سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

طب سنتی و اسلامی

ما همچنان که از مرگ می ترسیم برای مردن نوبت می گیریم!

همه چیز درباره خواص انجیر در کتب و روایات

" والتین و... لَقَد خلقنا الإنسانَ فی أحسَنِ تَقویم " سوره تین آیه (3-1)

سوگند به انجیر ، ما انسان را به بهترین قوام آفریدیم .

و قرآن به دنبال قسم به انجیر و زیتون و سینا و شهر امن مکه می فرماید:

" وَ لَقَد خَلَقنا الإنسان فی أحسَنِ تقویم "

این مسأله نشانگر رابطه ای است بین انجیر و زیتون و امنیت و قوام بدن و سلامتی انسان .

امام رضا (ع)  می فرمایند :

" یشد العظم و یَنبِت الشَعر و یذهب بالداء حتّی لا یِحتاج معه الی الدواء "

[1] انجیر استخوان ها را که ( قوام بدن است) استحکام می بخشد و موی را می رویاند و درد را از بین می برد ، تا جایی که با وجود آن به دارو نیاز نیست .

انجیر تازه حاوی 90درصد و انجیر خشک حاوی 24 درصد آب می باشد .

مشخصات گیاه انجیر                                                   

اندام مورد استفاده : برگ و میوه

مشخصات گیاه : درختی است که بابرگ های پهن ، بزرگ و پنچه ای شکل ، میوه انجیر از نظر گیاه شناسی محفظه ای گیاهی است که گلهای نر و ماده در درون آن واقع شده اند و موقع رسیدن میوه ، دنباله گلهای ماده و کاسه گل و قسمت تختانی آن گوشتی ضخیم و خوردنی می شود . تکثیر انجیر از طریق خوابانیدن شاخه های آن انجام می گیرد .

خواص درمانی :

مقوی نیروی جسمی ، دارای طبیعت گرم ، نیروزا ، رفع کننده خشونت سینه ، درد سینه ، سرفه ، خنک کنندة 
قبل ، ملین ملایم ، مسکن حرارت و تشنگی و رفع کننده ورم طحال ، مفید در معالجه بواسیر .

محققان انزیمی را در انجیر به نام فیین کشف کرده اند که در هضم غدا کمک می کند . اخیراً نیز یک ماده شیمیایی ضدسرطانی از انجیر جدا کرده اند . که این ماده در مورد تومورهای بدخیم انسان اثرش خیلی بیشتر و محسوس تر از تومورهای بدخیم موشهای مورد آزمایش بوده است .

ترکیبات شیمیایی :

میوه : فیین ، مالیک اسید ، کاروتن ، مواد ازته ، مواد قندی ، پروئوز ، آمینواسید ، تایروزین ، کراوین ، آنزیم لیپاز ، پروتئاز ، سروتی نیک اسید .

مواد معدنی : کلسیم ، آهن ، فسفر و ... ویتامین A ، تیامین ، رایبوفلاوین دیناسین

برگها : برگاتین ، پیسین ، ماده تلخ فیکوسین ، اوره آز ، پاپائین ، تایروزین ، نوعی گلوکوزید ، روتین که حاوی گلوز

 

طریقه مصرف :

میوه انجیر :

انجیر نیروزا ، مقوی نیروی جسمی ، کمک کننده به هاضمه ، ملین و تسکین دهندة تشنگی و حرارت است .

دمکردة میوه انجیر:

اگر مقداری انجیر را با شنبلیله دم کرده و در چند نوبت به طور منظم مصرف نمائید ، برای رفع خشونت سینه ، سرفه و دردسینه مفید است .

محلول غرغره :

برای رفع ورم حلق ، 50 گرم انجیر زرد را به مدت 15 دقیقه در نیم لیتر شیر بجوشانید ، سپس محلول را صاف کرده و در صورت تمایل آن را شیرین کنید . این محلول برای رفع ورم های حلق به طور مرتب غرغره نمائید ؛ بسیار مفید است .

قهوه انجیر :

مقداری انجیر را بو داده و بسائید و به صورت قهوه در آورید . این قهوه برای سیاه سرفه ، برونشیت ، ذات الریه حاد و نزله تجویز 
می شود .

انجیر یا میوه بهشتی :

در قرآن کریم از انجیر تعریف شده حتی به آن قسم خورده شده است . و این کلام آسمانی ارزش انجیر را نشان می دهد .

