سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

 

1. هنگامى که عصبانى مى ‏شوید، در خودتان یک تغییر حالت فیزیکى ایجاد

کنید؛ مثلاً مقدارى قدم بزنید و سعى کنید در آن لحظات تصمیم نگیرید و اگر

آب در دسترس شما است، مقدارى آب خنک میل کنید و دست و صورت خود

را با آن شست و شو دهید.

 

 

2. اگر امکان دارد، هنگام عصبانیت یا بى ‏حوصلگى و کسالت، یک دوش آب

ولرم بگیرید.

 

3. چند لحظه دراز بک






تاریخ : پنج شنبه 95/10/9 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

 

وفا به عهد


پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد.هنگام بازگشت سرباز

پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.از او پرسید:

((آیا سردت نیست؟)) نگهبان پیر گفت:((چرا ای پادشاه ولی لباس گرم

ندارم و مجبورم تحمل کنم.پادشاه گفت:((من الآن داخل قصر می روم و

می گویم یکی از لباس های گرم مرا برایت بیاورند.))

نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد.اما پادشاه به محض ورود به قصر
 
وعده اش را فراموش کرد.صبح روز بعد جسد سرمازده ی پیرمرد را درحوالی
 
قصر پیدا کردند؛درحالیکه در کنارش با خطی ناخوانا نوشته شده بود:
 
((ای پادشاه من هرشب با این لباس کم سرما را تحمل می کردم اما وعده ی
 
لباس گرم تو مرا از پای درآورد.......))





تاریخ : پنج شنبه 95/10/9 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

در زمان حکومت حضرت سلیمان مردی ساده اندیش در حالی که وحشت و

نگرانی او را فرا گرفته بود و بر اثر ترس چهره­اش زرد و لب­هایش کبود گشته

بود، سراسیمه نزد سلیمان آمد و با عجز و لابه گفت :«ای سلیمان !

به من پناه بده.»

سلیمان (که پناهگاه مستضعفان و بیچارگان بود به او توجه خاصی کرد) فرمود :

«چهشده است و حاجتت چیست ؟»

 

او عرض کرد: «امروز عزراییل با خشم به من نگاه کرد. بر اثر آن وحشت کردم

و اینک به محضر شما پناه آورده­ام. از تو تقاضا دارم که به باد فرمان بدهی که

مرا از اینجا شهر به جایی دور در هندوستان ببرد تا از چنگ عزراییل رهایی

یابم.»سلیمان به تقاضای او توجه کرد :

باد را فرمود تا او را شتاب       

 برد سوی خاک هندستان بر آب

روز بعد در وقت دیدار سلیمان با شخصیت­ها سلیمان عزراییل را دید و از او

پرسید

:«چرا به این بینوا با چشم خشمگین نگریستی، به طوری که بر اثر آن مضطرب

و از وطن آواره گشت و بی­خانمان گردید ؟!»

عزراییل در پاسخ گفت: «خداوند فرمان داده بود که روح آن مرد را در هندوستان

قبض کنم ولی من او را (دیروز) در این­جا دیدم و حیران گشتم که اگر او صد پر

داشته باشد قادر نیست که خود را به هندوستان برساند !»

من طبق فرمان حق برای قبض روح او به هندوستان رفتم، او را آن­جا یافتم و

جانش را قبض کردم :

چون به امر حق به هندستان شدم

 دیدمش آنجا و جانش بستدم

بنابراین نمی­توان از مرگ گریخت حال که چنین است باید برای رفع نگرانی­ها به

خدا پناه برد و بر او توکل کرد .






تاریخ : پنج شنبه 95/10/9 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در مقابل انتقادها، چه کنیم؟
 
  انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.
 
در مقابل انتقادها، چه کنیم؟
 
 
 اکثر اوقات وقتی کمپانی ها تلاش می کنند تا خیلی زود به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند، انتقادهای تند از کسب و کار پا به میدان می گذارند.

انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.

بنابراین چه اتفاقی می افتد وقتی یک واکنش خیلی بد از یک گزارشگر دریافت می کنید؟ باید پاسخ آن را منتشر کنید؟ بهترین راه برای مقابله با عواقب بد یک انتقاد تند و تیز چیست؟

1- نقدها را ارزیابی کنید و به حرف مخاطبان گوش دهید!

اگر آثار بزرگ در دنیا مورد نقد قرار می گیرند و زیر سوال می روند، پس محصول شما هم احتمال دارد چنین شرایطی را تجربه کند. بازی بسیار معروف نینتندو موقع انتشار بازی ترکیبی اش با شبکه های اجتماعی با واکنش شدید منتقدان روبرو شد و ده درصد از سهامش افت کرد. هر چند زمانی که این بازی ده میلیون بار دانلود شد، منتقدان متوجه شدند که اشتباه می کردند.

