سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
به این میگن حیوون خونگی!!!

 



















منبع: گروه اینترنتی پرشین استار






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 9:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یـازدهمین نمایـشگاه بیـن المللی خـودرو هنــد
یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو هند به عنوان یکی از نمایشگاه های معتبر خودروی جهان در سال 2012 در روز پنجشنبه گذشته با حضور 1500 شرکت از 24 کشور جهان از جمله آمریکا، چین، ترکیه، ژاپن، آلمان، فرانسه و تایلند در محل نمایشگاههای تجاری هند در دهلی نو آغاز به کار کرد.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو هند به عنوان یکی از نمایشگاه های معتبر خودروی جهان در سال 2012 در روز پنجشنبه گذشته با حضور 1500 شرکت از 24 کشور جهان از جمله آمریکا، چین، ترکیه، ژاپن، آلمان، فرانسه و تایلند در محل نمایشگاههای تجاری هند در دهلی نو آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت‌های خودروسازی فورد، فولکس واگن، هیوندای، جنرال‌موتورز و نیسان در بین برندهای حاضر در این نمایشگاه هستند. خودروسازان حاضر در نمایشگاه هند به ویژه روی رونمایی از خودروهای دو دیفرانسیلی حساب باز کرده‌اند. خودروهایی که تقاضای خرید آن‌ها در هند رو به افزایش است.

این نمایشگاه هفت روزه بطور مشترک توسط انجمن سازندگان قطعات خودرو هند و کنفدراسیون صنایع این کشور ترتیب یافته است. بطوریکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان امیدوارند در شرایط رکود اقتصادی نمایشگاه خودرو هند بتواند شروع خوبی برای آن‌ها در سال 2012 رقم بزند. نمایشگاه خودروسازی هند هر دو سال یکبار در دهلی نو برگزار می شود و کارشناسان امور اقتصادی معتقدند که ارزش صنعت خودروسازی این کشور در طول سال مالی جاری به میزان هفت درصد، در مقایسه با سال قبل از آن افزایش خواهد یافت.

"راجیو کول" رئیس کمیته هدایت یازدهمین نمایشگاه خودروسازی هند به خبرنگاران گفت که یازدهمین نمایشگاه خوروسازی هند در یک فضای 115 هزار مترمربعی تشکیل شده است در حالیکه سال گذشته این نمایشگاه در یک فضای 125هزار مترمربعی برپا شده بود.

در این نمایشگاه 50 شرکت مطرح صنعت خودروسازی محصولاتشان را به نمایش گذاشته و همچنین 24 شرکت داخلی و هشت شرکت بین المللی، مدلهای جدید خودروهای خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه می کنند. علاوه بر این خودروها، هشت نوع موتورسیکلت جدید نیز از سوی کارخانه های هندی در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان گذاشته می شود.

اولین نمایشگاه خودروسازی هند در سال 1986 برگزار شد که در آن 100 شرکت حضور فعال داشتند. ارزش سالانه معاملات خودرو در هند به 35 میلیارد دلار بالغ می گردد و این میزان معامله، هند را به صورت هفتمین سازنده بزرگ خودرو در جهان در می آورد. به این ترتیب، ارزش سالانه تجارت قطعات خودرو در هند 40 میلیارد است و انتظار می رود که این میزان تا سال 2020 به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

در دهه گذشته اولین نمایشگاه هر سال، نمایشگاه خودروی دیترویت بود که در ژانویه برگزار می‌شد ولی بیشتر از پنج سال است که هند گوی سبقت را ربوده است و اولین نمایشگاه خودرو هر سال در دهلی برگزار می‌شود. البته این نمایشگاه در سال‌های قبل رونق زیادی نداشت ولی از دو سال قبل که رشد فروش در این کشور زیاد شد و تقاضا برای خودروهای لوکس در این کشور با افزایش 40 درصدی همراه بود نمایشگاه دهلی نیز در فهرست نمایشگاه‌های مهم دنیا قرار گرفت.

