سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 چای و نوشیدن چای یکی از دلپذیرترین و خوشایندترین کارهایی است که بیشتر مردم جهان و به ویژه ایرانیان به آن می‌پردازند. هر میزبانی می‌خواهد که بهترین پذیرایی را از میهمان خود کند و در این میان آیین چای و نوشیدن آن یکی از ساده‌ترین ولی اثرگذارترین بخش پذیرایی است. طراحان و نوآوران هنر و فناوری در این زمینه نیز بیکار ننشسته‌اند و طرح‌هایی بسیار زیبا و گاه عجیب و غریب برای قوری‌ها و کتری‌ها به بازار روانه کرده‌اند. در زیر چند نمونه از این قوری‌ها و کتری‌ها را می‌بینیم.

 


این قوری عجیب و زیبا به جز شکل چشمگیرش می‌تواند با تغییر رنگ نیز میهمانان شما را شگفت‌زده کند. ساختار پوسته‌ای این قوری به‌گونه‌ای طراحی شده که با گرم شدن آن رنگ آن نیز تغییر می‌کند.

 

 این قوری گرچه هنوز در مرحله ایده‌پردازی و طرح است ولی به خوبی می‌تواند نمایانگر ذوق و کوشش طراحان در نوآوری محصولات خانگی باشد. این قوری برای میزبانانی که چندان از سلیقه میهمان‌شان آگاه نیستند بسیار سودمند است. قوری یین و یانگ که کاملا قرینه است، می‌تواند هم برای چای معمولی و هم چای سبز استفاده شود.


 

میهمان‌بازی یکی از بازی‌های همیشگی کودکان و نوجوانان است. این روکش پشمی که شبیه کلاه ساخته شده، می‌تواند با قرارگرفتن روی قوری هم نقش گرمکن را برای قوری بازی کند و هم  برای بزرگ‌ترها یادآور دوران کودکی و بازی‌های کودکی باشد و لحظه‌هایی شاد را بیافریند.

 


این قوری به شکل قو از طرح‌های شرقی و ظرف‌های قدیمی الهام گرفته ولی رنگ قرمز به آن جلوه‌ای نو بخشیده است. اگر از این قوری برای چای استفاده نکنید باز هم می‌تواند به جای یک ظرف تزئینی در خانه کاربرد داشته باشد.



بلند کردن قوری و کتری پر از آب یا چای داغ برای همه آسان نیست و چه بسا بسیاری هم که توان بلند کردن آن را دارند از سوختن با چای یا آب داغ می‌ترسند. این طرح‌ها می‌تواند ایده‌هایی خوب برای این افراد باشد تا به آسانی و با خیال آسوده از نوشیدن چای لذت ببرند. تنبل‌ها هم می‌توانند از هواداران این طرح باشند.

 



این کتری بسیار جالب و نوآورانه، به شکل یک کوزه باستانی ساخته شده که به راحتی روی گاز قرار می‌گیرد. ویژگی دیگر این طرح آن است که با گرم شدن کتری، آرام آرام نقش‌های زیبای روی بدنه نمایان می‌شوند.



یک طرح بسیار زیبا که میتواند چشم همه میهمانان شما را خیره کند و چون وسیله‌ای تزئینی نیز در خانه شما به کار رود. بدنه شیشه‌ای این قوری این امکان را می‌دهد که از دیدن بازی رنگ و تفاله‌های چای در آب جوش لذت ببرید.

 




تفاله چای از آن چیزهایی است که همیشه پس از نوشیدن چای دردسرساز می‌شود. جمع کردن تفاله و خالی کردن آن از قوری کار خوشایندی نیست. از این رو همیشه صافی‌های گوناگونی ساخته شده‌اند. این قوری با صافی نو و طرح جالب خود یکی از آخرین کوشش‌هاست. دهانه گشاد این قوری کار را آسان می‌کند و به خوبی صافی لوله‌ای شکل را در خود جای می‌دهد.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیشنهاد هفته
 
مصولات پزشکی - تجاری محافظ صورت، بخش مهمی از تولیدات کارخانه‌های مشهور آرایشی - بهداشتی جهان هستند. در این صفحه با تعدادی از بهترین‌های آنها آشنا خواهید شد.
 


  • مرطوب کننده مناسب
کرم مرطوب‌کننده «اوه‌نو»، کرم روزانه‌ای است که از پوست در برابر مواد رادیواکتیو محافظت می‌کند.

  • کرم دور چشم
کرم بازسازی‌کننده«اولی» دور چشم، برای از بین بردن چین و چروک و محافظت پوست اطراف چشم، بهترین گزینه است.

  • شیرپاک کن مناسب
این شیرپاک کن حاوی روغن‌های طبیعی است که ضدجوش هستند.

  • محلول ضدچروک
محلول و سرم بازسازی پوست اطراف چشم کلینیک به بازسازی آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید و از بین رفتن چین و چروک‌ها کمک می‌کند.

  • کرم ضدجوش
این کرم همانند ماسک روی صورت می نشیند و حاوی موادی محافظ است که خطر ابتلا به آکنه را کاهش می‌دهد.

  • شیرپاک کن مناسب
شیرپاک کن «اوه‌نو» برای مصرف روزانه مناسب است و خاصیت لایه‌برداری نیز دارد.


      پیشنهادات ما:
  • شیرپاک کن کلین اند کلیر
این شیرپاک کن، مانع از ابتلا به آکنه می شود و از بهترین روغن‌های طبیعی تهیه شده است.

  • کرم ضدچروک
کرم مالتی کروکسن روک، بهترین محصول برای از بین بردن چین و چروک‌هاست که می توانید شب‌ها از آن استفاده کنید.

  • کرم مرطوب کننده
کرم «اولی» مرطوب کننده ای است که با خاصیت لایه‌برداری به بازسازی پوست کمک می‌کند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کیانیان در کتاب "این مردم نازنین" با قلمی روان، قصه‌ها و خاطراتی که با مردم برایش رخ داده را ذکر کرده است. او این خاطرات را پس از پخش سریال آپارتمان که باعث شهرتش شد، روایت می‌کند.
 در همه جای دنیا باب شده که هنرپیشه‌ها و یا آدم‌های معروف، خاطرات خود را از دورانی که مشهور بوده و نبوده‌اند، در قالب‌های مختلف به صورت کتاب به چاپ می‌رسانند. این موضوع در ایران هم چند سالی است به راه افتاده و مردم هم از این کتاب‌ها استقبال می‌کنند؛ هم منبع درآمدی برای شخص می‌شود و هم مردم او را بهتر می‌شناسند. هوشنگ مرادی کرمانی از این دسته افراد است که کتاب «شما که غریبه نیستید» را در قالب رمان به بازار عرضه کرد. "رضا کیانیان" بازیگر نقش‌های به یاد ماندنی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، هم کتابی را با موضوع خاطرات و روایت‌های زندگی‌اش که مردم در آن‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کنند، به چاپ رسانده است.