چه بسا کسانی که در زمستان انجیر را خیسانده و برای اشتها به کودکان خود می دهند . دانش پزشکی به همه این مطالب و تجربیات صحه می گذارد و این واقعیات را از نظر علمی تأیید می کند که انجیر میوه با ارزشی است و از لحاظ تأمین سلامتی برای همه ضروریست .

وجود مقدار زیادی فسفر این حقیقت را نشان می دهد که انجیر در پرورش هوش و حافظه بسیار مفید است . سرشار بودن انجیر از پتاسیم تأمین کنندة سلامتی کودکان ضعیف و کم خون و بی اشتها است . وقتی بدانیم که گذشته از مواد زندگی و حیاتی ، انجیر به مقدار کافی دارای ویتامین B6 , B2,B1,A و ویتامین ث می باشد . آن وقت قبول خواهیم کرد که چرا در کتاب آسمانی ما این میوه این قدر مورد تجلیل قرار گرفته است . انجیر می تواند در بیماران مبتلا به نقرس و عدم کفایت کبد و رماتیسم مزمن مؤثر باشد » .

روایات درباره مصرف انجیر

امام رضا(ع) : "یشّد الغم و العظم" انجیر ، دهان و استخوان را محکم می کند .

( محاسن جلد (2)- ص 554 - مکارم الاخلاق- ص198- اصول کافی- جلد6- ص 358- طب الائمه - ص137 )

امام رضا(ع) : " هویجد للقولنج " انجیر برای قولنج خوب است.

( همان )

امام باقر(ع) از امام علی(ع) که فرمودند نقل می کنند : انجیر را بخورید که برای قولنج نافع است. ولی گوشت کاهی را کم بخورید که بدن را از بین می برد و بلغم را زیاد می نماید و نفس روح را غلیظ می کند ( همان ) .

امام(ع) : " اکل الّتین یلین السدود و هو نافع لریاح القولنج "

خوردن انجیر سده های بدن را نرم می کند . برای بادهای قولنج مفید است . بعد فرمود : شبها از آن کم بخورید .

دانشمندان طب می گویند : انجیر مزاج را ملین می دهد دمل های چرکینرا درمان میکند. شیرابه آن را اگر به ریشه دندان بمالند درد را ساکن می کند .

دکتر جزایری می گوید : انجیر کبد را تقویت نموده ، ورم طحال را سرد می نشاند و خوردن آن با گردو مقاومت بدن را در برابر سموم بالا می برد ، بوی بد دهان را از بین می برد .






تاریخ : پنج شنبه 92/10/19 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : پنج شنبه 92/10/19 | 9:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

13 توصیه برتر رژیمی برای لاغر شدن

توصیه شماره 1: مقادیر فراوانی آب یا دیگر نوشیدنی‌های بی‌کالری بنوشید

گاهی اوقات افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. بنابراین، زمانیکه یک لیوان آب یخ آن چیزی باشد که شما واقعاً به آن نیاز دارید، می‌توانید به دریافت مقادیر اضافی کالری پایان دهید. چنانچه آب ساده جواب نداد، یک فنجان چای میوه‌ای را امتحان کنید. 
 

توصیه شماره  2: در مورد میان وعده‌های شب هنگام، محتاط و انتخاب‌گر باشید
غالباً خوردن‌های بدون تفکر، مکرراً بعد از شام اتفاق می افتند، زمانیکه شما نهایتا می‌خواهید بنشینید و استراحت کنید و البته در مقابل تلویزیون، میان‌وعده خوردن یکی از آسان‌ترین راه‌های دور شدن از رژیم غذایی سالم است. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک میان‌وعده کم‌کالری مانند یک تکه کوچک شیرینی خانگی را بدهید. 
 

توصیه شماره 3 : از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید
غذاهای مورد علاقه‌تان را حذف نکنید، ولی تعادل را رعایت کنید. به عنوان مثال به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آبنبات بخرید. شما همچنان می‌توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. کلید، رعایت اعتدال است. 
 

