به شکل دایره‌ای طراحی شده (در تقابل با ساعت‌های مستطیلی) و با شکلی جدید در شارژ شدن و عمر بیشتر باتری قرار است سیستم عامل Android Wear را بر روی خود اجرا کند موتو 360 خواهد بود. احتمالا به زودی خبر‌های بیشتری از این ساعت منتشر خواهد شد.

14. Oculus Rift

008Oculus Rift VR CES2014

اگر تنها یک محصول وجود داشته باشد که شبیه به فیلم‌ های علمی تخیلی بخواهد واقعیت مجازی را به مصرف کننده عادی برساند، آن Oculus Rift است. نمونه‌های اولیه این محصول را در سال‌ 2012 دیده‌ایم و سپس "Crystal Cove" را در نمایشگاه CES 2014 دیدیم که دو ماه بعد از آن کیت توسعه دهندگان نیز برای این دستگاه فوق العاده منتشر شد.

از همان زمان، این کمپانی توسط فیس‌بوک و با قیمت دو میلیارد دلار خریده شد. زمان عرضه و قیمت برای مصرف کننده این دستگاه تاکنون اعلام نشده است. در همین بین سامسونگ نیز اعلام همکاری خود با Oculus را اعلام کرده و گفته که با این شرکت در حال کار بر روی دستگاه جدیدی است که به احتمال بسیار فراوان همان گلکسی نوت 4 باشد که قرار است در 12 شهریور رونمایی شود.

15. پروژه Morpheus سونی

Sony Project Morpheus 35873300-2914-015 610x458

سونی نیز بر روی دستگاهی کار می‌کند که قرار است واقعیت مجازی را بدست مشتری و مصرف کننده برساند. دستگاهی که احتمالا تا سال 2015 روشنایی روز را به خود نخواهید اما در همان زمان نیز رقیبی برای Oculus Rift خواهد شد.

16. Apple TV جدید

AppleTVsetRemote 610x405

به نظر می‌رسد شایعات پیرامون تلویزیون بعدی اپل به حقیقت نزدیک شده‌اند و تلویزیونی با صفحه نمایش فلت HDTV که از موتور محتوای اپل و رابط کاربری این شرکت بهره می‌برد به زودی عرضه شود. اپل تا زمان معرفی و عرضه اپل TV جدید بیکار ننشسته و در پی جمع کردن محتوای بیشتر برای این تلویزیون است. می‌توان شبکه‌های عالی NFL Now ،CNBC ،HBO GO ،ABC ،ABC News ،Disney و Sky News را از جمله شبکه‌های اپل تی وی جدید دانست.

شایعات مختلف و عجیب و غریبی نیز درباره این باکس جدید اپل مطرح است، مثلا اینکه این تلویزیون در نسخه جدید فروشگاه اختصاصی خود را خواهد داشت، یا اینکه همراه با کنترلر‌های بازی و بازی‌های مخصوص ارائه می‌شود. با توجه به زمان‌بندی رونمایی محصولات اینچنینی اپل، زمان حاضر زمانی ایده آل برای تولد دوم این محصول اپل دانست. 

17. Android TV

google-io-2014-android-tv-9734

گوگل وقتی فهمید که استقبال مردم از کروم‌کست فوق‌العاده است تصمیم گرفت گام بعدی را بردارد و تلویزیون را نیز به اندروید تبدیل کند. تلویزیون اندروید تی‌وی گوگل در راه است، این دستگاه در زمینه پلتفرم هیچ چیزی کم ندارد و صفحه نمایش آن نیز بسیار بزرگ خواهد بود و این امکان را به ما می‌دهد خیلی راحت سیستم عامل موبایل گوگل را در آینده‌ای نزدیک بر روی تلویزیون ببینیم.