کیانیان در کتاب "این مردم نازنین" با قلمی روان، قصه‌ها و خاطراتی که با مردم برایش رخ داده را ذکر کرده است. او این خاطرات را پس از پخش سریال آپارتمان که باعث شهرتش شد، روایت می‌کند. خودش می‌گوید: مدتی است که تصمیم گرفتم این گونه خاطراتم را بنویسم و چاپ کنم. خیلی از این ماجراها را فراموش کردم، خیلی‌هاشان را هم نمی‌شود چاپ کرد که در این کتاب نیست. ماجراهایی را که می‌خوانید، به لحاظ تاریخ و وقوع مرتب نشده‌اند، پس و پیش هستند. مهم نیست. مهم‌تر نکته‌هایی است که دارند.




یکی از این قصه‌ها:

برای فیلم روبان قرمز، مهرداد کیانی موهایم را از ته زده بود و ریشم را خالی و کم پشت کرده بود. شبیه افغانی‌ها شده بودم. باید نقش جمعه را بازی می‌کردم. برای مراسم چهلم پدرم خدابیامرز به مشهد رفته بودم. سر قبر پدرم، کنار مادر خدابیامرزم خیلی نزدیک و تقریبا به او چسبیده ایستاده بودم. مادرم با آرنج سقلمه‌ای به من زد و آهسته گفت: برو اون‌ورتر، مردم فکر می‌کنن این کیه چسبیده به این زنه.

بعد از مراسم خاکسپاری، در چلوکبابی یاس مشهد از مهمانان پذیرایی می‌کردیم. من و برادرم وحید، دمِ در ایستاده بودیم و خوش‌آمد می‌گفتیم. یک پسر جوان بدو بدو آمد، نفس نفس می‌زد، دنبال کسی می‌گشت. مرا که تحویل نگرفت، رفت سراغ وحید.

پرسید: رضا کیانیان اینجاست؟ شنیدم آمده مشهد، گفتند اینجاست.

وحید پرسید: چی کارش داری؟

گفت: می‌خوام بازیگر سینما بشم. عکس‌هام رو آوردم.

وحید گفت: باشه، بده به من، میدم بهش.

او با درماندگی عکس‌ها را به وحید داد و سفارش کرد: حتما بهش بدین.

وحید گفت: چشم و جلوی چشم‌های او عکس‌ها را به من داد و گفت: اینا رو نگه‌دار.

گفتم: چشم.

پسر نگاهی به من کرد و کمی این پا و آن پا کرد و به وحید گفت: نمی‌شه عکس‌ها رو خودتون نگه دارین؟ این شاید گم کنه.

راست می‌گفت من عکس‌ها رو گم کردم...

منبع: خبرگزاری برنا





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سفر تابستانی کجاها ارزانتر است
کشورهای توریست پذیر همسایه، کم کردن قیمت خدمات گردشگری خود را در برنامه دارند، در حالی که مسافرت در داخل کشور، هر روز گرانتر می شود. همسایه های ایران، چشم به حضور میلیونی گردشگران خارجی دوخته اند و بهترین مشوق برای دزدیدن قاپ جماعت اهل سفر را "ارزان فروشی" می دانند.
کشورهای توریست پذیر همسایه، کم کردن قیمت خدمات گردشگری خود را در برنامه دارند، در حالی که مسافرت در داخل کشور، هر روز گرانتر می شود.

زنگها خیلی وقت است برای گردشگری داخل به صدا درآمده، همسایه های ایران، چشم به حضور میلیونی گردشگران خارجی دوخته اند و بهترین مشوق برای دزدیدن قاپ جماعت اهل سفر را "ارزان فروشی" می دانند.

در این میان، گردشگران ایرانی، سهم قابل توجهی را در گردشگران خارجی این کشورها دارند. آمار رسمی کشورهایی مانند آذربایجان و ترکیه می گوید گردشگران ایرانی در سالهای اخیر، در رتبه های دوم تا چهارم کشورهای صادر کننده گردشگر به آنها قرار داشته است.

جدیدترین ترفندی که کشورهای همسایه ما برای جذب گردشگران ایرانی، تدارک دیده اند، کم کردن قیمت خدمات گردشگری است. این روش به عنوان بهترین راه برای جذب گردشگران کشوری مانند ایران که در آن مسافرت، کاری گران و تجملاتی تلقی می شود، به خوبی جواب می دهد. زیرا با پرداختن هزینه کمتری، مسافرت خارجی را تجربه می کنند.


آذری ها، ارزان فروشهای آسانگیر

جمهوری آذربایجان اعلام کرده برای اینکه گردشگران بیشتری از این کشور دیدار کنند، خدمات خود را به طور متوسط 20 درصد کاهش می دهد. مسئولین گردشگری این کشور انتظار دارند با اجرای این طرح در مقاصد گردشگری جمهوری «آذربایجان»، این کشور رشد چشمگیر حضور گردشگران خارجی را تجربه کند.

همچنین از مدتی قبل پروژه احداث پنج مجتمع تفریحی مجهز و شیک در جمهوری آذربایجان با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی آنها این کشور باز هم شاهد افزایش گردشگران ورودی اش باشد.

آذریها، همچنان ترفندهای فرعی دیگری را هم برای کشاندن مردم دیگر کشورها به سرزمین خود، به کار بسته اند. از جمله دولت این کشور می خواهد با تصویب قوانین جدید، ویزای گردشگری برای خارجی راحتتر و سریعتر صادر شود.

براساس قانون جدید، مدت زمان صدور ویزای گردشگری کاهش یافته و این ویزا، در فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، به خاطر همین ترفندها پیش‌بینی می‌شود جمهوری آذربایجان در سال میلادی جاری رشد 30 درصدی گردشگران را تجربه کند.

جمهوری آذربایجان در سال گذشته، بیش از دو و نیم میلیون گردشگر خارجی را پذیرفت، در حالی که تلاش‌های جدی دولت این کشور برای تبدیل کردن جمهوری آذربایجان یک مقصد گردشگری از سال‌ها قبل با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای احداث مجتمع‌های گردشگری و توسعه فرودگاه‌ها و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی آغاز شده بود. ایرانیها در لیست گردشگران خارجی این کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند، ولی با توجه به فعالیتهای مسئولان آذری، احتمال می رود در تابستان امسال، رتبه حضور ایرانیها در کشور همسایه، بالاتر برود.




 

گرجی ها، ارزانی در سواحل دریای سیاه


مسئولان گردشگری گرجستان، هم مانند همسایه های آذری خود، کم کردن هزینه ها را بهترین مشوق برای حضور گردشگران خارجی می دانند. آنها همچنین با تصویب قانون لغو ویزا، راه را برای حضور گردشگران خارجی به کشور خود باز کرده اند.