بنابراین انتقادهای تند از کسب و کار چیزی نیست که بتواند کسب و کار را متوقف کند و به آن خاتمه دهد. در واقع مثل یک موهبتی است برای شما که لباس دیگری به تن کرده است. جدا از اینکه فکر کنید که آیا انتقادها درست یا غلط هستند، باید با منتقد مانند یک مشتری ناراضی برخورد کنید و ببینید که چه توصیه هایی برای بهتر شدن محصول ها دارد.

مشکلی که در انتقادهای تند از کسب و کار آمده را پیدا کنید. آیا نقص در محصول بوده است، در خدمات مربوط به مشتریان، انتظاراتی که برآورده نشده یا هر سه تای این موارد؟

هر وقت بدانید که کجا ایستاده اید می توانید کنترل کسب و کار را به دست بگیرید. این کار را با ارتباط بیشتر با مشتریانتان و با مخاطبان فضاهای مجازی که خلق کرده اید، می توانید انجام دهید. می توانید حتی تحقیقات انجام دهید و گروه های ویژه متمرکز برای این کار درنظر بگیرید. از آن ها سوال بپرسید و منتظر بازخورد هایشان باشید.

2- از منتقدان تشکر کنید و سعی نکنید تنها با زبان عذرخواهی کنید

از منتقدانتان تشکر کنید و به آن ها بگویید که نظراتشان برای ادامه کارتان بسیار موثر است. اما عذرخواهی نکنید. چون کاری از پیش نمی برد. به جای آن سعی کنید تا به آن ها بفهمانید که بازخوردهایشان برایتان اهمیت زیادی دارد. با این کار نه تنها به آن ها می رسانید که نظراتشان اهمیت دارد، بلکه آن ها را ترغیب می کنید تا باز هم در آینده راجع به محصولات نظر بدهند و انتقاد کنند.

تقریبا آخرین کاری که باید بکنید شکایت کردن است. سعی کنید تا با وجود حملات تند و تیز منتقدان باز هم صبور باشید و با ادبیات حرفه ای پاسخ بدهید. این برای تصویر حرفه ای شما در آینده بسیار تاثیرگذار است.

3- محصولاتتان را به روز کنید!

قبل از اینکه دوباره در معرض پوشش رسانه ای قرار بگیرید، مطمئن شوید که نواقص برطرف شده اند. اگر دائما سعی در ارتباط با خبرنگاران و رسانه های مختلف داشته باشید، احتمال دریافت واکنش های منفی از سوی منتقدان کسب و کار بسیار بالاتر است.

به یاد داشته باشید که بر خلاف وجود همه اشکالات قبلی، حافظه مشتریان اما کوتاه است و به راحتی می توانند نواقص را فراموش کنند. برای همین سعی کنید پسوندی جدید برای نام محصولات خود بگذارید. معمولا اپلیکیشن ها این کار را با نوشتن عدد نسخه جدید مقابل نام محصول انجام می دهند. مثلا ورژن 2?0 .

می توانید محصول جدید را در معرض دید رسانه ها قرار بدهید. همچنین سعی کنید تا یادداشتی را درباره ویژگی های آخرین نسخه بنویسید و آن را به خبرگزاری ها و همچنین منتقدان قبلی بفرستید. از این پس واکنش های احتمالی مثبت پاسخ خوبی برای تصویر منفی قبلی در ذهن مشتریان خواهد بود و اوضاع را تغییر خواهد داد.

انتقادهای تند از کسب و کار زمانی به وقوع می پیوندند که استارت آپ های تازه کار قبل از راه رفتن اصرار بر دویدن می کنند. وقتی بسیار به کارتان علاقه داشته باشید، طبیعی است که فکر کنید بقیه هم مانند شما فکر می کنند و مانند شما علاقه زیادی به کسب و کار دارند. اما واقعیت عکس آن است. سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که محصولتان همان چیزی است که در واقع آن را ادعا می کنید و هیچوقت سعی نکنید تا خلاف واقعیت های کسب و کار را به رسانه منتقل کنید.





تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کسانی که قلبشان تیر می‌کشد، بخوانند
یک متخصص تغذیه عنوان کرد: مصرف خودسرانه بعضی از دمنوش‌های گیاهی باعث تشدید بیماری قلبی و عروقی می‌شود.
 
