سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زمستان در سیبری 

هیچ جای دنیا شاید مثل منطقه سیری در روسیه نتوان زمستان را با دل و جان حس و تجربه کرد. بعنوان مثال شب قبل از خواب بهتره یادتان باشد که ماشین خود را کجا پارک کردید چون احتمالا صبح که از خواب بلند شوید اثری از ماشین خود نخواهید یافت و تمامی اتومبیل ها زیر برف پنهان خواهند شد. و یا شاید ارتفاع برف تا پشت پنجره اتاق شما در طبقه سوم هم رسیده باشد. 

JPIIwPOb34.jpg 
VMlKk0VUrl.jpg 
5O4684h7Db.jpg 
SdjZ6KG8jd.jpg 
Um2kKiHus9.jpg 
lmwNPpyO0w.jpg 
2PFyCxm8dT.jpg 
6IHm6L2FX2.jpg 
fHJ2asw0q1.jpg 
ujmSGec46g.jpg 
cXB2AGRuiZ.jpg 
xLOUKcWx57.jpg 
9RbwvVDcBZ.jpg 
dqpb9SUe4O.jpg 
kZAy47xq7E.jpg





تاریخ : دوشنبه 92/12/12 | 12:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 13 فایده پرتقال برای سلامتی

«پرتقال جسم احساسی شما را تقویت کرده و به شما احساس لذت، سلامت و شادی می‌بخشد.»
 
کیست که از خوردن یک پرتقال خوشمزه و آبدار لذت نمی‌برد؟ این میوه در میان ورزشکاران بسیار محبوب است زیرا به سرعت سطح انرژی را بالا می‌برد. 

13 فایده پرتقال

1. به پیشگیری از سرطان کمک می‌کندپرتقال سرشار از لیموناد مرکبات است که نشان داده است با انواع مختلفی از سرطان از جمله سرطان پوست، ریه، سینه، معده و روده مقابله می‌کند.
 
2. از بیماری‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. نوشیدن منظم آب‌پرتقال از بیماری‌های کلیوی پیشگیری کرده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد.

نکته: آب میوه را به تعادل مصرف کنید. محتوای بالای قند موجود در آبمیوه می‌تواند موجب پوسیدگی دندان‌ها شده و محتوای بالای اسیدی آن مینای دندان را از بین می‌برد.

3. خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهدبراساس دو تحقیقی که در ژاپن انجام گرفته است، خوردن پرتقال سرطان کبد را کاهش می‌دهد. این می‌تواند به علت ویتامین A بالای آن باشد که به کاروتینوئید معروف است.
 
4. کلسترول را پایین می‌آورد. ازآنجاکه پرتقال سرشار از فیبر محلول است، به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند.
 
5. سلامت قلب را تقویت می‌کندپرتقال سرشار از پتاسیم است، یک ماده معدنی الکترولیتی که مسئول کمک به عملکرد بهتر قلب است. وقتی سطح پتاسیم در بدن پایین بیاید،  ضربان قلبتان دچار مشکل خواهد شد.

6. خطر بیماری را کاهش می‌دهدپرتقال سرشار از ویتامین C است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از سلول‌ها مراقبت می‌کند. رادیکال‌های آزاد موجب بیماری‌های مزمنی مثل سرطان و بیماری قلبی می‌شود.
 
7. با عفونت‌های ویروسی مقابله می‌کندتحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای پلی‌فنول‌ها در پرتقال دربرابر بیماری‌های ویروسی محافظت می‌کنند.

8. یبوست را برطرف می‌کند. پرتقال سرشار از فیبر است که مایعات گوارشی را تحریک کرده و یبوست را از بین می‌برد.

9. به تقویت بینایی کمک می‌کندپرتقال سرشار از ترکیبات کاروتینوئید است که به ویتامین A تبدیل می‌شوند و به بینایی کمک می‌کند.

10. فشارخون بالا را تنظیم می‌کند. فلاوونوئید هسپریدین موجود در پرتقال به تنظیم فشارخون بالا کمک کرده و منیزیم موجود در آن به حفظ فشارخون کمک می‌کند.


11. از پوست محافظت می‌کند. پرتقال سرشار از بتا-کاروتن است که آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی بوده و از سلول‌ها در برابر تحریب محافظت می‌کند که این هم از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و آثار پیری را از بین می‌برد.
 
12. پرتقال بدن را قلیایی می‌کند. بااینکه پرتقال قبل از هضم اسیدی است، حاوی بسیاری موادمعدنی قلیایی است که متوازن کردن بدن بعد از هضم آن کمک می‌کند. در این مورد شبیه به لیمو است که یکی از قلیایی‌ترین میوه‌های موجود است.

