سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

   عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا 

همیشه همه عجایب روی زمین نیستند و نمی توان آنها را به راحتی و بدون زحمت دید! گاهی باید برای دیدن عجایب و ماجراجویی سر از اعماق زمین درآورید.در بعضی از نقاط دنیا اماکن زیر زمینی وجود دارند که تعجب و حتی وحشت اولین واکنش هاییست که نسبت به دیدن آنها نشان می دهید.

این گزارش به معرفی 10 مکان زیرزمینی می پردازد که با دیدن آنها حتما هم شگفت زده می شوید و هم در مواردی برایتان وحشتناک است.

1. قبرستان زیرزمینی پاریس، فرانسه

S A L I  J O O N

 جمعیت زیاد مناطق مرکزی پاریس در قرن هجدهم، مقامات دولتی را بر آن داشت تا قناتی به عنوان گورستان دسته جمعی بنا کنند. در طول یک دوره 18 ماهه، استخوان ها و اجساد مردگان به محل استراحت ابدی شان در زیر زمین انتقال می یافت.
در این محل که به "امپراطوری مرگ" شهرت دارد، میلیون ها استخوان وجود دارد و دیدن بخشی از آن نیز برای عموم آزاد است.

2. کوبر پدی، شمال استرالیا

S A L I  J O O N

کوبر پدی، یکی از عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا محسوب می شود، چراکه حدود 80% مردم آن به خاطر گرمای زیاد در زیر زمین زندگی و کار می کنند.
در واقع کوبرپری یک شهر معدنی است و پس از اینکه یک پسر نوجوان در سال 1915 ، عقیق در این شهر کشف کرد، همواره مقصدی برای مهاجرات کارگران معدن بوده است.آنچه بیش از هر چیز در این شهر به چشم می خورد، تونل است و معدن ها هم هنوز در آن خودنمایی می کنند.

درست است که این شهر در زیر زمین بنا شده، اما این دلیل نمی شود که از وجود کلیسا، گالری هنری، هتل، انواع مغازه ها و فروشگاه ها و سایر کسب و کار ها محروم باشد.

3.غار باتو کوالالامپور، مالزی

S A L I  J O O N

برای رسیدن به غار عظیم باتو باید 272 صخره را پشت سر بگذارید ، خوب است بدانید که بیش از یک میلیون معلول هر سال در ماه ژانویه این مسیر را طی می کنند تا به غار برسند و جشنواره هندوها را برگزار نمایند.
این جشن رنگارنگ هندوها که در این غار برگزار می شود به افتخار خدای قدرت، جوانی و فضیلت یعنی لرد سابرامانیام است!

فرو کردن اجسام فلزی در بدن، قطعا برای بیننده ای که از بیرون این مراسم را می بیند، بسیار عجیب است، اما از نظر خودشان این نوعی ابراز ارادت به خدایان است. البته گفته می شود آنها چون برای ساعاتی از خود بیخود می شوند، هیچ دردی را احساس نمی کنند.

4.معدن سلامت رادون، مونتانا، آمریکا

S A L I  J O O N

پیشینه استفاده و بهره برداری از این معدن نقره و سنگ سرب به سال 1924 باز می گردد. در سال 1949 کشف شد که این معدن که از آن پس استفاده از آن ممنوع شد، دارای مواد رادیواکتیو است، چراکه خانمی که قصد سرمایه گذاری در این معدن را داشت، پس از بازدید از ان دریافت که هیچ اثری از بیماری مزمنی که داشت در بدنش نیست.

از آن پس این مکان به معدن رادون درمانی تبدیل شد و بسیاری از بیماران مزمن با حضور در این معدن عجیب درمان شدند و حتی کار از درمان انسان ها هم گذشت، چرا که حیوانات خانگی هم با حضور در این معدن سلامت خود را بازیافتند.

