سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

احمقانه ترین قوانین در آمریکا: از کتک زدن زنان تا ....!!؟

احمقانه ترین قوانین در آمریکا: از کتک زدن زنان تا ....!!؟
در یکی از شهرهای این ایالت مرد حق دارد ماهی یک بار زنش را کتک بزند...

در شهر کوچک توپیکا که درعین حال مرکز ایالت کانزاس است قانونی تصویب شده که کتک زدن زن توسط شوهر را مجاز می داند.  به گفته شورای محلی این شهر دلیل تصویب این قانون فقدان بودجه کافی قضایی برای رسیدگی به موارد اختلافات زن و شوهر و دعواهای خانوادگی  است.
نکته دیگری که باید یادآوری کرد این است که برخی از این قوانین مربوط به سده های گذشته و حتی رسوم سرخپوستان بوده اما هیچکس به فکر لغو آنها نیافتاده است.

احمقانه ترین قوانین آمریکا به طور خلاصه و براساس حروف الفبای لاتین نام ایالت ها به شرح ذیل است:

- آلاباما
در برخی از شهرهای این ایالت بازی دومینو در روزهای یکشنبه در اماکن عمومی ممنوع است.
گذاشتن سبیل مصنوعی در کلیسا مجاز نیست زیرا موجب خنده برخی از حضار می شود.
ممنوعیت رانندگی با چشمان بسته.

- آریزونا
در شهر توسکان پوشیدن شلوار برای زنان ممنوع است.
در شهرک گلوب ورق بازی در خیابان با یک سرخپوست غیرقانونی است.

- آرکانزاس
در یکی از شهرهای این ایالت مرد حق دارد ماهی یک بار زنش را کتک بزند.
در فایتویل کشتن هر موجود زنده ممنوع است.

- کالیفرنیا
در شهرکی نزدیک به لس آنجلس مرد حق دارد با کمربند زنش را بزند به این شرط عرض کمربند کمتر از دو اینچ باشد.( هر اینچ معادل 2.54 سانتیمتر)
در شهری دیگر شلیک از داخل اتومبیل به سوی هر جانداری به استثنای  وال غیرقانونی است.
در شهر پاسیفیک گروو شکار پروانه تا حداکثر 500 دلار جریمه دارد.
در شهرکی نصب تله موش بدون جواز شکار ممنوع است.

- کارولینای جنوبی
ورود شهروندان مسلح به داخل کلیسا مجاز است.
در شهری ورود اسب ها به مهمانخانه ها ممنوع بوده مگر شلوار پایشان باشد.

- کلورادو
در شهر دورانگو افراد هنگام تردد در خیابان ها باید لباسی پوشیده باشند که مرد یا زن بودن آنها کاملا مشخص باشد.

- کانکتیکات
در شهر هارتفورد آموزش سگ ها ممنوع است.

- داکوتای شمالی
در شهر فارگو شرکت در مراسم پایکوبی با کلاه منع قانونی دارد.

- داکوتای جنوبی
خواب در یک کارگاه پنیر سازی مجاز نیست.
پخش فیلمی که در آن ماموران پلیس را به شکل خنده داری نشان دهد ممنوع است.

- دلاویر
در شهرلیویز پوشیدن شلوار تنگ جریمه دارد.
ازدواج درپی شرطبندی غیرقانونی است.

- فلوریدا
در شهری زنانی که روزهای یکشنبه چتربازی کنند به زندان محکوم می شوند.
در شهر ساراتوزا آواز خواندن با مایو در ساحل ممنوع است.

- جورجیا
در ناحیه از این ایالت تمام مردان 16 تا 50 ساله موظف به حفظ و نگهداری از خطوط ریلی هستند.
در شهر کیتمن عبور مرغ از عرض جاده ممنوع است.

- ایلینویز
در شیکاگو ماهیگیری با پیژامه مجازات قانونی دارد.
ممنوعیت سواری برای زنان با وزن 100 کیلوگرم به بالا با شلوار نامناسب در شهر گیرنی.

- کنتاکی
براساس قانوی تازمانی که شخص بر زمین نیافتد هوشیار محسوب می شود.

- میشیگان
در شهری در این ایالت براساس قانون موهای زن متعلق به شوهرش است.
در دیترویت سوت زدن داخل اتومبیل در حال تردد جرم محسوب می شود.

- می سی سی پی
کشتن خدمتکاران مجاز است.
در شهر تورو هر مردی قصد ازدواج داشته باشد برای اثبات آن باید شش زاغچه یا سه کلاغ را بکشد.

- میسوری
در شهر ساکو زنان نباید کلاهی به سر بگذارند که موجب وحشت کودکان، پرندگان یا اسب ها شود.

- مونتانا
زن حق باز کردن نامه متعلق به شوهرش را ندارد.

- نیویورک
ممنوعیت نامیدن فرزند پسر با القاب دخترانه توسط پدرش.

