سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بستنی و نکاتی در مورد این خوشمزه تابستانی

یکی از لذت‌ بخش‌‌ترین میان‌وعده‌هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است. بستنی یکی از عالی ‌ترین منابع انرژی است که دو تا سه برابر شیر چربی دارد و بیش از نصف مواد جامد آن شکر (ساکاروز و لاکتوز) است. بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب کالری‌ها را بکنید، ولی اگر رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراکی انرژی ‌زا را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده است، بنابراین شما ویتامین A، ویتامین B1 (تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) و ویتامین E را در بستنی خواهید یافت. اگر هم در تولید بستنی میوه‌ای از میوه‌های تازه استفاده شده باشد، ویتامین C نیز در بستنی شما پیدا خواهد شد. کلسیم و فسفر که در شیر بستنی موجود است، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.
 

بستنی گرچه معجونی است از خنکی و شیرینی و خوشمزگی اما این تمام ماجرا نیست. اگر دوست دارید اطلاعات کامل‌تر و جدیدتری در مورد بستنی به دست بیاورید، بد نیست پرسش و پاسخ‌های زیر را با دقت بخوانید ...

 1. چرا روی بعضی از بستنی‌ها یخ می‌بندد؟

گاهی وقتی بستنی را از فریزر و بسته‌بندی خارج می‌کنیم، بلورهای ریز یخ بر سطح آن می‌بینیم و نمی‌دانیم دلیل یخ زدن روی بستنی چیست. این مسئله نه ربطی به کیفیت پایین بستنی دارد و نه به زیاد ماندن آن داخل فریزر. تنها دلیل یخ زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و پس از نرم و باز شدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی باید بستنی را تا پیش از مصرف همواره در دمای بین 0 تا منفی 5 درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید.

 2. چرا برای تهیه بستنی‌های خانگی به نمک نیاز داریم؟

اگر اهل درست کردن دسرهای خانگی باشید، شاید این س?ال برایتان پیش بیاید. نمک، ماده‌ای سخت است و ترکیب آن با خامه باعث می‌شود مواد بستنی راحت‌تر سرما را جذب کند و داخل فریزر یخ ببندد.

 3. آیا کالری یک اسکوپ بستنی یخی میوه‌ای از یک اسکوپ بستنی خامه‌ای کمتر است؟

یک اسکوپ بستنی یخی یا بستنی ماستی حدود 120 کیلوکالری انرژی دارد و فاقد چربی‌های اشباع است، اما یک اسکوپ بستنی خامه‌ای دارای حداقل 145 کیلوکالری انرژی است که این انرژی با افزودن شکلات یا انواع مغزها به بستنی‌های خامه‌ای به مراتب بالاتر هم می‌رود. از سوی دیگر یک اسکوپ بستنی خامه‌ای حدود 6 گرم چربی اشباع دارد، بنابراین مصرف این‌گونه بستنی‌ها به افراد دچار اضافه وزن یا کلسترول بالای خون توصیه نمی‌شود.

 4. چرا خوردن بستنی اعتیادآور است؟

بستنی‌خورهای حرفه‌ای می‌دانند مرتب و روزانه بستنی خوردن می‌تواند پس از مدتی برای فرد اعتیاد به بستنی ایجاد کند. محققان معتقدند شیرینی و چربی بستنی باعث جذب ذائقه‌های مختلف به آن می‌شود، حالا اگر فردی مدام بستنی بخورد، ذائقه‌اش به دریافت شیرینی و چربی بیشتر متمایل می‌شود و به این ترتیب، میل و حرص او به خوردن بستنی بیشتر و بیشتر خواهد شد. تنها راه رهایی از اعتیاد به بستنی، محدود کردن مصرف آن به 2 بار در هفته است.

 5. آیا بستنی‌های لایت از بستنی‌های معمولی سالم‌ترند؟

به تازگی بستنی‌هایی با عنوان "لایت" به بازار آمده‌اند و ادعا می‌شود از سایر بستنی‌ها سالم‌تر هستند. بد نیست بدانید چربی این بستنی‌ها حدود 50 درصد و کالری آن‌ها حدود 33 درصد کمتر از سایر بستنی‌هاست اما این دلیلی بر سالم‌تر بودن آن‌ها نیست.

به هر حال در تهیه بستنی‌های لایت هم از خامه استفاده شده است و خامه، هم انرژی دارد و هم چربی اشباع شده. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه فکر می‌کنند بستنی‌های لایت سالم‌تر هستند، تعداد یا حجم بیشتری از آن‌ها را در برنامه غذایی‌شان می‌گنجانند و به این ترتیب سالم‌تر که نمی‌مانند هیچ؛ دچار اضافه وزن و چربی بالای خون هم می‌شوند.

 6. بستنی ماستی چیست؟

بستنی ماستی به انواعی از بستنی‌ها گفته می‌شود که ویژگی‌های ماستی دارند. بیشتر بستنی‌هایی که ما در حال حاضر آن‌ها را مصرف می‌کنیم، تخمیری نیستند بلکه بلافاصله فرموله و سپس منجمد می‌شوند، اما بستنی می‌تواند تخمیری هم باشد.

در بستنی تخمیری، پایه فرآورده تخمیر می‌شود. حالا اگر در مخلوط این بستنی‌های تخمیری، از ماست که خودش شیر تخمیر شده با استارترهاست هم استفاده شود، به آن می‌گوییم بستنی ماستی! در واقع، پایه اولیه بستنی‌های ماستی همان شیر است که در روند تولید به آن استارترهایی که ماست تولید می‌کنند، می‌افزایند و دیگر مواد لازم برای مخلوط بستنی مانند شکر، چربی، مواد پایدارکننده و طعم‌دهنده‌ها را هم به آن اضافه می‌کنند.

بستنی ماستی جزو گروه لبنیات، البته با کمی تغییرات شیمیایی است که خواص بسیار مفید و فراوانی هم دارد. این بستنی، علاوه بر اینکه ترکیب‌های شیر را دارد، طی فرآیند تولید، غلیظ‌تر هم شده است و شاید بتوان تنها اشکال آن را کالری بالایش دانست.

 7. نان بستنی اکسید تیتانیوم دارد؟

نان بستنی از مخلوط آب، آرد، نمک، مقدار کمی روغن و... تهیه می‌شود. ارزش غذایی آن به مقدار کم به نسبت مواد تشکیل‌دهنده از نظر نشاسته و املاح شبیه ارزش غذایی نان است. از ترکیب این مواد، خمیری بسیار شل در مقایسه با خمیر نان به دست می‌آید. این خمیر داخل قالب‌های مستطیل شکل خیلی داغی که عمقشان بسیار کم است و به اشکال متفاوت لوزی، چهارخانه، خطوط مورب و... هستند، ریخته می‌شود. در اثر حرارت قالب، خمیر خود را می‌گیرد و می‌پزد و در نهایت نان‌هایی نازک و ترد و شکننده تهیه می‌شود. نان بستنی قیفی هم به این روش تهیه می‌شود فقط قالب‌ها به شکل قیف هستند. برای اینکه نان‌های بستنی، حالتی براق و درخشنده داشته باشند، به آن‌ها ماده‌ای به نام اکسید تیتانیوم می‌افزایند. این ماده انواع مختلفی دارد و به دو نوع "غذایی" و "صنعتی" در بازار موجود است. در نوع غذایی، ماده اکسید تیتانیوم کیفیت و درجه خلوص بالایی دارد و مواد سمی و فلزات در آن موجود نیست، اما نکته مهم این است که باید بر اساس استاندارد و حد قابل مشخص و مجاز، از این ماده استفاده شود.