پیش بینی شده که هند در طول یک سال آینده از برزیل پیشی گرفته و به صورت ششمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان در آید. درحال حاضر هند در صدد است که به صورت بزرگترین تولید کننده خودروهای کوچک و دومین تولید کننده بزرگ انواع موتورسیکلت در جهان در آید. این نمایشگاه در میدان "پراگاتی" دهلی نو برپا شده و از 15 دی تا 21 دی ماه دایر است.




























منبع: گروه اینترنتی پرشین استار





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 9:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

محققان آمریکایی می گویند نابرابری اقتصادی مانع شادکامی است
یک بررسی جدید نشان می دهد آمریکایی ها هنگامی که شکاف میان ثروتمندان و فقرا کمتر است، احساس شادکامی بیشتری می کنند.
برترین ها به نقل از سلامت : یک بررسی جدید نشان می دهد آمریکایی ها هنگامی که شکاف میان ثروتمندان و فقرا کمتر است، احساس شادکامی بیشتری می کنند. به گزارش برترین ها به نقل از لایوساینس، براساس این پژوهش که نتایج آن در مجله علوم روان شناختی منتشر شده است، دلیل این وضعیت آن است که هنگام وجود تفاوت بزرگ در درآمدهای افراد، مردم کم درآمد یا با درآمد متوسط، احساس «اعتماد کمتری به دیگران» می کنند و انتظارشان این است با انصاف بیشتری با آنها رفتار شود.


به گزارش برترین ها تایج این بررسی نشان می دهد که چرا شادکامی آمریکاییان همگام با افزایش ثروت ملی در 50 سال گذشته، افزایش نیافته است. شیجیهیرو اویشی، از دانشگاه ویرجینیا و سرپرست این پژوهش، در این باره گفت: «ناهمخوانی درآمدها در آمریکا به خصوص از دهه 1980 به بعد، افزایش یافته است و به موازات این افزایش نابرابری، کاهش قابل توجهی در رضایت از زندگی و شادکامی مشاهده می شود.»

این نتایج درباره حدود 60 درصد آمریکاییان یا افرادی که در رده درآمد پایین و متوسط قرار دارند، صدق می کند. در میان آمریکاییان ثروتمندتر، میزان ناهمخوانی درآمدها اثری بر شادکامی ندارد. پژوهشگران اقتصادی مدت هاست که اندازه گیری افزایش نابرابری درآمد در آمریکا را با استفاده از شاخصی به نام «ضریب جینی» مستند کرده اند؛ هرچه ضریب جینی بالاتر باشد، شکاف بزرگ تری میان ثروتمندان و فقرا وجود دارد.

 به گفته پژوهشگران، در طول دهه 1960 و 1970 ضریب جینی در آمریکا با بسیاری از کشورهای اروپایی برابر و از فرانسه کمتر بود. اما به گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، در سال های 1992 تا 2007  ضریب جینی در آمریکا 40/8 بود که بیشتر از 32/7 در فرانسه است. به طور معمول در کشورهای اسکاندیناوی مانند فنلاند که مردمانی شادمان دارد، ضریب  های جینی در طیف 20 قرار دارند. اما مقایسه شادکامی میان کشورها مشکل است، برای مثال آرژانتین (کشوری با شکاف درآمدی عمده) از بسیاری جهات دیگر به جز اقتصاد، با فنلاند تفاوت دارد.

اویشی و همکارانش برای اینکه از این متغیرها رها شوند، از روش «نظرخواهی اجتماعی عمومی» استفاده کرده اند و 1500 تا 2000 آمریکایی را به طور تصادفی انتخاب کردند و در هر سال یا هر یک سال در میان در فاصله سال های 1972 تا 2008 آنها را اساس پژوهششان قرار دادند. بیش از 48 هزار نفر به پرسش ها درباره اینکه چقدر شادکام هستند، چقدر به دیگران اعتماد دارند و اینکه به نظر آنها دیگر افراد چقدر منصف هستند، پاسخ دادند.

