سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دهکده‌ای که خیابان ندارد!+تصاویر

این‌جا دهکده‌ای در هلند است که خیابان‌های آن را رودخانه روستا تشکیل می‌دهد و مردم ده برای عبور و مرور از قایق استفاده می‌کنند!

دهکده‌ای که خیابان ندارد
دهکده‌ای که خیابان ندارد
دهکده‌ای که خیابان ندارد
دهکده‌ای که خیابان ندارد
دهکده‌ای که خیابان ندارد






تاریخ : یکشنبه 90/11/23 | 9:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در گفتگوی رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا مشخص شد:
ارتقاء و پیشرفت سطح تسلیحاتی و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به حدی بالا رفته که حتی مسئولین رده بالای نظامی ایالات متحده هم را به وحشت انداخته است. در همین راستا سایت BBC سخنانی را از جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتشار داده که در آن می توان به خوبی هراس و وحشت مقام های آمریکایی از توان و قدرت نظامی ایران را ملاحظه کرد. گر چه وی می خواست با...
 

بولتن نیوز: ارتقاء و پیشرفت سطح تسلیحاتی و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به حدی بالا رفته که حتی مسئولین رده بالای نظامی ایالات متحده هم را به وحشت انداخته است.

به گزارش بولتن نیوز در همین راستا سایت BBC     سخنانی را از جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا انتشار داده که در آن می توان به خوبی هراس و وحشت مقام های آمریکایی از توان و قدرت نظامی ایران را ملاحظه کرد. گر چه وی می خواست با فرافکنی از این موضوع، آن را ناشی از تسلیحات هسته ای ایران بداند اما در نهایت اعتراف می کند که دستیابی به تسلیحات هسته ای، جزو سیاست های جمهوری اسلامی و مقامات عالی رتبه آن نیست.


در این باره جیمز کلپر گفت: "پیشرفت‌های فنی ایران، به طور مشخص در غنی‌سازی اورانیوم، بر این ارزیابی ما صحه می گذارد که ایران ظرفیت علمی، فنی و صنعتی لازم را برای تولید تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد و موضوع اصلی، تنها اراده سیاسی (برای تولید چنین تسلیحاتی) است."

او اضافه کرده است: "این پیشرفت‌ها در راستای این نظر ماست که ایران در صورتی که بخواهد تسلیحات هسته‌ای تولید کند، از نظر فنی این ظرفیت را دارد که اورانیوم غنی شده برای مصارف نظامی، تولید کند."



در ادامه جیمز کپلر که مشخص است از قیام های مردمی منطقه علیه دیکتاتوری و نظام سرمایه داری و رژیم صهیونیستی به شدت ناخرسند است از نگرانی خود درباره آینده کشورهای متحد آمریکا (بخوانید اسرائیل و عربستان) سخن گفته و تاکید می کند: "ما همچنین نگران توطئه ایران علیه آمریکا یا منافع این کشور و متحدانش در خارج از آمریکا هستیم."

کلپر در عین حال گفته است که جاسوسی از سوی چین، روسیه و ایران همچنان مهم‌ترین تهدیدهای آمریکا در سال‌های آینده خواهد بود.

کپلر حتی به موضوع توانمندی ایران در حوزه مسائل سایبرنتیک هم اعتراف می کند و معقتد است که توان سایبری ایران در سال های اخیر افزایش یافته است. وی این چنین می گوید: "عملیات اطلاعاتی ایران علیه آمریکا، از جمله توانمندی‌های سایبری آن، در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است."

توان سایبری و قدرت ایران در جنگ الکترونیک به حدی است که چندی پیش اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره شرکت گوگل نیز در گفتگویی با شبکه خبری CNN   در رابطه با احتمال توانمندی ایران برای به دست گرفتن کنترل یکی از پیچیده ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا گفت: "ایران نباید دست کم گرفته شود."

به گفته وی "همیشه این موضوع وجود داشته که ایرانی ها بتوانند به نرم افزارهای رمزنویسی شده که ویژه کنترل تجهیزات ساخته شده اند، نفوذ کنند." اشمیت معتقد است "ایرانی ها به دلایلی که هنوز شناخته نشده اند، به شکلی غیر منتظره، نابغه جنگهای سایبری هستند."


مدیر گوگل در این سخنان که از شبکه CNN پخش شد از جمله به نفوذ ایران به فضای مجازی در دانمارک اشاره کرد و گفت: "آنها (ایرانی‌ها) به تازگی توانستند از طریق هک هوشمندانه، کنترل رفت و آمد اطلاعات اینترنتی را به دست بگیرند... هیچ کس به درستی نتوانست بفهمد آنها چگونه این کار را کردند."

