سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
با فروش کسب و کار 100 میلیونی
در سال 2005، کاترین کوک 15 ساله و برادر 16 ساله اش دیوید، برای شروع کارشان ایده ای داشتند. ایده آن ها این بود که افراد بتوانند از طریق یک شبکه اجتماعی، از روش های مجازی، دوستان واقعی پیدا کنند.
در سال 2005، کاترین کوک 15 ساله و برادر 16 ساله اش دیوید، برای شروع کارشان ایده ای داشتند. ایده آن ها این بود که افراد بتوانند از طریق یک شبکه اجتماعی، از روش های مجازی، دوستان واقعی پیدا کنند. البته از دیگر اهداف این شبکه اجتماعی، ارائه تفریحات تحت وب بود. مانند بازی های مختلف، دیدن فیلم های تلویزیونی و ... ‏

دانش آموزان 15 و 16 ساله مشغول به کار شدند و وب سایت MyYearbook را راه انداختند. در یک دوره 6 ساله، آنها توانستند 17 میلیون دلار سرمایه جذب کنند. تعداد کاربران سایت به 20 میلیون نفر رسید و این سایت از بازدید صفحه ماهیانه ای برابر 1.2 میلیارد برخوردار شد. ‏ 



روز گذشته، این شبکه اجتماعی، پا به یک معامله 100 میلیون دلاری گذاشت و به شرکت Quepasa پیوست. شرکت خریدار 82 میلیون دلار این پول را به صورت سهام پرداخت کرده و 18 میلیون دلار باقی مانده را به صورت پول نقد پرداخت می کند. ‏

جف کوک، مدیر عامل MyYearbook که برادر بزرگتر کاترین و دیوید محسوب میشود، نامه ای به بیش از 100 کارمند این شرکت نوشت و گفت: "من این را یک خروج یا یک پایان نمی دانم. من این مساله را به عنوان پایان یک شروع در نظر می گیرم و باور دارم که ما محصولات بسیار خلاقانه تری برای ساختن داریم. " ‏

به هر حال این خواهر و برادر جوان توانستند با چند سال کار، ثروتی 100 میلیون دلاری برای خود دست و پا کند و حالا در سن 21 سالگی می تواند به فکر بازنشستگی باشد. ‏
منبع : نارنجی





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 2:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
داستان آتش گرفتن آزمایشگاه ادیسون
 
ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار می رفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد ...
 
ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار می رفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد ...
این آزمایشگاه ، بزرگترین عشق پیرمرد بود . هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود .
در همین روز ها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند ، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمان ها است !
آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود ...
پسر با خود اندیشید که احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سکته می کند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند !!!
پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد . او می اندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد .
ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت : پسر تو اینجایی ؟ می بینی چقدر زیباست ؟!! رنگ آمیزی شعله ها را می بینی ؟!! حیرت آور است!
من فکر می کنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است ! وای ! خدای من ، خیلی زیباست ! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید . کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت ! نظر تو چیست پسرم ؟!
پسر حیران و گیج جواب داد : پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی ؟!
چطور می توانی ؟! من تمام بدنم می لرزد و تو خونسرد نشسته ای ؟!
پدر گفت : پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید . مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند . در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست که دیگر تکرار نخواهد شد ...!
در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر می کنیم ! الآن موقع این کار نیست ! به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!
توماس آلوا ادیسون سال بعد مجددا در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود و همان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود . آری او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد .





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 2:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نامه هایی که هواپیماهای عراقی بر سر رزمندگان ایرانی می ریختند
 
یکی از حربه‌های رایج در جنگ تحمیلی، استفاده از مقدسات ما ایرانی‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان بود. عراق هم به دلیل وجود عتبات عالیات و مراقد ائمه (ع) در این کشور، پتانسیل زیادی برای استفاده از این حربه داشت.
 
یکی از حربه‌های رایج در جنگ تحمیلی، استفاده از مقدسات ما ایرانی‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان بود. عراق هم به دلیل وجود عتبات عالیات و مراقد ائمه (ع) در این کشور، پتانسیل زیادی برای استفاده از این حربه داشت.

بیانیه زیر یکی از بیانیه‌هایی است که هواپیماهای عراقی در مناطق عملیاتی بین رزمندگان ایرانی می‌ریخته‌.


در زیر تصویر منسوب به امام علی (ع) نوشته شده است: «عراق در پناه امیرالمؤمنین علی‌بن بی‌طالب علیه السلام و آل‌البیت علیهم‌السلام و هر کسی که به عراق حمله کند جای او در قعر جهنم است.»

