سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
برترین ها:  وادار کردن کودک به انجام کاری که دوست ندارد، واقعا سخت است؛ به‌خصوص که این کار خوردن خوراکی تلخ و عجیبی باشد که هر چند ساعت باید تکرار شود. کودک در زمان بیماری معمولا لجبازتر و بدحال‌تر است و همین دادن دارو را به او سخت‌تر می‌کند. والدین روش‌های مختلفی برای دادن این داروها به کودک دارند اما ممکن است بعضی از این روش‌ها چندان مورد تایید پزشکان نباشد و گاه بعضی از آن‌ها اثر دارو را از بین ببرد. نکات زیر می‌تواند به والدین در مورد روش‌های مختلف دارو دادن به کودکان در سنین مختلف کمک کند.

 چگونه به نوزاد دارو دهیم؟

  •   اگر به تنهایی به نوزاد دارو می‌دهید، می‌توانید ابتدا دارو را در سرنگ آماده کنید و بعد در حالی که او را در بغل دارید یا روی یک سطح مطمئن قرار داده‌اید، آرام دهان نوزاد را باز کنید و دارو را به سمت داخل دهان و عقب دهان و به سمت گونه نوزاد تخلیه کنید. در این قسمت از دهان نوزاد، جوانه چشایی وجود ندارد و نوزاد متوجه طعم متفاوت دارو نخواهد شد. اگر به جای سرنگ از قاشق مدرج استفاده می‌کنید باید قاشق را در داخل لب پایین نوزاد قرار دهید و درحالی که دهان نوزاد را نیمه‌بسته نگاه می‌دارید قاشق را به سمت بالا ببرید تا دارو به آهستگی داخل دهان نوزاد تخلیه شود.
  •   سرنگ‌ها بهترین وسیله برای اندازه‌گیری میزان دارو و همچنین نگهداری دارو برای دفعات بعدی استفاده است.
  •   می‌توانید برای این‌که نوزاد راحت‌تر دارو را بخورد آن‌را با کمی شیرخشک یا شیرمادر مخلوط کنید اما توجه داشته باشید که به‌هیچ وجه دارو را با یک شیشه شیر کامل مخلوط نکنید چون ممکن است کودک نتواند در یک نوبت همه شیر را بخورد و میزان دارویی که دریافت می‌کند کمتر از دوز تجویز شده باشد.
  •    از پزشک بخواهید تا دفعات دارو دادن به نوزاد را بیشتر کند و به جای آن در هر دفعه دوز دارویی کمتری به نوزاد بدهید تا نوزاد راحت‌تر بتواند دارو بخورد.
  •    برای قطره‌های چشمی حتما به کمک یک بزرگسال دیگر احتیاج است. درحالی که یک بزرگسال نوزاد را ثابت در بغل دارد فرد دیگر باید به آرامی پلک پایین را به سمت پایین کشیده و اجازه دهد تا قطره بین چشم و پلک پایین بریزد. بعد از ریختن قطره چشمی مدتی سر نوزاد را به سمت عقب نگه دارید تا دارو از چشم نوزاد بیرون نریزد.
  •   بیشتر داروهایی که برای نوزادان وجود دارد به‌صورت مایع است و همین دادن دارو را به نوزاد راحت‌تر می‌کند. اکثر این داروها به وسیله طعم‌دهنده‌های مصنوعی، شیرین شده است تا طعم آن‌ها نوزاد را اذیت نکند. با این حال متفاوت بودن طعم این داروها ممکن است موجب شود که نوزاد به‌راحتی خوردن این داروها را قبول نکند. دادن دارو به نوزاد بهتر است توسط 2نفر انجام شود. به این صورت که نوزاد را در یک ملحفه یا قنداق بپیچید که دست و پا نزند و درحالی که مادر یا فرد دیگری نوزاد را در بغل گرفته است دارو توسط نفر دوم به او داده شود. فردی که نوزاد را در بغل دارد، می‌تواند به آرامی با انگشت چانه نوزاد به پایین بکشد تا دهانش باز شود.
  •   سعی کنید روند دارو دادن به نوزاد را سریع انجام دهید تا نوزاد اذیت نشود و داروخوردن برایش تبدیل به تجربه آزاردهنده‌‌ای نشود.
  •    حین دارو دادن، به آرامی برای نوزاد آواز بخوانید یا با او حرف بزنید تا احساس آرامش کند. اگرچه نوزاد متوجه معنی حرف‌های شما نخواهد شد اما لحن آرام شما و تن صدای شما می‌تواند باعث احساس امنیت و اطمینان کودک شود.
  •   دارو باید توسط سرنگ مدرج، قطره‌چکان یا قاشق‌های مخصوص دارو به نوزاد داده شود تا دوز صحیح دارو در هر وعده دارو دادن به نوزاد رعایت شود. نوزادان در ماه‌های ابتدایی عمر قادر به خوردن از لبه قاشق‌های معمولی نیستند و بیشتر چیزی که می‌خورند از گوشه دهان‌شان خارج می‌شود.
  •    برای ریختن قطره در گوش نوزاد،  نوزاد را روی تخت یا یک سطح مطمئن قرار دهید به‌طوری که گوش مبتلای کودک به سمت بالا باشد. بعد از ریختن قطره به گوش نوزاد کمی صبر کنید تا دارو کاملا درون کانال گوش جریان پیدا کند. سپس با ملایمت قسمت غضروفی کوچکی که در جلوی کانال گوش قرار دارد را چند بار فشار دهید تا دارو به سمت داخل گوش برود و به بیرون سرریز نکند.
 برای کودکان بزرگ‌تر از یک سال:

