سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

شخصیت شناسی از روی چهره


با یک نگاه بفهمید او چه خصوصیاتی دارد !

چهره‌خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده و اولین چیزی که در یک چهره توجه شما را جلب می‌کند تقارن نداشتن صورت‌هاست. اجزای مختلف چهره‌ نمایانگر شخصیت فردی و اجتماعی شماست.

چانه: در چهره‌شناسی، چانه نشان‌دهنده صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری است. اگر چانه‌ای بزرگ و برجسته دارید یعنی صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری جزو خصوصیات شماست. اگر چانه‌ای کوچک دارید فردی آرام و صلح‌طلب هستید.

گونه‌ای کشیده و برجسته: به محض این‌که وارد جمعی می‌شوید تمام نگاه‌ها به سمت شما خیره خواهد شد این گونه‌ها، گونه‌های سینمایی نام دارند.

پیشانی بیرون زده: نشانگر تخیل‌گرا بودن و ابتکار در زندگی شخصی شماست.

پیشانی که به سمت عقب شیب دارد: نشانگر حافظه قوی و واکنش سریع به اعمال است.

پیشانی صاف: نشانگر تصمیم‌گیری فی‌البداهه و پذیرای عقاید جدید و متفاوت است.

برجستگی گوشتی بین ابروها: نشانگر اراده قوی، راسخ و همت در انجام امور زندگی است.


برآمدگی استخوانی بالای ابرو: نشانگر احترام به قوانین و مقررات است.

ابروهای پرپشت: نشانه داشتن تفکر مبهم است و این افراد بیشتر شنونده هستند تا این‌که اطلاعاتی به دیگران بدهند.

ابروهای پیوسته: نشانه داشتن تفکر دائم بوده و این افراد در استراحت مشکل دارند.

ابروکمانی: ارتباط خوب با مردم، یادگیری با مثال‌های کاربردی.

ابروهای صاف: برخورد منطقی با امور.

ابروی هشتی: ریاست‌طلبی، درستکاری.

بینی: دقیقا در وسط صورت قرار گرفته و مهم‌ترین عضو است و اولین ورودی برای دریافت انرژی است.

بینی بزرگ: حس ریاست و علاقه به ایجاد تحول.

بینی بلند: نیاز به تسلط بر محیط کار.

بینی کوتاه: توان پایان دادن به کارها و سخت‌کوش.

بینی بلند و صاف: (در نیم‌رخ انحنایی روی بینی دیده نمی‌شود) شیوه کار منطقی و برنامه‌ریزی بلندمدت.

بینی مقعر: (در نیم‌رخ تورفتگی روی بینی دیده می‌شود) شیوه کار احساساتی، نیاز به قدردانی از زحمات.

بینی که (پره‌های باز و عریض دارد): حمایت از عزیزان و نزدیکان بامحبت، تلاش برای موفقیت خانواده.
بینی کوچک: مستقل و حمایت کم از اطرافیان.

بینی سربالا: اعمال صحبت‌های نسنجیده، شنونده خوب.

بینی نوک‌پهن: (نوک بینی پهن و گوشتی) کسب امنیت مالی، مال‌اندوزی.

بینی با نوک گرد: هنردوست و زیبایی‌طلب.

بینی با نوک نازک: ولخرج.






تاریخ : یکشنبه 91/6/12 | 1:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

باهوش‌ ترین فرد جهان کیست؟ (+عکس)

ضریب هوشی انسان های نابغه بین 155 تا 200 است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را 180 تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز 160 است.
  برنا - از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین 85 تا 115 است، فردی که ضریب هوشی 250 داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود. 
 
ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در 5 سالگی به 5 زبان رایج دنیا صحبت کند و در 11 سالگی استاد دانشگاه هاروارد شود. 

سایدیس در سال 1898 در آمریکا به دنیا آمد و در سن 46 سالگی نیز از دنیا رفت. 
 
او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت. از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در 18 ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در 8 سالگی به 8 زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت. 
 
ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین 155 تا 200 است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را 180 تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز 160 است.






