سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

اتـفـاقـات بــدن در طــول 24 سـاعـت شبــانه روز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ... 

 ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو کورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میکند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید.

 ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی کار میکند.

 ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح میشود. سیگار کشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

 ساعت نه صبح: بدن سفت وسخت بیدار است و زمانی است که نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است. چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایکس مقاوم است.

 ساعت ده صبح: ساعتی که ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می کند. بدن انرژی زیادی را در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نکته مهم اینکه بین ساعتهای ده تا دوازده احتمال سکته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است.

 ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه ای مناسب است که ممکن است در معاینات قلبی (اکتروکاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشکلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن کاملاً آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل کند.

 ساعت دوازده ظهر: دقت افراد کم و انسان دچار خواب آلودگی می شود. اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز کاهش پیدا میکند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری میشود. افرادی که عادت به خواب نیمروزی دارند حدوداً تا سی درصد خطر سکته قلبی در آنها کمتر از دیگران است.

 ساعت سیزده: بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد کاهش پیدا میکند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط کیسه صفرا است که خوب فعالیت میکند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

 ساعت چهارده: احساس خستگی بروز میکند چون فشار و ترشح هورمون ها کم میشود. برای افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت کمتر احساس درد میکنند. این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

 ساعت پانزده: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد و حافظه خوب کار میکند و مرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی کمتر از آن چیزی که بدن در صبح داشت.

 ساعت شانزده: برای ورزش کردن بهترین ساعت است فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.

 ساعت هفده: فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد. نیرو افزایش پیدا میکند، اکسیژن زیادی استفاده میشود، کلیه ومثانه خوب کار میکند. زمانی است که ناخنها و موها خوب رشد میکند، اسید معده افزایش پیدا میکند به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

 ساعت هیجده: الآن زمان مناسبی برای خوردن شام است. پانکراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد.

 ساعت نوزده: میزان فشار خون و ضربان نبض کاهش پیدا میکند. به همین دلیل کسانی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده میکنند باید دقت بیشتری داشته باشند. چون داروهای فشار خون در این زمان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود. تاثیر دارو های ضد افسردگی در این ساعت خیلی زیاد است.

 ساعت بیست: میزان چربی کبد کاهش می یابد و خون کثیف از هر زمان بیشتر به قلب می رسد. کسانی که آلرژی یا آسم دارند در این ساعت باید از دارو هایشان استفاده کنند. آنتی بیوتیکها از این قاعده مستثنی نیستند چون در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند.

 ساعت بیست و یک: عملکرد ترشح غدد در این ساعت به پایان می رسد. هر چیزی از این به بعد وارد معده میشود و عملیات هضم و جذب غذا به کندی انجام میشود که این مسئله میتواند خیلی خطرناک باشد چون باقیمانده غذا به مخاط روده حمله کرده و مخاط روده را دچار آسیب میکند.

 ساعت بیست و دو: سیستم دفاعی بدن به حالت آماده باش در می آید. کسانی که سیگار میکشند باید بدانند که از این ساعت به بعد بدن سمومی مثل نیکوتین را خیلی سخت دفع میکند.

 ساعت بیست و سه: بدن ارگانیسم ترشح هورمونها را که در طول روز فعال بوده است متوقف میکند آرامش بسراغ بدن می آید و جسم احساس راحتی میکند.

 ساعت بیست و چهار: زمان خواب سلولهای پوست بی وقفه فعالیت می کنند حتی بیشتر از آن چیزی که در صبح انجام میدادند. نخستین تصویر خواب و رویا در همان ساعات اولیه پدید می آید.

 ساعت یک نیمه شب: بازدهی در پایین ترین حد قرار دارد. در این ساعت حتی کسانی که شب کار هستند و عادت به شب کاری دارند، خوابشان می گیرد. دقت کم میشود چون بدن و اعضای بدن خود را برای خوابیدن آماده میکنند.

 ساعت دو نیمه شب: کسانی که رانندگی می کنند باید دقت بیشتری داشته باشند چون قدرت دید کم میشود و سرعت عمل و عکس العمل کم میشود بهمین دلیل بیشتر تصادفات در این ساعت اتفاق می افتد.

 ساعت سه نیمه شب: هم بدن هم روح در تاریک ترین حالت قرار دارند. ترشح هورمون ملاتونین کم و نامنظم می شود و کسانی که تعادل روحی ندارند این ساعت خطرناکتر عمل میکنند و بیشتر خودکشی ها در این ساعت است.

 ساعت چهار: با زیاد شدن ترشح هورمون ها بدن انرژی می گیرد و احتمال سکته های قلبی بین ساعت چهار تا شش افزایش می یابد. فشار خون به بالاترین حد میرسد و رگ ها تنگتر می شود. در این ساعت میزان زایمانها بیشتر است.

 ساعت پنج: زیاد شدن هورمونها در بدن حدوداً شش برابر روز فرد را برای فعالیت آماده می کند. بدن به حرکت در میآید و دوباره روز جدیدی آغاز میشود.