13. حاوی کربوهیدرات هوشمند است. پرتقال مثل سایر میوه‌ها حاوی قندهای ساده است اما پرتقال شاخص گلیسمی 40 دارد. هرچه کمتر از 55 پایین خوانده می‌شود. این یعنی اگر مقدار خیلی زیادی در یک زمان مصرف نکنید، قند خونتان را بی اندازه بالا نمی‌برد و مشکلی برای انسولین یا اضافه‌وزن برایتان ایجاد نمی‌کند.
 
پرتقال فواید بسیار زیادی دارد که آن را به یک ماده‌ مقوی تبدیل می‌کند. سرشار از موادمغذی مثل ویتامین C، ویتامین A، کلسیم، پتاسیم و پکتین می‌باشد. 
واقعیت‌های جالب درمورد پرتقال:
 
• پرتقال محبوب‌ترین مرکبات در سراسر جهان است.
• بیشترین پرتقال جهان در برزیل تولید می‌شود.
• هرساله حدود 25 میلیارد پرتقال در امریکا تولید می‌شود.
• در قرن هجدهم، دریانوردان بریتانیایی، برای پیشگیری از کمبود ویتامین C در کشتی پرتقال حمل می‌کردند.
• در زمان ملکه ویکتوریا، در انگلستان پرتقال به عنوان هدیه کریسمس هدیه داده می‌شد.
• دو مارک معروف پرتقال، پرتقال والنسیا و پرتقال ناول است. 
• پرتقال سومین طعم‌دهنده میوه‌ای محبوب بعد از شکلات و وانیل در جهان است.
تاریخچه پرتقال
 
- پرتقال در ابتدا در آسیای جنوب‌شرقی، هند شمالی و جنوب چین کاشته شده و حدود 2500 قبل از میلاد مسیح برای اولین بار برداشت شده است.
- در قرن یکم بعد از میلاد، رومی‌ها درختان جوان پرتقال را از هند به روم آوردند. در قرن یکم بعد از میلاد بود که پرتقال در افریقا شروع به رشد نمود.
- کریستف کلمب بذر پرتقال را در 1493 به جزایر قناری اسپانیا برده و در آنجا کاشت. تا 1518، پاناما و مکزیک هم با پرتقال آشنا شده بودند و کمی بعد برزیل شروع به کاشت پرتقال نمود.
- اولین درختان پرتقال امریکا در 1513 در فلوریدا کاشته شد.
رشد پرتقال
 
پرتقال درختی گرمسیری و نیمه-گرمسیری، همیشه سبز، میتواند تا ارتفاع 5تا 8 متر رشد کند. همیشه سبز به این معنا است که در یک زمان گل و میوه می‌دهد.

پرتقال یا شیرین است و یا تلخ اما اکثراً پرتقال‌های شیرین خورده می‌شوند. معروف‌ترین انواع پرتقال‌های شیرین، والنسیا، ناول، پرتقال ایرانی و پرتقال خونی است.

هوای گرم ممکن است باعث دوباره سبز رنگ شدن پوست پرتقال شود اما با اینحال مزه آن تغییری نمی‌کتد.
 
پوست پرتقال غدد چربی متفاوتی دارد. گوشت داخلی آن از بخش‌هایی تشکیل شده است که برچه نامیده می‌شوند و از ابدانک‌های متعددی تشکیل شده است.
 
انتخاب و نگهداری
 
- در نیمکره شمالی فصل پرتقال از اکتبر شروع شده و تا آخر فوریه ادامه می‌یابد.
- میوه‌هایی را خریداری کنید که سفت باشند ولی بااینحال بتوان با انگشت فشار کوچکی روی آن وارد کرد.
- پرتقال تازه رنگ روشنی داشته، چین و چروک ندارد و به نسبت سایز آن سنگین است.
- از خریدن پرتقال‌هایی که پوست آن بی‌اندازه صاف است و روی آن لک دارد خودداری کنید.
- پرتقال را می‌توانید برای یک هفته در دمای اتاق نگهداری کنید اما در یخچال تا دو هفته قابل نگهداری است. 
- آب‌پرتقال تازه را بهتر است در  قسمت فریزر نگهداری کنید.
احتیاطات لازم درمورد پرتقال
 
روی درختان پرتقال آفت‌کش زده می‌شود. خیلی مهم است که قبل از استفاده، ابتدا پرتقال را زیر آب سرد بشویید. بهتر است که‌ آنها را برای مدتی در آب سرد بخیسانید. پرتقال‌های ارگانیک این موادشیمیایی را ندارند.
 
برای آنها که دچار بیماری‌های گوارشی مربوط به برخی موادغذایی هستند، بهتر است از نوشیدن آبمیوه‌های غیرپاستوریزه و تازه که ممکن است حاوی باکتری باشد خودداری کنند.
 
آماده‌سازی و سرو
 
خوردن یک پرتقال تازه در هر زمان و مکان میسر است. اما دقت کنید که حتماً قبل از مصرف آن را با آب سرد بشویید تا آلودگی‌ها و بقایای آفت‌کش‌ها از روی پوست آن پاک شود. سپس آن را پوست گرفته و نوش جان کنید!
 
