سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

این فتوشاپی های قشنگ را حتما ببینید








































































تاریخ : سه شنبه 92/12/20 | 10:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آبشارهای شگفت انگیز و زیبای سراسر دنیا

 شاید بیشتر مردم آبشارهای زیبای نیاگارا یا ویکتوریا را بشناسند. اما آبشارهای زیبا و بزرگ دیگری نیز در نقاط مختلف جهان وجود دارند که احتمالا حتی نام آنها را نیز نشنیده اید. ما در این مطلب 14 آبشار بسیار زیبا در سراسر دنیا را برایتان انتخاب کرده ایم. بدون شک، آبشارهای زیبای بی شماری در دنیا وجود دارند. اما نام بردن از همه آنها آسان نیست.

شاید برایتان جالب باشد بدانید آبشار چگونه شکل می گیرد. سنگ‌های بستر رود، به‌آرامی فرسایش می‌یابند. رودهای بزرگ، از روی سنگ‌های مختلفی می‌گذرند. بعضی از سنگ‌ها، سخت تر از سنگ‌های دیگرند و به آسانی فرسایش نمی‌یابند. بعضی دیگر، به‌راحتی فرسایش می‌یابند. هنگامی که رود از بستری متشکل از سنگ‌های سخت وارد جایی شود که سنگ‌ها نرم‌ترند، احتمال دارد در محل برخورد این دو نوع سنگ، آبشار تشکیل شود، یعنی آب نمی‌تواند سنگ‌های سخت را حفر کند، اما سنگ‌های نرم را که در زیر قراد دارند از بین می‌برد و به ‌اصطلاح زیر سنگ‌های سخت را خالی می‌کند. گاهی وسعت این محل خالی شده به اندازه‌ای است که افراد می‌توانند از پشت آبشار عبور کنند.
 
1. آبشارهای Detian

منظره این آبشارها فوق‌العاده است و آدم دوست دارد همه روز خود را در میان این طبیعت شگفت‌انگیز و صدای آرامش‌بخش آب سپری کند. این آبشار بین چین و ویتنام قرار دارد.
 
2. آبشارهای Kaieteur

آبشار کائتور  آبشاری است که در گویان واقع شده است.
 
3. آبشارهای Yosemite

آبشار یوسیمیتی، آبشاری است در کشور ایالات متحده آمریکا که 739 متر ارتفاع دارد. این آبشار بیستمین آبشار بلند جهان است. این آبشار در پارک ملی یوسیمیتی قرار دارد.

4.  آبشارهای Angel

 آبشار آنجل، طولانی‌ترین آبشار دنیا به ارتفاع 979 متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد. چون این آبشار در جنگل های انبوه قرار دارد، تا دهه 1930 که دولت ونزوئلا به جست‌وجو با هواپیما نپرداخته بود، ناشناخته بود. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال 1935 میلادی فرود آورد.

5.  Seljalandsfoss

  آبشار سلیالاندفوس، آبشاری است که در کشور ایسلند واقع شده ‌است و بلندترین ریزشگاه آن 60 متر ارتفاع دارد. حوضه آبریز این آبشار، رود روت است.

 6.  آبشارهای Rhine

  آبشار راین، آبشاری است به پهنای 150 متر که در کشور سوئیس واقع شده‌است و بلندترین ریزشگاه آن 23 متر ارتفاع دارد. حوضه آبریز این آبشار، راین (رود) است که میانگین سرعت جریان سالیانه آن، 475 مترمکعب بر ثانیه است.

7.  آبشارهای Jog  

آبشار جاگ، آبشاری است که در کشور هند واقع شده‌است و بلندترین ریزشگاه آن 829 متر ارتفاع دارد. حوضه آبریز این آبشار، رود شاراواتی است.
 
8.  Plitvice

 پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده ‌است و یکی از مکان‌های توریستی قدیمی در کرواسی است. این دریاچه‌ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده‌اند و آب آنها نیز از همین کوهستان‌ها تامین می‌شود. دریاچه در سطح بالاتر و 4 دریاچه در سطح پائین قرار گرفته‌اند که بوسیله آبشارها و رودخانه‌های زیبا به هم متصل می‌شوند و منظره ایی غیر قابل باور را به صورت طبیعی می‌سازند.

