سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

23 راه عملی برای کاهش وزن بدون رژی

در این مقاله سعی کرده‌ایم چند راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم را به شما آموزش دهیم.

6 راه برای افزایش متابولیسم

آگاهی از نقش متابولیسم در کاهش وزن دارای اهمیت است. متابولیسم صحیح یعنی چربی یا میزان کالری‌ای که بدن برای کسب انرژی می‌سوزاند. هرچه متابولیسم بیشتر شود، کالری بیشتری در طول روز سوزانده می‌شود.

راه‌های زیادی برای افزایش طبیعی متابولیسم و در نتیجه سوزاندن چربی وجود دارد. بدون گرسنگی و نیاز به رژیم‌های طاقت‌فرسا با روش‌های زیر سوخت‌وساز بدن خود را بالا ببرید:

1- اگر می‌خواهید بدون گرفتن رژیم، چربی بسوزانید، ورزش را فراموش نکنید. این به معنی انجام تمرین‌های سخت و سوزاندن چربی آن طور که فکر می‌کنید، نیست. فقط کافی است 3 یا 4 بار در هفته 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. ضمن آن که در طول پیاده‌روی چربی می‌سوزانید، این عمل حتی 3-2 ساعت بعد، متابولیسم بدن شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود

2- خوردن صبحانه: صرف نظر کردن از صبحانه متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد و باعث حفظ ذخایر چربی می‌شود. خوردن یک صبحانه سالم متابولیسم را تحریک کرده و باعث می‌شود روز به طور صحیح شروع شود.

3- تعداد دفعات غذای خود را افزایش و حجم آن را در طول روز کاهش دهید.

در طی روز کم‌کم غذا بخورید. مجبور نیستید برای سریع لاغر شدن رژیم بگیرید اما تغییر الگوی خوردن مهم است. به جای سه وعده غذا در روز 6-5 وعده غذا بخورید. این کار به تحریک متابولیسم بدنتان کمک می‌کند و مانع از ذخیره چربی اضافه حاصل از حجم زیاد غذا می‌شود.
8 لیوان آب

4- نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید. آب برای تمام فعالیت‌های بدن از جمله متابولیسم ضروری است. سعی کنید به طور منظم در طول روز 2 لیتر آب بنوشید.

5- سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید. هنگام خواب سوخت‌وساز پایین است، اگر درست قبل از خواب شام بخورید، کالری آهسته‌تر سوزانده می‌شود و به احتمال زیاد به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود. اگر بتوانید قبل از خواب بیشتر کالری حاصل از شام را بسوزانید، بدن شما در طول شب از ذخایر چربی استفاده می‌کند و چربی‌ها را می‌سوزاند.

6 - از مکمل‌های غذایی و ویتامین B12 استفاده کنید. ویتامین B12 انرژی طبیعی‌ای است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و در پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی و فرآورده‌های شیر موجود است. چون این ویتامین در سبزیجات نیست، اگر گیاه‌خوار هستید از مکمل غذایی آن استفاده کنید. گنجاندن این ویتامین، البته تحت نظر پزشک، در صبحانه به سوختن چربی در طول روز کمک می‌کند.


17 راه‌کار برای کاهش وزن

1- زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید

وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود.

 

2- یک ساعت بیشتر بخوابید

با این روش هم اشتهای شما کم می‌شود هم گرسنگی کمتری احساس می‌کنید.

 

3- سبزیجات بیشتری بخورید

با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید. به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر است آب‌لیمو اضافه کنید.
سوپ

4- سوپ بخورید،‌ وزن کم کنید

سعی کنید قبل از غذای اصلی سوپ بخورید و تا حد زیادی معده خود را با آن پر کنید و به این ترتیب اشتهای خود را نسبت به غذای اصلی کم کنید. برای تهیه سوپ از سبزیجات تازه و یا یخ زده نیز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از وزن خود کم کنید مراقب باشید از سوپ‌های خامه‌ای پرهیز کنید چرا که مملو از چربی و کالری هستند.

 

5- از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل حاوی فیبرهای مفید برای سلامت انسان بوده و سبب می‌شوند دیرتر احساس گرسنگی کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای مصرف نان سفید، نان سبوس‌دار، به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای و تنقلاتی مثل بیسکویت سبوس جو، پاپ کورن یا غلات بو داده مصرف کنید.

 

6- لباس‌های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می‌بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

7- پیتزای سالم بخورید

سعی کنید به جای استفاده از گوشت در مواد پیتزا از سبزیجات استفاده کنید. با انجام این روش 100 کالری را از خود دور می‌کنید. همچنین به جای استفاده از پنیر پرچرب از پنیر کم‌چرب استفاده کنید و قبل از اضافه کردن مواد پیتزا، یک لایه روغن زیتون روی نان بمالید.

8- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید

به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است.

9- از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید

اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید برای کم کردن کالری‌های دریافتی از مایعات، به جای لیوان‌های پهن و کوتاه از لیوان‌های باریک و بلند استفاده کنید. با استفاده از این روش 30- 25 درصد از نوشابه، آب‌میوه یا هر نوشیدنی دیگری را کم‌تر می‌نوشید و کالری کم‌تری دریافت می‌کنید. در آزمایشات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته مشخص شده به خاطر خطای دید، افرادی که از لیوان‌های پهن و کوتاه استفاده می‌کنند از مقدار بیشتری نوشیدنی مصرف می‌کنند.
چای سبز

10- چای سبز بخورید

نوشیدن چای سبز راهکار خوبی برای کاهش وزن است. تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز به خاطر عملکرد فیتوکمیکال‌های موسوم به کاتچین‌ها، سرعت موتور سوخت کالری‌ها در بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد.