توضیح ناکامی و خوشنودی

این نتایج نشان داد که آمریکاییان کم درآمد و با درآمد متوسط در دورانی که شکاف درآمدی زیاد است، نسبت به دوران کم بودن شکاف درآمد، شادکامی کمرتی دارند. در افراد ثروتمندتر شکاف درآمدی اثری چه در جهت مثبت یا منفی ایجاد نمی کرد، گرچه نتایج یک بررسی دیگر نشان داده است که بخشیدن پول که به نظر می رسد این شکاف را کمتر می کند، می تواند بسیار شادکام کننده باشد.


این نتایج فقط همبستگی میان 2 عامل مورد بررسی را نشان می دهد، بنابراین پژوهشگران نمی توانند با اطمینان بگویند که شکاف درآمدی به طور مستقیم باعث ناکامی و ناخشنودی می شود، اما اندکی کاوش بیشتر، توضیحی محتمل را به دست می دهد؛ هنگامی که شکاف درآمدی افزایش یافت، افراد کم درآمد و با درآمد متوسط به طور فزاینده ای نسبت به سایر افراد بی اعتماد می شوند.

همچنین این افراد با احتمال کمتری اعتقاد داشتند رفتار منصفانه نسبت به دیگران هنجار جامعه است. به گفته این پژهشگران، این گسیختگی اجتماعی توضیح دهنده کاهش شادکامی در این دوران است. آنها می گویند اگر این نتایج درست باشند، می توانند توضیح دهند که چرا کشورها با شکاف های درآمد کمتر نسبت به آمریکا، (مانند دانمارک، فرانسه و آلمان) با افزایش ثروت ملی شان شادکامی شان نیز بیشتر شده، اما در مورد آمریکا این اتفاق نیفتاده است. اویشی می گوید: «پیامدهای این نتایج روشن هستند. اگر به شا دکامی اغلب مردم اهمیت می دهیم، لازم است کاری برای حل مشکل نابرابری درآمدها انجام دهیم.»





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک روز عصر گرگ گنده ای توی جنگل تاریکی به انتظار دختر کوچولویی ایستاد که سبد غذا برای مادربزرگش می برد.سرانجام دختر کوچولو از راه رسید.سبد غذا را هم در دست داشت.گرگ پرسید:سبد را برای مادربزرگت می بری؟دختر کوچولو گفت:بله.گرگ پرسید:مادربزرگت کجا خانه دارد؟دختر کوچولو به او گفت و گرگ ناپدید شد.


وقتی دختر کوچولو در خانه ی مادربزرگ را باز کرد،دید یکی توی رختخواب شبکلاه و لباس خواب دارد.به بیست و پنج قدمی تخت که رسید متوجه شد مادربزرگش نیست و گرگ به جای او دراز کشیده.برای اینکه گرگ حتی با شبکلاه و لباس خواب هم نمی تواند شبیه مادربزرگ آدم شود.دختر کوچولو دست کرد توی سبد و کلتی درآورد و گرگ را در جا کشت.

این روزها نمی شود مثل قدیم ها سر دختربچه ها کلاه بگذارید!!!

نویسنده: جیمز تربر

منبع: روزنه





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
زبرینا جزو آن  دسته از گیاهانی است که زیبایی خاصی دارد. این گیاه، علفی و خزنده با برگ‌های بیضی‌شکل و نوک‌تیز است.



کنار پنجره پرنور بگذارید


گیاه زبرینا به نورکافی نیاز دارد، یعنی باید گیاه را به سمت پنجره‌های جنوبی قرار دهید تا نور بیشتری را جذب کند، اما حواس‌تان باشد خیلی چسبیده به پنجره نباشد.


 

عاشق دمای معتدل است


در هوای سرد مثل زمستان حداقل دما 12 درجه و در هوای گرم حداکثر 28درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، این گیاه نور آفتاب منهای گرمای آن را به‌خوبی تحمل می‌کند.