9.  آبشارهای Victoria

 آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع 108 متر، عریض ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به 1700 متر می‌رسد. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال 1855 میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است.

10. آبشارهای Gullfoss

 آبشار گولفوس، آبشاری است که در ایسلند واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن 32 متر است.

11. آبشارهای Iguazu

  آبشار دیوساگو، آبشاری نعلی‌شکل به‌طول 2?7 کیلومتر واقع در رود ایگواسو در مرز آرژانتین با برزیل است. نام این آبشار به معنای «آب بزرگ» است.

12. آبشارهای Niagara

 آبشارهای نیاگارا به مجموعه سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا قرار دارد.

13.  Dettifoss

 آبشار، آبشاری است به پهنای 100 متر که در کشور ایسلند واقع شده‌است و بلندترین ریزشگاه آن 45 متر ارتفاع دارد. حوضه آبریز این آبشار، رود یوکولسا آ فیولوم است که میانگین سرعت جریان سالیانه آن، 193 مترمکعب بر ثانیه است.

14. آبشارهای Sutherland

 

 آبشاری است که در نیوزیلند واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن 581 متر است.






تاریخ : سه شنبه 92/12/20 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کاریکاتورهای جالب و دیدنی عید نوروز 

fu4431.jpg

fu4432.jpg 
fu4433.jpg

fu4434.jpg

fu4435.jpg

fu4436.jpg

fu4437.jpg

fu4448.jpg

fu4449.jpg

fu4503.jpg

fu4504.jpg

fu4505.jpg

fu4506.jpg

fu4507.jpg

fu4508.jpg

fu4509.jpg

fu4510.jpg

fu4511.jpg

fu4512.jpg

fu4513.jpg

k202.jpg






تاریخ : سه شنبه 92/12/20 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 آب درمانی خوب یا بد؟ 

آب از گذشته‌های برای درمان‌های مورد استفاده قرار می‌گرفت بر این اساس از زمانی که قبایل بدوی و ملت‌های متمدن شکل گرفت از آب برای درمان بیماری استفاده می‌شد. آب درمانی در طب سنتی و از سرزمین‌هایی مانند چین به وجود آمده است که از آن در اشکال مختلف گرم، سرد، روان و... با توجه به نوع بیماری و درمان آن تجویز می‌شد، خوب است بدانید که مصرف صحیح آب نه تنها تندرستی ما را حفظ می‌کند، بلکه در صورت از دست رفتن تندرستی یا بروز اختلال در سلامتی بدن از طریق پاکسازی مواد زاید از بدن، می‌تواند بدنی سالم را برای ما به ارمغان بیاورد.

البته در صورتی که از این ماده حیاتی به صورت غیراصولی استفاده شود می‌تواند به همان اندازه به بدن آسیب برساند، در این زمان است که بیان می‌شود آب درمانی مضر است و هیچ کس به سراغ آن نرود.

افزایش جریان خون و آب درمانی
خوب است بدانید که حالت بدن در آب با خشکی متفاوت است؛ زیرا به طور کلی زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد تغییراتی در بافت‌ها و اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و همین موضوع موجب بروز تغییرهایی در درجه حرارت بدن خواهد شد. البته این حالت هنگام شنا کردن بیشتر دیده می‌شود و همین موضوع با افزایش حرارت بافت‌های مختلف بدن میزان سوخت و ساز با متابولیسم عمومی همراه است که در نتیجه همه این رویدادها افزایش درجه حرارت بدن و تند شدن جریان خون نیز را به همراه دارد.