 

11- یوگا

زنانی که یوگا انجام می‌دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند. محققان دریافته‌اند که احساس آرامش به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.

 

12- در خانه غذا بخورید

حداقل 5 بار در روز از غذاهایی که در خانه تهیه می‌شود بخورید. این روش یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است. برای تهیه سریع غذا، بهتر است از قبل سبزیجات را خرد کرده و مرغ را پخته و گوشت را به قطعات ریز درآورید و از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید.
هنگام خواب سوخت‌وساز پایین است، اگر درست قبل از خواب شام بخورید، کالری آهسته‌تر سوزانده می‌شود و به احتمال زیاد به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود

 

13- به زمان «مکث در خوردن» توجه کنید

بسیاری از افراد دارای زمان «مکث در خوردن» هستند و آن زمانی است که برای چند لحظه، چنگال یا قاشق خود را بر زمین می‌گذارند. مراقب این لحظه باشید و پس از آن دیگر سعی در خوردن نکنید. در این لحظه سعی کنید از صحبت با دیگران لذت ببرید. این مورد، علامت خاموشی است که نشان می‌دهد شما به اندازه کافی سیر شده‌اید و خیلی‌ها هستند که به این لحظه توجه نکرده و آن را از دست می‌دهند.

 

14- جویدن آدامس نعنای قوی

جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می‌تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد.

 
بشقاب کوچک

 

15- بشقاب کوچک انتخاب کنید

برای خوردن ناهار یا شام به جای بشقاب بزرگ، از بشقاب کوچک استفاده کنید. تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده و همگی آن‌ها نشان داده‌اند که استفاده از بشقاب بزرگ‌تر منجر به خوردن بیشتر و در نتیجه اضافه وزن خواهد شد. برای کم کردن 200- 100 کالری در روز و کاهش وزن بین چهار و نیم تا 9 کیلوگرم طی یک سال، برای صرف غذا از بشقاب یا کاسه کوچک استفاده کنید.

 

16- قانون  20 - 80 را امتحان کنید

آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که بیش از مقدار لازم غذا بخورند ولی مردمان اوکیناوا در ژاپن تا 80 درصد از حجم معده خود را پر کرده، یعنی قبل از سیری کامل دست از غذا می‌کشند و برای این روش نام «هاراهاچی‌بو» را نیز انتخاب کرده‌اند.

محققان می‌گویند یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای لاغری، نخوردن 20 درصد از غذای درون بشقاب است و خیلی از افراد این نکته را فراموش می‌کنند.

 

17- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید

*  با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید.

* بشقاب کوچک انتخاب کنید.

* نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید.

* ابتدا بشقاب سبزیجات یا سالاد را بخورید.






تاریخ : چهارشنبه 93/3/21 | 10:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نوشته های زیبا

 خــــــــــــدایا مراببخش

بخاطر همه ی لحظه هایی که به یاد تو نبوده ام.

بخاطر همه ی درهایی که کوبیده ام و خانه ی تو نبوده است.

بخاطر همه ی  حاجاتی که از غیر تو خواسته ام.

بخاطر همه ی آنچه خواستی به من بفهمانی و من نفهمیدم.

بخاطر همه ی مهربانی هایت که با گنـــــــــــــاه پاسخ گویشان بوده ام.

بخاطر همه ی چشم پوشی هایت که سوء استفاده کرده و گستاخ تر شده ام.

بخاطر همه ی آنچه در راه من خرج کرده ای و من هیچ در راه تو خرج نکرده ام.

پروردگارا ای مهربانترین مهربانان  مرا ببخش:

نه بخاطر آنکه من لیاقت بخشیده شدن دارم ، بخاطر اینکه تو شایسته ی بخشیدنی.

نه بخاطر آنکه گناهان من بخشودنی هستند ، بخاطر اینکه تو اهل عفو و مغفرت و گذشت هستی  

نه بخاطر اینکه من خوب شده ام ، بخاطر اینکه تو خوبی.

بخاطر آن کسی که گناهان من ، غربت او را تمدید می کند.

بخاطر آن کسی که دوستش داری و او تو را دوست دارد.

آمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــین






تاریخ : چهارشنبه 93/3/21 | 8:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

7lfiivsyu4h46me01rf5.jpg  8zzy1xp73t62cpssfbsx.jpg  hip7bprpby5l61ltofd.jpg  msg679k5ci41lp4nv3.jpg  oul9c1p822ngoweymx8f.jpg  u7vivxqbrx4hnnh4cnev.jpg  x169i2w9ba9nd7o5hx4.jpg  x2qbmonok04ny5d16.jpg  x61qxwm5bz9vaky6yzeu.jpg  x8cr3vg62rldt5s2s4vs.jpg






تاریخ : سه شنبه 93/3/20 | 9:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میوههایی که طبابت میکنند

میوه! این نعمت‌های آبدار و خوشمزه‌ی الهی! سرشار از ویتامین و فیبر! یکی از آن نعمت‌هایی که ضامن سلامتی و طول عمر است.

 از توت و تمشک گرفته تا طالبی و هندوانه هر یک خواص فوق‌العاده‌ای دارند که باید در برنامه‌ی غذایی روزانه گنجانده شوند.

در غیر این صورت شک نکنید که امروز و فردا یک جای کار بدن خواهد لنگید. با ما باشید تا با چند میوه‌ی درمانگر بیشتر آشنا شوید.

 -میوه‌های ریز، دکترهای بی‌ادعا

توت فرنگی

میوه‌هایی که طبابت می‌کنند

 کلاً توت‌ها منبع خاصیت هستند. توت‌فرنگی نیز جزو میوه‌های ریز و خوش‌طعمی است که ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. این توت خوش‌رنگ دیورتیک (ادرارآور) و ملین است و مصرف آن باعث احساس شادابی می‌شود.