می‌بینید که از نظر قواعد نگارشی زبان فارسی، این عبارت دارای اشکال است. این اشکال در جملاتی که در پشت این عکس نوشته شده مشهودتر است!






تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 2:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
امن ترین خودروی جهان
گفته می شود خودروی شخصی قذافی که کاملا سفارشی تهیه شده آنچنان با لباسهای عجیب و غریبی که بر تن می کند، تفاوتی ندارد.
گفته می شود خودروی شخصی قذافی که کاملا سفارشی تهیه شده آنچنان با لباسهای عجیب و غریبی که بر تن می کند، تفاوتی ندارد.

به نقل از المصری الیوم، خودروی شخصی قذافی تفاوتی چندانی با دیگر کارهای عجیب و غریب وی ندارد.


بر این اساس، نقاط تمایز دیکتاتور لیبی با دیگر مقامات جهان تنها در چادر معروف، لباسهای عجیب و سفرهای پرطمطراق و محافظان و پرستاران ویژه اش خلاصه نمی شود. به طور کلی به نظر می رسد قذافی تمام عجایب یک رهبر را در خود جمع دارد.

منابع آگاه تاکید دارند از خودروی شخصی قذافی که به صورت سفارشی تهیه شده تنها یک مدل در کره خاکی دارد که امن ترین خودروی جهان نیز محسوب می شود که آن را برای نخستین بار در کنفرانس وحدت آفریقا در سال 2009 در طرابلس رونمایی کرد.


این خودرو که به "صاروخ الجماهیریه"(موشک لیبی) موسوم است سالنی با 5 صندلی دارد. موتور این خودرو از نوع پیشرفته V6230bhp است. علاوه بر ایربگ دارای سیستم دفاع الکترونیک و ضربه گیرهای ویژه در هنگام تصادف است.

"دوخیلی المغارف"رئیس شرکت سرمایه گذاری لیبی که این خودرو را برای قذافی سفارش داده است، تاکید دارد که این خودرو انقلابی در تاریخ اتومبیل جهان محسوب می شود.


وی افزود: قذافی ساعات بسیاری درباره این خودروی سفارشی تفکر کرد و نتیجه امن ترین خودروی روی جهان شد.




منبع:
خبرگزاری مهر





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 2:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
زنان بومی منطقه ای در شمال غربی تایلند برای داشتن گردنی بلند تر و زیباتر، حلقه های فلزی را بدور گردن خود می بندد.
زنان بومی منطقه ای در شمال غربی تایلند برای داشتن گردنی بلند تر و زیباتر، حلقه های فلزی را بدور گردن خود می بندد.

به نقل از خبرگزاری شینهوآ، زنان منطقه "مائه هونگ سونگ" در مرز شمالی تایلند و میانمار از حلقه های فلزی ا به دور گردن خود استفاده می کنند تا گردن دراز تر و زیباتری داشته باشند. حلقه های بیشتر نشان زیبایی و ثروت بیشتر دختر محسوب می شود.

این حلقه ها از جنس برنج ساخته شده هر کدام یک کیلوگرم وزن دارند و دختران باید از سن 5 سالگی این حلقه ها را بدور گردن خود ببندند تا گردنشان بلندتر و زیباتر دیده شود. هر سال یک حلقه به حلقه های قبلی اضافه شده و این کار تا سن 25 سالگی ادامه پیدا می کند.


هر ساله شمار زیادی از جهانگردان از سراسر دنیا برای دیدن زنان گردن دراز این دهکده کوچک به تایلند سفر می کنند.





منبع: خبرگزاری برنا





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 2:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پیشنهاد برترین سرویس برای منزل شما
چیدمان خانه و هماهنگ کردن لوازم آن بیشتر کار خانم‌هاست و اکثرا هم تمام تلاش یک خانم، زیبا و هماهنگ چیدن لوازم خانه است. باید دقت کنید که خرید بشقاب و قاشق و... فقط به پول نیاز ندارد بلکه عنصر سلیقه هم نقش زیادی بازی می‌کند.
برترین مجله اینترنتی ایران
چیدمان خانه و هماهنگ کردن لوازم آن بیشتر کار خانم‌هاست و اکثرا هم تمام تلاش یک خانم، زیبا و هماهنگ چیدن لوازم خانه است. باید دقت کنید که خرید بشقاب و قاشق و... فقط به پول نیاز ندارد بلکه عنصر سلیقه هم نقش زیادی بازی می‌کند. در این صفحات سعی کردیم اجناسی را کنار هم بگذاریم که هماهنگی مناسبی با هم دارند و شما می‌توانید این هماهنگی را در خانه‌تان هم امتحان کنید.