- یوتا
اولویت حق عبور پرندگان در کلیه جاده ها باید رعایت شود.
مرد مسئول جرائم همسرش است.

- ورمونت
در یکی از نواحی زنان بدون اجازه کتبی همسرشان حق گذاشتن دندان مصنوعی ندارند.
ممنوعیت سوت زدن زیر آب.

- ویرجینیا
در ریچموند بازی شیر یا خط ممنوع است.
در شهر لبنان بیدار کردن زن از خواب با ضربات لگد مجازات دارد.

- واشنگتن
در شهر سیاتل تردد با سلاحی که بیش از یک متر و 80 سانتی متر طول داشته باشد ممنوع است.

- ویسکانسین
در ناحیه ای از این ایالت استفاده از روژلب در اماکن عمومی جرم محسوب می شود.
در ناحیه دیگر کوتاه کردن موی زنان ممنوع است.

 






تاریخ : سه شنبه 91/4/6 | 7:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فوایدی که بزاق دهان دارد و نمیدانیم!!

فوایدی که بزاق دهان دارد و نمیدانیم!!
با خواندن متن زیر متوجه می شوید که بزاق دهان نقش مهمی در سلامتی شما دارد...

 
 
"بزاق" یا آب دهان شاید به نظر بسیاری از ما آنچنان مهم نباشد. اما تحقیقات ثابت کرده است که با آزمایش این ماده می توان به نکات زیادی در مورد وضعیت سلامت افراد پی برد.
یکی از ابزارهای قدرتمند برای انجام تحقیقات و تشخیص های پزشکی بزاق دهان است و ثابت شده که شامل انواع اطلاعات مورد نیاز پزشکان می باشد. طبق تحقیقات اخیر "دانشگاه جان هاپکینز"، بزاق دهان درواقع گنجی از اطلاعات است که بدون هزینه زیادی می توان آن را مورد آزمایش قرار داد. بزاق دهان علاوه بر اینکه رازهای بیولوژیک و ژنتیکی بدن انسان را در اختیار پزشکان قرار می دهد، به فرد در مبارزه با بیماری ها نیز کمک می کند.

آزمایش بزاق دهان جایگزین مناسبی برای آزمایش خون
یک سوم از قربانیان حمله قلبی بدون اینکه بدانند کلسترول و یا فشار خون آنها بالا بوده، جان خود را از دست می دهند. دلیلش هم این است که آزمایش خونی که امروزه برای تشخیص بیماری های قلبی از افراد گرفته می شود، تجربه سخت و دشواری است. چون این آزمایش نه تنها پرهزینه است، بلکه برای انجام آن باید متحمل درد هم شد. در ضمن افرادی که فوبیای خون دارند، از رفتن به کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها برای انجام آزمایش خون خودداری می کنند.
"دکتر گرینجر"و همکارانش آزمایش بزاق دهان را جایگزین آزمایش خون کرده اند. طبق گفته های محققان، بزاق شامل همان پروتئینی است که در خون وجود دارد. وجود مقدار خاصی از "پروتئین واکنش دهنده C" در خون افراد نشان دهنده بیماری های قلبی است. در واقع بزاق دهان می تواند سالم بودن قلب انسان را نشان دهد. آزمایش بزاق دهان را حتی می توان در خانه هم انجام داد. در نتیجه نیازی به رفتن به کلینیک های پزشکی و آزمایشگاه نیست.

تاثیر رابطه پدر و دختر بر بزاق دهان و استرس
تحقیقات نشان داده دخترانی که رابطه خوبی با پدران خود دارند، دیرتر به سن بلوغ می رسند و تنها یکبار ازدواج می کنند. اما دلیلش چیست؟ طبق مقاله علمی اخیر "دکتر گرینجر" و همکارانش دلیل این امر را می توان در بزاق دهان پیدا کرد.
دکتر گرینجر در تحقیقات خود متوجه شد که اگر رابطه پدر و دختر با تهدید و اجبار و بی نظمی شکل بگیرد، دهان دختر نسبت به حالت طبیعی سطح پایین تری از هورمون استرس موسوم به کورتیزول را هنگام صبح ترشح می کند. اما هنگام بروز مشکلات، میزان کورتیزول بزاق دهان افزایش می یابد که نشاندهنده حساسیت بالای دختر در موارد استرس زا است. گرینجر می گوید: " برخی افراد از لحاظ بیولوژیکی استرس بیشتری نسبت به سایرین دارند. اما میزان استرس تنها به شرایط بستگی ندارد، بلکه روابط فرد با دیگران هم در آن موثر است."