گزارشهایی از ارزان بودن سفر به بندرهای این کشور در سواحل دریای سیاه، منتشر شده که نشان می دهد مسافرت زمینی از تهران به گرجستان و اقامت در هتلهای آن کشور، ارزانتر از سفر به استانهای شمال کشور است.

محاسبات سایتهای تخصصی گردشگری نشان می دهد هزینه سفر زمینی به بندر باتومی و چهار شب اقامت در یک هتل سه ستاره که از نظر کیفیت به هتل‌های چهارستاره ایران برابری می کند، با محاسبه خوراک روزانه، کمتر از 400 هزار تومان می شود.

گزارشها می گوید هزینه سفر به بندر باتومی در گرجستان، شامل 150 هزار تومان بلیت اتبوس تهران ـ باتومی، هتل‌های سه ستاره با صبحانه برای یک شب 25 هزار تومان به همراه هزینه وعده‌های غذایی که برای یک نفر هر وعده کمتر از 10 هزار تومان است.

این در حالی است که محاسبات مالی برای مسافرت در ایران، بیش از مبالغ بالا، عنوان می شود. هزینه یک سفر چند روزه به سواحل خزر در مازندران به ازای هر نفر حدود 600 هزار تومان تخمین زده می شود.

این هزینه شامل، هزینه یک شب اقامت در اتاق یک هتل دو یا سه ستاره به همراه صبحانه در مازندران در روزهای تعطیل بین 100 تا 150 هزار تومان است. چهار شب اقامت با هزینه رفت آمد (با خودروی شخصی 70 تا صدهزار تومان ، با اتوبوس برای هر نفر رفت و برگشت 40 هزار تومان) برای هر نفر به بالای 500 هزار تومان بالغ می‌شود. چنانکه به این رقم 8 وعده غذایی را هم که رستوران‌های مازندران برای هر نفر کمتر 15 هزار تمان نمی‌شود را هم اضافه کنید به رقمی حدود 600 هزار تومان خواهید رسید.

البته باید در نظر داشت هزینه‌های ذکر شده از مبدا "تهران" محاسبه شده، سفر به کشورهای همسایه برای ساکنان شمال‌غرب ایران ارزان‌تر تمام می‌شود و یقینا سفر به مازندران برای ساکنان مناطق مرکزی ایران، گرانتر خواهد بود.

گرجیها هم به صف ارزان فروشهای خدمات گردشگری در خاورمیانه درآمده اند و می خواهند هر طور شده مهره گردشگران ایرانی را بدزدند. در این میان البته، آنها محدودیتهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را هم به کناری گذاشته اند تا جذابیتهای توریستی بیشتری ایجاد کنند.




این ترکهای زرنگ

ترکها در صنعت گردشگری از هر حربه و ترفندی استفاده می کنند تا رشد خارق العاده خود را ثابت نگه دارند. از معرفی ترکیه به عنوان مقصد گردشگری ازدواج در خاورمیانه گرفته تا مصادره چهره های ملی و هنری ایران به نام خودشان. چهره هایی مانند مولوی که ترکها قادر به خواندن حتی یک بیت از اشعار او نیستند.

ولی با این همه، مردم ایران به اندازه ای از قیمتهای گردشگری داخلی، آزرده شده اند که ترجیح می دهند برای دیدن سواحل آناتولی و شهرهایی مانند استانبول و ارزروم، راه دیار روم را در پیش گیرند. البته ترکها علاوه بر کیفیت بالای خدمات گردشگری خود، قیمتها را نیز سالهاست ثابت نگه داشته اند. در ترکیه با 80 هزار تومان می شود یک شب در هتلی 5 ستاره اقامت کرد و این هتل، خدماتی را مانند وعده‌ غذایی کامل و تفریحات نیز عرضه می‌کند.

این در حالی است که میانگین قیمت یک شب اقامت در یک هتل پنج ستاره در شیراز 200هزار تومان است، آن هم بدون شام و طبعا "تفریحات"!

ناصر مرادی، عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گرانی سفر داخلی را اصلی ترین عامل رجوع مردم به کشورهای دیگر برای گذراندن تعطیلات می داند: "گرانی نرخ خدمات سفر در داخل کشور چند سالی است ایرانی‌ها را به سفرهای خارجی بیشتر راغب کرده، به طور مثال در گذشته، دبی در تابستان‌ها همیشه جای خالی برای مسافران داشت؛ ولی امسال تابستان بلیت پرواز آن کمیاب شده است و یک جای خالی نیز در پروازهای دبی پیدا نمی‌شود."

جعفری، یک مدیر تورگردانی نیز نظر مشابهی دارد: " پروازهای خارجی بدون هیچ مشکلی و با قیمت‌های پایین انجام می‌شوند و مردم نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند. چگونه است که هتل‌های کشور‌های دیگر با قیمت‌های ارزان می‌توانند امور خود را بگذرانند؟!"

به همین خاطر است که گردشگران ایرانی، سالانه بیش از یک و نیم میلیون مسافرت به ترکیه دارند و مثل ریگ در سواحل آناتولی پول خرج می کنند، چون ارزانی، مبهوتشان کرده است...

منبع: خبرآنلاین





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
راهنمای حل مشکلات زناشویی
درست کردن یک رابطه پر از مشکل کار آسانی نیست و این مشکل زمانی که ندانید ایراد کار شما کجاست بزرگ‌تر می‌شود. پس دلیل مشکلات‌تان را پیدا کنید...


هیچ رابطه‌ای یک‌روزه ویران نمی‌شود. این موضوعی است که روان‌شناسان هنگام روبه‌رو شدن با یک ازدواج پر مشکل عنوان می‌کنند. اگر شما هم این روزها رابطه‌تان را پر از مشکل و پستی و بلندی می‌بینید، گمان نکنید که ریشه اختلافات شما فقط دعواهای امروزتان است. اگر قصد دارید به این بحث‌ها پایان دهید، باید چند قدمی به عقب برگردید و منشا دعواهای هر روزه‌تان را پیدا کنید. یک رابطه قدیمی که هنوز اثری از دوست داشتن در آن است قطعا ارزش این ریشه‌یابی و تلاش برای تغییر را دارد پس تا دیر نشده برای نجات رابطه‌تان قدم بردارید.



این رابطه ارزشش را دارد؟

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان دیگر مثل روزهای اول پیش نمی‌رود و حس قبل را به نامزد یا همسرتان ندارید باید یک تصمیم مهم را بگیرید اینکه هنوز هم می‌خواهید این ارتباط را حفظ کنید و به روزهای قبل برگردانید یا خیر؟ آیا این رابطه ارزش کمی صبوری و زحمت را دارد یا خیر؟ اگر جواب‌تان منفی است پس دیگر لزومی ندارد نکات دیگر این صفحه را بخوانید اما اگر دوست دارید رابطه‌تان را نجات دهید، یادتان نرود که هر چقدر هم ارتباط‌تان سرد و سخت شده باشد، باز هم ده‌ها راه برای برگرداندن شادی به ارتباط‌تان وجود دارد.



