سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ضرب المثل های بروز شده ی ایرانی!


بیفستراگانوفه خالته، بخوری پاته نخوری پاته!

موش تو سوراخ نمی رفت ساید بای ساید به دمبش می بست!

آب در "آب سرد کن” و ما تشنه لبان می گردیم!

آب که سر بالا میره، قورباغه "هوی متال” میخونه!!!

پرادو سواری دولا دولا نمیشه!

نابرده رنج گنج میسر نمی شود — مزد آن گرفت جان برادر که کلاه برداری کرد

اسکانیا(scania) بیار باقالی بار کن!

گر صبر کنی ز قوره، لوپ لوپ سازی!

پاتو از پارکتت درازتر نکن!

هری پاتر آخرش خوشه!

قربون بند کیفتم، تا کارت سوخت داری رفیقتم!

گیرم پاپی تو بود فاضل — از فضل پاپی تو را چه حاصل

ندیدیم اورانیم ولی دیدیم دست مردم!

ادکلن آن است که خود ببوید — نه آنکه فروشنده بگوید

ماکرو ویو به ماکرو ویو می گه روت سیاه!

بزک نمیر بهار میاد آناناس با خیار درختی میاد!

یا منچستریه منچستری یا رُمیه رُمی(AS Rom)

سرش بوی پیتزا ی سبزیجات میده!!!

آنتی بیوتیک بعد از مرگ سهراب!






تاریخ : دوشنبه 92/3/13 | 8:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویـری زیبـا و دیـدنی با تکنیـک HDR







































































تاریخ : دوشنبه 92/3/13 | 8:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه ای از تصاویـر جـذاب و شگفت انگیـز



































































تاریخ : یکشنبه 92/3/12 | 12:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جمـلاتی الـهام بخـش برای زنـدگی

















































































تاریخ : یکشنبه 92/3/12 | 12:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قوانین نانوشته ازدواج

 ازدواج حساس ترین مرحله زندگی هر فردی است که همیشه باید از آن مراقبت کنید، به آن برسید و با دقت تمام مواظب باشید به بیراهه نرود. بیراهه‌های ازدواج گاهی بهانه‌های کوچکی هستند که روی هم تلنبار می‌شوند و رابطه شما و همسرتان را خراب می‌کنند.

این بهانه‌های ریز و درشت خیلی آرام و بی خبر به زندگی شما می‌خزند و می‌توانند ریشه‌های زندگی تان را سست کنند. برای این که زندگی همیشه شاد و گرمی داشته باشید، به این نکات توجه کنید:

 1ـ بگویید و بشنوید: اندیشه هایتان را هر روز با هم به اشتراک بگذارید و به زندگی یکدیگر هیجان بدهید. بسیاری از مشکلات زناشویی بخاطر ارتباط ضعیف است و گاهی همسر حتی مطمئن نیست که طرف مقابلش به حرف هایش توجه می‌کند یا نه. بنابراین در گفتگو توجه و علاقه تان را نشان بدهید و اظهار نظر کنید. این وظیفه هر دوی شماست که در گفتگو شرکت کنید و برای حرف‌های یکدیگر ارزش قایل شوید.

 2ـ بوسه سلام و خداحافظی: به آغوش گرفتن، بوسیدن و نگاه و کلام محبت آمیز راه‌هایی برای ارتباط سرزنده با همسرتان است. شاید بوسیدن و به آغوش گرفتن هر روزه قبل از رفتن به سر کار پیش پا افتاد به نظر بیاید، اما این چیزی است که تاثیر آن را در تمام طول روز احساس خواهید کرد. فقط بعد از تجربه این مساله است که اگر یک روز با بی توجهی از همسرتان جدا شوید اهمیت آن را به خوبی درک خواهید کرد.

 3ـ با هم خوش بگذرانید: راههای فعالیت‌های هیجان انگیز را پیدا کنید: پیاده روی، تماشای فیلم، باغچه بانی نمونه‌های ساده ای از سرگرمی‌های مشترک هستند. این فعالیت‌ها شناخت شما را از یکدیگر بیشتر می‌کند. شاید بعضی از این خوش گذرانی‌ها پوچ واحمقانه به نظر برسند اما آنها می‌توانند به شما یادآوری کنند که چقدر فعالیت‌های متفاوت وجود دارد که می‌توانید با هم از آن لذت ببرید.