  •  مواد طعم‌دهنده طبیعی و آبمیوه‌ها هم می‌توانند به داروها اضافه شوند و خوردن آن‌را برای کودک ساده‌تر کنند. داروهای بدمزه را می‌توان با آب پرتقال یا گریپ‌فروت مخلوط کرد. در داروخانه‌ها هم می‌توان مواد طعم‌دهنده مصنوعی متناسبی با طعم‌های آشنا برای کودک مانند طعم آدامس یا شربت را تهیه کرد و دارو را با آن‌ها مخلوط کرد اما باید توجه داشت که در هر وعده دادن دارو باید کودک همه ماده‌ای که دارو با آن مخلوط شده است را بخورد و چیزی باقی نماند.
  •   اگر کودک به حدی بزرگ است که می‌توانید با او در مورد خوردن دارو حرف بزنید برایش عواقب دارو نخوردن را توضیح دهید. به کودک اجازه دهید که در مورد بعضی از مراحل دارو خوردن خودش تصمیم بگیرد، مثلا این‌که دوست دارد چه کسی به او دارو بدهد یا این‌که دوست دارد در کجا دارویش را بخورد و بعد از خوردن دارو چه نوع آبمیوه‌ای دوست دارد اما همواره در نظر داشته باشید که کودک نباید فکر کند می‌تواند در مورد خود دارو خوردن هم با شما بحث کند.
  •  داروها را همیشه در یک زمان و مکان خاص به کودک بدهید. کودک بعد از مدتی شرطی می‌شود و می‌پذیرد که در این زمان خاص باید دارو مصرف کند.
  •  به خاطر داشته باشید که یک قاشق‌چای‌خوری معادل 5‌میلی‌لیتر و یک قاشق‌غذاخوری معادل 15میلی‌لیتر از مایع است.
  •  برای بهترکردن طعم دارو می‌توان آن‌ها را در یخچال نگهداری کرد. خنک‌کردن دارو باعث می‌شود طعم آن قابل تحمل‌تر شود. از پزشک در مورد این‌که چه داروهایی را می‌توان در یخچال نگهداری کرد سوال کنید.
  •  کودکان برخلاف نوزادان به راحتی اجازه‌دادن دارو به‌خود را نمی‌دهند. بهتر است والدین ابتدا علت دادن دارو را با زبانی ساده برای کودک توضیح دهند و داستانی ساده در مورد بیماری و کمک دارو برای کودک تعریف کنند سپس از کودک بخواهند که خودش نیز در این کار به والدین کمک کند و مراحل ساده کار را خود کودک انجام دهد.
  •   به هیچ وجه کودک را فریب ندهید و بدون اطلاعش به او دارو ندهید، چون ممکن است موجب مقاومت بعدی او در خوردن غذاهای عادی هم شود.
  •  کودکانی که هنوز به راحتی نمی‌توانند از فنجان یا قاشق چیزی بخورند را باید مانند نوزاد در نظر گرفت و همچنان از قطره‌چکان یا سرنگ یا قاشق مدرج استفاده کرد. برای اندازه‌گیری دارو در فنجان مدرج باید آن‌را روی یک سطح صاف قرار داد و سپس همسطح با آن به میزان دارو نگاه‌کرد و مقدار مناسب را اندازه گرفت.
  •  در صورتی که کودک به‌اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند خودش دارو بخورد اجازه بدهید با نظارت شما خودش این کار را انجام دهد.
  •  برای این‌که کودک راحت‌تر خوردن دارو را قبول کند می‌توان با یک نمایش کوچک ابتدا کمی از دارو را به عروسک محبوب کودک داد یا حتی خود والدین می‌توانند کمی مولتی‌ویتامین را به‌عنوان دارو بخورند تا کودک متوجه شود که دارو خوردن کار عجیبی نیست.
  •   اگر کودک برای خوردن دارو مقاومت کرد، مدت کوتاهی به او استراحت بدهید اجازه بدهید تا کمی آرام شود و سپس دارو دادن به او را شروع کنید. قبل از دارو دادن دوباره به کودک به او یک لیوان آب بدهید، او را در آغوش بگیرید و به او محبت کنید و از او بخواهید تا در خوردن دارو به شما کمک کند.
  •  بعضی از انواع دارو مانند قرص‌ها را می‌توان با کمی غذا هم مخلوط کرد و به کودک داد. قرص‌ها معمولا طعم بدی ندارند و قرص‌هایی که قابل خرد‌کردن هستند را می‌توان با غذای کودک مخلوط کرد.
  •  یکی از روش‌های ساده‌تر‌کردن خوردن دارو توسط کودک، بی‌حس‌کردن جوانه‌های چشایی اوست. قبل از دادن دارو، به او نوشیدنی سرد بدهید. می‌توانید با آبمیوه طبیعی برای او یخمک سرد درست کنید تا با خوردن آن جوانه‌‌های چشایی‌اش بی‌حس شود. این خوردنی‌ها می‌توانند به‌عنوان پاداشی زودهنگام برای خوردن داروها به کار روند.





تاریخ : دوشنبه 90/12/15 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دفترکارهای مبتکرانه !









































































































تاریخ : دوشنبه 90/12/15 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این مادر ژاپنی نهایت رضایت فرزند 4 ساله اش را با ساخت یک ماشین فرمول 1 تامین کرد. او در یک ابتکار جالب و خلاقانه این ماشین را از روی آخرین مدل یک خودرو فرمول 1 ساخت سال 2011 طراحی کرد.علیرغم اینکه همه رسانه ها این کار وی را تحسین کرده اند اما این زن میگوید از کارش خیلی راضی نیست و قصد دارد هنوز روی این ماشین کار کند.


این ماشین سه تکه ساخته شده است و زمانیکه از آن استفاده نمیشود میتوان آن را جدا کرد و در فضای کمتری نگهداری کرد. این مادر خلاق از تصاویر موجود نمونه واقعی این ماشین در سایتها استفاده کرده و آن را طراحی و ساخته است.

 

معروف ترین زنان هالیوودی که هکرها عکس و اطلاعات شخصی شان را منتشر کردند!

