سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

این هشدار را جدی بگیرید که برای دم کردن چای آب سرد شده کتری را مجددا نجوشانید

  به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بارها اتفاق می‌افتد که برای درست کردن چای آب کتری را پس از جوش آمدن خاموش کنید و پس از مدتی فراموش خواهید کرد که از آن استفاده کنید و مجدد مجبور به جوشاندن آن هستید.  باید این هشدار را جدی بگیرید که برای دفعه بعد از انجام این کار دست بردارید، چرا که آب مجددجوشیده شده تبدیل به مواد خطرناکی می‌شود که سلامتی را تهدید می‌کند باید گفت که با این کار ترکیبات خطرناکی در آب جوش انباشته می‌گردد، به جای آنکه از این مواد پاکسازی کردند از این دست ترکیبات می‌توان به آرسنیک،‌نیترات و فلورید اشاره کرد.  نمک کلسیم از جمله ترکیباتی است که با این کار در آب انباشته شده و ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌کند و در صورت مصرف بیش از حد این آب بروز سنگ‌های کلیوی را نیز به همراه خواهند داشت.






تاریخ : شنبه 94/4/20 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

طی چند سال گذشته، همواره تولیدکنندگان مطرح صنعت موبایل و گوشی‌های تلفن، سعی کرده‌اند تا با آوردن فناوری‌های جدید و تازه به تولیداتشان، بر فروش خود افزوده و بازار را به تسخیر برند خود درآورند.

اگرچه، این روزها محصولات مطرح بازار چنان امکاناتی دارند که گاه کاربران برای خرید یک مدل به شدت سردرگم می‌شوند، اما در میان این ویژگی‌های جذاب، دوربین همیشه نقش دیگری را بازی می‌کند و گاه معیار اصلی انتخاب توسط یک کاربر می‌شود.

دیافراگم گسترده‌تر، سنسور بزرگ‌تر، پیکسل‌های بیشتر، سیستم‌های فوکوس خودکار فانتزی و خاص، دوربین‌هایی با دو لنز، سنسورهایی با وضوح بالا، محافظ شیشه‌هایی با جنس یاقوت کبود، ثبت عکس‌هایی با افکت‌های خاص، فلش‌های LED دو یا سه رنگ، لرزش گیر اپتیکال و هزاران فناوری و تکنولوژی متفاوت برای بهبود عکس‌های ثبت شده و همچنین فیلم‌های ضبط شده، امروزه از امکانات جدا نشدنی یک پرچم‌دار بازار محسوب می‌شوند.

با این تفاسیر، به سراغ 5 اسمارت فون مطرح بازار می‌رویم که از بهترین دوربین‌های نصب شده تا کنون بهره می‌برند.

  • LG G4

ال‌جی در حوزه استفاده از دوربین‌های خاص بر روی محصولاتش، عقبه فراوانی دارد. پس از اینکه این کمپانی اسمارت‌فون LG Optimus 3D را با دو دوربین مجهز برای ثبت عکس‌های سه بعدی روانه بازار کرد، در دوربین  G3 نیز برای اولین بار از فناوری فوکوس لیزری برای ثبت عکس‌هایی بهتر استفاده کرد؛ اما امسال نیز ال‌جی آخرین پرچم‌دار خود را در حوزه دوربین با دست خالی روانه بازارهای جهانی نکرده است.

دوربین G4 یک نمونه 16 مگاپیکسلی قدرتمند است که مهم‌ترین ویژگی آن بهره?گیری از دیافراگم f/1.8 است! یعنی گسترده‌ترین دیافراگم موجود بر روی دوربین اسمارت فون‌های اندرویدی حال حاضر بازار! این قابلیت در ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور و تاریک بسیار عالی عمل می‌کند.

LG G4 2

همچنین دوربین G4 از نسل جدید لرزشگیرهای اپتیکال بهره می‌برد، فناوری که ال‌جی آن را OIS 2 می‌نامد. همچنین در کنار سیستم فوکوس لیزری G4، از سنسورهای سنجش رنگ جدیدی نیز در این اسمارت‌فون استفاده شده است که به شما کمک می‌کند تصاویر را با بهترین رنگ ممکن و طبیعی‌ترین حالت موجود برای خود ثبت نمایید. علاوه بر این، وجود تنظیمات فوق حرفه‌ای این دوربین نیز، حس و حال کار کردن با یک دوربین DSLR را برای شما فراهم می‌کند.

  • +HTC One M9

کمپانی HTC پس از معرفی M8 برای اولین بار با دو دوربین و فناوری اولترا پیکسل، نتوانست نظر منتقدین بازار را جلب کند و به همین دلیل در پرچم‌دار بعدی‌اش یعنی M9 به همان سیستم سابق بازگشت و از یک دوربین قدرتمند تک لنزی برای اسمارت فون خاصش بهره برد.

