سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آفتاب از این بیماری پیشگیری می کند

آفتاب
آفتاب، خطر ابتلا به ورم مفاصل را کم می‌کند.
 پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: زندگی در آب و هوای آفتابی ممکن است خطرابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید (نوعی بیماری التهابی مفاصل) را کاهش دهد.
آنها بر این باورند که ویتامین D که از آفتاب تولید می‌شود ممکن است از بدن محافظت کند.
کارشناسان هشدار دادند که مردم نباید تمام طول روز را در برابر نورآفتاب اوقات خود را بگذرانند.
شیوع این بیماری در جهان حدود یک درصد است و معمولاً در دهه‌های اول، سوم و پنجم زندگی بروز می‌کند و در زنان شایعتر است. (نسبت  بیمار زن به مرد در حدود 3 به 1 است.)
منبع : salamatnews.com






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 1:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در روایات آمده که ولی عصر(عج) زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ستم شود، اما معنای این روایت‌ها چنین نیست که پر شدن جهان از ظلم و ستم، علت ظهور است، بلکه می‌فرماید: هنگام ظهور وضع جهان چنین خواهد بود.

 معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

***در چه شرایطی می‌توان انتظار ظهور داشت؟

-امام زمان(عج) آمدنی است یا آوردنی؟ چرا امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند؟

باید توجه داشت که اصل ظهور و آمدن امام مهدی(عج) و پر کردن زمین از عدل و داد، از وعده‌های الهی است و خداوند هرگز بر خلاف وعده‌اش عمل نمی‌کند،

بنابراین ظهور حتماً اتفاق خواهد افتاد، چیزی نمی‌تواند مانع شود؛ پس تا این حد را نمی‌توان آمدنی دانست و کسی نمی‌‌تواند آن را تغییر دهد.

اما اینکه امام زمان(عج) چه وقت ظهور می‌کند، زود یا دیر، این به دست مردم و بسته به شرایط است، هر چه شرایط زودتر فراهم شود، امام سریع‌تر ظهور می‌کند.

همین طور با تأخیر شرایط، ظهور نیز به تأخیر می‌افتد، از این لحاظ می‌توان گفت حضرت آوردنی است و برای تعجیل ظهورش باید تلاش کرد.

اما کی و چه وقت مردم به این عقیده و بینش می‌رسند؟ وقتی به این نتیجه می‌رسند که تمام حکومت‌ها و گرایش‌ها ‌را تجربه کنند و همه مدعیان با انواع تفکر، به مرور زمان بر سر کار آیند و نارسایی و ناتوانی همگی آن‌ها برای مردم آشکار شود.

از این رو در روایات آمده است: «دولت مهدی آخرین دولت است» تا عده‌ای نگویند اگر قدرت دست ما بود ما هم می‌توانستیم، وقتی مردم از تمام مکتب‌ها و حکومت‌ها قطع امید کردند (چنان که این اتفاق در غرب در حال وقوع است)، خواهان منجی الهی می‌شوند و این ظرفیت را در خود ایجاد می‌کنند که هر چه منجی الهی گوید، با جان و دل بپذیرند و به جا آوردند، چنین جامعه‌ای، جامعه منتظر است و با چنین شرایطی می‌توان توقع ظهور داشت.

*راز 313 و نقش آن در تحقق ظهور

-آیا امام زمان(عج) هنگامی که 313 یار داشته باشد ظهور می‌کند؟

در روایتی جناب عبدالعظیم حسنی از امام جواد (ع) نقل می‌فرمایند: «313 نفر از اصحاب امام مهدی(عج) به تعداد اهل بدر، از طرف زمین به سوی حضرت می‌آیند و اطرافش جمع می‌شوند... وقتی این عده از اهل اخلاص جمع شوند، خداوند امرش را آشکار می‌کند».

برخی براساس این روایت معتقدند: اگر امام زمان(عج) فقط 313 یار مخلص داشته باشد، ظهور می‌کند، اما حقیقت آن است که تکمیل شدن این تعداد یار برای امام مهدی(عج) تنها شرط و علت تامه برای ظهور نیست، بلکه یکی از شرایط ظهور، وجود یاران است.

ظهور امام مهدی(عج) شرایط دیگری مانند آمادگی و استقبال جهانی نیز دارد بنابراین زمینه ظهور و حکومت جهانی فقط وجود یاران نیست.