این هم تصویری علمی و شگفت انگیز از بدن انسان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

 ساعت نه تا یازده شب:
 زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

 ساعت یازده تا یک شب:
 عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

 ساعت یک تا سه نیمه شب: 
عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

 ساعت سه تا پنج صبح:
 عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 ساعت پنج تا هفت صبح: 
این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

 ساعت هفت تا نه صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت شش و سی دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ساعت هفت و سی دقیقه میباشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت نه تا ده صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه های شب تا ساعت چهار صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می روند چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

سعی کنید همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید ...

 






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 1:43 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همه چیز درباره حرف و حدیث های شیر

شیر
شیر نوشیدنی مفیدی است. نوزادان تا سن شش ماهگی و بعد از آن حتی با شروع مصرف غذای کمکی باز هم باید از شیرمادر یا شیرکمکی استفاده کنند اما حرف و حدیث‌های زیادی درباره همین نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت وجود دارد.
 «توی شیرهای پرچرب، روغن نباتی می‌ریزند، برای همین وقتی می خوری به دهن می‌ماسه»‌، «شنیدی شیرهای کیسه‌ای، اغلب شون پودر شیر خشکه که با آب قاطی می‌کنن؟»‌ ، «شنیده بودم برای ضدعفونی کردن شیر بهش آب ژاول می‌زنن اما باور نمی‌کردم تا اینکه چند روز پیش دوباره وقتی شیر خوردم، از معده درد به خودم می‌پیچیدم» و... سوال‌ها آشناست، این طور نیست؟
در پرونده شیر با کمک دکتر حمید عزت‌پناه‌، دکترای علوم و صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران و دکتر عزیزالله کمال‌زاده، دکترای تغذیه و دانشیار‌ وزارت علوم به همه سوال‌های مربوط به شیر و باورهای درست و غلطی که درباره این نوشیدنی ذهن‌مان را درگیر کرده پاسخ داده‌ایم.
از روی برچسب بخوانیم
کالری: نخستین ستون برچسب اطلاعات پاکت شیر متعلق به میزان انرژی آن است. مقدار کالری اعلام شده به ازای هر100میلی‌لیتر شیر است. هرچه مقدار کالری شیر بالاتر باشد، برای افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند، مصرف آن مفید نیست. هرچه مقدار چربی شیر بالاتر باشد، میزان انرژی آن هم افزایش می‌یابد.
 کلسیم: اگر هر لیوان شیر را معادل 250 میلی‌لیتر در نظر بگیریم، این مقدار حاوی 315میلی‌گرم کلسیم است. با نوشیدن روزانه یک لیوان شیر، 30 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم مرتفع می‌شود. مقدار کلسیم  به میلی گرم و به ازای هر 100میلی لیتر شیر محاسبه می‌شود.
مفید: کلسیم برای اسکلت استخوانی، مو، ناخن و دندان‌ها ضروری است.
 با دریافت میزان کافی کلسیم می‌توانیم تا حد زیادی مطمئن باشیم که به پوکی استخوان دچار نمی‌شویم اما برای دریافت مقدار کافی کلسیم باید میزان «ویتامین D» دریافتی کافی باشد.
بیماران کلیوی: دریافت کلسیم برای اغلب افراد مشکل‌ساز نیست؛ به جز افراد مبتلا به مشکلات کلیوی که این افراد باید میزان کلسیم دریافتی‌شان محدود شود. مصرف شیر به ویژه اگر با کلسیم غنی شده باشد برای این افراد مناسب نیست.
چربی: به طور طبیعی شیر حاوی چربی است. چربی شیرهایی که از دام‌های تغذیه شده در مراتع مناسب تهیه شده‌اند، بیشتر است. این چربی‌ها با لایه یا غشایی پوشانده شده و این غشا مانع از چسبیدن گلبول‌های چربی به هم می‌شود. چربی شیر خام بسته به نژاد، شیوه تغذیه و منطقه تغذیه دام متفاوت است. حد مناسب بین 2.8 تا 4.5 در نظر گرفته می‌شود. که این  مقدار چربی  به گرم و به ازای هر 100میلی لیتر شیر محاسبه می‌شود.
 مفید: دریافت چربی شیر برای همه افراد مناسب است، به ویژه در کودکان و نوجوانان مصرف شیر با «چربی معمولی» و نه «پرچرب» مناسب است. بدن ما به مقداری چربی برای انجام فرایندهایش نیاز دارد. چربی عایق محافظتی ‌اندام‌های بدن است.