18. سونی پلی استیشن TV

playstation-tv

این تلویزیون هم‌اکنون در ژاپن و استرالیا با نام Vita TV حضور دارد. تلویزیون پلی استیشن یک میکرو کنسول است که در ماه‌های مهر یا آبان عرضه خواهد شد. اما این تلویزیون به چه کار می‌آید و با آن چه کار‌هایی می‌توان انجام داد؟ در آن می‌توانید به صورت از راه دور پلی‌استیشن 4 خود را کنترل کنید و بازی‌های مختلف را بر روی صفحه نمایشی بزرگ انجام دهید. زمانی که سرویس استریم بازی پلی‌استیشن Now سونی به صورت آنلاین راه‌اندازی شد می‌توانید حتی بازی‌های PS3 را نیز انجام دهید. این محصول با قیمت 139 دلار و همراه با  دسته‌های کنترلی DualShock 3 به زودی قابل تهیه خواهد بود.

19. سرویس Cloud Tv سونی

4e8cb203-b1ca-4be7-87c0-29cee0b75898

سونی تصمیم دارد سرویس استریم کننده آنلاینی را در دسترس قرار دهد که هم‌اکنون در مراحل بتا قرار دارد و PlayStation Now نام دارد. اما سرویس دیگر این شرکت سرویس تلویزیون آنلاین است که هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره آن صحبت کرد. آیا این سرویس جای تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای را خواهد گرفت یا استفاده دیگری خواهد داشت؟ گذشت زمان پاسخ خواهد داد.

20. تمام محصولات ریز و درشت دیگر همراه با انتظارات از 2015

medium-carousel-iphone-6-04-cd

قطعا غیر از محصولاتی که در بالا گفته شد، گجت‌های فراوانی هستند که در سال جاری میلادی و شمسی چشم‌مان به جمالشان روشن خواهد شد و هر کدام در تکامل دسته‌های خود پیش می‌روند؛ از این دسته محصولات می‌توان به ساعت هوشمند یا حتی ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ، سونی و ال‌جی اشاره کرد که در دسته محصولات پوشیدنی هر روز به رشد بیشتری می‌رسند و در نسخه‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند.

جمع بندی

تلفن‌های میان رده بسیار و احتمالا نکسوس 6 را نیز می‌توان از دیگر هیجانات سال غنی 2014 برای پر بار کردن تکنولوژی نام برد. با شما همواره همراه خواهیم بود تا با یکدیگر رونمایی و عرضه محصولات جدید تکنولوژی را جشن بگیریم و همچون شما انتظار دستگاه‌ها و آپدیت‌های جدید را بکشیم. با زومیت همچنین در جریان مراسم IFA شهر برلین نیز همراه باشید تا یکی یکی رونمایی محصولات جدید را با شما باشیم و در 18 شهریور نیز به مراسم رونمایی آیفون 6 خواهیم پرداخت.






تاریخ : چهارشنبه 93/6/5 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جوان با چاقو وارد مسجد شد و گفت ؟


بین شما کسی هست که مسلمان باشد ؟

همه با ترس و تعجب به هم نگاه کردند و سکوت در مسجد حکمفرما شد ، بالاخره پیرمردی با ریش سفید از جا برخواست و گفت :


آری من مسلمانم.


جوان به پیرمرد نگاهی کرد و گفت با من بیا ،

پیرمرد بدنبال جوان براه افتاد و با هم چند قدمی از مسجد دور شدند ،

جوان با اشاره به گله گوسفندان به پیرمرد گفت که میخواهد تمام آنها

را قربانی کند و بین فقرا پخش کند و به کمک احتیاج دارد .

پیرمرد و جوان مشغول قربانی کردن گوسفندان شدند و پس از مدتی

پیرمرد خسته شد و به جوان گفت که به مسجد بازگردد و شخص

دیگری را برای کمک با خود بیاورد.


جوان با چاقوی خون آلود به مسجد بازگشت و باز پرسید :


آیا مسلمان دیگری در بین شما هست ؟


افراد حاضر در مسجد که گمان کردند جوان پیرمرد را بقتل رسانده

نگاهشان را به پیش نماز مسجد دوختند .