کسانی که قلبشان تیر می‌کشد، بخوانند
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امین زاهدی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کاهش جریان خون در عضله قلب باعث ایجاد درد می شود، گفت: اکثر انسان‌ها در طول زندگی دچار سوزش و درد خفیف قلب می‌شوند.
زاهدی درباره علایم بیماری قلبی افزود: تنگی نفس، تعریق زیاد، احساس همیشگی ضعف و سرگیجه مدام از علایم بیماری قلبی و عروقی است.
به گفته این متخصص تغذیه، مصرف گیاهانی مانند ریشه سنبل الطیب، گل گاو زبان، بادرنجبویه و اسطوخودوس باعث کاهش تپش و ضعف قلب می شود.
وی با بیان اینکه استفاده گیاه دارویی جهت درمان بدون اطلاع پزشک بیماری قلبی را افزایش می دهد، اظهار داشت: گیاهان دارویی حاوی آنتی اکسیدان و فلاونویید هستند به همین دلیل در بهبود سلامت قلب و عروق خونی تاثیر بسزایی دارند.

زاهدی با بیان اینکه داروی مورد مصرف بیماران قلبی و عروقی وارفارین ضد انعقادی است، تاکید کرد: مصرف همزمان گیاهانی مانند زنجبیل، انبه، سیر و گزنه با وارفارین باعث بروز خونریزی در ناحیه قلب می شود.
این متخصص تغذیه با اشاره به درمان قلب بیان کرد: مصرف یک فنجان دمنوش مرزنجوش باعث کاهش درد قلب می شود.


وی به گیاه نعناع اشاره کرد و یادآور شد: برگ نعناع را کوبیده و در یک لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و جهت درمان قلب بنوشید.

وی با بیان اینکه بیماران قلبی با نوشیدن چای سبز می‌توانند اثر وارفارین را کاهش دهند، تصریح کرد: بیماران قلبی و عروقی باید از مصرف مواد غذایی همچون زردچوبه و پیاز به دلیل خاصیت ضدلخته‌کنندگی آنها خودداری کنند.

زاهدی در پایان بیان کرد: سوزش شدید معده بعد از صرف غذا نشانه ای از مشکلات گوارشی است و هیچ ارتباطی با بیماری قلبی و عروقی ندارد.






تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 7:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چرا هنگام خوشحالی، زمان سریع می‌گذرد؟
 
 زمان می‌گذرد، زمان می‌دود و زمان می‌ایستد. اینها اصطلاحاتی است که نشان می‌دهد درک ما از زمان، با توجه به عوامل مختلف، چقدر می‌تواند متفاوت باشد.
 
چرا هنگام خوشحالی، زمان سریع می‌گذرد؟
 
برخی مطالعات روانشناختی نشان داده‌ احساسات ما بر نحوه ادراک ما از زمان تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال‌ترس و استرس، زمان را تحریف می‌کنند و باعث می‌شوند زمان، طولانی‌تر از آنچه واقعا هست به نظر برسد.

این در حالی است که وقتی در تعطیلات به سر می‌بریم احساس می‌کنیم زمان می‌دود. چرا این اتفاق می‌افتد؟ مغز چگونه ما را فریب می‌دهد؟ قرن‌هاست مفهوم انتزاعی زمان، ذهن دانشمندان، فیلسوفان و هنرمندان را به یک اندازه به خود مشغول کرده است و حالا تیمی از دانشمندان علوم اعصاب مدعی هستند توضیحی زیست شناختی ـ عصب شناختی برای درک‌های متفاوتی که ما از زمان داریم یافته‌اند.
وقتی ما خوشحال هستیم به نظرمی رسد زمان سریع‌تر می‌گذرد و وقتی خسته هستیم زمان برایمان می‌ایستد.

شناسایی مدارهای عصبی

 
تیمی از دانشمندان علوم اعصاب مرکز مطالعه چامپالیمود در ناشناخته‌ها (Champalimaud Centre for the Unknown) به سرپرستی جو پیتون رئیس آزمایشگاه یادگیری این مرکز در لیسبون پرتغال، در تحقیقی که نتایج آن در نشریه ساینس (Science) منتشر شد، فعالیت‌های عصبی را در بخش‌های خاصی از مغز موش‌ها مورد بررسی قرارداد.

این محققان پی بردند فعالیت نورون‌های خاصی که در منطقه‌ای عمیق از مغز موش‌ها قراردارند، می‌تواند بر دریافتی که این حیوان از دیرگذشتن یا زودگذشتن یک دوره مشخص زمانی دارد تاثیر بگذارد. به عبارت دیگر این دانشمندان برای اولین بار، مدارهای عصبی‌ای را شناسایی کردند که قضاوت درمورد یک بازه زمانی سپری شده را ـ دست‌کم در مغز موش‌ها ـ تنظیم می‌کنند.