1.اسکارلت جوهانسون



اسکارلت جوهانسون، بازیگر و خواننده معروف آمریکایی دانمارکی از دیگر قربانیان هکرهاست. وی پس از اینکه عکس های خصوصی اش در فضای مجازی پخش شد، در گفتگو با شبکه خبری CNN از اینکه به خاطر مشهور بودنش حریم خصوصی اش رعایت نمی شود، ابزار تاسف کرد.
2. پاریس هیلتون



پاریس هیلتون در سال 2005 و پیش از ظهور آی فون، یک هکر 17 ساله تمامی شماره های شخصی این هنرپیشه، خواننده و مدل آمریکایی را منتشر کرد و به خاطر این کارش 11 ماه را در بازداشتگاه سپری کرد.
3. میلا کونیس


میلا کونیس، بازیگر آمریکایی که در اکراین متولد شده، از جمله کسانی است که هکرها وارد ایمیل شخصی اش شده اند و عکس هایی از او را برای عموم به نمایش درآوردند.
4. مایلی سایرس



این هنرپیشه و خواننده آمریکایی هم دست کم دوبار طعم هک شدن را چشیده و هکرها یکبار به ایمیل و یک بار به حساب شخصی اش در شبکه اجتماعی مای اسپیس وارد شده و عکس هایش را منتشر کرده اند.

زن و شوهری که تاکنون 15 بار با هم ازدواج کرده اند!

این زوج که سوران و ایوان مانی نام دارند هردو کالیفرنیایی هستند . آنها در سال1996ازدواج کرده اند و بعد از اولین سال ازدواج تصمیم گرفته اند که این اتفاق خوشایند را تکرار کنند اما هر بار در یک کشور.

ایوان 41ساله و سوزان 39 ساله است . سوزان یک معلم است و آنها در یک سوپر مارکت با هم آشنا شدند و 11 ماه بعد این آشنایی منجر به ازدواج شد. ایوان در مقابل چشمان متعجب دانش آموزان سوزان در کلاس از وی خواستگاری کرد و او هم بلافاصله پذیرفت.


سوزان میگوید همسرش بهترین مرد دنیاست و زمانیکه نامزد بودند برای اینکه هر صبح یادداشت عاشقانه ای برای او روی شیشه ماشینش بگذارد مسیری 20 دقیقه ای را طی میکرده . او میگوید خیلی احساس خوشبختی میکند و امکان ندارد جایی بتواند این خوشبختی را با کس دیگری تجربه کند.

اگرچه به عقیده خیلی ها این ازدواجها هزینه زیادی برای این زوج به دنبال داشته است اما خود آنها معتقدند این عشق ارزش این پول را دارد.
سریع ترین فراری ساخته شد

بر اساس اخبار منتشر شده خودروی F12 برلینتا شرکت فراری سریع ترین خودروی ساخته شده در تاریخ این شرکت ایتالیایی به شمار می رود. سرعت این خودرو در عرض 3.1 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. قدرت موتور این خودروی کوپه 730 اسب بخار بوده و موتور آن از نوع V12 است. وزن این خودرو هزار و 525 کیلوگرم بوده که 70 کیلوگرم کمتر از مدل قبلی فراری یعنی 599 است است.


به گزارش فوربس، این خودرو 30 درصد سوخت کمتری نسبت به مدل 599 فراری مصرف می کند و میزان تولید آلاینده دی اکسید کربن این خودرو نیز کمتر شده است.

معنی بسیار خنده دار و مرموز برخی کلمات خانم ها
- خبٌ :این کلمه ‏ای است که زنان برای پایان دادن به مکالمه‏ هایی استفاده می‏کنند که در آن حق با آن‏هاست و شما باید خفه‏ بشوید.‏

-پنج دقیقه :اگر مشغول لباس ‏پوشیدن است یعنی حداقل نیم ساعت. هرچند پنج دقیقه دقیقاً معادل پنج دقیقه است اگر به شما پنج دقیقه بیش‏تر زمان جهت تماشای فوتبال داده شده باشد.

-هیچٌی : این آرامش قبل از توفان است. معنی و مفهوم آن این است که باید به شدت گوش‏ به ‏زنگ باشید . بحث‏هایی که با هیچی شروع می‏شوند، غالباً با خبٌ تمام می‏شوند.‏

-بفرمایید:این کلمه اصلاً ربطی به اجازه دادن انجام کاری ندارد. "اگه جرئت داری" در آن مستتر است.

- آه بلند :این در حقیقت یک کلمه محسوب می‏شود که معمولاً درست فهمیده نمی‏شود. آه بلند یعنی او فکر می‏کند شما یک احمق به ‏دردنخور هستید و او نمی‏داند چرا دارد وقتش را با ماندن و بحث با شما سر هیچٌی تلف می‏کند.

- اشکال نداره :این یکی از خطرناک ‏ترین جملاتی است که زن شما ممکن است به شما بگوید.اشکال نداره یعنی اون به زمان طولانی‏ تری احتیاج دارد که تصمیم بگیرد شما چگونه باید تاوان این اشتباه‏تان را پس بدهید.‏

- ممنون :از شما تشکر می‏کند.فقط بگویید خواهش می‏کنم.هیچ حرف اضافه‏ای نزنید. خیلی ممنون می‏تواند نشان دهنده یک خطر بالقوٌه باشد.

- اصلاً هرچی : این ترکیب برای گفتن به حساب می رسم! یا مرده ‏شورت رو ببرن استفاده می‏شود.