 چربی خون بالا: افراد مبتلا به چربی خون بالا باید از شیر کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنند. بالارفتن بیش از‌اندازه چربی خون می‌تواند زمینه‌ساز سکته قلبی و مغزی باشد.
بیماران کبدی: افراد درگیر با مشکل کبد چرب یا افرادی که به هر دلیل به مشکل کبدی دچار هستند، بهتر است از شیر بدون چربی یا کم‌چربی استفاده کنند.
 اضافه‌وزن: افرادی که اضافه‌وزن دارند، نباید شیرپرچرب بخورند. لازم به توضیح نیست که مصرف مواد غذایی پرچرب باعث افزایش رسوب چربی‌ها در بدن شده و همین مساله باعث اضافه‌وزن می‌شود.
 پروتئین: این ترکیب شیر به دو بخش شامل «کازئین» و «پروتئین‌های محلول در سرم شیر» تقسیم می‌شود. پروتئین شیر خام باید بین 3 تا 3.3 درصد باشد. پروتئین‌ها واحدهای کوچک‌تری به نام «اسیدآمینه» دارند. 20 نوع اسیدآمینه شناخته شده که 18 نوع آن در شیر وجود دارد. مقدار پروتئین به گرم و به ازای هر 100میلی‌لیتر شیر محاسبه می‌شود.
 مفید: شیر یکی از بهترین منابع دریافت اسیدآمینه است. بنابراین مصرف آن به همه افراد به ویژه افرادی که رژیم‌های‌غذایی خاصی مانند «گیاهخواری» (با خام گیاهخواری تفاوت دارد) را انتخاب کرده‌اند، توصیه می‌شود. در زنان، میزان مصرف شیر باید بیش از مردان باشد.
 حساسیت به کازئین: برخی افراد نمی‌توانند این پروتئین شیر را هضم کنند. به همین دلیل نوشیدن شیر برای آنها آزاردهنده است. پس بهتر است به جای نوشیدن شیر از ماست استفاده کنند.
 بیماران کلیوی: این افراد برای هضم و جذب پروتئین با مشکل روبه‌رو هستند. بنابراین بهتر است نوشیدن شیر را کاهش دهند. گزینه جایگزین می‌تواند ماست باشد.
 نوزادان: به دلیل سنگین بودن ساختار پروتئین شیر، نباید به نوزادان به ویژه تا سن شش ماهگی شیر گاو، گاومیش و بز داد چون هضم پروتئین‌های شیر برای معده آنها امکان‌پذیر نیست. پس از آن نیز تا دو سالگی بهتر است شیر گاو به آنها داده نشود.
هیدرات‌های کربن: شیر، نوشیدنی شیرینی است. دلیل آن هم وجود قند «لاکتوز» در آن است. بین 4.5 تا 4.8 درصد شیر گاو را این هیدرات‌کربن تشکیل داده است. این قند کمی ‌دیر هضم است. به همین دلیل با نوشیدن شیر، به مدت زمان طولانی‌تری قند‌خون کنترل می‌شود. از این قند، دو قند «گلوکز» و «گالاکتوز» تهیه می‌شود که در صنعت تولید شیرینی و شکلات، داروسازی و... استفاده می‌شود.
 مفید : قند لاکتوز برای تامین گلوکز مورد نیاز بدن مفید است. این قند به آهستگی شکسته و به دو قند سبک که به آنها اشاره شد، تبدیل می‌شود. به جز برخی افراد که به آنها اشاره خواهد شد، قند لاکتوز عارضه خاصی در افراد ایجاد نمی‌کند.
 عدم تحمل لاکتوز: افرادی که میزان ترشح آنزیم «لاکتاز» در آنها کم بوده و یا اصلا ترشح نمی‌شود، دچار مشکلی به نام «عدم تحمل لاکتوز» می‌شوند. به این ترتیب به دلیل عدم تجزیه قند لاکتوز به دو مولکول گلوکز و گالاکتوز، لاکتوز هضم نشده و باعث بروز نشانه‌هایی چون نفخ، دل‌پیچه، اسهال و... می‌شود. راه جایگزین، مصرف شیرهای کم یا بدون لاکتوز است.
 بیماران دیابتی: این افراد نیز نباید بی رویه از شیر استفاده کنند. دلیل آن هم قند موجود در شیر است.
مواد معدنی: به کلسیم اشاره کردیم. علاوه بر آن شیر حاوی مقدار زیادی فسفر، پتاسیم، آهن، ید، منیزیم و روی است. این ترکیب‌ها از نیازهای ضروری بدن بوده و با مصرف شیر می‌توان بخشی از نیاز بدن به این ترکیب‌ها را تامین کرد. مقدار مواد معدنی به گرم و به ازای هر 100‌میلی‌لیتر شیر محاسبه می‌شود.
ویتامین‌ها: شیر حاوی ویتامین  A،  D‌، B1، B2، B6، B12 است. نیاسین و ویتامین C نیز ازدیگر ترکیب‌های مفید موجود در شیر است.  در شیر کم‌چربی یا بدون چربی میزان ویتامین‌های محلول در چربی یعنی ویتامین  A و D کم است. مقدار ویتامین‌ها به گرم و به ازای هر 100میلی‌لیتر شیر محاسبه می‌شود.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 1:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به مدت 20 ثانیه به مرکز تصویر خیره شوید و سپس بلافاصله به دست خود که بر روی ماوس قرار دارد (یا قسمت دیگری از بدن خود) نگاه کنید. چیز عجیبی را که ملاحظه میکنید در قسمت نظرات اعلام کنید!
خطای دید باور نکردنی! (27)