بزاق دهان میزان استرس فرد را نشان می دهد
استرس باعث می شود بدن در شرایط "گریز یا فرار" قرار بگیرد. اضطراب، افزایش هورمون آدرنالین، افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش ترشح بزاق را در پی دارد. غده های بزاقی آنزیمی به نام "آلفا آمیلاز بزاقی" را دهان ترشح می کنند که وجود این آنزیم نشاندهنده استرس فرد است.
استرس و ناراحتی های احساسی و روانی که یک زن باردار تجربه می کند می تواند بر روی جنین او هم تاثیر بگذارد. گروه پزشکی جان هاپکینز با اندازه گیری میزان آنزیم آلفا آمیلاز بزاقی مادر، میزان تاثیر استرس مادر بر روی جنین را اندازه گرفتند. آنها میزان تغییرات طبیعی میزان آنزیم بزاقی آلفاآمیلاز را در طول دوره بارداری اندازه گرفتند و به الگویی دست یافتند که در حال بررسی بر روی آن هستند.

بزاق دهان مادر، سیستم ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری ها افزایش می دهد
پیش جویدن( عمل جویدن غذا توسط بزرگسالان و دادن آن به نوزاد) روش مناسبی برای اجداد ما بود که به مخلوط کن دسترسی نداشتند. اما شاید در دوره مدرن امروز دوباره این شیوه مد شود. چرا که دانشمندان کشف کرده اند که بزاق دهان مادر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن نوزاد می شود.
پیش جویدن غذا بدن نوزاد را با پاتوژن های بیماری زای موجود در بزاق دهان مادر آشنا می کند که باعث تولید آنتی بیوتیک در بدن او شده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن نوزاد را در برابر پاتوژن های بیماری زا در آینده آماده می کند.
علاوه بر این، پیش جویدن احتمال ابتلا به بیماری های خودایمنی از جمله آسم،(بیماری که در کشورهای صنعتی شایع است) را کاهش می دهد. بر اساس اپیدمیولوژی(علم بیماری های مسری) یکی از دلایلی که افراد به این بیماری ها مبتلا می شوند این است که بدن آنها تا قبل از دو سالگی پاتوژن های این بیماری ها را شناسایی نکرده است.
خوشبختانه بزاق دهان پر از پادتن است که احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی را کاهش می دهد. در نتیجه بدن نوزاد با خوردن غذای جویده شده مادر پاتوژن های بیماری زا را شناسایی و از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

نسخه ژنی بزاق دهان
بزاق دهان شامل نسخه کامل ژن های شما است. در نتیجه کار با آن نسبت به روش های دیگر آزمایش آسان تر است. دکتر رینجر در اینباره می گوید: "تنها نصف یک قطره از بزاق دهان برای گرفتن نمونه DNA فرد کافی است. این نمونه ها را چندین بار می توان گرم و فریز کرد و مورد آزمایش قرار داد.

منبع: alef.ir






تاریخ : سه شنبه 91/4/6 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زمان عرضه بنزین 1000 تومانی

زمان عرضه بنزین 1000 تومانی
سهمیه بندی بنزین امروز پنج ساله شد تا با اجرای نظام کارت هوشمند سوخت عملا ایران از یک کشور وارد کننده صرف این فرآورده استراتژیک نفتی به یکی از صادرکنندگان بنزین در سطح منطقه تبدیل شود.

نظام سهمیه‌بندی بنزین به ششمین سال اجرای خود پا گذاشته است، با این وجود پیش بینی می‌شود تا 25 روز آینده و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای نخستین بار پای بنزین 1000 تومانی هم به جایگاه‌های سوخت کشور باز شود.

سهمیه بندی بنزین امروز پنج ساله شد تا با اجرای نظام کارت هوشمند سوخت عملا ایران از یک کشور وارد کننده صرف این فرآورده استراتژیک نفتی به یکی از صادرکنندگان بنزین در سطح منطقه تبدیل شود.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در حدفاصل سالهای 1383 تا 1386 به طور متوسط روزانه 45 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌ها تولید می شد که این میزان تولید پاسخگوی مصرف روزانه بیش از 68 تا 70 میلیون لیتری بنزین در داخل کشور نبود.
 
بر این اساس تا پیش از اجرای نظام سهمیه‌بندی، وزارت نفت برای مثبت کردن تراز عرضه و مصرف بنزین مجبور به واردات سالانه 4 تا 6 میلیارد دلار بنزین بود به طوری‌که در حدفاصل سالهای 85، 86، 87 و 88 به ترتیب روزانه 28.9، 19.5، 22.5 و 22 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شد.
 
در شرایط فعلی متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی به مرز 60 میلیون لیتر رسیده است که با بهره برداری از چندین طرح جدید پالایشگاهی علاوه بر توقف واردات بنزین، کشور به یکی از صادرکنندگان این فرآورده میان تقطیر پالایشگاهی به برخی از کشورهای همسایه همچون افغانستان تبدیل شده است.
 
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با تاکید بر اینکه تا پایان سالجاری ظرفیت تولید روزانه بنزین ایران به 70 میلیون لیتر افزایش می یابد از رشد تولید این فرآورده استراتژیک نفتی به بیش از 100 میلیون لیتر تا پایان افق چشم انداز خبر داده است.
 
همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین هم با اجرای 13 میلیارد دلار طرح‌های جدید بنزین سازی، بهبود کیفیت و فرآیند تولید در پالایشگاه‌های موجود نفتی ضمن افزایش عدد اکتان بنزین به بیش از 90 میزان برخی از ترکیبات آروماتیکی، گوگرد، ام.تی.بی.ای و بنزن هم از ترکیب این فرآورده نفتی حذف خواهد شد.
 
سهمیه‌های بنزین آب رفت
 
طرح سهمیه بنزین ابتدا با اختصاص سه ماهانه 360 لیتر بنزین تک نرخی با قیمت 100 تومان کلید خورد و پس از چندین دوره اختصاص سهمیه‌های سفر و نوروزی به یک باره میزان سهمیه‌ها ماهانه و با کاهش قابل توجه‎‌ای روبرو شد به طوری‌که ابتدا سهمیه‌های ماهانه از 120 به 100 لیتر، سپس به 80 لیتر و در شرایط فعلی به 60 لیتر در ماه برای خودروهای شخصی کاهش یافته است و حتی یکی از سناریوهای احتمالی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حذف نظام سهمیه و عرضه تک نرخی بنزین است.
خداحافظی با بنزین 100تومان و عرضه بنزین 1000 تومانی
به گزارش مهر، کارشناسان اقتصادی از بنزین به عنوان دماسنج اقتصاد ایران یاد می‌کنند و کوچکترین تغییرات قیمتی در عرضه این فرآورده نفتی در تعیین نرخ تورم سایر کالاهای مصرفی تاثیر گذار است.
 
در طول پنج سال گذشته قیمت بنزین چندین بار دستخوش افزایش شده است به طوریکه ابتدا دولت از بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی و سپس بنزین آزاد 700 تومانی رونمایی کرده است و در صورت افزایش 20 درصدی قیمت این فرآورده نفتی تا مرز یکهزار تومان در هر لیتر هم قابل افزایش است.
 
این احتمال وجود دارد که از ابتدای مردادماه سالجاری و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان (کاهش حجم سفرهای تابستانی و به تبع سقوط مصرف بنزین) فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای افزایش قیمت بنزین کلید بخورد که در این صورت ظهور بنزین 1000 تومانی دور از انتظار نخواهد بود.
 
از سوی دیگر درآستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به منظور افزایش کارآیی و تغییر معماری سامانه هوشمند سوخت برای نخستین بار عرضه بنزین 100 تومانی از سبد سوخت ایران حذف شد.
 
ونزوئلا بهشت خودروسوان جهان
 
با این وجود در شرایط فعلی ایران هنوز یکی از ارزان ترین قیمتها را برای عرضه بنزین به خودروها تعیین کرده است به طوریکه هم اکنون کشور آفریقایی اریتره معادل 3600 تومان، نروژ 3280 تومان، انگلستان 2800 تومان، هندوستان 2680 تومان، ایرلند جنوبی 2670 تومان، بلژیک 2660 تومان، آلمان 2530 تومان، پرتغال و ایتالیا 2500 تومان، دانمارک 2485 و آمریکا بیش از 1115 تومان به ازای هر لیتر بنزین به شهروندان خود می فروشند.
 
در همین حال هنوز کشورهایی در جهان هستند که بهای ارزانی برای بنزین تعیین کردند که در این بین کشورهایی همچون ونزوئلا برای هر لیتر بنزین 40 تا 60 تومان، عربستان سعودی، 160 تومان، لیبی 180 تومان، ترکمنستان 240 تومان، بحرین 360 تومان، کویت 280 تومان، قطر 300 تومان، مصرف 380 تومان، عمان و الجزایر 400 تومان از شهروندان خود دریافت می کنند.
 
نسل جدید کارتهای سوخت کابوس سارقان بنزین
 
یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای نظام سهمیه بندی بنزین در کنار مدیریت مصرف سوخت راه اندازی  بزرگترین سامانه هوشمند سوخت جهان در سطح کشور بود و حتی هم اکنون کشورهایی همچون سوریه، ترکمنستان، برزیل و ونزوئلا هم خواستار پیاده سازی نسخه مشابهی از این اسمانه سوخت شده اند.
 
در حال حاضر بیش از سه هزار جایگاه بنزین و گازوئیل و بیش از 17.6 میلیون خودرو شخصی، عمومی و خدماتی و موتورسیکلت به این سامانه هوشمند متصل هستند. 
 
هم اکنون با رونمایی از نسل جدید کارتهای هوشمند سوخت ضمن افزایش کارآیی امنیتی و فنی، امکان سرقت و یا به اصطلاح "هک" شدن کارتهای سوخت به طور کامل منتفی شده است.
 