اما M9 پایان کار نبود و این کمپانی به سرعت محصول بعدی‌اش یعنی +M9 را روانه بازارها کرد. اسمارت‌فونی که بزرگ‌تر از نسخه اصلی بوده و تفاوت‌هایی در سایر حوزه‌ها دارد. این محصول که تنها در بازارهای قاره آسیا عرضه خواهد شد از دو دوربین در پشت بهره برده است. یک نمونه 20.7 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی به عنوان سنسور مجزا و جهت ثبت تصاویر با عمق بهتر!

htc-one-m9-plus-(3)

البته دوربین دوم این محصول بازهم همان فناوری اولترا پیکسل HTC بوده و یک دوربین 4 مگاپیکسلی جور ثبت تصاویر را می‌کشد. البته باید اذعان داشت که در این نسخه، این دوربین کارکرد بهتری داشته و تصاویر بهتری را نسبت به M8 ثبت می‌کند.

  • Huawei Honor 6 Plus

اوایل سال 2015 میلادی، هوآوی از اولین اسمارت فون که دارای دوربین Dual بود رونمایی کرد. Honor 6 plus در مسیری حرکت را آغاز کرده است که پیش از این ال‌جی و اچ‌تی‌سی آن را پیموده‌اند.

Huawei-Honor-6-Plus

این اسمارت فون چینی، از دو دوربین 8 مگاپیکسلی مجزا استفاده کرده است که تنظیمات آن به شما اجازه می‌دهد به ثبت تصاویری سه‌بعدی بپردازید. عملی که پیش از این HTC برای هوادارانش انجام داده بود. سنسور این دوربین با فناوری خاص و پیکسل‌های بزرگ‌تر خود باعث می‌شود تا کاربر بتواند در نور کم تصاویر خوبی را برای خود به ثبت برساند. یکی از سنسورها با دیافراگم f/2.0 بوده و دیگری دیافراگمش f/2.4 است. هوآوی معتقد است که Honor 6 Plus می‌تواند با سرعت خارق العاده 0.1 ثانیه فوکوس خودکار را انجام دهد.

  • Gionee Elife E8

سری E اسمارت فون‌های کمپانی Gionee بیشتر بر روی قابلیت‌های دوربین متمرکز شده است. مدل E8 این کمپانی را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده توسط آن‌ها دانست.

Gionee-Elife-E8

دوربین اصلی این دستگاه 24 مگاپیکسل قدرت داشته و همراه با یک فلش دو گانه LED از دیافراگم مناسب f/2.0 نیز بهره برده است. جالب‌ترین قسمت دوربین E8 و اصلی‌ترین دلیلی که باعث شد نام این اسمارت فون در لیست ما قرار گیرد، قابلیت‌های نرم افزاری آن است. در قالب یکی از این ویژگی‌های نرم افزاری کاربر می‌تواند به ثبت تصاویری با وضوح 100 مگاپیکسل بپردازد. مگاپیکسل‌ها همیشه داستان را به طور کامل برای ما بیان نمی‌کنند، اما وضوح بیشتر، می‌تواند جزییات بیشتری را در عکس برای ما ثبت کند. لنز این دوربین بسیار خوب عمل کرده و یک طراحی 6 قسمتی خاص دارد که البته با استفاده شیشه‌های مخصوص یاقوت کبود از آن محافظت می‌شود.

  • Panasonic Lumix DMC-CM1

چهار گوشی که تا کنون معرفی شدند، همگی اسمارت فون‌هایی بودند که از قابلیت‌هایی ویژه در حوزه دوربین استفاده می‌کردند؛ اما این محصول یعنی Panasonic Lumix DMC-CM1 یک اسمارت فون پرچم‌دار و یا حتی متوسط نیست. این گوشی را می‌توان یک نمونه هیبردی بین گوشی هوشمند اندرویدی و یک دوربین جیبی دانست.

gsmarena_001-(4)

لومیکس با بزرگ‌ترین سنسور حال حاضر در قسمت دوربین اسمارت فون‌ها به بازار عرضه شده و سنسور آن 20 مگاپیکسل است. این دوربین به کاربر اجازه می‌دهد تا دیافراگم مورد نیاز خود را از f/2.8 تا f/11.0 انتخاب کرده و ISO مورد نظر را از بین مقادیر 100 تا 25600 تنظیم کند!

اگر وجود برخی از این تنظیمات آب را از دهان کاربران جاری می‌سازد و هر کسی را برای خریدش وسوسه می‌کند، اما قیمت عجیب و 1000 دلاری آن، همه آرزوهای شما را نقش بر آب می‌کند.

شما بین گزینه‌های بالا کدام یک را ترجیح می‌دهید؟!






تاریخ : شنبه 94/4/20 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دانش پزشکی مدرن شناسایی و مطالعه روی قدرت بی‌انتهای چاشنی‌ها، ادویه‌ها و گیاهان را آغاز کرده و قصد دارد از این ترکیبات مفید و شفابخش بعنوان سلاح‌هایی برای مقابله با بیماری‌های گوناگون از سرطان گرفته تا آلزایمر استفاده کند

در این مقاله فهرست 6 مورد از مفیدترین و شفابخش‌ترین ادویه‌ها که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه شده است. این 6 ادویه عبارتند از:

مریم گلی

 

  1-‌ مریم گلی؛ امروزه متخصصان گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی، مصرف چای مریم گلی را برای بهبود مشکلات معده و گلودرد توصیه می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان داده است که استفاده از افشانه حاوی محلول مریم گلی به داخل گلو در کاهش درد بسیار موثر است.


