سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جملات قصار بزرگان

 خویشتن و مردم را هنگامی می شناسی ، که تنها شوی . اُرد بزرگ

 از ابرانسان است که انسان های برتر دلگرمی و شجاعت می گیرند . فردریش نیچه

 غذایی را بخور که می پسندی ,لباسی را پبوش که مردم می پسندند. ادیبان

 اول اندیشه، وانگهی گفتار . لائوسته

 اولین درسی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند، صداقت است. شوپنهاور

 اگر سخن چون نقره است، خاموشی چون زر پربهاست. لقمان

 در پشت هیچ در بسته ای ننشینید تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید و اگر نیافتید همان در را بشکنید . اُرد بزرگ

 ازدواج چیزی جز یک دوستی که به تصویب پلیس رسیده است نیست . سارا برنار

 هیچ گاه برای آغاز دیر نیست ، همین بس که به خود بگویم این بار کار نا تمام را پایان می دهم . اُرد بزرگ

 آن که به خداوند پاک و مهربان بیش از دگران امید و بیم بسته است ، بیش از همه در خور ستایش است . بزرگمهر

 انسان! خودت به یاری خود برخیز! . بتهوون

 اگر به عمق اعتقادات نفوذ کنیم، درخواهیم یافت که تمام ارزش ها بی پایه و عقل ناتوان است. هر اعتقاد به صحت و درستی هر چیز ضرورتاً نادرست است. چون جهان حقیقی وجود ندارد. والاترین ارزش‌ها خودشان را نابود می‌کنند و هدفی در کار نیست، چرا که هیچ وقت پاسخی نمی یابند . فردریش نیچه

 این کودکان فرزندان شما نی اند ، آنان پسران و دختران اشتیاق حیاتند و هم از برای او .از شما گذر کنند و به دنیا سفر کنند ، لیکن از شما نیایند . همراهی تان کنند ، اما از شما نباشند. جبران خلیل جبران

 گاهی بی رنگی از هر رنگی زیباتر و مفیدتر است. شاتو بریان

 هرگز به کودکانتان نگویید پیشه آینده اش چه باشد همواره به او ادب و ستایش به دیگران را آموزش دهید چون با داشتن این ویژگیها همیشه او نگار مردم و شما در نیکبختی خواهید بود و اگر اینگونه نباشد هیچ پیشه ای نمی تواند به او و شما بزرگواری بخشد . اُرد بزرگ

 من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد ، زیرا فقط در این صورت است که هرچه پیرتر شدم در نظر شوهرم عزیزتر خواهم بود . آگاتا کریستین

 ارزش هر کس به قدر خرد اوست . بزرگمهر

 وقایع خوش زندگی مثل درختان سبز و خرمی است که وقتیکه از دور نظاره شان می کنیم خیلی زیبا به نظر می رسند ولی به مجرد آنکه نزدیکشان شده و در داخلشان می رویم زیبائیشان هم از بین می رود ، شما در این موقع نمی توانید بفهمید زیبائیش به کجا رفته ، آنچه می بینید چند درخت خواهد بود و بس. شوپنهاور

 گریه چرا ؟ فتح را آرزو کنید. استفن گرین

 داروهای تلخ را با روپوش شیرین می پوشانیم چرا حقیقت و اخلاق را نیز با لباسهای زیبا نپوشانیم ؟ . شامفورت

 اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن . اُرد بزرگ

 از فلاسفه می خواهم که به دنبال حقیقت نروند چون حقیقت نیاز به پشتیبان ندارد . فردریش نیچه

 اراده ی مرد عامل خوشبختی اوست. شچدرین

 آنکس بر خویشتن نگهبان دارد که برای رسیدن به هوس و آرزوهای کوچک قدر نیکخویی و جوانمردی را نشکند ، و اگر فزونی و کامیابی بد روزگار را دید تن به پستی و زبونی نسپارد. بزرگمهر

 بهترین لحظات زندگی من لحظاتی بود که در خواب گذراندم. بتهوون

 خوارترین کارفرما کسی است که با ندادن و یا کم کردن دستمزد زیر دست فرمانروایی می کند . اُرد بزرگ

 چرخهای سنگین و زنگ زد? زندگی با دستهای نامرئی امید می چرخد . ناصرالدّین صلب الزمانی

 اگر مشکلی داری، به دلیل طرز فکر توست و تنها راهی که می توانی مشکلات را برای همیشه حل کنی، این است که طرز فکرت را تغییر دهی. وین دایر

 فرودستان ، در بهترین هنگامه هم ، بهانه های فراوان ، برای انجام ندادن کار های خویش دارند . اُرد بزرگ

 طلوع و غروب عشق ، خود را به وسیل? درد تنهایی و جدایی محسوس می سازد . لابرویر

 در زندگی ثروت حقیقی مهربانی است ، و بینوایی حقیقی خودخواهی . وینه

 همیشه بین خود و همسرت بازه ای را نگاهدار تا به خواری گرفتار نشوی . اُرد بزرگ

 از آنچه باعظمت است یا باید هیچ نگفت یا با عظمت سخن گفت و با عظمت سخن گفتن یعنی به دور از آرایش وآلایش . فردریش نیچه