درست کردن آب‌پرتقال تازه در خانه بسیار راحت است و خیلی بهتر از آب‌پرتقال‌های مصنوعی پر از نگهدارنده و رنگ صاست که از بیرون خریداری می‌کنید. پرتقال وقتی گرمتر شود آب بیشتری تولید می‌کند، ازاینرو بهتر است زمانی آب آنها را بگیرید که در دمای اتاق بوده‌اند. همچنین بهتر است آب‌پرتقالتان را در دمای اتاق میل کنید.

 

پرتقال هیچ پس‌مانده‌ای ندارد زیرا تمام قسمت‌های آن قابل بازیافت می‌باشد





تاریخ : شنبه 92/12/10 | 11:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لطفاً اگر می بینید کسی در حال پیشرفت است، چه مادی، چه شغلی یا چه در هر زمینه دیگر، بجای حسد ورزیدن و سنگ اندازی کردن، تحسینش کنید و بکوشید شما هم نقشی در رسیدن به اهدافش داشته باشید. اینگونه معنای انسانیت را به حد کمال می رسانید. افکار والا داشته باشید. همواره نیروهای نامرئی وجود دارند که آماده اند از رویای شما حمایت کنند و به آنها شکل واقعیت بدهند

 

 






تاریخ : شنبه 92/12/10 | 10:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 باور غلط درمورد کالری‌سوزی

اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواهتان برای کاهش وزن برسید، این باورهای غلط را دور بیندازید.

با شکم خالی ورزش می‌کنید، آنقدر تلاش می‌کنید که موقع ورزش حتماً عرق کنید، و 5 وعده سبک در روز غذا می‌خورید -- همه این عادت‌ها برای دست یافتن به کاهش وزن واقعی ضروری هستند.

اما چرا عقربه ترازو هیچ تکانی نمی‌خورد؟
 
شاید دلیل آن این باشد که یکسری باورهای عمومی نادرست را باور کرده‌اید. اینها 10 باور غلط درمورد کاهش وزن و کالری‌سوزی هستند که باید دور انداخته شوند.
 
باور غلط 1: رابطه‌جنسی مقدار زیادی کالری می‌سوزاند
 
اشتباه متوجه منظورمان نشوید، منظورمان این نیست که رابطه‌جنسی تلاش ارزشمندی نیست! اما اگر تصور می‌کنید می‌توانید به جای باشگاه رفتن و ورزش کردن، با همسرتان معاشقه کنید اشتباه کرده‌اید. طبق تحقیقی که در ژورنال نیوانگلند به چاپ رسیده است، مقدار کالری متوسطی که طی رابطه‌جنسی می‌سوزد، 21 کالری است. بنابراین حتی اگر وقت کافی دارید که دفعات متعددی در روز رابطه جنسی داشته باشید، اگر می‌خواهید کالری‌سوزی کنید، باید به باشگاه هم بروید.

باور غلط 2: همه کالری‌ها به یک صورت می‌سوزند -- چه 100 کالری شکلات باشد چه 100 کالری کاهو
 
شدت تمرین شما است که مقدار چربی درمقابل کربوهیدراتی که می‌سوزانید را مشخص می‌کند. هرچه تمرینتان شدیدتر باشد، کربوهیدرات بیشتری می‌سوزانید. هرچه تمرینتان هوازی‌تر و یکنواخت‌تر باشد، چربی بیشتری می‌سوزانید. ازآنجا که شکلات بیشتر از کربوهیدرات و چربی تشکیل شده است و کاهو فاقد چربی است، برحسب تمرینی که انجام می‌دهید، آنها هم با سرعت‌های مختلفی می‌سوزند.
 
باور غلط 3: عرق کردن یعنی مقدار زیادی کالری می‌سوزانید
 
میزان عرق کردن شما به عوامل مختلفی خارج از ورزشتان بستگی دارد. میزان عرق کردن افراد مختلف متفاوت است که به سطح تناسب‌اندام، دمای بدن و رطوبت بستگی دارد. معمولاً افرادی که اندام متناسب‌تری دارند سریعتر عرق می‌کنند زیرا بدن آنها برای خنک کردن خود، کارایی بالاتری دارد.
 
باور غلط 4: یک کیلومتر راه رفتن به اندازه یک کیلومتر دویدن کالری می‌سوزاند

شاید این باور به نظر منطقی بیاید. مدت زمان اتمام یک کیلومتر راه رفتن طولانی‌تر است بنابراین در انتها هر دو باید یک میزان کالری بسوزانند. اما اینطور نیست. در دویدن شما از یک قدم به قدم دیگر می‌پرید که به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و مقدار کالری بسیار بیشتر از راه رفتن می‌سوزاند. در یک تحقیق که بر روی گروهی از زنان انجام گرفت مشخص شده است که در یک مایل دویدن آنها به طور متوسط 91 و در یک مایل راه رفتن 43 کالری سوزاندند و این یعنی یک مایل دویدن تقریباً دو برابر یک مایل راه رفتن کالری می‌سوزاند. 
 