 این میوه‌ی ریز سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که سلامتی‌تان را تضمین خواهند کرد. افرادی که از بیماری نقرس رنج می‌برند حتماً توت‌فرنگی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود داشته باشند.

 تمشک و شاه‌توت

به افرادی که از مشکلات گوارشی و همچنین از روماتیسم رنج می‌برند توصیه می‌شود حتماً شاه‌توت و تمشک میل کنند.

 اگر دچار اختلالات قاعدگی هستید نیز حتماً به این میوه‌های ریز اعتماد کنید. شاه‌توت و تمشک سرشار از فیبرها بوده و به این ترتیب از یبوست نیز پیشگیری می‌کنند.

بلوبری

 بلوبری را قهرمان آنتی‌اکسیدانی می‌دانند. این میوه‌ی بنفش خوش‌طعم حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوانی است که به بهبود حافظه کمک کرده و آلزایمر را از شما دور می‌کنند. این میوه‌های ریز استحکام استخوان را نیز بالا می‌برند.

 زغال اخته

 میوه‌هایی که طبابت می‌کنند

استفاده‌ی منظم از زغال‌اخته از ابتلا به عفونت‌های ادراری که در خانم‌ها رایج است پیشگیری می‌کند. برای پیشگیری و همچنین بهبود این بیماری می‌توانید روزانه دو لیوان آب زغال‌اخته میل کنید. آقایانی که نمی‌خواهند با مشکل سرطان پروستات درگیر شوند نیز بهتر است زغال‌اخته را در برنامه‌ی غذایی‌شان بگنجانند.

توجه داشته باشید که همین میوه‌های ریز خطر تصلب شرایین را کاهش می‌دهند.

 گیلاس

میوه‌ی مورد علاقه من! گیلاس خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان کبد و سرطان ریه را کاهش می‌دهد. دم گیلاس خواص دیورتیک دارد و باعث تمیزی کلیه‌ها می‌شود. می‌توانید دم یا همان چوب گیلاس را دم کرده و میل کنید.

 -میوه‌های درمانگر دیگر

 انار

 انار برای درمان سرفه‌های طولانی و همچنین رفع تب، اسهال و معده درد و غیره مفید است. یاقوت‌های قرمزی که کنار هم رج زده و بی‌ادعا شما را به لذت بردن از طعمشان دعوت می‌کنند تقویت‌کننده مفاصل هستند و باعث بهبود آرتروز دست‌ها و زانوهایتان می‌شوند. انار باعث تقویت لثه‌ها شده و همچنین برای سلامت پروستات آقایان بسیار مفید است.

 طالبی

 میوه‌هایی که طبابت می‌کنند

طالبی سرشار از پتاسیم بوده و در واقع یک ملین کاملا طبیعی و قوی محسوب می‌شود. این میوه‌ی آبدار باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن شده و به احیای بافت‌های بدن کمک می‌کند. اگر دنبال یکی از منابع غذایی کاروتن و ویتامین C می‌گردید حتماً طالبی میل کنید.

 این میوه‌ی پرخاصیت خطر ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد برای همین خانم‌های باردار از مصرف آن غافل نشوند. طالبی همچنین یکی از دوستداران دستگاه قلب و عروق است.

هندوانه

میوه‌ای که گرمای تابستان را قابل‌تحمل می‌کند. سرخ و آبدار و سرشار از خواص است. هندوانه سرشار از پتاسیم و ویتامین C می‌باشد و یکی از میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود. از آنجایی که این میوه، آبدار است تأثیر زیادی در تمیزی کلیه‌ها دارد به خاطر اینکه ادرارآور است. هندوانه به طور کلی بدن را از شر سموم پاک‌سازی می‌کند.

 آلو

 باعث دفع راحت و تمیزی کلیه‌ها می‌شود. این میوه‌ی کوچک سرشار از ویتامین‌هاست و اجازه نمی‌دهد کبد انباشته شود. در واقع اگر می‌خواهید کبدتان همیشه تمیز باشد آلو میل کنید .

گریپ‌فروت

 گریپ‌فروت را ویاگرای طبیعی می‌دانند و یکی از مواد غذایی مفید برای آقایان است. این میوه برای افرادی که دچار آریتمی هستند بسیار مفید است. گریپ‌فروت همچنین باعث کاهش تشکیل لخته‌های خونی می‌شود.

 هلو

هلو یکی از منابع خوب ویتامین‌های گروه B و E می‌باشد. این میوه باعث تحریک عملکرد روده‌ها و ترشحات معده می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. هلو سرشار از املاح معدنی است و برای ورزش‌کاران فوق‌العاده است.

 گلابی

 میوه‌هایی که طبابت می‌کنند

 گلابی برای پیشگیری از یبوست و بواسیر فوق‌العاده است و خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. این میوه‌ی خوش‌طعم باعث کاهش کلسترول خون شده، هوش و حواستان را بالا می‌برد. گلابی همچنین باعث افزایش جذب میزان کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود.

 سیب

 سیب طبیب حاذقی است. این میوه‌ی بهشتی باعث کاهش اکسایش چربی در خون شده و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید به راحتی و درستی تنفس کنید سیب را دریابید. به خاطر اینکه خطر بیماری آسم و سرطان را کاهش می‌دهد و از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری می‌کند. بهتر است سیب را با پوست میل کنید چون بیشتر ترکیبات مغذی آن در پوستش قرار دارد. البته بهتر است از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید و پوست میوه را با دقت تمام شستشو دهید.

 طالبی سرشار از پتاسیم بوده و در واقع یک ملین کاملا طبیعی و قوی محسوب می‌شود. این میوه‌ی آبدار باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن شده و به احیای بافت‌های بدن کمک می‌کند.