تقویت عضلات نتیجه آب درمانی
البته کسانی که در آب قرار می‌گیرند احساس بی‌وزنی می‌کنند که همین بی‌وزنی موجب کاهش وزن اندام و در نتیجه انجام بهتر و راحت‌تر انواع تمرین‌ها می‌شود. به کسانی که از دچار کمردرد هستند توصیه می‌کنیم که گاهی با مشورت پزشک در استخر فقط راه بروند؛ بنابراین به طور کلی کاهش درد و گرفتگی عضلانی، تقویت عضلات، جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء بهداشت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد زخم فشاری و... از جمله مزایای آب درمان است.

هر بیماری با آب درمان نمی‌شود
خوب است بدانید که همه دردهای مفصلی با ورزش در آب درمان نمی‌شود زیرا تجویز آب درمانی دارای شرایطی است که پزشک با توجه به آن درمان را برای بیمار تجویز می‌کند. به طور مثال در بیماری روماتوئید آرتریت رطوبت آب موجب فعال شدن روماتیسم می‌شود و این زمان است که درد با فعالیت در آب افزایش می‌یابد. بنابراین بدون تجویز پزشک نباید به آب درمانی روی بیاوریم.

مبتلایان به دیسک کمر! آب درمانی با احتیاط
در دیسک‌های شدید بیشتر از 50% یا تنگی شدید کانال نخاعی انجام هرگونه فعالیت آب درمانی با احتیاط باید صورت گیرد، زیرا این نوع ورزش‌ها موجب افزایش درد و بی‌حسی اندام‌ها می‌شود. بنابراین این گونه فعالیت خودسرانه نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه دردهای جدیدی به بیمار تحمیل خواهد کرد به طوری که فرد مجبور است برای درمان آن به روش‌های دیگر متوسل شود.

کوچک کردن شکم با پیاده‌روی در آب
باید توجه داشته باشید که انجام هر نوع تمرین با بیماری همخوانی داشته باشد. به طوری که راه رفتن در آب با حرکت پا به سمت جلو و عقب به تقویت عضله‌های کمر، لگن و شکم خواهد شد که در موارد کمردرد‌های مزمن و کوچک کردن شکم کاربرد دارد.

قبل از آب، تمرین کنید
خوب است بدانید که بهترین راه برای تسکین دردها انجام تمرین‌های ورزشی متناسب با مشکل بیمار است به طوری که ابتدا تمرین‌های سبک آغاز می‌شود و به مرور با توجه به توان بیمار افزایش یابد.

بنابراین توصیه می‌شود افراد بیمار پیش از ورود به استخر در جکوزی یا سونا به مدت 5 دقیقه به نرمش‌های بی‌ضرر و بدون پرش اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که انجام این حرکت‌ها منوط به وجود نداشتن عارضه‌های محدود کننده مانند: مشکلات قلبی و حساسیت‌های پوستی و... است. بنابراین باید بیماران با توجه به وضعیت جسمانی خود و در میان گذاشتن آن با پزشک معالج چنین درمان‌هایی را انجام دهند.

توصیه‌های نهایی
در آب‌های خنک‌تر مدت زمان کوتاه‌تری باید حضور داشت، بنابراین توصیه می‌شود آب ولرم، نه سرد و نه گرم، در درمان بعضی بیماری‌ها موثر است، به شرط آنکه توسط پزشکی مجرب در زمینه آب درمانی تجویز شده باشد؛ بنابراین برای درمان هرگونه درد در دست و پا نباید آب درمانی انجام شود.






تاریخ : سه شنبه 92/12/20 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آلوده‌ترین شهرهای جهان را بشناسیم
alt
شهر تهران در ابری پر از آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است. بطوریکه آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش 5 سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است. اما این شهر تنها شهر آلوده جهان نیست. دیگر شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه نیز در آلودگی شدید به‌سر می‌برند‌؛ طوری که تنفس برای ساکنان آن شهرها دشوار شده است.
پکن

alt
شهر پکن در حال حاضر دارای آلودگی هوای شدیدی است. در هر متر مکعب از هوا بیش از 500 میکرو گرم ذرات خاک موجود است. این در حالی است که سالانه میزان متوسط ذرات خاک 121 میکروگرم در هر متر مکعب است. در این شهر که در ابری پر از گرد و غبار محاصره شده است، دیگر کسی بدون ماسک بیرون نمی‌رود.
اهواز