با اتصال کارتهای هوشمند سوخت به شبکه بانکی علاوه بر راه‌اندازی کیف الکترونیکی سوخت در تمامی جایگاه‌های کشور امکان ارائه سایر خدمات همچون خرید در فروشگاه‌های زنجیره ای و انجام عملیات الکترونیکی بانکی به زودی از طریق کارتهای هوشمند سوخت فراهم می‌شود.






تاریخ : سه شنبه 91/4/6 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید


 






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 11:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مهمتـرین خبـرهای ایران در هفته‌ای که گـذشـت بــه گــزارش تــصویـــر

 

 
میدان مرکزی میوه و تره بار مشهد
بازار میوه و تره بار مشهد یکی از اماکنی اصلی است که مردم مایحتاج خود را از آنجا تهیه می‌کنند.


 
 

مچ‌اندازی قهرمانی آسیا
یازدهمین دوره مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در اوزان مختلف و همچنین در بخش پیشکسوتان و معلولین درگرگان برگزار شد.





اوقات فراغت
در آستانه فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس، آبتنی در محله چشمه علی تهران راهی است که خانواده‌ها و کودکان این منطقه برای فراغت خاطر و تفریح تابستانی به آن روی آورده‌اند.





آفت در جنگل‌های گلستان
جنگل‌های استان گلستان مورد هجوم کرم‌هایی قرار گرفته‌اند که از برگ درختان تغذیه می‌کنند.





برداشت طالبی
در مزارع ورامین برداشت طالبی آغاز شد.




 
 
 
دوچرخه کورسی
مسابقات لیگ برتر دوچرخه کورسی برگزار شد.



 

دیدار مسکو
دور جدید گفت‌وگو درباره برنامه اتمی ایران با حضور نمایندگان ایران و گروه پنج به اضافه یک برگزار شد.









کشتی محلی
رقابت‌های کشتی محلی لوچو در روستای قراخیل قائمشهر صورت گرفت.







وداع با کسایی
حسن کسایی، نی‌نواز برجسته‌ و استاد موسیقی ایران به خاک سپرده شد.






پزشکان آینده
فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران جشن گرفته شد.






 
 
 مانور زلزله
نیروهای امدادگر مانور زلزله در زنجان برگزار کردند.





 

سیل در مازندران
بارش سنگین باران منجر به جاری شدن سیل در برخی از مناطق استان مازندران شد.









دشت شقایق دماوند
دشت شقایق دماوند در جاده پلور – رینه قرار دارد. این دشت در فصل بهار پوشیده از گل شقایق می‌شود.






بدنبال الهام بر روی میراث فرهنگی؟
دیوار نویسی بر روی پل تاریخی سی و سه پل. نوشتن یادگاری و دیوار نویسی بر روی میراث فرهنگی و همچینن کنده‌کاری، نوشتن نام و یادگاری بر روی درخت‌ها در ایران رواج روزافزونی یافته است.







اجرای احکام اعدام
این هفته نیز احکام اعدام در چند شهر ایران اجرا شدند. در اهواز 4 نفر به اتهام قتل یک مامور نیروی انتظامی در زندان کارون اعدام شدند.





 
 
 
طرح "امنیت اخلاقی"
بازداشت بانوان بد حجاب با اجرای طرح موسوم به "تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌ها" در اماکن عمومی همچنان ادامه دارد.




 

فوتبال جام ملت‌های اروپا
برنامه تلویزیونی "جام چهاردهم" به رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا می‌پردازد.







"اراذل و اوباش"
در مشهد "اراذل و اوباش" به نمایش گذاشته شدند. در خیابان‌های منطقه صادقیه تهران هم 170 نفر از "اراذل و اوباش" گردانده شدند.








مشروبات الکلی
مصرف مشروبات الکلی در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. به گفته حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، نیروی انتظامی در خوش‌بینانه‌ترین حالت 20 تا 30 درصد مشروبات الکلی را کشف می‌کند. این در حالی است که علاوه بر تولید داخلی، تخمین زده می‌شود که سالی 60 تا 80 میلیون لیتر مشروب وارد ایران و مصرف می‌شود.






سیل در بجنورد
وزش توفان و جاری شدن سیل در بجنورد خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به همراه داشت.





 
 
 
مسابقات دو ومیدانی
رقابت‌های دو و میدانی لیگ قهرمانی باشگا‌ه‌های ایران در حال برگزاری است.




 

کنکوری‌ها
تلاش برای آزمون سرنوشت








جلسه شورای عشایر استان اصفهان
جلسه شورای عشایری استان اصفهان با حضور نمایندگان ایل‌های بزرگ قشقایی و عرب (سمیرم) در چنار آباد چادگان برگزار شد.







شیر و خرس در خیابان‌های مشهد
4 قلاده شیر و دو توله خرس سرگردان در خیابان‌های صارمی و هنرستان شهر مشهد توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و برای نگهداری به ایستگاه محیط زیست تحویل داده شدند.