چینی طرح فلورانس
107 پارچه






بشقاب طرح ترنج
107 پارچه
یاماسن ژاپن






صندوق طرح ژوپیتر
129 پارچه






طرح آتلیه (دکوری)






سرویس چینی انگلیسی
127 پارچه






بشقاب طرح اوراتیک
127 پارچه






سرویس فیروزه طلایی
کریستال
دکوریوم ترکیه






بشقاب طرح کوبیسم
107 پارچه






سرویس طرح ملیسا
107 پارچه
یاماسن ژاپن






بشقاب طرح یاس
107 پارچه






بشقاب
طرح مدونا پاییز






سرویس چدن رویال
37 پارچه






مرغ خوری (رُست)
چدن رویال






ماهیتابه گود (وُک)






ماهیتابه رژیمی دوطرفه

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تهران شناسی
این بنای زیبا که در سال 1253 قمری در زمان محمدشاه ساخته شد، متعلق به یکی از صاحب منصبان دوره قاجار به نام میرزا محمد قوام الدوله آشتیانی می‌باشد.
این بنای زیبا که در سال 1253 قمری در زمان محمدشاه ساخته شد، متعلق به یکی از صاحب منصبان دوره قاجار به نام میرزا محمد قوام الدوله آشتیانی می‌باشد.
این خانه تاریخی از جاذبه‌های شهر تهران است که در سال‌های قبل از انقلاب توسط انجمن آثار ملی خریداری و به سازمان ملی حفاظت آثار باستانی واگذار شد و این سازمان آن را مرمت کرد.
قسمتی از بنا در تعریض کوچه میرزا محمود وزیر از بین‌رفته که به احتمال زیاد متصل‌کننده اندرونی و بیرونی به یکدیگر بوده است‌.
همچنین‌، تبدیل ایوان تابستانی به تالار آینه کاری از دیگر تغییرات بنا است که پس از توسعه ارتباط ایرانیان با کشورهای اروپایی صورت گرفته است‌.
از خصوصیات این بنا باید به نظم و تقارنی اشاره کرد که با آجر و چوب در نمای ساختمان به وجود آمده است‌. وجود 7 دری در این بنا از جمله مهم‌ترین عوامل زیبایی آن محسوب می‌شود. 7 دری جزو عنصرهای معماری ایرانی‌اسلامی است‌. در حیاط بیرونی یک حوض و چند باغچه تعبیه شده است.
قرینه این حیاط نیز حیاط دیگری است که حیاط اندرونی محسوب می‌شود و دارای باغچه و حوض است‌. این دو حیاط با چند راهرو به هم‌دیگر مرتبط می‌شوند. از ویژگی‌های دیگر وجود دو بادگیر و یک شیروانی در بام بنا است که انسان را برای رفتن به طبقات بالا بر می‌انگیزد. این دو بادگیر قرینه هم هستند.
در این بنا نمای بادگیر از آجر تهیه شده است و تزیینات قسمت فوقانی هر شیار دارای ارسی و آینه است که این عامل هماهنگی کامل بین تزیینات نقاط مختلف بنا را نشان می‌دهد. این هماهنگی در کار معماری و هنر ایران از بزرگ‌ترین تا ظریف‌ترین عناصر را شامل می‌شود.
ورود به قسمت داخل بنا از حیاط بیرونی و درونی و از طریق دو راه پله انجام می‌شود. طبقه‌اول متشکل از 2 تالار بزرگ به نام‌های آینه و تبنی یا سفره‌خانه و 2 راهرو و 3 اتاق کوچک است‌. طبقه دوم نیز متشکل از 2 راهرو و 6 اتاق است که یک راهرو و 3 اتاق در ضلع غربی و یک راهرو و 3 اتاق دیگر در ضلع شرقی بنا شده است‌. زیر زمین ساختمان در قسمت زیرین تالار آینه و تبنی قرار گرفته که تنها از حیاط اندرونی می‌توان به آن وارد شد.
اتاق یا تالار آینه این مجموعه که در طبقه هم‌کف و در قسمت شمالی خانه قرار دارد و از دیگر اتاق‌های جانبی بزرگ‌تر است‌، مخصوص پذیرایی از میهمانان و سیاست‌مداران وقت بوده است‌، و از بخش اندرونی خانه مجزا است‌. تزیینات این تالار به دلیل رفت و آمد رجال کشورهای غربی‌، از الگوهای غربی پیروی کرده‌است‌. تصاویر زنان فرنگی به‌صورت کارت پستال در میان آینه‌کاری‌ها و موتیف‌های گچ‌بری نشان‌دهنده این مطلب است.
در این اتاق سه ارسی‌، 7 پنجره ارسی‌، 3 در چوبی و 4 طاقچه وجود دارد. ارسی‌های اتاق دارای گره‌های کنده‌کاری شده و تزیینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی است که روی آن‌ها توسط هنرمندان نقاشی شده‌است‌.
تالار دیگر بنا تالار تبنی یا سفره‌خانه است که در ضلع جنوبی واقع است و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و آفتاب‌گیر بودن آن‌، به زمستان‌نشین موسوم است‌. در قسمت شمالی تالار تبنی یک فرو رفتگی وجود دارد که شاه‌نشین اتاق محسوب می‌شود.
در تالار آینه و تالار سفره‌خانه‌، 7 ارسی جنوبی و 7 ارسی شمالی به صورت پنجره هستند و 3 ارسی میان تالار به صورت در کاربرد دارند.
در طبقه اول و دوم‌، در دو طرف تالار آینه و سفره‌خانه در طرف شمال دو اتاق و یک دهلیز قرار دارد. اتاق‌های جانبی واقع در طبقه هم‌کف‌، در ضلع شمالی کوچک‌تر از اتاق‌های مشابه در طبقه فوقانی است.
اتاق‌ها دارای درهایی به عرض 60 سانتی‌متر است که یکی از این درها به راهرو و دیگری به دهلیز میان دو اتاق باز می‌شود. این دهلیز تنها وسیله ارتباطی بین دو اتاق شمالی و جنوبی محسوب می‌شود.
مجموع اتاق‌ها در کل ساختمان 8 عدد و 4 دهلیز است که همگی تنها به راهروهای کنار خود راه دارند. تزیینات این اتاق‌ها به طور کامل مشابه یک‌دیگر و همه اتاق‌ها دارای پنجره‌های ارسی هستند.
دیوارها دارای گچ‌بری و نقاشی از گیاهان تزیینی و اسلیمی است. بیش‌تر قسمت‌های این اتاق را فرورفتگی‌هایی در دیوار تشکیل داده است که به مانند طاقچه عمل می‌کنند.
وقتی این ساختمان تحت نظر سازمان حفاظت آثار باستانی درآمد، چند اتاق‌، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی در ضلع شرقی حیاط بیرونی به آن‌ها افزوده شد که البته قسمت نوساز با بافت قدیمی خانه‌، از قبیل در و پنجره‌، تزیینات شومینه و گچ‌بری و نمای خارجی به طورکلی مطابقت می‌کند، به طوری‌که تشخیص آن دشوار است.
خانه قوام الدوله در سال 1377 با شماره 2024 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