از آنجا که برخی از نان‌های بستنی داخل کارگاه‌ها تهیه و توزیع می‌شوند، ممکن است از نوع صنعتی این ماده که کیفیت خوبی ندارد یا بیش از مقدار مشخص شده، استفاده شود. از سوی دیگر چون اکسید تیتانیوم فرآورده‌ای وارداتی است، امکان واردات آن از کشورهای غیرقابل اطمینان وجود دارد. بیشتر کارخانه‌های مطمئن و معروف در تولید بستنی، نان بستنی را نیز خودشان تهیه می‌کنند. در این کارخانه‌ها بر روند تولید نان بستنی نظارت و کنترل انجام می‌شود اما روی کارگاه‌هایی که اقدام به تولید نان بستنی می‌کنند، نظارت و کنترلی وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق، برای تهیه نان بستنی از اکسید تیتانیوم غذایی یا صنعتی استفاده می‌شود. پس بستنی‌های نانی را از مکان‌های معتبر بخرید.

 8. چوب بستنی چگونه تهیه می شود؟

گزارش های رسمی نشان می دهد بستنی در سبد مصرف خانوارهای ایرانی جایگاه ویژه ای ندارد ولی با این حال سالیانه ارز قابل توجهی برای تامین چوب بستنی صرف می شود. 95 درصد از چوب بستنی مورد نیاز صنایع بستنی سازی کشور از چین وارد می شود. به گفته فعالان صنف صنایع لبنی راه اندازی خط تولید چوب بستنی نیز به طور متوسط 3 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد. براین اساس کارخانه های بستنی سازی کشور سالیانه 240 میلیارد تومان چوب بستنی به کشور وارد می کنند. قیمت واردات هر عدد چوب بستنی 8 تومان است. براین اساس سالانه حداقل 30 میلیارد چوب بستنی به کشور وارد می شود.

در حال حاضر تنها سه کارخانه واقع در کرج، زنجان و اصفهان چوب بستنی تولید می کنند. بررسی ها نشان می دهد خرید خط تولید چوب بستنی و راه اندازی آن بسته به تعداد تولید در ساعت و مارک بین 120 هزار دلار (مدل چینی با تولید 15 هزار عدد در ساعت) تا 6 میلیون یورو (مدل دانمارکی بیش از 50 هزار عدد در ساعت) قیمت دارد.
قیمت خط تولید کارخانه چوب بستنی نیز به طور متوسط 240 میلیون تومان برآورد می شود. خط تولید های مدرن چوب بستنی هم به طور متوسط هر ساعت توان تولید حداقل 20 هزار قطعه چوب بستنی را دارند. این میزان واردات چوب بستنی در کشور در شرایطی رقم می خورد که سرانه مصرف شیر و کالاهای لبنی در کشور به کمتر از 70 کیلوگرم رسیده است. میزان مصرف لبنیات در میان مردم ایران به طور متوسط 22 درصد کاهش یافته است.

 9. چرا بعضی مواقع خوردن بستنی با نوعی سردرد همراه است؟

محققان به این نوع سردرد، "فریز مغزی" می‌گویند. وقتی خوراکی‌های سردی مانند بستنی یا آب بسیار سرد می‌خوریم، دمای سقف دهانمان که در حالت عادی گرم است به سرعت پایین می‌آید و باعث ایجاد اختلال در خون‌رسانی به این ناحیه و تحریک اعصابی می‌شود که باید خون را به مغز برسانند. با ایجاد اختلال در خون‌رسانی به مغز هم به وسیله تورم عروق اتفاق می‌افتد و به این ترتیب، اعصاب مغزی تحریک می‌شوند و سردرد به سراغمان می‌آید.

اگر طرفدار بستنی هستید و نمی‌توانید سردردهای پس از آن را تحمل کنید، نگران نباشید. متخصصان دانشگاه میشیگان می‌گویند اگر خوراکی‌های سرد را آهسته بخورید و اجازه دهید بدنتان خود را با دمای آن‌ها وفق دهد، از این‌گونه سردردها خلاص خواهید شد.





تاریخ : یکشنبه 93/3/11 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

     آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

ویروس«کرونا» به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.

 «ویروس کرونا چیست؟»

ویروس‌های کرونا، ویروس‌هایی هستند که اکثر افراد در طول زندگیشان به آن مبتلا می‌شوند. ویروس‌های انسانی کرونا معمولا منجر به بیماری‌های خفیف تا نیمه شدید شبکه تنفسی فوقانی می‌شوند.

 ویروس‌های کرونا بخاطر تیغ‌های تاج مانند روی سطح آنها به این نام شناخته شده‌اند و سه زیر گروه اصلی برای ویروس‌های کورونا وجود دارد، با عنوان‌های«آلفا، بتا، گاما» و یک گروه چهارم که به تازگی بوجود آمده، با عنوان«دلتا».


ویروس‌های کرونا برای اولین بار در اواسط دهه 60 شناسایی شدند. پنج ویروس کورونا که می‌تواند افراد را مبتلا کند، عبارتند از: ویروس کورونای آلفا 229E، NL63 و ویروس کرونای بتا OC43، HKU1 و SARS-CAV. ویروس کورونا می‌تواند به سندرم تنفسی حاد منجر شود.

 ویروس‌های کرونا ممکن است حیوانات را نیز مبتلا کند، اکثر این ویروس‌های کرونا معمولا تنها یک گونه جانور را مبتلا می‌کنند ازجمله میمون‌ها، گربه‌های هیمالیایی، سگ‌های راکون، گربه‌ها، سگ‌ها و جوندگان.

 ابتلا به ویروس‌های انسانی کرونا چقدر شایع است؟
افراد در سراسر دنیا عموما به ویروس انسانی کرونا مبتلا می‌شوند. البته یک استثنا وجود دارد و آن ویروس SARS-COV است که البته از سال 2004 تاکنون هیچ مورد شناسایی شده از ابتلا به ویروس SARS-COV در هیچ جای دنیا گزارش نشده است.

 چه کسانی به این بیماری مبتلا می شوند؟
اکثر افراد در طول زندگیشان به این ویروس مبتلا می‌شوند. احتمال ابتلای کودکان از همه بیشتر است. هرچند در طول زندگیتان ممکن است چندین بار مبتلا شوید.

 چگونه مبتلا می‌شوید؟
تاکنون درباره راه‌های شیوع ویروس‌های انسانی کرونا مطالعات چندانی صورت نگرفته است، غیر از ویروس SARS. با این حال احتمال این وجود دارد که ویروس‌های انسانی کرونا از یک فرد مبتلا به فردی دیگر، از طریق هوا بوسیله عطسه یا سرفه و تماس نزدیک فردی مانند لمس کردن یا دست دادن انتقال یابد.
این ویروس‌ها ممکن است از طریق لمس اشیا یا سطوح آلوده و سپس تماس با دهان، بینی یا چشم نیز انتقال یابد.

در یک مورد، ویروس SARS از طریق مدفوع آلوده منتقل شد، به این صورت که این ویروس وارد هوا شده بود و افراد آن هوا را تنفس کرده و مبتلا شده بودند.

 چه زمانی مبتلا می‌شویم؟
در آمریکا افراد معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان به ویروس انسانی کرونا مبتلا می‌شوند، هر چند احتمال ابتلا در هر زمان از سال وجود دارد.