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 8:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هدیـه‌ای بـرای هـمسـر آینـده

(داستان طنز)



خواستم برای جشن تولد نامزدم هدیه‌ای بفرستم به همین خاطر از خانم خوش پسندی که یکی از همکارانم بود خواستم تا از مغازه جنب اداره یک جفت دستکش بسیار اعلا انتخاب کند تا برایش بفرستم … پس از خرید، خانم خوش پسند هم برای خود یک جفت شورت انتخاب کرده و پس از اینکه هر دو بسته‌بندی آماده شد پول را به صاحب مغازه دادیم و هنگام تحویل غافل از اینکه شاگرد خرازی بسته‌ها را اشتباهی داده، یعنی بسته دستکش را به خانم و بسته شورت را به من داده، من با اطمینان خاطر آن را باز نکردم و به منزل آمدم و نامه‌ای به خیال خود با انشا خوب برای نامزدم نوشتم و دستکش‌ها را برای او فرستادم …

وقتی نامه به دست او می‌رسد در حضور پدرش بسته را باز می‌کند و دو عدد شورت را در آن می‌بیند و چون نامه را می‌خواند می‌بیند چنین نوشته‌ام:

سرکار علیه مهری خانم عزیز

با تقدیم این نامه خواستم کمال معذرت خود را از ارسال این هدیه ناقابل که نمونه‌ای از محبت خالصانه من نسبت به شماست خواسته باشم و ضمناً یقین بدانید که هرگز تاریخ تولد شما از ذهن من محو نمی‌شود.

این هدیه مختصر را مخصوصا بدین منظور انتخاب نمودم که یقین دارم شما احتیاج خاصی به آن دارید و هرگز بدون پوشیدن آن به مهمانی نمی‌روید. البته این یک جفت نمونه را با انتخاب خانم همکارم خریده‌ام و ایشان به من اطلاع دادند که شما نوع کوتاه‌تر آن را می‌پسندید.

چنانچه ملاحظه می‌فرماید در انتخاب آن دقت کافی به کار رفته که خوش رنگ و ظریف و چسبان باشد. خانم خوش پسند خود یکی از این نمونه‌ها داشت و به من نشان داد و به خواهش خودش چند بار در مقابل من آن‌ها را امتحان کرد.

عزیزم چقدر آرزو داشتم که آن را برای اولین بار که استفاده می‌کنی در مقابل خودم باشد، ولی یقین دارم تا دیدار آینده دست‌های فراوانی آن را لمس خواهند کرد. در هر حال امیدوارم که هنگام پوشیدن و درآوردن آن مرا به خاطر داشته باشی.

البته اندازه واقعی آن را به خوبی نمی‌دانستم لیکن مطمئن هستم که هیچ کس بهتر از خودم به اندازه تقریبی آن واقف نیست. ضمناً اگر هم تنگ و چسبان باشد بهتر است چون پس از چند بار استفاده گشاد و به اندازه خواهد شد.

عزیزم خواهش می‌کنم شب جمعه آینده آن را در مهمانی خانه عموجان بپوشی تا زیبایی آن را به چشم خود ببینم. ضمناً لازم می‌دانم این نکته را هم به عرض برسانم به عقیده من بهتر است برخلاف سابق که به هرجا می‌رسیدی فوراً آن را در‌می‌آوردی چنین کاری را تکرار نکنی زیرا تکرار این عمل آن را گشاد خواهد کرد و ممکن است در مجالس مهمانی بر اثر گشاد شدن بیافتد و موجب شرمندگی تو بشود.

در خاتمه امیدوارم با قبول این هدیه ناقابل که با کمال ادب تقدیم می‌شود این افتخار را داشته باشم با قلب پر از ارادت چند بوسه آبدار بر آن نثار نمایم.

با تقدیم احترام - نامزدت

در روز بعد نامه‌ای با بسته به دستم رسید که در آن حلقه نامزدی را پس فرستاده و نوشته بود خدا رحم کرد که با کمال ادب تقدیم کرده بودی اگر بی‌ادبی بود چه می‌شد؟ بهتر است آقای با ادب مرا به فراموشی بسپاری …






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 7:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقـاشی هنرمنـدانه روی ماشینـهای کثیـف !