باور غلط 5: برای کم کردن وزن، باید  تمرینات هوازی را  با برنامه «چربی‌سوز» انجام دهید

برنامه چربی‌سوز دستگاه‌های هوازی به تمرینی با شدت پایین گفته می‌شود که در آن محدوده بیشترین چربی‌سوزی اتفاق می‌افتد. واقعیت این است که این باور براساس درصد چربی است که می‌سوزانید نه مقدار کالری کلی که می‌سوزانید. و برای کاهش وزن مقدار کلی کالری اهمیت بیشتری دارد تا درصد چربی سوزانده شده زیرا در نهایت از هر دو آنها مقدار بیشتری می‌سوزانید.
 
اینطور در مورد آن فکر کنید: برای کم کردن وزن باید بیشترین تفاوت را بین کالری‌های سوزانده‌شده و کالری‌های مصرفی ایجاد کنید. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهد که تمرینات اینتروال (تمرینات با شدت بالا و پایین) بیشترین میزان کالری را سوزانده و برای کاهش وزن بهتر است. 
 
باور غلط 6: ورزش کردن با شکم خالی چربی بیشتری می‌سوزاند
 
خوردن اندکی غذا قبل از تمرین به شما این امکان را می‌دهد که در طول روز چربی بیشتری بسوزانید. در یک تحقیق مشخص شد شرکت‌کننده‌هایی که قبل از ورزش چیزی می‌خوردند نه تنها کالری بیشتری سوزاندند بلکه طی 24 ساعت بعد از آن نیز درصد بالاتری کالری سوزاندند. متخصصین توصیه می‌کنند که 30 دقیقه قبل از تمرین یک میان وعده سبک مثل یک عدد میوه یا ماست میل کنید.
 
باور غلط 7: رژیم‌های شل‌کن سفت‌کن متابولیسم شما را کند می‌کند.

با این رژیم‌ها آشنایی دارید: 5 کیلو کم می‌کنید، دوباره 5 کیلو زیاد می‌کنید و باز تکرار. و احساس بدتری نسبت به آن پیدا می‌کنید چون شنیده‌ید که تکرار این برنامه می‌تواند سوخت‌و ساز کلی بدن شما را تخریب کند. اما در یک تحقیق جدید که بر روی 430 زن چاق انجام گرفت مشخص شد که هیچ تفاوت عمده‌ای بین آنهایی که چنین رژیم‌هایی می‌گیرند و آنهایی که نمی‌گیرند درمورد توانایی‌شان برای کم کردن وزن وجود ندارد. البته منظور ما این نیست که این رژیم‌ها اصولی و خوب هستند و آسیبی به شما وارد نمی‌کنند.
 
باور غلط 8: برای کم کردن وزن باید 500 کالری از کالری‌های مصرفی روزانه خود کم کنید
 
ازآنجاکه برای کم کردن یک پوند (2.5 کیلوگرم) وزن باید در هفته 3500 کالری از موادغذایی مصرفی خود کم کنید، کم کردن 500 کالری در روز برای کم کردن یک پوند وزن در هفته به نظر منطقی می‌رسد. اما واقعیت این است که اگر یک یا دو روز در هفته را پرکالری غذا بخورید اما کاهش کالری‌های مصرفی هفتگی شما 3500 بماند باز هم وزن کم خواهید کرد.
 
باور غلط 9: چند وعده در روز غذای سبک خوردن کالری بیشتری نسبت به خوردن غذای سنگین‌تر در وعده‌های کمتر می‌سوزاند

خوردن وعده‌های سبک‌تر و بیشتر در طور روز در مقایسه با خوردن وعده‌های سنگین‌تر با تعداد کمتر همیشه بعنوان راهی برای بالا بردن متابولیسم پیشنهاد شده است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این روش برای همه مناسب نیست. ایده کار این است که هر زمان که چیزی می‌خورید سوخت و سازتان بالا می‌رود. اما محققین دانشگاه میسوری در تحقیقی زنانی که سه وعده غذای حجیم طی 1 ساعت خوردند را با آنهایی که همان تعداد کالری را در شش وعده مصرف کردند مقایسه نمودند و متوجه شدند که در خون زنان دسته اول چربی کمتری وجود دارد. 
باید ببینید برای شما چه روشی کارامد است. اگر در هر وعده‌غذایی عادت به پرخوری دارید، یه وعده در رور برای شما بهتر از شش وعده خواهد بود.
 