 موز

موز با فشارخون بالا مقابله کرده و از سفت شدن رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. زمانی که رگ‌ها خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشند خون به راحتی در آن‌ها به گردش در می‌آید و قلب به زحمت نمی‌افتد. این میوه‌ی خوشمزه از ابتلا به زخم معده و اسهال پیشگیری می‌کند و در درمان این مشکلات نیز موثر است.

 آلو

 آلو باعث دفع راحت و تمیزی کلیه‌ها می‌شود. این میوه‌ی کوچک سرشار از ویتامین‌هاست و اجازه نمی‌دهد کبد انباشته شود. در واقع اگر می‌خواهید کبدتان همیشه تمیز باشد آلو میل کنید.

 انگور

 میوه‌هایی که طبابت می‌کنند

 انگور یکی دیگر از نعمت‌های الهی است که بدن را مثل دسته‌ی گل تمیز می‌کند. این میوه‌ی خوشمزه از یبوست و اسهال پیشگیری کرده و برای درمان برخی از مشکلات پوستی مفید است. انگور همچنین برای کبد و مقابله با نقرس مفید است. اگر از خستگی، بی‌خوابی، سردرد و غیره رنج می‌برید حتماً انگور میل کنید.

 حرف حساب

 بهتر است میوه را به صورت کامل و نه آب میوه میل کنید. به خاطر اینکه گوشت و پوست میوه حاوی خواصی است که در روند آبگیری از بین می‌رود. تا جایی که می‌شود از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید به خصوص میوه‌های ریز مانند توت‌فرنگی و همچنین موز و غیره را. به خاطر اینکه این میوه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به آفت‌کش‌ها دارند.






تاریخ : یکشنبه 93/3/18 | 8:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اقدامات مهم در گرمازدگی را بدانید

اقدامات مهم در گرمازدگی را بدانید
آب به کار رفته نباید سرد باشد که به لرز بیمار منجر شود.


گرمازدگی یک بیماری خاص نیست، بلکه طیفی از بیماری است که می‌تواند چنان جزئی باشد که حتی پزشک هم نتواند تشخیص درست و قطعی بدهد یا آنقدر شدید باشد که زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهد. گاهی گرما اثراتش را به صورت کوتاه مدت و خوش خیم بروز می دهد؛ همچون ورم، گرفتگی عضلات یا عرق سوز شدن. گاهی اثرات ناشی از گرما جدی تر بوده و نیاز به بستری و توجه جدی دارد.

اثراتی که می تواند در فرد مشکل ساز شود به این شرح هستند:

سنکوپ: در افرادی که با گرما برخورد می کنند، در مراحل اولیه ممکن است در اثرگشادی رگ های پوست و از دست رفتن آب به دنبال تعریق، دچار افت ناگهانی فشار خون بشوند. افراد مسن و افرادی که عادت به آب و هوای گرم ندارند، بیشتر مستعد هستند. اگر فردی در هوای گرم از هوش رفت، او را به اورژانس برسانید؛ چرا که ممکن است مشکل جدی مانند مشکلات قلبی و سکته مغزی رخ داده باشد. اگر علت بروز سنکوپ گرمی هوا باشد با قرار دادن بیمار در معرض هوای خنک، استراحت کردن و نوشیدن مایعات، علائم بهبود می یابد.
برای درمان پس از دور کردن بیمار از محیط گرم باید وی را در معرض کولر، پنکه یا هر مولد سرمایی قرار داد. سریع مصدوم را در وضع خوابیده قرار دهید. اگر می تواند چیزی بنوشد، مایعات دارای آب و نمک (دوغ) گزینه مناسبی است. افرادی که توان نوشیدن ندارند، بهتر است سرم نمکی برایشان تجویز شود.

خستگی یا فرسودگی گرمایی: این اختلال تنها احساس خستگی نیست. بیماران مبتلا به این شکل از گرمازدگی از سردرد، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکایت دارند. دمای بدن این افراد افزایش یافته است؛ اما از 40 درجه نمی گذرد و هیچ تغییری در وضع هوشیاری و درک آنها دیده نمی شود.این افراد را باید از محیط گرم دور کرد. استراحت برای آنها ضروری است. بر اساس وضع افراد می توان برایشان مایعات خوراکی (دوغ) یا وریدی شروع کرد.
اگر بیمار فشار خون پایینی دارد، نیازمند بستری در بیمارستان به منظور دریافت مایعات وریدی است. بیشتر این مبتلایان اگر مشکل قلبی نداشته باشند و در بررسی آزمایشگاهی وضع آب و نمک خونشان خیلی بهم ریخته نباشد، قابل ترخیص هستند. اگر وضع ذهنی یا هوشیاری مصدوم دچار اختلال شده باید به تشخیص های بدتری فکر کرد.

ممکن است تعدادی از مبتلایان کم کم علائم درگیری مغز را نشان بدهند، بنابراین لازم است که آنها را در اورژانس برای چند ساعتی در نظر داشت. اگر پس از نیم ساعت از شروع درمان وضع بیمار تغییر نکرد، لازم است اقدامات وسیع برای کاهش دمای بدن به کمتر از 39 درجه سانتی گراد آغاز شود.

استفاده از پنکه یا آب بر بدن می تواند دمای بدن آنها را کاهش دهد. آب به کار رفته نباید سرد باشد که به لرز بیمار منجر شود. لرز، عامل افزایش دمای بدن بوده و وضع را بدتر می کند. به این منظور یا از آب خنک و جریان هوای گرم یا از آب ولرم و جریان هوای خنک استفاده می شود. با استفاده از این دو تکنیک احتمال لرز کاهش می یابد.






تاریخ : شنبه 93/3/17 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زعفران بر علیه یک سرطان خطرناک

زعفران بر علیه یک سرطان خطرناک
زعفران که پیش از این خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن به اثبات رسیده، به خوبی می‌تواند از کبد در برابر پیشرفت سرطان و عوامل سرطان‌زا محافظت کند.


پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد، زعفران می‌تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن را به شکل قابل‌توجهی در موش‌ها مهار کند.

زعفران با بهبود فرایند آپوپتوز(مرگ سلولی برنامه ریزی شده)، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضدالتهابی که دارد، می‌تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن را به شکل قابل‌توجهی در موش‌ها مهار کند. سرطان سلول‌های کبدی یا HCC، پنجمین سرطان شایع در جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به‌شمار می‌رود. ابتلا به هپاتیت B ،C و بیماری کبد چرب، در معرض سرطان‌زاهای محیطی مانند دی اتیل نیتروزآمین قرار گرفتن، مصرف بی‌رویه آهن و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند زمینه ابتلای فرد را به این سرطان کشنده فراهم کند. تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد، عصاره زعفران به وضوح می‌تواند نقش یک محافظ شیمیایی قوی را در برابر این عوامل بازی کند.

به گزارش ساینس دیلی، پژوهشی که توسط محققان دانشگاه امارات متحده عربی انجام شده نشان می‌دهد زعفران که پیش از این خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن به اثبات رسیده، به خوبی می‌تواند از کبد در برابر پیشرفت سرطان و عوامل سرطان‌زایی مانند دی‌اتیل‌نیتروزآمین یا DEN که در تنباکو، وسایل آرایشی، بنزین و غذاهای فرآوری‌شده، وجود دارد، محافظت کند. این پژوهشگران دو هفته پیش از القای ماده سرطانی به موش‌ها، رژیم حاوی زعفران آنها را با دوزهای گوناگون 75، 150و 300 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز آغاز کردند و آن را به مدت 22 هفته ادامه دادند.

نتایج نشان می‌دهند گروهی از موش‌ها که بالاترین دوز عصاره زعفران را دریافت کرده‌اند، کاملا از ایجاد سلول‌های سرطانی در کبد مصون مانده‌اند. در گروه‌های دیگر که درمان پیش از القا آغاز شده نیز کاهش پروتئین‌هایی که نشانه اولیه وجود سرطان هستند، به وضوح دیده می‌شود و روند پیشرفت یا آغاز بیماری به مراتب کندتر شده است.

عمرو امین که سرپرستی این تحقیق را به عهده داشته، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهند زعفران با کمک به اجرای فرآیند آپوپتوز یا مرگ تنظیم‌شده سلولی، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضدالتهابی، این نقش ضدسرطانی را ایفا می‌کند».






تاریخ : شنبه 93/3/17 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ایدز را چگونه تشخیص می دهند؟

ایدز را چگونه تشخیص می دهند؟
به طور کلی با سه نوع آزمایش می‌توان به ابتلای اشخاص و تعداد ویروس HIV در افراد پی برد.


بیماری ایدز از طریق خون یا ارتباط مستقیم جنسی و محافظت نشده به افراد منتقل می‌شود و ابتلای افراد به آن را با انجام آزمایش‌هایی معلوم می‌کنند که در اغلب آزمایشگاه‌های مجهز، بویژه آزمایشگاه‌های معروف به کمپ مثلثی به شهروندان ارائه می‌شود. آگاهی‌های پی‌آمده ممکن است برای افزایش اطلاعتان درباره انواع این آزمایش‌ها مفید باشد.

به طور کلی با سه نوع آزمایش می‌توان به ابتلای اشخاص و تعداد ویروس HIV در افراد پی برد:

1ـ آزمون آنتی‌بادی یا HIV antibodi

2- آزمون آنتی‌ژن یا P24 antigen

3- سنجش مقدار یا HIV load

آزمایش‌های آنتی‌بادی به دو روش الایزا (Elisa) و وسترن بلات (Western blot) انجام می‌شود. آزمایش‌های آنتی‌ژن نیز به دو دسته تقسیم شده‌است: Rt-Pcr و P24.

اساس آزمایش‌های ‌آنتی‌بادی، پیدا کردن ماده‌ای شیمیایی به همین نام در خون افراد است که وقتی اچ‌آی‌وی به بدن راه می‌یابد، سیستم ایمنی آن را برای مقابله با عفونت، تولید می‌کند. اساس آزمایش‌های آنتی‌ژن نیز جست‌وجوی خود ویروس در خون است.

از هنگام ورود HIV یا همان ویروس بیماری ایدز به بدن کسی، تا زمان تشخیص آن در نتایج آزمایش، دو هفته تا شش ماه ممکن است طول بکشد که به آن دوره پنجره گفته می‌شود. همان‌طور که دوره پنجره یا ظهور علائم در افراد متفاوت است، ممکن است به سبب تفاوت مقدار و سرعت تولید پادتن در هر شخص، علائم بالینی نیز در برخی افراد دیده نشود یا در نتایج آزمایش دیرتر ظاهر شود. بنابراین، آزمایشها حداقل باید در دو نوبت (موسوم به رپید تست) پس از احتمال آلودگی خونی یا رفتار محافظت‌نشده جنسی صورت گیرد تا اطلاع از بیماری یا سلامت فرد و ارائه جواب قطعی ممکن شود.

آزمایش الایزا، آزمونی کمابیش دقیق و ارزان است. پس از دَوَرانِ نمونه خون فرد در دور بالا، ماده معرف Elisa را به سرم خون جدا شده اضافه می‌کنند، اگر طی آزمایش محلول رنگی شود نشانه وجود پادتن اچ‌آی‌وی و ابتلا به ایدز است. تولید پادتن حداقل از دو تا سه هفته طول می‌کشد.

آزمایش وسترن که گران‌تر و مشکل‌تر است معمولا وقتی کارآیی دارد که نتیجه آزمایش اول مثبت بوده و به نوعی حکم تستی تائیدی را دارد.