توصیه شماره 4 : چندین میان‌ وعده کوچک در طول روز استفاده کنید
چنانچه کالری کمتر از آنچه می سوزانید دریافت کنید، وزن از دست خواهید داد؛ اما اگر همواره گرسنه هستید، خوردن کالری‌های کمتر می تواند یک چالش باشد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که 5-4 وعده و میان وعده در روز استفاده می‌کنند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند. توصیه می شود که کالری روزانه خود را به وعده‌ها و میان‌وعده‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و از آنها در طول روز لذت ببرید. 


توصیه شماره 5 : در هر وعده‌ای پروتئین بخورید

پروتئین، بسیار سیرکننده‌تر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها است و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری و پری می‌دهد. همچنین به حفظ توده ماهیچه‌ای کمک کرده و سوزاندن چربی را تسهیل می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که پروتئین‌های سالم مانند سفیده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود گنجانده باشید.
 


توصیه شماره 6 : در رستوران‌ها سفارش غذای سایز کوچک (سایز غذای کودکان) بدهید

سفارش یک غذای سایز کودک یک راه عالی برای کاهش دریافت کالری است و در عین حال این سایزها (در برخی رستوران‌ها) متعارف نیز هستند و امروزه تا حدی این روش به یک رویه معمول تبدیل شده است. راه حل بعدی این است که از بشقاب و ظروف کوچک استفاده کنید. این روش کمک می‌کند که سهم غذایتان بیشتر به نظر بیاید و چنانچه ذهن شما راضی باشد، شکم شما نیز راضی خواهد شد. 
 


توصیه شماره 7 : یک فنجان پاستا را با یک فنجان سبزیجات جایگزین کنید

خیلی راحت با خوردن کمتر پاستا یا نان و در عوض خوردن بیشتر سبزیجات می‌توانید یک سایز لباسی شلوار یا پیراهن را در سال کم کنید. با کاهش سهم نشاسته موجود در بشقاب خود و افزایش سهم سبزیجات می‌توانید 100 تا 200 کیلوکالری کمتر مصرف کنید. 
 

توصیه شماره 8 : همیشه صبحانه بخورید

« صبحانه را حذف کرده و وزن خود را کاهش دهید » این جمله یک تغییر ساده رژیمی منجر به موفقیت در امر کاهش وزن به نظر می‌آید؛ اما بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که عکس این قضیه صادق است. در حقیقت نخوردن صبحانه کمی‌ بعدتر شما را گرسنه کرده و منتهی به ریزه‌خواری بیشتر و بد‌خوری در وعده ناهار و شام می‌شود. برای کاهش وزن و جلوگیری از برگشت آن، برای خوردن یک صبحانه سالم وقت بگذارید؛ یک صبحانه‌ کامل شامل شیر کم‌چرب، غلات صبحانه پر فیبر و میوه می‌باشد. 

توصیه شماره 9 : فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید
فیبر کمک به هضم، جلوگیری از یبوست و کاهش کلسترول خون می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نیز کمک کننده باشد. برای به دست آوردن خواص فیبر، زنان باید در حدود 25 گرم فیبر را روزانه دریافت کنند و این مقدار برای مردان در حدود 38 گرم است (یعنی 14 گرم به ازای 1000 کیلوکالری). منابع خوب فیبر عبارتند از جو دوسر، لوبیاها، غلات کامل و انواع میوه‌ها و سبزیجات. 
 

توصیه شماره 10: قفسه‌ها را از اقلام چاق‌کننده پاک کنید
چنانچه در کابینت، چیپس و در فریزر، بستنی دارید، وزن کم کردن را سخت‌تر از آنچه که هست، می‌کنید. وسوسه را با پاکسازی قفسه‌ها از خوراکی‌های چاق کننده کاهش دهید. آیا گاهی اوقات یک لذت از جنس خوراکی می‌خواهید؟ سعی کنید برای به دست آوردن آن از خانه خارج شوید (ترجیحاً با پیاده‌روی). 
 

توصیه شماره  11: آهسته وزن کم کنید
چنانچه وزن کم می کنید، ولی سرعت کاهش وزنتان را دوست ندارید، ناامید نشوید. وزن از دست دادن زمان می‌برد، همان طور که اضافه کردن آن زمان برده است. کارشناسان علم تغذیه توصیه می‌کنند که هدف واقع‌گرایانه حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته را برای خود در نظر بگیرید. اگر انتظار بالایی را تعیین کنید، زمانیکه با سرعت کافی وزن کم نکنید خیلی زود دلسرد و تسلیم خواهید شد. به یاد داشته باشید زمانیکه تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را کم می‌کنید، شروع به حس کردن فواید سلامتی خواهید کرد. 
 