*رابطه ظلم و ظهور/ظلم و ستم باعث ظهور می‌شود؟

-با وجود این همه ستم و فسادی که در دنیا رایج شده و خود امام زمان(عج) هم شاهد آن هستند، چرا ظهور نمی‌کنند؟ امام عصر وقتی بیاید ظالمان و مستکبران را نابود می‌کند؛ ‌اما چرا این کار وقتی صورت می‌گیرد که جهان پر از ظلم شود؟ مگر پیش‌گیری بهتر از درمان نیست؟

باید توجه داشت که آنچه موجب ظهور امام زمان(عج) می‌شود، آمادگی مردم برای پذیرش حکومت امام و همچنین وجود یاران مخلص و فداکاری است که دستورهای امام را دقیقاً اجرا کنند و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.

بنابراین وجود ستم و پر شدن عالم از آن، باعث ظهور نمی‌شود، آری، در روایات آمده که حضرت زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ستم شود، اما معنای این روایت‌ها این نیست که پر شدن جهان از ظلم و ستم، علت ظهور است، بلکه می‌فرماید: هنگام ظهور وضع جهان چنین خواهد بود و حضرت در اوج بیداد و ستم ظهور خواهد کرد، به عبارت دیگر، این احادیث گویای اوضاع جهان در زمان ظهور است، نه بیان کننده علت ظهور.

پس اگر بخواهیم ظهور هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد، باید زمینه پذیرش حکومت عدل امام مهدی(عج) را در خود و جامعه به وجود آوریم و به جایی برسیم که بدانیم به جز امام زمان(عج) کسی نمی‌تواند ما را به نیکبختی برساند و هر چه امام امر کند، به سود ماست؛ گرچه این عدالت مهدوی، گاه به ضررمان نیز تمام شود، البته پر شدن جهان از ستم نیز انسان را برای هر چه زودتر به نتیجه رسیدن، یاری می‌رساند.

نکته بعد این که باید دریابیم پیشرفت صنعت و علم، بدون معنویت و انسانیت، به تنهایی نمی‌تواند برای مردم عدالت و سعادت بیاورد؛ بلکه انسانی الهی لازم است تا به کمک علم و هدایت او، نیازهای واقعی بشر پاسخ گفته شود و او راه سعادت را به همه نشان دهد، بنابراین برای ظهور حضرت مهدی(عج) آمادگی عمومی جامعه برای حق‌پذیری و ظلم ستیزی آنان و فراهم شدن یاران مخلص و فداکار، ضروری‌ترین شرط ظهور است و در غیر این صورت، امام به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ چنان که ائمه گذشته نتوانستند جامعه را اصلاح کنند.

پس مهم، فراهم شدن زمینه ظهور است که در رأس آن‌ها، آمادگی جامعه انسانی برای پذیرش دولتی کاملاً حق‌گرا و ظلم ستیز، بر اساس فرمان‌های الهی قرار دارد؛ و گرنه هر اندازه هم بیداد زیاد باشد، امام ظهور نخواهد کرد؛ چون زمینه ظهور فراهم نشده است و ایشان نمی‌تواند برنامه الهی خود را اجرا کند.

با توجه به مطالب یاد شده، روشن شد که برای تسریع در ظهور امام زمان باید یاوران مخلص و توانمندی تربیت شوند و در فضای جامعه و در سطح بین‌الملل، نام و یاد حضرت گسترش یابد و فرهنگ مهدویت تبلیغ شود تا مردم مشتاق و آماده پذیرش حکومت عدل جهانی امام مهدی(عج) شوند.






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 11:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عادتـهایی که دنـدان‌ها را خـراب می‌کنـد



شاید شما هم یکسری عادت‌هایی داشته باشید که به مرور زمان موجب خرابی دندان هایتان شود؛ پس بهتر است که آنها را بشناسید و هر چه سریعتر ترک‌شان کنید. در ادامه ایمیل پرشین استار 22 مورد از عادت‌هایی که موجب خرابی دندان هایتان می‌شود را یادآور می شویم که امیدواریم آنها را بشناسید و انجام ندهید.

1. دندان قروچه : ساییدن دندان‌ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می‌شود؛ کنترل دندان قروچه بسیار سخت است؛ خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می‌کند. در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.

2. جویدن یخ : یخ ماده‌ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد؛ اما جویدن یخ می‌تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان شود؛ اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می‌شود. خوردن غذاهای داغ و یا غذاهای سرد ممکن است درد دندان را شدت بخشند؛ بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.