-نه . نگران‏ش نباش عزیزم، خودم انجام می‏دم: یک جمله بسیار خطرناک دیگر. به معنی آن‏که این کار به دفعات متعدد به شما محول شده و حالا تصمیم گرفته خودش دست به کار شود. این حالت معمولاً منجر به حالت‏ی خواهد شد که شما بپرسید چی شده؟

روستایی واقعا خنده دار و عجیب در ترکیه

ساکنان روستایی در منطقه باستانی کاپادوکیه از سقف وارد خانه‌های خود می‌شوند. درب ورود به خانه‌ها در این روستا در سقف قرار دارد.


این روستای 12 خانه‌ای در واقع نمونه‌ای از طرز زندگی در کاپادوکیه باستان را به تصویر می‌کشد. مردم منطقه کاپادوکیه در 10 هزار سال قبل از سقف وارد خانه‌های خود می‌شده‌اند. خانه‌های آن زمان دارای دو اتاق بوده و ساکنان از سقف به وسیله نردبانهایی چوبی به داخل خانه می‌رفتند.


ساکنان کاپادوکیه در آن زمان نسبت به مردم اطراف خود زندگی پیشرفته‌تری داشته‌اند به طوری که در هر خانه‌ای سنگهای آسیاب، اجاق‌ها و سبدهای حصیری به چشم می‌خورد. این منطقه مهد یکی از قدیمی‌ترین تمدنهای جهان است و قدیمی‌ترین سیستم شهری جهان نیز در این منطقه شکل گرفته است.







تاریخ : دوشنبه 90/12/15 | 8:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 1:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اختلاف اهل سنت با تشیع در خصوص امام مهدی(عج)

امام زمان

 

بعضی از اهل تسنّن به دلیل خوشبین نبودن به شیعه و احادیث شیعه گمان می کنند مهدویت و احادیث مهدی ساختگی است و می گویند احادیث مهدی در کتب صحاح اهل سنّت وجود ندارد و اگر هم باشد در کتاب هایی است که از نظر اعتبار ساقط می باشد و این شیعیان هستند که احادیث مهدوی را در کتب خود آورده اند.

در پاسخ گفته می شود در عین حال که خفقان عمومی دوران بنی امیه و بنی عباس و دست های مرموز و مقتدر سیاست وقت و تعصبات شدید مذهبی اجازه نمی داده که اخبار مربوط به ولایت و امامت اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ مورد مذاکره واقع شود و در کتب درج گردد لکن باز هم کتب اخبار اهل سنّت از احادیث مربوط به مهدی(عج) خالی نیست. احادیث زیادی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) صادر شده که سنّی و شیعه آنها را نقل کرده اند و هر کس اگر در آنها دقّت کند، برایش روشن می شود که موضوع مهدی و قائم در زمان پیامبر اسلام امر مسلّمی بوده است. به طوری که این عقیده در بین مردم شایع بود که اصل آن را مسلّم دانسته و از فروعاتش بحث می کردند؛ گاهی می پرسیدند از چه نسلی به وجود خواهد آمد، گاهی از نام و کنیه اش سؤال می نمودند، گاهی می پرسیدند آیا مهدی و قائم یکی است یا نه، گاهی از علّت غیبت و وظایف آن امام جویا شدند. پیغمبر هم گاه و بی گاه از آن وجود مقدّس خبر می داد و می فرمود: مهدی موعود از نسل من و از فرزندان فاطمه ـ سلام الله علیها ـ و حسین ـ علیه السّلام ـ به وجود خواهد آمد، گاهی نام و کنیه اش را بیان می داشت، گاهی علامات و مشخصات او را بیان می کرد، پس از وفات رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) مسئله ی مهدویت همواره بین اصحاب آن بزرگوار و تابعین مورد بحث بوده است.

در کتب صحاح اهل تسنّن ابوابی به نام مهدی(عج) منعقد و احادیثی از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده است از باب نمونه:

عبدالله از پیغمبر(صلی الله علیه و آله) روایت کرده که فرمود دنیا سپری نخواهد شد تا این که مردی از اهل بیت من که نامش نام من است بر عرب حکومت می کند.(1)

موضوع مهدی و قائم در زمان پیامبر اسلام امر مسلّمی بوده است. به طوری که این عقیده در بین مردم شایع بود که اصل آن را مسلّم دانسته و از فروعاتش بحث می کردند؛ گاهی می پرسیدند از چه نسلی به وجود خواهد آمد، گاهی از نام و کنیه اش سؤال می نمودند، گاهی می پرسیدند آیا مهدی و قائم یکی است یا نه، گاهی از علّت غیبت و وظایف آن امام جویا شدند

ترمذی بعد از نقل این حدیث می گوید این حدیث صحیح است و نیز می گوید در مورد مهدی (عج) علی ابو سعید، ام سلمه و ابوهریره روایت از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)  نقل نموده اند:

ابو سعید از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت نموده که فرمودند زمین از ظلم و بیدادگری پر می شود پس مردی از اهل بیت من ظاهر شده هفت سال یا نه سال حکومت می نماید و زمین را از عدل و داد پر می کند.(2)

بسیاری از علمای اهل سنت احادیث مهدی(عج) را متواتر دانسته یا تواتر آنها را از دیگران نقل کرده اند و بدان اعتراضی ننموده اند مانند ابن حجر هیتمی در الصواعق المحرقه و شبلنجی در نور الابصار ابن صباغ در الفصول المهمه محمد الصبان در اسعاف الراغبین گنج شافعی در البیان شیخ منصور علی در غایة المأمول سویدی در سبائک الذهب و جمعی دیگر و همین تواتر ضعف سندی را که در بعضی از آنها موجود است جبران می کند.