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 1:8 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  7 زوج غذایی مقوی که باید با هم بخورید 

 

این ترکیبات هوشمندانه را امتحان کنید تا بهره غذایی شما چند برابر شود، اینکه شیر استخوان‌های شما را تقویت می‌کند و هویج دید و بینایی شما را بهبود می‌بخشد خبر خیلی تازه‌ای نیست، اما آنچه که شاید خبر جدیدی برای شما باشد این است که خوردن برخی مواد غذایی با هم می‌تواند تاثیر هر یک از آنها را در درمان بیماری‌ها چند برابر کند. در این مقاله 7 زوج بسیار مقوی غذایی را به شما معرفی می‌کنیم.
 
1 -  کلسیم+ اینولین = معده سالم، استخوان‌های قوی
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که گاه دچار درد معده می‌شوند، بدانید که اینولین ( نوعی فیبر)، باعث تعادل میزان « باکتری‌های خوب » در سیستم گوارش بدن شما می‌شود. اینولین همچنین از طریق افزایش توانایی جذب کلسیم باعث تقویت استخوان‌ها می‌گردد. معمولا این نوع فیبر در مکمل‌های غذایی یافت می‌شود، اما منابع طبیعی این فیبر نیز بسیارند.

منابع خوب کلسیم : 
شیر، ماست، پنیر ( از هر نوع )، براکلی، کلم‌ پیچ، ماهی سالمون و ساردین، سویای غنی شده با کلسیم،  بادام، آب پرتقال غنی شده، سبوس غنی شده و مارچوبه.

منابع خوب اینولین : 
کنگر، پیاز، سیر، تره فرنگی، کاسنی، موز، آرد گندم کامل و مارچوبه.

ایده‌های ترکیبی :
 موز و غلات صبحانه با شیر
 مارچوبه پخته شده و پنیر پارمزان رنده شده
 
2 - کلسیم + ویتامین D = استخوان‌هایی قوی
آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا شیر را با ویتامین D غنی می‌کنند؟ بدن شما برای جذب کلسیم و برای تقویت استخوان‌ها، به ویتامین D نیاز دارد.

منابع خوب کلسیم : 
کلم‌ پیچ، کلم براکلی، شیر، ماست، پنیر، آب پرتقال غنی شده، سویای غنی شده، شیر برنج و بادام.

منابع خوب ویتامین D :
ماهی سالمون، ساردین، ماهی تن، ماهی شیر، زرده تخم‌مرغ، سویای غنی شده و شیر گاو.

ایده‌های ترکیبی :
 سالمون کبابی با کلم پیچ خرد شده
 املت کلم براکلی و پنیر
 ماهی تن با پنیر کم چرب و نان گندم کامل
 
3 - ویتامین E + ویتامین C = بینایی قوی
آیا می‌خواهید قوه بینایی شما تقویت شود؟ ویتامین E را با ویتامین C مصرف کنید. ویتامین E جلوی تخریب قرنیه چشم ( یکی از شایع‌ترین علل نابینایی ) را می‌گیرد. ویتامین C نیز ویتامین E را برای مبارزه با عوامل بیماری آماده و تجهیز می‌کند.

منابع خوب ویتامین E :
 بادام (و روغن بادام)، بادام زمینی (و کره بادام زمینی)، گندم، تخمه آفتابگردان و دانه‌های سویا.

منابع خوب ویتامین C :
 مرکبات، کیوی، فلفل دلمه‌ای، کلم براکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی، توت فرنگی و سیب زمینی

ایده‌های ترکیبی :
کره بادام زمینی و توت فرنگی (در نان ساندویچی یا نان تست)
 سالاد با نارنگی و بادام
 
4 - آهن + ویتامین C = انرژی بیشتر
با دریافت مقدار کافی آهن، احساس خستگی را از خود دور کنید. آهن به انتقال اکسیژن به ماهیچه‌ها، مغز و به کل بدن بسیار کمک می‌کند. در عین حال ویتامین C علاوه بر اینکه در مبارزه با انواع بیماری‌ها موثر است، باعث می‌شود لثه‌ها، قلب و پوست شما نیز سالم بمانند و همچنین سلول‌های شما آهن را بهتر جذب کنند. آهن در انواع غذاهای گیاهی (مانند میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات) و غذاهای گوشتی (مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ) یافت می‌شود، اما بدن آهن دریافت شده از منابع گیاهی را سخت‌تر جذب می‌کند. به همین دلیل افرادی که آهن بدن خود را با مصرف گیاهان تامین می‌کنند، بهتر است از ویتامین C نیز برای جذب آهن کمک بگیرند.

منابع گیاهی آهن : 
غلات، سویا، گندم و حبوبات  ( از جمله دانه سویا، نخود و لوبیا چیتی).

منابع خوب ویتامین C :
 مرکبات، کیوی، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، کلم براکلی، کلم بروکسل و سیب‌زمینی.

ایده‌های ترکیبی :
 سالاد اسفناج با تکه‌های پرتقال
 غلات با توت فرنگی
 
5 -  ویتامین K + چربی = قلب و استخوان‌هایی سالم
چربی خوب است یا حداقل می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه شما نوع مناسب آن را مصرف کنید. چربی‌های « خوب » (چربی‌های اشباع نشده، از جمله امگا  3) خواص متعددی برای سلامتی، از جمله کاهش کلسترول خون، دارد. همچنین بدن شما برخی از انواع ویتامین‌ها، مانند ویتامینK که در تقویت استخوان‌ها و انعقاد خون بسیار مهم است را نمی‌تواند بدون چربی جذب کند.

منابع خوب ویتامین K :
 کلم‌ پیچ، اسفناج، شلغم، کلم براکلی، کلم سبز و کلم بروکسل.