پیش نماز رو به جمعیت کرد و گفت :


چرا نگاه میکنید ، به عیسی مسیح قسم که با چند رکعت نماز خواندن

کسی مسلمان نمیشود ...






تاریخ : سه شنبه 93/6/4 | 1:46 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
طلاق‌های پرسروصدای زوج های هنری ایران

طلاق زنده یاد خسرو شکیبایی و تانیا جوهری

alt

طلاق سوسن تسلیمی و داریوش فرهنگ 

alt

طلاق محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان 

alt

طلاق آیدین آغداشلو و شهره آغداشلو 

alt

طلاق ابوالفضل پورعرب و آناهیتا نعمتی 

alt

طلاق مهتاب کرامتی و بابک ریاحی‌پور 
(آهنگ‌ساز) 

alt

طلاق یوسف مرادیان و سارا خویینی‌ها 

alt

طلاق فریبرز عرب‌نیا از آتنه فقیه نصیری و عسل بدیعی 

alt

طلاق نیما بانکی و لیلی رشیدی 

alt

طلاق فرحناز منافی‌ظاهر و حسین محب‌اهری 

alt

طلاق سیما تیرانداز و ناصر هاشمی 

alt

طلاق بهروز بقایی و پرستو گلستانی 

alt

طلاق علی دهکردی و آفرین چیت‌ساز 

alt

طلاق اکرم محمدی و مجید جعفری 

alt

طلاق کوروش تهامی و شبنم طلوعی 

alt

طلاق امیر غفارمنش و شادروان پوپک گلدره 

alt

طلاق عاطفه رضوی و مهرداد شکرآبی 

alt

طلاق مینا لاکانی و امین زندگانی 

alt

طلاق شراره رخام و فرهاد قریب 
(استیون راش نام آمریکایی اوست) 

alt

طلاق الهام چرخنده و فرشید نوابی 

alt

طلاق فرزاد حسنی و آزاده نامداری 

alt





تاریخ : سه شنبه 93/6/4 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دوغ ضرری هم دارد؟