 میان گام نخست و آرمان بازه ای نیست ، آنچه داریم اندازه نبروی کنونی ماست . اُرد بزرگ

 عشق همیشگی است این ما هستیم که ناپایداریم ،عشق متعهد است مردم عهد شکن، عشق همیشه قابل اعتماد است اما مردم نیستند. لئوبوسکالیا

 چشمه ساری که خود را در اعماق درون شما پنهان ساخته است ، روزی قد خواهد کشید و فوران خواهد کرد و با ترنم و نغمه راه دریا را درپیش خواهد گرفت . جبران خلیل جبران

 به من بگو قبل از آمدن به این دنیا کجا بودی؟ تا بگویم بعد از مرگ کجا می‌روی . شوپنهاور

 هیچ گاه از داشتن دشمن نترس ، از انجام ندادن درست آرمان های خویش بترس . اُرد بزرگ






تاریخ : دوشنبه 92/3/20 | 2:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک هتـل کامـلا سبـز اما لـوکس در سنـگاپور

به تازگی در سنگاپور هتل پارک رویال به بهره برداری رسیده است. این هتل که یک ساختمان کاملا سبز نام گرفته، شاهکاری دیگر از شرکت WOHA است که با گیاهان بکار گرفته در این هتل و بالطبع، مصرف پایین انرژی آن مدعی سبز بودن آن است. در این هتل بیش از 15 هزار متر مربع فضای سبز بکار رفته است. یک باغ مخصوص گیاهان جنگل های بارانی دارد و سبزیجات هتل از همین باغ ها تامین میشود. در بیشتر بخش های این هتل از انرژی خورشیدی استفاده میگردد و برای روشنایی آن تا حد امکان از نور بیرون استفاده میشود. به همین دلیل مصرف انرژی کل این هتل به شدت کم شده است. با همه اینها ظاهری مدرن و زیبا یکی از خصوصیات انکار نشدنی این هتل لوکس به شمار می آید.

















































تاریخ : دوشنبه 92/3/20 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه ای از تصاویـر جـذاب و شگفت انگیـز










































































تاریخ : یکشنبه 92/3/19 | 9:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همیشه ایمنی نمی تواند از وسایل قیمتی شما محافظت کند ولی در برخی از مواقع کمی هوش و خلاقیت می تواند کمک به سزایی در حفظ وسایل گران قیمت داشته باشد. در این مطلب نگاهی داریم به 9 گاوصندوق خلاقانه که این روزها در بازارهای جهانی وجود دارند.

گاو صندوق پریز برق
 

این پریز برق کاربرد عملیاتی ندارد و تنها می توان از آن به عنوان یک گاو صندوق کوچک برای نگه داری از وسایل قیمتی استفاده کرد. اندازه کوچک آن و همچنین قرار داشتن این پریز در سطح پایین از جمله دلایل ایمنی آن است.

قوطی چیپس امن

 

این جعبه های چیپس شاید به نظر بسیار ساده باشند اما توسط کارخانه درست شده اند و لایه های مقاوم تری در بدنه آن ها به کار رفته است. این قوطی ها بهترین مکان برای مخفی کردن وسایل قیمتی هستند چرا که چند عدد چیپس هم در داخل آن وجود دارد تا کاملا واقعی جلوه دهد.

گاوصندوق داخل شانه سر
 

این شانه تمام کارایی های یک شانه معمولی را دارد و البته دارای امکانات خاص دیگری نیز هست. در پوش بالایی آن از جای خود خارج می شود و می توانید وسایل قیمتی خود را در آن بگذارید. قسمت دندانه های این شانه قابل چرخش است و می توانید به کمک آن رمزی برای درپوش شانه بگذارید.
 
نگهداری اشیا در قوطی کنسرو

یکی از صندوق های مخفی که می توانیم از آن نام ببریم نمونه های مختلف قوطی های کنسرو است که شاید به نظر خیلی ساده برسند و حتی کاملا پلمپ باشند اما در قسمت انتهایی آن ها درب مخفی وجود دارد که هر کسی شاید از آن خبر نداشته باشد.
تیشرت های امنیتی
 
یکی از مکان های قایم کردن وسایل می تواند در کمد لباس ها باشد اما اگر در کمد لباس ها یک تی شرت امنیتی داشته باشید محل قرار گرفتن پول های شما بسیار امن تر نیز می شود. این تیشرت ها دارای دو جداره مختلف هستند در بین این لایه ها تعداد بسیار زیادی جیب و کیف تعبیه شده است.
گاوصندوق کاهویی


مواد غذایی که به صورت های خاصی درست شده اند نیز می توانند مکان های خوبی برای مخفی کردن وسایل قیمتی باشند. به تازگی یک شرکت امنیتی کاهوهایی را درست کرده است که ظاهری بسیار طبیعی دارند اما باطن آن ها محلی است برای قرار گرفتن وسایل قیمتی.
گاو صندوق های نوشابه ای
قوطی های نوشابه نیز می توانند یکی از مکان های بسیار عالی برای مخفی کردن وسایل قیمتی باشند. این نوشابه ها از جنس های خاصی ساخته شده اند که البته بسیار شبیه به قوطی های واقعی هستند اما آن ها را می توانید با وسایل قیمتی پر کنید و سپس در یخچال بگذارید. دیگر هیچ کس به ان دسترسی ندارد.
گاوصندوق شمعی