منابع خوب چربی : 
مغزها ( از هر نوع از جمله گردو، فندق، بادام و بادام زمینی )، انواع روغن‌ها (از جمله روغن زیتون و کانولا )، بذر کتان، کنجد و آووکادو.

ایده‌های ترکیبی :
 سالاد اسفناج و کلم براکلی با روغن زیتون
 کلم بروکسل پخته با بادام
 
6 - روی + ترکیبات سولفور = سیستم ایمنی قوی
قابل توجه طرفداران سیر و پیاز! این دو گیاه تند و تیز، علاوه بر طعم دادن به غذا، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند. ترکیبات سولفوری موجود در آنها به جذب روی موجود در برخی غذاها مانند غلات کامل ( مهم برای سیستم ایمنی و بهبود زخم‌ها )، کمک می‌کند.

منابع خوب روی : 
غلات کامل ( از جمله برنج قهوه‌ای و نان گندم کامل ) و بقولات.

منابع خوب ترکیبات سولفور: 
سیر و پیاز.

ایده‌های ترکیبی :
 برنج قهوه‌ای با پیاز
 نان گندم کامل با پنیر کم‌چرب و پیاز
 
7 - بتا کاروتن / ویتامین A + چربی = پوستی درخشان
از کرم‌های ضد چروک و ضد پیری صرف‌نظر کنید. بتا کاروتن که برای جذب شدن نیاز به چربی داشته و تبدیل به ویتامین A در بدن شما می‌شود، به درخشندگی پوست شما کمک می‌کند. ویتامین A همچنین سیستم ایمنی و ساخت سلولی بدن را نیز تقویت می‌کند. اما این نوع ویتامین برای جذب شدن احتیاج به چربی دارد.

منابع خوب بتاکاروتن : 
هویج، زردآلو، طالبی، سیب‌زمینی شیرین، کلم‌پیچ و اسفناج.

منابع خوب چربی : 
مغزها ( از هر نوع از جمله گردو، بادام و بادام زمینی )، روغن‌ها ( از جمله روغن زیتون، بادام و کانولا )، بذرکتان، کنجد و آووکادو.

ایده‌های ترکیبی :
سیب زمینی شیرین پخته با روغن زیتون یا کانولا
 ترکیب زردآلوی خشک، بادام و گردو






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 12:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

وقتی که مرگ فرا نرسیده باشد...






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  

1. موش و اسب نمی توانند بالا بیاورند.

2. این جمله سخت ترین تلفظ را در زبان انگلیسی دارد: "Sixth Sick Sheik’s Sixth Sheep’s Sick”

3. اگر خیلی شدید عطسه کنید، در سینه شما پارگی ایجاد می شود. ولی اگر عطسه خود را به زور نگه دارید، یکی از رگ های شما پاره می شود.

4. اگر بیش از یک ساعت با تلفن حرف بزنید، مقدار باکتری های گوش شما 700 برابر می شود.

5. فندک زودتر از چوب کبریت اختراع شد.

6. وقتی می خوابید ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، 70 نوع حشره ریز و حدود 10 عنکبوت بخورید.

7. قوی ترین و انعطاف پذیر ترین عضله در بدن انسان زبان است.

8. امکان ندارد با چشم باز عطسه کنید.

9. امکان ندارد با حبس کردن نفستان بتوانید خودکشی کنید.

10. آخرین کلمات اینشتین با او به گور رفت. زیرا پرستار او آلمانی زبان بود.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/9/142534_850.jpg

11. راست دست ها بطور متوسط 9 سال بیشتر از چپ دست ها عمر می کنند.

12. ماهی ها نمی توانند زبانشان را از دهانشان بیرون بیاورند.

13. خرس های قطبی چپ دست هستند.

14. چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر هستند.

15. ستاره دریایی مغز ندارد.

16. شپش ها می توانند مسافتی 350 برابر طول بدنشان بپرند. در مقایسه با انسانی که بخواهد به اندازه یک زمین فوتبال بپرد.

17. خواب های سقوط از ارتفاع که بر روی بسیاری از پستانداران تأثیر می گذارد، اغلب در مراحل اولیه خواب اتفاق می افتد. اسپاسم های عضله که در این رویاها ایجاد می شود، تکان های تشنجی نامیده می شوند.

18. شکستن بند انگشت ها در واقع به استخوان ها آسیب نمی رساند و موجب آرتروز نمی شود. صدایی که می شنوید فقط صدای ترکیدن حباب گاز است.

19. اردک ترسی به ترسی گفته می شود که بیمار فکر می کند اردکی در یک جای دنیا به او نگاه می کند.

20. اگر به هنگام خمیازه کشیدن به زبانتان دست بزنید، خمیازه شما متوقف می شود.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/9/142535_438.jpg

 

21. طبق قانون بلژیک همه بچه های بلژیکی باید در مقطع ابتدائی، نواختن ساز دهنی را یاد بگیرند.

22. وقتی عطسه می کنید به شما می گویند عافیت باشد، زیرا وقتی عطسه می کنید قلب شما به مدت یک میلی ثانیه از تپش می ایستد.