 4ـ در زندگی کارهایی شخصی داشته باشید: تمام جنبه‌های زندگیتان را وابسته به همسرتان نکنید. سعی کنید در زندگی سرگرمی شخصی و دوستی جدا از همسرتان داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که شما شخصیتی مستقل از همسرتان را حفظ کنید و تنها با او تعریف نشوید. شما ممکن است آرزوها، انگیزه‌ها و علاقه‌هایی داشته باشید که بخواهید مستقل از همسرتان در مورد آنها وقت بگذرانید. این کار باعث می‌شود همزمان که زندگی مشترک تان پر عاطفه و پر از وابستگی عاطفی است، جدای از همسرتان نیز شخصی مستقل باشید.

 5ـ تصمیم‌های مهم زندگیتان را با هم بگیرید: تصمیم گیری‌های مالی، برنامه ریزی در مورد بچه‌دار شدن و یا کارهای مربوط به کودکتان را باید با برنامه ریزی پیش ببرید. همسرتان نباید حدس بزند که شما چه برنامه‌های مالی دارید و نباید طوری رفتار کنید که گویی همسرتان حقی برای اظهار نظر در این مورد ندارد. بعضی مواقع تصمیم گیری‌های اشتباه مالی باعث جدایی می‌شود. شما باید در این موارد با هم بحث کنید و با هم تصمیم بگیرید و در مورد تصمیمات اشتباه هر دو با هم مسئولیت آن را قبول کنید.

 6ـ دعواهای هدفمند: نباید تصور کنید دعوا اتفاقی بد است، جر و بحث و دعوا نیز اگر با هدف باشد می‌تواند نتایج مثبت باشد. شما باید بدانید تمام زوج‌ها با هم جر و بحث دارند، و دعوا کردن به خودی خود نشان دهنده مشکل در رابطه تان است. دو طرف باید به طور منطقی و عادلانه حد خود را در ایجاد یک درگیری بسنجد و سهم خود را در این مورد بپردازد. هیچگاه حق به جانب نباشید و جرئت معذرت خواهی داشته باشید. در آخر دعوا باید بتوانید با صراحت آنچه که باعث ناراحتی تان شده را بیان کنید و راه حل مطلوبش را پیدا کنید. این شفافیت می‌تواند باعث پیدا کردن راه حلی بینابینی بدون دلخوری شود و حتی به برنامه ریزی برای ایجاد رابطه ای بهتر و شادتر شود.

 7ـ برای ایجاد صمیمیت وقت بگذارید: یکی از راه‌های یادآوری جذابیت همسرتان برای خودتان و او و ایجاد صمیمیت از طریق رابطه جنسی است پس برای رابطه جنسی وقت بگذارید هر چند در شرایط اجتماعی امروزی این کار ساده نیست. به نیازهای یک دیگر توجه کنید و تنها به لذت بردن خود فکر نکنید. اما صمیمت تنها به معنای رابطه جنسی نیست، بوسیدن، نوشیدن یک چای در یک فضای عاشقانه، هدیه‌های عاشقانه همگی در ایجاد صمیمیت تاثیر دارند.

 8ـ خوبی‌های واقعی را ببینید:گاهی فقط برای جلب رضایت کسی که دوستش دارید از او تعریف می‌کنید. اما واقعا لازم نیست به این شیوه رفتار کنید. اگر همسرتان را در یک لباس خاص زیبا می‌بینید از او تعریف کنید. نیازی نیست از مدل کفشی که شما اصلا نمی‌پسندید هم تعریف کنید. در این مواقع اگر نمی‌خواهید درگیری پیش بیاید فقط سکوت کنید. همین موضوع درباره اظهار نظرها و عقاید شریک زندگیتان هم وجود دارد. اگر نظرات همسرتان را نمی‌پسندید مجبور نیستید آنها ر بپذیرید. به جای اینکار به دنبال مشترکاتتان باشید.