یکی از تازه ترین ایده ها برای ایجاد یک صندوق نامحسوس استفاده از شمع است. شمع های متفاوت را میتوان در قالب های خاصی درست کرد که تنها دور آن بسوزد و باطن ان محلی باشد برای نگه داری از مهمترین وسایل قیمتی شما چرا که کمتر کسی به یک شمع دقت می کند.
نان یا گاو صندوق؟
شاید بهترین و هوشندانه ترین ایده برای گاوصندوق را بتوان استفاده از نان دانست. این گاو صندوق از نان واقعی درست شده است اما مواد آن به گونه ای انتخاب شده است که برای مدت زیادی دوام آورند. داخل این نان ها محل های امنی برای نگه داری از وسایل قیمتی تعبیه شده است.






تاریخ : یکشنبه 92/3/19 | 11:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 احساس درد حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود.

احساس درد نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن است.

بعضی از مواد غذایی را که برای تسکین دردهای مختلف به کار می رود عبارتند از:

 

گرفتگی عضله پا- آب گوجه فرنگی: نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر 5 نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض 10 روز کاهش می یابد.

 

درد سینه- دانه کتان: نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، افزودن 3 قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض 12 هفته درد سینه زنان را کاهش می دهد. محققان معتقدند، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می کند، می شود.

 

آفت یا زخم دهان- عسل: روزی 4 بار کمی عسل طبیعی را روی آفت یا زخم ها بمالید تا از بین برود. استفاده از عسل روند درمان آفت را 43 درصد سرعت می بخشد. محققان می گویند: آنزیم های طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب را از بین می برد؛ با ویروس های مهاجم مقابله می کند و التیام بافت های آسیب دیده را سرعت می بخشد.

 

سینوزیت- ترب کوهی: سینوزیت که بسیار شایع است علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشانی و صورت باعث می شود بیمار احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشد. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به حفره های سینوزیت ها را تقویت می کند، سینوزیت های گرفته را باز می کند و عفونت های سینوزیت را نسبت به اسپری های رفع احتقان سریع تر درمان می کند.

 

دردمفصل- آب: درد پا، زانو، شانه و... را با مصرف روزی 8 لیوان آب در عرض یک هفته برطرف کنید. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروف است که از قسمت انتهای استخوان و مفصل ها محافظت می کند، مایعات موجود در بدن ودیسک های نرم در ستون فقرات را نرم و روان می کند.

 

کمردرد- انگور: نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت های آسیب دیده کمر را بهبود می بخشد.بنابراین مصرف این میوه برای بهبود جریان خون و درمان بافت های آسیب دیده کمر لازم است.

 

درد عضله- نعناع: 3 بار در هفته، در وان آب حاوی 10 قطره روغن نعناع قرار بگیرید . آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع به طور طبیعی عصب را آرام خواهد کرد. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد 25 درصد بیشتر از داروهای شیمیایی است.

 

ناراحتی گوارشی- آناناس: مصرف روزی یک پیمانه آناناس تازه، نفخ های دردناک را در عرض 72 ساعت کاهش می دهد. آناناس سرشار از آنزیمی است که با کمک به سیستم گوارشی پروتئین های دردزا در معده و روده کوچک را سریع تر می شکند.

 

دردپا- نمک: برای رفع درد ناخن های فرورفته در گوشت انگشت، به طور منظم پا را در آب ولرم حاوی نمک خیس کنید تا عفونت و درد در عرض 4 روز برطرف شود. به گفته محققان دانشگاه نمک به طور طبیعی التهاب را از بین می برد، خاصیت ضدباکتریایی آن نیز به سرعت میکروب هایی را که باعث ورم می شود از بین می رود. کافی است در هر یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری نمک اضافه کنید و روزی 2 بار به مدت 20 دقیقه پا را خیس کنید تا عفونت از بین برود.

 

درد مزمن- زردچوبه: نتایج بررسی ها نشان می دهد، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد 3 برابر موثرتر است. زردچوبه 50 درصد از درد بیماران آرتریت را کاهش می دهد.کورکومین ، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمون های دردزا را متوقف می کند. کافی است روزی یک چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید.

 

علایم قاعدگی-ماست: 80 درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی مبتلا می شوند، زیرا سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به طور طبیعی هر ماه رخ می دهد، حساس است. اما با مصرف روزی 2 پیمانه ماست این علایم 48 درصد کاهش پیدا می کند. به گفته محققان ماست غنی از کلسیم است که به طور طبیعی سیستم عصبی را آرام می کند و مانع از بروز علایم دردناک می شود.