alt
آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران از جمله اصفهان، سنندج، کرمانشاه و یاسوج تبدیل شده‌ است. اما شهر اهواز نیز از جهاتی آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شود. دلیل این آلودگی صنایع سنگینی هستند که در اطراف این شهر واقع هستند. نفت، فلز و گاز از جمله این صنایع سنگین هستند.
اولان باتور

alt

شهر اولان‌باتور، پایتخت مغولستان نه تنها سردترین بلکه حتی دومین آلوده‌ترین شهر دنیاست. 60 تا 70 درصد آلودگی هوا بر اثر نیروی گرمایی‌ای است که از طریق زغال سنگ و چوب در طول زمستان سرد مغولستان تولید می‌شود.
لاهور

alt

در پاکستان نیز آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات زیست‌محیطی این کشور است. این مشکل در شهر لاهور که دومین بزرگترین شهر پاکستان است، بسیار وخیم است. دلیل این آلودگی در کنار ازدیاد خودرو، گردوخاک ناشی از زمین‌های صحرایی در اطراف این شهر است.
دهلی نو

alt

در شهر دهلی نو که حدود 9/ 9 میلیون جمعیت دارد، در طی 30 سال تعداد خودروها از 180 هزار به 5/ 3 میلیون رسیده است. با وجود این، بیشترین سهم را در آلودگی هوا کارخانجاتی دارند که با زغال سنگ کار می‌کنند. آلودگی هوای شهر دهلی نو تا 80 درصد به این کارخانجات برمی‌گردد.
ریاض

=

در شهر ریاض عربستان سعودی این توفان شن است که باعث بالارفتن میزان آلودگی هوا می‌شود. با آمدن توفان شن، میزان ذرات خاک در هوا افزایش می‌یابد. افزون بر این، تابش شدید آفتاب در این شهر آلودگی حاصل از صنایع و وسائل نقلیه را به گاز ازون تبدیل می‌کند.

قاهره
alt

در شهر قاهره هوای آلوده منجر به بیماری‌های تنفسی و سرطان ریه می‌شود. سالانه بین 10 تا 25 هزار نفر جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند. دلایل این آلودگی در کنار ترافیک و ازدیاد خودرو، صنایعی است که به سرعت در حال رشد است.
داکا

alt

بر اساس تحقیقات موسسه ماکس پلانک در شهر ماینز آلمان، سالانه در نیویورک و توکیو حدود 500 نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این میزان اما در شهر داکا در بنگلادش به 15 هزار نفر می‌رسد. پژوهشگران در این شهر بالاترین میزان دی‌اکسید گوگرد را اندازه‌گیری کردند.
مسکو

alt

شهر مسکو بالاترین میزان ذرات هیدروکربن را در هوا داراست. اما بادی که از غرب در طول سال به این شهر می‌وزد، باعث ایجاد هوای تازه در مناطق غربی این شهر می‌شود.
مکزیکوسیتی

alt

مشکل آلودگی هوای شهر مکزیکوسیتی به دلیل موقعیت جغرافیایی ‌این شهر تشدید می‌‌گردد. این شهر در یک محل گودال مانندی واقع است. آتش‌فشان‌هایی با ارتفاع 5 هزار متر این شهر را محاصره کرده‌اند. مکزیکوسیتی سالها به دلیل میزان بالای دی‌اکسید گوگرد و هیدروکربن هوا به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شد.
نیویورک

alt

شهر نیویورک با داشتن تنها 21 میکروگرم ذرات خاک در هر متر مکعب هوا به عنوان تمیزترین شهر بزرگ دنیا محسوب می‌گردد. مدرن شدن خودروها از طریق نصب سیستم‌های جدید فیلتر و همچنین استفاده گسترده‌تر از وسائل نقلیه عمومی باعث کاهش آلودگی هوا در این شهر شده‌اند.