خانه قوام الدوله در تهران خیابان امیرکبیر، حد فاصل چهارراه سرچشمه و سه راه امین حضور، کوچه میرزا محمد وزیر قرار دارد.
منبع : همشهری آنلاین





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
رازهای خانه‌داری مارتا استوارت
«مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living توصیه‌های کاربردی را درباره چگونگی پاکسازی کردن ظروف نقره در اختیار شاگردانش قرار داده است.
برترین مجله اینترنتی ایران

«مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living توصیه‌های کاربردی را درباره چگونگی پاکسازی کردن ظروف نقره در اختیار شاگردانش قرار داده است.

او به شاگردانش توصیه کرده، پیش از آن‌که برای برق انداختن ظروف نقره به کمک پارچه ضخیم یا سمباده خشک، اقدام کنند بهتر است این ظروف را با کمک آب گرم، مایع ظرفشویی و یک اسکاچ اسفنجی زبر بشویند.

 این روش برای شست‌و‌شوی ظروف آلومینیومی نیز بسیار کار آمد است. برای شست‌و‌شوی ظروف آلومینیومی بهتر است از محلول آب داغ، نمک و جوش‌شیرین استفاده کرد. به این ترتیب که باید ظروف آلومینیومی را برای مدت کوتاهی درون این محلول قرار داد و بعد با کمک اسکاچ شست. این روش بسیار مناسبی برای از بین بردن آلودگی‌های سطح ظروف نقره و آلومینیومی است. ضمن آن‌که به از بین رفتن لکه‌ها و آثار به جای مانده بر این ظروف نیز بسیار کمک می‌کند.