اریک اشمیت که معلوم بود حسابی از این مساله شگفت زده شده، با اشاره به اینکه بسیاری از موارد مربوط به امنیت سایبری برای ایران جنبه آزمایشی دارد و ایران می‌خواهد قابلیت دسترسی یافتن خود به اطلاعات را بسنجند، ادامه داد: "آنها‌در واقع اطلاعات را نمی‌دزدند، یا شاید آنها را می‌دزدند اما سپس آن را در جای خود قرار می‌دهند و بنابراین نمی‌توان فهمید که آیا اطلاعات به سرقت رفته‌اند یا خیر."






تاریخ : یکشنبه 90/11/23 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

قصه عشقت را به بیگانگان نگو

چرا که این کلاغهای غریب بر کلاه حصیری مترسک نیز آشیانه می سازند . . .

.

.

.

اس ام اس فلسفی

تفاهم به معنای درک کردن نیست

بلکه به معنای توانایی تحمل تفاوتهاست . . .

.

.

.

پیامک فلسفی

جهان اول جاییست که عکاسانش برای جایزه

از گرسنگان جهان سوم عکس می گیرند . . .

.

.

.

جملات قصار

متاسفانه توی قرن 21 "اسکل" به کسی‌ گفته میشه که

قلبی پاک و بی گناه و مهربون داره،آدم فروش و نا رفیق نیست و از پشت خنجر نمیزنه

.

.

.

جملات بسیار زیبا از بزرگان

تفنگ های پر برای شلیک به مغزهای پر ساخته شده اند

و مغزهای خالی برای پر کردن این تفنگها . . .

(نیچه)

.

.

.

شر با شر خاموش نمی شود چنان که آتش با آتش

بلکه شر را خیر فرو می نشاند و آتش را آب . . ..

.

.

.

دو بیگانه ی همدرد

از دو خویشِ بیدرد

با هم نزدیک ترند . . .

(دکتر شریعتی)

.

.

.

پست ترین انسان کسی است که راز دوران دوستی را به وقت کدورت فاش سازد . . .

.

.

.

آنان که بودنت را قدر نمی دانند

رفتنت را "نامردی" میخوانند . . .

.

.

.

آنهایی که درزندگیت نقشی داشته اند را دوست بدار

نه آنهایی که برایت نقــش بازی کرده اند . . .

.

.

.

فریب آرمش دروغین دنیا را نخوریم

دنیا هیچگاه بدون طوفان نبوده است،

آری ، دنیا جای غریبی ست

اینجا حتی پسر نوح بودن بی فایده است

اگرکه با نوح نباشی . . ..

.

.

.

نیمی از جهان، افرادی هستند که چیزی برای گفتن دارند

و نمی توانند بگویند

و نیم دیگر افرادی هستند که چیزی برای گفتن ندارند

ولی همیشه حرف میزنند . . .

(رابرت فراست)

.

.

.

برای غلبه بر تاریکی ها ، سعی کنید اول از همه، چراغ دلتان را روشن نگهدارید . . .

.

.

.

فریب مشابهت روز و شب ها را نخوریم

امروز، دیروز نیست

و فردا امروز نمی شود . . .

.

.

.

ما اغلب مدتها به درهایی که شادی را برما بسته است

نگاه می کنیم ولی هیچ گاه کسی را که برایمان درهای شادی را می گشاید نمی بینیم . . .

.

.

.

بخاطر بسپاریم که :

بخشنده از دست نمی دهد .

او همواره در حال بدست آوردن است . . .

.

.

.

به گذشت? خود هرگز نمی اندیشم، مگر آنکه بخواهم از آن نتیجه ای بگیرم . . .

( جواهر لعل نهرو )

.

.

.

ایستادگی کن تا روشن بمانی

شمع های افتاده خاموش می شوند . . .

(احمد شاملو)

.

.

.

دوست خوب داشتن بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از با هر کس بودن است . . .

.

.

.

زندگی گره ای نیست که در جستجوی گشودن آن باشیم

زندگی واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد . . .

.

.

.

هر وقت داشتی یه ادمی رو تو ذهنت بزرگ می کردی

جا واسه پشیمونی هم بذار . . .






تاریخ : یکشنبه 90/11/23 | 7:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در قرآن

امام زمان

 

آیات بسیاری در قرآن وجود دارند که امامان معصوم علیهم السلام آن ها را به وجود مقدس امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تفسیر نموده اند. اما برخی از این آیات نیز در تفسیر ائمه علیهم السلام به یاران امام مهدی نسبت داده شده اند.