به عنوان نمونه عسقلانی می نویسد خبر متواتر مفید یقین است و عمل به آن نیاز به بحث ندارد.(3)

اما در مورد تفاوت آنان با تشیّع:

تنها تفاوتی که اهل سنت با شیعیان دارند این است که آنها نوعاً تولد حضرت مهدی(عج) را انکار می کنند و می گویند شخصیتی که پیامبر اسلام از قیام او پس از غیبت خبر داده هنوز متولد نشده و در آینده تولد خواهد یافت.(4) اما شیعیان با تعلیل و براهین متقن معتقدند که امام مهدی (عج) در سال 255 ه . ق از نسل امام حسن عسکری ـ علیه السّلام ـ متولد گردیده و دارای دو غیبت صغری و کبری می باشد.(5)

ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از اهل تسنن از مورخان و محدّثان آنها تولد حضرت را در کتب خود ذکر کرده و آن را یک واقعیت دانسته اند بعضی از پژوهشگران بیش از صد نفر از آنان را معرفی کرده اند.(6)

بسیاری از علمای اهل سنت احادیث مهدی را متواتر دانسته یا تواتر آنها را از دیگران نقل کرده اند و بدان اعتراضی ننموده اند مانند ابن حجر هیتمی در الصواعق المحرقه و شبلنجی در نور الابصار ابن صباغ در الفصول المهمه محمد الصبان در اسعاف الراغبین گنج شافعی در البیان شیخ منصور علی در غایة المأمول سویدی در سبائک الذهب و جمعی دیگر و همین تواتر ضعف سندی را که در بعضی از آنها موجود است جبران می کند

اهل سنت پس از اقرار به تولد و زنده بودن حضرت مهدی(عج) در اینکه از اولاد کیست اختلاف دارند:

بعضی می گویند، امام زمان (عج) از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام است.(7) ابن حجر در سرّ این مطلب می گوید امام حسن مجتبی علیه السلام به خاطر شفقت با امت خلافت را ترک کرد و با معاویه صلح کرد خداوند هم امام زمان (عج) را از اولاد او قرار داد و روایاتی را که می گوید مهدی از اولاد امام حسین ـ علیه السّلام ـ است را واهی شمرده و می گوید دلیلی بر این وجود ندارد.(8)

1-در پاسخ می گوئیم، این قول رد شده است زیرا ممکن است راوی یا ناسخ اشتباه کرده باشند زیرا حسن و حسین علیهماالسلام خیلی به هم نزدیک می باشند و قبلاً به دلیل نقطه نداشتن کلمات خیلی از این اشتباهات رخ می داده.

2- نسبت امام مهدی (عج) به امام حسن مجتبی ـ علیه السّلام ـ مانند خود امام حسن مجتبی ـ علیه السّلام ـ به پیامبر می باشد که از طرف مادر به حضرت متصل می شود زیرا مادر امام محمّد باقر علیه السلام فاطمه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام و همسر امام سجاد ـ علیه السّلام ـ می باشد. بنابراین می شود گفت از فرزندان امام حسن مجتبی ـ علیه السّلام ـ باشد هم از فرزندان امام حسین ـ علیه السّلام ـ و هیچ منافاتی هم با هم ندارند. و تعارضی بین آنها نیست. برای تأیید این مطلب روایاتی به این مضمون هم از علمای شیعه و هم از علمای اهل تسنن نقل شده است.(9)

 

 

پی نوشت:

 

1- صحیح ترمذی، ج 9، ب ما جاء فی المهدی، ص 74، ینابیع الموده، تألیف شیخ سلیمان، طبع سال 1380، ج 2، ص 180، البیان فی اخبار صاحب الزمان، تألیف محمد بن یوسف شافعی، طبع نجف، ص 57.

2- مسند احمد، ج 3، ص 28، در باب مسندات ابی سعید الخدری احادیثی راجع به مهدی ذکر شده، ینابیع الموده، ج 2، ص 227.

3- کتاب نزهة النظر تألیف احمد بن حجر عسقلانی، ط کراچی، ص 12.

4- ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهره، دار احیاء کتب العربیه، 1960، ج 7، ص 94، و ج 10، ص 96.

5- این مطلب را همه علمای شیعه در کتب خود آورده اند به عنوان نمونه شیخ عباس قمی، در منتهی الآمال، علمای اهل سنت نیز این موضوع را نقل کرده اند مانند شیخ سلیمان قندوزی، ینابیع الموده، بیروت، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، ج3، ب 71، ص 82.

6- ابن حجر هیثمی، در الصواعق المحرقه، ط 2، قاهره، 1358 ه . ق، ص 208، شبراوی الاتحاف بحب الاشراف، ط 2، قم ، منشورات الرضی ، 1363 ه . ش. ص 179.

7- ترمذی، سنن.

8- صواعق المحرقه، همان.

9- حافظ ابو نعیم احمد بن عبدالله مناقب المهدی.

10- تاریخ یعقوبی، نجف منشورات، المکتبة الحیدریه، 1384 ه . ق، ج 2، ص 206.

برای مطالعة بیشتر به کتاب های ذیل مراجعه شود:

1. دادگستر جهان، آیت الله امینی.

2. کتاب حکومت جهانی امام مهدی، آیت الله مکارم شیرازی.

3. نجم الثاقب در احوالات امام زمان مرحوم حاج میرزا حسین طبرسی نوری.

رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: من و دوازده تن از فرزندانم و تو ای علی بند و قفل زمین هستیم (یعنی زمین به واسطه ما است که پا برجای ایستاده) به سبب ما خدا زمین را میخ کوبیده تا اهلش را فرو نبرد چون دوازدهمین فرزندم از دنیا برود زمین و اهلش را فرو برد و مهلت داده نشوند.(10)م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 12:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

راز تاخیر ظهور حضرت ولیعصر(عج)

ظهور

 

اما حالا که ظلم و جور همه دنیا را گرفته است؛ پس چرا حضرت تشریف نمی‌آورد؟ چقدر دعای ندبه می‌خوانیم! چقدر به جمکران و حرم‌های اهل‌بیت (ع) می‌رویم و «یا بن الحسن، یا بن الحسن» می گوییم! چرا حضرت نمی‌آید؟

الْکَلَامُ إِذَا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ وَقَعَ عَلَى الْقَلْبِ وَ إِذَا خَرَجَ مِنَ اللِّسَانِ لَمْ‏ یُجَاوِزِ الْآذَان‏؛(1)

سخن وقتی از قلب خارج شود، به قلب هم می‌نشیند و اگر فقط از زبان خارج شود، از گوش‌ها هم تجاوز نمی‌کند.