«استوارت» برای پیشگیری از لک شدن ظروف نقره پیشنهاد می‌کند پس از آن‌که کارمان با این ظروف به پایان رسید آن‌ها را به همین روش شسته، خشک کرده و در محل مناسب بگذارید؛ محلی که نیاز نباشد برای جابه‌جایی بقیه وسایل به ظروف نقره دست بزنید. علاوه‌بر این در صورتی که شرایط نگهداری از این ظروف را در جایی خاص ندارید، بهتر است از پارچه‌های پشمی و نرم برای نگهداری از آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب که ظروف نقره را درون این پارچه بپیچید و نگهداری کنید تا ظرف دچار لک یا خدشه نشود.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
توصیه هایی برای یک معضل همیشگی خانم ها
وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یک نظر دارند: «هرچه کمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند...
برترین مجله اینترنتی ایران



وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یک نظر دارند: «هرچه کمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. خب این هم یک واقعیت است که نمی‌توان یک راه برطرف کردن موهای زائد را به عنوان «بهترین» شیوه برای تمام زنان نام برد. متخصصان این حیطه هم می‌گویند، به طور کلی می‌توان در مورد معایب یا فواید هر شیوه صحبت کرد اما از آنجایی که ویژگی‌های پوست و موی هر فرد با فرد دیگر فرق می‌کند، نمی‌توان با قطعیت در مورد تمام افراد جامعه صحبت کرد. به هر حال زمان، هزینه، نوع مو، نوع پوست و میزان تحمل درد در افراد مختلف متغیرهایی هستند که فرق می‌کنند و هر شخص باید خودش‌ یک شیوه را انتخاب کرده یا حتی چند شیوه را به طور ترکیبی انتخاب کند.


راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا در مورد تمام شیوه‌ها اطلاعاتی کسب کنید.



یک‌بار برای همیشه

لیزر

اصول:
شاید تمام خانم‌ها دوست داشته باشند اتفاقی بیفتد که آن‌ها دیگر مجبور نباشند فکر اصلاح موهای زائد خود باشند. این می‌تواند یک خبر خوب برای آن‌ها باشد. «دیویدجی گلدبرگ»، متخصص لیزر در مرکز پزشکی سن انوره در نیویورک و رئیس بخش تخصصی پوست در دانشگاه هکن ساک در نیوجرسی می‌گوید: «با چند جلسه لیزرتراپی می‌توان کاری کرد که خانم‌ها دیگر  نیازی به اصلاح مرتب موهای زائد خود نداشته باشند.»

دکتر «ناهید عباسی»، متخصص لیزرپوست و اعمال زیبایی پوست و مو در مرکز زیبایی برکلی هیتراست ومکانیسم عملکردی لیزر در زدودن موهای زائد را توضیح می‌دهد: «دراین شیوه طول امواج نوری بسیار پرانرژی پیگمان‌های داخل ریشه مو را هدف می‌گیرند و از بین می‌برند. درواقع گرمای تولید شده از این لیزر باعث از بین رفتن توانایی ریشه مو و نبود توانایی رشد کردن فولیکول‌های مو می‌شود. البته دکتر «هریسپانی اوهانیان»، پزشک متخصص پوست در پاراموس در آستین ویلخ می‌گوید: «افراد نباید این تصور را داشته باشند که در مدت کوتاه با لیزر تمام موهای زائد آن‌ها از بین می‌رود بلکه حتی ممکن است برای این کار به یک سال زمان نیاز باشد.»

یک توصیه:
 دکتر عباسی می‌گوید: «فقط در مراکز پزشکی معتبر عمل لیزر موهای زائد را انجام دهید.» او ادامه می‌دهد که در نیویورک و نیوجرسی فقط پزشکان مجاز به انجام لیزر پوست هستند و این کار نباید توسط افراد دیگر (مثلا تکنسین‌ها) انجام شود. او ادامه داد: «اگر دستگاه مناسب و کالیبره شده لیزر و فرد متخصص و آگاه به کار با دستگاه وجود نداشته باشد به سادگی ممکن است پوست فرد سوزانده شود.» این پزشک متخصص همچنین می‌گوید که حتما مراکزی که این کار را انجام می‌دهند باید حداقل 2 دستگاه لیزر، یکی برای پوست‌های روشن و یکی برای پوست‌های تیره داشته باشند تا براساس نوع پوست از دستگاه لیزر مناسب استفاده شود.