23. اگر دولت ها دانشی درباره بیگانگان فضایی ندارند، پس چرا ماده 14 فصل 1211 منشور قوانین فدرال که در 16 جولای 1969 اجرایی شد، تماس و برقراری ارتباط با فرازمینی ها و وسایل نقلیه آنها را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرده است؟

24. بیش از 70 درصد مردم جهان برای این که ببینند آیا ارتباط اینترنتی آنها برقرار است یا خیر، سایت گوگل را باز می کنند.

25. ستاره ها و رنگ هایی که با مالیدن چشم می بینید، فسفین نامیده می شوند.

26. شما نمی توانید خودتان را قلقلک دهید. زیرا مغزتان درک می کند که خودتان خودتان را قلقلک داده اید. تنها جای بدن که قلقلک می آید، سقف دهان است.

27. چشم های آبی رنگ حاصل جهش ژنتیکی هستند. قبل از این جهش ژنتیکی چشم همه انسان ها قهوه ای بود.

28. دانشمندان می گویند m&m آبی صدمات نخاعی را درمان می کند.

29. خز خرس قطبی سفید نیست، بلکه بی رنگ است.

30. پشه ها انسان های بلوند را بیش از انسان های سبزه نیش می زنند.






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 7:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های خوشمزه و شیرین



















































































تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه اس ام اس های جدید و زیبا و جک های جدید روز

 اس ام اس جک خنده دار بهمن 91 (4)

 

 

 

شما هم قبل از خاموش کردن لامپ

وامیستین مسیر برگشت به جای خوابتون و جای گوشیتون رو از حفظ میکنین

یا فقط من اینجوریم !؟

.

.

.

دقت کردین درست وقتی که عجله داری یا هوا سرده یا جیش داری

کلیدت تو غیر قابل دسترس ترین سوراخ کیف و جیبت مدفون شده !؟

.

.

.

شاید دل من عروسکی از چوب است ، مثل قصه ی پینوکیو محبوب است

اما چه دماغی داره این بیچاره ، از بس که نوشته " حال من هم خوب است " !

.

.

.

در پاک بودن فوتبال‌ ما همین بس که:

یکی به یکی میگه کیسه کش ! اونم به اون یکی میگه لنگی !

که هردو مظهر پاکی و نظافت هستن !

.

.

.

یه کشف جدید:

شما میتوانید با زدن راهنما سرعت ماشین کناریتون را تا چندین برابر افزایش دهید!

.

.

.

همه را صدا زدم جز خدا

هیچ کس جوابم را نداد جز خدا . . .

.

.

.

 

جملات طنز و جالب

 

داشتم احساس خفگ? م?کردم

فک کردم بغض دارم تا ا?نکه مامانم گفت :

لباستو چرا بر عکس پوش?د? ؟

.

.

.

خدا کنه تا بیشتر از 9 ساله دیگه زنده بمونیم و بریم تو سال 1400

بعد هی بگیم : شماها یادتون نمیاد ما صده سیصدیا

 

 

خیلی فاز میده ؛ حس آثار باستانی بودن به آدم دست میده !

.

.

.

یه بار رفتم خونه یه بنده خدایی ویندوز عوض کنم،

دختره بهم گفت اگه میشه مای کامپیوتر رو هم نصب کنید

گفتم اونجوری هزینتون بیشتر میشه ها: ))

گفت :چاره ای نیس!

هیچی دیگه ، پول تک تک آیکونا رو جداگونه ازش گرفتم!

.

.

.

 

جدیدترین جملات طنز

 

مرغ عشقه داریم!صدای ترمز دستی میده :|

.

.

.

بـــه بعضــ?هـــا اونقدر بهــــــــا م?ـــد? کـه

?ـه روز خــودت هم د?گـه نم?تـــــونـ? بخــــر?ـــش !

.

.

.

بدترین شکستمو وقتی خوردم که...

با عشق و امید گره هندزفریمو باز کردم ولی...

دیدم گوشیم شارژ نداره...

هنوز کمر راست نکردم!!!

.

.

.

یه آدمایی رو توی زندگیمون راه دادیم که مادراشونم به زور تو خونه راشون می دادن ! :|

.

.

.

 

جوک های طولانی

 

م?خوام ?ک گوش? جد?د بخرم ... ز?اد برام پول و مارکش مهم ن?س :|

فقط راحت از ج?ب ب?رون ب?اد بسه

کس? گوش? با ا?ن مشخصات م?شناسه؟

.

.

.

امروز سر جلسه امتحان ...

از 5 تا سوال استاد، زیر 2 تاش کامنت گذاشتم و 3 تای دیگه را هم فقط لایک کردم :| .

.

.

.

 

جملات خنده دار جدید

 

یه رفیق دارم وقتی تو سانتافه‌اش به دخترا تیکه میندازه 80% با لبخند جوابشو میدن..

یه بار اومد تو پراید من و تیکه انداخت به چند تا دختر خانم ...

و تازه اونجا بود که فهمید کچله :) ))

.

.

.

بعد عمری یه خبرنگار اونم خانوم , داشت باهام مصاحبه میکرد تو محلمون

منم بادی به غبغب انداخته بودم و خیلی شیک داشتم جوابشو میدادم

یهو یکی از اون طرف خیابون داد زد با این مصاحبه نکنید بابا

این اسگل محلمونه !

نیگا کردم دیدم داداشمه :|

.

.

.