  بررسی‌ها هم همچنین نشان داده است که مریم گلی برخی از علائم اولیه آلزایمر را بهبود می‌بخشد و روی نوعی ماده شیمیایی تاثیر می‌گذارد که در حافظه و یادگیری نقش دارد. برای مثال گروهی از دانشجویان که از کپسول‌های حاوی این گیاه استفاده کرده بودند درتست‌های حافظه امتیازات بهتری را بدست آوردند.

رزماری

  2- رزماری؛ رزماری نیز در تقویت حافظه و سطح هوشیاری موثر است. اسید رزماری و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این ادویه که معمولا روی گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌شود، برای مقابله با باکتری‌ها موثر است و حتی به طبخ سالم‌تر گوشت کمک می‌کند.

زردچوبه

  3- زردچوبه؛ در هند از این ادویه برای تسریع بهبود و شفای زخم‌ها استفاده می‌شود. همچنین چای زردچوبه در بهبود سرماخوردگی و مشکلات تنفسی موثر است. پزشکی مدرن نیز بسیاری از خواص مفید زردچوبه شامل خواصآنتی اکسیدانی و ضد التهابی را تایید کرده است.


  زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکیومین است که می‌تواند دردهای ناشی از آرتریت،‌ جراحات دندانی را کاهش دهد. هم چنین در برخی از مطالعات که خاصیت این ادویه در کنترل بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر مشاهده شده است. علاوه براین‌ها دکتر آگاروال در مطالعات خود به خاصیت این ادویه در درمان سرطان به ویژه سرطانهای روده، پروستات و سینه پی برده است.

فلفل تند

  4- فلفل تند؛ برخیز متخصصان معتقدند که خوردن فلفل تند در هوای گرم می‌تواند سیستم خنک کننده بدن را به طور طبیعی مورد هدف قرار دهد و در نتیجه بدن را خنک کند. بعلاوه، نوعی ترکیب موجود در فلفل تند موسوم به «کاپسایسین» سوخت و ساز بدن را تشدید می‌کند و سوختن چربی را تشدید می‌کند. به این ترتیب می‌تواند در طولانی مدت موجب کاهش وزن شود. این ماده در عین حال با تقویت توان سلولهای معده خطر بروز زخم معده را کاهش می‌دهد و این عضو را در برابر عفونت‌ها و باکتری‌های تولید کننده زخم مقاوم می‌سازد. فلفل تند هم چنین با کاهش کلسترول بد از قلب محافظت می‌کند.

زنجبیل

  5- زنجبیل؛ این ادویه به داروخانه گیاهی معروف است. زنجبیل از قدیم برای درمان سرماخوردگی و مشکلات معده استفاده می‌شود و غنی از ترکیبات ضد التهابی است که هرکدام برای مقابله با سرطان ‌های مختلف و کاهش دردهای آرتریتی مفید هستند. افرادی که روزانه کپسول زنجبیل مصرف می‌کنند 25 درصد کمتر دچار دردهای عضلانی می‌شوند.


  همچنین تزریق عصاره این ادویه در بهبود دردهای اوستئوآرتریت زانو موثر است. عصاره زنجبیل حالت تهوع را کاهش می‌دهد و به کاهش تهوع صبحگاهی ناشی از جراحی و شیمی درمانی کمک می‌کند. زنجبیل درد عضلانی را تسکین می‌دهد

دارچین

  6- دارچین؛ این ادویه نیز به نوبه خود تاثیرات و خواص مفید بسیاری دارد. دارچین اشتها را افزایش داده و گوارش را تسهیل می‌کند. این ادویه برای کنترل قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بسیار موثر است. مصرف دارچین به مقدار محدود تاثیرات بسیار قابل توجهی روی بدن و حفظ سلامتی دارد.






تاریخ : شنبه 94/4/20 | 7:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کدام داروها با مشکلات گوارشی همراهند؟

توجه داشته باشید که مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای کسانی که از زخم معده رنج می‌برند ممنوع است.

داروهایی که مشکلات گوارشی می‌آورند

سوزش معده، یبوست، اسهال، حالت تهوع و... جزو مشکلاتی است که برای همه پیش می‌آید، اما بعضی داروها به این مشکلات دامن می‌زنند و هضم غذا را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کنند.

ضدالتهاب‌هایی مثل ایبوپروفن و دیکلوفناک

مریم بهاری ساروی، داروساز نوشت: داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل «ولتارن» یا همان «دیکلوفناک»، «ناپروکسن» و «ادویل» (یا ایبوپروفن) به مخاط گوارشی یعنی جداره داخلی لوله گوارشی آسیب می‌زنند و امکان بروز زخم‌های دستگاه گوارش را به وجود می‌آورند. از دیگر عوارض جانبی این داروها می‌توان به مشکلاتی مثل اسهال یا استفراغ اشاره کرد. احتمال دارد از همان ابتدای شروع مصرف اولین قرص، دردهای گوارشی شروع یا در مصرف طولانی‌مدت خود را نشان دهد. پزشکان در بعضی موارد برای کاهش اثرات جانبی داروهای ضدالتهاب روی دستگاه گوارش از داروهای ضداسید استفاده می‌کنند. این داروها باعث کاهش ترشح اسید معده شده و چند روز بعد از مصرف، تاثیر می‌گذارند. داروهای ضداسید مثل یک سد محافظتی بین مخاط گوارشی و دارو یا مواد غذایی مهاجم عمل می‌کنند. توجه داشته باشید که مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای کسانی که از زخم معده رنج می‌برند ممنوع است. نکته دیگر این که این داروها باید بعد از غذا استفاده شوند.