مناسب برای:
 دکتر گلدبرگ می‌گوید: «لیزر یک انتخاب مناسب برای پاها و بازوهاست زیرا می‌توان در یک جلسه بخش‌های وسیعی از بدن را لیزر کرد. در ضمن از لحاظ تئوریک لیزر بدون درد بوده و برای مناطق حساس مثل بازوها و زیربغل مناسب است.»

توجه:  قیمت لیزر بسیار بالاست و درواقع گران‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد است. براساس گفته‌های دکتر عباسی‌، هر جلسه برداشتن موهای زائد توسط لیزر در نیویورک بین 100 تا 150 دلار و در نیوجرسی بین 75 تا 125 دلار هزینه دارد. در ضمن یادتان باشد که برای برداشتن موهای زائد کل بدن حداقل به 4 تا 6 جلسه لیزر و گاه حتی 10 تا 12 جلسه نیاز است. اما جالب است بدانید که افراد فعال در این حیطه می‌گویند که پول خرج کردن برای انجام لیزر کاری سودمند است زیرا شما یک‌باره مبلغی می‌پردازید اما تا آخر عمر دیگر نیازی به پرداخت هزینه خرید تیغ، اپی‌لیدی یا موم و مراجعه به مراکز زیبایی و سالن‌ها ندارید.



دم دستی ترین روش

اصلاح تراشیدن موها

اصول:
با حرکت‌دادن یک تیغ بر روی پوست‌تان موها را می‌برید و پوست‌تان را صاف و بدون مو می‌کنید. دکتر «نانسی دوگان»، متخصص جراحی‌های ترمیمی و زیبایی پوست در مونت‌کلر در این مورد می‌گوید: «بهترین کار این است که در همان آغاز استحمام، موهای‌تان را با تیغ بزنید نه در انتهای حمام‌کردن،‌ زیرا در این حالت به پوست فرصت نمی‌دهید تا آب به خود جذب کند و متورم شود و در نتیجه اصلاح را برای شما آسان‌تر می‌کند.»

یک توصیه:
برای پاهای‌تان بهترین کار این است که موها را در خلاف جهت رشد‌شان اصلاح کنید اما در مورد ران‌ها و کشاله‌ ران‌ این کار را نباید انجام داد و بهتر است که موها را در جهت رشد آن‌ها اصلاح کرد. دکتر دوگان می‌گوید: «موها در این ناحیه زبرتر و خشن‌تر هستند، در نتیجه با اصلاح قسمت بالا  برعکس جهت رویش موها باعث می‌شوید که موهای ناکامل افزایش یافته و میزان التهاب و حساسیت پوست افزایش یابد.» این متخصص در مورد موهای زیر بغل هم می‌گوید: «موهای این ناحیه در 4 جهت مختلف رشد می‌کنند و برای همین اصلاح آن‌ها سخت است اما بهترین کار این است که از یک کرم مخصوص اصلاح، استفاده کرده و موها را به سمت پایین اصلاح کنید.»

وسایل مورد استفاده:
«ملیسا آشتون»، متخصص زیبایی و بهداشت پوست در وست‌اورنج در کالیفرنیا می‌گوید: «بهتر است با استفاده از یک روغن پوستی که باعث نرم‌شدن موها و پوست می‌شود، اصلاح کنید.» او همچنین می‌گوید: «تیغ‌های جدید، به خصوص انواع 4‌تیغه که نوارهای اصلاح و مرطوب‌کننده پوست هم دارند، برای اصلاح مناسب هستند.»

بهترین نقاط برای اصلاح: پاها و زیر بغل

توجه: موها ممکن است حتی در عرض یک روز مجددا رشد کنند.



مناسب

استفاده از موم

اصول:
در این شیوه سنتی یک لایه نازک از موم گرم یا سرد روی پوست گذاشته می‌شود. سپس فرد یک نوار کاغذی یا چسب را روی پوست خود می‌چسباند و آن را خلاف جهت رشد موها می‌کند و این‌گونه موها از جای خود در می‌آیند. گاهی در این شیوه لایه نازکی از پوست هم همراه موها کنده می‌شود.خب، قاعدتا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد درد ناشی از این حالت و آن احساس ناخوشایند درد هر بار کندن نوارهاست. دکتر «جان‌‌فورد»، متخصص زیبایی در مرکز یوروپین اسکین‌کر در نیوجرسی آمریکا توصیه می‌کند، برای این که در طی این کار درد کمتری بکشید بهترین کار این است که قبل از زدن موم به پوست، حتما سطح پوست خودتان را با یک لایه نازک از روغن‌ها و چرب‌کننده‌های پوستی بپوشانید و در ضمن از نوارهای کاغذی کوچک‌تر با تعداد بیشتر استفاده کنید. براساس گفته این پزشک،‌لایه محافظ چرب‌کننده پوست باعث می‌شود که موم به داخل پوست راه نیابد و فقط موها را در بر بگیرد و در نتیجه در زمان کندن نوارهای کاغذی، لایه پوستی کنده نشود.