توصیه شماره 12 : یادداشت غذایی روزانه داشته باشید
یک کاغذ و مداد ساده می توانند به طور چشمگیری در کاهش وزنتان کمک کننده باشند. مطالعات نشان می‌دهند که نوشتن چیزی که می‌خورید و می‌آشامید منجر به آگاه‌تر شدن شما از چیزی که می‌خورید و زمانی که می‌خورید و میزان مصرفی‌تان می‌شود که نهایتاً منتهی به دریافت کالری کمتر خواهد شد. یک مطالعه نشان داده است افرادی که یادداشت غذایی در 6 روز هفته دارند دو برابر بیشتر از کسانی وزن کم می‌کنند که تنها یک روز هفته یا کمتر یادداشت غذایی دارند. 
 

توصیه شماره  13: به اندازه کافی بخوابید
زمانیکه کمبود خواب دارید بدنتان تولید بیشتری از هورمون گرلین (هورمون محرک اشتها) دارد و در عین حال تولید کمتری از هورمون لپتین (هورمونی که در زمان سیر شدنتان، خبر سیری را به شما می‌دهد) را خواهد داشت. داشتن خواب کافی به شما احساس راحتی و سیری می‌دهد و شما را از خوردن تنقلات غیرضروری باز می‌دارد.






تاریخ : پنج شنبه 92/10/19 | 9:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خانواده های محترم داغدیدهدلیر،بهلولی ،آهویی ،قوی ،رحمتی ،خوشبخت وفامیل وابسته

 تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما

از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانم
امیدوارم که غم آخر زندگیتان باشد

درگذشت مرحومه مغفوره ماندگاربهلولیرا به شماو خانواده های سوگوارو سایر بستگان تسلیت عرض نموده واز درگاه ایزد مهربان برایتان صبری جزیل و برای آن مرحوم غفران الهی را مسئلت می نمایم.






تاریخ : چهارشنبه 92/10/18 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روش تهیه کیک گلدانی!
alt






تاریخ : چهارشنبه 92/10/18 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

غروب
غروب آمد و بر دلم چیره شد

 

                          به اندوه من آسمان، خیره شد*

 

*غروب آمد و غربتم پا گرفت

 

                              غمی در دلم باز مأوا گرفت*

 

*من و غم، دو تا یار دیرینه ایم

 

                            من و غم، چنان آب و آیینه ایم*

 

*دلم با غمت پی به مفهوم برد

 

                             مرا تا افق های معلوم برد*

 

*از آن دم که پابند غم گشته ام

 

                           به عاشق شدن متهم گشته ام*

 

*دلم جز غمت تکیه گاهی نداشت

 

                           اگر عاشق آمد گناهی نداشت*

 

*گناه دلم نیست عاشق شدن

 

                           ز عاشق شدن تا شقایق شدن*






تاریخ : چهارشنبه 92/10/18 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خانواده های محترم داغدیدهارفعی ،فولاد،خوشبخت،سهرابی وفامیل وابسته

 تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما

از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانم
امیدوارم که غم آخر زندگیتان باشد

درگذشت مرحوم مغفورمحمدرضاارفعیرا به شماو خانواده های سوگوارو سایر بستگان تسلیت عرض نموده واز درگاه ایزد مهربان برایتان صبری جزیل و برای آن مرحوم غفران الهی را مسئلت می نمایم.

 






تاریخ : چهارشنبه 92/10/18 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 جملات قصار بزرگان

خویشتن و مردم را هنگامی می شناسی ، که تنها شوی . اُرد بزرگ

 

از ابرانسان است که انسان های برتر دلگرمی و شجاعت می گیرند . فردریش نیچه

 

غذایی را بخور که می پسندی ,لباسی را پبوش که مردم می پسندند. ادیبان

 

اول اندیشه، وانگهی گفتار . لائوسته

 

اولین درسی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند، صداقت است. شوپنهاور

 

اگر سخن چون نقره است، خاموشی چون زر پربهاست. لقمان

 

در پشت هیچ در بسته ای ننشینید تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید و اگر نیافتید همان در را بشکنید . اُرد بزرگ