احتمالا شما هم اتومبیل هایی که صاحبش دستی به سر و روی آن نکشیده و بسیار کثیف و گرد و خاکی است را دیده اید و با واژه "لطفا مرا بشویید" نوشته شده بر روی آن آشنا هستید. اما آیا می دانستید همین اتومبیل شسته نشده و کثیف می تواند تابلویی برای خلق یک اثر هنری زیبا باشد؟ Scott Wade شاید تنها شخصی باشه که اقلا بعنوان مبتکر اینکار برای خلق اثر هنری از ماشین های کثیف بهترین بهره را برده و مانند بوم نقاشی بر روی آن به نقاشی پرداخته است. آقای اسکات وید 51 ساله متولد 1960 قبلا فوتبال استرالیایی بازی می کرده. او اهل تاسمانی است و اکنون نیز در زمینه ورزش در آنجا مسئولیت دارد گرچه میشه گفت دیگه این نوع هنر هم جزئی از مهارت های اون هست، اما یک تفاوت کلی بین این کار هنری با هنرهای دیگه هست و اون اینکه وقتی بارون بیاد یا ماشینه شسته بشه دیگه اثر هنری بر جای نمی مونه ...

ناگفته نماند که قبلا هم موضوع این ایمیل به گروه ارسال شده و شاید برای بعضی از دوستان تکراری بنظر برسه ولی از آنجا که گالری سایت این هنرمند گاهی مواقع بروز رسانی میشه تماشای نقاشی های جدید او بر روی این ماشین های کثیف خالی از لطف نیست.



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید







































































































تاریخ : یکشنبه 91/4/4 | 10:25 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

تمام نکاتی که باید درباره عینکهای آفتابی بدانید
خورشید خانم تابان و سوزان، همواره دو نوع اشعه به سوی زمین میفرستد. نوع اول همان نور مرئی است که ما با چشممان میبینیم و نوع دیگر، پرتوهایی است که با چشم ما قابل مشاهده نیستند. این پرتوها که به پوست و چشمها آسیب میرسانند را با نام اشعه ماورای بنفش میشناسیم. به گزارش سلامت نیوز هدف اصلی استفاده از عینک آفتابی هم این است که از ورود این اشعه های مضر و ایجاد بیماریهای مختلف چشمی از جمله آب مروارید و مشکالت شبکیه جلوگیری کنیم. با توجه به اینکه ما در کشوری پر آفتاب زندگی می کنیم، خرید عینک آفتابی مناسب و استاندارد برایمان بیشتر اهیمت دارد تا از این آسیبها در امان بمانیم و نور قابل رویت کمتری هم به چشممان وارد شود.

ضداشعه ماورای بنفش
حداقل ویژگی یک عینک آفتابی مناسب این است که از ورود اشعه ماورای بنفش به چشمهای شما جلوگیری کند. روی برخی از عینک ها برچسبی وجود دارد که نشان میدهد این عینک چند درصد از اشعه ماورای بنفش را جذب می کند. البته مطمئنترین راه این است که خودتان هم با دستگاه مخصوصی این عدد را کنترل کنید اما یادتان باشد عینکی که نتواند این کار را برای چشمتان انجام دهد اصال ارزش خریدن ندارد و به چشمهایتان صدمه میزند. گاهی اوقات عینک هایی که با قیمت باال به فروش میرسند این فاکتور اساسی اولیه را ندارند. عکس این قضیه هم صدق می کند . یعنی بعضی وقتها عینک های ارزان قیمت هم قادرند از ورود پرتوهای زیانآور خورشید به چشم شما جلوگیری کنند. بنابراین گران قیمت بودن در این مورد مالک خوبی برای انتخاب نیست.

عینکهای پالریزه
یکی از گرانقیمتترین عینک های آفتابی آنهایی هستند که شیشههای پالریزه دارند. عینک های پالریزه از ورود نور افقی به چشمان شما جلوگیری می کنند و فقط اشعه های عمودی را به چشم راه میدهند. این خاصیت هنگام رانندگیهای طولانی مدت کاربرد دارد. در خیابان نور خورشید از آسفالت به صورت افقی منعکس میشود و به چشم ما میرسد اما عینک
پالریزه اجازه نمیدهد این نور افقی چشمان ما را آزار دهد. بدین ترتیب چشم احساس راحتی می کند و تصویر بهتر و شفافتری به چشم میرسد. برای اینکه قبل از خرید بتوانید عینک پالریزه را به درستی شناسایی کنید یک راه حل وجود دارد. عینک را جلوی چشمتان نگه دارید و به یک سطح صاف و صیقلی که نور به آن میتابد، نگاه کنید. بعد عینک را به آرامی90
درجه بچرخانید. اگر عینک واقعا پالریزه باشد وقتی که آن را میچرخانید درخشش سطح به کلی افت می کند.

آینه ای روی چشم
شاید دیده باشید بعضی از عینک های آفتابی مثل آینه به نظر میرسند. وجود پوشش آینهای روی شیشه عینک آفتابی ورود نور را گاهی تا 60 درصد هم کاهش میدهد و آن را منعکس می کند. استفاده از این عنیک ها در مناطق برفی و ارتفاعات کاربرد دارد اما تنها ایرادشان این است که زود خشدار میشوند و باید خیلی خوب از آنها نگهداری کنید.