باور غلط 10: اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید هر روز ورزش کنید
هر روز باشگاه رفتن نه تنها هدفی غیرواقعبینانه است، بلکه اگر قصد کاهش‌وزن دارید، غیرلازم خواهد بود. آنچه مهم است میزان کالری است که در طول هفته می‌سوزانید. سعی کنید 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه فعالیت جسمی داشته باشید و برحسب هدفتان 1250 تا 1300 کالری در هفته بسوزانید. در روزهایی که فعالیت ورزشی کمتری دارید کالری کمتری مصرف کنید و در روزهایی که ورزشتان سنگین‌تر است کالری بیشتر.





تاریخ : شنبه 92/12/10 | 7:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگر توی قطار حوصله تون سر رفت...






تاریخ : شنبه 92/12/10 | 7:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گل های زیبا و معنی آن ها برای هدیه دادن

رز قرمز
 گل رز بهترین نوع گل برای هدیه دادن به کسی می باشد که عاشق او هستید . یک دسته گل رز با رنگ های گوناگون معانی متفاوتی هم دارد. رز سفید به معنی فروتنی و معصومیت ; گل رز زرد به معنای شادی و دوستی; گل رز صورتی قدردانی یا تحسین و گل رز بنفش نشانه ای از عاشق شدن در نگاه اول می باشد.
 در ایالات متحده  گل رز مناسب برای هدیه به متولدین ماه ژوئن و هم چنین کسانی است که 15 امین سالگرد ازدواجشان می باشد.

S A L I  J O O N

پیئونی صورتی 
 این گل صورتی رنگ به معنای ثروت و افتخار است.این گل که به شکل مجموعه ای از شکوفه های زیبا لابه لای هم می باشد به معنای رفاه و عشقی خوب به همراه ثروت فراوان می باشد و علاوه بر اینها برای روز ولنتاین بسیار مناسب بوده و همچنین به عنوان یک هدیه ی بسیار زیبا برای 12 امین سالگرد ازدواج هم بسیار مورد استفاده می باشد.

S A L I  J O O N

بابونه سفید
 گلبرگ های سفید گل بابونه نشانه ای از وفاداری و خلوص به عشق و صبر و سادگی می باشد .این یک دسته گل زیبا برای هدیه به همسر در 5 امین سالگرد ازدواج می باشد.

S A L I  J O O N

لاله  قرمز
 لاله  نشانه ای از ظرافت و فضل و بخشش می باشد ، اما لاله های قرمز نمادی از عشق کامل است. داخل لاله که تیره می باشد نشانه ای از تجمع عشق و حرارت و شور عشق می باشد. لاله زرد  نشانه ای از افکار شاد و لاله سفید نشانه ای از بخشش و لاله بنفش نماد یک خانواده ی سلطنتی می باشد که می توانید هر کدام از آنها را که مناسب می دانید به عنوان یک هدیه ی زیبا برای کسانی که دوستشان دارید انتخاب کنید.

 S A L I  J O O N

میخک قرمز
 در حالی که میخک قرمز مناسب ترین گل برای روز مادر می باشد و به معنای عشق به مادر است اما باید گفت در کل به معنای تحسین عمیق عشق و محبت است. از آنجایی که این نمونه گل به معنای عشق پاک وموفق می باشد باید گفت میخک سفید هم یک گل کاملا عاشقانه می باشد و میخک زرد هم نمادی بر رد کردن و عدم قبولی یک عشق می باشد. در ضمن گل میخک قرمز هدیه ای مناسب برای اولین سالگرد ازدواج هم می باشد.

S A L I  J O O N

آفتابگردان
 جای تعجب ندارد که زیبایی قابل توجه و نهفته ی گل  آفتابگردان نشان دهنده گرمی و شادی و ستایش و طول عمر می باشد.یک دسته گل آفتابگردان با ساقه های بسیار بلند نه تنها یک هدیه ی بسیار زیبا برای می باشد بلکه مناسب برای 3 امین سالگرد ازدواج می باشد.

S A L I  J O O N

گل مینای ارغوانی
 گل مینا زیبایی خاصی به دلیل مدل وحشیانه بودن خود دارد و در رنگ های متفاوتی می باشد . گلبرگ های زیبای آن نمادی از مسحور کردن و طلسم می باشد و قرمز، صورتی، سفید، و آبی و زرد آن هم نمادی از عشق و صبر و شکیبایی است و یک هدیه ی بسیار مناسب برای 20 امین سالگرد ازدواج و فخر به این همه سال زندگی مشترک می باشد.

S A L I  J O O N

گلهای داوودی سفید
 گلبرگ های نازک گل داوودی نماد خوش بینی و شادی می باشد. گلبرگ سفید نشانه ای ازحقیقت یا عشق وفادار می باشد و گلبرگ های زرد میان آن هم نشانی از عشق جاویدان می باشد.