آیه اول

« وَلَئِنْ أخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إلَی اُمَّة مَعْدُودَة لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَحاقَ بِهِمْ مَا کانُوْا بِهِ یَسْتَهْزِءوُنَ» ؛ « اگر ما عذاب را تا (آمدن) "امّت معدوده" از آن ها به تأخیر بیندازیم، می گویند: "چه چیز آن را باز می دارد؟" آگاه باش! هنگامی که آن روز بیاید، عذاب از آن ها برگردانده نمی شود و آنچه را که مسخره می کردند، آن ها را فرو خواهد گرفت».(1)

در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که در تفسیر این آیه فرمود: « منظور از "امّت معدوده" (امّت شمرده شده)، همان اصحاب مهدی در آخرالزمان هستند که 313 نفر به تعداد اهل "بدر" می باشند و همان گونه که پاره های ابر پاییزی به هم می پیوندند، آنان نیز در آن واحد (نزد آن حضرت) گرد می آیند».(2)

در حدیثی از امام صادق علیه السلام نیز آمده است: « منظور از "عذاب" خروج قائم است (که سبب معذب شدن کافران می باشد) و منظور از "امّت معدوده" اصحاب اوست که به تعداد اهل بدر هستند».(3)

رسول خدا در حق مهدی فرموده است: اگر از عمر دنیا به جز یک روز باقی نباشد، خداوند آن روز را طولانی می گرداند تا مردی از عترت من بیاید که هم نام من است؛ او جهان را پر از عدل و داد نماید، آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد

آیه دوم

« ألَّذِینَ اِنْ مَکَّنّاهُمْ فی الاَْرْضِ أَقامُوا الصَّلوةَ وَءاتَوُا الزَّکوةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ للهِِ عاقِبَةُ الاُْمُور» ؛ « همان کسانی که چون در زمین به آن ها فرمان روایی دهیم، نماز را به پا می دارند و زکات را می پردازند و به نیکی فرمان می دهند و از زشتی باز می دارند و فرجام کارها از آنِ خداست».(4)

امام باقر علیه السلام در تفسیر آین آیه شریفه فرموده است: « این آیه درباره مهدی و یاران او نازل شده است. خداوند منان، شرق و غرب جهان را تحت سیطره آن ها در می آورد و دین را به وسیله آن ها در جهان آشکار می سازد و دیگر از ظلم و ستم ها و بدعت ها نشانی در روی زمین باقی نمی ماند» .(5)

آیه سوم

« فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ أَیْنَ ما تَکوُنُوا یَأْتِ بِکُمُ اللهُ جَمِیعاً» ؛ « پس در کارهای نیک بر یکدیگر پیشی گیرید. هر کجا که باشید، خداوند همگی شما را می آورد».(6)

در سخنی از امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه آمده است: « منظور از خیرات، ولایت اهل بیت است و منظور از "یَأْتِ بِکُمُ اللهُ جَمِیعاً"، 313 تن از یاران قائم می باشند ... به خدا سوگند! در یک لحظه همچون قطعات ابر پاییزی گرد آمده، پیرامون شمع وجودش حلقه می زنند و در میان رکن و مقام با او بیعت می کنند و همراه او پیمان نامه ای از رسول اکرم است که آن را ـ امامان معصوم علیهم السلام ـ یکی پس از دیگری به ارث برده اند».(7)

آیه چهارم

« وَعَدَ اللّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی اْلارْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنی لا یُشْرِکُونَ بی شَیْئًا وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ» ؛ « خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده ‏اند وعده می ‏دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آن ها خلافت روی زمین را بخشید و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه ‏دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیت و آرامش مبدل می‏ کند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت و کسانی که پس از آن کافر شوند، آن ها فاسقانند».(8)

صفات یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را می توان این چنین بر شمرد: دارای قدرت فوق العاده ای هستند که در یک لحظه از مکان های مختلف به مکه می روند و به آن حضرت ملحق می شوند. آن ها محبوب خدا هستند و خداوند محبوب آنان. خدا، آن ها را در زمین توانایی و فرمانروایی می دهد و به دست آن ها، کافران را عذاب می کند. آنان نماز را به پا می دارند و زکات را می پردازند. به نیکی ها امر می کنند و از بدی ها باز می دارند

امام زین العابدین علیه السلام پس از قرائت این آیه شریفه فرمود: « به خدا سوگند! آن ها دوستان ـ و شیعیان ـ ما اهل بیت هستند. خداوند به وسیله مردی از ما که مهدی این امّت است، وعده ای را که در این آیه به مؤمنان صالح داده، تحقق خواهد بخشید. رسول خدا در حق مهدی فرموده است: اگر از عمر دنیا به جز یک روز باقی نباشد، خداوند آن روز را طولانی می گرداند تا مردی از عترت من بیاید که هم نام من است؛ او جهان را پر از عدل و داد نماید، آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد».(9)