5.معدن نمک ویلیکزا، کراکو، لهستان

S A L I  J O O N

این مکان جالب و شگفت آور با هیچ کجای جهان قابل قیاس نیست. این معدن نمک ازقرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته و معدنچی ها هم با نهایت ظرافت برای خودشان در آن اتاق هایی ساخته اند. در این مکان حتی می توانید مجسمه هایی را ببینید که نمک اطرافشان رافرا گرفته است.
اما عجیب ترین و دیدنی ترین قسمت این معدن، کلیسایی است که همه چیزش با نمک ساخته شده از سقف و کف و دیوارها گرفته تا تمام وسایلی که در آن قرار دارد. حتی لوسترها از بلورهای نمک ساخته شده اند.

6.گورستان زیرزمینی مومیایی ها، سیلسیل، ایتالیا

S A L I  J O O N


اگر علاقه مند به دیدن اجساد مومیایی شده باشید، اماکن زیادی در دنیا وجود دارند که می توانید آنها را ببینید، اما بدون شک "موزه مرگ" با همه جاهایی که می شود دید، متفاوت است.
در این محل وهم آور و غمبار، 8 هزار جسد مومیایی وجود دارد که قدمتشان به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد.
اما نکته جالب درباره این مکان این است که به هیچ وجه بوی تعفن نمی دهد. این مرده ها که حالا از اکثرشان جز اسکلتی باقی نمانده همچنین لباس های ظریفی به تن دارند که در طول زمان فاسد شده اند ولی مو، و حتی چشم های برخی از آنها هوز سالم است.

7.رستوران زیر دریایی ایتها، جزیره رانگالی، مالدیو

S A L I  J O O N

این رستوران، نخستین رستوران زیر دریایی جهان است و از جمله ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به دیوارهای انحنا دار و  سقف 125 میلی متری اشاره کرد.
این پروزه 5 میلیون دلار هزینه داشته و بدین معناست که غذا خوردن در آن خرج های نجومی روی دستتان می گذارد، چون بهرحال باید هزینه هایی که در آن شده از جای دیگری جبران شود!

8.غار کرم شب تاب وایتومو، اوتوروهانگا، نیوزلند

S A L I  J O O N

اگر فرصت سفر به نیوزلند و دیدن این غار برایتان پیش آمد، آن را به هیچ وجه از دست ندهید، چون  گشت زدن با قایق در این غار عجیب، تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.
غار شب تاب به خاطر ویژگی خاصش یعنی شب تابی و نوری که می تاباند، با دیگر همتایانش متفاوت است.


9. سیاه چال لندن، لندن، انگلستان

S A L I  J O O N

سیاه چال لندن، بزرگترین جاذبه دیدنی تاریک اروپاست که ورود به آن شهامت می خواهد، چراکه با صحنه های ترسناک مواجه می شوید.

اعدام های خوفناک قرون وسطایی، آتش سوزی بزرگ لندن، قایق سواری به مقصد جهنم و هزارتوی گمشدگان تنها بخشی از جاذبه های دیدنی این سیاه چال است. پس اگر دل دیدن چنین صحنه هایی را ندارید، حتی فکر رفتن به این سیاه چال را هم از سرتان بیرون کنید.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 11:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  8 غذایی که نباید برای صبحانه خورد


متخصصان بهداشتی، بی دلیل صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز نمی‌نامند.

با این حال، این بدان معنا نیست که روز خود را باید با غذاهای غنی شده از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید.

در این مقاله به بدترین غذاهایی که در صبحانه خورده می‌شود اشاره شده است.

به گفته کارشناسان، نخوردن صبحانه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید‌، این یک پیام واقعی به خصوص برای نوجوانان دختر است.

یک صبحانه سالم به بزرگسالان و همچنین به کودکان کمک می‌کند تا در طول روز بهترین کار را انجام دهند.

کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.

همانطور که از نام انگلیسی صبحانه مشخص است (breakfast) یا صبحانه، شکستن روزه بین شام و ناهار است.

اگر شما فقط به دلیل صرفه‌جویی در زمان و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید، در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی‌‌مدت قرار می‌دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می‌شود.