تاریخ : شنبه 91/6/11 | 8:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

دیدنی های امروز
یک پدر افغان در کنار فرزند خردسالش که در جریان یک حمله انتحاری در قندهار زخمی شده است

یک پدر افغان در کنار فرزند خردسالش
سیل در شهر مدان اندونزی
سیل در شهر مدان اندونزی
 در این عکس گویی روسای جمهور مصر و چین را به زور در کنار یکدیگر قرار داده اند!
روسای جمهور مصر و چین
 " دارلین فلین "  زن آمریکایی ساکن  کالیفرنیا آمریکا بزرگ ترین کلکسیونر کفش در دنیا است . وی 16400 جفت کفش دارد
دارلین فلین

دارلین فلین
 جشنواره گوجه در والنسیا اسپانیا
جشنواره گوجه در والنسیا اسپانیا
 استراحت دو نوجوان اسپانیایی روی بلوک های سیمانی
استراحت دو نوجوان اسپانیایی روی بلوک های سیمانی
 بازی دو کودک ژاپنی در حوض آب نمایی در توکیو
بازی دو کودک ژاپنی در حوض آب نمایی در توکیو
 تمرینات بدنی جالب سربازان ارتش چین
تمرینات بدنی جالب سربازان ارتش چین
 زیر دریایی انگلیسی پس از 29 روز به سواحل فجیره امارات رسید
زیر دریایی انگلیسی
 واکنش اوباما به گرما و آفتاب در سخنرانی خود در دانشگاه ایالتی آیوا
واکنش اوباما به گرما و آفتاب
 تظاهرات دانشجویی در سانتیاگو شیلی
تظاهرات دانشجویی در سانتیاگو شیلی
 بدون شرح!
بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

 






تاریخ : شنبه 91/6/11 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خاطـره ای تفـکربرانگیـز از پـروفسور حسـابی


پروفسور حسابی؛ ملقب به پدر فیزیک ایران بعد از ملاقاتی که با انیشتین داشتند و پس از آنکه انیشتین به ایشان نوید می دهند که نظریه شما در آینده ای نه چندان دور، علم فیزیک را در جهان متحول خواهد کرد، به پروفسور پیشنهاد می دهد که برای تکمیل نظریه خود در آزمایشگاه مجهز دانشگاه شیکاگو به کار خود ادامه دهد. در ادامه ایمیل خاطره ای بسیار آموزنده از ایشان در دانشگاه شیکاگو نقل شده که هر ایرانی را به فکر وا می دارد. امیدوارم شما دوستان هم فرصت خوندنش رو از دست ندهید ...

دانشگاه شیکاگو بسیار پیشرفته بود. مهم تر از هر چیزی آزمایشگاه های متعدد و معتبر آن بود.

من در لابراتوار بسیار پیشرفته اپتیک، مشغول به کار شدم. در خوابگاه دانشگاه هم اتاق مجهزی برای اقامت، به من داده بودند.

از نظر وسایل رفاهی، مثل اتاق یک هتل بسیار خوب بود. آدم باورش نمی شد، این اتاق در دانشگاه باشد. معلوم بود که همه چیز را، برای دلگرمی محققین و اساتید، فراهم کرده بودند.

نکته خیلی مهم و حائز اهمیت، آزمایشگاه ها و چگونگی تجهیزات آن بود. یک نمونه از آن مربوط به میزی می شد که در آن آزمایشگاه به من داده بودند. این میز کشوی کوچکی داشت.

از روی کنجکاوی آنرا بیرون کشیدم و با کمال تعجب، چشمم به یک دسته چک افتاد. دسته چک را برداشتم و متوجه شدم تمام برگه های آن امضا شده است!

فوراً آنرا نزد پروفسوری که رئیس آزمایشگاه ها و استاد راهنمای خودم بود بردم. چک را به او دادم و گفتم: ببخشید استاد، که بی خبر مزاحم شدم. موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است. ظاهراً این دسته چک مربوط به پژوهشگر قبلی بوده و در کشوی میز من جا مانده است. و اضافه کردم، مواظب باشید، چون تمام برگ های آن امضا شده است، یک وقت گم نشود.