 علائم آن چیست؟
ویروس‌های انسانی کرونا معمولا منجر به بیماری‌های موقتی شبکه فوقانی تنفسی خفیف و نیمه خفیف می‌شود.
علائم آن ممکن است شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب باشد. گاهی اوقات این ویروس‌ها ممکن است منجر به بیماری‌های شبکه تنفسی تحتانی مانند ذات‌الریه شود. این بیماری در افرادی که عارضه قلبی یا سیستم‌های ایمنی ضعیف دارند و افراد مسن شایع‌تر است. SARS-COV ممکن است منجر به بیماری‌های شدید شود.

 چگونه می‌توانیم در برابر این بیماری از خود محافظت کنیم؟
در حال حاضر واکسنی برای حفاظت از شما در برابر ابتلا به ویروس انسانی کرونا وجود ندارد. می‌توانید از طرق زیر، خطر ابتلای خود را کاهش دهید: دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون بشویید، به چشم‌ها، بینی و دهانتان دست نزنید، از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کنید.

 در صورت ابتلا چه باید بکنیم؟
اگر در اثر ویروس‌های انسانی بیمار شده‌اید، می‌توانید مانع ابتلای دیگران به این بیماری شوید: هنگامی که بیمار هستید، در خانه بمانید، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنید، هنگام سرفه و عطسه، جلوی دهان خود را بگیرید، اشیا و سطوح را تمیز و غیر آلوده نگهدارید.

 بیماری ما چگونه تشخیص داده می‌شود؟
می‌توان تست‌های آزمایشگاهی را برای تایید اینکه آیا بیماری شما در اثر ویروس انسانی کرونا بوده یا خیر، انجام داد. هرچند، این تست‌ها همیشه استفاده نمی‌شود، زیرا افراد معمولا علائم بیماری خفیف را دارند، همچنین ممکن است انجام این آزمایش‌ها تنها به چند آزمایشگاه تخصصی محدود شود.

تست‌های آزمایشگاهی خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد: ایزوله نمودن ویروس در کشت سلولی، آزمایش واکنش زنجیره ترکیب شده(PCR) که کاربردی‌تر و از لحاظ اقتصادی قابل دسترسی‌تر است، و آزمایش سرم شناسی برای آنتی‌بادی‌هایی برای ویروس های انسانی کورونا.

نمونه‌برداری از بینی و گلو بهترین انواع نمونه‌برداری برای شناسایی ویروس‌های انسانی کرونا شایع است. آزمایش سرم شناسی نیازمند جمع‌آوری نمونه‌های خونی است.

آیا درمانی برای آن وجود دارد؟
درمان خاصی برای بیماری‌هایی که براثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود، وجود ندارد.

اکثر افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند، پس از مدتی، خود، بهبود می‌یابند، هرچند کارهایی هست که با انجام آن می‌توان از علائم آن خلاصی یافت، مانند: مصرف داروهای مسکن و تب بر (مراقب باشید، نباید آسپرین را برای کودکان استفاده کنید) و استفاده از مرطوب کننده‌های هوای اتاق یا دوش آب گرم برای التیام گلودرد و سرفه.

اگر بیمار هستید، باید زیاد مایعات بنوشید، در خانه بمانید و استراحت کنید و اگر نگران علائم بیماریتان هستید، به مراکز درمانیتان مراجعه کنید.






تاریخ : شنبه 93/3/10 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جذاب ترین ماشین های هاچ‌بک دنیا

رباره سوپراسپرت‌های پر سروصدا و یا لوکس‌های مغرور صحبت نمی‌کنیم. داریم درباره دنیای پرهیجان HotHach (هاچ‌بک‌های جذاب) حرف می‌زنیم. همان صندوق بریده‌هایی که یک دنیا را به دنبال خود می‌کشند. تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی نشان می‌دهد که این کلاس از خودروها هیچ‌گاه مرد و زن، پیر و جوان و قوم و قبیله نمی‌شناخته است.

 حالا که تقریباً در اوایل سال 2014 میلادی هستیم بازهم با انبوهی از تولیدات هات‌هچ روبه‌رو هستیم. ولی واقعیت آن است که تنها 10 نمونه از آن درخشندگی خیره‌کننده دارند.

 فیات 500

قیمت: شروع از 16 هزار و 190 دلار

S A L I  J O O N

 هر وقت بحث خودروهای جذاب می‌شود، خودش را وسط می‌اندازد. یک ایتالیایی اصیل کهنه‌کار که قدمتی 57 ساله دارد. گول ظاهر فانتزی و نوجوان‌پسندش را نخورید، وقتی پای قدرت و سرعت به میان بیاید حرف‌هایی برای گفتن دارد. به‌خصوص از زمانی که با تیونر اتریشی Abarth طرح رفاقت ریخت.

چطور می‌شود قبول کرد که از پیشرانه 1.4 لیتری آن 160 اسب‌بخار نیرو و 230 نیوتن‌متر گشتاور بیرون کشیده شده است؟ البته در این بین نباید از نقش پررنگ توربوشارژر صرف‌نظر کرد. این دو درب کوچک‌اندام صفر تا صد را در 6.8 ثانیه طی می‌کند و سپس به سرعت نهایی 204 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با چنین عدد و رقمی و حتی با در نظر گرفتن جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک، مصرف سوختش در هر 100 کیلومتر تنها 7.5 لیتر است. فیات 500 از موسسه ایمنی یورو انکپ 5 ستاره کامل دریافت کرده است.

 پژو 208 GTi

قیمت: شروع از 31 هزار و 700 دلار

S A L I  J O O N

 راستش باید اعتراف کرد که این مدل در بین کل تولیدات پژو چیز دیگری از آب درآمده است. همه می‌دانند که شاید برخی از تولیدات این فرانسوی جوان‌پسند باشند ولی خیلی کم پیش می‌آید که این تولیدات مسابقه‌ای‌پسند نیز باشند. ویرایش جی‌تی‌آی که روی مدل 208 اجرا شده،‌ یکی از همان معدود پژوهای خیره‌کننده است.

با طول 3.9 متری و وزن 1.2 تنی‌اش چنان خیابان را به آتش می‌کشد که هیولاهای چند صد هزار دلاری نمی‌کنند. ویرایش فوق مجهز به یک قلب ساده 1.6 لیتری چهار سیلندر است که به لطف حضور یک توربوشارژر دقیق توانسته 197 اسب‌بخار نیرو و 203 نیوتن‌متر گشتاور آن هم در 1700 rpm تولید می‌کند. این فرانسوی با جعبه‌دنده ضریب کوتاه 6 سرعته دستی‌اش صفر تا صد را در 6.8 ثانیه می‌پیماید و در نهایت به سرعت 229 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 فولکس‌واگن Golf GTI

قیمت: بین 23 هزار و 200 تا 28 هزار دلار

S A L I  J O O N

چطور می‌شود از این خودرو دل کند؟ گلف این آلمانی 40 ساله هنوز هم می‌تواند رو در روی همه رقبای آمریکایی و آسیایی‌اش یک تنه بایستد. ویرایش 2014 گلف فوق با همان پیشرانه آشنای 2 لیتری تولید شده ولی با این تفاوت که به مدد مهندسی سطح بالای ژرمن‌ها خروجی آن به 217 اسب‌بخار با 350 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است.