آیه پنجم

« مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْم یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّة عَلَی الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّة عَلَی الْکافِرِینَ» ؛ « هر کس از شما از دین خود برگردد، به زودی خداوند گروهی را می آورد که دوستشان دارد و آن ها نیز او را دوست دارند. در برابر مؤمنان، فروتن و در برابر کافران، سرسخت و نیرومند هستند».(10)

در حدیثی از امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه آمده است: « صاحب الامر در پناه خدا محفوظ است. اگر همه مردم از بین بروند، خداوند یاران او را خواهد آورد. آنان کسانی هستند که خدا در باره آن ها فرموده است: "اگر این ها بدان کفر ورزند، ما گروهی دیگر را بر آنان گماریم که بدان کافر نباشند"(11) و آنان هستند کسانی که در باره آن ها فرموده است: "خداوند گروهی را می آورد که دوستشان دارد و آن ها نیز او را دوست دارند. در برابر مؤمنان، فروتن و در برابر کافران، سرسخت و نیرومند هستند"». (12)

بنا بر تفسیر این آیات، صفات یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را می توان این چنین بر شمرد: دارای قدرت فوق العاده ای هستند که در یک لحظه از مکان های مختلف به مکه می روند و به آن حضرت ملحق می شوند. آن ها محبوب خدا هستند و خداوند محبوب آنان. خدا، آن ها را در زمین توانایی و فرمانروایی می دهد و به دست آن ها، کافران را عذاب می کند. آنان نماز را به پا می دارند و زکات را می پردازند. به نیکی ها امر می کنند و از بدی ها باز می دارند.

پی نوشت:

1. هود: 8.

2. ینابیع المودّة، ج 3، ص 241.

3. غیبت نعمانی، ص 241.

4. حج: 41.

5. بحارالانوار، ج 51، ص 47 و 48.

6. بقره: 148.

7. غیبت نعمانی، ص 282.

8. نور: 55.

9. تفسیر مجمع البیان، ج 7، ص 240.

10. مائده: 54.

11. انعام: 89.

12. ینابیع المودّة، ج 3 ، ص 237.

م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/11/22 | 7:24 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مهدویت، رو در رو با جاهلیت!

امام زمان

 

یکی از جلوه‌های زیبای ظهور و ایجاد حکومت جهانی امام مهدی(عج)، نابودی و محو جاهلیّت و تاریکی‌های وحشتزای نادانی و سفاهت بشر است. جاهلیّت و بی‌خردی‌ای که در طول قرون و اعصار، گاهی به نام علم و عقلانیّت، مقام والای انسانی را از اوج ملکوت به حضیض پست‌ترین مراتب حیوانی کشانده است.

بر اساس بشارت‌های قرآن و معصومان(علیهم السلام) آن حجّت حق جلوه‌گری می‌کند تا زشت‌ترین جلوه‌های نادانی و سفاهت قرون و اعصار را در هم شکند و با جلوة نورانی خویش، دنیایی پر از علم و عقل، حکمت، صفا و صمیمیّت به وجود آورد.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

پیرامون جاهلیّت ستیزی حضرت مهدی(عج) احادیث و روایات فراوانی مطرح شده که به نقل دو روایت اکتفا می‌کنیم.

1- از امام باقر(علیه السلام) پرسیدند: هرگاه قائم قیام کند با چه روشی با مردم رفتار می‌کند؟ حضرت فرمودند:

«به سیره و روشی که رسول خدا عمل می‌کرد، تا اسلام را پیروز گرداند.» راوی پرسید: سیرة رسول الله(صلی الله علیه و آله) چگونه بود؟ حضرت می‌فرماید: «آنچه را که در جاهلیّت بود، باطل کرد و با مردم به شیوه عدل مواجه شد. همچنین امام عصر(عج) زمانی که قیام کند؛ آنچه را که در عصر جاهلیّت و آرامش و تن آسایی در اختیار مردم بود، باطل می‌کند و با مردم به عدل رفتار می‌کند.»

2- از امام صادق(علیه السلام) در مورد سیره امام مهدی(عج) سوال کردند؟ حضرت فرمودند:

«آنچه را که رسول الله (ص) انجام داد، انجام می‌دهد و آنچه را که رسول‌الله(ص) از آثار و شیوه‌های جاهلی نابود کرد؛ نابود می‌کند و اسلام را تجدید حیات می‌بخشد.»