پروفسور با لبخند تعجب آوری، به من گفت: این دسته چک را دانشگاه برای شما، مانند تمام پژوهشگران دیگر دانشگاه، آماده کرده است، تا اگر در هنگام آزمایش ها به تجهیزاتی نیاز داشتید، بدون معطلی به کمپانی سازنده تجهیزات اطلاع بدهید. آن تجهیزات را، برای شما می آورند و راه می اندازند و بعد فاکتوری به شما می دهند. شما هم مبلغ فاکتور شده را روی چک می نویسید و تحویل کمپانی می دهید. به این ترتیب آزمایش های شما با سرعت بیشتری پیش می روند.

توضیح پروفسور مرا شگفت زده کرد و از ایشان پرسیدم: بسیار خوب، ولی این جا اشکالی وجود دارد، و آن امضای چک های سفید است؛ اگر کسی از این چک سوء استفاده کرد، شما چه خواهید کرد؟با لبخند بسیار آموزنده ای چنین پاسخ داد: "بله، حق با شماست. ولی باید قبول کنید، که درصد پیشرفتی که ما در سال بر اساس این اعتماد به دست می آوریم، قابل مقایسه با خطایی که ممکن است اتفاق بیفتد نیست."

"این نکته، تذکر یک واقعیت بزرگ و آموزنده بود. نکته ای ساده که متاسفانه ما در کشورمان نسبت به آن بی توجه هستیم."

یک روز که در آزمایشگاه مشغول به کار بودم، دیدم همین پروفسور از دور مرا به شکلی غیر معمول، نگاه می کند. وقتی متوجه شد که من از طرز دقت او نسبت به خودم متعجب شده ام، با لبخندی بسیار
جذابی کنارم آمد و گفت: آقای دکتر حسابی، شما تازگی ها چقدر صورتتان شبیه افراد آرزومند شده است؟ آیا به دنبال چیزی می گردید، یا گم گشته خاصی دارید؟

من که از توجه پروفسور تعجب کرده بودم با حالت قدرشناسی گفتم: بله، من مشغول تجربه ی نظریه ی خودم در مورد عبور نور از مجاورت ماده هستم. برای همین، اگر یک فلز با چگالی زیاد، مثل شمش طلا با عیار بالا داشتم، از آزمایش های متعدد، روی فلزهای معمولی خلاص می شدم و نتایج بهتری را در فرصت کمتری به دست می آوردم؛ البته این یک آرزوست.

او به محض شنیدن خواسته ام، گفت: پس چرا به من نمی گویید؟

گفتم آخر خواسته من، چیز عملی نیست. من با شمش آلومینیوم، میله برنز و میله آهنی تجربیاتی داشته ام. ولی نتایج کافی نگرفته ام و می دانم که دستیابی به خواسته ام غیر ممکن است.

پروفسور وقتی حرف های مرا شنید از ته دل خنده ای کرد و اشاره کرد که همراه او بروم.

با پروفسور به اتاق تلفنخانه دانشگاه آمدیم. پروفسور با لبخند و شوق، به خانمی که تلفنچی و کارمند جوان آنجا بود، سفارش شمش طلا داد و خداحافظی کرد و رفت.

من که هنوز باورم نمی شد، فکر می کردم پروفسور قصد شوخی دارد و سربه سرم می گذارد. با نومیدی به تعطیلات آخر هفته رفتم.

در واقع 72 ساعت بعد، یعنی روز دوشنبه که به آزمایشگاه آمدم، دیدم جعبه ای روز میز آزمایشگاه است. یادداشتی هم از طرف همان خانم تلفنچی، روی جعبه قرار داشت که نوشته بود امیدوارم این شمش طلا، به طول 25 سانتی متر و با قطر 5 سانتی متر با عیار بسیار بالایی به میزان 24، که تقاضا کرده اید، نتایج بسیار خوبی برای کار تحقیقی شما بدست دهد.

با ناباوری ولی اشتیاق و امید به آینده ای روشن کارم را شروع کردم. شب و روز مطالعه و آزمایش می کردم تا بهترین نتایج را بدست آورم.

حالا دیگر نظریه ام شکل گرفته بود و مبتنی بر تحقیقات علمی عمیق و گسترده ای شده بود.