داروهای مقابله‌کننده با پوکی استخوان

در چارچوب درمان پوکی استخوان، داروهایی تجویز می‌شود که می‌توانند باعث مشکلات گوارشی مثل دردهای شکمی، اسهال، یبوست یا حالت تهوع شوند. داروهایی مثل risedronate یا alendronate که بلوک کننده سلول‌های مخرب استخوان‌ها هستند و از دمینرالیزه شدن (تحلیل) آنها جلوگیری می‌کنند. توصیه می‌شود مواد غذایی سالم و مفیدی را برای بهبود وضعیت گوارشی خود انتخاب کنید. این داروها باید با معده خالی حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه همراه با یک لیوان آب میل شوند. حداقل نیم ساعت بعد از مصرف دارو باید از دراز کشیدن خودداری کنید. اگر نشانه‌های گوارشی با رعایت این موارد برطرف نشود با پزشک‌تان مشورت کنید.

داروهای حاوی آهن

داروهایی که آهن دارند، باعث یبوست می‌شوند، اما برای جبران و رفع کمبود آهن، درمان کم‌خونی یا برای پیشگیری از ابتلا به کمبود آهن در زنان باردار، داروهایی‌ مثل سولفات‌آهن تجویز می‌شوند. حتما می‌دانید که وجود آهن برای ساخت هموگلوبین ـ‌ که در گلبول‌های قرمز وجود دارند ـ لازم و ضروری است. آهن وظیفه حمل اکسیژن در خون را بر‌عهده دارد، اما مصرف مکمل و داروهای حاوی آهن امکان بروز مشکلات گوارشی را بالا می‌برد. این داروها باعث بروز یبوست، اسهال و حتی حالت تهوع می‌شوند. در مواردی هم سیاه شدن رنگ مدفوع را به دنبال دارند، اما در صورتی که بعد از مصرف این داروها یبوست ایجاد شد باید مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر را در اولویت برنامه غذایی قرار دهید. توصیه می‌کنیم در صورت شدید بودن یبوست قبل از قطع مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

آنتی‌بیوتیک‌ها

به طور کلی، آنتی‌بیوتیک‌ها باعث برهم خوردن فلور روده (باکتری های مفید روده) می‌شوند. این داروها در جریان هجوم به باکتری‌های مضر ممکن است باعث از بین رفتن همزمان باکتری‌های مفید هم بشوند. علاوه براین امکان دارد که مصرف این داروها اسهال یا دردهای شکمی ایجاد کند. توصیه می‌شود برای ترمیم فلور روده و جذب دوباره باکتری‌های مفید و لازم از ماست و پنیر استفاده کنید. محصولات لبنی یا مکمل‌هایی که پروبیوتیک دارند برای ترمیم فلور روده موثرند. ترکیبات پروبیوتیک، مواد ضدعفونی‌کننده‌ای را ترشح می‌کنند که سموم تولید شده از طریق میکروب‌های عامل اسهال را خنثی می‌کنند.

منیزیم

مکمل‌های غذایی حاوی منیزیم که برای رفع استرس و اضطراب تجویز می‌شوند باعث افزایش سرعت عبور مدفوع و همچنین اسهال می‌شوند. در صورت بروز این اثرات جانبی بهتر‌ است برای مدت زمان کوتاهی مصرف دارو را قطع کنید، ولی در عوض از مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم غافل نشوید. از پزشک یا داروساز بخواهید تا مکمل‌های حاوی منیزیم دریایی را برایتان تجویز کند که براحتی جذب می‌شوند.

آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)

داروهای ضدانعقاد خون پلاکتی باعث سوزش معده می‌شوند. آسپرین و پلاویکس جزو داروهای ضدانعقاد خون هستند که برای ممانعت از تجمع پلاکتی و تشکیل لخته و ترومبوز در رگ‌ها تجویز و مصرف می‌شوند. این داروها باعث آسیب‌هایی در سطح مخاط گوارشی و بروز مشکلاتی مثل سوزش معده می‌شوند. بهتر است این نوع داروها را بین غذا مصرف کنید و به طور کلی مصرف آب را بالا ببرید. اگر این داروها را به عنوان مسکن مصرف می‌کنید می‌توانید به جای آنها از استامینوفن استفاده کنید که به مخاط گوارشی آسیب چندانی وارد نمی‌کند. توصیه می‌شود به محض مشاهده هر مشکلی حتما پزشکتان را در جریان قرار دهید.