اگر کسی وصل شود، هرچه از خدا، انبیا و ائمه بگوید، در قلب می‌نشیند؛ اما آن‌هایی که مثل من وصل نیستند، فقط حرف می‌زنند و حرفشان از این گوش‌ها تجاوز نمی‌کند، از این گوش می‌رود و از آن گوش در می‌آید. ما قابل نیستیم که بخواهیم فضایل امام زمان (عج)  را بگوییم؛ لکن در عین حال «تا ریشه به آب است امید ثمری هست». امیدواریم حضرت، ما را هدایت فرماید.

حکمت تأخیر فرج حضرت بقیة الله (عج)

یکی از سؤالات مطرح دربارة حضرت مهدی (عج) این است که حکمت تأخیر فرج چیست؟

در روایات و زیارات متعددی می‌فرماید:

یَمْلَاُ الْأرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما؛(2)

[حضرت] دنیا را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آن‌که پر از ظلم و جور شده است.

عدل واقعی را که از زمان حضرت آدم تا الآن پیاده نشده است، حضرت بقیة‌الله (عج)  پیاده می‌کنند.

اما حالا که ظلم و جور همه دنیا را گرفته است؛ پس چرا حضرت تشریف نمی‌آورد؟ چقدر دعای ندبه می‌خوانیم! چقدر به جمکران و حرم‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌رویم و «یا بن الحسن، یا بن الحسن» می گوییم! چرا حضرت نمی‌آید؟

شما هم اگر مثل بنى اسرائیل در درگاه خداوند به گریه و زارى بپردازید، خداوند فرج ما (اهل بیت‌ (علیهم السلام) )را نزدیک خواهد کرد؛ اما اگر چنین نباشید، این سختى تا پایان مدتش، طول خواهد کشید

ظهور حضرت به خواست خدا است

در جواب، عرض می‌کنیم: اولاً امر ظهور به دست حضرت حق است. هر موقعی که پروردگار مصلحت بداند، حضرت ظهور می‌کند. خداوند متعال که حکیم است و هر کاری بکند، طبق حکمت و مصلحت است.

ظهور حضرت بقیة‌الله یکی از احکام الهی است. حضرت حق، باید حکم بکند تا حضرت بقیة الله (عج) ظهور کند. چرا خداوند متعال اجازه ظهور نداده است؟ حکمتش چیست؟ ما نمی‌دانیم. همان‌طور که حکمت احکام دیگر را نمی‌دانیم. مثلاً نماز ظهر و نماز عصر چهار رکعت است، نماز مغرب سه رکعت است. چرا؟ ما علت احکام الهی را نمی‌فهمیم. زکات به نُه چیز تعلق می‌گیرد. یکی از آن‌ها گوسفند است. کسانی که گوسفند دارند با شرایطش، اگر تعدادشان چهل تا شد باید یکی از آن‌ها را زکات بدهند  و اگر تعدادشان به صد و بیست و یک رسید باید دو رأس گوسفند زکات بدهند. حالا چرا صد و بیست و یک گوسفند باید باشد، حکمتش را خدا می‌داند.

تأخیر ظهور حضرت بقیة‌الله (عج) که به اجازة حق است، طبق حکمت حق است. او این طور مصلحت می‌داند.

نبود تقاضا به اندازه کافی

در روایات متعدد آمده است که برای تعجیل در فرج دعا کنید.(3) خداوند امر فرج را به یک شب اصلاح می‌کند؛(4) یعنی اگر حضرت حق اراده کند، مطلب تمام است. اراده حق هم متوقف بر تقاضای من و شما است. اگر تقاضا باشد، قطعاً عرضه خواهد بود. داستان های متعددی در این زمینه نقل شده است. روایت شده است که قوم بنی اسرائیل در کمال شدت و ناراحتی قرار گرفته بودند و می دانستند که رفع گرفتاری آن‌ها به آمدن حضرت موسی (علیه السلام) است. مدتی از شهر بیرون آمدند و شروع کردند به استغاثه کردن. به واسطه همین تضرع و زاری، خداوند از چهارصد سال که قرار بودن سرگردان باشند، صد و هفتاد سال کم کرد.

چطور شد ضربات پدر شما روز عاشورا، یک ضربه‌ای بود؟ هر کس مقابل حضرت بود، یک ضربه می‌خورد و احتیاج به ضربه دوم نداشت؛ اما خیلی‌ها زخمی می‌شدند و کنار می‌رفتند، علتش چه بود؟ پدرتان بعضی‌ را زخمی می‌کرد تا کنار بروند؛ اما بعضی را که یک ضربه می‌زد کشته می‌شد و در قعر جهنم قرار می‌گرفت؟»حضرت فرمود:پدرم نگاه می‌کرد تا هفتاد پشت افراد اگر یک شیعه به دنیا می‌آید او را فقط زخمی می‌کرد؛ و گرنه ضربه های پدرم یک ضربه‌ای بود

حضرت صادق (علیه السلام) می‌فرمود: خداوند به حضرت ابراهیم وحى فرستاد که به زودى فرزندى براى تو متولد خواهد شد. ابراهیم هم به ساره (همسرش) خبر داد. ساره گفت: «من پیرزن هستم». با این وصف خداوند به سوى ابراهیم وحى فرستاد که ساره به زودى فرزندى مى‏آورد و اولادش چهار صد سال گرفتار خواهند بود.آن‌گاه حضرت فرمود: چون گرفتارى بنى اسرائیل به طول انجامید، چهل صبح به درگاه الهى رو آورده، به گریه و زارى پرداختند. خدا هم به موسى [و برادرش] هارون وحى فرستاد که [با امداد غیبى] آن‌ها را از شر فرعون نجات دهند و صد و هفتاد سال از چهار صد سال گرفتارى آن‌ها را برداشت.