این مهم است که صبحانه را از وعده‌‌های غذایی خود حذف نکنید، اما بطور قطع باید بدترین غذاها را در این وعده حذف کنید.

اکثر ما به دلیل اینکه برای خوردن صبحانه در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و بدلیل عجله داشتن به غذاهای بسته‌بندی شده روی می‌آوریم.‌

متاسفانه، موادغذایی‌های منتخب ما، مملو از مواد نگهدارنده مصنوعی، نمک، شکر و کالری است.

اغلب این مواد در ایجاد طعم مواد غذایی، نقش بسزایی دارند، و آنها به خصوص برای کودکان بسیار ناسالم هستند.

موادغذایی که واقعا جزء بدترین موادغذایی صبحانه محسوب می‌شوند به شرح زیر هستند.

 

دونات

دونات‌ها، اولین چیزی است که شما در صبح علاقه زیادی به خوردن آن ها دارید. دونات‌ها یکی از گزینه‌های صبحانه است که به دلیل عجله داشتن و راحت بدست آوردن آنها در مسیر مدرسه یا محل کار بیشتر ترجیح داده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که دونات‌ها مملو از قندهای تصفیه شده، چربی‌های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری شده‌اند که از نظر فواید تغذیه‌ای برای بدن مناسب نیست.

هات‌داگ‌

هات‌داگ‌ها به طور متوسط حاوی حدود 130 تا 140 کالری هستند که این میزان به 80 درصد کالری که چربی ناسالم است، افزایش می‌یابد. همچنین، علاوه بر این انواع سس‌ها و چاشنی‌های روی غذا فاجعه بیشتری را برای قلب ایجاد می‌کنند.

گوشتهای فرآوری شده و چاشنی‌های مورد استفاده بر روی هات‌داگ‌ها با بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.

غلات شیرین تفت داده شده

اگر چه کودکان و بزرگسالان غلات شیرین تفت داده شده را بسیار دوست دارند اما این نوع مواد غذایی انتخابی درست برای صبحانه نیست.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) متذکر شده است که رنگ‌های موادغذایی مورد استفاده در این نوع مواد غذایی، در کودکان منجر به بیش فعالی می‌شود.

غلات شیرین تفت داده شده، همچنین با شیرین کننده‌های مصنوعی و طعم دهنده‌هایی که می‌تواند باعث چاقی شود، بسته‌بندی شده است.

اگر شما ترجیح می‌دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید.

شیرینی

موادغذایی از قبیل شیرینی دانمارکی، رول دارچین و شیرینی‌های نان برشته شده از کالری و چربی بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر این، زیادی خامه‌های روی کیک یا شیرینی منجر به چاقی می‌شود. همچنین، بسیاری از نانوایان از آرد سفید فرآوری‌شده استفاده می‌کنند تا‌ کالری‌های بیشتری را به آن بیافزایند.

این خوشه‌ها با قندها افزایش می‌یابد و بدن را با انفجار اولیه انرژی مجهز می‌کند که به احتمال زیاد در چند ساعت ناپدید می‌شود.

شیر کامل

شیر مملو از چربی‌هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می‌دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می‌کند.

برای آنهایی که نمی‌توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می‌شود که شیر کم‌چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم‌چرب شیرعاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

پن‌کیک

پن‌کیک‌ها موادغذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند‌. شما فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ماهی تابه گرم یا ماهی تابه بریزید.

پن‌کیک‌‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می‌کند، اما دوباره، نبودن کالری باعث می‌شود که شما سریع گرسنه شوید.

به علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت افرا، پودر شکر و بیکن به چاقی و ناسالمی منتهی می‌شود.

نان شیرینی حلقوی

از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی با طعم‌هایی نظیر پیاز، سیر و دانه خشخاش اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی‌ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می‌شوند.

اکثر شیرینی‌ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه‌ای و کره که کالری‌های بیشتر و چربی‌های اشباع‌شده را اضافه می‌کنند منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می‌شوند.