ملین‌های قوی

اگرچه اولین وظیفه و عملکرد ملین‌ها تسریع روند عمل دفع است، اما برخی از این داروها قوی‌تر و تهاجمی‌تر از انواع دیگر هستند. توجه داشته باشید که مصرف طولانی‌مدت و بدون تجویز پزشک امکان آسیب به دستگاه گوارشی را بالا برده و باعث بروز اسهال می‌شود. همچنین باید بدانید مصرف طولانی مدت این ملین‌ها در برخی موارد نتیجه عکس داشته و باعث یبوست می‌شود، بنابراین بهتر است از ملین‌های ملایم مثل «لاکتولوز» استفاده کنید. این داروها آب موجود در روده را جذب می‌کنند و حجم مدفوع را افزایش می‌دهند.

استامینوفن کدئین

داروهای مخدر یا «اوپیوئیدی» مثل کدئین بیشتر باعث اختلالات گوارشی می‌شوند. این داروها با شدت و ضعف متفاوت حرکت دودی روده را کند می‌کنند و ترشحات گوارشی را کاهش و باعث انقباض اسفنکترهای (دریچه ها) گوارشی می‌شوند. حالت تهوع و استفراغ از عوارض جانبی رایج شروع مصرف این داروها هستند و امکان بروز یبوست دور از ذهن نیست. گفتنی است شربت‌های ضدسرفه حاوی مواد خواب‌آور که برای مقابله با سرفه تجویز می‌شود هم باعث بروز چنین عوارض نامطلوبی است. در صورت مصرف طولانی‌مدت این داروها بهتر است از ملین‌های ملایم هم در کنار آنها استفاده شود.






تاریخ : پنج شنبه 94/4/18 | 7:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چگونه از تب کریمه کنگو در امان بمانیم؟

تب کریمه کنگو نخستین بار در سال 1944 در منطقه کریمه اوکراین و سپس در سال 1956 در منطقه کنگو مشاهده شد و وقتی متوجه شدند که منشا دو بیماری یکی است نام تب کریمه کنگو را برای آن برگزیدند.

پیشگیری از تب کریمه کنگو (Crimean Congo Haemorrhagic Fever)

اخبار شبکه های مجازی درباره تب کریمه کنگو این روزها ، در سرعت انتقال، از ویروسش جلو زده اند. آنها که اهل گشت وگذار در فضای مجازی هستند می دانند که هشدارها درباره این بیماری زیاد شده است. نگرانی ها در این زمینه بی جا نیست چراکه بر اساس گزارش اداره بیماری های مشترک انسان و دام وزارت بهداشت، در 15 سال گذشته 900نفر در کشورمان به این بیماری دچار شده اند که از این تعداد 144 نفر جان شان را از دست داده اند و امسال هم آمار ثبت شده از ابتلای 9 نفر به تب کریمه کنگو خبر می دهند که از این تعداد 3 نفر جان شان را از دست داده اند.

به گفته دکتر مهرداد حقیقی، متخصص بیماری های عفونی، شایع ترین راه انتقال این بیماری در ایران ذبح غیر اصولی و خارج از کشتارگاه های صنعتی است. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید به مردم هشدار می دهد از خرید گوشت تازه ذبح شده و بدون گذراندن دوره یخ زدگی در فریزر یا بدون مهر استاندارد پرهیز کنند.

آمار مرگ و میر تب کریمه کنگو به طور متوسط در دنیا چقدر است ؟

تقریبا 30 درصد است یعنی از هر 10 نفر مبتلا به این بیماری، به طور میانگین 3 نفر می میرند.

این بیماری در کدام مناطق دنیا تا کنون گزارش شده است؟

عراق، افغانستان، پاکستان، هند، نواحی صحرایی آفریقا، نواحی شرقی و اروپای شرقی یا بالکان و سرانجام ایران.

وجه تسمیه اش چیست ؟

تب کریمه کنگو نخستین بار در سال 1944 در منطقه کریمه اوکراین و سپس در سال 1956 در منطقه کنگو مشاهده شد و وقتی متوجه شدند که منشا دو بیماری یکی است نام تب کریمه کنگو را برای آن برگزیدند.

شایع ترین راه انتقالش، در ایران از چه طریق است ؟

به طور کلی عامل تب کریمه کنگو بیماری ویروسی و مشترک میان دام و انسان است و کنه، مخزن آن است یعنی از طریق گزش این حشره به انسان منتقل می شود. کنه، وقتی دامی را می گزد، آن حیوان ناقل ویروس می شود و امکان دارد بیماری را به انسان یا حیوانات دیگر منتقل کند. گاهی هم کنه آلوده، مستقیما انسان را نیش می زند. بیماری در دامدارهایی که کنه آلوده را از روی بدن دام شان کنده اند و له کرده اند، دیده شده است اما در ایران اصلی ترین راه انتقال بیماری ، ذبح آلوده است . وقتی کنه دام را می گزد تا یک هفته می تواند در بدن دام زندگی کند. اگر ذبح دام بهداشتی و در کشتارگاه صنعتی نباشد ویروس از طریق تماس با خون، گوشت، پوست و حتی بزاق و ادرار این حیوان آلوده به انسان منتقل می شود. به همین علت است که مردم حتما باید محصولات گوشتی را خریداری کنند که مهر سازمان دامپزشکی دارند.