تاریخ : دوشنبه 92/12/19 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سنگ قیمتی زیبای اوپال

اوپال یا سنگ چشم گربه ای یک نوع سنگ گرانبهاست. این سنگ ممکن است بی‌رنگ باشد
ولی در رنگ‌های سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه یافت می‌شود.
سنگ چشم گربه یک کانی‌وار ژله ‌مانند است که در دمایی نسبتاً پایین ته‌نشین می‌شود و می‌تواند
در شکاف‌ها و درزهای بیشتر تخته‌سنگ‌ها شکل بگیرد. سنگ های اوپال معمولا به این شکل هستند:

   

اکنون سنگ اوپال زیر به تازگی پیدا شده که شبیه آکواریومی در دستان شماست:






تاریخ : دوشنبه 92/12/19 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ترسناک ترین تاب دنیا

این تاب، در کشور اکوادور، روی دره عمیقی در ارتفاع 2600 متری

از سطح دریا قرار گرفته و از هیچ گونه کمربند ایمنی یا وسایل
حفاظتی دیگری برخوردار نیست. تنها جهانگرادان شجاع و عاشق
ماجراجویی جرات امتحان کردن آن را دارند.






تاریخ : دوشنبه 92/12/19 | 7:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مراقبت از موها با دانستن این 8 نکته!

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که همواره از وسایل برقی و داغ مانند اتوی مو، بابلیس و هر وسیله دیگری برای موهای خود استفاده می کنید و یا از آن دسته افرادی هستید که به طور مکرر موهای خود را رنگ یا فر می کنید، باید بدانید که همواره در حال تخریب و آسیب زدن به لایه پوشش دهنده و بیرونی موهای خود هستید.

مراقبت از موها با راهکارهای ذیل :

1- مراقبت از موهای نازک با استفاده از سیلیکون
موهای نازک و کم عمر یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد به متخصصان پوست و مو بوده و همیشه باعث ناراحتی افراد می شود. اما مساله آنجاست که خانم ها اطلاعات کمی در خصوص راه و روش های تقویت موی سر دارند.
نرم کننده های قوی فقط باعث افزایش انعطاف موها می شوند. بنابراین بهتر است نرم کننده های حاوی سیلیکون را انتخاب کنید، نظیر دایمتیکون و سایکلومتیکون. 

این نرم کننده ها تارهای مو را با یک غشای نازک می پوشانند و باعث جدا شدن تارهای مو از هم می شوند. بنابراین موهای پرپشتی به ما می دهند که چرب هم به نظر نمی رسد. سیلیکون این محصولات حتی بعد از شست و شوی کامل با آب نیز بر سطح مو باقی خواهد ماند. 

2- برای تقویت موی سر و داشتن موهای سالم، ماهی و مغزهای روغنی را حتما بخورید.
این موادغذایی حاوی ترکیباتی هستند که داشتن موهای زیباتر را تقویت می کنند. پس با ماهی ها مخصوصا ماهی قزل آلا و مغزها مثل آجیل بیشتر دوست باشید. پروتئین موجود در آنها و همچنین محتوای بالای چربی امگا 3 در آنها به حفظ سلامت پوست سر و تقویت موی سر جدا کمک می کنند.
سبزیجات برگ سبز، لوبیاها و حبوبات و نیز هویج از دیگر مواد غذایی مناسب برای سلامت موهای و تقویت موی سر شما مفید هستند.
از رژیم های لاغری سخت نیز جدا پرهیز کنید. این رژیم ها با کاهش مواد مغذی دریافتی، باعث ریزش مو می شوند، زیرا موها اولین جایی هستند که کمبود مواد مغذی را احساس می کنند.

3- مراقبت از موها با استفاده نکردن از آب داغ
لازم است بدانید آب داغ با از بین بردن روغن طبیعی موجود در سطح موها، باعث کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. بنابراین شستن سر با آب بسیار گرم و در دفعات مکرر به راحتی باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها خواهد شد.

اما منظور ما این نیست که شما باید حمام آب سرد داشته باشید و یا خیلی دیر به دیر حمام کنید. بلکه توصیه ما این است که از آب ولرم برای شستن موها در حمام ها استفاده کنید و فراموش نکنید که پوست سر خود را آرام بشویید.