دوستان عزیز بهم مشاوره میدید لطفا؟

به نظرتون بعد از این که فوق لیسانسم رو گرفتم

فلافلی بزنم یا آب هویجی !?!?

.

.

.

?ه زمان? مردونگ? به ج?ب نبود ؛ به مرام و معرفت بود !

.

.

.

 

متن های خنده دار کوتاه

 

یادش بخیر یه زمانی تلویزیون تبلیغ سس و رب رو میکرد و بعد میگفتن :

هزاااااااااااار سکه تمام بهار آزادی دو هزااااااااار نیم سکه...

الان دستمال توالت هم نمیتونن جایزه بدن !

.

.

.

یکی دیگه از دستاوردهای نسل ما این بوده که

ترمز دستی پیکان رو از کنار در راننده به بین صندلی راننده و شاگرد انتقال دادن !

.

.

.

یکی از فانتزیام همیشه این بود تو سیستم عامل ویندوز

یک مشکلی پیدا کنم بفرستم براشون

 

 

بعد بیل گیبس زنگ بزنه بگه مهندس لطفا بیا امریکا تو مجموعه من

دخترمم میدم بهت کنیزت باشه تا آخرررر عمرش خونه ماشین پول همه چی میدم بهت

بعد یک دقیقه سکوت بگم دلم میخواد

اما من متعلق به این مردم!

.

.

.

بعضی از آدما " خـــــــــــــــــــوب نمی بینن "

اما بدتر از اون اینه که :

" بعضی دیگه ، خوبـــــــــــــــــــــــی رو نمی بینن " !

.

.

.

یادتونه؟؟

بچه ک بودیم وقتی پاکنمون کثیف میشد میکشیدیمش به

دیوار یا قالی تا تمیز بشه؟

اینو چی؟؟

وقتی معلم واسه درس پرسیدن اسم بالایی یا پایینیمونو میخـوند

یجورایی حس معجزه بهمون دست میداد :)

.

.

.

این خارجی ها با ابداع کلمه lol به جای loud out laugh مثلا خواستن بگن

ما خیلی مبتکریم

اما قهرمانان ایران زمین با ابداع

خخخخخخ به جای ( خیلی خوبه خدایی خیلی خندیدیم خیر ببینی!! )

نقشه دشمنان رو نقش بر آب کردند !

.

.

.

داشتم تو اتوبان میرفتم دیدم یه بچه ای رو موتور خوابش برده بود

و داشت می افتاد باباش هم اصلا حواسش نبود.

رفتم کنارش هر چقدر بوق میزدم نمی فهمید.

آخرش رفتم جلوش و سرعتمو کم کردم تا ایستاد بهش گفتم :

پس چرا حواست به بچه ات نیس ؟؟؟

یدفعه دو دستی زد تو سرشو گفت :

اصغر پس ننت کوووووووو؟؟!!!!

.

.

.

فردا عروس? فام?لمونه زنگ زده م?گه م?ا?؟؟؟

م?گم احتما? م?ام !!!.

م?گه سع? کن ب?ا? ما رو شلوغ کار?ا و دلقک باز?ا و د?وونه باز?ات حساب کرد?م !

هم?ن د?گه ...انتظار فام?ل از ما ا?نه ...

.

.

.

دختر : مامان خواستگاری که میخواد بیاد ازم 23 سال بزرگتره

مادر : چی میگی؟ میخوای با یکی همسن بابات ازدواج کنی ؟

دختر : بهم گفته میخواد زنشو طلاق بده

مادر : مگه زنم داره ؟

دختر : آره سه تا هم بچه داره

مادر : وای خدای من ، آخ قلبم !

دختر : ولی خیلی پولداره ، چند تا برج ساخته که یکی از اونا برج میلاده !

مادر : بگو ببینم خیلی دوستش داری ؟!

.

.

.

اسممون و گذاشتن :ملیکا

خاله و دخترخاله ها بهم می گن : mel mel

دایی تا بهم میرسه میگه: مَلَکا ذکر تو گویم که تو پاکیو خدایی...

پسردایی کوچیکه ام بلد نبود بگه ملیگا میگفت: پیتیلا

بهنوش میگه: پیتیکا

عطیه میگه:ملی

استاد زبانمون آقای چمنی می گفت :میــلــیــکا

بعضی از فامیل های بابام میگن: مَـــلیکا

بعضی از دوستان عنایت دارن میگن : مِـــلیک

دخترخاله کوشولوم میگفت: میخا

حالا شده: میکا

بعد عمه ام امشب اس داده: چطوری پولیکا؟؟؟؟؟!!!! ­!!

:-) ))))))

اینجور اسم با مسما و انعطاف پذیری دارم من






تاریخ : سه شنبه 91/11/24 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مجموعه اس ام اس های فلسفی و جدید

 

 

برای خــــــــــــــ­ــودت زندگی کن

برای دیگری زندگـــ­ـــــــــــــی باش . . .

.

.

.

هیچ سنجابی بخاطر پوست گران قیمت خود خوشبخت نشده است . . .

.

.

.

هرچقدر هم که ضعیف باشی

گاهی میتونی تکیه گاه باشی . . .

.

.

.