 

 

فرضیه نقش دوپامین در درک زمان

 

دوپامین یک هورمون شیمیایی مغزی یا یک انتقال‌دهنده عصبی است که معمولا با مراکز درک لذت در مغز مرتبط است.

این هورمون مغزی در تائید، انگیزه، یادگیری، اعتیاد و همچنین در حرکت و جنبش و توجه ما نقش دارد. نورون‌های آزادکننده دوپامین ازعواملی مثل انگیزه، توجه، تغییرات حسی، تازگی و احساساتی مثل‌ ترس یا احساس شادی تاثیر می‌پذیرند و در اختلالات روانشناختی که با تغییرات در برآورد زمان مرتبط هستند نقش دارند.

پیتون می‌گوید به‌عنوان مثال اگر یک خرگوش را با یک محرک‌ترس تحریک کنیم، آزاد شدن دوپامین در این حیوان بشدت کاهش می‌یابد. محققان مرکز چامپالیمود این فرضیه را ارائه کردند که سلول‌های عصبی آزادکننده دوپامین، احتمالا می‌توانند در نحوه درک ما از زمان نیز نقش داشته باشند.

این فرضیه به این دلیل ارائه شد که نورون‌های دوپامینرژیک یا سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین در ساختار عمیقی از مغز که «نیگرا ساب استنشا» نام دارد قرار دارند و آسیب به این منطقه، در حالت‌های عصب‌شناختی که بر درک از زمان تاثیر می‌گذارند در گذشته مورد بررسی قرارگرفته است.

نیگرا ساب استنشا خوشه بزرگی از سلول‌های عصبی رنگی است که در بخش میانی مغز قرار دارد و از دو قسمت تشکیل شده است: رتیکیولاتا و کامپکتا. سلول‌هایی که در بخش کامپکتا قرار دارند دوپامین تولید کرده و آن را به دیگر مناطق مغز مثل استریام که مسئول حرکت هستند ارسال می‌کنند.

تحقیقات گذشته نشان داده قطع ورود دوپامین به این قسمت‌ها موجب ایجاد اختلال در تشخیص زمان می‌شود. در انسان‌ها آسیب به بخش نیگرا ساب استنشا نقش مهمی در پردازش زمان ایفا می‌کند. تاثیر این بخش از مغز بر درک ما از زمان و انجام حرکات را می‌توان در بیماری پارکینسون که با مرگ نورون‌های تولیدکننده دوپامین ایجاد می‌شود و بر درک فرد از زمان تاثیرمی گذارد مشاهده کرد.

 

ارتباط میان درک زمان با فعالیت نورون‌ها

 

دانشمندان در مطالعه جدید خود موش‌ها را برای اجرای کاری که نیازمند زمان‌بندی بود آموزش دادند. به عبارت دیگر موش‌ها قادر بودند تخمین بزنند زمان میان دو رویداد طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از 5/1 ثانیه است. در طول انجام آزمایش فاصله بین دو رویداد کاهش و افزایش پیدا کرد و واکنش موش‌ها در هر دو شرایط مورد بررسی قرارگرفت. محققان در این آزمایش‌ها تاثیر تحریک شدن سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین به فعالیت بیشتر و همچنین تاثیر توقف فعالیت این سلول‌ها را بر درک موش‌ها از گذشت زمان بررسی کردند.

پیتون در مورد نتایج این تحقیق توضیح می‌دهد: در واقع ما در آزمایش‌های خود مشاهده کردیم هر چقدر فعالیت نورون‌های تولیدکننده دوپامین افزایش بیشتری پیدا کرد موش‌ها به درازای زمان کمتر توجه کردند و در شرایطی که فعالیت این سلول‌های عصبی افزایش کمتری داشت، موش‌ها گذشت زمان را بیشتر برآورد کردند.

به عبارت دیگر، ما پی بردیم فعالیت سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین بشدت با قضاوت موش‌ها در مورد گذشت زمان مرتبط است. پیتون می‌افزاید: نتایج تحقیقات جدید در کنار آنچه در تحقیقات گذشته به دست آمده بود نشان می‌دهد میزان فعالیت سلول‌های عصبی دوپامینرژیک برای تغییر نحوه قضاوت موش‌ها درمورد گذشت زمان کافی است و این نتیجه اصلی تحقیقات ما بود.