 این یعنی پیمودن شتاب صفر تا صد در فقط 6.5 ثانیه و سپس تجربه کردن سرعت نهایی 246 کیلومتر در ساعتی. شرکت روی نسخه‌ای خاص از همین خودرو به اسم «پرفورمنس پک» توانسته 227 اسب‌بخار نیرو و 380 نیوتن‌متر گشتاور بیرون بکشد. مدل دوم صفر تا صد را در 6.4 ثانی طی می‌کند و به سرعت نهایی 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد. جالب آنکه جعبه‌دنده هر دو 6 سرعته DSG‌ (انتقال مستقیم نیرو) است.

 مینی کوپر GP

قیمت: شروع از 39 هزار دلار

S A L I  J O O N

کم‌کم داشتیم نگران می‌شدیم که چرا اثری از کوپر نازنین نیست؟ اما او همین‌جاست. جدیدترین همکاری بین جان کوپر و مینی منجر به خلق نسخه استثنایی GP‌ شد. محصولی که برای اولین‌بار سال 2006 آن را دیده بودیم. حالا نسخه 2014 این هاچ‌بک فوق دوست‌داشتنی با تغییراتی شگرف آمده است. محصول جدید 98 میلی‌متر طویل‌تر، 44 میلی‌متر عریض‌تر و 7 میلی‌متر بلندتر است.

 با کمی دقت می‌توان حس و حال ب‌ام‌و سری 2 تازه‌وارد را زیر پوست آن حس کرد. البته پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ شده‌اش هنوز هم معرکه است. پیشرانه‌ای که بعد از برنامه‌نویسی مجدد ECU حالا می‌تواند خیلی راحت 218 اسب‌بخار نیرو و 280 نیوتن‌متر گشتاور را توسط جعبه‌دنده حرفه‌ای 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. با همین اعداد و ارقام است که صفر تا صد آن 6.3 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 240 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

 آئودی A1 Quattro

قیمت: شروع از 29 هزار و 990 دلار

S A L I  J O O N

آن‌هایی که فکر می‌کنند تمام هنر ارباب حلقه‌ها در R8‌ خلاصه می‌شود،‌ به‌طور حتم تاکنون با A1 کواترو برخورد نداشته‌اند. به‌ظاهر کوچک و اندازه نه‌چندان ورزیده‌اش نگاه نکنید. همین هاچ‌بک در ظاهر ساده و فانتزی می‌تواند در اوج ناباوری 256 اسب‌بخار نیرو و 350 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده‌اش بیرون بکشد.

 این یعنی شتاب صفر تا صد آن فقط 5.7 ثانیه طول می‌کشد و برای رسیدن به مرز سرعت نهایی 245 کیلومتر در ساعتی نیز مشکلی نخواهد داشت. این برتری درخشان را علاوه بر قوای محرکه رؤیایی باید به‌حساب جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت 2 محور 4WD آن نیز گذاشت. برخلاف بسیاری از سوپراسپرت‌های دیگر، آئودی فوق از نظر ایمنی با 5 ستاره‌ای که از موسسه یورو NCAP‌ کسب کرده جای حرف‌وحدیثی را باقی نگذاشته است.

 رنو اسپرت Megane RS256

قیمت: شروع از 45 هزار و 200 دلار

S A L I  J O O N

 آن زمانی که رنو تمام تمرکزش را روی مسابقات فرمول یک می‌گذارد از دنیای سواری‌های اسپرت خود دور می‌شود. درست برعکس وقتی از F1‌ فارغ می‌شود تمام هم‌وغم خود را روی بخش Renault Sport‌ خود متمرکز می‌کند. پروژه جدید مگان RS256‌ هم ماحصل چنین پروسه‌ای است. این خودرو اگرچه مانند خودروهای قبلی تاریخ چندان دندان‌گیری ندارد ولی شک نکنید در همین چند سالی که معرفی شده یک نماد ترسناک برای رقبایش است.

 به‌ویژه نسخه 2014 که پیش‌تر از نظر مجله What Car?‌ به‌عنوان خودروی سال انتخاب شده بود. این‌ یکی از معدود فرانسوی‌هایی است که جرمی کلارکسون مجری مشهور برنامه تاپ‌گیر معتقد است ارزش خریدن را دارد. این مگان هاچ‌بک با پیشرانه‌ای 2 لیتری تقویت‌شده می‌تواند 265 اسب‌بخار نیرو و 60 نیوتن‌متر گشتاور تولید و آن را به‌صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل کند.

 واکسهال Astra VXR

قیمت: شروع از 38 هزار دلار

S A L I  J O O N

 او را به‌کلی جدا از اوپل بدانید. واکسهال با رویکردی خشن‌تر به آسترا نگریسته است. یک هاچ‌بک خاص که البته مشتریان خاصی را نیز به دور خودش جمع کرده است. آمار نشان می‌دهد اغلب مشتریان این خودرو یا راننده مسابقه هستند و یا می‌خواهند راننده مسابقه شوند. شاید ظاهرش نشان ندهد ولی این آسترا یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش است. مخصوصاً وقتی می‌فهمیم 280 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور از همان پیشرانه 2 لیتری‌اش بیرون کشیده می‌شود. به طرز عجیبی گفته شده که مصرف میانگین آن در هر 100 کیلومتر فقط 8.1 لیتر است.

صفر تا صد با واکسهال وی‌ایکس‌آر که به جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته دستی مجهز شده، فقط 5.9 ثانیه طول می‌کشد و در ادامه می‌تواند سرعت نهایی 248 کیلومتر در ساعتی را نیز تجربه کند. بد نیست بدانید واکسهال زیرمجموعه انگلیسی‌تبار جنرال موتورز آمریکا است.

 آئودی S3

قیمت: شروع از 30 هزار و 850 دلار

S A L I  J O O N

 می‌گویند ترکیبی است از همه برتری‌های آئودی TT، اشکودا اوکتاویا، سئات لئون و فولکس‌واگن گلف. معجونی از داغ‌ترین و جذاب‌ترین ‌ویژگی‌هایی که ممکن است یک هاچ‌بک داشته باشد. آئودی با دستکاری‌های انقلابی که روی نسخه استاندارد A3 اعمال کرد توانست S3‌ را کشف کند.

باور نخواهید کرد اگر بدانید این هاچ‌بک چهار درب می‌تواند 296 اسب‌بخار نیرو و 380 نیوتن‌متر گشتاور را از یک پیشرانه 2 لیتری تقویت‌شده بیرون بکشد. این خروجی برایش شتاب اولیه 5.1 ثانیه‌اش و سرعت نهایی 249 کیلومتر در ساعتی را به ارمغان آورده است. آئودی با عرضه این خودرو بار دیگر نشان داد که فناوری ابداعی‌اش یعنی TFSI‌ نسبت به فناوری Turbo‌ برتری چشم‌گیری دارد.

 ب‌ام‌و M135i

قیمت: شروع از 51 هزار دلار

 S A L I  J O O N

 آنچه مشاهده می‌کنید یک خودرو نیست. یک اسلحه تمام‌اتوماتیک با قدرت تخریب بالاست. ترکیب M پاور بخش موتوراسپرت باواریایی‌ها با کوچک‌ترین محصولشان، چیزی از آب درآمده که همه رقبا را به وحشت انداخته است. با همین قد و قواره کوچک می‌تواند 316 اسب‌بخار نیرو و 450 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه 3 لیتری‌اش بیرون بکشد.