نسبت سطح بال زنبور به بدن او ، بسیار کم است

با توجه به قوانین آیرودینامیک، پرواز ممکن نیست

اما زنبور این را نمیداند و پرواز میکند . . .

.

.

.

بندی که پاره شد رو میشه گره زد

ولی همیشه یه گره باقی می مونه . . .

.

.

.

هرگاه قصد شوخی دارم، حقیقت را بیان می‌کنم

این بزرگترین شوخی جهان است . . .

(جرج برنارد شاو)

.

.

.

از جنگ بدتر هم هست : کسی که چیزی ندارد تا برایش بجنگد . . .

.

.

.

اس ام اس فلسفی

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را

این باران است که باعث رشد گل میشود ، نه رعد و برق . . .

.

.

.

وقتی مردم از کسی تعریف می کنند

کمتر کسی باور می کند

ولی وقتی که از کسی بدگویی می کنند

همه باورشان می شود . . .

.

.

.

پیامک فلسفی

هیچوقت به کسى که بهت اعتماد داره ، دروغ نگو

هیچوقت به کسى که بهت دروغ میگه ، اعتماد نکن . . .

.

.

.

متن و اس ام اس ادبی

هیچ وقت کسی رو که در حاشــیه زندگیش هستی

در اولــویت زندگی قرار نده . . .

.

.

.

جملات قصار بزرگان

سوختن کمال عشق است

اما آنها که سوختن پروانه در آتش شمع را کمال عشق می‌دانند

کجایند که سوختن انسان در آتش عشق را به نظاره بنشینند؟

(سید مرتضی آوینی)

.

.

.

جهان سوم جائیست که مردمش بهجای حل مشکلاتشان

سعی میکنندبه بهترین شکل خود را با ان تطبیق دهند . . .


.

.

.

باران هم روی ستمگر می بارد و هم ستمدیده

ولی بیشتر روی ستمدیده می بارد

زیرا ستمگر چتر ستمدیده را ربوده است . . .

.

.

.


نه هر چشم بسته ای خواب است ، و نه هر چشم بازی بینا . . .

.

.

.

انســـــــــانهاى بــــــزرگ ،دو دل دارنــــــــد ؛

دلـــــى که درد مى کشـــــــــــد و پنهـــــــــــــــان است

و دلـــــــــــــــى که میخندد و آشکـــــــــــــــار است . . .

.

.

.

به جای پــــاکــــ کردن اشــــکـــهایتان

آنهایی که باعث گــــریـــــــــه تان می شوند را پــــاک کنید . . .

.

.

.

بـــه آرزوهــــای خـــویـش ایــــمـان بــیـاوریــد و

آنــــگونه نـــسبـت بــه آنــــها بـــانـدیشـید که

گویــــی بـــزودی رخ مـی دهـــنـد . . .

.

.

.

این یکی از تضادهای زندگی ماست

که آدم همیشه کار اشتباه را در بهترین زمان ممکن انجام میدهد . . .

( چــارلـی چـاپلـیـن )

.

.

.

بسیار شیرین مباش که تو را بخورند

و تلخ هم مباش که تو را دور افکنند . . .

.

.

.

چیزی ویرانگرتر از این نیست که دریابیم

فریب همان کسانی را خورده ایم که باورشان داشته ایم

(لئو بوسکالیا)

.

.

.

اینکه دیگران ما را آدم حساب نکنند یک چیز است

اما اینکه ما خودمان را آدم حساب نکنیم یک چیز دیگر است . . .






تاریخ : سه شنبه 91/11/24 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

از این 4 خوراکی چرب غافل نشوید

گردو
بسیاری از خوراکی‌هایی که ما روزانه آنها را مصرف می‌کنیم دارای چربی‌های مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به بدن ما می‌شود و همچنین می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند.
 البته در این میان می‌توانیم خوراکی‌های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن آنها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است. این خوراکی‌ها دارای چربی‌های خاصی هستند که بودنشان می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک بسزایی کند.
هسته انگور
شاید این روزها فصل انگور نباشد اما به یاد داشته باشید که هسته انگور یکی از منابع سرشار از چربی‌های گیاهی است. این خوراکی می‌تواند بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند. میزان زیاد ویتامین E و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های این خوراکی بدن انسان را بیمه می‌کنند.
گردو
یکی از خوراکی‌های معروف که همیشه از آن به‌عنوان یک معجزه گر یاد می‌شود گردو است. این خوراکی را می‌توانید صبح‌ها همراه با صبحانه میل کنید یا اینکه آن را در غذاهای مختلف بریزید. گردو منبعی سرشار از امگا-3 است و می‌تواند برای دستگاه‌های عروقی و همچنین قلب شما بسیار مفید باشد.
نارگیل
یک میوه با پوستی خشن و بدنه‌ای ضدضربه اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه‌ای نیست جز نارگیل. این میوه بسیار خوشمزه بوده و می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های انسان جلوگیری کند. روغن نارگیل یکی از روغن‌های بسیار مفید برای پخت و پز است و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می‌شود.
تخم کتان
یکی از بهترین خوراکی‌ها که روغنی بسیار سالم و همچنین سرشار از چربی‌های مفید دارد تخم کتان است. از روغن تخم کتان می‌توانید در غذاهای مختلف و همچنین در تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که این خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و امگا-3 است.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 1:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">