سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

درمانـهای طبیـعی بـرای اضـطراب

فرقی نمی کند اینکه همیشه اضطراب زیاد داشته باشید یا به طور موقت دچار این درد باشید، احتمالا تمایلی به مصرف دارو ندارید. شاید واقعا هم نیاز نباشد. درمان های غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. از جمله می توان به تکنیک های کنترل ذهن برای آرام شدن اشاره کرد. البته برخی از این تکنیک ها در لحظه پاسخگو هستند در حالیکه برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان گر دارند. در اینجا 18 درمان طبیعی برای اضطراب را یادآور شده ایم:

1. بابونه
اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید، دمنوش بابونه می تواند باعث آرام شدن شما بشود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که 8 هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است.

2. چای سبز (اِل- تیانین)
گفته می شود راهب های بودایی ژاپنی می توانند برای ساعت ها بسیار ریلکس و آرام مراقبه کنند. یکی از دلایل آرامش آنها اسیدآمینه موجود در چای سبز آنها به نام اِل- تیانین است. محققان ثابت کرده اند اِل- تیانین موجب کنترل تپش قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش اضطراب می شود. بیشترین میزان اِل- تیانین را می توانید در چای سبز پیدا کنید –البته برای تاثیر این ماده باید فنجان های زیادی چای سبز بنوشید.

3. سنبل الطیب
برخی از گیاه های دارویی باعث آرامش بدون خواب آلودگی می شوند (همچون اِل- تیانین) و برخی دیگر خاصیت آرام بخش و مسکن دارند. سنبل الطیب (والرین) در دسته دوم جای می گیرد. این گیاه باعث خواب راحت به خصوص برای آن دسته از افرادی می شود که دچار کم خوابی و بی خوابی هستند. این گیاه خواب آور حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.
سنبل الطیب بوی بدی دارد و بیشتر مردم کپسول یا قرص آن را به چای آن ترجیح می دهند. ترجیحا این گیاه را بعدازظهر مصرف کنید. سنبل الطیب را اصولا همراه با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و بادرنجبویه دم می کنند.

4. بادرنجبویه
این گیاه دارویی نیز در کاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادی که حدود 600 میلی گرم از این گیاه را روزانه مصرف می کنند، آرام تر از افرادی هستند که قرص های آرام بخش مصرف می کنند. با اینکه این گیاه خاصیت آرامش بخش دارد اما تحقیقاتی نشان داده است مصرف بیش از حد آن باعث افزیش اضطراب می شود. بنابراین، بر اساس دستور مصرف آن را به میزان کم مصرف کنید. این گیاه را می توانید از عطاری ها به صورت دم نوش، کپسول یا قرص تهیه کنید. این دارو نیز با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و سنبل الطیب ترکیب می شود.

5. ورزش
ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرینات ورزشی می توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می روند.

6. درمان 21 دقیقه ای
21 دقیقه: این زمان نشان می دهد چقدر ورزش کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی که واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بدوید تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بیاورید. بهتر است روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش می دهند – همچون تردمیل، دویدن، بالا رفتن از پله ها یا ... . اگر اهل ورزش نیستید حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.

7. تمرین تنفس و سوال پرسیدن
برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود چه حسی دارد؟

تمرین تنفس و سوال پرسیدن برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود چه حسی دارد؟

8. اسطوقدوس
ویژگی مست کننده (نه همچون مشروبات الکلی) اسطوقدوس از نظر روانی باعث آرامش می شود. یک تحقیق یونانی ثابت کرده است بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود هستند با استشمام رایحه اسطوقدوس راحت تر این زمان را تحمل می کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده اند این رایحه در طول امتحان به آنها آرامش می دهد. در یک تحقق آلمانی، قرص های اسطوقدوس (شاید در ایران نباشد) باعث کاهش نشانه های اضطراب می شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها است.

9. حبس نفس
نفس خود را بگیرید و رها کنید. البته لازم نیست این کار را تا حدی که کبود شوید ادامه دهید. فقط کافیست همچون تمرینات یوگا با تنفس های عمیق روح خود را آرام کنید. یکی از بهترین تنفس های عمیق روش 4-7-8یوگا است. برای این منظور به طور کامل از طریق دهان هوا را بیرون بدهید، سپس از طریق بینی هوا را به داخل بکشید و تا 4 بشمارید. نفس خود را تا 7 بشمارید و نگه دارید و سپس اجازه دهید از دهان شما با شمارش تا عدد 8 خارج شود. این کار را دست کم دوبار در روز انجام دهید.