یک پرسش اساسی و مهم: با توجّه به حاکمیّت سلطه و قدرت‌های استکباری بر جهان امروز و با توجّه به سیطرة عظیم امپریالیسم خبری بر شرق و غرب عالم و با عنایت به گسترش فساد و ظلم در گیتی؛ آیا امیدی به نجات انسان از جاهلیّت قرون و اعصار هست؟ آیا صبح صادقی برای انسان سرگردان در ظلمات وجود دارد؟ آیا پنجره‌ای به سوی نور و بهار و سرسبزی دنیای آفت زده، باز می‌شود؟

آری، نه تنها امیدی هست، بلکه این ارادة خدا(1) و وعده حتمی(2) اوست.

امّا چگونه؟

با توجّه به حاکمیّت سلطه و قدرت‌های استکباری بر جهان امروز و با توجّه به سیطرة عظیم امپریالیسم خبری بر شرق و غرب عالم و با عنایت به گسترش فساد و ظلم در گیتی؛ آیا امیدی به نجات انسان از جاهلیّت قرون و اعصار هست؟ آیا صبح صادقی برای انسان سرگردان در ظلمات وجود دارد؟ آیا پنجره‌ای به سوی نور و بهار و سرسبزی دنیای آفت زده، باز می‌شود؟

 

 

در ابتدای سخن گفتیم: امام مهدی(عج) شیوه‌های جاهلی بشر را از میان می‌برد، آن چنان که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) جاهلیّت زمان خویش را نابود فرمود. توجّه به چند فراز، این مطلب را روشن‌تر می‌کند.

 

1- از نشانه‌های اصلی و مهمّ عصر جاهلیّت؛ نشناختن و نداشتن رهبر و امام شایسته و معصوم است. در حالی‌که اوّلین شاخصة حکومت مهدوی؛ امامت و رهبری امام معصوم(حضرت مهدی(عج)) است.

رهبری حکومت واحد جهانی را خدای متعال بر عهدة بندة صالح خود، حضرت حجّت بن الحسن(عج) قرار داده و او یگانه انسان روی زمین است که امروز خدای متعال معصوم بودن او را امضا فرموده است. اوست که از هر گونه لغزش و آلودگی، اشتباه کاری و خطا برکنار است.

امام رضا(علیه السلام) در دعایی که به یونس بن عبدالرّحمن تعلیم فرمودند، در فرازهایی از آن، می‌فرمایند:

«خدایا همانا او (مهدی (عج)) بندة توست که او را برای خودت خالص فرموده‌ای و بر غیبت و پنهانی خویش برگزیده‌ای و او را از هر گناه دور داشته‌ای و از هر عیب و نقصی در امان قرار داده‌ای و از هر پلیدی پاکش فرموده‌ای و از هر آلودگی سالم داشته‌ای.».(3)

 

امام مهدی(عج) با چنین مشخّصة ممتازی (عصمت) دست همة قدرتمندان و زورمندان فاسد که دنیا را به جهل و فساد و تباهی کشانده‌اند، کوتاه می‌کند؛

2- او می‌آید تا دانش و بینش انسان به جاهلیّت کشیده شده را، به اوج برساند. او از نظر دانش و بینش همتای جدّش علیّ بن ابی طالب(علیه السلام) است و دانش‌های علوی در سینة او موج می‌زند. او گنجینة دانش الهی در زمین است و تمام علوم پیامبران گذشته به حضرتش به ارث رسیده است. او به همة زوایای این جهان گسترده، آگاهی دارد. راه‌های آسمان را به گونه‌ای می‌شناسد که دانشمندان امروزی، حتّی به اسرار زمینی آن، آگاهی ندارند.

گروه سوم، حکومت‌های غیر اسلامی ‌و به ظاهر اسلامی.‌ از دشوارترین مبارزات امام مهدی(عج) مبارزه با این گروه‌ها است. چون این مبارزه، مبارزه با همة ابعاد فکری ریشه‌دار در یک جامعه است، آن هم با چهرة حق به خود گرفته

 

 

امام باقر(علیه السلام) می‌فرماید:

 

«آنگاه که قائم ما قیام کند، خداوند دستش را بر سر بندگان خواهد گذاشت. عقل‌های آنها را جمع و تفکّرشان را کامل خواهد کرد.»(4)

و از امام سجّاد(علیه السلام) نقل شده که فرمودند:

«علم 27 حرف است. آنچه پیامبران آوردند و برای مردم آشکار ساختند؛ تنها دو حرف بوده است و مردم تا به امروز، جز آن دو حرف را نشناخته‌اند. هنگامی‌که قائم ما قیام کند، 25 حرف دیگر را آشکار می‌کند و در بین مردم بسط می‌دهد و بر آن دو حرف گذشته، می‌افزاید و 27 حرف را می‌پراکند.»؛(5)