امام ششم (علیه السلام) فرمود:

شما هم اگر مثل بنى اسرائیل در درگاه خداوند به گریه و زارى بپردازید، خداوند فرج ما (اهل بیت‌ (علیهم السلام) )را نزدیک خواهد کرد؛ اما اگر چنین نباشید، این سختى تا پایان مدتش، طول خواهد کشید.(5)

وقتی تقاضا باشد، عرضه هم به دنبالش می‌آید. اگر ما فرج کلی را از حضرت حق درخواست کردیم، حضرت حق عنایت می کند؛ و گرنه از فیوضات خاص خداوند و امام زمان (عج)  محروم می‌شویم.

مرحوم حاج محمد علی فشندی نقل می‌کرد: در مسجد جمکران قم اعمال را به جا آورده، با همسرم می‌آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شد و قصد دارد به طرف مسجد برود.

با خودم گفتم: «این سید در این هوای گرم تابستان، از راه رسیده و تشنه است».

ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد؛ پس از آن‌که ظرف آب را پس داد، گفتم: «آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید، تا امر فرجش نزدیک شود».

فرمود: «شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی‌خواهند. اگر بخواهند، دعا می‌کنند و فرج ما می‌رسد».

این را فرمود و تا نگاه کردم آقا را ندیدم. فهمیدم وجود اقدس امام زمان (عج) را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا کرده است».

امام علی

 


خارج شدن مؤمنان از صلب پدران

در جنگ صفین، امیرالمؤمنین (علیه السلام) با معاویه جنگ کرد. این جنگ، طولانی‌ترین جنگ‌ در صدر اسلام شد. البته در زمان ظهور امام زمان (عج)، جنگ‌های 7، 8، 9 ساله اتفاق می‌افتد و در ،نهایت اسلام پیروز می‌شود. حدود 18 ماه جنگ صفین طول کشید. مردم در طول این مدت 18 ماه معجزه‌هایی از حضرت امیر (علیه السلام) دیدند.

یک شب معاویه تصمیم گرفت جنگ را یک سره کند. شجاعان لشکرش را که هزاران نفر بودند انتخاب کرده، غرق آهن نمود و به خط مقدم فرستاد، تا جنگ یک سره شود. اصحاب بلند شدند تا بجنگند. حضرت فرمود: «کار من است، شما کنار بروید».  از حضرت سجاد (علیه السلام) پرسیدند: «یابن رسول الله! چطور شد ضربات پدر شما روز عاشورا، یک ضربه‌ای بود؟ هر کس مقابل حضرت بود، یک ضربه می‌خورد و احتیاج به ضربه دوم نداشت؛ اما خیلی‌ها زخمی می‌شدند و کنار می‌رفتند، علتش چه بود؟ پدرتان بعضی‌ را زخمی می‌کرد تا کنار بروند؛ اما بعضی را که یک ضربه می‌زد کشته می‌شد و در قعر جهنم قرار می‌گرفت؟»حضرت فرمود: «پدرم نگاه می‌کرد تا هفتاد پشت افراد اگر یک شیعه به دنیا می‌آید او را فقط زخمی می‌کرد؛ و گرنه ضربه های پدرم یک ضربه‌ای بود».

حضرت به جنگ آمد و هر کسی را که به درک می‌فرستاد، یک تکبیر می‌گفت. آن شب هزار تکبیر از حضرت شنیده شد.

مالک اشتر هم جنگید و از او هم نهصد و نود و نه تکبیر شنیده شد. موقعی که برگشت به حضرت عرض کرد: «یا امیرالمؤمنین! خسته نباشید. شما یک تکبیر بیشتر از من گفتید». حضرت فرمود: «بله؛ تو همه را از تیغ می‌گذراندی؛ ولی من هر کس که مقابلم می‌آمد تا هفتاد پشتش را نگاه می‌کردم، اگر یک شیعه در نسلش بود و بنا بود به دنیا بیاید، او را نمی‌کشتم و زخمی‌اش می‌کردم تا از صحنه جنگ کنار برود. فرق من و تو همین است»

 

ظهور حضرت بقیة‌الله یکی از احکام الهی است. حضرت حق، باید حکم بکند تا حضرت بقیة الله (عج) ظهور کند. چرا خداوند متعال اجازه ظهور نداده است؟ حکمتش چیست؟ ما نمی‌دانیم. همان‌طور که حکمت احکام دیگر را نمی‌دانیم. مثلاً نماز ظهر و نماز عصر چهار رکعت است، نماز مغرب سه رکعت است. چرا؟

 همچنین حضرت نوح (علیه السلام) چند سال عمر کرد؟ درباره سنش اختلاف است. صریح قرآن است که تبلیغش 950 سال طول کشید. در این مدت هشتاد نفر به دین او ایمان آوردند. این تعداد را بر مدت تبلیغ حضرت نوح تقسیم کنید، ببینید سالی چند نفر به او ایمان می‌آوردند؟ حضرت نوح در سال چند نفر را توانسته ‌است موحد کند. حدوداً هر دوازده سال یک نفر را توانسته به دین خدا جذب کنند. چرا؟ برای همین جهت بود؛ یعنی عذاب قوم حضرت نوح تأخیر می‌افتاد تا دیگر هیچ مؤمنی در صلب آن‌ها نباشد.حضرت نوح هم در قرآن تصریح می‌کند:

إِنَّکَ إِنْ تَذَرْهُمْ یُضِلُّوا عِبادَکَ وَ لا یَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً کَفَّاراً؛(7)

چرا که اگر آن‌ها را باقى بگذارى، بندگانت را گمراه مى‏کنند و جز نسلى فاجر و کافر به وجود نمى‏آورند.