10. سریعا غذا بخورید
برخی از مواقع مردم در نتیجه گرسنگی مضطرب و عصبی می شوند. بنابراین، هنگامی که دچار اضطراب شدید یعنی قند خون شما کاهش پیدا کرده است و بهترین کار خوردن یک میان وعده سبک همچون گردو یا یک تکه شکلات تلخ به همراه یک لیون آب یا چای گرم است. رژیم غذایی مناسب در طولانی مدت موجب کاهش استرس می شود. سعی کنید از گیاهان همچون کلم، غذاهای دریایی و گوشت در وعده های غذایی خود استفاده کنید. این نوع مواد اسید فولیک و فیتونوترین دارند که به کاهش اضطراب کمک شایانی می کنند.

11. صرف صبحانه
از اینکه به خودتان گرسنگی بدهید دست بردارید. بیشتر افرادی که دچار تشویش و استرس فراوان هستند، صبحانه نمی خورند. توصیه ما این است که حتما چیزی همچون تخم مرغ که سرشار از پروتئین و کولین است، میل کنند. کمبود کولین باعث افزایش اضطراب بیهوده در انسان می شود.

12. مصرف امگا3
شما می دانید که روغن ماهی برای قلب مفید است و از افسردگی نیز جلوگیری می کند. امگا 3 موجب کاهش اضطراب نیز می شود. در تحقیقاتی ثابت شده است، دانش آموزانی که 2.5 میلی گرم در روز از ترکیب اسیدهای چرب امگا سه به مدت 12 هفته استفاده می کنند اضطراب کمتری از دانش آموزانی دارند که قرص آرام بخش می خورند. کارشناسان توصیه می کنند تا حد امکان در وعده های غذایی خود از امگا سه استفاده کنید. ماهی های چربِ آب های سرد همچون سالمون منبع غنی اسیدهای چرب هستند.

13. دست برداشتن از تفکرات منفی
وقتی دچار اضطراب هستید، بسیار آسان است که همیشه افکار منفی داشته باشید و به دنبال انتهای بد یا فاجعه باشید. ذهن شما درگیر مسایل غیر قابل تحمل می شود و همیشه هراس این را دارد اگر این اتفاق ها واقعا رخ دهند چه می شود؟ این مساله واقعا زندگی انسان را خراب می کنند و روح را از بین می برند. به جای این افکار بیهوده، نفس عمیق بکشید، پیاده روی کنید و روی مسایل واقعی تمرکز کنید.

14. حمام آب گرم
هرچقدر هم احساس اضطراب داشته باشید، پس از استراحت در سونای خشک یا بخار، احساس آرامش خواهید داشت. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می دهید. احساس گرما به عصب ها دستور کنترل حالت می دهد که روی سروتونین فرارسان های عصبی تاثیر می گذارد. گرم کردن بدن را می توان نوعی ورزش نیز دانست. تمرین تنفس و سوال پرسیدن برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود چه حسی دارد؟

15. حمام جنگل
ژاپنی ها به حمام جنگل، «شیرین-یوکو» می گویند. حمام جنگل در واقع راه رفتن در میان درختان است. محققان ژاپنی واکنش های بدن افرادی که به مدت 20 دقیقه در میان جنگل و بوی خوب چوب و چمن و صدای جریان آب، پیاده روی کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. مشخص شد این افراد استرس کمتری دارند و آرام تر هستند.