 

ناراحتی معده- ماهی: سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده را با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنید. نتایج بررسی ها نشان می دهد اسیدهای چرب موجود در ماهی به نام های «DHA» و «EPA» ، به طور چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می کند. در برخی موارد همانند داروها به فرد تسکین می بخشد.
«DHA» و «EPA»ضد التهابی قوی، طبیعی و بدون عارضه است که به طور موثر عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

 

گوش درد- سیر: محققان معتقدند ، مواد فعال در سیر به طور طبیعی باکتری های دردزا را از بین می برد.برای تهیه روغن سیر، 3 حبه سیر را در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت 2 دقیقه به آرامی بپزید، صاف کنید. این روغن به مدت 2 هفته قابل نگه داری در یخچال است.

 

درد مفصل و سردرد- گیلاس: نتایج بررسی ها نشان می دهد از هر 4 زن حداقل یک نفر به درد آرتریت، نقرس و سردردهای مزمن مبتلاست.
آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس می دهد خاصیت ضدالتهابی دارد و 10 برابر از آسپرین قوی تر است. آنتوسیانین، آنزیم های ایجادکننده التهاب در بافت ها را متوقف می کند و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شود.مصرف روزی 20 گیلاس(تازه، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد، توصیه می شود.

 

سوزش سردل- سرکه سیب: قبل از هر وعده غذایی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط شده در یک لیوان آب بخورید تا در عرض کمتر از 24 ساعت، سوزش سردل فروکش کند. سرکه سیب سرشار از اسیدهای تارتاریک و مالیک است که هضم کننده قوی محسوب می شود. این اسیدها به شکستن چربی ها و پروتئین ها کمک می کند تا قبل از راه پیدا کردن ماده غذایی به مری و ایجاد سوزش سردل، معده به سرعت خالی شود.

 

درد عضله- زنجبیل: ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در عرض 2 ماه تا 63 درصد کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل یک قاشق مرباخوری خشک یا 2 قاشق مرباخوری زنجبیل تازه برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می شود.






تاریخ : یکشنبه 92/3/19 | 10:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سازنده ترین کلمه (   گذشت  ) است،آن را تمرین کن.

 پرمعنی ترین کلمه (  ما  ) است،آن را به کار بر.

 عمیق ترین کلمه (  عشق   ) است،به آن ارج بده.

 بی رحم ترین کلمه (  تنفـر  ) است،با آن بازی نکن.

 خودخواهانه ترین کلمه ( من  ) است،از آن حذر کن.

 نا پایدارترین کلمه (  خشـم  ) است،آن را فرو بر.

بازدارنده ترین کلمه (   ترس   ) است،با آن مقابله کن.

با نشاط ترین کلمه (   کار  ) است،به آن بپرداز.

 پوچ ترین کلمه(  طمـع  ) است،آن را بکش.

سازنده ترین کلمه (  صبـر   ) است،برای داشتنش دعاکن .

 






تاریخ : یکشنبه 92/3/19 | 10:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مناظـر دهگانـه خارق العـاده در جـهان

جهان طبیعت، دنیایی از شگفتی هاست. در هر کجای آن که بنگرید میتوانید نمودی از این شگفتی ها را مشاهده کنید. از درختان سرسبز جنگل گرفته تا کوه های عظیم و دریای بیکران، همه و همه تنها یک مفهوم را میرسانند و آن قدرت نامحدود و بی انتهای الهی است.

حال اگر همین درختان سرسبز به شکل خارق العاده ای چون سنگ یا کوه ها به شکل شکلات و یا آب ها به رنگ قرمز درآیند، به نظرتان مناظر ایجاد شده چگونه خواهند شد؟ قطعا چندین برابر شگفت انگیزتر و زیباتر از گذشته...

هم اکنون میتوانید در ادامه ایمیل 10 نمونه از این مناظر خارق العاده جهان را به همراه عکس و توضیحات مشاهده کنید. این مناظر از کشورهای فیلیپین، نیوزلند، ترکمنستان، استرالیا، چین، ترکیه، اسپانیا، اتیوپی، آمریکا و یمن انتخاب شده اند.

10. تپه های شکلاتی فیلیپین (chocolate hills)

تپه های مخروطی شکل فیلیپین که در منطقه مرکزی Visayas و به طور دقیق تر در ایالت بُهُل واقع شده اند، یکی از عجیب ترین مناظر دیدنی جهان هستند که تا دهه ها ذهن زمینشناسان را به خود مشغول کرده بودند. این تپه ها که تعدادشان به بیش از 1,770 عدد هم میرسد، در واقع از جنس شکلات نیستند، ولی به دلیل نوع درختان و گیاهانی که آنها را پوشانده اند، در فصل های کم باران سال به شکل قهوه ای در می آیند و همین امر علت نامگذاری آنها بوده است. این تپه ها در منطقه ای به مساحت 50 کیلومتر مربع گسترده شده اند.

تپه های شکلاتی در لیست آثار ملی کشور فیلیپین مقام سوم را در دست دارند، و یکی از جاذبه ای گردشگری اصلی این کشور به شمار میروند. از دو اثر ملی دیگر فیلیپین میتوان به پارک ملی 100 جزیره و آتشفشان Taal (کوچک ترین آتشفشان فعال جهان) نیز اشاره کرد.