 9ـ در هر رابطه ای ارتباط موثر ضروری است:?ـ صبر کنید تا زمانی که هر دو آماده گفتگو هستید فرا برسد و از موضوعاتی حرف بزنید که در آن شرایط خاص ظرفیت شنیدنش را دارید. ?ـ با دقت گوش بدهید. گوش بدهید تا بهتر درک کنید. مطمئن شوید که حرف‌های همسرتان را به خوبی فهمیده اید و شرایطش را درک می‌کنید. ?ـ وقتی می‌خواهید حرف‌ها و باورهای خودتان را بگویید با «من» شروع کنید. سعی نکنید خواسته هایتان را با اجبار به همسرتان القا کنید.

 10ـ تفاوت‌های جنسیتی را بفهمید و تحسین کنید. زنان شبیه مردان نیستند و مردها ممکن است ظرافت‌های روحی زنان را به خوبی درک نکنند. برای اینکه در کنار همسرتان کامل شوید نیازی نیست که نیازهای همسرتان را دقیقا همانگونه که او احساس می‌کند درک کنید. سعی کنید از این تفاوت‌ها لذت ببرید. فقط کافی است کمی کنجکاو باشید. اگر کمی کنجکاوی داشته باشید از این تفاوت‌ها رنج نمی‌کشید بلکه تمام تلاشتان را می‌کنید تا شریک زندگیتان را بیشتر کشف کنید.

 11ـ رویکردهای هوشمندانه مالی:شما پول را برای چه می‌خواهید؟ بعضی‌ها پول بیشتر را برای احساس امنیت بیشتر میخواهند. بعضی‌ها پول را برای به دست آوردن ارزش و جایگاه خانوادگی و اجتماعی می‌خواهند. عده ای هم پول را برای رفاه می‌خواهند. با همسرتان حرف بزنید و رویکردتان را مشخص کنید و سعی کنید به تفاهم برسید. چون اگر دیدگاه‌های شما مشابه نباشند در رابطه دچار مشکل می‌شوید. آنهم به این دلیل که هدف‌های مالی متفاوتی دارید.

 12ـ یادتان باشد ازدواج یک بازی دو نفره است:روابط تان را بیش از اندازه گسترده نکنید. اجازه ندهید خانواده و دوستان در زندگی دو نفره شما وارد شوند. درست است که شما حمایت‌ها و ارتباط‌های بیرونی را می‌خواهید اما دوستانتان را آگاهانه و حداقلی انتخاب کنید. همچنین اجازه ندهید اینترنت شریک سوم زندگیتان شود. اجازه ندهید ارتباطات گسترده اجتماعی و مجازی زندگی زناشویی تان را تحت تاثیر قرار بدهند.

 13ـ از مشاوره ازدواج استفاده کنید:مشاوره را جدی بگیرید. به ویژه زمانی که مشکلاتتان هنوز گسترده و پیچیده نشده اند. راهکارهای یک متخصص می‌تواند بسیار به ارتباط شما و همسرتان کمک کند. هرچقدر زودتر برای حل مشکلاتتان اقدام کنید زندگی تان را از بحران‌های بعدی دورتر نگه می‌دارید.

 14ـ آرزوها، رویاها:از همسرتان بپرسید که چه چیزی از این رابطه می‌خواهد و چه رویایی برای زندگیش ساخته است. بسیار مهم است که انتظارات و آرزوهای شما تا حدودی با هم سازگار باشند. شما نمی‌توانید در زمین بایر دانه بکارید. هر زمان که انتظارات تان باهم سازگار نباشند، نتیجه نهایی آن جز درد چیزی نخواهد بود و مسیر تان را در زندگی از هم جدا می‌کند.