فست‌فود

آماده کردن صبحانه و غذا خوردن می‌تواند وقت‌گیر باشد، از این رو خرید صبحانه از سر راه محل کار یا مدرسه به نظر می‌رسد بهترین گزینه باشد.

بسیاری از ما، از جمله کودکانمان، از این کار لذت می‌برند، اما هر زمانی که در یک اشتراک فست فود توقف می‌کنید اقلامی از چربی‌های اشباع‌شده، ‌سدیم و قندهای مصنوعی را به میزان بالا مصرف می‌کنید.

سدیم بیش از حد می‌تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

بهترین غذاهای صبحانه به شما انرژی لازم برای زنده ماندن در طول روز را می‌دهد.

این غذاها سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد، افزایش وزن را کنترل می‌کند و از بیماری‌‌ها بدن را حفظ می‌کند.

از سوی دیگر، بدترین غذاهای صبحانه در چربی‌های اشباع شده و قندها بشدت زیاد هستند که بدن را در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها قرار می‌دهند.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 10:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طرح گازرسانی به 7 روستای شهرستان به بهره برداری رسید.

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی طرح گازرسانی به 7 روستای مرحله دوم مرحله دوم فاز 1 گازرسانی به روستاهای شهرستان بجستان به بهره برداری رسید.

این طرح که با اعتبار بالغ بر 21.8 میلیارد ریال اجرا شده است گازرسانی به روستاهای زین آباد رضائیه ششتوک امیریه آهنگ بقچیر و افکان را شامل می شود.

علی اصغر رشید در مراسم افتتاح این طرح که در محل مسجد جامع روستای زین آباد برگزار گردید عنوان نمود: این پروژه که امروز به آسانی افتتاح می شود حاصل تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر خدمتگزاران مردم است.

معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر وظیفه دولت نسبت به تامین زیرساختها افزود تلاش همه خادمین بر این است که در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش نمایند.


همچنین با حضور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در روستای جزین کلنگ گازرسانی به روستاهای فاز 2 بجستان با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد ریال به زمین زده شد. با اجرای این طرح مردم روستاهای مرندیز نوق و جزین از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. گاز رسانی به شهرک صنعتی نیز در فاز 2 پیش بینی شده است.

منبع:http://www.khorasan.ir/bajestan/tabid/6510/ctl/newsView/mid/8383/newsID/10638/Default.aspx






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 9:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه ای از تصاویـر بامـزه، جـالب و دیـدنی














































































تاریخ : شنبه 92/6/16 | 12:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا 






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 11:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 11:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویری آرامش بخش (به سکوت گوش دهید)






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 11:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عجیب ترین پدیده های جهان

کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی است: جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها. این ها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند.

صخره های موجی شکل در آمریکا:

صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصربفرد که دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر 190 میلیون سال تخمین زده اند.

این صخره های منحصربفرد بخشی از بیابان صخره ای قرمز رنگی هستند که از دره های تنگ تشکیل شده است. صخره ها از جنس ماسه سنگ هستند و در ایالت متحده آمریکا در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده اند و دلیل تشکیل شان هم باران های مکرر و وزش بادهاست.

گودال عمیق آبی در Belize:

این گودال در مرکز آمریکای لاتین واقع شده و عمقش 124 متر است. گودال بلیز در اواخر عصر یخبندان و در زمانی که سطح دریا بسیار پایین بوده با تجمع مرجان ها در طول زمانی بسیار طولانی بوجود آمده است.

اکوسیستم این حفره مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته و البته گروه بسیار زیادی از ماجراجویان هم به این منطقه راهی شده اند که به همین دلیل این حفره آبی بزرگ به عنوان یکی از مقاصد برتر زیر آبی جهان شناخته می شود.