9. سنگ های موئراکی نیوزلند (moeraki boulders)

تخته سنگ های عجیب موئراکی واقع در جزیره ی کوئکوهه (Koekohe) در کشور نیوزلند، همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود میکشانند. این سنگ های عظیم الجثه از سفت شدن کلسیم در کف دریا در حدود 65 میلیون سال پیش بوجود آمده اند و همین امر آنها را نسبت به دیگر سنگها متمایز کرده است. آغاز شکل گیری سنگ های موئراکی به انقراض دوران کرتاسه - ترشیری باز میگردد، و این همان دورانی است که بسیاری از گونه های جانوری همچون دایناسورها، از زمین منقرض شده اند.

8. دروازه جهنم ترکمنستان (gates of hell)

گفته شده، کشور ترکمستان از نظر اندوخته گازهای طبیعی، مقام پنجم را در دست دارد. در مه 2011، دومین منبع بزرگ گاز جهان در این کشور و در روستایی بنام دروازه (Darvaza) یافت شد. این منبع منطقه ای به وسعت 1,500 مایل مربع را تحت پوشش خود دارد و البته، هنوز بزرگترین منبع گاز جهان یعنی نیروگاه پارس جنوبی ایران از آن پیشی گرفته است. دهانه آتشفشانی Darvaza، که به دروازه جهنم نیز شهرت یافته است، از سال 1971 بدون وقفه در حال سوختن است.

این همان سالی است که عده ای زمین شناس برای یافتن منابعی از گاز طبیعی، در این منطقه شروع به فعالیت کردند که پس از کند و کاو بسیار ناگهان به حفره ای پر از گاز سمی برخوردند و تصمیم گرفتند برای جلوگیری از مسموم شدن محیط، آن را آتش بزنند. اما متاسفانه این گاز از آن موقع تا به امروز در حال سوختن است و هیچ کس نمیداند چقدر از آن هدر رفته و تا کی قرار است به سوختن خود ادامه دهد.

7. قله های نوک تیز استرالیا (pinnacles desert)

در مناطق غربی استرالیا و در پارک ملی نامبورگ در نزدیکی شهر سروانتیس (Cervantes)، ستون های اسرار آمیزی از سنگ آهک به شکل های متفاوت و عجیبی از دل کویر بیرون زده اند که ارتفاع بعضی از آنها به چهار متر هم میرسد. این قله های اسرار آمیز سالیانه چیزی حدود 250 هزار بازدید کننده را از سراسر جهان به استرالیا میکشانند و مناظر خاطره انگیزی خصوصا در فصل بهار، برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می آورند.

6. جنگل های سنگی چین (stone forests)

به جرات میتوان گفت، جنگل های سنگی شکل کشور چین (معروف به Shilin)، یکی از تماشایی ترین مناظر طبیعی موجود در کره زمین هستند. این جنگل ها منطقه ای به وسعت 350 کیلومتر مربع را تشکیل میدهند و به هفت قسمت تقسیم شده اند که دو قسمت اصلی آنها یعنی جنگل سنگی نایگو (Naigu Stone Forest) و روستای سو جه ایی (Suogeyi Village) از سال 2007 به عنوان زمین های حفاظت شده یونسکو شناخته شدند.

صخره های بلند و درختی شکل این مناطق که گفته شده به صورت استالاگمیت از زمین بیرون زده اند، از فرسایش سنگ آهک و در زمانی حدود 270 میلیون سال پیش بوجود آمده اند، همین امر موجب اهمیت زیاد آنها در جذب توریست و بازدید کننده از سراسر دنیا شده است.

5. پارک ملی گورمه ترکیه (goreme national park)

یکی از جاذبه های اصلی منطقه کاپادوکیا (Cappadocia) در کشور ترکیه، مکانی است بنام G?reme National Park یا همان پارک ملی گورمه; این مکان خارق العاده و تماشایی، میراث تاریخی ارزشمندی را در درون خود حفظ کرده است. قسمتی از این پارک، محراب های قدیمی منحصر بفردی را دربر دارد که تنها از یک تکه سنگ درست شده اند. شواهد و آثار هنریه یافت شده در درون آنها به دوران مسیحیت و ضد بت پرستی (post-Iconoclastic) رومیان قدیم باز میگردد که کمک شایانی به تحقیقات باستان شناسان میکند.

همچنین بقایای یافت شده از سکونت انسانها در این مناطق به قرن چهارم باز میگردد. پارک ملی گورمه در سال 1985 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

4. ریو تینتو اسپانیا (rio tinto)

رودخانه ی 58 مایلی اسپانیا که از کوه های سیرا مورنا (Sierra Morena) تا خلیج کادیز (Cadiz) جریان دارد، یکی از بزرگترین منابع سنگ آهن در جهان بنام ریو تینتو (Rio Tinto) عبور میکند. منظره خارق العاده ایجاد شده از آب های قرمز رنگ حاصل 5,000 سال فعالیت معدن کاری و حفاری در این منطقه است.