 

خاک همیشه مرطوب باشد


خاک گلدان این گیاه باید همواره مرطوب باشد، اما پر از آب نشود. در دمای پایین هفته‌ای یک مرحله و دمای بالا هفته‌ای 3مرحله با آب هم دما آبیاری شود. در گلدان کوچک و آویز به آب بیشتری نیاز دارد.


 

برگ‌ها را با شیر بشویید


برای تمیز کردن برگ‌های گیاه و براق کردن آن، با مقدار کمی شیر و آب ولرم هم دما با دستگاه مه‌پاشی روی گیاه را بشویید.


 

تنها یک نوع کود استفاده کنید


در طول سال به فاصله 7 روز گیاه را با کودهای تایید شده، جامد، مایع یا گرانوله با مقدار معین تغذیه کنید. سعی کنید در طول سال تنها از یک نوع کود استفاده شود.


 

لازم نیست گلدان عوض شود


به تعویض گلدان نیازی ندارد. فقط 2 سال یک بار گیاه را هرس کرده و از ساقه خشکی برای تکثیر استفاده کنید.


 

لیمونی بهترین خاک است


بهترین خاک برای رشد و نمو این گیاه خاک لیمونی است.


 

تکثیرش خیلی راحت است


این گیاه به سرعت در آب و خاک ریشه می‌دهد. با کمک انگشتان یا با استفاده از یک چاقوی تیز، قلمه‌های انتهایی ساقه را به طول 8 سانتی‌متر جدا کنید. دقت کنید که انتهای ساقه قلمه درست بریده شود. هر 5 قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 10 سانتی‌متر که حاوی خاک مناسبی باشد، نگه دارید.


 

هر روز مه‌پاشی شود


این گیاه حدود 40درصد به رطوبت نیاز دارد. در هوای گرم روزانه مه‌پاشی شود، اما در دمای پایین به مه‌پاشی نیازی نیست.


 

 آنچه باید درباره گیاه بدانید

 

  •     اگر گیاه در محل گرمی قرار داشته و گرمای محیط همراه با خشکی باشد، برگ‌ها به طرف داخل،  لوله و خشک می‌شوند.
  •     چنانچه هوای محیط خیلی سرد باشد، برگ‌ها رنگ پریده، نرم و آبکی می‌شوند.
  •     درصورتی که گیاه بیش از اندازه تشنه باشد، نوک برگ‌ها قهوه‌ای و زخم‌هایی روی آن‌ها به وجود می‌آید.
  •     چنانچه آبیاری گیاه بیش از اندازه و همواره خاک خیلی مرطوب باشد ساقه‌های گیاه می‌پوسند.
  •    اگر این گیاه بیش از اندازه لازم کوددهی شود، برگ‌ها رنگ بنفش و زیبایی خود را از دست می‌دهند.
  •     چون برگ گیاه رنگی است، بهتر است از کود آهن استفاده نشود. درصورت استفاده از کود آهن برگ‌های آن سبز می‌شوند.
  •     در صورتی که گیاه را در سبد آویزان قرار داده‌اید یادتان باشد که به آب بیشتری نیاز دارد.
  •     اگر ریشه گیاه در گلدان خیلی کوچکی قرار داشته باشد گیاه خیلی بدقیافه و ساقه‌ها فاقد برگ می‌شوند.
  •     برگ‌های خشک شده را حتما جدا کنید و دور بیندازید، در غیر این صورت بقیه برگ‌ها خشک خواهند شد.





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

S A L I J O O N

زندگی باید کرد !
گاه با یک گل سرخ
گاه با یک دل تنگ
گاه با سوسوی امیدی کمرنگ
زندگی باید کرد !
گاه با غزلی از احساس
گاه با خوشه ای از عطر گل یاس
زندگی باید کرد !
گاه با ناب ترین شعر زمان
گاه با ساده ترین قصه یک انسان
زندگی باید کرد !
گاه با سایه ابری  سرگردان
گاه با هاله ای از سوز پنهان
گاه باید روئید
از پس آن باران
گاه باید خندید
بر غمی بی پایان
لحظه هایت بی غم ............
روزگارت آرام ........