S A L I  J O O N

یاس بنفش 
 کسی که شکوفه های یاس بنفش را به عنوان یک هدیه در نظر می گیرد می خواهد احساسات اولیه ای از عشق خود را بیان دارد. شکوفه های یاس سفید نمادی ازمعصومیت می باشد که بهتر است دو شاخه از آن در کنار هم قرار گیرد و در مجموع باید گفت یاس بنفش هم مانند  رز ارغوانی برای نشان دادن عشق در نگاه اول  می باشد.

S A L I  J O O N

ارکیده صورتی 
 گل ارکیده از ظرافت خاصی برخوردار است و این مهمترین ویژگی آن می باشد و علاوه بر این به معنای عشق و زیبایی و قدرت می باشد .ارکیده ی صورتی  برای ابراز محبت های خالص و هم چنین مناسبت های فرهنگی بسیار مورد استفاده می باشد و رنگ صورتی آن نشانه ای از عقل و تدبیر است.

S A L I  J O O N

زنبق بنفش
 گلبرگ های ظریفی که این گل دارد نمادی از ایمان و شجاعت و عقل  می باشد .البته این در مورد زنبق آبی و بنفش می باشد و گل زنبق زرد نشان دهنده شور و هیجان و زنبق سفید نشانه ای از خلوص می باشد. قدمت این گل به دوران باستان باز می گردد و الهه ی یونان از آن به عنوان نمادی برای ارتباط بین آسمان و زمین  نام برده است.

S A L I  J O O N

شب بو سفید
 یک دسته گل شب بو سفید علاوه بر نشانه ای از عشق نمادی است از داشتن یک زندگی شاد و رضایتمندی از زندگی و علاوه بر آن باید گفت به دلیل بوی خوش و خاصی که دارد طرفداران زیادی دارد.

S A L I  J O O N

نرگس زرد
 این گل یک هدیه ی بسیار مناسب برای دهمین سالگرد ازدواج می باشد. گلبرگ های روشن آن نمادی از تولد دوباره و جوانمردی و صمیمیت درعشق می باشد.  اما دقت داشته باشید یک شاخه ی تنها از این مدل گل نشانه ای از بدشانسی می باشد و باید دسته ای از این گل را تهیه کرده و اهدا کرد.

S A L I  J O O N






تاریخ : پنج شنبه 92/12/8 | 7:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 عجایب 5 گانه بدن انسان!

اطلاعات ما درباره این مجموعه پوست و استخوان که بدن اش می نامیم، کاستی های حیرت آوری دارد.

شکم

آپاندیس ما به چه دردی می خورد؟

برای بیشتر مردم، آپاندیس فقط وقتی متورم می شود و لازم است تا برداشته شود، معنی پیدا می کند. قبلا گمان می شدکه اجداد ما برای هضم مواد گیاهی به آن نیاز دشتند ولی هدف اصلی این شاخه باریک و 11 سانتیمتری روده بزرگ هنوز به صورتیک راز باقی مانده است.

نظریه اصلی که در سال 2007 گزار شد، ایناست که آپاندیس ساخته شده تا مکانامنی برای باکتری های مفید باشد. آنها می توانند در آنجا باقی بمانند و بعد از اینکه روده ها از مواد کثیف پاکسازی شدند، دوباره جمعیت خود را بازسازی کنند. در کشورهای توسعه یافته آپاندیسیت نسبتا فراوان و شایع است. در قسمت هایی از آفریقا که رعایت اصول بهداشتی مدرن وجود ندارد میزان آپاندیسیت از ایالات متحده بسیار کمتر است. محققان معتقدند که در این مناطق آپاندیس هنوز نقش مهمی برعهدهداردو در واقع برای میکروب های سودمند، کشتی نوح به حساب می آید. فقط انسان ها نیستند که آپادانیس دارند. آپاندیس در پستاندران دیگر از جمله جوندگان و موش های دماغ دراز درختی نیز وجود دارد.

داروها

بدن ما چگونه با داروهای بی اثر گول می خورد
؟
طبق نظرسنجی اخیر در انگلستان از پزشکان عمومی معلوم شد، 97 درصد آنها برای بیماران داروهای بی اثر تجویز کرده اند.اینها داروهایی هستندکه هیچ گونه تاثیر مستقیم پزشکی ندارند ولی می توانند شرایط بیماری کسی را بهبود بخشند. برخی از مطالعات نشان می دهند، سیستم کاهنده درد مغز بعد از اینکه به بیمار گفته می شود که به او ضد درد داده شده، فعال می شود و نشان می دهدکه این مغز ماست که در برابر داروی بی اثر گول می خوردولی مطالعات درباره افسردگی نشان داده ناحیه ای در مغز که داروی بی اثر آنرا فعال می کند با ناحیه ای که داروی اصلی آن را فعال می کند، متفاوت است. بنابراین خیلی مانده است تا بفهمیم داروهای بی اثر چگونه اثر جادویی خود را می گذارند. یک نظریه این است که داروهای بی اثتر به عنوان تحریک کننده ذهنی سیستمایمنی عمل می کنند که به خاطر مصرف زیاد انرژی معمولا در برابر مشکلات کوچک ساکت می ماند. طمالعه ای که روی همسترهای سیبریایی انجام شد، نشان داد زمانی که نور قفس های آنهامانند تابستان تنظیم شده بود با عفونت های سطح پایین بهتر مبارزه می کردند تا وقتی که نور قفس آنها مانند زمستان تنظیم شده بود. رنگ ها بر کارآمدی داروهای بی اثر موثرند. قرمز بهترین تحریک کننده است و زرد برای داروهای ضد افسردگی بهترین است.