دوغ ضرری هم دارد؟
برخی افراد جهت ترش و گازدارشدن دوغ، آن را در دمای محیط نگهداری می‌کنند.
دوغ یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی در ایران است که مصرف آن خصوصا در فصول گرم سال بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی می‌تواند پروتئین، چربی، ویتامین‌هایB ، D، کلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تامین کند. با ویژگیهای دیگر این نوشابه در ادامه آشنا شوید.
دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میکروارگانیسم‌های زنده و مفیدی است که از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. معمولا دوغ را به روش سنتی و صنعتی تهیه می‌کنند. در روش سنتی یا روستایی ماست را به همراه آب در مُشک یا کیسه‌های پوستی می‌ریزند و تکان می‌دهند وبر اثر ضربات وارده دوغ حاصل می‌شود. در این روش به دلیل آن که نظافت کیسه‌های پوستی مشکل است احتمال آلودگی میکروبی در فرآورده حاصله زیاد است. به این جهت توصیه می‌شود دوغ را به صورت صنعتی یا خانگی تهیه کنید. 
در صنعت، ماست را با میزان مناسبی آب در تانک‌های مجهز به همزن مخلوط کرده و بعد از اختلاط کامل آن را با رعایت موازین بهداشتی سرد و بسته‌بندی می‌کنند. این نوشیدنی به دلیل آن که در دمای گرم محیط و در برابر فساد مقاوم است نیاز به هیچ نگهدارنده مصنوعی نداشته و مصرف آن برای افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوزهستند، مناسب است.
البته دوغ صنعتی خالی از اشکال نیست. این نوشیدنی سرشار از نمک بوده و برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران قلبی ـ عروقی و کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند بسیار مضر است. بنابراین برای آن که این افراد از مصرف این نوشیدنی مفید بی‌‌بهره نمانند، بهتر است در منزل و به صورت خانگی آن را تهیه کنند.
معمولا برخی افراد جهت ترش و گازدارشدن این نوشیدنی آن را در دمای محیط نگهداری می‌کنند. این روش نگهداری برای سلامت افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این نوشیدنی به طور طبیعی حاوی باکتری‌های مولد اسید لاکتیک و همچنین مخمرهای مولد گاز است که در دمای محیط فعال‌تر و باعث ایجاد طعم اسیدی و گازی می‌شوند. اما بد نیست بدانید اگر در این روش نگهداری آنزیم‌های تجزیه‌کننده پروتئین فعال شوند دوغ آلوده به کپک شده و بلافاصله تغییر رنگ و مزه داده و تاریخ انقضای آن سریع‌تر از آنچه روی بطری نوشته شده فرا می‌رسد که استفاده از آن توصیه نمی‌شود. بنابراین بهترین روش برای ماندگاری مطلوب دوغ نگهداری آن در دمای یخچال است. دوغ اگر به وسیله گاز CO2 گازدار شود مضرات گاز افزوده‌شده به آن مانند نوشابه‌های گازدار خواهد بود.
اغلب برای طعم‌دارکردن دوغ از نعنا، پونه، کاکوتی یا گلبرگ‌های خردشده گل‌محمدی و برخی عرقیات استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد طعم خوشایند، بر خواص درمانی دوغ می‌افزاید. دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می‌کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می‌بخشد. این دوغ خنک‌کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می‌کند.
دوغ حاوی کاکوتی، مقوی قلب و معده بوده و مسکن سردردهای ناشی از گرمی هواست و به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، کرم‌کش قوی بوده و خلط‌ آور خوبی است و برای التیام علائم رماتیسم نافع است. دیگر خواص دوغ کاکوتی شبیه به دوغ نعناست.
دوغ حاوی گلبرگ‌های گل‌محمدی بسیار معطر، مقوی قلب و کبد و اعصاب، آرام‌بخش و نشاط‌آور بوده و برای تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نافع و رفع کننده بوی بد دهان است.
توصیه‌ها
*‌ مصرف دوغ به عنوان یک نوشیدنی سالم به همراه غذا در ماه‌های گرم سال توصیه می‌شود.
*‌ مصرف بیش از حد دوغ می‌تواند تعادل بدن را از وضعیت عادی خارج کند.
*‌ لفظ گرمادیده که این روزها روی بطری برخی دوغ‌های صنعتی به چشم می‌خورد به این معناست که دوغ حاصله بعد از آماده‌شدن دوباره پاستوریزه شده تا میکروارگانیسم‌های مایه ماست کاهش و دوغ ترش نشود. اغلب دوغ‌های معمولی این حرارت را نمی‌بینند. دوغ‌های سنتی از نظر بهداشت آب و مواد معطری چون سبزیجات و عرقیاتی که به آن اضافه می‌شوند مشکوکند و موارد متعددی از آلودگی‌های میکروبی در آنها دیده شده است. بنابراین توصیه می‌شود که دوغ را در بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه و به تاریخ مصرف و مجوز بهداشت آن توجه کرده و از خرید دوغ‌های بی‌نام و نشان اجتناب کنید






تاریخ : سه شنبه 93/6/4 | 7:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تخم‌مرغ بهتر است یا تخم بلدرچین یا غاز؟

تخم‌مرغ بهتر است یا تخم بلدرچین یا غاز؟
تخم اردک از معدود غذاهایی است که در بدن آلکالاین زیادی به جا می‌گذارد.

خیلی‌وقت‌ها غذاها تکراری و حوصله‌سربر می‌شوند؛ خیلی وقت‌ها حوصله آشپزی نداریم و اصلا قید غذا خوردن را می‌زنیم اما وقتی گرسنگی زورش به بی‌حالی ما چربید، دست‌کم تخم‌مرغی در تابه می‌اندازیم تا ضعف رفتن شکم را بیشتر تحمل نکنیم. اما گاهی تخم‌مرغ هم آن‌قدر تکراری است که ترجیح می‌دهیم همان دل‌ضعفه را تحمل کنیم و باز هم چیزی نخوریم! با این حساب حتما شما هم به این فکر کرده‌اید که کاش غذای متنوع‌تر و البته راحتی گوشه یخچال داشتید و چنین مواقعی میل می‌کردید! نظرتان راجع به تخم بلدرچین چیست یا مثلا اردک و غاز یا حتی تخم شترمرغ و بوقلمون؟! هم درست کردن‌شان راحت است و هم خوردن‌شان! اصلا شاید مغذی‌تر هم باشند و پرخاصیت‌تر از تخم‌مرغ همیشگی تکراری!