16. مراقبه ذهنی
مراقبه ذهنی در اصل برای بودایی ها است اما در عصر حاضر از آن به عنوان درمانی برای تشویش و اضطراب نیز استفاده می کنند. تمرینات ذهنی برای آگاهی بیشتر به افراد کمک می کند تا واقعیت جاری را به جای ترس و واهمه های خود از آینده ببینند. برای این منظور می توانید ابتدا از تمرکز روی زمان حال با هشیاری کامل و بدون هیچ قضاوتی آغاز کنید. تمرین تنفس و سوال پرسیدن برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود چه حسی دارد؟

17. گل ساعتی
گل ساعتی نوعی مسکن به شمار می رود و دولت آلمان آن را به عنوان درمانی برای بی خوابی های عصبی تایید کرده است. یافته های علمی ثابت کرده اند این گیاه نشانه های اضطراب را کاهش می دهد و خاصیتی همچون داروهای آرامش بخش دارد. این گیاه را بیشتر برای درمان بی خوابی تجویز می کنند. همچون دیگر مسکن ها، این گیاه نیز باعث خواب آلودگی و گیجی می شود بنابراین آن را فقط هنگام خواب مصرف کنید. مراقب باشید مصرف بیش از یک نوع گیاه دارویی در زمان واحد خطرناک است و هرگز گل ساعتی را بیشتر از یک بار در ماه مصرف نکنید.

18. به خود اعتماد داشته باشید
آیا افکار مشوش و نگران کنده در سر دارید؟ تبریک می گوییم. شما کاملا به حالت های روحی خود آگاه هستید و این نوع آگاهی در واقع نخستین قدم برای کاهش اضطراب است. همیشه به این دلیل که اضطراب های خود را می شناسید و از تغییرات بدن خود آگاه هستید، به خود اعتماد به نفس بدهید. این مساله وافعا برای برطرف کردن اضطراب الزامی است. قدم بعدی داشتن مکالمه مثبت با خود، تغییر درک و فهم یا استفاده از روش های آرامش بخش است.

 






تاریخ : چهارشنبه 92/6/20 | 8:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طراحی های مبتکرانه برای وسایل مختلف






تاریخ : چهارشنبه 92/6/20 | 7:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های جالب








تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 8:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

عکس های زیبا

 






تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 8:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های جالب و دیدنی
ا

   وقتی من غذا می پزم...

 






تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 7:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این سـه دوستـان شگفـت انگیـز !























































تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 2:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حالا برای جبران مافات، به صورت کیلویی (به صورت خیلی عکس یهو) منتشر می شن.

   ساختمان فوق باریک 

  این شعر رو به صورت افقی و عمودی بخونید...






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اشـاره به چنـد اصـل تغـذیـه ای مهـم

برای داشتن تغذیه سالم باید باهوش باشید و با آگاهی انتخاب کنید. باید بدانید مواد غذایی مفید چه خواصی دارند و در کنارشان باید از چه مواد غذایی دیگری بپرهیزید. مثلاً برای دریافت کلسیم الزامی ندارد خودتان را مجبور به مصرف شیر کنید اگر دوست ندارید، همین کلسیم را می توانید با مصرف بادام، کلم یا حتی استخوان ماهی جبران کنید. در اینجا چند ترفند ساده داریم که بدون صرف وقت و هزینه زیاد به شما اصول تغذیه سالم را یاد می دهد. با ما همراه باشید.

 مصرف کنسروها را محدودتر کنید

به خاطر اینکه کنسروها حاوی نمک و همچنین مواد افزودنی مثل مواد نگهدارنده زیادی هستند. از این گذشته مواد معطر و خوشبو کننده ای که به آنها اضافه می شود طعم مواد غذایی را از بین می برند. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از مصرف کنسروها بپرهیزید یا اینکه در شرایط خاص و موقتی از آنها استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از مواد غذایی نگهداری شده در شیشه استفاده کنید تا کنسروهای فلزی. به خاطر این که امکان دارد عناصر شیمیایی موجود در فلزات به محتویات کنسروها نیز نفوذ کنند. بعد از باز کردن کنسرو آن را بلافاصله مصرف کنید. مدت زمان نگهداری کنسرو باز شده نباید بیشتر از 48 ساعت باشد.

 مواد غذایی غنی شده از ویتامین

احتمالاً این روزها هم زیاد روی بسته بندی مواد غذایی مانند شیر و آبمیوه ها عبارت غنی شده از ویتامین را می خوانید. ادعای تولید کننده های این قبیل مواد غذایی این است محصولات شان می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای سلامتی بدن خوب هستند. اما شما گوشتان به این حرف ها بدهکار نباشد. می دانید چرا؟ به خاطر این که تاکنون جایی به اثبات نرسیده است که این محصولات تافته جدا بافته اند و خواص خارق العاده ای دارند. اینها فقط تبلیغات دهان پرکن برای فروش بیشتر محصولات غذایی هستند. سعی کنید تا جایی که می شود محصولات غذایی طبیعی خریداری و مصرف کنید.