3. جویدن مداد : آیا موقع تمرکز روی یک مسئله، مداد خود را می‌جوید؟؛ اثر جویدن مداد همانند جویدن یخ است و باعث شکستن و یا خرد شدن دندان‌ها می‌شود. هنگامی که می‌خواهید چیزی را بجوید، آدامس‌های بدون قند را انتخاب کنید؛ آدامس‌های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می‌شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

4. مکیدن انگشت : معمولاً کودکان بعد از پدیدار شدن دندان‌های دائمی خود، انگشتان خود را می‌مکند؛ این انگشت مکیدن در سن 5 تا 6 سالگی ظاهر می‌شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می‌شود؛ مکیدن انگشت شست می‌تواند باعث لق شدن و انحراف دندان‌های کودک از جای خود شود؛ این انحراف دندان‌ها می‌تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک به وجود آورد.

5. مکیدن لیمو ترش : افرادی که لیموترش را می‌مکند، خود را در خطر مشکلات دهانی و دندانی قرار می‌دهند؛ لیمو دارای مقدار زیادی اسید است؛ این اسید، باعث تضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان‌ها می‌شود.

6. جویدن ناخن : جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می‌کند، بلکه به دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند و باعث مشکلات دهانی می‌شود؛ جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می‌شود.

7. با شیشه شیر خوابیدن : اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث خواهید شد که دندان‌های جدید پوسیده شوند؛ پس، بهتر است قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید و او را به این کار عادت ندهید.

8. سوراخ کردن (پیرسینگ) زبان : در برخی کشورها، سوراخ کردن زبان و آویزان کردن زیورآلات فلزی از آن (پیرسینگ) مرسوم است؛ اگر به طور ناخودآگاه این قطعه فلزی را گاز بگیرید، دندانتان می‌شکند؛ هنگامی که فلز با لثه برخورد می‌کند، باعث آسیب لثه و لق شدن دندان‌ها می‌شود. دهان ما پر از باکتری است، بنابراین سوراخ کردن زبان، خطر عفونت و زخم زبان را زیاد می‌کند؛ بهتر است قبل از این کار، با یک دندان‌پزشک مشورت کنید.

9. سخت مسواک زدن : مسواک زدن بخشی از بهداشت دهان و دندان است اما نباید سفت و محکم مسواک بزنید؛ این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه‌ها، حساس شدن دندان‌ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ‌هایی در دندان می‌شود.

10. باز کردن چیزی با دندان : باز کردن درب قوطی و یا بسته پلاستیکی با دندان ممکن است راحت باشد، اما دندان ابزاری برای خرد کردن و یا باز کردن وسایل نیست؛ به جای دندان می‌توانید از قیچی و یا درب باز کن استفاده کنید؛ از دندان‌ها باید فقط برای خوردن غذا استفاده کرد.

11. ورزش کردن بدون محافظ دهان : موقع انجام ورزش‌هایی مثل بوکس، هاکی و ورزش‌هایی که با صورت شما در تماس هستند باید از محافظ دهان و دندان استفاده کرد؛ این محافظ دهان یک قطعه پلاستیکی است و از دندان‌های بالایی محافظت می‌کند؛ بدون این محافظ زمانی که ضربه سنگینی به صورت شما وارد شود، می‌تواند دندان‌ها را خرد کند؛ این محافظ دندان را می‌توانید از دندان پزشک بگیرید.

12. آب نبات سفت : قند موجود در آب‌نبات باعث به وجود آمدن پلاک‌های چسبنده بر روی دندان‌ها می‌شود؛ سپس باکتری‌های موجود در پلاک دندان، قند را تبدیل به اسید می‌کند و این اسید باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود؛ بنابراین بعد از مصرف شکلات، آبنبات و شیرینی، حتماً دندان‌های خود را مسواک بزنید.

13. شیرینی چسبنده : همه مواد شیرین باعث پوسیدگی مینای دندان می‌شوند، اما برخی از آنها بیشتر مضرند، مثل سوهان، گز، پاستیل و آب نبات شل؛ وقتی شیرینی به دندان بچسبد و قند تبدیل به اسید می‌شود، این اسید برای ساعت‌ها در تماس با مینای دندان است. اگر بعد از خوردن این نوع شیرینی‌ها، چیزی مثل کرفس یا آدامس بدون قند بجوید، مقدار زیادی بزاق ترشح می‌شود و این بزاق اسید را از بین می‌برد.