 

ازدواج چیزی جز یک دوستی که به تصویب پلیس رسیده است نیست . سارا برنار

 

هیچ گاه برای آغاز دیر نیست ، همین بس که به خود بگویم این بار کار نا تمام را پایان می دهم . اُرد بزرگ

 

آن که به خداوند پاک و مهربان بیش از دگران امید و بیم بسته است ، بیش از همه در خور ستایش است . بزرگمهر

 

انسان! خودت به یاری خود برخیز! . بتهوون

 

اگر به عمق اعتقادات نفوذ کنیم، درخواهیم یافت که تمام ارزش ها بی پایه و عقل ناتوان است. هر اعتقاد به صحت و درستی هر چیز ضرورتاً نادرست است. چون جهان حقیقی وجود ندارد. والاترین ارزش‌ها خودشان را نابود می‌کنند و هدفی در کار نیست، چرا که هیچ وقت پاسخی نمی یابند . فردریش نیچه

 

این کودکان فرزندان شما نی اند ، آنان پسران و دختران اشتیاق حیاتند و هم از برای او .از شما گذر کنند و به دنیا سفر کنند ، لیکن از شما نیایند . همراهی تان کنند ، اما از شما نباشند. جبران خلیل جبران

 

گاهی بی رنگی از هر رنگی زیباتر و مفیدتر است. شاتو بریان

 

هرگز به کودکانتان نگویید پیشه آینده اش چه باشد همواره به او ادب و ستایش به دیگران را آموزش دهید چون با داشتن این ویژگیها همیشه او نگار مردم و شما در نیکبختی خواهید بود و اگر اینگونه نباشد هیچ پیشه ای نمی تواند به او و شما بزرگواری بخشد . اُرد بزرگ

 

من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد ، زیرا فقط در این صورت است که هرچه پیرتر شدم در نظر شوهرم عزیزتر خواهم بود . آگاتا کریستین

 

ارزش هر کس به قدر خرد اوست . بزرگمهر

 

وقایع خوش زندگی مثل درختان سبز و خرمی است که وقتیکه از دور نظاره شان می کنیم خیلی زیبا به نظر می رسند ولی به مجرد آنکه نزدیکشان شده و در داخلشان می رویم زیبائیشان هم از بین می رود ، شما در این موقع نمی توانید بفهمید زیبائیش به کجا رفته ، آنچه می بینید چند درخت خواهد بود و بس. شوپنهاور

 

گریه چرا ؟ فتح را آرزو کنید. استفن گرین

 

داروهای تلخ را با روپوش شیرین می پوشانیم چرا حقیقت و اخلاق را نیز با لباسهای زیبا نپوشانیم ؟ . شامفورت

 

اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن . اُرد بزرگ

 

از فلاسفه می خواهم که به دنبال حقیقت نروند چون حقیقت نیاز به پشتیبان ندارد . فردریش نیچه

 

اراده ی مرد عامل خوشبختی اوست. شچدرین

 

آنکس بر خویشتن نگهبان دارد که برای رسیدن به هوس و آرزوهای کوچک قدر نیکخویی و جوانمردی را نشکند ، و اگر فزونی و کامیابی بد روزگار را دید تن به پستی و زبونی نسپارد. بزرگمهر

 

بهترین لحظات زندگی من لحظاتی بود که در خواب گذراندم. بتهوون

 

خوارترین کارفرما کسی است که با ندادن و یا کم کردن دستمزد زیر دست فرمانروایی می کند . اُرد بزرگ

 

چرخهای سنگین و زنگ زد? زندگی با دستهای نامرئی امید می چرخد . ناصرالدّین صلب الزمانی

 

اگر مشکلی داری، به دلیل طرز فکر توست و تنها راهی که می توانی مشکلات را برای همیشه حل کنی، این است که طرز فکرت را تغییر دهی. وین دایر

 

فرودستان ، در بهترین هنگامه هم ، بهانه های فراوان ، برای انجام ندادن کار های خویش دارند . اُرد بزرگ

 

طلوع و غروب عشق ، خود را به وسیل? درد تنهایی و جدایی محسوس می سازد . لابرویر

 

در زندگی ثروت حقیقی مهربانی است ، و بینوایی حقیقی خودخواهی . وینه

 