 مصرف نان، در هر وعده غذایی

به خاطر این که نان سرشار از ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B، فیبر، پروتئین های گیاهی (8 گرم پروتئین در هر 100 گرم نان) بوده و چربی کمی دارد. برای همین هم نان لیاقت آن را دارد که هر روز و در هر وعده غذایی سر سفره هایتان بیاید. توصیه می کنیم از نان های کامل یا همان سبوس دار استفاده کنید. نان هایی که از آرد سفید و تصفیه شده تهیه می شوند فاقد مواد مغذی لازم بوده و میزان قند خون را نیز بالا می برند. تا جایی که می توانید مصرف بیسکوییت ها، نان شیرمال و انواع نان های صنعتی دیگر را محدود کنید به خاطر این که در مقایسه با نان های سنتی حاوی چربی، نمک، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده زیادی هستند. نان تهیه شده از غلات کامل مواد مغذی زیادی (مانند فیبر) به بدنتان می رساند. در واقع نان گندم کامل بهترین و ساده ترین نوع نان است.

 ادویه ها را دریابید

ادویه ها فقط برای خوش عطر و خوش طعم کردن غذاها نیستند. این دنیای رنگارنگ حاوی خواص زیادی است که بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری ها بیمه می کند؛ به عنوان مثال: دارچین و زیره برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و غیره، کاری و زردچوبه برای کاهش میزان کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان، جوزهندی برای مقابله با باکتری ها، زعفران برای شادابی و تسکین دردهای روحی روانی، چوب میخک برای مقابله با التهاب های بدن، زنجبیل برای مقابله با حالت تهوع، میگرن و احتمالاً سرطان. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید در تهیه غذاهایتان از ادویه های مختلف استفاده کنید تا هم عطر و طعم آنها بهتر شود و هم اینکه از خواص شان بیشتر استفاده کنید.

 استخوان ماهی ساردین بخورید

ماهی ساردین از جمله ماهی های ریز جثه ای است که کنسرو آنها در بیشتر مغازه ها به فروش می رسد اما حاوی ارزش غذایی بالایی حتی بیشتر از بعضی از ماهی های بزرگ جثه می باشد. ماهی ساردین سرشار از امگا 3 ها می باشد که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. مساله ای که شاید کمتر به آن آگاهی داشته باشید این است که استخوان این ماهی سرشار از کلسیم است. این ماده معدنی باعث تقویت و محافظت از استخوان ها می شود و از ابتلا به بیماری پوکی استخوان پیشگیری می کند. باید بدانید که هر 100 گرم ماهی ساردین حاوی 85 میلی گرم کلسیم می باشد. نیاز روزانه ما به این ماده معدنی بین 1000 تا 1200 میلی گرم تخمین زده شده است. این ماهی جزو ماهی هایی است که به همراه استخوان مصرف می شود برای همین یک منبع مطمئن برای تأمین کلسیم و فسفر محسوب می شود.

 امان از بسته بندی های پلاستیکی

بین این همه مواد غذایی که خریداری و مصرف می کنید چند نمونه را می شناسید که فاقد بسته بندی پلاستیکی باشد؟ تقریباً هیچ! باید بدانید که همیشه تبادلاتی بین ظرف و محتویات صورت می گیرد. متأسفانه پلاستیک حاوی عناصری مانند فتالات، بیسفنول A و غیره می باشد که امکان دارد وارد محتویات غذایی شود که چندان خوشایند نیست. این مساله می تواند باعث برهم زدن تعادل هورمون ها شده و احتمال ابتلا به نازایی، سرطان و دیابت را هم بالا ببرد. تا جایی که می توانید بلافاصله مواد غذایی را از بسته بندی پلاستیکی خارج کنید. از استفاده چند باره از بطری های پلاستیکی بپرهیزید. از مصرف مواد غذایی به خصوص مواد غذایی چرب که به مدت طولانی در بسته بندی های پلاستیکی بوده اند بپرهیزید.