ارتباط قاچاق دام با گسترش این بیماری در کشور چیست ؟

وقتی که دامی به شکل قانونی وارد کشور می شود نظارت های بهداشتی لازم بر آن اعمال می شود اما دامی که به شکل قاچاق می آید، هیچ نظارتی بر وضعیت سلامتش صورت نمی گیرد و امکان دارد که ناقل بسیاری از بیماری ها از جمله ویروس تب کریمه کنگو باشد.

چرا گفته می شود که مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، نباید گوشت تازه مصرف کنند ؟

ویروس تب کریمه کنگو اگر در بدن دام باشد و آن دام ذبح شود، پس از 24 ساعت بر اثر اسید داخل بدن دام از بین می رود و به همین علت است که در کشتارگاه های صنعتی، لاشه را پس از ذبح دست کم 24 ساعت نگه می دارند اما متاسفانه در برخی مناطق بلافاصله پس از این که دام ذبح می شود مورد استفاده قرار می گیرد که این روش احتمال انتقال بیماری را بالا می برد. هشدار دیگری که با استفاده از این اصل به مردم می دهم استفاده از دستکش وقت خرد کردن گوشت است. به علاوه مردم باید حتما گوشت خریداری شده را دست کم 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه سانتیگراد نگه دارند و سپس مصرف کنند و نه تنها از خوردن جگر خام خودداری کنند بلکه حتما باید 48 ساعت آن را در همان دمایی که اشاره کردم نگه دارند.

گوشت پخته هم ممکن است آلوده باشد ؟

دمای بسیار بالا هم در از بین بردن ویروس موثر است. گوشت آلوده اگر در دمای بیش از 50 درجه سانتیگراد پخته شود، ویروسش را از دست می دهد.

دمای پایین هم ویروس را از بین می برد ؟

دمای پایین، خطر انتقال را کم می کند اما به هر حال همانطور که اشاره کردم گوشت باید در دمای پایین دستکم 24 ساعت باقی بماند.

با توجه به توضیحات تان، محیط کشتارگاه هم ممکن است خطرناک باشد ؟

خوشبختانه در کشتارگاه های صنعتی و مجاز ، نظارت های بهداشتی وجود دارد. این کشتارگاه ها سم پاشی می شوند و کارکنان شان برای قطعه قطعه کردن گوشت از دستکش، لباس مخصوص و عینک استفاده می کنند. خطر آلودگی از طریق ذبح وقتی بالاست که برخی افراد خارج از کشتارگاه اقدام به ذبح دام می کنند.

بیماری از انسان به انسان هم قابل انتقال است؟

بله . بسیار مهم است که بدانید ویروس از فرد بیمار به دیگران قابل انتقال است و به همین علت به محض مشاهده نمونه ای از بیماری، فرد را در محیط ایزوله بیمارستانی نگه می دارند و مراقبند که پرسنل درمانی، آلوده نشوند.

چرا معمولا در بهار و تابستان این بیماری بیشتر دیده می شود ؟

چون کنه در فصل های گرم بیشتر فعالیت می کند و فعالیتش در فصل های سرد تقریبا متوقف می شود. در واقع بیشترین میزان شیوع بیماری از اواخر فروردین تا شهریور است.

علایم بیماری در کدام مرحله ظاهر می شود ؟

بیماری ، 4 فاز دارد. فاز اول دوره کمون یا پنهان است در این مرحله پس از گزش کنه آلوده یا تماس با بافت یا خون آلوده، ویروس وارد بدن فرد می شود. در این مرحله هنوز علایم اصلی آشکار نیست، امکان دارد فرد گلودرد یا بدن درد یا علایمی دیگر داشته باشد که به نظرش چندان مهم نباشد. از زمان ورود ویروس تا وقتی علایم اصلی ظاهر می شوند معمولا یک تا پنج روز طول می کشد. البته بیشترین دوره کمون 13 روز است. مرحله بعدی، فاز پیش از خونریزی است. فرد در این مرحله احساس بدحالی، سردرد، درد عضلانی، تهوع، استفراغ و مشکلات گوارش دارد. فاز سوم، مرحله خونریزی دهنده است که در آن اعضای مختلف بدن دچار خونریزی می شوند، فاکتورهای انعقادی خون از بین می روند، اختلالات قلبی و عروقی آشکار می شوند و بیماران معمولا در این مرحله می میرند اگر بیماری از این مرحله نجات پیدا کند وارد فاز چهارم یا دوره نقاهت، می شود و با ادامه مصرف داروها، ضعفش برطرف می شود و در طول چند هفته بهبود می یابد.






تاریخ : پنج شنبه 94/4/18 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

می توان در قاب خیس پنجره

چک چک آواز باران را شنید

می توان دلتنگی یک ابر را

در بلور قطره ها بر شیشه دید

می توان لبریز شد از قطره ها

مهربان و بی ریا و ساده بود

می توان با واژه های تازه تر

مثل ابری شعر باران را سرود

می توان در زیر باران گام زد

لحظه های تازه ای آغاز کرد

پاک شد در چشمه های آسمان
زیر باران تا خدا پرواز کرد.