این رودخانه با داشتن pH بسیار پایین و مقادیر بسیار زیادی از فلزهای سنگین، به یکی از آلوده ترین آبراه های موجود در کره زمین تبدیل شده است. علاوه بر این Rio Tinto نقش بسزایی در دو دوران اصلی تاریخ ایفا کرده است، به طوری که زادگاه دو دوران برنز (Bronze Age) و مس (Copper Age) از این سرزمین شکل گرفته است.

3. آتشفشان دالول اتیوپی (dallol volcano)

آتشفشان شگفت انگیز دالول (Dallol) در کشور اتیوپی به عنوان گرم ترین مکان سکنی گزیدنی موجود در کره ی زمین، مقام سوم را در لیست 10 تایی های ما بدست آورده است. میزان دمای ثبت شده در این منطقه از سال 1960 تا 1966 به طور سالیانه، 34.4 سانتیگراد (93.9 فارنهایت) و میانگین روزانه ی بیشترین دمای آن در طی همین دوران 41.1 سانتیگراد (106.0 فارنهایت) بوده است.

آتشفشان دالول چیزی حدود 157 پا (48 متر) از سطح دریا پایین تر است و همین امر باعث شده آن را به عنوان کوتاه ترین آتشفشان جهان از سطح زمین بشناسند. یکی از نکات جالب و البته عجیب این منطقه، ترکیب رنگ های قرمز، سبز، زرد و سفید است که از تالاب های نمک، چشمه های معدنی و چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این تنوع رنگ ناشی از انواع مختلفی از نمک های پتاسیم، به رنگ سولفور و دیگر کلریدها و اکسیدها میباشد که این منطقه را به یکی از عجایب طبیعی جهان تبدیل کرده است.

2. تنگه بز کوهی آنتلوپ کنیون آمریکا (antelope canyon)

آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) یا همان تنگه بز کوهی، یکی از اعجاب انگیزترین مناظر طبیعی موجود در کره زمین است که در ایالت آریزونای آمریکا و در مناطق زمین های ناواجو (Navajo) واقع شده است.
این منطقه به عنوان پربازدیدترین و دیدنی ترین تنگه ی باریک جنوب غربی آمریکا شناخته شده است و به همین دلیل نقش بسزایی در رونق صنعت گردشگری Navajo ایفا میکند.

شکل منحصر بفرد صخره ها و سنگ های آنتلوپ کنیون که توسط آب و هوا به گونه ای عجیب فرسایش یافته اند، در ساعاتی از روز خالق مناظر باشکوه با نور پردازی های نایاب میشوند، به طوری که حتی عکس برداری از آنها به علت انعکاس شدید نور مشکل است. علاوه بر این Antelope Canyon از دو تنگه بالایی و پایینی تشکیل شده است که قسمت پایینی آن بسیار عمیق تر و طولانی تر از قسمت بالایی آن است.

1. جزیره سقطرا یمن (socotra island)

خب، دیگه وقتش رسیده که دارنده ی مقام اول لیست عجیب ترین و در واقع خارق العاده ترین مناظر جهان را به شما معرفی کنیم!
در ابتدا باید گفت فکر نکنید که عکس های این مجموعه از سیاره ی دیگه ای گرفته شده، این درختان و گیاهانی که مشاهده می کنید به انضمام بسیاری از گونه های جانوری دیگر، جزو کمیاب ترین گونه های موجود در کره زمین هستند.

در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا مجمع الجزایر کوچکی وجود دارد که به عنوان بیگانه شکل ترین منطقه موچود در کره زمین معروف شده است. این مجمع الجزایر که با نام سقطرا (Socotra) شناخته میشوند، در کل از چهار جزیره بزرگ و دو جزیره کوچک که اهمیتی جهانی دارند، تشکیل شده اند. طبق گفته Unesco.org، حدود 37% از 825 گونه های گیاهی، 90% از گونه خزندگان و 95% از گونه حلزون های سقطرا، در هیج جای دیگر جهان پیدا نمیشوند. به خاطر همین تنوع زیستی و جانوری، سقطرا را با نام "گالاپاگوس اقیانوس هند" میشناسند.

این جزیره واقع در کشور یمن، محل زیست گونه های شگفت انگیزی از گیاهان، از قبیل: درخت خون اژدها (Dracaena Cinnabar)، گل سرخ صحرایی (Adenium Obesium)، درخت خیار (Dendrosicyos Socotranum)، درخت انجیر (Dorstenia Gigas) و بسیاری دیگر میباشد.

آیا اینها عجیب ترین گیاهانی نیستند که در طول عمرتان مشاهده کرده اید؟!

به این خاطر که جزیره سقطرا در یمن مقام اول خارق العاده ترین مناظر جهان را دارد
مجموعه ای از تصاویر دیدنی این جزیره را در ادامه ایمیل خواهید دید.