در آزمایش پی‌سی‌آر، ژن یا دی‌ان‌ای ویروس شناسایی می‌شود. میزان اطمینان به نتیجه آن تا حدود زیادی بالا، اما هزینه آن اندکی گران‌تر است؛ هر چند در این روش نیز امکان جواب مثبت یا منفی کاذب وجود دارد. البته نتایج مثبت این تست با آزمونی موسوم به سرولوژیک ثابت می‌شود.

بسیاری از افراد به سبب ترس و نگرانی، پیش از آزمایش یا در زمان انتظار برای اعلام پاسخ، علائمی در خود می‌بینند یا در توهماتی غرق می‌شوند که اثرات آن به شکل دارونما در علائم بالینی یا مثبت و منفی شدن کاذب آزمایش دخیل می‌شود اما خوب است بدانید دانش بشر درباره ایدز به قدری پیشرفت کرده که بعید نیست تا یکی دو سال آینده درمان آن قطعی و ساخت واکسن پیشگیری از آن نیز ممکن شود.






تاریخ : شنبه 93/3/17 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

untitled-1.jpg


((اعیاد شعبانیه مبارک باد))

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیة الله آمد

با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

***

شعبان که مَهِ سُرور هر مرد و زن است

تابان ز وجود جلوه چار تن است

هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین

هم مولد پاک حجت بن الحسن است

***

ایام نشاط و شور امت آمد

هنگام سرور و اخذ حاجت آمد

در روز سه و چهار ماه شعبان

از جانب حق سه پیک رحمت آمد

میلاد حسین است و ابوالفضل و علی

یعنی که سه منشأ سعادت آمد

آن ماه که ماه حاجتش میخوانند

ما بین دو خورشید امامت آمد

***

تا بال و پر عشق به جانم دادند

در وادی عاشقان مکانم دادند

گفتم که کجاست کعبه‏ی اهل ولا

در گاه حسین (ع) را نشانم دادند

***

برخیز که نور ازلی می آیــــــــد

بر عالم ایجــــاد ، ولی می آید

مجموعه حسن و عشق و ایثار و کرم

یعنی که حسین بن علی می‏آید

***

به جز حسین مرا ملجأ و پناهـی نیست

در این عقیده یقیـــــن دارم اشتباهی نیست

ره نجات حسین است و دوستی حسین

به سوی حق بجز از این طریق راهی نیست

***

نام من سرباز کوی عترت است

دوره‌ی آموزشی‌ام هیئت است

پادگانم چادری شد وصله‌دار

سردرش عکس "علی" با ذوالفقار

ارتش حیدر محل خدمتم

بهر "جانبازی" پی هر فرصتم

نقش سردوشی من یا فاطمه است

قمقمه‌ام پر ز آب علقمه است

اسم رمز حمله‌ام "یاس علی" است

افسر ما فوقم "عباس علی" است

***

هر گل خوشبو که گل یاس نیست

هر چه تلألو کند الماس نیست

ماه زیاد است و برادر بسی

هیچ یکی حضرت عبـاس نیست






تاریخ : سه شنبه 93/3/13 | 7:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

از شر چربی های پهلو خلاص شوید

اینکه دو طرف پهلوهایتان چربی های اضافه به چشم بخورد، جلوه زیبایی ندارد. زمانی که کالری دریافتی شما بیشتر از نیاز بدنتان باشد؛ به طوری که بدن نتواند آنها را بسوزاند، آن کالری ها تبدیل به چربی می شوند و دور شکم تجمع می کنند.

بدون شک، داشتن شکمی تخت و پهلوهایی خوش فرم، آرزوی تمامی افراد است. درست است که سوزاند چربی های اضافه کار ساده ای نیست اما باید بدانید که به قول معروف، کار نشد ندارد. در این مطلب چند توصیه داریم که به شما کمک می کند تا از شر چربی پهلوهایتان خلاص شوید و کمرتان باریک شود.

یک فهرست غذایی سالم

توجه داشته باشید که هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی برای آب کردن چربی پهلوها وجود ندارد. با اینحال می توانید با در پیش گرفتن رژیم غذایی سالم به داشتن پهلوها و ران های خوش فرم، امیدوارتر باشید.

برای صبحانه: یک واحد میوه یا آب میوه (برای تامین ویتامین) + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب (برای تامین کلسیم) مانند پنیر یا ماست + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه تان (برای تامین آب بدن).


ناهار: سبزیجات سبزرنگ + ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار + پنیر

میان وعده عصر: یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه های ریز یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام: سالاد سبزیجات + ماهی یا مرغ یا تخم مرغ + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه. میوه، جایگزین مناسبی برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری زیادی وارد بدن می کنند. توجه داشته باشید که حجم مرغ یا ماهی تان نیز نباید زیاد باشد. تا جایی که می توانید شام را سبک میل کنید اما از آن صرفنظر نکنید.

این حرکات را هر روز انجام دهید

خیلی مهم است که انجام برخی حرکات مربوط به لاغری موضعی را تبدیل به عادت روزانه تان بکنید. توصیه می کنیم هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید همانطور که به پشت دراز کشیده اید، عضلات شکمتان را منقبض کنید. پس از پنج ثانیه صبر، با نفس عمیق عضلات تان را شل کنید. هر قدر که وقت دارید و می توانید این حرکت را تکرار کنید.

حرکت دیگری که برای آب کردن چربی پهلوها موثر است، این است که به پهلو دراز بکشید، زانوهایتان را روی هم بگذارید و کمی جمع کنید؛ سپس بالاتنه را به آرامی از زمین جدا کنید و سپس به حالت اول بازگردید.