 

تعمیم فرضیه درمورد انسان‌ها

 

اما آیا می‌توان این فرضیه را در مورد انسان‌ها نیز تعمیم داد؟ آیا ما انسان‌ها نیز سلول‌های عصبی مشابهی داریم؟ و آیا این سلول‌ها نحوه درک ما از گذشت زمان را کنترل می‌کنند؟ آیا می‌توان این سلول‌های عصبی دوپامینرژیک را به‌گونه‌ای دستکاری کرد که در تجربه ذهنی ما از گذشت زمان تغییر ایجاد شود؟ این موضوع چگونه می‌تواند بر علائم اختلال کاهش توجه یا اعتیاد به مواد ـ اختلالاتی که تصور می‌شود با عملکرد نادرست سیستم دوپامینرژیک مرتبط هستند ـ تاثیر داشته باشد؟ محققان می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد که مدارهای عصبی مشابهی در مغز انسان‌ها هم دست‌اندرکار باشند.

پیتون می‌افزاید: مشکل اینجاست چیزی را که ما اکنون در موش‌ها بررسی کرده ایم، نمی‌توانیم به عنوان یک مفهوم کلی ارائه کنیم، زیرا حیوانات نمی‌توانند به ما بگویند چه درک و دریافتی دارند.

پیتون می‌گوید وقتی ما حیوانات را مطالعه می‌کنیم، تنها چیزی که می‌توانیم بررسی کنیم رفتار آنهاست و ما هرگز نمی‌توانیم از آنچه حیوانات درک می‌کنند مطمئن باشیم. نتایج به‌دست آمده از این آزمایش را می‌توان به‌عنوان تجربه ذهنی حیوانات تعبیرکرد، اما این فقط یک تعبیر بوده و بیشترین کاری است که ما می‌توانیم انجام بدهیم.

با این حال پیتون آنچنان که خود می‌گوید تمایل دارد حدس و گمان خود را در مورد انسان‌ها توسعه دهد.

وی می‌گوید: ما این عبارت کلیشه‌ای را زیاد شنیده‌ایم که زمانی که دوستان صمیمی کنار هم هستند گذر زمان را احساس نمی‌کنند. احتمالا این سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین هستند که دست‌اندرکار آب رفتن زمان به شیوه‌ای خاص می‌شوند.






تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چرا با وجود اینکه غذا خورده ایم، باز هم زود گرسنه می شویم؟
 
آیا حتی پس از خوردن یک وعده غذایی کامل احساس گرسنگی می کنید، ریشه این مشکل را باید در رژیم غذایی سرشار از چربی و قند خون جستجو کنید.
 
چرا با وجود اینکه غذا خورده ایم، باز هم زود گرسنه می شویم؟
 
 براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد بر روی داوطلبان بسیاری از افراد به طور مرتب در طول روز گرسنه هستند حتی پس از خوردن یک وعده غذای کامل و این باعث می شود تا با خوردن انواع تنقلات سعی کنند احساس گرسنگی خودرا رفع کنند. این افراد معمولا در رژیم غذایی روزانه خود انواع خوراکی های پرچرب، شیرین وپر کالری مصرف می کنند و این باعث هضم سریع مواد غذایی ، افزایش قند خون و تمایل شدید آنها به خوردن مواد غذایی جدید می شود.

کارشناسان اعتقاد دارند خوراکی هایی مانند نان سفید، شیرینی، شکلات، پیتزا، همبرگر، سیب زمینی، برنج و غلات فرآوری شده به شدت می توانند باعث گرسنگی شدید، تغییر در مرکز پاداش دهی مغز و اعتیاد به مصرف مجدد این خوراکی ها شوند.

کارشناسان توصیه می کنند افراد برای غلبه بر گرسنگی و پرهیز از خوردن میان وعده های غیر ضروری در وعده های غذایی خود از خوراکی های حاوی فیبر و هیدروکربن مانند سبزیجات، انواع دانه ها و غلات سبوس دار استفاده کنند زیرا این خوراکی ها به آهستگی از بدن دفع می شوند و مدت زمان بیشتری را در دستگاه گوارش سپری می کنند و به این ترتیب فرد کمتر دچار احساس گرسنگی می شود.

بر اساس تحقیقات بیش از نیمی از احساسات گرسنگی منشاء روانی دارد و افراد به خوردن غذا بویژه در زمان های خاص عادت کرده اند و در صورت تاخیر در خوردن مواد غذایی در آن زمان دچار احساس گرسنگی می شوند.
براساس پژوهش ها خوردن مواد غذایی فرآوری شده، انواع شیرینی و شکلات می تواند باعث اضافه وزن شود و چاقی بیش از اندازه باعث می شود تا بدن برای تحرک به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد و این خود باعث خوردن بیشتر مواد غذایی و چاقی بیش از حد می شود.





تاریخ : چهارشنبه 95/10/8 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3      
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">