14. نوشابه های گازدار : فقط شیرینی مسبب خرابی دندان نیست‌؛ اگر یک لیوان نوشابه گازدار بنوشید، بیشتر از 11 قاشق چایخوری قند مصرف کرده‌اید؛ همچنین نوشابه‌ها حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک است که این دو اسید، باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شوند. نوشابه‌های رژیمی هر چند بدون قند هستند، ولی مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی دارند که این شیرین کننده‌ها، دارای اسید هستند و برای دندان‌ها مضرند.

15. نوشابه‌های ورزشی : معمولاً این نوشابه‌ها دارای مقدار زیادی قند هستند؛ نوشابه‌های ورزشی هم در دهان، اسید به وجود می‌آورند که این اسید به مینای دندان حمله می‌کند؛ اگر زیاد از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، این را بدانید که در معرض پوسیدگی دندان خواهید بود؛ در حین ورزش و برای جلوگیری از کم آبی بدن، می‌توانید از آب دارای املاح استفاده کنید.

16. آبمیوه صنعتی : آبمیوه‌های صنعتی دارای ویتامین و آنتی اکسیدان هستند، ولی بیشتر آنها قند زیادی دارند؛ میوه‌ها خودشان شیرین هستند، بنابراین اگر آب میوه‌ای می‌خرید توجه کنید که قندی به آن افزوده نشده باشد؛ همچنین می‌توانید آب میوه خریداری شده را با مقدار آب رقیق کنید.

17. چیپس سیب زمینی : غذاهای نشاسته‌ای مثل چیپس، توسط باکتری‌های موجود در پلاک دندان، شکسته شده و به اسید تبدیل می‌شوند؛ این اسید مدت 20 دقیقه به دندان‌ها حمله می‌کند؛ اگر غذا بین دندان‌ها باقی بماند، این مدت زمان بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است بعد از خوردن چیپس سیب زمینی و یا دیگر غذاهای نشاسته‌ای، حتماً بین دندان‌های خود را با نخ دندان تمیز کنید.

18. مصرف دائمی میان وعده : میان وعده‌ها نسبت به وعده‌های اصلی غذا، کمتر موجب ترشح بزاق دهان می‌شوند؛ پس بهتر است از مصرف میان وعده‌های شیرین و چسبنده خودداری کنید و به جای آن می‌توانید از میوه و سبزیجاتی مثل هویج استفاده کنید؛ همچنین شکستن زیاد موادی مثل تخمه و آجیل در میان وعده‌ها برای دندان‌ها مضر است.

19. نوشیدن قهوه : اگر زیاد قهوه بنوشید، به مرور زمان، در اثر تیرگی قهوه و اسید موجود در آن، دندان‌هایتان زردرنگ می‌شوند؛ خوشبختانه، لکه‌های زرد ناشی از مصرف قهوه، به سادگی با استفاده از مواد سفید کننده دندان از بین می‌روند؛ از یک دندانپزشک درباره نوع و نحوه استفاده از این سفید کننده‌ها سؤال کنید.

20. کشیدن سیگار : سیگار و دیگر محصولات دخانی، لکه‌هایی را بر روی دندان‌ها به جای می‌گذارند و موجب بیماری‌های لثه و افتادن دندان‌ها می‌شوند؛ تنباکوی موجود در دخانیات، موجب سرطان دهان، لب و زبان نیز می‌شود.

21. نوشیدن مشروبات الکلی : اسید در مشروبات الکلی، مینای دندان را از بین می‌برد و لکه‌هایی را بر سطح دندان به جای می‌گذارد؛ با استفاده از مواد سفید کننده دندان و خمیر دندان، می‌توانید با این لکه‌ها مبارزه کنید.

22. زیاد خوردن : خوردن بیش از حد در عارضه پرخوری عصبی باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؛ اسیدهای قوی که در اثر استفراغ کردن از دهان خارج می‌شوند، می‌توانند دندان‌ها را ضعیف و شکننده کنند؛ این اسیدها همچنین باعث بوی بد دهان می‌شوند؛ در بیماری پرخوری عصبی (بولیمیا) فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس عمداً غذای خورده شده را بالا می‌آورد.






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 11:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جمـلاتی الـهام بخـش برای زنـدگی





























































تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 9:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

سوژه های داغ وطنی...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 7:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نکاتی برای نگهداری 5 ماده غذایی مهم که نمی دانستید!