همیشه بین خود و همسرت بازه ای را نگاهدار تا به خواری گرفتار نشوی . اُرد بزرگ

 

از آنچه باعظمت است یا باید هیچ نگفت یا با عظمت سخن گفت و با عظمت سخن گفتن یعنی به دور از آرایش وآلایش . فردریش نیچه

 

میان گام نخست و آرمان بازه ای نیست ، آنچه داریم اندازه نبروی کنونی ماست . اُرد بزرگ

 

عشق همیشگی است این ما هستیم که ناپایداریم ،عشق متعهد است مردم عهد شکن، عشق همیشه قابل اعتماد است اما مردم نیستند. لئوبوسکالیا

 

چشمه ساری که خود را در اعماق درون شما پنهان ساخته است ، روزی قد خواهد کشید و فوران خواهد کرد و با ترنم و نغمه راه دریا را درپیش خواهد گرفت . جبران خلیل جبران

 

به من بگو قبل از آمدن به این دنیا کجا بودی؟ تا بگویم بعد از مرگ کجا می‌روی . شوپنهاور

 

هیچ گاه از داشتن دشمن نترس ، از انجام ندادن درست آرمان های خویش بترس . اُرد بزرگ






تاریخ : سه شنبه 92/10/17 | 1:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 10 استفاده باورنکردنی از نمک

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیو‌تر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید.

1- ورم چشم‌ها

بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیو‌تر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید. نمک رطوبت اطراف چشم را گرفته و با کشیدن پوست از میزان ورم آن‌ها می‌کاهد.

2- از بین بردن لکه‌های سخت

نمک به ما در از بین بردن بسیاری از لکه‌های سخت که بر لباس‌ها می‌نشیند، کمک می‌کند که از جمله آن‌ها باید به پاک کردن لکه‌ خون بر لباس با استفاده از محلول نمک و آب سرد و پس از آن شستن لباس با صابون و آب گرم اشاره کرد.
همچنین با استفاده از نمک و آب داغ می‌توان لکه‌های عرق برجای مانده بر لباس‌ها را از بین برد، همانگونه که می‌توان با ریختن لباس‌های سفید در آب نمک و جوش شیرین در حال جوش، سفیدی لباس‌ها را به آن‌ها بازگرداند.

3- نرمی پوست

با افزودن نمک به مقداری روغن زیتون و مالیدن آن بر روی پوست به مدت چند دقیقه می‌توانید لطافت را به پوستتان بازگردانید، افزون بر اینکه ورود نمک از طریق پوست گردش خون در بدن شما را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

4- درمان زنبور گزیدگی

پس از درآوردن نیش زنبور محلولی از آب و نمک را به محل گزش زنبور اضافه و آن را به حال خود‌‌ رها کنید.

5- نگهداری میوه‌ها

معمولا پس از مدتی که میوه‌ها در یخچال باقی می‌مانند رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند، به ویژه درباره میوه‌هایی که نیمی از آن‌ها خورده می‌شود و نیم دیگر باقی می‌ماند، در این صورت می‌توانید با تهیه محلولی از آب و نمک و آغشتن میوه‌هابه این محلول می‌توانید برای مدتی مانع تغییر رنگ و طعم آن‌ها شوید.

6- نگهداری شیر و از بین بردن تلخی قهوة

با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به شیری که تازه خریداری شده می‌توانید مدت نگهداری آن در یخچال را افزایش دهید، همچنین می‌توانید با افزودن مقداری نمک به قهوه خود از تلخی آن رهایی یابید.

7- نگهداری از شمع‌ها

برای اینکه مانع ذوب شمع‌ها شوید، می‌توانید شمع‌های جدید خود را برای مدت دو تا سه ساعت در محلولی غلیظ از نمک قرار دهیم تا مانع ذوب آن‌ها شوید.

8- ضد عفونی کردن اسکاج‌های آشپزخانه

اسکاج‌های آشپزخانه که به طور معمول برای شستشوی ظرف‌ها از آن استفاده می‌شود، محل تجمع بسیاری از باکتری‌هاست که یا به آن اصلا توجه نکرده‌ایم یا این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی‌که به راحتی می‌توانید با تهیه محلول غلیظی از آب و نمک و قرار دادن اسکاج به مدت دو تا سه ساعت در آن، آن را ضد عفونی کتیم.