مانده ام سر در گریبان

بی تو در شب های غمگین

بی تو باشد همدم من

یاد پیمان های دیرین

آن گل سرخی که دادی

در سکوت خانه پژمرد

آتش عشق و محبت

در خزان سینه افسرد

کنون نشسته در نگاهم

تصویر پر غرور چشمت

یک دم نمی رود از یادم

چشمه های پر نور چشمت

آن گل سرخی که دادی

در سکوت خانه پژمرد

هر چند نمی‌دانم خواب‌هایت را با که شریک می‌شوی اما هنوز ، شریک تمام بی‌خوابی‌های من، تویی  

من گریزانم از این خسته ترین شکل حیات

و از این غربت تلخ

که به اجبار به پایم بستند

می گریزم از شب

می گریزم از عشق

و تو ای پاک ترین خاطره ها

همه جا در پی تو می گردم...


مادر ای والاترین رویای عشق

مادر ای دلواپس فردای عشق

مادر ای غمخوار بی همتای من

اولین و آخرین معنای عشق

زندگی بی تو سراسر محنت است

زیر پای توست تنها جای عشق

مادر ای چشم و چراغ زندگی

قلب رنجور تو شد دریای زندگی

تکیه گاه خستگی هایم توئی

مادر ای تنهانرین ما وای عشق

یاد تو آرام می سازد مرا

از تو آهنگی گرفته نای عشق

صوت لالائی تو اعجاز کرد

مادر ای " پیغمبر زیبای عشق "

ماه من پشت و پناه من توئی

جان من ای گوهر یکتای عشق

دوستت دارم تو را دیوانه وار

از تو احیاء شد چنین دنیای عشق

ای انیس لحظه های بی کسی

در دلم برپا شده غوغای عشق

تشنه آغوش گرم تومنم

من که مجنونم توئی لیلای عشق

  
یک لحظه ... زندگی تو از دست می رود

وقتی کسی که هستی تو هست می رود


شاید که اندکی بنشیند کنار تو

اما کسی که بار ِ سفر بست می رود


آنکس که دل بریده ، تو پا هم ببرّی اش

چون طفلی از کنار تو با دست می رود


رفتن همیشه راه ِ رسیدن نبوده است

گاهی مسیر جاده به بن بست می رود

S A L I J O O N
 

خسته ام دیگر ازین فریاد ها
خسته از بی مهری و بی دادها

خسته از دلبستگی و یاد ها
خسته از شیرین و از فرهاد ها
خسته ام از این همه دیوانگی
خسته از نادانی فرزانگی

خسته از این دشمنان خانگی
خسته ام ازین همه بیگانگی

خسته ام از گردش چرخِ فلک
خسته از تنهایی و شب های تک

خسته از ایمانم و تردید و شک
خسته از دیو و دَد و دوزو کلک

خسته ام دیگر ازین آوارها
خسته از سنگینی دیوارها

خسته از ظلم و بد و آزارها
خسته از بی یاری بیمارها

خسته ام از تابش مهر و قمر
خسته از نامردمی های بشر

خسته از بی فطرتان بی هنر
خسته ام از خستگی ها، بیشتر…

خسته ام، خسته ام…

دلخوش عشق شما نیستم من ای اهل زمین

عشق را در آسمان قلب و روح من ببین

عشق من در ذهن و در جان من است

عشق من تنها خدای ِ آسمان روشن است

عشق من یادش بود آرام دل ،

یاد او هر غصه ای را مرهم است

گر، به او دل خوش بدارم روز و شب

جان خسته کی فتد در تاب و تب ؟

گر سزاوار ره کویش شوم

فارغ از دنیا شده ، سویش روم

دل زقید بندها وا میشود

در بهشت اولینش باز ماوا میشود

مرغ دل تنها سبکبال و رها

رو بسوی عرش اعلا میشود

 عاشق شدن چیز ساده ایست . . . مهم عاشق ماندن است ، بی انتها.. بی زوال.. تا ابد.. بی منت....!