بعد از یکسال که آزمایش های بسیار جالبی را با نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورده بودم، نزد آن خانم آوردم و شمش طلای خرده شده و تکه تکه را که هزار جور آزمایش روی آن انجام داده بودم را داخل یک
جعبه روی میز خانم تلفنچی گذاشتم.

به محض اینکه چشمش به من افتاد مرا شناخت و با لبخند پر مهر و امیدی، از من پرسید: آیا از تحقیقات خود، نتایج لازم را بدست آوردید؟

فوراً پاسخ دادم: بلی، نتایج بسیار عالی و شایان توجهی، بدست آوردم. به همین دلیل نزد شما آمده ام که شمش را پس بدهم، ولی بسیار نگران هستم. زیرا این شمش، دیگر آن شمش اولی نیست، و در جعبه را باز کردم و شمش تکه تکه شده را به او نشان دادم و پرسیدم حالا باید چه کار کنم؟ چون قسمتی از این شمش را بریده ام، سوهان زده ام و طبیعتاً مقداری از طلاها دور ریخته شده است.

خانم تلفنچی با همان روی خوش لبخند بیشتری زد و به من گفت: اصلاً مهم نیست، نتایج آزمایش شما برای ما مهم است. مسئولیت پس دادن این شمش با من است.

وقتی با قدم های آرام و تفکری ژرف از آنچه گذشته است، به خوابگاه می آمدم، به این مهم رسیدم، که علت ترقی کشورهای توسعه یافته، همین اطمینان خاطر و احترام کارکنان مراکز تحقیقاتی می باشد و بس، یعنی کافیست شما در یک مرکز آموزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی کار کنید، دیگر فرقی نمی کند که شما تلفنچی باشید یا استاد.

چون تمام مجموعه آن مراکز در کشورهای پیشرفته دارای احترام هستند و بسیار طبیعی است که وقتی دست یک پژوهشگری در امر تحقیقات و یا تمام تجهیزات باز باشد و دارای احترامی شایسته باشد، حاصلی به جز توسعه علمی در پی نخواهد داشت.

منبع: کتاب استاد عشق تالیف ایرج حسابی






تاریخ : پنج شنبه 91/6/9 | 9:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دیدنی های امروز
گردهمایی نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخاب نامزد نهایی حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری (شهر تمپا ایالت فلوریدا)

گردهمایی نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا
اعتراض به همین گردهمایی در بیرون ساختمان محل برگزاری آن
اعتراض به همین گردهمایی در بیرون ساختمان محل برگزاری آن
 سرکوب تظاهرات اعتراضی دانشجویان شیلی 

سرکوب تظاهرات اعتراضی دانشجویان شیلی  سیل در پیشاور پاکستان
سیل در پیشاور پاکستان
 تمرینات ویژه نیروهای پلیس نظامی چین
تمرینات ویژه نیروهای پلیس نظامی چین
 جزیره ای زیبا در کرواسی
جزیره ای زیبا در کرواسیآمادگی در برابر توفان در می سی سی پی آمریکا

آمادگی در برابر توفان در می سی سی پی آمریکا
 جمع کردن بساط اعضای جنبش اشغال در شهر مینز آلمان
جمع کردن بساط اعضای جنبش اشغال در شهر مینز آلمان

 سربازان اسراییلی در حال پرتاب گلوله های اشک آور به سمت معترضان فلسطینی
سربازان اسراییلی
 آب تنی یک کودک نپالی در نزدیکی معبدی در کاتماندو
آب تنی یک کودک نپالی
 تاثیرات مخرب توفان در شهر واندو در کره جنوبی
تاثیرات مخرب توفان
 زورآزمایی دو خرس قهوه ای در دریاچه ای در آلاسکا
زورآزمایی دو خرس قهوه ای در دریاچه ای در آلاسکا
 بدون شرح!
بدون شرح






تاریخ : پنج شنبه 91/6/9 | 9:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خواص درمانی کاکائو

خواص درمانی کاکائو
از دانه‌های جمع‌آوری شده درخت کاکائو، پودر کاکائو تهیه می‌شود که به عنوان ماده دارویی و غذایی، نوشیدنی، شکلات، و...، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


کاکائو را بیشتر مردم تحت عنوان شکلات کاکائویی می‌شناسند.