نکاتی برای نگهداری 5 ماده غذایی مهم که نمی دانستید!
برای نگهداری از پیاز باید سراغ محیط‌های خشک بروید. فضایی مثل انباری می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری پیاز باشد؛ جایی که رطوبت یخچال را ندارد اما در عوض خنکی مخصوص خودش را دارد.
هر چیزی جای خودش را دارد. هر آدمی خانه خودش را دارد. هر وسیله‌ای در خانه جای مخصوص به خودش را دارد و به تبع همین موضوع هر ماده غذایی خاصی هم جای به خصوصی برای نگهداری خواهد داشت. در این بین شاید برخی از ما هنوز درباره اینکه بعضی از مواد غذایی خاص را کجا نگهداری کنیم کمی بلاتکلیف باشیم. به عنوان مثال شما گوجه‌فرنگی را داخل یخچال نگه می‌دارید یا خارج از آن؟ مطمئن هستید جایی که شما از گوجه‌فرنگی نگهداری می‌کنید همان جایی است که باید باشد؟ 5 ماده غذایی وجود دارد که برخی از ما کم و بیش در خصوص جای نگهداری از آنها سردرگم هستیم. این مطلب شما را راهنمایی می‌کند تا بدانید کجا باید از این مواد غذایی نگهداری کنید.
گوجه‌فرنگی، قهرمان سالاد!
 بله، گوجه‌فرنگی به لحاظ تکنیکی یک نوع میوه است اما به لحاظ مزه بیشتر در دسته صیفی‌جات قرار می‌گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که در باغچه کوچک خانگی‌تان بوته‌های گوجه‌فرنگی کاشته‌اید پس به خوبی به این نکته واقف هستید که گوجه‌فرنگی گرما را دوست دارد و البته از سرما بیزار است. با این وصف فریزر و دمای سرد نمی‌تواند فضای ایده‌آلی برای نگهداری از گوجه‌فرنگی باشد. البته شما می‌توانید گوجه‌فرنگی را در فریزر نگهداری کنید چون در این صورت همچنان قابل استفاده برای پخت و پز خواهد بود اما دیگر یک خوردنی تازه محسوب نمی‌شود. در عوض می‌‌توانید گوجه‌فرنگی را در کمد یا داخل سبدهای مخصوص در فضای آشپزخانه نگهداری کنید البته حواستان باشد که گوجه‌فرنگی نباید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد. به این ترتیب شما می‌توانید همواره آن را سرحال و البته تازه استفاده کنید. در ضمن برای اینکه گوجه‌فرنگی‌ها پلاسیده نشود چه بهتر که به مقدار مصرف روزانه یا هر دو روز یک‌بار خرید کنید تا همیشه گوجه‌فرنگی تازه در اختیار داشته باشید.
 سیب‌زمینی، محبوب قلب‌ها!
کسی را سراغ دارید که سیب‌زمینی دوست نداشته باشد؟ سیب‌زمینی خنکی را دوست دارد نه دمای سرد را. خب! البته خیلی از ما فضایی مانند گلخانه در منزل نداریم؛ جایی که خنک و تاریک بوده و برای نگهداری سبزیجات فضای ایده‌‌آلی باشد بنابراین نگهداری از ماده غذایی‌ای مثل سیب‌زمینی  که به چنین فضایی نیاز دارد در یک پاکت کاغذی و البته در نقطه‌ای خنک مانند بالکن می‌تواند بهترین گزینه باشد. اینکه چرا باید از پاکت‌های کاغذی برای نگهداری سیب‌زمینی استفاده کرد دلیل مشخصی دارد چون در پاکت‌های کاغذی جریان هوا بهتر از کیسه‌های پلاستیکی صورت می‌گیرد. به این ترتیب سیب‌زمینی به راحتی خراب نمی‌شود. در ضمن اگر سیب‌زمینی را داخل یخچال نگهداری کنید روند تبدیل نشاسته آن به شکر تسریع می‌شود و در نهایت روی طعم، ترکیب و روش‌های پخت آن تاثیر خواهد گذاشت. پس از نگهداری  سیب‌زمینی داخل یخچال خودداری کنید.