Image By salijoon.ws  

Image By salijoon.ws

 

بیخودی پرسه زدیم صبحمان شب بشود

بیخودی حرص زدیم سهممان کم نشود

ما خدا را با خود سر دعوا بردیم

و قسم ها خوردیم

ما به هم بد کردیم

ما به هم بد گفتیم

ما حقیقت ها را زیر پا له کردیم

و چقدر حظ بردیم که زرنگی کردیم

روی هر حادثه ای حرفی از پول زدیم

از شما می پرسم

ما که را گول زدیم ؟

 

نمی دانم چه می خواهم بگویم
زبانم در دهان باز بسته ست
در تنگ قفس باز است و افسوس

که بال مرغ آوازم شکسته ست


نمی دانم چه می خواهم بگویم
غمی در استخوانم می گدازد
خیال ناشناسی آشنا رنگ

گهی می سوزدم گه می نوازد


گهی در خاطرم می جوشد این وهم
ز رنگ آمیزی غمهای انبوه
که در رگهام جای خون روان است

سیه داروی زهرآگین اندوه


فغانی گرم وخون آلود و پردرد
فرو می پیچیدم در سینه تنگ
چو فریاد یکی دیوانه گنگ

که می کوبد سر شوریده بر سنگ


سرشکی تلخ و شور از چشمه دل
نهان در سینه می جوشد شب و روز
چنان مار گرفتاری که ریزد

شرنگ خشمش از نیش جگر سوز


پریشان سایه ای آشفته آهنگ
ز مغزم می تراود گیج و گمراه
چو روح خوابگردی مات و مدهوش

که بی سامان به ره افتد شبانگاه


درون سینه ام دردی ست خونبار
که همچون گریه می گیرد گلویم

غمی ‌افتاده دردی گریه آلود
نمی دانم چه می خواهم بگویم
 

S A L I J O O N 

او سرسپرده می خواست ‚ من دل سپرده بودم
 

نه تلخم ، نه شیرین ، مزه ی بی تفاوتی میدهم این روزا ، جنس حالم زیاد مرغوب نیست

نمیدانم چه میخواهم خدایا / به دنبال چه میگردم شب و روز

چه میجوید نگاه خسته من/ چرا افسرده است این قلب پر سوز

باران را در آغوش می گیرم

و خودم را غرق در رویای بدون تو بودن می کنم

تو با آغوشی باز...

با آغوشی پر از نفس های پاییزی

به استقبالم می آیی...

و مرا تنگ در آغوشت می گیری

و یک نفس عمیق تو کافیست

برای دوباره جان دادنم در هوای بودنت...
 

Image By salijoon.ws

 Image By salijoon.ws

فرق است میــان آنــکه یـــارش در بــر . . . با آنـــکه دو چشــم انتظـــارش بــر در 

زن ها هم خــدایند . . . زیبــا ، انتقــام جو و عـاشق پیشه . . . می آفریننــد و انتظار پرســتش دارند  