4- مراقبت از موها با پروتئین 
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همواره از وسایل برقی و داغ مانند اتوی مو، بابلیس و هر وسیله دیگری برای موهای خود استفاده می کنید، و یا از آن دسته افرادی هستید که به طور مکرر موهای خود را رنگ یا فر می کنید، باید بدانید که همواره در حال تخریب و آسیب زدن به لایه پوشش دهنده و بیرونی موهای خود هستید.

نتیجه نهایی این آسیب ها هم چند شاخه شدن انتهای مو و یا همان "موخوره" خواهد بود. اما امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی هستند که از این آسیب موها محافظت می کنند، مخصوصا نرم کننده های حاوی پروتئین.

لازم است این نرم کننده ها چند دقیقه در انتهای موها باقی بمانند. اما فراموش نکنید تاثیر این نرم کننده ها تنها تا حمام بعدی بر موها می ماند. بنابراین برای رسیدن به تاثیرات آنها لازم است مصرف آنها به صورت مکرر باشد.

5- مو قرمزها، موهای پرپشت تری دارند.
پرپشت و کم پشت بودن موها ارتباط بسیار قوی با ژنتیک افراد دارد. ولی نحوه رفتار با موها نیز اهمیت زیادی دارد، برای مثال افرادی که موهای قرمزی دارند، معمولا موهای پرپشت تری دارند. در حالی که افرادی که موهای بلوند دارند، موهایشان معمولا نازک تر است.

اما 
مراقبت از مو با نحوه خشک کردن هم در حجم موها موثر است؛ مثلا در صورت استفاده از دستگاه های خشک کننده مثل سشوار، بهتر است ابتدا نوک موها را خشک کنید. از هوای خیلی گرم سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید و وقتی موها به حالت نیمه خشک رسید، سشوار را خاموش کنید.

6- در مراقبت از موهایتان شوره سر را با روغن ها بدتر نکنید.
شوره سر، حتی با وجود پوسته های ریز پخش شده در شانه، علامت هیچ نوع خشکی پوست سر نیست. بلکه در اینجا پای یک اختلال کوچک در پوست سر در میان است. در این زمان استفاده از روغن ها برای آرام کردن پوست سر، تنها آن را بدتر خواهد کرد.

برای درمان شوره سر، استفاده از شامپوهای درمانی که طبق دستور پزشک می توان آنها را از داروخانه تهیه کرد، بهترین راه حل است. برای این منظور این شامپو را برای 5 دقیقه بر روی سر خود ماساژ دهید. دقت کنید که بعد از این 5 دقیقه، شامپو کامل از پوست سر شسته شود.

7- در مراقبت از مو از خشک کن های قوی چشم پوشی کنید.
شما ممکن است ترجیح دهید به جای صرف وقت زیاد برای خشک شدن موها، آنها را در عرض چند دقیقه خشک کنید. اما لازم است در انتخاب آنها نیز دقت کنید.

برای این منظور توصیه می شود از سرعت و شدت پایین دستگاه استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سرعت و حرارت دستگاه هیچ تاثیری در سرعت خشک شدن موها ندارد.

8- برای کاهش ریزش مو، موهایتان را کمتر شانه بزنید.
حرف هایی که می گویند تعداد تار موهایی که هر روز از سر می ریزد، به طور مطلق و همیشه صد تار مو است را باور نکنید. درست است که همواره و در هر روز تعدادی از تار موهای ما می افتد، اما تعداد و شدت آن را ما خودمان تعیین می کنیم، برای مثال شانه زدن و مخصوصا استفاده از برس یکی از کارهایی بسیار موثر در افزایش شدت ریزش مو است.

وقتی موهایمان را شانه می زنیم، بخشی از ریزش مو طبیعی است. درست است به طور معمول می توان گفت هر فردی در بهترین شرایط سلامت پوست و مو روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می دهد. اما برای داشتن ریزش موی طبیعی از شانه هایی که نوک های گرد و نرم دارند استفاده کنید و فراموش نکنید که هرگز موهای خیس خود را شانه نزنید.