تاریخ : سه شنبه 94/4/16 | 11:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در شب قدر چه روی می‌دهد؟ در این شب، حوادث و اتفاقات مانند مرگ و زندگی، سعادت و شقاوت، رزق و روزی و … برای انسان ها و حوادث طبیعی جاری شدن سیل، وقوع زمین لرزه و … در رابطه با سایر کاینات معین و مشخص می‌گردد. خداوند متعال می‌فرماید: در آن شب هر حادثه‌ای که باید واقع شود خصوصیاتش مشخص و معین می‌شود.



شب قدر

در طول سال، زمان هایی وجود دارد که به واسطه عنایت و توجه خداوند و اثراتی که بر این زمان ها مقرر شده یا اتفاقاتی که در آنها روی داده یا می‌دهد، دارای شرافت و عظمت ویژه‌ای هستند. یکی از این زمان ها شب قدر است. در آیین اسلام، این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است. اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها آیات مختلفی از سور قرآن کریم درمورد خصوصیات این شب نازل شده، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.

برای بیان روشنتر اهمیت این شب، می‌توان دو دسته آیات قرآنی که درباره این شب نازل شده‌اند را در نظر گرفت.

الف - دسته‌ای از این آیات به بیان عظمت و شرافت فوق‌العاده این شب می‌پردازند : از دیدگاه قرآن کریم عظمت و شرافت این شب آن قدر والاست که خداوند می‌گوید: و تو چه می‌دانی شب قدر چیست؟1 شب قدر به دلیل رحمتی که از جانب پروردگار در آن نازل می شود، بر هزار ماه برتری دارد.2 و این مدت، (حدود) سی هزار شب و در واقع هشتاد و اندی سال و مساوی با عمر طولانی یک انسان است. بنابراین، درک یک بارِ شب قدر و بهره برداری از برکات و فیوضات آن، بر عمر طولانیِ انسانی که به واسطه غفلت و بی خبری، از الطاف خاص الهی محروم شده ترجیح و برتری دارد.

ب- در دسته دوم از آیات قرآن کریم، خداوند به بیان خصوصیات و اثرات این شب می پردازند : به عنوان نمونه این شب شبی «مبارک» خوانده شده است.3 مبارک به معنای پرخیر و برکت است و به کار بردن این تعبیر در خصوص شب قدر به این مفهوم است که این شب بلند مرتبه، گنجایش و ظرفیت خیر کثیری را دارد. تا حدی که به تصریح آیات قرآن کریم، نزول قرآن در این شب صورت گرفته است.4 همچنین به سبب خیر و برکت فراوان در این شب، رحمت و مغفرت خداوند به سوی بندگان نازل می‌شود. از دیگر اثرات مهم شب قدر می‌توان به عدم صدور عذاب در این شب و در امان بودن بندگان از عقوبتهای الهی5، اشاره کرد. چرا که خداوند صراحتاً سرتاسر این شب، از لحظه آغاز تا سپیده دم آن را سرشار از “سلامت”‌ می‌خواند.6

ملائک نازل می‌شوند تا امر و فرمانی از فرامین الهی را که به آنها محول می‌گردد، اجرا نمایند؛ نظیر نزول ملائک برای گرفتن جان افراد و یا جهت اجرای عذاب الهی نظیر آنچه که در مورد قوم لوط به وقوع پیوست

در شب قدر چه روی می‌دهد؟

در این شب، حوادث و اتفاقات مانند مرگ و زندگی، سعادت و شقاوت، رزق و روزی و … برای انسان ها و حوادث طبیعی جاری شدن سیل، وقوع زمین لرزه و … در رابطه با سایر کاینات معین و مشخص می‌گردد. خداوند متعال می‌فرماید: در آن شب هر حادثه‌ای که باید واقع شود خصوصیاتش مشخص و معین می‌شود. 7

در روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده که فرمودند: سنجش مقدّرات در شب نوزدهم، استوار کردن آن در شب بیست و یکم، و امضای آن در شب بیست و سوم است»8

تقدیراتی که در شب قدر مشخص می‌شود را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد : تقدیراتی که اختیار ما در آن ها م?ثر است مثل سرنوشت انسان. دیگری اموری که اختیار ما در آن ها تأثیر مستقیم ندارد مانند حوادث طبیعی و اموری که مربوط به ما هستند ولی به خواست و اراده مستقیم ما نیستند مثل مرگ. تقدیر این امور به منزله سلب اختیار از انسان ها و انجام کارها از روی جبر نیست زیرا اولاً این تقدیرات به وسیله اسباب و وسایلی که به اختیار انسان وابسته است چه بعد از تقدیر و چه قبل از تقدیر قابل تغییر است. (نظیر دعا در شب قدر و درخواست تقدیر) ثانیاً تقدیرات ما انسانها اساساً به صورت مشروط برایمان معین می‌گردد که محقق شدن آن کاملاً بستگی به اختیار و انتخاب انسان دارد. به عنوان مثال برای ما تقدیر می‌شود که اگر برای قبول شدن در امتحانات تلاش کردیم و مطالعه کردیم به فلان نتیجه خواهیم رسید و اگر تلاش نکردیم به فلان نتیجه خواهیم رسید و این ما هستیم که با انتخاب خود نتیجه‌ای را برای خود رقم می‌زنیم.

فرشته

شب قدر با گذر زمان به طور مستمر تکرار می‌شود و وقایع گوناگون آن (نظیر نزول ملائک، تقدیر امور و …) نیز هم اکنون به وقوع می‌پیوندد.