مغز

چرا ما می خوابیم؟

ما یک سوماز عمرمان را در خواب می گذرانیم ولی هنوز دانشمندان کشف نکردند که چرا ما می خوابیم. زمانی باور بر این بودکه اینگونه میزان انرژی قابل ملاحظه ای را حفظ می کنیم ولی طی هشت ساعت خواب فقط 45 کالری حفظ می شود. به نظر می رسد که مغز به واسطه ارتباط خواب REM با تثبیت حافظه بیشترین فایده را می برد. کمبود خواب به عملیات ذهنی آسیب می زند و می تواند باعث توهم و حتی مرگ شود. در اکتبر 2013 گروهی از دانشمندان فهمیدند هنگامی که موش می خوابد، مایغ مغزی نخاعی سریع تر از قبل مغزش را شست و شو می دهد و سموم را پاک می کند. این نشان می دهد که خواب مغز ما را تمیز می کند.

رفلکس

چرا خمیازه می کشیم؟

احتمالا در گذشته این سوال پاسخ کاملات بیطرفانه ای داشته است. قبلا پذیرفته شده بود که ما خمیازه می کشیم تا اکسیژن بیشتری را وارد ریه ها کنیم زیرا هنگام خستگی آهسته تر نفس می کشیم ولی در آزمایشی که در دانشگاه بالتیمور در ایالات متحده انجام شد، سطوح اکسیژن را تغییر دادندو هیچ تغییری هنگام خمیازه پیدا نکردند. حالا بعضی از دانشمندان فکر می کنند که ما خمیازه می کشیم تا مغزمان را خنک کنیم. گروهی از محققان کشف کردند که خنک کردن پیشانی افراد، خمیازه کشیدن آنها را متوقف می کند و ما این کار بیشتر در زمستان که هوا سرد است انجام می دهیم.

همراه با افزایش جریان خون به مغز این خنک کردن می تواند به حفظ هشیاری کمک کند. پس ما خمیازه می کشیم تا خودمان رابیدار کنیم. شاید این توجیه کند که چرا سربازان چترباز قبل از پرش خمیازه می کشند و چرا واگیردار است. این ممکن است به حیوانات کمک کند تا با یکدیگر هشیار و گوش به زنگ بمانند. برانگیزش خمیازه حتی بین گونه ها هم دیده شده است. انسان ها می توانند خمیازه را در سک ها و شمپانزه ها تحریک کنند.

 

دست ها

چرا انسان ها غالبا راست دستند؟

حدود 90 درصد مردم راست دستندو هیچ کس دلیل آن را نمی داند. جنبه های فرهنگی در این رابطه وجود دارد ولی همه چیز از رحم آغاز می شود. 9 تا از هر 10 جنین ترجیح می دهند که شست دست راست خودر ا بمکند. نظریه اصلی این است که دست غالب با زبان ارتباط داردکه به طور اعظم در نیمکره چپ مغز پردازش می شود. یعنی ناحیه ای که سمت راست بدن را نیز تحت کنترل خود دارد. این ممکن است به این خاطر باشد که زبان از حرکات تکامل یافته است یا اینکه قرار دادن دو قسمت پیچیده مغز در کنار هم کارآمدتر است ولی چرا اولین بار زبان در طرف چپ ایجاد شد؟

این می توانسته فقط یک جهش ژنتیکی اتفاقی در هزاران سال گذشته باشد. در سپتامبر 2013 دانشمندان در تناقض با مطالعه ای دیگر که 4 هزار دوقلو را بررسی کرده و هیچ عنصر ژنتیکی قدرتمندی را پیدا نکردند، ارتباط محتملی بین ژن PCSK6 و دست غالب کشف کردند.
محققان در دانشگاه کانزاس نشانه هایی را روی دندان ها پیدا کردند که نشان می دهد انسان های باستان هم بیشتر دست راست بودند ولی به رغم طبیعت غالب این مسئله، در حال حاضر دانشمندان با وجود تلاش های متعدد هنوز کاری از پیش نبرده اند.