پیاز، بدبوی دوست‌داشتنی!
پیاز تا وقتی که پوست کاغذی‌اش به عنوان محافظ سطح، آن را تحت پوشش قرار نداده از دل خاک بیرون نمی‌آید. برای نگهداری از پیاز باید سراغ محیط‌های خشک بروید. فضایی مثل انباری می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری پیاز باشد؛ جایی که رطوبت یخچال را ندارد اما در  عوض خنکی مخصوص خودش را دارد. در ضمن کمبود هوا سبب فاسد شدن پیاز می‌شود بنابراین سعی کنید پیاز را لابه‌لای سیب‌زمینی نگهداری نکنید. پیاز را در فضایی خنک، خشک و تاریک قرار  دهید. تاریک از آن جهت که نور سبب می‌شود پیاز تلخ شود.
آووکادو، تازه‌وارد باکلاس!
آووکادو مدت زیادی نیست که بین جماعت ایرانی راه پیدا کرده و کم‌کم برای آنها جالب می‌شود. آووکادو تا قبل از اینکه از درخت چیده شود روند رسیدن و تازه شدن را آغاز نخواهد کرد. اگر شما آووکادوی سفت و خشک خریدید آن را در یخچال نگهداری نکنید چون نگهداری در یخچال باعث کند شدن روند رسیدن این میوه خواهد شد. از طرف دیگر اگر شما آووکادوی رسیده و کامل خریداری کرده‌اید اما فعلا قصد ندارید آن را استفاده کنید، نگهداری آن داخل یخچال کمک می‌کند تا شما فواید این میوه را برای استفاده دیرتر هم حفظ کنید؛ قبل از اینکه این میوه از شدت رسیدن بیش از حد پلاسیده شود. بنابراین برای نگهداری آووکادوی رسیده و نرسیده 2 روش کاملا متفاوت وجود دارد. همانطور که باید آووکادوی نرسیده را خارج از یخچال نگهداری کنید تا برسد و کامل شود، آووکادوی رسیده را اگر نمی‌خواهید بلافاصله استفاده کنید می‌توانید با فراغ بال داخل یخچال بگذارید.
ریحان، رفیق گرمابه و گلستان کباب!
گوجه‌فرنگی و ریحان وقتی در یک بشقاب  کنار هم قرار بگیرند، می‌شوند همان رفقای گرمابه و گلستان یک سیخ کباب کوبیده دبش وطنی. اتفاقا این وجه اشتراک به قسمت‌های دیگری هم تعمیم پیدا می‌کند؛ از جمله اینکه نحوه نگهداری از آنها هم بسیار شبیه یکدیگر است. مانند گوجه‌فرنگی، ریحان هم عاشق گرماست بنابراین اگر ریحان برای زمان‌های طولانی در محیط سرد قرار بگیرد خیلی زودتر از آن موقعی که انتظارش را دارید پژمرده می‌شود.
ریحان اگر در دمای طبیعی محیط و داخل کابینت نگهداری شود و صدالبته اگر به طور تازه از باغچه چیده و استفاده شود، بهترین بازدهی را خواهد داشت. یک دسته ریحان تازه می‌تواند در یک لیوان آب برای مدت چند روز و البته دور از نور خورشید نگهداری شود به شرط اینکه هر روز یا یک روز در میان آب لیوان عوض شود. فراموش نکنید نگهداری ریحان در کابینت هم نباید بیش از 2 تا 3 روز طول بکشد و کلا این سبزی باید تازه مصرف شود. در ضمن اگر قصد دارید ریحان را داخل کابینت نگه دارید بهتر است آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید چون این کار کمک می‌کند تا ریحان رطوبت خود را حفظ کند و تازه باقی بماند اما در عین حال کیسه باید فضای بازی برای رفت و آمد هوا داشته باشد.
منبع : زندگی ایده آل