این حرکات را برای هر پهلو 25 تا 30 بار تکرار کنید؛ سپس در همان حالتی که به پهلو خوابیده اید، پاهایتان را دراز کنید و هر دو را با هم از زمین بلند کرده و پس از چند ثانیه به حالت اول بازگردید.

روی عضلات شکمتان کار کنید

زمانی که ورزش می کنید، عضلات شکم مانند تمام بخش های دیگر بدن درگیر می شوند. بهتر است برحسب میزان چربی های دور شکمتان از مربی تان کمک بگیرید و علاوه بر حرکاتی که در باشگاه انجام می دهید، چند حرکت مخصوص به خودتان را نیز یاد بگیرید و در هر فرصتی عضلات شکمتان را به کار بگیرید. زمانی که عضلات این بخش قوی باشد، کمک زیادی به انجام هرگونه حرکت ورزشی می کند و در نتیجه راحت تر می توانید چربی های دیگر مناطق بدنتان را بسوزانید.

8 ساعت خواب شبانه فراموش نشود

برای داشتن کمری باریک، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی نیز داشته باشید. بهداشت زندگی سالم با خواب خوب شروع می شود. توجه داشته باشید که کاهش ساعات خواب شبانه باعث افزایش اشتهایتان خواهد شد.

محققان معتقدند افرادی که در شبانه روز کمتر از 6 ساعت می خوابند، 50 درصد انسولین بیشتری تولید می کنند که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی هاست. توصیه می کنیم قبل از ساعت 11 بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید. شب ها از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می شوند بپرهیزید. شام را حداقل یک ساعت و نیم قبل از خوابتان میل کنید و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیت های آرامش بخش انجام دهید.

ورزش، به تنهایی کافی نیست

اگر تغذیه نامناسبی داشته باشید یا اینکه آدم پرخوری باشید، ورزش به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد. در واقع درست است که ورزش، راهی برای آب کردن چربی پهلوهاست اما کافی نیست. یادتان باشد داشتن تغذیه ای سالم مانند سرمایه گذاری طولانی مدت است. با مصرف مواد غذایی سالم انرژی لازم را دریافت می کنید و بدنتان از گزند بیماری ها دور می ماند؛ حتی اگر در خانواده تان همه چربی دور کمر دارند؛ یعنی این مورد برای شما ارثی است، باز هم باید مراقب تغذیه تان باشید.
 

 


یوگا به دردتان می خورد

انجام تمرینات بدنسازی یا یوگا باعث می شود که عضلاتتان تقویت و محکم شود. هر چه عضلات شکم و کمرتان قوی تر باشد، از ایجاد چربی های پهلو پیشگیری می شود و کمرتان باریکتر می شود؛ البته در حین ورزش باید حواستان به رژیم غذایی تان نیز باشد.

اگر به طور ثابت مواد غذایی چرب و قندی را در برنامه غذایی تان بگنجانید و مصرف آنها را محدود نکنید، تلاش تان بی نتیجه خواهد ماند. توجه داشته باشید اکثر مردم عضلات شکمی خوبی دارند که متاسفانه پوشیده از چربی است.

اگر می خواهید عضلاتتان را بیشتر به رخ بکشید، باید با تنظیم رژیم غذایی و ورزش، وزن تان را کاهش دهید و عضلات شکمی تان را تقویت کنید.

صبور باشید و تلاش کنید

احتمالا در اطرافتان افرادی هستند که لاغری موضعی را غیرممکن می دانند و معتقدند نمی توان چربی های دور کمر را نابود کرد. به باور این افراد، جراحی زیبایی تنها راه از بین بردن چربی های اضافی است. برای همین این روزها اکثر آقایان و خانم ها روش سریع را انتخاب می کنند و خیلی زود خود را به تیغ جراحی می سپارند؛ زیرا تصور می کنند سریع ترین و بهترین روش را انتخاب کرده اند؛ در حالی که باید بدانید با صبر و تلاش می توانید با روش های طبیعی و کم خطر، سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید و این چربی های اضافی را آب کنید.

برای رهایی از چربی های شکم و پهلوها تا می توانید ورزش هایی مانند دو، شنا یا دوچرخه سواری انجام دهید. با این ورزش ها می توانید چربی های کل بدنتان را آب کنید که چربی پهلوها و دور شکم نیز از این امر مستثنی نیستند.

ماساژ را دریابید

برای اینکه از شر شکم نفخ کرده خود خلاص شوید و چربی های دور کمر و پهلوهایتان آب شود، از روغن گیاهی ترخون استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که شکم و پهلوهایتان را با این روغن گیاه ماساژ دهید.
توصیه می کنیم 10 قطره روغن گیاهی ترخون را با 10 قطره روغن فندق مخلوط کنید و بعد از هر وعده غذای اصلی روی شکم و پهلوهایتان بمالید. پوستتان را به آرامی ماساژ بدهید تا روغن جذب آن شود.






تاریخ : دوشنبه 93/3/12 | 2:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نکاتی بسیار ساده برای رانندگی امن‌تر
 
اگرچه اتومبیل‌ها در طول زمان قابل اعتمادتر شده‌اند و کمتر نیاز به نگهداری دارند اما نیاز دارند که برخی نگهداری‌ها و یا قطعات فرسوده را تعویض کنیم تا هیچ وقت به اصطلاح ترمز نبریم و دچار حادثه نشویم. در اینجا 12 قدم ساده را ذکر می‌کنیم تا اتومبیل خود را امن‌تر کنید.

فشار لاستیک‌هایتان را چک کنید: گرچه اتومبیل‌ها دارای قطعات زیادی هستند اما چهار چرخ است که این وسایل نقلیه را به حرکت در می‌آورد و مدام با زمین در تماس است. پس فراموش نکنید که میزان فشار لاستیک‌های خود (حتی لاستیک یدکی) را چک کنید. این کار را وقتی که لاستیک‌ها سرد هستند انجام دهید.