 خانواده کلم ها را دریابید

بروکلی، کلم سفید، گل کلم و غیره. کلم خانواده بزرگی دارد که توصیه می کنیم از همه انواع آن استفاده کنید. این سبزیجات مفید سرشار از فیبر، ویتامینC، آنتی اکسیدان، اسیدفولیک، بتاکاروتن و کمی کالری می باشند که شما را در برابر برخی از سرطان ها مانند سرطان کولون و بیماری های قلبی عروقی بیمه می کنند و حتی شما را از پیری پوست نیز دور نگه می دارند. کلم را به سالادهایتان اضافه کنید. آنها را بخارپز کرده یا کمی تفت دهید و از خواص آن نهایت بهره را ببرید.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:25 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 اگر زانوی غم بغل مــیکنید ایـن‌ها را بـخورید

 

اگر احساس می‌کنید حال و حوصله ندارید و مدام زانوی غم بغل گرفته‌اید یک س?ال از خودتان بپرسید: آیا مواد غذایی متنوعی مصرف می‌کنید؟

اگر همیشه غذاهای تکراری می‌خورید تعجبی ندارد که دچار افسردگی و بی‌حوصلگی بشوید. به خاطر اینکه بدنتان از دریافت ویتامین‌های مختلف و مورد نیاز محروم می‌شود. اگر می‌خواهید احساسات منفی و افسردگی‌های روزمره را از خودتان دور کنید این مواد غذایی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. با ما همراه باشید.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

دل و جگر
بعضی‌ها کلا چشم دیدن کله‌پاچه و دل و جگر را ندارند اما باید بدانید که این مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 می‌باشند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین خطر افسردگی را بالا می‌برد. به دل طبیعت بزنید و کمی کباب دل و جگر میل کنید. خواهید دید کلی حال و هوایتان عوض خواهد شد.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

قارچ
قارچ‌ها با آن شکل و شمایل دوست‌داشتنی و کوچکشان سرشار از سلنیوم هستند. باید بدانید که کمبود این ماده‌ی معدنی شما را به دام افسردگی و اضطراب می‌کشاند. اگر دنبال یک منع غذایی برای ویتامین D می‌گردید قارچ را دریابید. محققان معتقدند با جذب ویتامین D بیشتر مشکلاتی مانند افسردگی فصلی کمتر می‌شود. برای اینکه میزان ویتامین D قارچ را بالا ببرید بهتر است آن‌ها را به مدت پنج دقیقه زیر آفتاب پهن کنید.

 تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

زعفران
این تارهای نازک قرمز رنگِ مثقالی خیلی گران تومان، باارزش‌ترین ادویه‌ی هر آشپزخانه‌ی ایرانی است که نه تنها عطر و رنگ غذاها را از این رو به آن رو می‌کند بلکه حال و هوای شما را هم عوض می‌کند. بدانید و آگاه باشید که زعفران قادر است پیری را از شما دور کند.

اصلاً این بار که یک کاسه شله زرد پرملات زعفران دار حسابی به دستتان رسید با تمام وجود بویش کنید. خواهید دید اولین عکس‌العملتان یک لبخند پت و پهن خواهد بود. اصلاً اجداد طبیب ما برای بهتر کردن خلق و خو و رفع خستگی و کسالت همیشه به بیماران خود زعفران تجویز می‌کردند. چای زعفرانی و یا برنج پوشیده شده از این ادویه‌ی باارزش کلی شادتان می‌کند.

نتایج پژوهش‌هایی که محققان وطنی انجام داده‌اند نشان می‌دهد که زعفران حاوی خواص ضد افسردگی است که کم از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین و ایمی‌پرامین ندارد. به عقیده‌ی این محققان زعفران میزان ترشح سروتونین را در مغز بیشتر کرده و افسردگی را از بین می‌برد.
کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله بکنند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک می‌باشند

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

املت
خوردن یک املت خوشمزه با زرده‌ی تخم‌مرغ برای صبحانه شما را سرحال و قبراق می‌کند. توصیه می‌کنیم کمی قارچ هم به املتتان اضافه کنید. زرده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین ب کمپلکس و پروتئین می‌باشد. باید بدانید که ویتامین‌های ب کمپلکس شدت علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