 احتمالاً قبول کردنش سخت است اگر بگوییم شتاب صفر تا صد آن فقط 4.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 250 کیلومتر در ساعت است که آن را هم به‌صورت الکترونیکی محدود کرده‌اند. رکوردی در حد و اندازه‌های سوپراسپرت‌های نامدار. این پسربچه 2000 کیلوگرمی با رینگ‌های 18 اینچی در هر 100 کیلومتر به‌صورت میانگین 7.8 لیتر سوخت نیاز دارد. به گفته سایت «اتوکار» این خودرو برای خریدارش یک رؤیا و برای رقیبش یک کابوس است.

مرسدس‌بنز A45

قیمت: شروع از 64 هزار دلار

S A L I  J O O N

باید با این قضیه کنار بیاییم که این خودرو برترین هات‌هچ سال 2014 است. به گزارش بازارخبر، نسل جدید A کلاس‌های مرسدس آن‌قدر برای این شرکت مهم بود که میلیون‌ها دلار صرف طراحی و توسعه‌اش کرده بود. در ایامی که طراحی C کلاس، SL کلاس و S کلاس جدید به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، ناگهان A45 را می‌بینیم که سبک جدیدی از اسپرت‌سازی را معرفی می‌کند.

ستاره نقره‌فام اشتوتگارت هرآنچه طی این 130 سال تجربه داشت را روی پیشرانه آن اجرا کرد. حاصل کار هیولایی سایزکوچک شده که به طرزی استادانه 360 اسب‌بخار نیرو و 450 نیوتن‌متر گشتاور از یک بلوک 2 لیتری تا دندان تقویت به دست آورده است. درست مانند سوپراسپرت‌های مسابقه‌ای، AMG برای این خودرو نیز از ESP‌ (سیستم الکترونیکی پایداری) سه مرحله‌ای بهره گرفته است. همین شده که A45 می‌تواند صفر تا صد را در 4.5 ثانیه بپیماید و سپس به سرعت نهایی 250 کیلومتر در ساعت برسد. دست‌آخر بد نیست بدانید که این خودرو 400 متر را در 13.3 ثانیه طی می‌کند.






تاریخ : شنبه 93/3/10 | 11:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویری برای بازی با روح و روان ...!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : پنج شنبه 93/3/8 | 6:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 خوراکی شاداب‌کننده زندگی

انسان از همان آغاز خلقت به‌دنبال اکسیرجوانی بوده تا بتواند سالم و شاداب زندگی کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. گرچه هنوز هم نتوانسته به این معجون خالص دست یابد، اما مصرف بعضی غذاها در رژیم غذایی روزانه دست‌کمی از اکسیر جوانی ندارد. این ده خوراکی نمونه‌ای از این اکسیر جوانی و سلامت است. تاثیر و ارزش غذایی بالای این غذاها به تائید مرکز تحقیقات تغذیه‌ و سلامت آمریکا رسیده است.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

لوبیای قهوه‌ای را نادیده نگیرید
سویا یا لوبیای سویا یکی از خوراکی‌های مهم و ضروری برای زنان است. دلیل آن نیز کیفیت پروتئین آن است. این دانه‌ بیشتر برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می‌شود. آجیل سویا، شیرسویا و کره سویا نیز از دیگر محصولات این دانه معجزه‌گر هستند.
پروتئین گیاهی سویا باعث کاهش میزان کلسترول خون بویژه کلسترول بد شده؛ بنابراین سلامت قلب و رگ‌ها تضمین می‌شود.
فیتوکمیکال‌ها از دیگر ترکیب‌های مهم سویا هستند که عوارض ناشی از یائسگی را کنترل می‌کنند.


* بهترین میزان مصرف: روزانه تا 25 گرم سویا.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

خوردن غلات با پوست
اگر غلات با سبوس مصرف شود، فیبر و ویتامین B مورد نیاز بدن تامین می‌شود و به این ترتیب مشکلات گوارشی بویژه پیش از شروع عادت ماهانه و در دوران یائسگی کنترل خواهد شد. با مصرف غلات کامل و دریافت فیبر، خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی بویژه سرطان کلون نیز کاهش می‌یابد.

* بهترین منابع فیبر: برنج قهوه‌ای، جو، نان سبوس‌دار، نان جو و چاودار.
* بهترین میزان مصرف: روزانه یک فنجان غلات پخته یا سه تکه نان حاوی سبوس.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

فولات معجزه می?کند
کم‌خونی یکی از مشکلات زنان و دختران در اغلب رده‌های سنی بویژه در دوره بلوغ و پس از بارداری است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی فولات یا اسید فولیک یکی از نیازهای ضروری زنان در رده‌های سنی مختلف است. مارچوبه، پرتقال و انواع لوبیاها حاوی فولات هستند.‌ مصرف این خوراکی‌ها در دوران بلوغ، بارداری و پس از آن ضروری است.

* بهترین منابع فولات: انواع آجیل‌های خام، سبزی‌های پهن برگ و مکمل‌های حاوی این ویتامین.
* بهترین میزان دریافت: روزانه 400 میکروگرم.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

آجیل‌ها دوست شما هستند
این خوراکی‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباعی هستند. بنابراین مصرف آنها میزان چربی خون و چربی‌های چند اشباعی تجمع یافته در بدن را کاهش می‌دهد. به این ترتیب این چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نکرده و باعث بروز سکته قلبی نمی‌شوند. از طرفی با از بین رفتن چربی‌های اضافی، مشکل اضافه وزن نیز برطرف می‌شود. این دانه‌ها منبع خوب پروتئین گیاهی هستند. از دیگر ترکیب‌های مهم این دانه‌ها می‌توان به ویتامین‌های E، A، کلسیم، فسفر، روی، مس، سلنیوم و فولات اشاره کرد.

* نکته: آجیل‌ها سرشار از انرژی هستند. در واقع میزان کالری آنها بالاست. بنابراین باید میزان مصرف آنها کنترل شود.

بهترین میزان مصرف روزانه: 28 عدد بادام زمینی یا 14 عدد مغز گردو یا 7 عدد فندق است. با تامین کالری به این شیوه، باید میزان جذب کالری از دیگر روش‌ها را کاهش دهید.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

خوراکی بنفش را به خاطر بسپارید
خوراکی‌های بنفش حاوی «پروآنتی‌سیانیدین» یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیب‌ها مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان‌های رایج زنان یعنی سینه و گردن رحم می‌شوند. از طرفی مصرف این خوراکی‌ها مانع رسوب چربی در دیواره رگ‌ها شده و به این ترتیب خطر بروز سکته قلبی و مغزی کاهش می‌یابد.

* بهترین میزان و منابع مصرف: روزانه یک تا دو فنجان آبمیوه طبیعی میوه‌های بنفش ـ قرمز یا مصرف ده عدد گیلاس، هشت عدد توت فرنگی، یک حبه انگور و سه عدد آلوی سیاه.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

زندگی شیرین با لیمو?ترش
ویتامین C مهم‌ترین ویتامین برای زنان است. نخست این‌که این ویتامین آنتی‌اکسیدان است.
به همین دلیل مصرف آن خطر ابتلا به سرطان را تاحد زیادی کاهش می‌دهد.


دوم این‌که این ویتامین باعث شادابی پوست می‌شود. بنابراین خوردن میوه‌های حاوی ویتامین C یا استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین می‌تواند خستگی پوست را از بین برده و روند پیری سلول‌های پوست را به تعویق بیندازد.