اولین قدم، مهم‌ترین قدم

درست کردن یک رابطه پر از مشکل کار آسانی نیست و این مشکل زمانی که ندانید ایراد کار شما کجاست بزرگ‌تر می‌شود. شما باید با نامزد یا همسرتان در این مورد صحبت کنید و دلایل نارضایتی‌تان از این رابطه و علت بحث‌های‌تان را بشناسید. فکر نکنید به محض اینکه از نامزدتان خواستید با شما در این مورد صحبت کند همه چیز حل می‌شود. رابطه شما یک‌روزه به اینجا نرسیده پس قرار هم نیست یک‌روزه درست شود. به طرف مقابل و رابطه‌تان زمان بدهید و سعی کنید با صبوری و توجه مشکل‌تان را پیدا کنید و برای حل کردنش قدم بردارید.



از عقاید هم خبر دارید؟

همدیگر را چقدر می‌شناسید؟ آیا نظرات همدیگر را نسبت به زندگی‌تان، تصمیمات‌تان و اتفاقات روزمره می‌دانید؟ یک رابطه زمانی از هم می‌پاشد که 2 طرف از حرف زدن با یکدیگر دست بردارند و از عقاید و نظرات هم بی‌خبر باشند. سعی کنید در مورد همه چیز با هم صحبت کنید؛ از یک سریال تلویزیونی گرفته تا ساده‌ترین اتفاقات اجتماعی. قرار نیست ماجرا را زیاد پیچیده کنید بلکه باید با حرف زدن با هم نگذارید که فاصله میان‌تان بیشتر شود و ماجرا به جایی برسد که احساس کنید همدیگر را نمی‌شناسید. اگر انتقادی به رفتارهای یکدیگر دارید حتما آن را مطرح کنید اما مراقب باشید که با خشم و تحقیر این موضوع را بیان نکنید.



فداکاری، اما به اندازه

اگر مدتی به ارتباط‌تان فکر کنید، قطعا در مورد اشتباهات و کوتاهی‌های خودتان هم به یک ارزیابی می‌رسید. پذیرفتن این‌که شما با رفتارها و افکار خودتان یک ارتباط عاشقانه را به سمت جدایی می‌برید کار آسانی نیست اما اگر می‌بینید که سهم شما از این اشتباهات کم نیست، بهتر است آن را بپذیرید و انکار نکنید. قدم اول بعد از پذیرفتن اشتباهات‌تان تلاش برای تکرار نکردن آن‌هاست و قدم دوم عذر‌خواهی از رفتارهایی است که به نامزد و ارتباط شما آسیب زده‌اند. دلیلی ندارد همه اتفاقات را به گردن بگیرید و شبانه روز طلب بخشش کنید بلکه اگر فکر می‌کنید رفتاری از شما به نامزدتان آسیب جدی زده است، لازم است از او عذر خواهی کنید و اطمینان دهید که دیگر چنین رفتاری سرزده که از شما سرنخواهد زد.



سعی کنید در مورد همه چیز با هم صحبت کنید. از یک سریال تلویزیونی گرفته تا ساده‌ترین اتفاقات اجتماعی. قرار نیست ماجرا را زیاد پیچیده کنید بلکه باید با حرف زدن با هم نگذارید که فاصله میان‌تان بیشتر شود و ماجرا به جایی برسد که احساس کنید همدیگر را نمی‌شناسید



به هم گوش می‌کنید؟

ممکن است یکی از دلایل رسیدن رابطه شما به اینجا، بی‌توجهی و گوش نکردن به یکدیگر باشد. اگر پیش از این چنین رفتاری داشته‌اید سعی کنید کمی راه‌تان را تغییر دهید و برای نجات ارتباط‌تان تلاش کنید. اگر نامزدتان با شما صحبت می‌کند، صحبت‌هایش را قطع نکنید و مدام وسط حرفش نپرید. اگر از شما انتقاد می‌کند حالت تدافعی به‌خود نگیرید و هرگز به‌دلیل دفاع از خود به او حمله نکنید. اگر او نظراتش را با شما قسمت می‌کند، اول به حرف‌هایش گوش دهید و وقتی که سکوت کرد نظر خودتان را بگویید. نگذارید احساس کند که حرف‌هایش را دوست ندارید و دیگر گوش‌کردن به آن‌ها برای‌تان جالب نیست.



دور نباشید

دلتنگی و دوری، مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد. اگر شما زمان زیادی برای دیدن یکدیگر، در کنار هم بودن یا صحبت‌کردن در مورد ناراحتی‌ها و مشکلات‌تان را نداشته باشید، آسیب زیادی به ارتباط‌تان وارد خواهد شد. سعی کنید به این دوری پایان دهید و همدیگر را بیشتر ببینید. سعی کنید زمانی برای تلفنی حرف زدن، سینما رفتن، قدم زدن و وقت گذراندن با خانواده و دوستان یکدیگر در نظر بگیرید و بعد از این دوری که به رابطه شما لطمه وارد کرده، یک‌بار دیگر برای شناختن هم تلاش کنید.



انفرادی عمل نکنید

اگر مدتی برای نجات رابطه تلاش کرده‌اید و از نامزدتان هم کمک گرفته‌اید اما موفق نشده‌اید، باز هم ناامید نشوید. شما بهتر است برای تغییر این جریان از یک متخصص کمک بگیرید و مطمئن شوید که آیا مشکلات شما یک اتفاق گذرا و قابل حل است یا این‌که به‌دلیل تفاوت‌هایی ایجاد شده که در هر دوی شما ریشه دارد و عوض شدنی هم نیست. سعی کنید از یک روان‌شناس کمک بگیرید. اگر نامزدتان راضی به این اتفاق نمی‌شود می‌توانید برای شروع به تنهایی مراجعه کنید و مطمئن شوید که آیا آن فرد، مرد زندگی شما هست یا خیر.