 15ـ سلامت و سبک زندگی:اگر شما فردی فعال هستید و به سلامتی تان توجه می‌کنید در کنار همسری که سرتاســــر زندگیش رخوت و بی تحرکی است بسیار رنج خواهید کشید. درباره این موضوع با هم گفتگو کنید و سعی کنید به یک تعادل برسید. همسرتان را تشویق کنید که به سلامتی اش توجه کند و ورزش کند. عادت‌های مشترک جدید بسازید و قوانین جدید وضع کنید. به این شیوه می‌توانید رابطه را مطلوب تر کنید و از زندگی در کنار هم لذت ببرید.

 16ـ پول و دارایی: پول یکی از موضوعات استرس زا در رابطه است و هیچ چیز دیگری به این اندازه باعث درگیری، اختلاف و استرس نمی‌شود. مشکلات مالی می‌تواند به احساسات و علاقه شما نسبت به شرایط زندگیتان لطمه بزند. اگر دچار مشکلات مالی هستید و این مسئله روی رابطه زناشوییتان اثر گذاشته است، خیلی سریع و جدی باید برای آینده مالی زندگیتان برنامه ریزی کنید. یک فهرست از مسایل مالی، نیازهای روزمره و برنامه‌های مالی آینده تان تهیه کنید و با هم درباره آن گفتگو کنید. اگر اختلاف نظر دارید می‌توانید از مشاور یا وکیل کمک بگیرید.

 17ـ همیشه وفادار باشید: هر وقت در موقعیتی قرار گرفتید که امکان خیانت به همسرتان وجود دارد به این فکر کنید که چه انتظار و توقعی از همسرتان در چنین شرایط مشابهی دارید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که زندگی با یک شخص خاص را تا آخر عمر کسل کننده می‌دانند و یا فردی متعهد و پایبند به ارزش‌های اخلاقی هستید؟ اگر عاشقانه همسرتان را دوست دارید و در کنار او شاد هستید، در برابر وسوسه‌های احتمالی قوی باشید.

 18ـ بچه: آیا درباره موضوعات خانوادگی و انتظارات آن با همسرتان جر و بحث کرده اید؟ بعضی‌ها فکر می‌کنند که بچه دار شدن برایشان بیهوده است و عده ای دوست دارند خانواده بزرگ داشته باشند. البته این تازه شروع بحث‌هایی از این جنس است. هرچقدر که شما بیشتر درباره این موضوع بحث کنید سوالات بیشتری برای هر دوی شما پیش می‌آید. کی می‌خواهید بچه دار شوید؟ آیا اصلا در مورد بچه دار شدن آماده اید یا باید این بحث را به بعد موکول کنید؟ اگر مشکلی در باردار شدن وجود داشته باشد می‌خواهید چه کار کنید؟ چگونه می‌خواهید با کودکتان رفتار کنید؟ نحوه تربیت تان چگونه است؟ آیا می‌خواهید با او با جدیت رفتار کنید یا بیشتر با او رابطه ای دوستانه ای داشته باشید؟ در مورد نحوه تحصیل او چه نظری دارید؟

 این قوانین ساده به نظر می‌آیند اما همه مشکلات از زمانی شروع می‌شوند که زن وشوهر اصول رابطه و قوانین ساده ازدواج را فراموش می‌کنند. از امروز بیشتر به رابطه تان فکر کنید. چه تغییراتی باید در آن ایجاد کنید؟چه باورهای غلطی داشته اید که باید آنها را کنار بگذارید؟اصول تازه را جایگزین روش‌های غلط قبلی کنید و شادی و لذت یک رابطه خوب را ببینید.






تاریخ : شنبه 92/3/11 | 1:28 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دنیـای شگفت انگیـز رنـگ ها به روایـت تصویـر







































































تاریخ : شنبه 92/3/11 | 12:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با ایـن تـست هـوش، IQ خـود را مشخـص کنیـد

تستی که در زیر مشاهده می کنید، شاید در عین حال که ساده ترین، بلکه تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی کیو باشد. برای انجام این تست باید پس از خواندن هر سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید و در نزد خودتان یادداشت کنید. در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در 10 میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.