تاریخ : شنبه 92/3/18 | 9:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امام صادق علیه السلام فرمود: هر که صد مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات فرستد، خدا و فرشتگانش هزار بار بر او صلوات می‌فرستند.
امام جعفر صادق علیه السلام به اسحاق بن فرّوخ فرمودند:

هر که ده مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات فرستد، حق‌تعالی و ملائکه یک‌صد مرتبه بر او صلوات می‌فرستند، و هر که صد مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات فرستد، خدا و فرشتگانش هزار بار بر او صلوات می‌فرستند، آیا نشنیده‌ای این آیه شریفه را که می‌گوید:

" او کسى است که بر شما درود و رحمت مى‏ فرستد، و فرشتگان او نیز براى شما تقاضاى رحمت مى‏ کنند تا شما را از تاریکى به روشنى برد، و او نسبت به مؤمنین بسیار مهربان است".


متن حدیث:

قالَ الصَّادقُ علیه السلام: یا إسحاقَ بنَ فَرُّوخَ مَنْ صَلَّی عَلی مُحمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ عَشَرَاً صَلَّی اللهُ علیهِ وَمَلائِکَتُهُ مِائَ?َ مَرَّ?ٍ، وَمَنْ صَلَّی عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ مائ?َ مَرَّ?ٍ صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَمَلائِکَتُهُ ألفاً، أمَا تَسْمَعُ قُولَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ "هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا".






تاریخ : شنبه 92/3/18 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در حیات وحش قطعا موجودات عجیب الخلقه و کمیابی هستند که به چشم ما انسانها دیده نشده باشند. در اینجا تعداد زیادی از این گونه جانداران عجیب و غیرعادی که قطعا آنها را در مجلات کتاب ها و حتی برنامه های تلوزیونی ندیده باشید را مشاهده خواهید کرد. تمامی این تصاویر واقعی اند و از هیچ دستکاری در عکس استفاده نشده است.






تاریخ : شنبه 92/3/18 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جملات قصار از ذهنهای خلاق ایرانی