 تخم شترمرغ؛ بهبود کم‌خونی
1. بزرگ‌ترین تفاوت تخم‌مرغ و شترمرغ اندازه و وزن‌شان است. تخم شترمرغ بزرگ‌ترین تخم پرنده در کل دنیاست و معمولا یک و نیم کیلوگرم وزن دارد! بیش از 17/5 سانتی‌متر ارتفاع و 13/5 سانتی‌متر عرض دارد! این در حالی است که یک تخم‌مرغ بزرگ نهایتا 900 گرم وزن، 6/5 سانتی‌متر ارتفاع و 5سانتی‌متر عرض دارد.

2. مزه تخم‌مرغ و شترمرغ بسیار شبیه به هم است اما پرندگان عادات غذایی متفاوتی دارند و ارزش غذایی تخم‌هایی که می‌گذارند، متفاوت است.

3. میزان پروتئین، چربی و کلسیم این دو مشابه هم است.

4. تخم‌مرغ ویتامین A و E بیشتری دارد اما تخم شترمرغ فولیک اسید بیشتری دارد.

5. میزان آهن تخم شترمرغ بیشتر است اما روی و مس تخم‌مرغ هم بیشتر از شترمرغ است.

تخم غاز؛ منبع ویتامین A
1. یک عدد تخم‌مرغ معمولی فقط 72کیلوکالری انرژی دارد اما یک تخم غاز معمولی 266 کیلوکالری انرژی به بدن شما می‌رساند.

2. چربی تخم غاز بیشتر از تخم‌مرغ است؛ یک تخم‌مرغ بزرگ 4/75 گرم چربی دارد اما چربی یک تخم غاز 19/11 گرم است.

3. یک تخم‌مرغ بزرگ 186 میلی‌گرم کلسترول دارد و این درحالی است که در یک عدد تخم غاز هزار و 227 میلی‌گرم کلسترول پیدا می‌شود!

4. تخم غاز به خاطر اندازه‌اش مقدار بیشتری از ویتامین‌ها را داراست.

5. تعداد مواد معدنی تخم غاز و مرغ با هم برابر است اما مقدارشان متفاوت است؛ یک تخم‌مرغ بزرگ 99 میلی‌گرم فسفر، 28میلی‌گرم کلسیم، 0/88 میلی‌گرم آهن، 69میلی‌گرم پتاسیم و 0/65 میلی‌گرم روی دارد اما یک تخم غاز حاوی 300 میلی‌گرم فسفر،86 میلی‌گرم کلسیم، 5/24 میلی‌گرم آهن، 302 میلی‌گرم پتاسیم و 1/92 میلی‌گرم روی است.

6. میزان پروتئین موجود در یک تخم‌مرغ بزرگ 6/23 گرم است درحالی‌که تخم یک غاز 19/97 گرم پروتئین دارد.

تخم بوقلمون، محافظ اعصاب
1. بیشتر کالری تخم بوقلمون به خاطر چربی‌اش است. هر تخم بوقلمون حاوی 10/8 گرم پروتئین است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و به رشد بافت‌های تازه و توده‌های ماهیچه‌ای کمک کند.

2. میزان مواد معدنی به‌خصوص آهن و سلنیوم در تخم بوقلمون بسیار زیاد است. هر تخم بوقلمون حدود 3/24 میلی‌گرم آهن در بدن تولید می‌کند و با این مقدار 41 درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. سلنیوم موجود در آن نیز نیمی از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را رفع کرده، باعث رشد سلول‌ها شده و به عملکرد تیروئید کمک می‌کند.