1. بعضی از ماهها 30 روز دارند بعضی 31 روز چند ماه 29 روز دارد؟

2. اگر دکتر به شما 3 قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت 1 قرص بخور چقدر طول میکشد تا تمام قرصها خورده شود؟

3. من ساعت 8 شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که 9 صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

4. عدد 30 را به نیم تقسیم کنید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

6. اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن میکنید؟

7. فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک میشود این خرس چه رنگی است؟

8. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

10. اگر اتوبوسی را با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده کنید و 7 مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟


...

..

.

.

.

.


و امـــــــا پاسخ تست ها :


برای اینکه قبل از شروع تست، پاسخ ها شما را گمراه نکنند آنها را غیرقابل مشاهده کردیم. پس چنانچه به سوالات جواب دادید و الان آمادگی دارید برای مشاهده پاسخ تست ها کافیست قسمت زیر تصویر زیر را با ماوس سلکت کنید ...

1. تمام ماهها حداقل 29 روز را دارند.

2. یک ساعت (شما یک قرص را در ساعت 1 و دیگری را در ساعت 1/5 و بعدی را در ساعت 2 می خورید).

3. فقط یک ساعت. ساعت کوکی نمیتواند شب و روز را تشخیص دهد پس به اولین ساعت 9 که برسد زنگ میزند که ساعت همان 9 شب است.

4. حاصل 70 است (تقسیم بر نیم معادل ضرب در 2 است).

5. او 9 گوسفند خواهد داشت.

6. اول باید کبریت را روشن کرد.

7. سفید چون خانه ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

8. همان 2 سیب.

9. هیچ (حضرت نوح بود نه حضرت موسی)

10. خوب خودتونید دیگه (نام خودتان)


ارزیابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :

7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده






تاریخ : شنبه 92/3/11 | 10:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

12 رودخانه برجسته دنیا

با دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توانید بیشترین تمدن های بشری را کشف کنید. در طول قرن ها، این آبراهه ها منبع کشف های بزرگ، کشاورزی، سرمایه گذاری و حتی امپراطوری های بزرگ بوده اند. بدون شک نام این رودخانه ها را حداقل یکبار شنیده اید. در مدرسه با نام بعضی از این رودها آشنا شده ایم. این رودخانه ها نقش مهمی در بسیاری از داستانها، آهنگ ها و عقاید بشری داشته اند.

شاید جالب باشد بدانید حتی این روزها هم برای کشف مناطق جدید از نزدیک ترین رودخانه ها کمک می گیرند. این مسیرهای آبی همیشه روان رازهای بسیاری در خود نهفته دارند: از فرهنگ های محلی گرفته تا آشپزی و نوع زندگی آن منطقه.
ما در این مطلب 12 رودخانه برجسته دنیا را انتخاب کرده ایم که بد نیست در صورت امکان حداقل یکبار به آنها مسافرت کنید. این رودخانه ها تاثیرات شگرفی در تاریخ و زندگی نوع بشر داشته اند.


1. آمازون
بلندترین رودخانه در آمریکای جنوبی آمازون است که از 6 کشور، سه منطقه زمانی عبور می کند و 8014.5 کیلومتر طول دارد. این رودخانه با عمق 483 متری همچون دریا می ماند و بزرگ ترین منبع آب روان و تازه دنیا به شمار می رود که حدود یک‌پنجم آب های روان دنیا را در خود دارد. آمازون بزرگ ترین تنوع زیستی گیاهی و جانوری را نیز در خود دارد.

 

 کاشف اسپانیایی  به نام فرانسیسکو دورلانا نخستین فردی بود که در طول این رودخانه عظیم در دهه 1540 میلادی قایق رانی کرد تا سرزمین دارچین را پیدا کند. اما در عوض او مزرعه لاک پشت ها، مناطق قابل سکونت با کانال های آب پیچیده و زنان جنگجویی را پیدا کرد که نام آمازون از آنها گرفته شده است. آمازون در لغت به معنای «شیرزن» نیز هست و در اسطوره های یونانی به قومى‌ از زنان‌ افسانه‌اى و جنگجو اطلاق می شده است.