9- کمک به پاک کردن هرچه بهتر بخاری

اگر مشتی نمک را روی شعله‌های بخاری بریزید، نتیجه حاصل از سوختن گاز شعله‌های نارنجی رنگ است که به کاهش دوده و دود کمک خواهد کرد.

10- کاهش گلو درد و دندان درد

می‌توان با افزودن یک پیمانه چای در یک چهارم فنجان حاوی آب ولرم و غرغره کردن آن به مدت 20 ثانیه از دردهای دندان و گلوی خود بکاهید.






تاریخ : سه شنبه 92/10/17 | 1:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لحظه ها در زنـدگی

http://upcity.ir/images2/63721596303424148573.gif  

There are moments in life when you miss someone
So much that you just want to pick them from
Your dreams and hug them for real

گاهی در زندگی دلتان به قدری برای کسی تنگ می شود
که می خواهید او را از رویاهایتان بیرون بیاورید
و آرزوهای خود در آغوش بگیرید


When the door of happiness closes, another opens
But often times we look so long at the
Closed door that we don"t see the one which has been opened for us

وقتی در شادی بسته می شود، در دیگری باز می شود
ولی معمولاً آنقدر به در بسته شده خیره می مانیم
که دری که برایمان باز شده را نمی بینیم


Don"t go for looks; they can deceive
Don"t go for wealth; even that fades away
Go for someone who makes you smile
Because it takes only a smile to
Make a dark day seem bright
Find the one that makes your heart smile

به دنبال ظواهر نرو؛ شاید فریب بخوری
به دنبال ثروت نرو؛ این هم ماندنی نیست
به دنبال کسی باش که به لبانت لبخند بنشاند
چون فقط یک لبخند می تواند
شب سیاه را نورانی کند
کسی را پیدا کن که دلت را بخنداند


Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do

هر چه میخواهی آرزو کن
هر جایی که میخواهی برو
هر آنچه که میخواهی باش
چون فقط یک بار زندگی می کنی
و فقط یک شانس داری
برای انجام آنچه میخواهی


May you have enough happiness to make you sweet
Enough trials to make you strong
Enough sorrow to keep you human and
Enough hope to make you happy

خوب است که آنقدر شادی داشته باشی که دوست داشتنی باشی
آنقدر ورزش کنی که نیرومند باشی
آنقدر غم داشته باشی که انسان باقی بمانی
و آنقدر امید داشته باشی که شادمان باشی


The happiest of people don"t necessarily
Have the best of everything
They just make the most of
Everything that comes along their way

شاد ترین مردم لزوماً
بهترین چیزها را ندارند
بلکه بهترین استفاده را می کنند
از هر چه سر راهشان قرار میگیرد


The brightest future will always be based on a forgotten past
You can"t go forward in life until
You let go of your past failures and heartaches

همیشه بهترین آینده بر پایه گذشته ای فراموش شده بنا می شود
نمیتوانی در زندگی پیشرفت کنی
مگر غمها و اشتباهات گذشته را رها نکنی


When you were born, you were crying
And everyone around you was smiling
Live your life so at the end
You??e the one who is smiling and everyone
Around you is crying

وقتی که به دنیا آمدی، تو گریه می کردی
و اطرافیانت لبخند به لب داشتند
آنگونه باش که در پایان زندگی
تو تنها کسی باشی که لبخند بر لب داری
و اطرافیانت گریه می کنند


Please send this message to those people
Who mean something to you (I JUST DID)
To those who have touched your life in one way or another
To those who make you smile when you really need it
To those who make you see the
Brighter side of things when you are really down
To those whose friendship you appreciate
To those who are so meaningful in your life

لطفاً این پیام را به کسانی بفرست
که برایت ارزشی دارند (همان طور که من این کار را کردم)
به کسانی که به طرق مختلف در زندگیت تأثیر داشته اند
به کسانی که وقتی نیاز داشتی لبخند به لبانت نشاندند
به آنهایی که وقتی واقعاً ناامید بودی
دریچه های نور را نشانت دادند
به کسانی که به دوستی با آنها ارج می گذاری
و به آنهایی که در زندگیت بسیار پرمعنا هستند


Don"t count the years, count the memories

سالها را نشمار، خاطرات را بشمار






تاریخ : سه شنبه 92/10/17 | 1:28 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">