تاریخ : پنج شنبه 91/11/19 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیت الله سیدان

آیت الله سیدان در معرفی یکی ازدعاهایی که در رفع مشکلات وارد دانسته شده است ، یادآور شدند : ازدعاهایی که رسیده است و در مشکلات گفته می‌ شود خواندش خوب است یکی این دعا می‌ باشد. در جلد 91 کتاب شریف بحارالأنوار از قول حضرت رضا (ع) نقل شده است. امام رضا (ع) خود این دعا را از حضرت علی (ع) نقل می‌ کنند . می ‌توان برای تمام مشکلات این  دعا  را  خواند  که  عنایت خدا را بیشتر می‌ سازد  . 

باللَّهِ‏ أَسْتَفْتِحُ‏، وَ بِاللَّهِ أَسْتَنْجِحُ، وَ بِمُحَمَّدٍ أَتَوَجَّهُ، اللَّهُمَّ سَهِّلْ لِی حُزُونَةَ أَمْرِی کُلَّهُ، وَ یَسِّرْ لِی صُعُوبَتَهُ، إِنَّکَ تَمْحُو مَا تَشَاءُ وَ تُثْبِتُ، وَ عِنْدَکَ أُمُّ الْکِتَاب‏

به خدا افتتاح می کنم کار را و به وسیله خدا طلب می‌ کنم موفقیت و رستگاری را و رسیدن به آن‌ چه که می ‌خواهم را از خدا درخواست دارم . و به واسطه محمد (ص) به پیش‌گاه خداوند توجه می‌ کنم . پروردگارا دشواری کار من و سختی آن را برای من آسان گردان . همانا که تو آن‌ چه را که بخواهی محو کرده و یا ثابت می‌ گردانی . همانا که ام الکتاب در نزد تو می ‌باشد .






تاریخ : پنج شنبه 91/11/19 | 7:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چشم اندازهای دیدنی از زیباترین پل های جهان































































تاریخ : چهارشنبه 91/11/18 | 9:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

فرصـت دیـدن این تصاویـر را از دست ندهیـد











































































 






تاریخ : چهارشنبه 91/11/18 | 8:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سخنانی بسیار زیبا از اُشو


سخنان اشو به مریدانش در بیش از ششصد کتاب منتشر و به بیش از سی زبان ترجمه شده است. اشو در 19 ژانویه 1990 کالبد خاکی اش را ترک گفت اما مرکز او در هندوستان همچنان بزرگترین مرکز رشد روحی در دنیاست.


در زیر جملات زیبایی از اشو را می خوانید:


* مسئله رفتن به بهشت نیست . آموختن هنر در بهشت بودن است در هرجا که باشی .
 


* برای دست یافتن به چیزهای پرارزش، باید که عشق پیشه کنی .
 


* هیچ کس لایق نیست اما هستی از روی فراوانی خود می بخشد .
 


* تو باید ناخودآگاهی ات را به خودآگاهی متحول سازی . وقتی ذره ای ناخودآگاهی در تو باقی نمانده باشد و سرشار از نور و روشنی باشی یک عارف می شوی ، یک عارف واقعی .
 


* همیشه خودآگاهی را برگزین و از ناخودآگاهی دوری کن . هرچه که تو را ناخودآگاه می سازد نادرست و هرچه که به تو کمک می کند خودآگاه شوی درست است .
 


* خداوند یعنی نهایت خودآگاهی .
 


* فقط یک چیز وجود دارد که باید از آن ترسید و آن خود ترس است .
 


* خداوند هیچ گاه در زندگی کسی مداخله نمی کند زیرا او آفریده خود را دوست می دارد . خدا همه را آزاد گذاشته تا حتی با او مخالفت ورزند.
 


* دیوارهایی را که دور خود کشیده ای خراب کن تا آزاد شوی . تا همه آسمان و ستارگان از آن تو شود و بتوانی جرعه ای از جام عشق ، حقیقت و خداوندی سرکشی .
 


* هیچ گاه به پشت سر خود نگاه نکن . هیچ چیز باارزشی در پشت سر وجود ندارد.
 


* پهناورترین ، خطرناک ترین و ناامن ترین مکان ، دنیای درون توست . به همین دلیل کمتر کسانی جرأت می کنند وارد آنجا شوند .
 


* مراقبه یعنی فراگیری فراموش کردن تمام چیزهایی که فراگرفته ای . یعنی رها شدن از شرطی شدن ها و خواب واره ها .
 


* لحظه ای که خدا را بشناسی خدا می شوی . زیرا شناخت خدا همچون دانش نیست که بتوانی از یادش ببری . شناخت خدا به این معناست که خدا تنفس و تپش قلب تو شده است .
 


* در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود . در دنیا باش اما از دنیا نباش .
 


* با تمام وجود در این لحظه زندگی کن تا این لحظه دروازه ورود خداوند شود . اگر دست از گذشته و آینده برداری فقط خدا باقی می ماند .


* تو هر لحظه بر سر دوراهی قرار داری : راه غمگینی و راه شادمانی . انتخاب راه به تو بستگی دارد






تاریخ : چهارشنبه 91/11/18 | 7:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">