کره کاکائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.

کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود.

در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌کننده و انگل‌کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌کنندگی آن اشاره کرد.

در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند.

کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

محلی‌ها از کاکائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

به علت وجود تانن در پوسته و ریشه کاکائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.

کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شکلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اکسیدانی کاکائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام فرآیند در کارخانه خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد.

نوشابه کاکائو

اگر پوست هسته کاکائو را دم کنید، نوشابه مطبوعی از آن به دست می‌آید که بوی شکلات دارد و دارای مقدار زیادی ویتامین و برای تقویت استخوان‌ها مفید است. مخصوصا به کسانی که دارای نرمی استخوان (راشیتیسم) هستند، مصرف این جوشانده توصیه می‌شود.

کره کاکائو

دانه کاکائو دارای 50 درصد چربی است. از کاکائو در صنعت لوازم آرایش و زیبایی و همچنین عطرسازی استفاده می‌شود.

عوارض جانبی

مصرف ناصحیح کاکائو باعث عوارض کبدی و قلبی می‌شود. کسانی که طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد کاکائو و محصولات آن خودداری کنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است.






تاریخ : پنج شنبه 91/6/9 | 9:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 دانــستـــنی هـای جـــــالـــــــب

 1. اگر بینی خود را بگیرید، امکان ندارد بتوانید زمزمه کنید.

 2. وقتی شیشه می شکند، ترک های آن باسرعت 3000 مایل در ساعت حرکت می کنند.

 3. در هر دقیقه حدود 200 نوزاد در جهان متولد می شوند.

 4. جلیقه ی ضد گلوله، خروجی اضطراری، برف پاک کن شیشه ی ماشین و پرینتر های لیزری همگی توسط زنان اختراع شده اند.

 5. انسان در زمان خواب بیشتر از زمانی که تلویزیون تماشا می کند کالری مصرف می کند.

 6. به طور میانگین انسانها بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از عنکبوت می ترسند.

 7. ناخن های انسان در زمستان سریع تر رشد می کنند.

 8. وقتی به کسی که عاشقش هستید نگاه می کنید، مردمک چشمانتان گشاد تر می شود. و قتی به کسی که از او متنفرید هم نگاه می کنید همین اتفاق می افتد.

 9. تنها انسان ها در هنگام احساساتی شدن اشک می ریزند. و انسان به طور متوسط 4,200,000 بار در سال پلک می زند.

 10. بینایی مردان از زنان بهتر است و می توانند متن های ریز تری را بخوانند. در زنان قدرت شنوایی بهتر است.

 11. "محمد" شایع ترین اسم در جهان است.

 12. یخ به ههیچ وجه سر نیست. چیزی که باعث می شود بر روی یخ سر بخوریم یک لایه ی نازکی از آب است که در اثر فشار بر روی یخ ایجاد می شود و باعث می شود که سر بخوریم.

 13. هر انسانی در جهان با 9میلیون نفر دیگر، روز تولد مشترکی دارد.

 14. زنان دو برابر بیشتر از مردان پلک می زنند.

 15. تعدادنوزادانی که در طول یک سال در هندوستان متولد می شوند از کل جمعیت استرالیا بیشتر است.

 16. 492 ثانیه طول می کشد تا اشعه ی خورشید به زمین برسد.

 17. نوزادان در هنگام تولد کشکک زانو ندارند.

 18. درخت زیتون می تواند بیش از 1500 سال زندگی کند.

 19. در تولید کاغذ اسکناس از خمیر پنبه به جای خمیر چوب استفاده می شود. این بدان معنی است که اگر داخل ماشین لباسشویی شسته شود مثل کاغذ معمولی از بین نمی رود.

 20. آب قطب جنوب به قدری سرد است که هیچ چیز در آنجا فاسد نمی شود. گرم ترین هوایی که تا به حال از قطب جنوب گزارش شده 3 درجه ی فارنهایت بوده است.

 21. جنگل های بارانی آمازون بیش از 20 درصد اکسیژن جهان را تولید می کنند.