سوم این‌که با مصرف موادغذایی حاوی ویتامین C خطر رسوب چربی در دیواره رگ‌ها به حداقل می‌رسد. این نکته بویژه برای زنانی که در دوره یائسگی به سر برده یا اضافه وزن دارند، بسیار مهم است.

* بهترین منابع ویتامین C: لیموترش، نارنج، کیوی، سیب‌زمینی، توت‌فرنگی، گوجه‌سبز، کلم بروکلی، اسفناج و گریپ فروت

* بهترین مقدار مصرف: روزانه 75 میلی‌گرم

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

آب بنوشید
تعجب نکنید؛ آب بهترین نوشیدنی ممکن برای تنظیم عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن است. به این دلیل که تمام فعالیت‌های متابولیک بدن در محیط آبی انجام می‌شود. از طرفی نوشیدن آب به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. با دریافت آب کافی، وزن متعادل شده و پوست لطافت و شادابی‌اش را از دست نمی‌دهد. بنابراین نوشیدن روزانه تا هشت لیوان آب یا خوردن میوه‌های آبدار ضروری است. بهتر است میوه‌های آبداری که انتخاب می‌کنید شیرین باشند تا به این ترتیب میزان قند خون نیز کنترل شود.

بنابراین در فصل گرما بهترین نوشیدنی آب و سپس میوه‌های آبدار است.

* بهترین میوه‌های آبدار: هندوانه، طالبی، گرمک، خربزه، هلو و شلیل.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

پهن برگ‌های تیره‌رنگ بخورید
مهم‌ترین ویژگی این خوراکی‌ها، فیبر موجود در آنهاست. بنابراین مصرف این خوراکی‌ها باعث کاهش و کنترل وزن می‌شود چون با خوردن آنها حجم معده پرشده و احساس سیری در فرد ایجاد می‌شود. از طرفی این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی املاح و ویتامین هستند. برای آن‌که از دریافت میزان کافی این خوراکی‌ها مطمئن شوید، مصرف روزانه سه وعده از این خوراکی‌ها را در
برنامه‌غذایی‌تان قرار دهید.

* بهترین منابع فیبر: کاهو، کلم و اسفناج.
* بهترین میزان مصرف: روزانه بین 20 تا 35 گرم.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

زیاد آهن بخورید
میزان نیاز زنان به این ماده معدنی چند برابر مردان است. به این دلیل که در هر بار عادت ماهانه یا زایمان، مقدار زیادی آهن از بدن خارج می‌شود. کمبود آهن باعث کم‌خونی می‌شود که این مساله عوارض بسیاری را نیز به‌دنبال دارد. میزان نیاز روزانه زنان به آهن حدود 12 تا 15 میلی‌گرم است در حالی که مردان به روزانه 10 تا 12 میلی‌گرم آهن نیاز دارند. مقدار مورد نیاز زنان در شرایط عادی محاسبه شده و بدیهی است در زمان عادت ماهیانه، بارداری و پس از آن میزان نیاز به آهن افزایش می‌یابد.

* بهترین منابع آهن: زردآلو و برگه‌ آن، آلوی تازه، پسته، جگر و گوشت قرمز بدون چربی.

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

کلسیم را فراموش نکنید
کلسیم یکی از مهم‌ترین املاح مورد نیاز زنان است. به این دلیل که زنان همواره در معرض خطر پوکی استخوان بویژه پس از شروع دوره یائسگی قرار دارند. مصرف موادغذایی حاوی کلسیم همراه با ورزش روزانه، اسکلت استخوانی را در برابر پوکی استخوان مصون می‌کند.

* بهترین منبع: انواع لبنیات کم چرب بویژه شیر و کشک. 

جدول میزان مصرف روزانه کلسیم براساس سن

 

سن به سال

 

میزان نیاز روزانه به میلیگرم

 

 4 تا 8 
 

 

800

 

 9 تا 13 
 

 

1300

 

 14 تا  18

 

1300

 

 19 تا 50 
 

 

1000

 

 51 به بالا

 

1200

 






تاریخ : چهارشنبه 93/3/7 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های قدیمی از ایران - مشاغل 100 سال پیش

نانوایی بربری و سنگک

عطاری در رشت

عمله طرب

کالسکه داران ناصرالدین شاه

کوزه فروشی با مشتری خارجی در تهران

فروشنده دوره گرد (احتمالا دارو)

طبیب معروف تهران، حکیم محمود

حمالان بار

ساربان

شیرگیر

صراف

مهتر اسب

کارگاه کاشی کاری در اصفهان

صراف

تاجر تهرانی

فروشنده دوره گرد مرغ و خروس

مارگیر

قلیانی دوره گرد

 

قصاب

شکارچی

سقای دوره گرد






تاریخ : چهارشنبه 93/3/7 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خوراکی های باورنکردنی برای لاغرها

چاقی بسیار زیاد و یا کمبود وزن هر دو از جمله مواردی هستند که نمی توان به آن ها به عنوان شرایط سالم نگاه کرد. اما همیشه لاغر کردن و رسیدن به اندامی متناسب یکی از سوژه های اصلی مطالب علمی بوده است و به همین دلیل کمتر به موضوع چاق شدن و افزایش وزن پرداخته شده است.

افرادی که کمبود وزن دارند ضعیف تر هستند و ممکن است به بیماری های مختلفی دچار شوند در حالیکه با کمی غذا خوردن می توانند به وزن دلخواهشان برسند. در این مطلب بهترین موادی که برای چاق شدن می توانید مصرف کنید را معرفی می کنیم.
 گردو: گردو یکی از آحیل هایی است که به شما کمک می کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا3 در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری های مختلف در بدن شما جلوگیری می کند.

alt
 

 شیر پرچرب: شیر به تنهایی می تواند بسیاری از بیماری های بدن را از بین ببرد ولی بسیاری از پزشکان نوع کم چرب آن را توصیه می کنند شیرپرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند چاق شوند.

alt
 

 نارگیل: نارگیل یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. آب نارگیل دارای مواد مغذی بیشماری است و کالری بالایی دارد که می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

alt
 

 موز: موز میوه ای که می تواند به عنوان یک کربوهیدارات سالم از آن نام برد و یکی دیگر از مواد خوب برای چاق شدن است. موز همچنین می تواند انرژی روزانه شما را نیز تامین کند.

alt
 

 دانه های مغذی: از جمله دانه های مغذی می توانیم به تخم کتان، دانه هندوانه، شاه دانه و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و به شما در چاق شدن کمک به سزایی می کنند.

alt
 

 بادام: بادام یکی از تنقلات سالم که می توانید روزانه از آن استفاده کنید. سرشار از ویتامین های مختلف و همچنین مبارز بیماری های عصبی است. بادام نیز می تواند به افراد لاغر کمک بسزایی بکند.

alt
 

 روغن زیتون: هیچ پزشکی را پیدا نخواهید کرد که روغن زیتون را توصیه نکند. این روغن نه تنها به شما در چاق شدن کمک می کند بلکه از بیماری های قلب و عروقی نیز پیشگیری می کند.

alt
 

 سیب زمینی: منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و همچنین مملو از مواد مغذی که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می شود.

alt
 

 لوبیا: لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تامین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک بسزایی می کند.

alt
 

 موجودات دریایی: ماهی های آزاد و تن و همچنین میگو از جمله مواد دیگری هستند که دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا3 هستند. این مواد همچنین به شما در داشتن بدنی سالم و خصوصا افراد لاغری که به چاقی گرایش دارند نیز کمک می کنند.
 