3- برای از بین بردن همة آثار جاهلیّت قرون و اعصار، یاران امام مهدی(عج) با او این چنین بیعت می‌کنند:

«هرگز دزدی نکنند. زنا نکنند. مسلمانی را دشنام ندهند. خون کسی را به ناحق نریزند. به آبروی کسی لطمه نزنند. به خانة کسی هجوم نبرند. کسی را به ناحق نزنند. طلا، نقره، گندم و جو ذخیره نکنند. مال یتیم را نخورند. مشروب نخورند. حریر و خز نپوشند. در برابر سیم و زر سر فرود نیاورند. راه را بر کسی نبندند. راه را ناامن نکنند. گرد هم‌جنس بازی نگردند. به کم قناعت کنند. طرفدار پاکی باشند. از پلیدی گریزان باشند. به نیکی فرمان دهند و از زشتی‌ها باز دارند...»(6)|

 

 

 

امام مهدی(عج) نیز در حقّ خود تعهّد می‌کند که:

«از راه آنها برود. جامه‌ای مثل جامة آنها بپوشد. مرکبی همانند مرکب آنها سوار شود.آن چنان که آنها می‌خواهند باشد. به کم راضی و قانع شود. زمین را به یاری خدا پر از عدالت کند، چنان که پر از ستم شده است. خدا را آن چنان که شایسته است، بپرستد. برای خود دربان و نگهبان اختیار نکند و ...»؛(7)

4- در طول تاریخ، عاملان اصلی انحرافات فکری و تحریف حقایق و دیگرگون کردن متون مذهبی سه گروه بوده‌اند:

گروه اوّل، روحانیون دنیادار و وابسته به حکومت‌های فاسد؛

گروه دوم، سرمایه داران و اشراف و به تعبیر قرآن مترفین؛

گروه سوم، حکومت‌های غیر اسلامی ‌و به ظاهر اسلامی.‌

از دشوارترین مبارزات امام مهدی(عج) مبارزه با این گروه‌ها است. چون این مبارزه، مبارزه با همة ابعاد فکری ریشه‌دار در یک جامعه است، آن هم با چهرة حق به خود گرفته.

امام علی

 

امام علی(علیه السلام) دربارة شیوه و رفتار امام زمان(عج) می‌فرماید:

«چون مهدی آید، هواپرستی را به خداپرستی بازگرداند، آنگاه که همه خداپرستی را به هواپرستی بازگردانده باشند. رأی‌ها، نظرها و افکار را به قرآن بازگرداند، آنگاه که قرآن را به رأی‌ها، نظرها و افکار خود بازگردانده باشند.»


 (8)

و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند:

«مردم را بر اساس دین و شریعت من برپا می‌دارد و آنها را به کتاب پروردگار بزرگ دعوت می‌کند.»(9)

در آن نهضت عظیم جهانی باز هم رسالت عظیم اسلام است که ملّت‌ها را از گرداب جهالت و سرگردانی نجات دهد و امام مهدی(عج) مجدّد اسلامِ راستینِ ضدّ جهل و نادانی خواهد بود؛

5- امروز در جوامع انسانی امنیّت فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به شدّت مورد هجوم واقع شده و سیر جنایات هر روز، رو به افزایش است. دوران قیام حضرت مهدی(عج) عصر بازگشت حق به صاحبان حقوق است، عصر نجات مظلوم از ظلم است، عصر رهایی بشر از دام تباهی است و عصر آزادی انسان از بند هرگونه پلیدی است.

امام حسن عسکری(علیه السلام) در سفارش‌های خویش به فرزندش حضرت مهدی(عج) می‌فرماید:

«خداوند با دست تو کمر ستمگران را می‌شکند. شعائر دین را باز می‌گرداند. آفاق جهان را روشن می‌سازد و آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‌کند... کودکی که در گهواره آرمیده، آرزو می‌کند که بتواند به سوی تو بشتابد. وحشیان صحرا آرزو می‌کنند که بتوانند به سویت راهی یابند. اقطار و اکناف جهان سبز و خرّم می‌شود. چهرة دنیا خندان و قلّه‌های شرف و عظمت از تو شاداب و خرامان می‌گردد. شالودة حق استوار می‌شود و فراری‌های احکام دین به آشیانه‌های خود باز می‌گردد. ابرهای پیروزی، باران نصرت را سیل‌آسا بر تو فرو می‌ریزد. دشمنانت خوار و زبون و دوستانت عزیز و پیروز می‌شوند. در روی زمین از ستمگران جنایتکار و منکران طغیانگر و دشمنان تجاوزگر و مخالفان عنادگر احدی باقی نمی‌ماند. هر کسی به خدا توکّل کند خداوند او را بس است. خداوند امر خود را به پایان می‌رساند، که خداوند برای هر چیز، ‌اندازه‌ای مقرّر فرموده است.»(10)