فهرست اشتباهات

آسیب دیدن یک رابطه را هیچ وقت نمی‌توان بر گردن یک نفر انداخت. در اشتباهات، بحث‌ها و حتی قهرها همیشه هر 2نفر سهیم‌ هستند اما ممکن است سهم یکی بیش از دیگری باشد. برای رو به راه کردن رابطه‌تان بهتر است اول از خود شروع کنید:
  • اشتباهات‌تان را فهرست کنید:
لیستی از اشتباهاتی که در این مدت انجام داده‌اید تهیه کنید. چه رفتارهایی از شما سر زده که باعث یک دعوای آزار‌دهنده شده یا چه اتفاقی باعث شده بین شما فاصله ایجاد شود؟
  • ایرادهای نامزدتان را بشناسید:
چه چیزهایی در نامزدتان وجود دارد که شما را آزار می‌دهد؟ احساس می‌کنید چه تغییراتی در او می‌تواند رابطه شما را نجات دهد؟ اگر این موارد را بشناسید راحت‌تر می‌توانید برای تغییر دادن‌شان قدم بردارید. البته قبل از تلاش برای تغییر دادن این موارد آزار‌دهنده باید مطمئن شوید که چه میزان از این رفتارها یا ویژگی‌ها تغییر پذیر هستند.
  • خواسته‌هایش را بشناســید:
نامزدتان کدام یک از ویژگی‌های‌تان را بیشتر دوست دارد و چه رفتارها و حرف‌هایی در شما او را خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند؟ سعی کنید این ویژگی‌ها و رفتارها را در خود تقویت کنید و دلایل بیشتری برای دوست داشته شدن برایش ایجاد کنید.
  • به او احساس امنیت دهید:
سعی کنید آنطور که نامزدتان دوست دارد، عاشقش باشید و گاهی این عشق را به شیوه خودش به او ابراز کنید. گاهی هم برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید و این حس را در او به‌وجود بیاورید که در رابطه‌ای امن و تمام نشدنی قرار دارد و تا زمانی که برای این رابطه تلاش می‌کند شما را از دست نخواهد داد. ایجاد این حس امنیت به معنی بخشیدن بی‌چون و چرا نیست. شما باید به نامزدتان یاد بدهید تا زمانی که در این رابطه آرامش وجود دارد، شما هم در کنارش هستید و اگر شما را دوست دارد، باید برای شما و آرامش‌تان تلاش کند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آموزش عکاسی
 
عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند.
 
عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند. غروب آفتاب رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در شب ایجاد کند. شما می‌توانید عکس‌های در نور کم شب را به کمک یک اس‌ال‌آر و کیت‌لنزی که به همراه آن گرفته‌اید بگیرید. همه اس‌ال‌آرها نیازهای مقدماتی برای عکاسی در شب را دارند. دوربین‌های کامپکت «فشار بده و بگیر» یا point and shot که دارای تنظیمات دستی باشند نیز می‌توانند برای این‌کار استفاده شوند. در ادامه چند نکته مقدماتی برای گرفتن عکسای زیبا در شب و یا نور کم ارائه می‌شود.
از سه پایه استفاده کنید
اولین چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک سه‌پایه است، حتی اگر حمل کردن آن ناراحت کننده و دردناک باشد. در عوض، این کار بهترین راه برای مطمئن شدن این مسئله است که عکس‌‌هایی که در نور کم می‌گیرید شارپ خواهند بود. تعدادی از دوربین‌های جدید دارای قابلیت کاهش لرزش هستند که به شما عکس‌هایی شارپ در سرعت کم شاتر می‌دهند. اما همچنان استفاده از سه پایه بهترین گزینه برای داشتن عکس‌هایی شارپ‌تر در نور کم خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید سه‌پایه‌ای متناسب با بودجه‌ی خود پیدا کنید، ولی حتما مطمئن شوید که این سه‌پایه توانایی حمل وزن
نهایی دوربین و لنزتان را داشته باشد و به اندازه‌ی کافی برای حمل کردن راحت باشد.
از تنظیمات «اولویت با دیافراگم» دوربین خود استفاده کنید
در این حالت شما با کنترل کردن دیافراگم، به دوربین اجازه می‌دهید که خودش سرعت شاتر مناسب را برای نوردهی صحیح انتخاب کند. در دوربین‌های معمول اس‌ال‌آر میزان دیافراگم f/8 ، شما را مطمئن خواهد کرد که عکس‌هایتان کاملاً شارپ و با عمق میدان مناسب خواهند بود. در دوربین‌های point-and-shot که سنسورهای کوچکی دارند، این کار را می‌توان با میزان دیافراگم f/4 نیز انجام داد. دوباره در اینجا استفاده از سه پایه به شما کمک خواهد کرد که عکس‌هایی که با سرعت‌های شاتر یک یا دوثانیه و یا بیشتر، می‌گیرید بدون بلور یا محوشدگی باشند. همچنین در این حالت بهتر است که ISO دوربین خود را در کمترین میزان قرار دهید تا عکس‌های شما نویز کمتری داشته باشند.
از سلف‌تایمر دوربین‌تان برای گرفتن عکس استفاده کنید
از سلف‌تایمر دوربینتان یا کابل شاتر (دکلانشور) و یا کنترل از راه دور برای گرفتن عکس استفاده کنید تا از هرگونه تکان خوردن دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر جلوگیری کنید. اکثر دوربین‌ها دارای سلف‌تایمر ? یا ?? ثانیه هستند، که استفاده از این قابلیت بهترین گزینه خواهد بود.
تراز سفیدی دوربین را روی نور روز تنظیم کنید
اکثر دوربین‌های دیجیتال به طور پیش‌فرض تنظیم تراز سفیدی (وایت بالانس) آن‌ها روی حالت اتوماتیک است. اما در حالت اتوماتیک دوربین سعی می‌کند تا رنگ نور چراغ‌ها به سفید برساند و در نتیجه رنگ‌های شفاف و زنده‌ی عکس را تغییر خواهد داد. تنظیم «نور روز» رنگ‌های زیبا و زنده‌ی غروب خورشید را بدون آنکه دستکاری زیادی بکند، بهتر حفظ خواهد کرد.
در بهترین زمان نور عکس بگیرید
بهترین زمان شب برای عکاسی هنگامی است که هنوز مقداری رنگ در آسمان باقی مانده است. این زمان عکس‌های رنگارنگ‌تری را نسبت به زمانی که هوا کاملا تاریک است، به شما می‌دهد. عکس زیر که میدان تایمز شهر نیویورک می‌باشد، در حدود ?? دقیقه بعذ از غروب که آخرین رنگ‌های آسمان همچنان پابرجا بودند گرفته شده بود. هنگامی‌که نور طبیعی با نورهای خیابان مخلوط می‌شود، نتیجه کار می‌تواند کاملاً چشمگیر باشد. نیم‌ساعت قبل، همزمان و بعد از غروب می‌توانند بهترین زمان برای عکاسی باشند.
عکس‌ها و تنظیمات را بررسی کنید
عکس‌هایتان روی صفحه ال‌سی‌دی دوربینتان بررسی و مقایسه کنید. آیا از عکس‌هایی که گرفته‌اید راضی هستید و آن‌ها را دوست دارید؟ اگر عکس‌هایتان تاریک هستند از ابزار تصحیح نوردهی (exposure compensation) برای تنظیم نوردهی در سرعت شاتر بالا استفاده کنید. همینطور اگر عکس‌هایتان بیش از حد روشن است از همان ابزار برای تصیحی نوردهی در سرعت شاتر کم استفاده کنید. معمولا اکثر دوربین‌های اس‌ال‌آر ممکن است به تصحیح نوردهی نیاز داشته باشند تا عکس‌های گرفته شده زیبا و با نور مناسب به نظر بیایند.
توضیحات اضافی