چون دوست دشمنی کرد دیگر چه می توان گفت

با یار ناجوانمرد دیگر چه می توان گفت

با محرمان غمناک بهمرهان ناشاد

با همدمان دم سرد دیگر چه می توان گفت

با بدقمار بدنرد با بد رگان نامرد

با رهزنان بی درد دیگر چه می توان گفت

مردانگی چو شد ننگ

بر مرد عرصه شد تنگ

فهلی چو خاری آورد

دیگر چه می توان گفت

در شهر خالی از مرد

با خاطری پر از درد

شبرو شب است و شبگرد

دیگر چه میتوان گفت

تو که در باور مهتابی عشق
رنگ دریا داری

فکر امروزت باش
به کجا می نگری

زندگی ثانیه‌ای است
وسعت ثانیه را می‌فهمی؟

در شبی مهتابی
می‌شود در دل این ثانیه باران بشویم

وز دلی غمزده در بستر عشق
عقدها بگشائیم
گره از کار کسی باز کنیم

و تمامیت دنیامان را
از نم عاطفه لبریز کنیم

می شود مثل نسیم
بال در بال پرستو با شوق

بوسه بر قلب شقایق بزنیم
می شود غرق محبت بشویم

خودمان را به خدا بسپاریم
قلبمان را به صمیمیت عشق

دلمان را به امید
می‌شود همدم تنهائی یک دل بشویم

بودنت تنها نیست
تو خدا را داری
و من آرامش چشمان تو را

زندگی ثانیه ای است
وسعتش را دریاب
می‌شود در دل این ثانیه کامل بشویم

غم روی جوانی کرده پیرم
که نزدیک است از شوقش بمیرم

خردمندان همه دیوانه گردند
اگر بینند یار بی‌نظیرم

دل و جان من از شادی هدف بود
چو چشم مست او میزد به تیرم
مرا بی‌دوست خوابی نیست، هرچند
کنی بستر ز خارا یا حریرم

به عهد کودکی هم دایهء من
به شهد عشق می‌آمیخت شیرم

ز بند هر که گوئی می‌گریزم
ولی از دام زلفت ناگزیرم

S A L I J O O N

عکس های منتخب... 

S A L I J O O N 

 

  

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N   

S A L I J O O N     

S A L I J O O N  

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 8:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  گلدن گلوب چیست؟ اسکار چیست؟  

هر سال جوایز و تندیس‌های مختلفی در جشنواره‌های جهانی به فیلمسازان و سینماگران اهدا می‌شود که به لحاظ اهمیت هنری می‌توان از جشنواره‌های کن فرانسه با نشان نخل طلا،‌ فستیوال برلین (خرس طلایی)،‌ جشنواره ونیز ایتالیا (شیر طلا) و ... نام برد، اما مراسم اسکار که به صورت جشنواره برگزار نمی‌شود، بیش از 5000 داور به آثار رای می‌دهند و تنها نامزدهای اولیه و برگزیدگان‌اش در روزهای مختلفی اعلام می‌شوند، تندیسی به نام «اسکار» به برگزیدگانش اعطا می‌کند که علاوه بر مطرح شدن برگزیدگان‌اش و تضمین آینده کاری آنها، سینماگران را در ادامه پرتوان مسیر صنعت ـ هنر سینما یاری بسیار می‌دهد.

به گزارش ایران ویج ، از آنجا که جایزه گلدن گلوب عموما بر توفیق فیلم‌های منتخب در مراسم اسکار تاثیر بسیاری می‌گذارد کسب این جایزه در بسیاری از موارد به کسب اسکار منتهی می‌شود. جایزه گلدن گلوب ( Golden Globe Award) نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد.

این جایزه برای اولین بار در سال 1944 به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هرسال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. این مراسم که پرفروغ‌ترین مراسم سینمایی جهان به شمار می‌آید و توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا اعطا می‌شود به نوعی معروف‌ترین جایزه سینمایی جهان است.

جوایز اسکار که می‌توان آن را مهم‌ترین و یکی از پربیننده‌ترین مراسم اعطای جایزه فیلم در جهان دانست، طی هشت دهه برگزاری همواره مورد توجه علاقه‌مندان سینما بوده است. اولین مراسم اعطای جوایز اسکار روز ‌16 می ‌1929 در هتل «روزولت» هالیوود برگزار شد تا برترین‌های سال‌های 1927 و ‌1928 برای فعالیت‌های چشم‌گیر در سینما مورد تقدیر قرار بگیرند. آکادمی اسکار از ‌5‌830 عضو تشکیل شده است که با آرای خود، برندگان هرساله بخش‌های مختلف این جایزه معتبر را انتخاب می‌کنند. در این میان، بازیگران با ‌1311 نفر، بیشترین حضور را دارند.