تاریخ : دوشنبه 93/3/5 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجسمه های غول پیکر گیاهی

بزرگترین نمایشگاه ساخت مجسمه های بزرگ با گیاهان زنده در ایالات متحده به تازگی آغاز شده است. در باغ گیاه شناسی آتلانتا 28 مجسمه غول پیکر با گیاهان مختلف ساخته شده اند و به نمایش عموم گذاشته شده اند.
 

 






تاریخ : یکشنبه 93/3/4 | 2:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

علت جوش زدن هر قسمت از صورتتان را بدانید!

با این نقشه می توانید علت جوش زدنتان را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید. طب سوزنی در مناطق آسیایی طرفداران فراوانی دارد. این طب که یک طب سنتی است و خواستگاه اصلی آن کشور چین بوده، تا کنون بار ها از لحاظ علمی نیز موفقیت های بسیاری به منظور درمان بیماری های مزمن بدست آورده است.

 

اطباء با تجربه این طب معتقدند اینکه هر یک از جوش های صورت در کدام منطقه از صورت به وجود می آیند نشان دهنده وجود مشکل در یکی از اندام های بدن است و از طریق طب سوزنی به راحتی می توان این مشکل که خود را از طریق یک جوش نشان داده حل کرد و شاهد عود یک بیماری نبود.
هر جوش یا لکه در منطقه ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.



1و2:دستگاه گوارش
- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.

3: کبد- جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی 30 دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.

4و5: کلیه ها- هر لکه یا جوشس در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!

6: قلب- اگر در این منطقه جوش یا لک دارید فشار خون خود را چک کنید، همچنین ویتامین B بدنتان کم است. مصرف غذاهای تند، گوشت و چربی را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از آنجایی که این منطقه مستعد باز شدن منافذ پوست است، مطمئن شوید تاریخ انقضاء لوازم آرایشتان نگذشته باشد.

7و8:کلیه- باز هم، بنوشید، مصرف نوشیدنی های گازدار، قهوه و الکل را قطع کنید چرا که باعث از دست دادن آب بدنتان می شود.

9و10:سیستم تنفسی- آیا سیگار می کشید، آلرژی دارید؟ در مناطق آلوده رفت و آمد می کنید؟ اگر هیچکدام از این ها نیست، خوراکی های با طبع گرم را نخورید، کمتر قند مصرف کنید و مدتی در هوای تازه و سالم قدم بزنید. همچنین جوش و لک در این ناحیه نشان دهنده این است که بدن شما قلیایی است، لذا از خوردن مواد غذایی اسیدی همچون گوشت، لبنیات، الکل، کافئین و شکر اجتناب کنید. به جای آن سبزیجات و آب را بیش از پیش در برنامه روزانه تان قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که باعث جوش و لک در این منطقه می شود، استفاده از تلفن همراه آلوده یا بالش آلوده است.


11و 12:
هورمون- جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی است. گاهی هر دو این تغییرات اجتناب ناپذیرند، لذا با خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه زیاد، خوردن سبزیجات برگدار و پاکیزه نگاه داشتن پوست این اثر را به حداقل برسانید.

13:معده- بیشتر فیبر مصر کنید و با نوشیدن چای گیاهی سم را از بدنتان بزدائید.

14: بیماری- جوش و لکه در این ناحیه نشان دهنده این است که بدنتان برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تقلا می کند. با مراجعه به دکتر برای مطمئن شدن از مشکل و اینکه آیا بدنتان دچار عفونت شده یا نه به این مشکل پایان دهید، همچنین با خواب کافی، تنفس عمیق، نوشیدن آب فراوان زود تر بهبود خواهید یافت.

بنابر این اگه دفعه بعد جوش یا لکی در صورت خود مشاهده کردید به این نقشه مراجعه کنید و در اسرع وقت بیماری خود را برطرف کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی برخی از جوش ها تنها به دلیل مواد غذایی با طبع گرم به وجود می آیند، برای مثال همیشه هم جوش زدن در ناحیه میان دو ابرو نشان دهنده بیماری کبدی نیست.






تاریخ : یکشنبه 93/3/4 | 8:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همه آنچه باید درباره ملین ها بدانید

همه آنچه باید درباره ملین ها بدانید
فیبرها دیواره سلولی گیاهان و مهم ترین عامل لینت مزاج هستند.


همیشه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که همراه غذا از میوه و سبزیجات استفاده کنید تا با افزایش حرکات دودی روده، دفع راحت‌تری داشته و دچار یبوست و همورویید (بواسیر) ناشی از آن نشوید.
اما خیلی ها می گویند که ما با وجود مصرف خوراکی های فیبردار بازهم دچار یبوست می شویم؟ بعضی ها هم می پرسند در میان میوه و سبزیجات کدام یک ملین تر است و این که می گویند مواد غذایی، حاوی دو نوع فیبر محلول یا نامحلول هستند، هر کدام از این فیبرها چه نقشی در بدن و لینت مزاج دارد و کدام خوراکی ها، حاوی فیبر محلول و کدام یک حاوی فیبر نامحلول اند؟

در ابتدا لازم است بدانید یبوست به اجابت مزاج کمتر از سه بار در هفته گفته می شود که فشار بیش از حد هنگام اجابت مزاج، مدفوع سخت، احساس پری در پایین شکم و دفع ناقص از نشانه های آن است. یبوست های غیر مرضی یعنی آنهایی که در اثر بیماری خاصی ایجاد نشده است می تواند در اثر تغذیه نامناسب، بی تحرکی، اختلالات عصبی و عوارض جانبی داروها ایجاد شده باشد که گرچه معمولا با مصرف مایعات، میوه و سبزی های پرفیبر، غلات سبوس دار و برخی مغزها و دانه های پرچرب قابل درمان است، اما افراد مبتلا به یبوست و آن دسته از کسانی که می گویند با مصرف سالاد و میوه باز هم دچار یبوست می شوند باید بدانند که اگر میزان مصرف مواد غذایی پرفیبر روزانه کمتر از 600 گرم باشد و به طور مرتب از این گروه غذاها استفاده نشود، یبوست دوباره برمی گردد.

کدام غذاها بدون فیبرند؟
قبل از آن که انواعی از میوه و سبزی های فیبردار و ملین را معرفی کنیم، بهتر است با فیبر و خوراکی های بدون فیبر آشنا شوید. فیبرها دیواره سلولی گیاهان و مهم ترین عامل لینت مزاج هستند؛ یعنی اگر شما صبح تخم مرغ، ظهر چلوماهی و شب یک تکه گوشت کبابی بخورید، با آن که غذای شما تا حدودی حجیم بوده است، اما چون در کنار این غذاها از سالاد، میوه و سبزی های غنی از فیبر به اندازه مورد نیاز استفاده نکرده اید، نباید انتظار اجابت مزاج داشته باشید. خوب است بدانید انواع گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، فرآورده های لبنی، قند و چربی ها فیبر ندارد و تقریبا به طور کامل جذب بدن شده و تولید مدفوع نمی کند، اما اگر بدانید که مصرف نکردن مواد فیبری موجب ماندگاری سموم حاصل از تجزیه این مواد غذایی در بدن می شود و می تواند قند، چربی و فشار خونتان را بالا ببرد و فشار مضاعفی را به کبد و کلیه وارد کند، بدون شک مصرف خوراکی های فیبری را همچون فرآورده های لبنی در برنامه غذایی روزانه تان می گنجاندید.