تصحیح نوردهی چیست؟ 
ابزارهای سنجش نور دوربین‌ها کامل نیستند. گاهی اوقات اندازه‌های انتخاب شده توسط دوربین عکس‌هایی با نور خیلی زیاد و یا با نور خیلی کم ایجاد می‌کنند. تصیح نوردهی ویزگی‌ای در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا نوردهی را تنظیم کنید. با انجام این کار شما می‌توانید به صورت دستی نوردهی را تا جایی‌که عکس به اندازه‌ی کافی روشن‌تر و یا تیره‌تر شود تنظیم کنید. معمولاً میزان این تغییرات بین -? تا +? EV و با گام‌های ?/? (یک‌سوم) می‌باشد. هر دوربین ممکن است تفاوت‌های اندکی در روش‌های اعمال این تنظیمات داشته باشد، بنابراین لطفا به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید.
حالت الویت با دیافراگم چیست؟
حالت الویت با دیافراگم یا تقدم با دیافراگم، یک تنظیم در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا عدد دیافراگم را خودتان انتخاب کنید. در این حالت دوربین به طور خودکار سرعت شاتر مناسب برای این دیافراگم را تشخیص می‌دهد. هدف اصلی از حالت الویت با دیافراگم کنترل عمق میدان است. عمق میدان فاصله‌ای است که در آن اشیا در پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید شارپ و یا محو (بلور) هستند. در عکاسی منظره در شب شما باید مطمئن باشید که فوکوس تصویرتان کاملا شارپ باشد. برای این‌کار بایستی عدد دیافراگم‌تان به میزان مناسب بزرگ باشد. دیافراگم لنز شما ممکن است از ??? یا ??? به عنوان بازترین دریچه شروع شود تا کوچک‌ترین دریچه که ممکن است f/16 یا f/22 باشد. دیافراگم (دریچه) بازتر منجر به محوتر شدن بک‌گراند عکستان و کاهش عمق میدان می‌شود. بسته‌تر شدن دیافراگم که همان بزرگتر شدن عدد آن است باعث شارپ‌تر شدن پس‌زمینه و پیش‌زمینه عکستان خواهد شد. تنظیم دیافراگم روی f/8 یا f/11 معمولاً برای بدست آوردن فوکوسی کاملاً شارپ در عکاسی منظره مناسب هستند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای تناسب اندام
 
بعضی از ما هنگامی که رژیم می‌گیریم تمام توجه‌مان را به سمت غذاها معطوف می‌کنیم، اما مقدار قابل توجهی از کالری‌هایی که روزانه به بدن ما اضافه می‌شود از طریق نوشیدنی‌هاست.

  بعضی از ما هنگامی که رژیم می‌گیریم تمام توجه‌مان را به سمت غذاها معطوف می‌کنیم،  این‌که چه غذاهایی را باید از برنامه غذایی‌مان حذف یا به آن اضافه کنیم. شاید اینطور به‌نظر نرسد اما مقدار قابل توجهی از کالری‌هایی که روزانه به بدن ما اضافه می‌شود از طریق نوشیدنی‌هاست. انتخاب نوشیدنی درست می‌تواند متابولیسم بدن‌تان را افزایش دهد، اشتهای‌تان را کم کرده و به‌طور کلی میزان کالری دریافتی‌‌تان را کاهش دهد. با خواندن این مطلب بیشتر با نوشیدنی‌های مفید و مضر برای کاهش وزن آشنا شوید.



   نوشابه رژیمی ممنوع!

هر بار که دست‌تان برای برداشتن یک نوشابه گازدار به سمت قفسه‌های فروشگاه می‌رود به این فکر کنید که در حال برداشتن صدها کالری بی‌خاصیت هستید. ساده‌ترین راهی که در این رابطه به ذهن می‌رسد این است که از نوشابه‌های رژیمی استفاده شود اما اینطور که تحقیقات نشان می‌دهد خیلی هم نمی‌توان روی این حساب کرد که این نوشابه‌ها به افزایش وزن منجر نشوند. اگر میزان کالری‌ای که به دست می‌آورید بیش از مقداری است که می‌سوزانید، فقط پناه بردن به سمت نوشابه‌های رژیمی خیلی هم کارساز نیست.



  آبمیوه پاکتی، ممنوع!

با اینکه اغلب استفاده از آبمیوه به جای نوشابه توصیه می‌شود اما خوب است بدانید آبمیوه هم میزان کالری زیادی دارد. مسئله‌ای که اینجا پیش می‌آید این است که چطور می‌توان هم ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را از آبمیوه به دست آورد و هم از شکر موجود در آن و در نهایت اضافه وزن دور ماند؛ بهترین پیشنهاد در این زمینه این است که با خواندن برچسب‌هایی که روی بطری‌های آبمیوه زده شده، به‌دنبال آبمیوه‌های صددرصد طبیعی باشید و از هرگونه آبمیوه‌ای که شیرین‌کننده مصنوعی داشته باشد، دوری کنید. راه حل دیگر این است که اگر خواستید آبمیوه بنوشید، مقدار کمی آبمیوه را درون یک لیوان آب بریزید و سپس آن را بنوشید.



   آب را فراموش نکن

کاری که می‌تواند روزانه شما را از شر صدها کالری اضافه خلاص کند، جایگزین کردن آب به جای نوشابه است. علاوه بر این، منافع دیگری نیز از نوشیدن آب به دست خواهید آورد. نوشیدن 2 لیوان آب قبل از وعده غذایی‌‌تان به این منجر می‌شود که احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. در کنار این‌ها، تحقیق جدیدی نشان داده است که نوشیدن مقدار کافی آب می‌تواند تاثیر مثبتی روی متابولیسم بدن داشته باشد.



   یک آبمیوه کم کالری

آب سبزی‌ها از این‌رو توصیه می‌شود که به همان اندازه آبمیوه ارزش غذایی دارد اما با نصف آن میزان کالری. یک فنجان آب گوجه فرنگی 41 کالری دارد این در حالی است که آب پرتقال حاوی 122 کالری است. آبمیوه‌ای که پالپ داشته باشد نیز توصیه می‌شود. فایده چنین نوع آبمیوه‌هایی این است که به دلیل فیبر موجود در آن می‌تواند در کنترل گرسنگی موثر واقع شده و نیاز به غذا خوردن را به تعویق بیندازد.



   اسموتی خانگی بخور

 موز و توت فرنگی را در اسموتی‌‌تان مخلوط کنید و به این ترتیب به یک نوشیدنی خوشمزه و همچنین منبع بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضد‌بیماری دست خواهید یافت. نوع خانگی این نوشیدنی بیشتر توصیه می‌شود و دلیلش هم این است که می‌توان میزان مواد تشکیل‌دهنده و در نهایت میزان کالری آن را بهتر کنترل کرد. اسموتی‌هایی که در رستوران‌های بیرون می‌خورید شامل بستنی، عسل و سایر شیرین‌کننده‌هایی است که میزان بسیار زیادی کالری دارند درحالی‌که شما می‌توانید در خانه از شیر کم چرب و میوه‌های تازه یا منجمد شده استفاده کنید.