یه پشه اومده پیشم نمیدونم از پشه های پیشکسوتِ تابستونه بهش احترام بزارم
یا از این تازه به دوران رسیده های بهاره بزنم بکشمش !
.
.
.
آخه رو چه اصولی بعضیا میخندن رو لپاشون ? تا حفره ایجاد میشه ؟
چرا ما میخندیم پرانتز باز میشه؟
.
.
.
فامیل دور:راه رفتـنـی را، باید رفت!
در بستنی را، بــــاید بست!
پسر عمه زا: در بستنی رو باید لیسید…!
.
.
.
حس زنبوری رو دارم که قصدش اینه کام ملتو شیرین کنه
ولی متاسفانه یبوست داره !
.
.
.
- غمگین تر از این هم هست که کسی رو که دوست داری نبوسی ؟
+ اهوم ،کسی رو که دوست نداری ببوسی !
.
.
.
خوش به حال اونایی که چشاشون سگ داره
من که فقط اعصابم سگ داره…D:
.
.
.
خانومه اومده میگه دستگاه کارت خوان دارید ؟
-بله
+این کارتم رمزش ????
- موجودی میخواید بگیرید ؟
+نه ?? تومن پول میخوام ، نمیده مگه ؟
- نه این دستگاه ها پول نمیده برید عابر بانک
(کاملا واقعی )
.
.
.
انقدر همه چی گرون شده که از خونه قهر کردن هم دیگه نمیصرفه!
.
.
.
سکوتِ اختیاری یک زن رو حتمن بشکنید
سکوتِ اختیاری یک مرد رو هرگز نشکنید
به پدر و مادرتون هم که نیکی کنین ! همین
.
.
.
“اسمم”را سنگی نگه میدارد” خودم” راگوری و” یادم” را … نمیدانم!
.
.
.
?? جان ! خواهشن سال خوبی باش !
نذار چهار روز دیگه رومون تو روی هم واشه
.
.
.
بهم گیرمیده که چرا ظرف ماستو می لیسی
والا ماست چارتومنی رو من کارگرای کارخونه‌شم ببینم می لیسم !
.
.
.
من تا قبل از بفرمایید شام فک میکردم ایرانیای خارج کشور
همه شون تو ناسا دکتر مهندسن
.
.
.
داشتم ماهی میخوردم که یهو استخون ماهی گیر کرد توی گلوم
هر کاری کردم در نیومد ،مجبور شدم زنگ بزنم به خدمات شرکت glx.
.
.
.
دلیل اینکه تــُــــپــــــُـــلــَــم اینه که این همه
شعور و شخصیت در یک بدن لاغر جا نمیشه !
.
.
.
توی مطب آرامش خودتونو حفظ کنید وگرنه
مثل من از این سوتی های ناب میدین
خب هول شدم … گفتم :
آقای دکتر اسهال به روتون گلاب دارم !
.
.
.
دروغ رو هــمــه مــیــگـــن
امــا اونــجــاش بــه آدم فــشــار مـــیــاد
کــه هــمــراه بــا شــنــیـــدنِ دروغ
خــر هـــم فـــرض بــشـــی
.
.
.
یکی میگفت : باید از کنار مشکلات زندگی
با سرعت عبور کنی و بگی مییییگ میییییگ !!!
اما انگار نمیدونست مشکلات نشستن رومون و میگن:
انگوررررررری ، انگوررررررری !
.
.
.
یه مغازه هست رو شیشه‌ش نوشته ” اسنک اسنک کتلت”
کاش پول داشتم مغازه بغلیش رو می خریدم روش مینوشتم “کتلت به گوشم” )
.
.
.
بحث سر خریدن گوشی بود
یکی از دوستان گفت: اگه میخوای گوشی لمسی بخری ،تاچ بخر!!!
.
.
.
اوناییکه موقع خوشیاشون اینقد باهم خوبن که بقیه حسادت میکنن
موقع اختلافشون جوری میشن که بقیه خداشونو شکر میکنن
.
.
.
خیلی بدهکاریم به همه‌ی کسایی که همیشه بهشون گفتیم
درست میشه و نشد…
.
.
.
یه دسته از آدمای بی جنبه فکر میکنند از دماغ فیل افتادن
ولی در حقیقت “پاپ کورنی ” بیش نیستن …
.
.
.
یکی از فانتزیام اینه که وقتی بهم خوراکی تعارف کردن بگم:
«مرسی … الان میل ندارم»
لامصب این جمله خیلی با کلاسه ولی نمی دونم
چه حکمتیه که من همیشه و همه جا میل دارم!
.
.
.
هی بگین انگلیسی آسونه…!
سه جادوگر به سه ساعت سواچ نگاه میکنند؛
کدام جادوگر به کدام ساعت نگاه میکند
حالا به انگلیسی ترجمه کن!!!!!
Three witches watch three Swatch watches
Which witch watch which Swatch watch
روایت داریم ?نفر بعد از خوندن این دیوونه شدن
.
.
.
روزگار عزیز
سازهایت دیگر گوش خراش شده اند
لطفا کمی کوکشان کن !
.
.
.
رفتم انتشارات دانشگاه.
کمی عجله داشتم، فقط چند برگ کاغذ آچار لازم داشتم.
گفتم: دوست من چندتا آچار لطف میکنید؟
راد اس ام اس
گفت: کاغد آچار باید بری از بیرون دانشگاه بخری.
این کاغذا یارانه دانشگاست. واسه همینه هر برگ کپی ?? تومن میشه.
گفتم: خوب منم پولشو میدم که…
گفت: نه، بحث پولش نیست. اینجا فقط کپی میگیریم. کاغذ نمیفروشیم.
فکر کرده بود به همین راحتی کوتاه میام منم کم نیاوردم
توی کیفمو گشتم یه برگ آچار سفید پیدا کردم دادم بش گفتم:
بی زحمت بیست برگ از رو این برام کپی بگیرین
یعنی طرف داغ کرده بود در حد تیم ملی
.
.
.
مثلا مخابرات یه روز صبح بت اس ام اس میداد ،
مشترک محترم و عزیز ما ، شما قبلا در طول روز فولان شماره رو دویست بار میگرفتی
اس ام اس که حرف ش رو نزن ، اینقدر زیاد بود که ما حساب کتابش از دستمون در میرفت
حتی بعضی اوقات اس ام اس هاتون اینقدر خوشگل بود که برا خودمون سیوش میکردیم
حتی یه شب ، ( زمستون بود فکر کنم ) ، اینقدر حرفای خشگل خشگل میزدین
و ما هم هی گوش میدادیم که پای تلیفون خابمون برد ،
یادمون رفت بقیه پول تلفن شما رو حساب کتاب کنیم
حالا مشترک محترم و عزیز ، چی شده که این همه سال خبری ازت نیست ؟
چیزی شده ؟ چرا اون شمارهه رو دیگه نمیگیری ؟ یه اس ام اس خالی هم حتی نمیدی !
توروقرعان بهمون بگو ، منِ مخابرات اون دوره رو باهاتون زندگی کردم ، حقمه که بدونم
منم اس ام اس بدم بگم : بیخیال رفیق ، این نیز بگذرد …

.
.
.
آقای مجری:
در خواست مون رو می تونیم با یه کلمه قشنگ بگیم.
مثلا یه لیوان آب بخوایم چی می گیم؟
پسر خاله: خودمون می ریم آب می خوریم، برای بقیه هم میاریم.
- نه، مثلا بخوایم بگیم این شیرینی رو به من بده …
- خودمون بلند می شیم بر می داریم، به بقیه هم تعارف می کنیم.
- نه، یه کلمه ای بگو که محبت شما رو به من نشون بده.
- می خوای برم نون بگیرم؟ می خوای برم نفت بگیرم؟ آب بیارم؟
- نه نه … قبل از اینکه بگیم این شیرینی رو به من بده
می تونیم یه کلمه قبلش بذاریم.
بگیم:” عزیزم، ممکنه شیرینی رو به من بدی؟”
-بله بفرما. بفرما. من خودم باید زودتر می فهمیدم
شیرینی می خوای، بهت می گفتم. بفرمایین. بفرمایین






تاریخ : دوشنبه 92/3/13 | 8:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">