تشیّع یعنی اعتقاد به زیباترین جلوة حق در هستی، یعنی حیات و زندگی مادّی و معنوی، یعنی علم و دانش و حکمت الهی، یعنی تمدّن و رشد و بالندگی انسان، یعنی آزادی بشر از قید همة جهالت‌ها، بردگی‌ها و سفاهت‌ها، یعنی پرواز انسان از حضیض مادّی‌گری به اوج بندگی خدا و ملکوت، یعنی حذف همة آثار نادانی و جهالت حاکم بر دنیای امروز...

 

 

6- عصر جاهلیّت، عصر بی هویّتی و بردگی، زنده به گور شدن زنان و دختران، عصر به تاراج رفتن حیثیّت و شخصیّت واقعی زن، دوران تبرّج و وسیلة کام‌جویی از این موجود برای مردان بود. در چنان روزگاری، پیامبر رحمت(ص) به فرمان پروردگار، دل‌های مأیوس آن ستمدیدگان را روشن ساخت و شخصیّت و هویّت واقعی زنان را به آنان بازگرداند.

 

اسوه‌های زیبای قرآنی از زنان بزرگ تاریخ (مریم، آسیه، ‌هاجر و ...) و حضور زنان بزرگی چون فاطمه(علیهاالسلام) و خدیجه(علیهاالسلام) و ... در زمان صدر اسلام؛ آینة تمام نمای جلال و جمال حق در بینش اسلام است.

 

زنان در دنیای امروز چنان که می‌دانیم وضعیت بهتری از عصر جاهلیّت ندارند. یکی از ثمرات قیام جهانی امام مهدی(عج) بازگرداندن هویّت و شخصیّت واقعی زن به او است. زنان در قیام و حکومت مهدی(عج) مقام و موقعیّت خاصّی دارند.

امام باقر(علیه السلام) می‌فرماید: «به خدا سوگند، سیصد و سیزده نفر می‌آیند که پنجاه نفر از این عدّه زن هستند و بدون هیچ قرار قبلی در مکّه کنار یکدیگر جمع خواهند شد. این است معنای آیة شریف: هر جا باشید خداوند همة شما را حاضر می‌کند؛ زیرا او بر هر کاری توانا است.»(11)

دوران بردگی، وحشت و استثمار زنان به پایان خواهد رسید و در عصر زیبای ظهور، به رشد و کمال خویش ادامه خواهند داد.

و اینها همه، نشانة مبارزة بی‌امان امام مهدی(عج) با آثار جاهلیّت انسان در طول قرون و اعصار است و به فراز بردن این موجود تا اوج ملکوت و بازگرداندن هویّت واقعی انسان به اوست.

اندیشة مهدویّت و منزلت شیعه

در ضمن تمام مباحث گذشته، از جاهلیّت نخستین تا جاهلیّت نوین، به این باور مهم رسیدیم که اعتقاد به مهدویّت در بینش تشیّں یعنی مبارزة بی‌امان با جاهلیّت همة دوران‌های بشری و قیام مهدی(عج) یعنی نابودی کامل سفاهت و نادانی بشر.

تشیّع یعنی اعتقاد به زیباترین جلوة حق در هستی، یعنی حیات و زندگی مادّی و معنوی، یعنی علم و دانش و حکمت الهی، یعنی تمدّن و رشد و بالندگی انسان، یعنی آزادی بشر از قید همة جهالت‌ها، بردگی‌ها و سفاهت‌ها، یعنی پرواز انسان از حضیض مادّی‌گری به اوج بندگی خدا و ملکوت، یعنی حذف همة آثار نادانی و جهالت حاکم بر دنیای امروز...

پی‌نوشت‌ها:

1. سورة قصص (28)، آیة 5.

2. سورة نور (24)، آیة 55.

3. جمال الاسبوع، ص 507.

4. منتخب الاثر، ص 483.

5. آیندة جهان، ص 53.

6. منتخب الاثر، ص 469.

7. نهج البلاغه، خ 138.

8. کمال‌الدّین، ص 411.

9. بحارالانوار، ج10، ص104.

10. بحارالانوار، ج52، ص223.

11. معجم الامام المهدی، ج1، ص 534.

منبع:

اسماعیل حاجیان

ماهنامه موعود شماره 114

م:تبیان






تاریخ : شنبه 90/11/22 | 7:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رازهای سلامتـی از زبـان دانشمنـدان ژاپنـی



اگر به سلامت زیستی اهمیت می دهید و دوست ندارید به این زودیها گوهر ارزشمند سلامتی را از دست بدهید، فقط کافیست به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنید!