2. می‌سی‌سی‌پی
می‌سی‌سی‌پی دومین رودخانه بلند دنیا است. این رودخانه حدود 1.93 میلیون کیلومتر مربع را تحت پوشش خود دارد. بعلاوه اینکه از 33 ایالت آمریکا و دو استان کانادا نیز رودهای فرعی دیگری به آن می ریزند. بستر این رودخانه حدود 5 هزار سال است که محل زندگی انسان ها است. در طول تاریخ جنگ های داخلی بسیاری در کنار این رودخانه رخ داده است. کاشفان، تاجران و ساکنین در اقصا نقاط بستر این رودخانه با هم درگیر بوده اند تا اینکه شکل کنونی آمریکا را شکل داده اند.

 

   3. نیل

مصر در قلب دورافتاده ترین بیابان جهان – صحرای بزرگ آفریقا -  نشسته است. رود نیل حدود 6800 کیلومتر طول دارد و بیابان اطراف خود را به بادیه و محلی برای زندگی تبدیل کرده است. مصری ها به لطف رود نیل کشاورزی بسیار خوبی دارند و از همین طریق کسب درآمد می کنند. آنها در طول تاریخ با استفاده از آب های رود نیل انواع روستاها، معابد، اهرام گیزا را در بستر این رودخانه ساخته اند. در سال 3100 پیش از میلاد مسیح، دره نیل و دلتا نخستین ایالت ملی بزرگ جهان به شمار می رفتند. در حال حاضر نیز مصر همچنان یکی از مهم ترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می رود.

 

   4. یانگتزِه  (Yangtze)

طولانی ترین رودخانه قاره آسیا از فلات تبت آغاز می شود و تا دریای چین جنوبی ادامه دارد. این رودخانه در مسیر خود بیش از 700 رود فرعی را تغذیه می کند. این رودخانه هزاران سال است که انسان ها را در اطراف خود جمع کرده است و از آن به عنوان شاهراه استفاده می کنند. این رودخانه بزرگراه اصلی بین چین غربی و شرقی است. قصرهای امپراطور، شهرهای کنار کانال ها و معابد متعددی در بستر این رودخانه قرار دارند.

 

   5. گَنگ (Ganges)

رودخانه گنگ حدود 2506 کیلومتر طول دارد و از غار یخی هیمالیا آغاز می شود و از دل هند شمالی به سمت شرق حرکت می کند و به خلیج بِنگال می رسد. آب این رودخانه برای مزارع، صنایع، انرژی، حمل و نقل، تامین آب شرب، حمام و حتی جشن های مذهبی همچون غسل یا ریختن پودر اجساد سوزانده شده استفاده می شود. هیندوها و مذهبی های هندی این رودخانه را نوعی خداوندگار می دانند و در ساحل آن انواع معابد مذهبی، گات های خاکسپاری، عبادت گاه یوگا و شهرهای مقدس همچون الله آباد و واراناسی ساخته اند.

 

   6. مکونگ (Mekong)

یازدهمین رودخانه بلند دنیا حدود 4828 کیلومتر را از میان زمین های برنج، پرورش ماهی و باغستان های چین، برمه، لائو، تایلند، کامبوج و ویتنام طی می کند. دلتای این رودخانه محلی برای جنگ های بیشمار همچون جنگ ویتنام و هندوچین بوده است. امروزه رودخانه آرام 24140 کیلومتر مربعی مکونگ محلی برای تجارت و حمل و نقل است.

 

   7. دانوب (Danube)

از اوایل قرن هفتم میلادی، رود دانوب محلی برای تجارت بوده است. در آن زمان سربازهای مصری تجارت پررونقی در آن داشتهاند. پیش از آن نیز رومی ها این رود را مرز میان امپراطوری خود و شهرهایی همچون وین، بوداپست و بلگراد می دانستند تا از حمله بربرها در امان باشند. این رودخانه که بستر تجارت در قرون وسطی بوده است را باید مسوول پدید آمدن دو امپراطوری بزرگ اتریش و مجارستان نیز دانست. دانوب از جنگل سیاه آلمان شروع می شود و از طریق اتریش، اسلوواکی، مجارستان، کروات، صربستان، رومانی و بلغارستان به دریای سیاه می ریزد.