کدام فیبر، لینت مزاج بهتری دارد؟
حال شاید این پرسش مطرح شود مگر فیبرها چه عملکردی دارند که می توانند جلوی این همه مشکل را بگیرند؟ لازم است بدانید فیبرها دو نوع محلول و نامحلول دارند و تفاوتشان در این است که فیبرهای نامحلول در برابر آنزیم های دستگاه گوارش انسان مقاوم بوده و تجزیه نمی شود، اما فیبرهای محلول در دستگاه گوارش تخمیر و تا حدودی جذب می شود.
فیبرهای محلول، در آب حل و با ایجاد ژل، سرعت عبور غذا را کاهش داده و بازده جذب مواد مغذی همچون کلسیم، روی، آهن و منیزیم را افزایش می دهد، ضمن این که به آنتی اکسیدان غلات، میوه و سبزی ها نیز چسبیده و مانع از بین رفتن آنها در طول دستگاه گوارش می شود. این فیبرها، کلسترول غذاهای دریافتی را احاطه و قدرت جذب آن را کاهش داده و با این عمل موجب کاهش جذب چربی و کاهش بیماری های قلبی ـ عروقی می شود و با مکانیسمی خاص باعث حساس تر شدن گیرندگان انسولین شده و با این عمل موجب ثبات قندخون و کنترل دیابت می شود.
غذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه ای غذای پیشگیری کننده از دیابت محسوب می شود و با کمک به دفع سدیم از افزایش فشار خون جلوگیری می کند. این فیبر بیشتر در جو، جوی دو سر، انواع حبوبات، سیب، پرتقال و هویج وجود دارد.

اما فیبرهای نامحلول در آب حل نمی شود، ولی آب را همچون اسفنج جذب و باعث افزایش حجم و نرمی مدفوع می شود و با ایجاد گاز سبب تحریک عملکرد تخلیه و لینت مزاج می شود. این فیبرها با سرعت بخشیدن به عبور مدفوع در روده بزرگ زمان تماس ترکیبات سمی و سرطان زا را کاهش داده و از غلیظ شدن مواد سرطان زا در مجرای گوارشی جلوگیری می کند. همچنین این فیبر می تواند میزان استروژن خون را کاهش داده و سبب کاهش احتمال بروز سرطان سینه شود. در نتیجه مصرف مواد غذایی حاوی فیبرهای نامحلول برای افرادی که به یبوست دچارند و مستعد ابتلا به سرطان های گوارشی اند بسیار مناسب است. این فیبر بیشتر در سبوس گندم و برنج، انواع سبزی ها، سویا و حتی برخی مغزهای خام وجود دارد.

کم فیبرترین و پرفیبرترین خوراکی ها
در میان سبزی ها و میوه ها و دیگر مواد غذایی آنهایی که فیبر محلول و نامحلول زیادتری دارد جو، لوبیا، نخود، ذرت، خرما، اسفناج، گلابی و کلم بروکلی، آنهایی که فیبر متوسطی دارد سبزی خوردن، کرفس، برگ مو، هویج، سیب و پرتقال و آنهایی که فیبر کمتری دارد، انواع آبمیوه های صنعتی و خانگی، انگور، انواع کمپوت ها و میوه های بدون پوست است. این را هم بدانید بیشتر میوه هایی که طبع سردی دارند به شرط آن که بخوبی رسیده باشند ملین هستند بیشتر میوه های تابستانی همچون گلابی، آلبالو، گیلاس، هندوانه، کیوی، زردآلو و بخصوص آلو از این جمله اند.

شیر هم فیبر دارد؟
اما سوالی که اغلب پرسیده می شود این که برای رفع یبوست، شیر گرم بنوشیم یا شیر سرد؟ مگر شیر فیبر دارد که برای لینت مزاج توصیه شده است؟ در این خصوص باید بگوییم شیر حاوی فیبر نیست و عاملی که موجب می شود تا با خوردن شیر سیستم گوارشی مان به هم بریزد و دچار اسهال یا لینت مزاج شویم همان کمبود آنزیم لاکتاز است. وقتی بدن این آنزیم را نداشته باشد نمی تواند قند لاکتوز شیر را تجزیه کند، در نتیجه چون شیر بخوبی هضم و جذب نمی شود بدن، کم طاقت شده و دچار بیرون روی مکرر یا اسهال می شویم، اما بهتر است بدانید نوشیدن یک یا دو لیوان شیر سرد قبل از صرف صبحانه بخصوص برای خانم های باردار می تواند ملین باشد. البته در تعدادی افراد هم شیر گرم موجب لینت مزاج می شود. در نتیجه افراد با توجه به تجربیات گذشته شان می توانند از این نوشیدنی برای دفع بهتر کمک بگیرند.

نکاتی که حتما باید بدانید
• مصرف آب فراوان در کنار سبزی های تازه می تواند کمک چشمگیری به رفع یبوست کند.

• فریزکردن، خشک کردن یا پختن میوه ها و سبزیجات باعث از بین رفتن فیبر نمی شود.

• فیبرها هم درصدی کالری دارند، اما میزان انرژی زایی آنها از درشت مغذی ها بسیار کمتر است و میزان مصرف غذاهای فیبری در کودکان باید کمتر از بزرگسالان باشد.

• به آنهایی که با مصرف مواد غذایی پرفیبر دچار دل درد و نفخ می شوند یا بتازگی تصمیم گرفته اند تا این غذاها را به طور مستمر وارد برنامه غذایی شان کنند، توصیه می کنیم این گروه را در حجم زیاد و در یک وعده نخورند و بتدریج در برنامه غذایی شان بگنجانند.

• در میان انواع نان، نان سنگک و نان های جو و چاودار بیشترین فیبر را دارد و بهتر است برنج سفید را با برنج قهوه ای مخلوط و همراه سبزی، لوبیا سبز، عدس، کشمش و ماش طبخ و میل کنید.

• سالاد را با آبلیمو و روغن زیتون سرو کنید و از مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی ملین و مسهل جدا اجتناب کنید، چرا که این داروها پس از مدتی بی اثر شده و با بی حس کردن اعصاب دستگاه گوارش از دفعات و میزان حرکات دودی روده برای جلو راندن و تخلیه مواد زاید می کاهد.

• آن دسته از بیماران مبتلا به یبوست که به دلایلی نمی توانند میوه و سبزی بخورند، اگر چربی خونشان بالا نباشد و اضافه وزن نداشته باشند می توانند با نظر پزشک در برنامه غذایی خود از غذاها، دانه ها و مغزهای چرب استفاده کنند. چربی ها با وجود آن که فیبر ندارند، اما با لیز کردن دیواره روده ها به دفع بهتر مواد غذایی کمک می کنند.

• بسیاری از افراد به محض این که دچار اسهال می شوند مصرف میوه و سبزی را قطع می کنند، اما باید بدانید در اسهال هایی که حجم مایع دفعی بدن کم است سبزی های با فیبر نامحلول می تواند آب را در خود اندوخته و کمبود آب بدن را جبران کند، اما در اسهال های شدید که بیرون روی مکرر و خارج از کنترل است مصرف سبزی ها موجب وخامت حال بیمار می شود.






تاریخ : شنبه 93/3/3 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">