 

همیشه و همه جا مراقب از موهای خود را فراموش نکنید.






تاریخ : یکشنبه 92/12/18 | 10:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

14 فایده شاد بودن


 1. ترس، اضطراب و استرس را در خود از بین می‌برید. نمی‌توانید در عین حال شاد و افسرده باشید. این غیرممکن است. وقتی تصمیم می‌گیرید درون خودتان مثبت باشید، منفی‌ها دیگر باید بیرون بروند. درست مثل وارد شدن به یک اتاق تاریک می‌ماند؛ شما سر تاریکی داد نمی‌زنید و نمی‌گویید که باید از آنجا بیرون برود. سعی نمی‌کنید آن را بگیرید و جسم آن را از اتاق بیرون بینذازید تا نور بتواند داخل شود. شما آن را نادیده می‌گیرید چون می‌دانید که کاری که باید بکنید این است که خیلی ساده کلید برق را بزنید و همان موقع نور وارد خواهد شد. وقتی نور باشد، تاریکی اتوماتیک‌وار ناپدید می‌شود. هیچ جنگی نیست!

 2. احساس بهتری پیدا می‌کنید. وقتی در وضعیت ذهنی شادی و لذت باشید، بدنتان موادی ترشح می‌کند که آن احساس «فوق‌العاده» را به شما می‌دهد. 

 3. بدنتان خود را التیام می‌بخشد. وقتی شاد هستید، بدن شما اندورفین و سایر مواد شیمیایی که به ترمیم و التیام یافتن بدن کمک می‌کند، ترشح خواهد کرد. انبوهی از داستان‌های افرادی است که بهبودی‌های معجزه‌آسا داشته‌اند. برای خیلی‌ها پیش آمده که بدنشان سرطان و بیماری‌های دیگر را با التیام داده و یا از بین برده است. علم ثابت کرده است که وقتی ترس و تردید از بین برود، فرصت بهتری برای بهبودی به بدن داده می‌شود.

 4. در فرکانس انرژی بالاتری حرکت خواهید کرد. وقتی شاد هستید، در سطح بالاتری از معنویت به سر می‌برید؛ وضعیتی برای بخشیدن و دوست داشتن، همان خصوصیات خداوند، همان نیروی برتری که باعث تپیدن قلبتان و نظم کهکشان‌ها می‌شود.

 5. به دیگران انرژی مثبت می‌دهید. یک لبخند، به کسی که از جلوی او عبور می‌کنید باعث می‌شود آنها هم به شما در جواب لبخند بزنند. این حس خوبی به شما نمی‌دهد؟ به آنها هم دقیقاً همین حس خوب را منتقل می‌کند.

 6. دیگران به طور مثبتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. انرژی مثبت شما سطح اندورفین را در بدن آنها هم بالا می‌برد و باعث می‌شود آنها هم احساس فوق‌العاده‌ای پیدا کنند.

 7. دیگران به سمتتان کشیده می‌شوند. آدمها دوست دارند حس خوبی داشته باشند به همین دلیل دوست دارند همیشه دور و اطراف شما باشند. اگر بخواهید افراد منفی را از اطرافتان دور کنید و افراد مثبت را به سمت خود بکشانید، این روش خوبی است.

 8. دیگران هم به سمتتان انرژی مثبت می‌فرستند. شما سطح اندورفین را در بدن آنها بالا می‌برید و انرژی مثبتشان را زیاد می‌کنید و دقیقاً عین همین به سمت خودتتان برمی‌گردد.

 9. خوبی‌های دیگران را می‌بینید. وقتی شاد هستیم به طور طبیعی خوبی‌های بیشتری در اطرافمان و دیگران می‌بینیم. آدمها همیشه نسبت به تشویق واکنش بهتری دارند تا انتقاد. به همین دلیل در کار و بیزنس، پیدا کردن خوبی‌های دیگران باعث خواهد شد مدیر، معلم و همکار بسیار بهتری باشید. و در زندگی شخصی‌تان هم همسر، دوست، همسایه و والدین بهتری خواهید بود.