  

  8. کلمبیا (Columbia)

رودخانه کلمبیا 1931 کیلومتر را از راکی کانادا تا اقیانوس آرام در ارگان طی می کند. امروزه رود کلمبیا با بلندی 497 کیلومتر، واشنگتن و ارگان را از هم جدا می کند.

 

   9. راین (Rhine)

راین را به دلیل صخره های رویایی، قلعه های گمراه کننده، رودهای روان از کوه های سوئیس از راه آلمان غربی به سمت دریای شمال، گاهی با نام «راین قهرمان» نیز می خوانند. بخش مرکزی رود راین همیشه مورد جنگ های مختلفی بوده است و از زمان رومی ها به عنوان مرز شناخته می شود. جولیوس سزار در سال 53 پیش از میلاد مسیح عرض این رودخانه را خودش طی کرده است. امروزه این رود برای مناظر طبیعی فوق العاده زیبایی که دارد به یکی از زیباترین مناطق گردشگری دنیا تبدیل شده است.

 

   10. ارونوکو (Orinoco)

رود اورونوکو حدود 2092 کیلومتر طول دارد. این رود نخستین بار در سال 1498 میلادی توسط کریستف کلمب ثبت شد اما سرچشمه آن تا سال 1951 میلادی پیدا نشده بود. این رود در حال حاضر میان ونزوئلا و کلمبیا قرار دارد و دلتای رودخانه حدود دو هکتار مساحت دارد. این رودخانه محل زندگی بیش از یکهزار گونه مختلف پرندگان و انواع ماهی های بزرگ است. از جمله باید به گربه ماهی 90 کیلوگرمی اشاره کرد.

 

   11. ولگا (Volga)

بلندترین رودخانه اروپا مسیر آبی روسیه است. ولگا از قرون وسطی مرکز تجارت روی آب بوده است. بستر این رودخانه مورد تهاجم مغول ها، قزاق ها، کشاورزان یاغی و تظاهرکننده های ضد پوتین قرار گرفته است. این رود که با نام «مادر ولگا» در روسیه شهرت دارد، روسیه را به سمت شرق کشانده است.

 

   12. رود تمز (Thames)

شواهد تاریخی نشان می دهد انسان ها از 400 هزار سال پیش در سواحل این رودخانه عبور و مرور داشته اند. رومی ها قابل سکونت بودن این ساحل را کشف کرده بودند. شاید رود تمز خیلی طولانی و بلند نباشد اما قدرتمند و با ارزش است. در حقیقت باید گفت تمز 354 کیلومتری تاثیر بسیار زیادی بر جهان داشته است: امپراطوری انگلستان با کشتی هایی که روی این رودخانه حرکت می کردند کشف شده است. در سال 1589 میلادی، «سِر والتر رالی» دنیای جدید خود را در کنار این رودخانه بنا نهاد. در دهه 1700 میلادی، لندن دروازه تجارت دنیا به شمار می رفت و همه کشتی ها روی رودخانه تمز رفت و آمد می کردند. امروزه تمز با 44 سد، قصرهای سلطنتی متعدد، روستاهای انگلیسی متعدد، دو شهرک دانشگاهی مشهور و لندن یکی از آرام ترین رودهای جهان است.






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

بردن اتومبیل به کارواش، یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن آن است. کافی است دست به جیب شوید، قبض بگیرید و نیم‌ ساعتی منتظر بمانید ...
بعد از نیم ساعت، ماشینی براق و درخشان تحویل می‌گیرید و حداقل 2 هفته‌ای از تمیزی آن لذت می‌برید اما این لذت خوشایند، همیشگی نیست. کافی است هوا کمی تغییر کند تا صبح روز بعد از کارواش، اتومبیلی پر از لک داشته باشید و آن درخشندگی از دست برود بنابراین بهترین روش برای تمیزی اتومبیل، شستشوی بدنه آن در روزهای تعطیل و بدون رفتن به کارواش است. شستشویی که اگر رازهای آن ‌را بدانید، همیشه و همواره، ماشینی تمیز و درخشان خواهید داشت.
 