3. میزان ویتامین‌ها به‌خصوص B9 و B12 در تخم بوقلمون بسیار زیاد است و هر دوی این ویتامین‌ها به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند. کمبود ویتامین B9 که به فولات هم مشهور است، باعث مشکلات عصبی مادرزادی می‌شود و مصرف این ماده تا حد زیادی سلامت بدن را تضمین می‌کند. ویتامین B12 یا کوبالامین، از عملکرد اعصاب محافظت کرده و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

تخم بلدرچین؛ فلفل نبین چه ریزه!
1. 100 گرم تخم بلدرچین158 کیلوکالری انرژی تولید می‌کند.

2. مقدار ویتامین‌های موجود در هر دو مشابه هم است؛ هر دو حاوی ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B12، ویتامین B6 هستند و فقط میزان ویتامین D در تخم‌مرغ کمی بالاتر است.

3. مواد معدنی موجود در هر دو مشابه است و حاوی کلسیم، آهن و منیزیم هستند اما میزان آهن موجود در تخم بلدرچین کمی بیشتر است.

4. میزان چربی و کربوهیدرات موجود در تخم‌مرغ و تخم بلدرچین بسیار مشابه هم است.

تخم اردک؛ سپری در برابر سرطان
1. تخم اردک دوبرابر تخم‌مرغ ارزش غذایی دارد و به خاطر پوسته ضخیمی که دارد، ماندگاری‌اش خارج از یخچال طولانی‌تر است.

2. تخم اردک آلبومین بیشتری دارد و کیک و کلوچه تردتر و مغذی‌تری با آن می‌توان تهیه کرد.

3. تخم اردک اسید چرب امگا3 بیشتری دارد. امگا 3 می‌تواند همه‌چیز را، از مغز گرفته تا پوست همه را سالم‌تر نگه دارد.

4. تخم اردک از معدود غذاهایی است که در بدن آلکالاین زیادی به جا می‌گذارد. آلکالاین برای بیماران سرطانی بسیار موثر است و سلول‌های سرطانی در محیطی که آلکالاین در آن وجود داشته باشد، رشد نمی‌کنند. تخم‌مرغ غذایی اسیدی است که اسید بیشتری در بدن باقی می‌گذارد.

5. تخم اردک در مقایسه با تخم‌مرغ 6برابر ویتامین D، دوبرابر ویتامین A و دوبرابر کلسترول دارد. تخم اردک حدودا 75 درصد ویتامین E موجود در تخم‌مرغ را داراست و ویتامینK بیشتری دارد.

6. 100 گرم تخم اردک 185 کیلوکالری انرژی تولید می‌کند و همین مقدار تخم‌مرغ 149 کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند.

7. میزان کربوهیدرات تخم اردک بسیار مشابه تخم‌مرغ است و فقط پروتئین آن کمی بیشتر است. همچنین مواد معدنی هر دو بسیار شبیه به هم است؛ هر دو دارای سلنیوم، منگنز، روی، مس، پتاسیم، سدیم، فسفر، کلسیم و آهن هستند اما مقدار همه این مواد در تخم اردک کمی بیشتر است. همچنین ویتامین‌های موجود در تخم اردک و مرغ شبیه هم است و فقط مقدارشان در تخم اردک کمی بیشتر است. این ویتامین‌های شامل تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B6، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین A، ویتامینB12 و رتینول است.





تاریخ : سه شنبه 93/6/4 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 باغ های مینیاتوری درون گلدان

یکی از هنر هایی که اخیرا در دهه های اخیر پا به عرصه دنیای هنر گذاشته است باغبانی است آن هم از نوع مینیاتوری . در این هنر مدرن و نو ظهور سعی میشود که در درون یک گلدان باغی زیبا و کوچک ایجاد شود. از این گلدان ها برای تزئیین استفاده میشود.






تاریخ : دوشنبه 93/6/3 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">