عینک های خیابانی
این روزها دستفروشان از نیاز مردم به عینک آفتابی سوءاستفاده می کنند و در هر گوشه از خیابان بساط کوچکی از عینک های آفتابی پیدا میشود که زیر نور خورشید پهن شده اند. این عینک ها ایرانی یا چینی هستند و قیمت کمی دارند. گروه دیگری از عینک های آفتابی مارکدار یا معمولی هم در پشت ویترین عینک فروشیها جا خوش کرده اند که البته قیمتشان به مراتب بیشتر است.
به هر حال قبل از خرید عینک های متفرقه این نکات را به خاطر داشته باشید:
1 عدسی عینک نباید چند رنگ مختلف داشته باشد و تمام قسمتهای عدسی باید یکنواخت به نظر برسند.
2 قبل از خرید حتما عینک تان را با دستگاه سنجش اشعه آزمایش کنید. این دستگاهها در برخی از عینک فروشیها وجود دارد و در کنار بساط معدودی از دستفروشان هم دیده میشود. وقتی عینک مورد نظرتان را با این دستگاه امتحان می کنید، باید حداقل 98 درصد از اشعه ماورای بنفش را جذب کند.
3 وقتی که عینک را در مقابل یک صفحه تکان میدهید صفحه نباید موجدار یا کج و معوج دیده شود.
4 برای اینکه بفهمید عینک شما تیرگی مناسبی دارد یا نه یک را ه وجود دارد. در یک اتاق با نور معمولی به آینه نگاه کنید. اگر چشمان خود را در آینه ندیدید باید بدانید که عینک شما
استاندارد است.
5 اگر به دنبال عینک مارکدار هستید به برچسب روی عینک ها کامال اعتماد نکنید و آنها را حتما با دستگاه تست کنید.

استفاده از عینکی که استاندارد نیست به چشمان شما آسیب جدی وارد می کند. به عبارت دیگر وقتی یک عینک تقلبی و غیراستاندارد را به چشمتان میزنید، چشم شما نسبت به زمانی که عینک نداشتید، بیشتر صدمه میبیند.
در چنین شرایطی مردمک چشم شما بیشتر باز میشود و اشعه بیشتری به داخل چشمها نفوذ می کند.
برای شناسایی عینک آفتابی تقلبی یک راه ساده وجود دارد. کافیست یک عینک فتوکرومیک همراه خودتان داشته باشید. این عینک را پشت شیشه عینک آفتابی مورد نظرتان قرار داده و مقابل نور خورشید نگه دارید. در صورتی که رنگ عینک تغییر کرد و تیره شد تقلبی است. در واقع به دلیل نبود لایه ضد اشعه ماورای بنفش، این پرتو از عینک آفتابی عبور کرده و به عینک فتوکرومیک میرسد. در نتیجه شیشه فتوکرومیک تغییر رنگ میدهد.

زمانی که نور آفتاب شدید است حتما عینک آفتابی به چشم داشته باشید. در غیر این صورت شبکیه چشم شما آسیب میبیند و مستعد ابتال به بیماری آب مروارید میشوید.
بهتر است عینک آفتابی شما قاب بزرگی داشته باشد تا نور از کنارهها به چشمتان نفوذ نکند.

قبل از تهیه عینک آفتابی با یک چشم پزشک مشورت کنید یا از یک بینایی سنج کمک بگیرید.

همیشه برای خرید به عینک فروشیهای معتبر مراجعه کنید.

عینک های مارکدار و گرانقیمت تا یک سال گارانتی دارند. ضمن اینکه برخی از آنها شناسنامه دار هم هستند.

وقتی در ساعات اولیه صبح یا حتی عصرها از خانه خارج میشوید، باز هم عینک آفتابی را فراموش نکنید چون در این اوقات تابش نور خورشید مورب است و اشعه ماورای بنفش بیشتری را به چشمها وارد می کند.

بعضی از داروهای پوست یا چشمی حساسیت چشمها را به نور آفتاب بیشتر می کند. بنابراین وقتی از این دست داروها مصرف میکنید، زمان خارج شدن از خانه باید عینک آفتابی به چشم بزنید. به عنوان مثال افرادی که قطرههای چشمییا قرصهای داکسی سیکلین مصرف می کنند، در این گروه جای میگیرند.






تاریخ : یکشنبه 91/4/4 | 10:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

  S A L I J O O N

 

2S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

3S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

5S A L I J O O N

 

 

7S A L I J O O N

 

8S A L I J O O N

 

9S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

10S A L I J O O N

 

12S A L I J O O N

 

13S A L I J O O N

 

14S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

 

15S A L I J O O N

 

17S A L I J O O N

 

18S A L I J O O N

 

19S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

20S A L I J O O N

 

22S A L I J O O N

 

23S A L I J O O N

24S A L I J O O N

25S A L I J O O N






تاریخ : یکشنبه 91/4/4 | 9:46 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید


 






تاریخ : یکشنبه 91/4/4 | 10:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">