نام رسمی مجسمه اسکار، «نشان لیاقت آکادمی» است که یک تندیس طلایی بر روی یک پایه فلزی مشکی‌رنگ است که 34 سانتی‌متر بلندی و ‌3/85 کیلوگرم وزن دارد. تا پیش از برگزاری دوره هشتادم اسکار، مجموعا ‌2‌687 جایزه‌ اسکار اعطا شده است و بیش از ‌290 بازیگر موفق به دریافت آن شده‌اند که ‌141 تن از آنان هنوز در قید حیات هستند.م:ایران ویج

 






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خالد بن طلال شاهزاده سعودی از برادرش ولید بن طلال به علت حضور بی حجاب همسرش جلوی رسانه ها به شدت انتقاد کرد.

شاهزاده خالد بن طلال خطاب به برادرش ولید بن طلال با تاکید بر اینکه "ناموس ما خط قرمز است"، هشدار داد: پاسخ ما (به این اقدام) کوبنده و محکم خواهد بود.




اقدام ولید مبنی بر اجازه دادن به همسرش برای حضور در رسانه ها عمدی و بدون توجه به جریحه دار شدن احساسات خاندان سلطنتی است.

شاهزاده خالد هشدار داد: ناموس ما خط قرمز است و اگر برادرش قادر به تحمل این اقدام است ما هرگز چنین امری را برنمی تابیم.

لازم به ذکر است مجله فوربس، با چاپ فهرست ثروتمندان جهان نام ولید بن طلال شاهزاده عربستانی را با داشتن ثروتی حدود 19.6 میلیارد دلار در رتبه بیست و ششمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد خاورمیانه قرار داده است.

فوربس افزود: ارزش سهام میلیاردر عربستانی در بزرگترین شرکت تلفن همراه آمریکا به 20 میلیارد دلار افزایش یافته است.
منبع: مشرق نیوز





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 6:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تنها بازمانده یک کشتی شکسته به جزیره کوچک خالی از سکنه افتاد. او با دلی لرزان دعا کرد که خدا نجاتش دهد و اگر چه روزها افق را به دنبال یاری رسانی از نظر می گذارند، اما کسی نمی آمد.

سرانجام خسته و از پا افتاده موفق شد از تخته پاره ها کلبه ای بسازد تا خود را از عوامل زیان بار محافظت کند و داراییهای اندکش را در آن نگه دارد.

اما روزی که برای جستجوی غذا بیرون رفته بود، به هنگام برگشتن دید که کلبه اش در حال سوختن است و دودی از آن به آسمان می رود. متاسفانه بدترین اتفاق ممکن افتاده و همه جیز از دست رفته بود.

از شدت خشم و اندوه درجا خشک اش زد فریاد زد: خدایا چطور راضی شدی با من چنین کاری کنی؟"

صبح روز بعد با صدای بوق کشتی ای که به ساحل نزدیک می شد از خواب پرید. کشتی ای آمده بود تا نجاتش دهد. مرد خسته، از نجات دهندگانش پرسید: شما از کجا فهمیدید که من اینجا هستم؟ آنها جواب دادند: ما متوجه علائمی که با دود می دادی شدیم.

وقتی که اوضاع خراب می شود، ناامید شدن آسان است. ولی ما نباید دلمان را ببازیم چون حتی در میان درد و رنج دست خدا در کار زندگی مان است.

پس به یاد داشته باش، در زندگی اگر کلبه ات سوخت و خاکستر شد، ممکن است دودهای برخاسته از آن علائمی باشد که عظمت و بزرگی خداوند را به کمک می خواند.

منبع: گروه اینترنتی وارنینگ





تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 6:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()




















منبع: گروه اینترنتی سالی






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 6:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">