آنها می گویند :

1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.


5. هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین ها هم کولر را خاموش نمایید.

6. غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن در صورت عدم استفاده دور بریزید.


7. با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8. هنگام غذا بین هر لقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.


9. هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

10. لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت بر روی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. در منزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد، راحت و باز استفاده نمایید.


11. در صورتیکه هر روز استحمام نمی کنید، موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید. مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

12. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید. هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.


13. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید.

14. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد.


15. هرگز پشت مانیتورهای قدیمی که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است.

16. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.


17. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد.

18. معجزه جواهر آلات برای خانمها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.


19. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.

20. از خوردن غذاهایی که مشکوک به استفاده از فراورده های گوشتی هورمونی هستند در حد امکان پرهیز کنید.






تاریخ : شنبه 90/11/22 | 6:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چشم اندازهای زیبای طبیعت از زاویه جاده ها
جاده را می بینی؟
مجازیست، اما وجود دارد
ناهموار و کمی سر بالایی ...
نگاهش کن ... اگر گام در مسیرش نهاده باشی
بعد از سومین گردنه چشم انداز زیبایی از طبیعت را به تو نشان می دهد
و با زبان سفر با تو سخن خواهد گفت ...
























































تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حاضر جوابی ها‎

    می گویند:  "مریلین مونرو ” یک وقتی نامه ای به ” البرت اینشتین ” نوشت:
    فکرش را بکن که اگر من و تو ازدواج کنیم بچه هایمان به زیبایی من و هوش و نبوغ تو. . .  چه محشری می شوند!
    "اینشتین”در جواب نوشت:
    ممنون از این همه لطف و دست و دلبازی خانوم.
    واقعا هم که چه غوغایی می شود!
    ولی این یک روی سکه است، فکرش را بکنید که اگر قضیه بر عکس شود چه رسوایی بزرگی بر پا می شود!
  
 
*** 
    روزی در یک میهمانی مرد خیلی چاقی سراغ برنارد شاو که بسیار لاغر بود رفت وگفت:
    آقای شاو! وقتی من شما را می بینم فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است
    برنارد شاو هم سریع جواب میدهد:
    بله! من هم هر وقت شما را می بینم فکر می کنم عامل این قحطی شما هستید!
  
 
*** 
    روزی نویسنده جوانی از جرج برنارد شاو پرسید:
    «شما برای چی می نویسید استاد؟ »
     برنارد شاو جواب داد:
    «برای یک لقمه نان»
    نویسنده جوان برآشفت که:
    «متاسفم! برخلاف شما من برای فرهنگ مینویسم! »
    وبرنارد شاو گفت:
    «عیبی نداره پسرم هر کدام از ما برای چیزی مینویسیم که نداریم! »
  
***
    یه روز چرچیل در مجلس عوام سخنرانی داشت.
    یه تاکسی می گیره، وقتی به محل می رسن، به راننده میگه
    اینجا منتظر باش تا من برگردم.
    راننده میگه
    نمیشه، چون میخوام برم خونه و سخنرانی چرچیل را گوش کنم.
    چرچیل از این حرف خوشش میاد وبه راننده 10پوند می ده.
    راننده میگه:
    گور بابای چرچیل، هر وقت خواستی برگرد!
 
 
***

    نانسى آستور – (اولین زنى که در تاریخ انگلستان به مجلس عوام بریتانیاى کبیر راه یافته و این موفقیت را در پى سختکوشى و جسارتهایش بدست آورده بود) -
    روزى از فرط عصبانیت به وینستون چرچیل  رو کرد و گفت:
    من اگر همسر شما بودم توى قهوه‌تان زهر مى‌ریختم.
    چرچیل (با خونسردى تمام و نگاهى تحقیر آمیز):
    من هم اگـر شوهر شما بودم مى‌خوردمش.
   
 
*** 
    میگن یه روز چرچیل داشته از یه کوچه باریکی که فقط امکان عبور یه نفر رو داشته… رد می شده…
    که از روبرو یکی از رقبای سیاسی زخم خورده اش می رسه…
    بعد از اینکه کمی تو چشم هم نگاه می کنن… رقیبه می گه
    من هیچوقت خودم رو کج نمی کنم تا یه آدم احمق از کنار من عبور کنه…
    چرچیل در حالیکه خودش رو کج می کرده… می گه
    ولی من این کار رو می کنم!







تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ی حفاظت شده ای به همین نام در آمریکاست.
این استخر که در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه ی زیر زمینی بوده
که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است.
این استخر در فاصله ی 37 کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد.






























تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
























تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">