کاری که می‌تواند روزانه شما را از شر صدها کالری اضافه خلاص کند، جایگزین کردن آب به جای نوشابه است. علاوه بر این، منافع دیگری نیز از نوشیدن آب به دست خواهید آورد



  شیربخوریم یا نه؟

همیشه خوردن موادی که حاوی مقدار زیادی کلسیم باشد توصیه شده است. این احتمال که کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند چندان تایید شده نیست و تحقیقات جدید اینطور نشان می‌دهد که کلسیم خیلی هم نمی‌تواند در کاهش وزن کمک‌کننده باشد. برای اینکه از منافع کلسیم بهره‌مند شوید اما از چاقی هم به دور باشید، ماست، شیر و پنیر کم چرب مصرف کنید.



   نوشابه‌های انرژی زا بخوریم؟

نوشابه‌های انرژی زا که امروزه به وفور در بازار پیدا می‌شوند، منبع بسیار زیادی از کالری هستند. درست است که اینگونه که گفته می‌شود، به این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی مواد مغذی اضافه شده اما به سادگی می‌توانید همین ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهای کم کالری به دست بیاورید. اگر برای وزن کم کردن جدی هستید و تصمیم خود را در این رابطه گرفته‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر با این نوشیدنی‌ها خداحافظی کنید.



  چگونه خامه را حذف کنیم؟

هنگامی که به قهوه‌‌تان خامه، مواد طعم‌دهنده و شیرین‌کننده اضافه کنید، یک لیوان قهوه مفید را به یک منبع مضر شکر و چربی تبدیل خواهید کرد. حتی این امکان وجود دارد که با افزودن چنین موادی به یک فنجان قهوه، میزان کالری آن را تا 570 کالری افزایش دهید؛ یعنی چیزی بیشتر از یک وعده غذایی کامل. اگر طعم قهوه تلخ را دوست ندارید، می‌توانید به آن شیر کم چرب و مقدار بسیار کمی شیرین‌کننده اضافه کنید.



   چگونه قهوه بخوریم؟

اگر احساس کردید به کافئین احتیاج دارید، قهوه انتخاب بهتری نسبت به نوشابه‌های گازدار یا انرژی‌‌زاست. قهوه تلخ علاوه بر این‌که کالری ندارد، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هم است. بررسی‌ها نشان داده است مصرف میزان مشخصی از قهوه (در حدود 3 تا 4 فنجان در روز) می‌تواند به تمرکز و بهبود حالت روحی‌‌تان کمک کند و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بسیاری از سرطان‌ها را کاهش دهد.



معجون لاغری را بشناسید

هنگام نیاز به کافئین، چای سبز نیز گزینه خوب دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. چای سبز نه تنها کالری ندارد بلکه به گفته کارشناسان می‌تواند در کاهش وزن هم موثر باشد. اینکه چطور این نوشیدنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند به درستی مشخص نیست اما کافئین و ترکیبات غذایی دیگر موجود در آن می‌تواند تاثیرگذار باشد. تاثیر این چای چند ساعت بیشتر باقی نمی‌ماند بنابر این نوشیدن این چای 2 بار در روز توصیه می‌شود.



یک شربت خنک و پرکالری

بسیاری از نوشیدنی‌های خنک ممکن است سبک به‌نظر برسند و به‌ویژه در روزهای تابستان برای رفع عطش وسوسه‌کننده باشند اما مسئله اینجاست که این نوشیدنی‌ها اغلب کالری بسیار زیادی دارند. نوشیدنی‌ها و شربت‌های خانگی یا کارخانه‌‌ای خنکی که در فصل تابستان در مهمانی‌ها ارائه می‌شود حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد شیرین و پر کالری است و از این‌رو بهتر است در مصرف آنها زیاده روی نکنید.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مشاور معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار:
 
صرف پزشک، ماما و متخصص بودن به درد بازارهای امارات، عربستان، فیلیپین، ژاپن و... نمی خورد؛ باید با زبان و فرهنگ کار کشور مقصد آشنا بود
 
سازمان جهانی دیده بان کارآفرینی، کشور ما را با کشورهای دیگر در 42 شاخص مقایسه کرده است. بر این اساس راه اندازی یک کسب و کار در ایران به طور متوسط 219 روز طول می کشد؛ این در حالی است که کشوری مانند سنگاپور، این امر را تنها در 5/9 روز به سرانجام می رساند که این نشان از شفافیت مقررات کسب و کار در این کشور دارد. روزنامه «آسیا» در گفت وگو با مسلم خانی، مشاور معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار، به بررسی وضعیت کارآفرینی در ایران پرداخته است.

ـ کارآفرینی یعنی چه؟
اینکه کسی بتواند، کسب و کاری را راه اندازی کند، منتها در این امر حتماً نوآوری داشته باشد؛ مثلاً روش، ابزار و تکنولوژی او متفاوت باشد. اصلی ترین شاخصی که الان در بحث کارآفرینی به آن توجه می شود، ایجاد ارزش افزوده است.

ـ کارآفرینی، صرفاً در حوزه تولید است؟
کارآفرینی اکنون در حوزه های دیگر همچون اجتماع، سیاست، فرهنگ و آموزش رونق پیدا کرده است و منحصر به فعالیت های تولیدی و اقتصادی نیست. کارآفرینی پایه اش بر ایده خلاقانه استوار است و اینکه این ایده به تولید انبوه برسد. مثل اینکه شما کلاه سلمانی هوشمند را به عنوان یک «ایده» داشته باشید، بعد آن را به مثابه یک اختراع به ثبت برسانید و پس از این مرحله هم تولید انبوه و فروش داشته باشید. ما اکنون به کارآفرینی در حوزه سیاست به شدت نیاز داریم، کارآفرینی در این حوزه یعنی اینکه ما زمان تصویب سیاست ها را به شدت کاهش دهیم که در این میان به رویکردهایی همچون افزایش بهره وری و کیفیت بخشی به برنامه ها نیاز داریم؛ بنابراین در حوزه هایی چون مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت باید سیاستگذاران را با قواعد و مقررات کارآفرینی آشنا کنیم.

 بر این اساس در برخی کشورها، دیده شده فعالیت یک دولت در 4 سال توانسته برابر 40 سال تأثیر مثبت بر جامعه بگذارد و برخی اوقات دیده شده دولتی به دور از قواعد کارآفرینی، فعالیت کرده و با تمام شدن عمر فعالیتش، برنامه هایش نیز بایگانی شده و اثربخشی نداشته است. بنابراین کارآفرینی در حوزه ای مانند سیاست مقوله جدیدی است که باید بتوانیم آموزش ها و مفاهیم این امر را به سیاستمداران منتقل کنیم.