 10. دیگران سعی خواهند کرد بیشترین تلاششان را برای شما بکنند تا اینکه فقط از کنارتان رد شوند. وقتی توانایی‌های فردی را تشخیص می‌دهید و مدام آن را به گوششان می‌رسانید، موجب تشویق و انگیزه دادن به آن فرد خواهید شد. آدمها عاشق این احساس هستند و بیشتر از آن طلب می‌کنند و به همین دلیل به آن کار ادامه خواهند داد. این برای رهبری کارمندان، همسر و فرزندان روشی فوق‌العاده خواهد بود.

 11. از میان شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و … مشتریان به دنبال شما خواهند بود. فردی که مملو از آرامش و شادی است، اعتمادبه‌نفس دارد زیرا از وجود خود شاد است. این اعتمادبه‌نفس مشتریان بسیار بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. 

 12. احتمال ترفیع درجه کاری شما بیشتر خواهد بود. آماری وجود دارد که نشان می‌دهد افراد شاد عملکرد بهتری در کار خود دارند، کارهای بهتری پیدا می‌کنند و پول بیشتری در می‌آورند. احتمال زیادی وجود دارد که وقتی مدیر، ناظر یا رئیستان می‌بیند که بهتر کار می‌کنید و با مشتریان رفتار بهتری دارید، بخواهد به طریقی به شما پاداش بدهد، چه با افزایش حقوق و چه با ترفیع مقام.

 13. همسرتان در خانه درمقابل عشق و شادی که به او می‌دهید، عشق و شادی تحویلتان خواهد داد. هر چیزی که فکر می‌کنید از طرف همسرتان دریافت نمی‌کنید، خودتان به طریقی محبت‌آمیز به او بدهید. بالاخره او هم نرم شده و همان‌ها را در مقابل به شما خواهد داد. و اگر در ابتدا به نظرتان سخت می‌آید، تا زمانیکه شروع به انجام آن کنید، وانمود کنید. شادی شما به اینکه دیگران چه بکنند یا نکنند متکی نیست. باید در همه چیز و همه کس خوبی ببینید. وقتی شاد هستید، اتوماتیک‌وار دوست دارید بخشنده باشید و خوبی‌های دیگران را می‌بینید. و آنها هم بالاخره همان را به شما نشان خواهند داد. 

 14. بچه‌ها واکنشی عالی به افکار و احساسات مثبت دارند و این باعث رفتارهای مثبت در آنها می‌شود. خواهید دید که بچه‌ها چقدر سریع با شما همراه خواهند شد و شروع به خندیدن، لبخند زدن و لذت بردن از زندگی خواهند کرد. وقتی آنها را به طریقی مثبت و محبت‌آمیز تشویق کنید، برای هر کاری که از آنها بخواهید آماده خواهند بود.


منتظر موفقیت نمانید تا برایتان شادی بیاورد. از شادی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. -- کریستینا نلسون






تاریخ : یکشنبه 92/12/18 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس: این ها همه خوراکی هستند

یک هنرمند ساکن لندن با استفاده از مواد غذایی مناظر زیر را خلق کرده و از آن ها

عکاسی می کند. به عنوان نمونه در تصویر زیر درختان از کلم بروکلی، ابرها از گل کلم
و آب آبشار از شکر درست شده است. 

 روستایی از نان

 روستای آب نباتی!

  این روستای کوچک از نوعی شیرینی ساخته شده

  کلبه هایی از جنس سیر

 قارچ، برنج و لوبیا

 دریایی از کاهو

 صخره هایی از جنس پنیر و درختانی از جنس کاهو

  جزیره ماکارونی!

 رودخانه کالباس (سالامی)

 این اثر هنری از ماست و خیار درست شده

 دیوار بزرگ چین از جنس آناناس 

  معبد مایاها با فلفل قرمز

 تاج محل با پیاز

 انواع محتلف گوشت

  تصاویری از پشت صحنه و روش کار:






تاریخ : پنج شنبه 92/12/15 | 7:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">