در بین ویتامین‌های خانواده‌ی B ویتامین‌های B6 و B12 بیش‌ترین کمک را به بهبود عملکرد سلول‌های مغزی کرده و اثر مثبتی روی خلق و خوی ما دارد. پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و قند خون را ثابت نگه می‌دارد. پس سعی کنید حتماً در برنامه‌ی غذایی‌تان نیمرو، املت و تخم‌مرغ آب پز را بگنجانید. داخل سالادهایتان هم تخم‌مرغ آب پز رنده کنید.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

ماهی‌های آب‌های سرد
به محض اینکه اولین علائم احساسات منفی و افسردگی را در خود دیدید به سراغ ماهی بروید. ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که افسردگی را از شما دور می‌کنند. ماهی آزاد، قزل‌آلا، ساردین، شاه ماهی، ماهی کولی و ماهی تن بیش‌ترین میزان امگا 3 ها را دارند. اگر ماهی دوست ندارید حتماً مکمل‌های روغن ماهی استفاده کنید.

مصرف گردو نیز کمک کننده است چون این ماده‌ی غذایی نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا 3 کیفیت غشا و عملکرد سلول‌های مغزی را بالا می‌برند. از این گذشته باید بدانید که ماهی‌ها منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین‌های کم چرب نیز می‌باشند که باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و قند خون را ثابت نگه می‌دارند. اگر می‌خواهید خلق و خویتان بهتر شود حتماً هر هفته دو تا سه مرتبه ماهی میل کنید.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

چغندر
اگر مدام احساس خستگی، افسردگی و بی‌خوابی می‌کنید احتمالاً کمبود فولات دارید. خوشبختانه چغندر خام و تازه یکی از منابع طبیعی فولات محسوب می‌شود. باید بدانید که بیشتر داروها مانند داروی ضدکلسترول، ضدالتهاب، ضددیابت و یا قرص‌های ضدبارداری باک فولات بدن را خالی می‌کنند.

ویتامین‌های ب کمپلکس شدت علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. در بین ویتامین‌های خانواده‌ی B ویتامین‌های B6 و B12 بیش‌ترین کمک را به بهبود

عملکرد سلول‌های مغزی کرده و اثر مثبتی روی خلق و خوی ما دارد
برای همین اگر مشغول مصرف این داروها هستید باید فولات بیشتری جذب کنید. بهتر است چغندر را کمی بجوشانید و اجازه ندهید مدت زمان طولانی بپزد. به خاطر اینکه حرارت طولانی مدت حدود 40 درصد فولات آن را از بین می‌برد. ساده‌ترین راه مصرف چغندر این است که رنده‌اش کرده و به سالادهایتان اضافه کنید.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

برنج قهوه ای‌
برنج قهوه ای‌ حاوی ویتامین‌های B1 و B3 و همچنین اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 می‌باشد. این ماده‌ی غذایی شاخص گلیسمی پایینی دارد برای همین هم به تدریج قند خون را بالا می‌برد، از افتادن قند خون جلوگیری کرده و نمی‌گذارد بدخلق شوید. اگر دنبال یک ماده‌ی غذایی برای مقابله با افسردگی هستید برنج قهوه ای‌ را امتحان کنید.

تغذیه سالم ,بیماری‌های قلبی عروقی , درمان افسردگی

کلم
کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله بکنند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک می‌باشند. روش‌های مختلفی وجود دارد که کلم را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. می‌توانید کلم را به سالادهایتان اضافه کنید. آش یا سوپتان را پر از کلم کنید. با برگ‌های کلم دلمه درست کنید.

کلم‌پلو را دریابید. آب کلم میل کنید. اگر بعد از خوردن کلم دچار نفخ معده می‌شوید می‌توانید قبل از پخت کمی رازیانه و یا زیره به آن اضافه کنید. باید بدانید که کلم سرشار از فیبرهایی است که میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند و برای همین هم نمی‌گذارند بد خلق و کسل شوید. آب کلم نیز یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای مقابله با زخم معده می‌باشد.

علاوه بر مواد غذایی ذکر شده مواد غذایی دیگری مانند موز، آجیل، غلات کامل، شکلات سیاه، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C، اسفناج و غیره نیز حال و هوای شما را بهتر کرده و یاس‌هایتان را به دست باد می‌سپارد.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 12:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">