ـ مفهوم این عبارت که «هنوز چک های میلیاردی با انگشت امضا می شود» چیست؟
اینکه در حال حاضر ما در حوزه خدمات و تجارت چالشی بزرگ داریم که آن سنتی بودن بازار است! شاید اگر به بازار تهران و یا دیگر استان ها مراجعه کنید متوجه شوید که بازاریان با شیوه های قدیمی به فعالیت تجاری می پردازند و بازار از آن کسانی است که خیلی دانش آکادمیک ندارند؛ بنابراین نمی توانید توقع داشته باشید که بازار شما با بازار دنیا تطابق داشته باشد. قطعاً در چنین فضایی هم تحصیلکردگان دانشگاهی راه نمی یابند و از تخصص آنان استفاده نمی شود.

ـ دلیل این مسأله چیست؟
اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما از آن چیزی که در دانشگاه یاد می گیرند نمی توانند در بازار استفاده چندانی کنند؛ به عبارت دیگر دانشگاه های ما «مهارت محور» نیستند. از طرف دیگر فضای بازار سنتی ما هم به گونه ای نیست که بتواند فارغ التحصیلان دانشگاهی ما را جذب کند. در حال حاضر نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ما نسبت به نرخ بیکاری عمومی جامعه 2 تا 5/2 برابر است و کاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به مراتب سخت تر است. شاید یک دلیل عمده دیگر برای این مسأله آن باشد که نیروی کار ما برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی آماده نیست و نمی تواند از اشتغال موجود در کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس بهره گیرد.

ـ چرا؟
برای اینکه اگر ما آمادگی را به معنای مهارت داشتن و آشنا بودن با فرهنگ کار بین المللی و تیمی بدانیم، مهارت های لازم در دانشگاه های ما داده نمی شود. امیدواریم سازمان ملی مهارت که به تازگی راه اندازی شده بتواند فکری برای این مسأله بکند.

ـ پس ما با این همه نیروی متخصص بیکار، از جمله پزشک و ماما چه کنیم؟
صرف پزشک، ماما و متخصص بودن برای حضور در بازار کار داخلی و یا کشورهای دیگر همچون امارات، عربستان، فیلیپین، ژاپن و... کافی نیست؛ باید با زبان و فرهنگ کار کشور مقصد آشنا بود. مشکل در ناکارآمدی آموزش های ما است و برای همین است که درس کارآفرینی در بسیاری از رشته ها گنجانده شده است.

ـ یکی از دلایل بیکاری دانشگاهیان ما این نیست که کار را عار می دانند؟
به هر حال جوان و خانواده اش انتظار دارند که متناسب با رشته تحصیلی فرد کاری برای او پیدا شود. بنابراین دانشگاه های ما هم باید براساس نیاز بازار کار نیرو تربیت کنند و پذیرش هایشان براساس اطلاعات بازار باشد.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دروغ گوی خوبی باشیم!

 
می‌دانید مردم جهان به طور میانگین روزی دو مرتبه دروغ می‌گویند؟ برخی افراد دروغگوهای خوبی نیستند و زود لو می‌روند اما برخی دیگر دروغگوهای قهاری هستند. آیا دوست دارید، بدانید هم صحبت یا طرف مقابل‌تان در یک رابطه دروغ می‌گوید یا راست؟ اگر می‌خواهید یک دروغگو را بشناسید به این هفت نشانه دقت کنید.


1- استرس و عرق کردن: شناخته‌ترین نشانه‌هایی که می‌تواند یک فرد دروغگو را لو دهد، عرق کردن و استرس اوست. زمانی که ما دروغ می‌گوییم، همیشه می‌ترسیم لو برویم. به همین دلیل دچار استرس می‌شویم و استرس با افزایش ضربان قلب و عرق کردن همراه است. اما این موضوع در رابطه با همه مردم صادق نیست. برخی افراد به دروغگویی عادت دارند و دچار استرس نمی‌شوند.

2- صدای خیلی زیر یا خیلی بم: روانشناسان معتقدند؛ صدا علامت خوبی برای شناسایی دروغگو است. چرا؟ در واقع این ما نیستیم که صدا را کنترل می‌کنیم. مغز براساس احساساتی که داریم آن را به شکل اتوماتیک تنظیم می‌کند. وقتی دروغ می‌گوییم، می‌ترسیم که رسوا شویم. به همین علت معمولا تن صدا تغییر می‌کند و خیلی زیر یا خیلی بم می‌شود.

3- سخنان ضد و نقیض: دروغگوها به دلیل ترس از رسوا و شرمگین شدن تعادل احساسی درستی نداشته و حتی حرف‌های آنها کم و بیش ضد و نقیض است.

برای آنکه مطمئن شوید یک فرد دروغ می‌گوید از او بخواهید دقیقا حرفی را که در یک موقعیت خاص زده برای شما در مواقع مختلف تکرار کند، حتی سوالات متفاوت و مدام در مورد همان مساله می‌تواند ثبات فکری دروغگو را بر هم بریزد.

4- میمیک‌های غیرمعمول صورت: پلک زدن‌های مداوم، مالیدن پلک، نگاه‌های مبهم و... همگی نشانه میمیک صورت یک فرد حین دروغ گفتن است. صورت دقیقا احساساتی را که داریم، نشان می‌دهد و کنترل عمقی آنها کمی سخت است. اگر فردی میمیک غیرطبیعی و غیرمعمول دارد و حین صحبت با شما دچار تیک خاصی مثل مالیدن پلک می‌شود، می‌توانید به حرف‌های او شک کنید.

5- ژست‌های‌مخصوص: سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست‌های آدم‌های دروغگو است. البته باید مراقب هم بود. برخی دروغگوها برای آنکه احساسات‌شان نمایان نشود، حین حرف زدن کاملا خنثی عمل می‌کنند.

6- حرف‌زدن بی‌دقت: دروغگوها معمولا در صحبت کردن وسواس به خرج نمی‌دهند و همه مسایل را رو نمی‌کنند. اگر شما حین صحبت‌ها از فردی بخواهید با دقت بیشتری مسایل را برای شما بیان کند و به عبارتی وسواسی‌تر از او سوال کنید، از آنجایی که دروغگو حافظه خوبی ندارد و در دور بعد قادر به بیان همان جواب‌ها نیست.

در نهایت می‌توانید از زبان او این جملات را بشنوید «به من اعتماد نداری؟» اگر فردی واقعا دروغگو نباشد، خیلی سریع از کوره درنمی‌رود و برای بار دوم هم به برخی سوالات شما پاسخ می‌دهد.

7- احساسات اغراق‌آمیز: وقتی فردی فقط با دهان می‌خندد یعنی یا می‌خواهد رعایت ادب کرده باشد یا دروغگوی ماهری است. یک لبخند صادقانه با عقب رفتن لب‌ها و چین خوردن پلک‌ها در سمت خارج همراه است. یک دروغگو معمولا تنها با دهان می‌خندد تا احساسات درونی خود را مخفی کند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">