 

علت نزول ملائک در شب قدر

می‌توان نزول ملائک را از نظر هدفی که در نزول خود دنبال می‌کنند به دو دسته تقسیم کرد :

ملائک نازل می‌شوند تا امر و فرمانی از فرامین الهی را که به آنها محول می‌گردد، اجرا نمایند؛ نظیر نزول ملائک برای گرفتن جان افراد و یا جهت اجرای عذاب الهی نظیر آنچه که در مورد قوم لوط به وقوع پیوست.9

نوع دیگر نزول فرشتگان الهی، فرود آمدن آنان به منظور ابلاغ و رساندن پیام خداوند است.

نزول ملائک در شب قدر طبق آیه 4 سوره قدر برای نزول فرامین الهی است. ملائک در قبال این فرامین مأموریت اجرای آنها را ندارند، بلکه باید آنها را نازل کنند.

این شب شبی «مبارک» خوانده شده است.3 مبارک به معنای پرخیر و برکت است و به کار بردن این تعبیر در خصوص شب قدر به این مفهوم است که این شب بلند مرتبه، گنجایش و ظرفیت خیر کثیری را دارد

نزول ملائک به کدامین مقصد؟

تنها کسی که در صدر اسلام محل نزول ملائک بوده و پیغامهای الهی را دریافت می‌کرده، وجود مقدس پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند؛ اما از آن جا که نزول ملائک در شب قدر و آوردن تقدیر امور، امری استمراری و کار هر ساله است؛ بنابراین به دوران حیات نبی اکرم محدود نمی‌شود.

بعد از پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، تاکنون جز افرادی محدود، کسی ادعایی مبنی بر این که ملائک در شب قدر بر او نازل می‌شوند، نکرده است. چرا که صحت ادعای مدعی در این زمینه با چند س?ال ساده در مورد اتفاقات آینده و جزئیات آن از سوی مردم هم‌عصر او معلوم می‌شده است. اینان همان کسانی هستند که شیعیان به امامت آنها معتقدند؛ جانشینان پیامبر و نمایندگان خداوند بر روی زمین؛ علی و یازده فرزند معصوم از نسل او. در عصر حاضر نیز هر ساله در شب قدر، فرشتگان الهی بر وجود امام عصر، امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) نازل می‌شوند

سیاهه همه را یکجا به صاحبِ زمین تحویل می دهند.

پیشوای جهان تشیّع، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) می فرمایند: آن شب، شب قدر است که خداوند نام حاجیان و زائران خانه اش را در آن شب، ثبت می کند و آنچه از اطاعت و گناه و مرگ و زندگی و حوادثی که در شب و روز و سال، رخ می دهد سیاهه همه را یکجا تحویل صاحبِ زمین می دهد. راوی می پرسد: صاحب زمین چه کسی است؟ می فرماید: «صاحبکم». یعنی ولیّ امر و سرپرست شما. و مقصود از آن، وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج الله فرجه الشریف) است؛ که فهرست تمام این حوادث به ایشان عرضه شود.

ای کاش تا توانم بر عهد خود بمانم

شرمنده ‏ام ز مهدی و ز درگهت الهی

تا در کفت اسیرم قرآن به سر بگیرم

چون بگذرم ز قرآن اُفتم به کوره راهی

 

پی نوشت ها:

1- سوره قدر، آیه 2.

2-سوره قدر، آیه 3.

3-سوره دخان،‌آیه 3.

4-سوره قدر، آیه 3 و سوره دخان ، آیه 3.

5- به وضوح چنین عقوبتهایی به واسطه اعمال ناشایست خود مردم و بر طبق وعده و سنت های الهی صادر می‌شود.

6-  سوره قدر، آیه 5.

7- سوره دخان ، آیه 4.

8- گزیده کافى، ج‏3، ص: 195.

9- سوره هود ، آیات 75 و 76.






تاریخ : سه شنبه 94/4/16 | 11:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیامبر اکرم (ص): 

هرکس شب قدر را بیدار بماند گناهانش آمرزیده می شود،حتی اگر تعداد 

 آن به تعداد ستارگان آسمان وبه سنگینی کوهها باشد. 

دراین شبها مارا از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید. 

التماس دعا






تاریخ : سه شنبه 94/4/16 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مگر می شود زندگی مرا ،بهم ریخته

آفریده باشد؟؟؟؟!!!!!!

خـــــدای دانـــــــه های انار






تاریخ : سه شنبه 94/4/16 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امام علی(ع) می فرمایند:
در شگفتم از کسى که مى‏بیند هر روز از جان و عمر او کاسته مى‏شود ، امّا براى مرگ آماده نمی ‏شود.

غررالحکم و دررالکلم ، ح 6253 

فرا رسیدن ایام شهادت جانگداز مولای متقیان?
امیر مؤمنان? حیدر کرار ? حضرت علی بن ابی طالب
علیه السلام را به مقام والای ولی الله الاعظم ارواحنا فداه
و تمام شیعیان و پیروانش تسلیت عرض می کنیم






تاریخ : سه شنبه 94/4/16 | 6:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">