]
 
روکش‌های لاستیکتان را چک کنید: لاستیک‌های فرسوده می‌تواند به عنوان یک خطر جدی برای سرنشینان خودروی شما به حساب آید. بخصوص اگر هوا بارانی باشد. پس میزان آج های لاستیک خود را همیشه چک کنید. AAA توصیه می‌کند وقتی میزان آج ماشین شما به یک چهارم خود رسید به فکر تعویض لاستیک‌های خود بیافتید.

alt
 
باطری خود را همیشه شارژ نگه دارید: سرما و گرمای شدید جاده می‌تواند روی کابل‌ها یا ترمینال‌های باطری شما تاثیر بگذارد. متاسفانه اکثر رانندگان به این فکر می‌کنند که باطری دارای قدرت است و تمام! در حالی که همیشه باید کابل‌ها و ترمینال باطری خود را چک کنید و بهترین زمان هم می‌تواند زمانی باشد که برای تعویض روغن خودرو به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید.

برنامه تعمیر و نگهداری خودرو را دنبال کنید: برنامه‌ای که همراه خودرو به شما داده می‌شود را دنبال کنید‌! تعویض روغن، آب ماشین، روغن ترمز و هیدرولیک و ... از این جمله مواردند که برخی از آنها را خود شما هم می‌توانید انجام دهد. اگر این کارها را بلد نیستید می‌توانید به یک تعمیرگاه مناسب مراجعه کنید.

alt
 
مطمئن شوید که برف پاک‌کن‌های شما بدرستی کار می‌کنند: مساله برف پاک‌کن‌ها وقتی مطرح می‌شود که با بارش باران یا برف مواجه می‌شوید. اگر تیغه‌های برف‌پاک‌کن شما آسیب دیده باشند قادر نخواهند بود بدرستی دید شما را باز کنند و این ممکن است خطرناک باشد. بهترین کار چک کردن ماهانه تیغه آنها و میزان ترک آنهاست و زمانی که تیغه ها سخت و خشک شده باشد نوبت تعویض آنهاست.

alt
 
مایع شیشه شور اتومبیل را بررسی کنید: گرچه برف‌پاک‌کن‌ها عامل مهمی هستند اما به تنهایی قادر به تمیز کردن شیشه‌ها نمی‌باشند. پس بهتر است همیشه مایع شیشه شور در مخزن داشته باشید. بهتر است میزان آن را ماهانه چک کنید. در فصول سرما از مایع‌هایی استفاده کنید که یخ نمی‌زنند. سوراخ های آب پاش خود را نیز تنظیم کنید تا آب را روی شیشه بپاشند نه پشت ماشین.
کمربند، شیلنگ و مایعات مکانیکی را چک کنید: اگر چه شما مکانیک خودرو نباشید اما می‌توانید شیلنگ‌ها و تسمه‌های ماشین را نگاهی بیاندازید که دچار شکستگی و یا ترک‌خوردگی هستند یا نه. همچنین میزان سطوح مناسب برای روغن موتور، روغن ترمز و روغن هیدرولیک را هم می‌توانید نگاه کنید. اگر متوجه عامل غیر عادی و یا نشت روغن شدید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

حمل کیت اضطراری کنار جاده‌ای: شاید با خود بگویید اگر اتومبیلم خراب شود با یک تعمیرکار تماس خواهم گرفت! اما اگر شارژ تلفن همراه شما تمام شده باشد چه؟ شاید شما نیاز به کیت اضطراری را بیهوده بدانید اما وجود آن خیال شما را راحت‌تر می‌کند. کیت اضطراری می‌تواند شامل‌: چراغ قوه با باطری اضافه ، کیت کمک‌های اولیه، آب آشامیدنی، تنقلات، کابل تقویت کننده و شب‌نما باشد.

از درستی نصب صندلی کودک اطمینان حاصل کنید: به گزارش AAA از هر چهار مورد استفاده از صندلی کودک سه مورد صندلی بطور نامناسب نصب شده است و این می‌تواند خطرناک باشد. پس بهتر است قبل از نصب راهنمای آن را بخوبی مطالعه کنید و از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
کمربند ایمنی را ببندید: یکی از مهمترین عوامل در رانندگی ایمن بستن کمربند ایمنی است هرچند که مسیر شما کوتاه باشد. به گزارش AAA کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو 45 درصد از آسیب های کشنده جلوگیری می‌کند و ریسک صدمات متوسط تا بحرانی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
مهار حیوانات خانگی: به گزارش وب سایت Bark Buckle Up سفر حیوانات خانگی با اتومبیل از سال 2005 به بعد 300 درصد افزایش داشته است. 98 درصد از سگها در ماشین‌ها بسته نمی‌شوند که این مورد نه تنها می تواند باعث حواس پرتی راننده شود بلکه می‌تواند به عنوان یک پرتابه خطرناک به حساب بیایند. به گزارش BBUیک سگ با وزن 60 پوند در یک ماشینی که با سرعت 35 مایل در ساعت حرکت می‌کند می تواند پرتابه ای 2700 پوندی باشد که صدمات جدی به راننده و یا سرنشینان وارد آورد.

رانندگی بدون عوامل حواس پرتی: عواملی چون گریه کودکان، مسافران پر حرف و تلفن همراه می‌تواند حواس شما را پرت کند. بنیاد AAA درمورد امنیت جاده‌ای به این عامل اشاره می‌کنند که دو ثانیه حواس پرتی می‌تواند ریسک تصادف را دو برابر کند. پس اگر مسافری همراه خود دارید از آنها بخواهید تا کارهایی چون جواب دادن به تلفن همراهتان و یا تعویض موج رادیو را به عهده بگیرند.





تاریخ : دوشنبه 93/3/12 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">