تاریخ : پنج شنبه 92/12/8 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای کسانی که فشارخون پایین دارند

برای کسانی که فشارخون پایین دارند
کندی شدید ضربان قلب نیز می‌تواند به طرز خطرناکی منجر به فشار خون پایین شود.

اطلاق «فشار خون بسیار پایین» به شما بیش از آنکه به اعداد و ارقام فشارسنج مرتبط باشد؛ ‌ به تاریخچه سلامتی شما در گذشته و حال بستگی دارد.
فشار خون طبیعی را با عدد 120 / 80 یا 12 روی 8 نشان می‌دهند که 12 نشان دهنده فشار خون ماکزیمم (سیستولیک) و 8 نشان دهنده فشار خون می‌نیمم (دیاستولیک) است. اما واقعا منظور از فشار خون پایین چیست؟ فشار خون باید تا اندازه‌ای بالا باشد که بتواند کار خود را به نحو احسن انجام دهد؛ یعنی بتواند خون و اکسیژن حیاتی را به اعضا و مغز انسان برساند.

«مایکل فلاکس» - متخصص قلب و عروق می‌گوید: یک فرد جوان و سالم که فشار خون وی 9 روی 6 است، ممکن است از فشار خون پایین مشکلی احساس نکند اما یک فرد مسن که تنگی دریچه آئورت نیز دارد، حتی با داشتن فشار خون 11 روی 7 نیز ممکن است احساس ضعف و بی‌حالی کند.

دلیل بروز
دکتر «فلاکس» این گونه شرح می‌دهد که فشار خون به سه عامل: حجم ضربانی و برون دهی قلب (حجم خونی که در هر ضربان از قلب خارج می‌شود)، ضربان قلب و وضعیت رگ‌ها (میزان باز بودن مجرای رگ‌ها، نداشتن گرفتگی و انعطاف‌پذیری آن‌ها)، بستگی دارد. هر نارسایی که به یکی از سه عامل فوق لطمه وارد کند، منجر به نوسان فشار خون خواهد شد.

نارسایی‌های قلبی وقتی با حجم ضربانی اندک توام شوند، در صورتی که رگ‌های خونی یک فرد نتواند به‌خوبی برای تنظیم و تعادل فشار خون واکنش نشان دهد، برای افراد مشکل ایجاد می‌کند. همچنین کندی شدید ضربان قلب نیز می‌تواند به طرز خطرناکی منجر به فشار خون پایین شود.
برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند ضمن آسیب‌ رساندن به رگ‌های خونی قلب، منجر به فشار خون پایین شوند. این بیماری‌ها شامل عفونت، فلج‌های ناشی از سکته یا آسیب و اختلال غدد درون ریز مانند پایین بودن سطح «کورتیزول» می‌شوند.

مصرف دارو نیز یکی از متداول‌ترین دلایل بروز فشار خون پایین است. اما توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائمی نظیر سرگیجه، سبکی سر و غش و ضعف که از علائم پایین بودن فشار خون هستند، به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که از نارسایی کبد و کلیه رنج می‌برند یا سابقه بروز حملات قلبی داشته‌اند، به شدت در خطر سکته هستند و باید فشار خون آن‌ها مرتب و به‌طور منظم تحت نظر باشد چرا که پایین بودن فشار خون سبب کاهش خونرسانی به اعضای حیاتی بدن نظیر مغز می‌شود.

منبع : ایسنا





تاریخ : پنج شنبه 92/12/8 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های جالب و خنده دار

خطا: خطایی یافت نشد!

من به عنوان یک دانشجوی معماری!

نوشته: کتاب برای افراد قدبلند

 






تاریخ : چهارشنبه 92/12/7 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک هنرمند عکاس از نوعی عکسبرداری ویژه استفاده کرده و تصاویری منحصر بفرد و مرموز ایجاد کرده است.
باشگاه خبرنگاران: یک هنرمند عکاس از نوعی عکسبرداری ویژه استفاده کرده و تصاویری منحصر بفرد و مرموز ایجاد کرده است.

یک عکاس هنرمند به تازگی با الهام از طبیعت و شیوه? جدید عکسبرداری، نوع جدیدی از عکس‌ها را که حالت استتار در طبیعت دارند طراحی کرده است.

 
گفتنی است، این عکاس با بهره‌گیری رنگهای موجود در طبیعت و به کار بردن آن در رنگ لباس‌های خود نوعی حالت استتار در میان طبیعت ایجاد کرده است.

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این عکاس رنگهای مختلف طبیعت را در هم ادغام نموده و براساس آنها لباس پوشیده است.

 
شناسایی عکاس در برخی از منظره‌‌ها بسیار سخت و غیرقابل تشخیص است.

 
این عکس‌ها طرفداران فراوانی در دنیا پیدا کرده و نوعی حالت معمایی برای تشخیص عکاس در میان مناظر ایجاد کرده است.














تاریخ : چهارشنبه 92/12/7 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">