مجسمه سنگی فیل در ایالت نوادا آمریکا:

 این کوه سنگی که تداعی گر پیکر یک فیل عظیم الجثه با خرطوم بلند است در پارک دره آتش در ایالت نوادا واقع شده و بر اثر گذر زمان تغییر شکل داده است.

دریاچه صورتی در استرالیا:

در قلب استرالیا دریاچه ای قرار دارد که رنگ آن کاملا صورتی ست. این دریاچه صورتی این روزها به یکی از عجیب ترین نقاط زمین تبدیل شده است و دانشمندان علت رنگ آن را وجود نوع خاصی جلبک در کف دریاچه می دانند

دره مرگ در ایالت کالیفرنیا آمریکا:

سطح این دره بسیار هموار است و البته سنگ هایی نیز در آن وجود دارند که گاهی وزن آنها به 300 کیلوگرم هم می رسد. نکته شگفت انگیز این است که این سنگ ها ثابت نیستند و با وجود وزن زیادشان به دلیل نامشخصی همیشه در کف دره در حرکتند!

منطقه Waiotapu در نیوزلند:

این منطقه میزبان یکی از عجیب ترین نقاط روی زمین است. جایی که استخرهای آبگرم در رنگ های مختلف وجود دارند. این استخرهای طبیعی که معروف به استخر شامپاین هستند قدمتشان به 900 سال می رسد.

درجه حرارت این استخرها تا 74 درجه سانتی گراد هم می رسد و بخار آب جوش و حباب های سوزان و گاز دی اکسید کربن از سطح آنها خارج می شود. این استخرهای رنگانگ به علت وجود موادی مانند طلا، نقره، مس و آرسنیک به این رنگ ها در آمده اند.

سنگ های تخم مرغی نیوزلند:


این سنگ ها که در اندازه های بسیار بزرگ قرار دارند در دوره های پیشین در کف دریا بوده اند که البته به علت تغییرات شرایط زمین به شکل مرموزی خود را تا لبه کناری ساحل رسانده اند.

برج های Tufa در دریاچه Mono:

این منظره شگفت انگیز در کالیفرنیا مشاهده می شود و بر اثر واکنش های شیمیایی در دریاچه مونو شکل می گیرند. جنس برج های توفا از سنگ آهک است.

استخر سنگ زرد در پارک ملی آمریکا:

این پارک یکی از مراکز شگفت انگیز دنیاست که موارد خاص در آن زیاد دیده می شود. یکی از این موارد استخرهای آبی هستند که در رنگ های مختلف قرار دارند و دلیل اصلی آن نیز وجود جلبک ها و باکتری های متفاوت در آن است

کاشاکاتووتنت در نیومکزیکو:

Kasha-katuwe tent جاییست که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی 6 تا 7 میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند و تا 30 متر هم می رسند.

بیابان سفید مصر:

اینجا اقامتگاه صخره های گچی بزرگیست که به دلیل وزیدن طوفان های شنی مکرر در این منطقه بوجود آمده اند. این بیابان بی حاصل با شکل های صخره ای عجیبش بیشتر شبیه منطقه ای روی کره ماه است تا بیابان.






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 10:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا از حیوانات






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

9 کاربرد عالی پوست تخم مرغ که نمی دانستید

فکرش را بکنید از پوست تخم‌مرغ قبل از آن که راهی سطل زباله یا کمپوست ‌شوند، چه استفاده‌های عجیبی می‌توان کرد.
1 - جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.

 
2 - به عنوان پاک‌کننده
مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.
در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

 
3 - تمیز کردن لباس‌های سفید
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

 
4 - حاصلخیز کردن خاک
پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.

 
5 - دفع آفات
حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

 
6 - تغذیه گیاهان
قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.

 
7 - تامین کلسیم
با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.

 
8 - گلدان
از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

 
9 - غذای پرندگان
ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.

 
نکته‌: قبل از هر نوع استفاده از پوست تخم‌مرغ در باغ، آن‌ها را خوب بشویید.






تاریخ : شنبه 92/6/16 | 8:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">