یک توصیه:
 «نوال‌ناصر»، مسئول سالن زیبایی و آرایشی بیون‌دی‌اسپا که دیپلم مراقبت‌های پوستی دارد، می‌گوید: «اگر در خانه این کار را انجام می‌دهید باید مراقب این باشید مومی که استفاده می‌کنید، مدت زیادی در هوای آزاد نماند تا احتمال آلوده‌شدن آن به باکتری و سایر عوامل بیماری‌زا کاهش یابد. در ضمن نباید از نوارهای کاغذی برای بیشتر از یک نقطه استفاده کنید.» نوال ناصر می‌گوید: «به‌خصوص در سالن‌های آرایشی و زیبایی باید مراقب این موضوع باشید که از موم تازه و مورد استفاده قرار نگرفته و چسب‌های استریل که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند برای هر فرد استفاده شود. اگر وسیله مخصوص هر فرد برای دیگری استفاده شود، خطر انتقال بیماری‌های عفونی- پوستی از فردی به فرد دیگر وجود دارد.»

توجه: هر 2 یا 3 هفته یک‌بار باید مجددا این کار را انجام دهید.



وقتی برق به پوست‌تان وصل می‌کنید

الکترولیز

در دهه 80 ناگهان الکترولیز به محبوب‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد بدل شد. خب، این شیوه از بین نرفته است و اگرچه شهرت و محبوبیت آن کاسته شده اما هنوز برخی زنان و دختران برای زدودن موهای زائد خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع این شیوه تنها شیوه موثر در برداشتن موها به‌طورکامل به غیر از لیزر است. «سوزان رزن‌برگ» که دیپلم الکترولیز را دارد می‌گوید: «محل قرار گرفتن ریشه‌های مو و همین‌طور اعصاب و عروق خونی است که درواقع لایه‌ای است فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند، فرو برده می‌شود و سپس یک جریان الکتریکیز در این بخش به آن وصل می‌شود و این جریان الکتریکی باعث مرگ ناحیه پاپیلای مو و دیگر سلول‌های رشد یابنده اطراف فولیکول‌ مو می‌شود و این‌گونه باعث می‌شود که دیگر موها رشد نکنند.

مناسب برای:
 سوزان رزن‌برگ می‌گوید: «این شیوه را می‌توان برای زدودن تمام موهای زائد بدن به جز موهای داخل گوش و بینی استفاده کرد.» درضمن او متذکر می‌شود که این شیوه بهترین نتیجه را در مورد موهای تیره و زبر دارد زیرا یافتن این موها و فولیکول‌های آن‌ها ساده‌تر از موهای روشن و نازک است.

توصیه تکمیلی:
 در بین دفعات الکترولیز هرگز از شیوه‌های موم گذاشتن یا موچین استفاده نکنید زیرا با این شیوه‌ها ممکن است داخلی و زیرپوستی باشد و با این شکل یافتن آن‌ها و الکترولیز‌کردن فولیکول‌های آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اشتباهات دردناک در هنگام اصلاح موهای زائد
 
برداشتن موهای زاید بدن و شیو کردن یکی از مهم‌ترین ارکان پاکیزگی و زیبایی در خانم‌ها شمرده می‌شود. اصولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به پاکیزگی و تمیزی اهمیت می‌دهند و برای شیو کردن از روش‌های مختلفی مثل لیزر، تیغ و موم استفاده می‌کنند.
 
برداشتن موهای زاید بدن و شیو کردن یکی از مهم‌ترین ارکان پاکیزگی و زیبایی در خانم‌ها شمرده می‌شود. اصولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به پاکیزگی و تمیزی اهمیت می‌دهند و برای شیو کردن از روش‌های مختلفی مثل لیزر، تیغ و موم استفاده می‌کنند. در این راستا گاهی دچار اشتباهات ناخودآگاهی می‌شوند، بدون اینکه درک کنند چقدر این اشتباهات می‌تواند به سلامت آنها صدمه بزند و یا مشکل آنها را حادتر کند. راهکارهای زیر باعث می‌شود تا برداشتن موها با درد کمتری همراه باشد و پوست نرم‌تری داشته باشید.