_ نرم‌کننده مو، تمیزکننده‌ای بی‌نظیر است
به جای شوینده‌های مخصوص، نرم‌کننده مو را تجربه کنید تا مدت‌های زیادی اتومبیل برق بزند و شما را از شستشوی مداوم اتومبیل خلاص کند. 
 

_ بعد از باران، لاستیک‌ها و پوشش‌های اطراف شیشه‌های اتومبیل، کثیف و پرلک‌ می‌شوند. این لک‌ها را با نوشابه بشویید
مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک‌ها بکشید، حواستان باشد که نوشابه روی بدنه ماشین نریزد چون رنگ آن را از بین می‌برد. نتیجه، بی‌نظیر است و لاستیک‌های حاشیه شیشه‌ها برق می‌زنند. 
 

_ مخزن شیشه‌شور اتومبیل را با مخلوطی از الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا موقع باران، شیشه‌ها گلی و پرلک نشوند
4 پیمانه الکل و 2 قاشق چایخوری مایع ‌ظرفشویی ترکیب ایده‌آلی است. 
 


_ چراغ‌های اتومبیل را با مایع شیشه‌شور بشویید تا وقتی در شب چراغ‌های ماشین را روشن می‌کنید، نوری شفاف از آن بتابد. 
 

_ شیشه‌های اتومبیل را با دستمال‌های مرطوب آرایشی تمیز کنید. نتیجه بی‌نظیر و باور نکردنی است که به دست آوردن همچین تمیزی، آنقدر ساده باشد. 
 

_ پنبه‌هایی که این روزها برای پاک‌کردن آرایش در بازار وجود دارد، یکی از بهترین وسایل تمیز کردن شیشه اتومبیل است. 
 


_ شما نمی‌توانید باران‌ ناگهانی را پیش‌بینی کنید. یک‌چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه‌دارید. به محض بارش باران و لک شدن شیشه‌های ماشین، محتوی این بطری را روی شیشه‌ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید. 
 

_ یک‌چهارم پیمانه جوش‌شیرین را با یک‌چهارم پیمانه مایع ظرفشویی در گالن یک لیتری بریزید و در مقدار متناسبی آب حل کنید. در گالن را ببندید. وقتی زمان شستشوی اتومبیل رسید، گالن را خوب تکان دهید و به آن 2 لیتر آب اضافه کنید. اتومبیل?تان را با این محلول بشویید و از درخشندگی بدنه‌اش لذت ببرید. 
 

_ گاهی دوده‌ها، روغن‌های چرب که از رفت و آمد به پمپ‌بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل مانده، لکه‌های چرب و پرزحمتی را می‌سازند. این لکه‌ها معمولا خشک نمی‌شوند اما پاک کردن آنها با یک دستمال خشک هم راه‌حل خوبی نیست، چون آثارشان باقی می‌ماند و به مرور رنگ بدنه را کدر می‌کنند بنابراین با یک دستمال لکه را پاک کنید و بعد با آب و صابون آن‌ را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود. 
 

_ اتومبیل را در روزهای گرم بشویید تا سریع خشک شود و لکه‌های آب روی بدنه‌اش نماند. کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که هنوز موتور ماشین داغ است، شستشو را شروع کنید. 
 

_ کیسه‌های زباله‌ مخصوص اتومبیلی در بازار وجود دارد که با نواری به دنده وصل می‌شوند. مهم‌ترین خاصیت شان این است که آشغال‌ها را در آنها می‌ریزید ظاهر اتومبیل با برگه‌های کاغذ، دستمال کاغذی و... کثیف نمی‌شود. 
 

_ دانه‌های قهوه آسیاب نشده را در یک توری بریزید و روی دانه‌ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید. ترکیب عطر قهوه و عطر محبوب خودتان، بهترین بوگیر برای ماشین است. اگر عطرتان روغنی باشد، نتیجه بهتری می‌گیرید.

 






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">