 22. اقیانوس اطلس شمالی هر سال 2,5 سانتی متر عریض تر می شود.

 23. سالانه بیش از 50,000 زمین لرزه در جهان اتفاق می افتد.

 24. هر مایل مربع از آب دریا حاوی 20 کیلوگرم طلا است.

 25. 1000 سال طول می کشد تا یک قطره ی آب اقیانوس دور جهان بچرخد.

 26. اروپا تنها قاره ای است که هیچ صحرایی در خود ندارد.

 27. آب اقیانوس اطلس از اقیانوس آرام شور تر است.

 28. قدیمی ترین لامپ ، در سال 1901و در یک ایستگاه آتش نشانی در کالیفرنیا روشن شده و هنوز هم روشن است. اسم این لامپ، چراغ صده ای است.

 29. بوییدن سیب سبز یا موز (فقط بوییدن و نه خوردن) باعث کاهش وزن می شود.

 30. هر انسان معمولی 3 سال از عمر خود را در توالت می گذراند.






تاریخ : چهارشنبه 91/6/8 | 8:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  11 خواص حیرت انگیز موز که تاکنون نمی دانستید!


 امروزه موز بخشی از برنامه غذایی روزانه ما شده است و آن را ممکن است در صبحانه ، دسر و... استفاده کنیم ولی آیا تاکنون به خواصی که موز برای ما به ارمغان می‌آورد فکر کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم مطلب جالب زیر را بخوانید تا بدانید در هنگام خوردن موز چه منفعتی حاصل شما می‌شود:

 1. موز دارای قندهای میوه نظیر گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است که باعث تولید انرژی می‌شود. برای دیابتی‌ها ایده آل محسوبمی‌شود.

2. موز سرشار از فیبر است و به فعال بودن روده‌ها کمک می‌کند. در نتیجه اگر شما دچار یبوست همیشگی هستید پیشنهاد می‌شود موز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود داشته باشید.

3. علاوه بر منبع غنی فیبر ، موز حاوی پتاسیم بوده و بسیار برای درمان بیرون روی و اسهال حائز اهمیت و مفید است.

4. موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.

5. یکی از راه‌های کاهش افسردگی و بهتر کردن روحیه است چرا که ترشح هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. سروتونین یک هورمون موثر برای بهبود روحیه است که می‌تواند با کمک تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) موجود در موز ترشح شود. در نتیجه موز به افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می‌شود.

6. همان طور که پیش‌تر ذکر شد ، موز منبع پتاسیم است . در نتیجه می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید باشد چرا که موز می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند.

7. این میوه برای خانم‌های باردار بسیار ایده آل است. چرا که سوزش معده و تهوع‌های صبح گاهی را رفع می‌کند.

8. علاوه بر افسردگی ، موز برای استرس بسیار نافع است. استرس سطح پتاسیم در بدن را کاهش داده و منجر به عدم تعادل سطح آب در بدن و تپش قلب می‌شود. سطح پتاسیم را کنترل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

9. موز نوعی بی اثر کننده اسید معده طبیعی است و همچنین جلوگیری کننده باکتری در سیستم گوارشی است و می‌تواند از زخم معده جلوگیری کرده و حتی درمان کند.

10. موز به دلیل ارزش غذایی بالا می‌تواند در سلامتی استخوان‌ها و کلیه مفید باشد. در نتیجه موز به عنوان یکی از میوه‌هایی که از سرطان کلیه در زنان جلوگیری می‌کند شناخته شده است.

11. موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب6 ، ب 12 ، منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند با نیکوتین مقابله کرده و سرانجام به ترک سیگار کمک کند






تاریخ : چهارشنبه 91/6/8 | 8:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکسهای رویایی و زیبا از انعکاس تصاویر






















































































تاریخ : چهارشنبه 91/6/8 | 8:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 زیباترین قسم  

نه تو می مانی و نه اندوه
و نه هیچیک از مردم این آبادی...
به حباب نگران لب یک رود قسم،
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
غصه هم می گذرد،
آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...
لحظه ها عریانند.
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز






تاریخ : سه شنبه 91/6/7 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">