اشتباه: حساس کردن پوست

استفاده از موم بیش از حد داغ باعث حساسیت در پوست می‌شود، زیرا اگر موم بیش از حد داغ باشد، علاوه بر موها لایه‌های خارجی پوست را نیز جدا کرده و پوست را حساس‌تر و شکننده‌تر می‌کند. بنابراین مراقب حرارت و دمای موم باشید.

اشتباه: استفاده از تیغ کهنه و کند

اکثر افراد تیغ های اصلاح خود را برای چند روز، هفته و یا حتی چندماه در حمام می گذارند. برای اینکه تیغ کارایی بهتری داشته باشد باید حتما نو باشد. بنابراین توصیه می شود تا افراد از تیغ های یک بار مصرف استفاده کنند و پس از اینکه یک بار از آن استفاده کردند، آن را دور بیندازند. (البته کارشناسان معتقدند تا چهار مرتبه نیز  می‌توان از این تیغ ها استفاده کرد). استفاده از تیغ های نو مانع از ایجاد قرمزی و التهاب روی پوست می‌شود. تیغ های ونوس یکی از بهترین‌ها هستند.

اشتباه: اجرای تکنیک نامناسب

وقتی برای اپیلاسیون به سالن‌ها مراجعه می‌کنید، روند کار به نظرتان ساده می‌آید، در حالی که اینطور نیست. اگر قصد دارید این کار را خودتان در منزل انجام دهید، مدنظر داشته باشید که باید موم را در جهت رشد موها قرار دهید و پارچه یا نایلون را خلاف جهت رشد موها روی موم قرار دهید و محکم بکشید، اگر وقفه ایجاد کنید و یا نتوانید محکم بکشید، کبودی‌هایی ایجاد خواهد شد.

اشتباه: استفاده از موم در زمان نامناسب

در دوران قاعدگی و چند روز قبل و بعد از آن به دلیل اختلالات هورمونی جریان خون بیشتر است و اپیلاسیون با درد بیشتری همراه است. بنابراین بهترین زمان برای انجام این کار اواسط ماه است.

 اشتباه: تغییر شکل دادن صورت هنگام برداشتن ابروها

هنگام برداشتن ابروها، معمولا خانم‌ها به آیینه نزدیک می‌شوند و با حرکات انگشت، ابروها را بالا می‌کشند تا پوست زیر ابرو واضح‌تر شود، در حالی که تغییر شکل ایجاد کردن اصلا کار درستی نیست. متخصصان معتقدند هنگام برداشتن ابروها نباید تا حد امکان در حالت استراحت بود و نیز نباید ابروها را بالا کشید. اگر هنگام کندن موهای ابرو درد دارید، بهتر است در آن ناحیه کمی یخ بگذارید تا دردتان آرام شود.

 اشتباه: شیو کردن در صبح

اکثر خانم‌ها هنگام استحمام در صبح موهای دست و پای خود را شیو می‌کنند؛ در حالی که این کار اصلا درست نیست. زیرا در خواب پاها کمی ورم می‌کنند و همین تورم باعث می‌شود تا قسمتی از موها مخفی شوند. بنابراین توصیه می‌شود، بعد از ظهر یا هنگام عصر این کار را انجام دهید که ورم پا کم شده باشد و پاها حالت طبیعی داشته باشد.

 اشتباه:  عدم استفاده از اسپری‌ها و کرم‌های موبر

این کرم‌ها و اسپری‌ها مانع از بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود، در حالیکه تیغ گاهی این حساسیت‌ها را ایجاد می‌کند. علاوه بر این با استفاده از کرم‌ها و اسپری‌ها حتی می‌توانید موهای میلیمتری را نیز جدا کنید. آنها را در خلاف جهت رویش موها بزنید و کمی صبر کنید. به خاطر داشته باشید که حتما از محصولات مرغوب و با مجوز استفاده کنید.

 اشتباه:  استفاده متناوب از موم

نباید از موم با فاصله زمانی کوتاه استفاده کنید و باید بعد از هربار اپیلاسیون حداقل 4هفته صبر کنید تا موها به حد کافی رشد کرده باشند. متخصصان معتقدند موها حداقل باید یک سانتیمتر رشد کنند و بعد برای برداشتن آنها با موم اقدام کرد.





تاریخ : چهارشنبه 90/5/12 | 1:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">