عذاب این‌ها که تا این مدت طولانی به تعویق افتاد برای همین علت بود. این‌هایی که متولد می‌شدند، اگر 100 سال دیگر یا 150 سال دیگر، در نسل این‌ها یک مسلمان بود و بنا بود بیرون بیاید، این‌ها را مهلت می‌دادند تا آن مسلمان بیرون بیاید، بعد این‌ها را بکشند. اگر یک نفر مسلمان در نسل پنجاهم یا هشتادم کافری بود، آن کافر را به احترام آن شیعه نمی‌کشتند.

حالا هم همین‌طور است. خیلی‌ها مهدور الدم هستند که اگر حضرت ظهور کند، قتلشان واجب است؛ اما ممکن است در نسل همین‌ها که واجب القتل هستند، فرزند صالحی باشد؛

لذا من حق ندارم که اشکال کنم که: خدایا! چرا حضرت را نمی‌فرستی؟ ما چه کاره هستیم که در کار خدا دخالت کنیم؟ ما باید تسلیم باشیم. بهترین حالات، این است که انسان تسلیم حق باشد. به حضرت حق عرض کند: پروردگارا! آنچه تو صلاح می‌دانی، مطیعم.

برای خدا ناراحتی ها و مشکلات زمان غیبت را تحمل کن؛ اجر و مقام داری. لکن دعا برای تعجیل فرج را فراموش نکن؛ زیرا این دعا معرّف خواست قلبی ما است و از آن طرف اگر در فرج تأخیر شد، باید راضی به رضای الهی باشیم.

البته به واسطه کثرت گناهان ما ممکن است، امر فرج تأخیر بیفتد. خدا می‌داند. انسان مؤمن، باید مقداری بیشتر حواسش را جمع کند و به حضرت، بیشتر دعا کند.م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 12:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 مردم در انتخابات مشارکتی بالای 65 درصد داشتند. میزان مشارکتی عالی در سطح جهان، حالا وظیفه مسوولین و نمایندگان چیست؟


انتخابات-رای گیری

 

دیروز نگاه تمام تحلیلگران مسائل ایران به سوی فضای انتخاباتی پارلمان نهم ایران بود. رسانه های غربی نیز آماده بودند در راستای سناریوی جنگ روانی که به شدت از سوی آنان در چند ماهه گذشته دنبال می شود و زمینه تحریمها و حتی برخورد نظامی را نیز فراهم آورد ، هر گونه مساله ای را درشت نمایی کنند. اما ملت ایران که به حق همواره در بزنگاههای تاریخی و سرنوشت ساز بصیرانه و با قدرت عمل می کند، ضمن درک شرایط خطیر منطقه ای و ملی، وارد عرصه شد و با حضور تاریخی خود یکی از رکوردهای خوب مشارکت سیاسی در سرنوشت خود را برجای گذاشت. بنا بر آخرین اخبار و گزارش ها در سطح کشور با توجه به میزان مصرف تعرفه ها میزان مشارکت مردمی از 65 درصد نیز فراتر رفته است. این میزان مشارکت سیاسی در مقایسه با دوره های انتخاباتی پیشین بسیار امید بخش است.  با این مشارکت و حد نصاب خوب که اگر با مشارکت 37.8 درصدی آمریکایی ها درآخرین  انتخابات کنگره در سال 2010 مقایسه شود، متوجه می شویم مردم ما آگاهانه و فعال به نظام سیاسی خود اعتماد داشته و خواسته های خود را در چارچوب مردم سالاری دینی پیگیری می کند.   

مردم ما نشان داده اند که علیرغم برخی مشکلات اقتصادی و نابسامانی ها  و هم چنین وجود برخی انتقادات با بصیرت،درک شرایط خطیر کنونی وظیفه خود را برای استفاده از حق خود تشخیص داده و کوشیده اند با رای خود نشان دهند که هم چنان به سازوکارهای قانون اساسی و نظام علاقه مند هستند

مردم ما نشان داده اند که علیرغم برخی مشکلات اقتصادی و نابسامانی ها  و هم چنین وجود برخی انتقادات با درک شرایط خطیر کنونی وظیفه خود را برای استفاده از حق خود تشخیص داده و کوشیده اند با رای خود نشان دهند که هم چنان به سازوکارهای قانون اساسی و نظام علاقه مند هستند. حال که مردم با این سطح علاقه و بصیرت در این انتخابات مشارکت کرده اند و در واقع با این سطح مشارکت مجلسی قوی ایجاد خواهد شد، منتخبین ، مسوولین و دولت چه وظایفی بر عهده خواهند داشت؟

مجلس

 

مجلسی که چهار سال فرصت خدمت دارد

 

نکته اول خطاب به منتخبین ملت است. افرادی که توانستند با شرکت در رقابتی جدی اعتماد مردم را به دست آورده و راهی مجلس شوند. این افراد باید توجه کنند که بار امانتی جدی بر دوش آنان است. مردمی که در این شرایط به آنها اعتماد کرده اند خواستار خدمتند. خواستار این هستند که نماینده آنها از طرف آنان و برای منافع عمومی و ملت قانون گذاری کند. مردم می خواهند نماینده آن ها به جای وارد شدن در امور اقتصادی، مسائل شخصی، باند بازی ها و جناح گرایی ها واقعا منافع عمومی را نمایندگی کند. این چهار سال فرصتی است که نمایندگان در اختیار دارند که با تصویب قوانین و برنامه های مثمر ثمر حقوق ملت  را استیفا  و تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات مسکن و ازدواج که واقعا مردم را می آزارد را کنترل نمایند. نظارت بر دولت نیز وظیفه دوم این مجلس است. اگرچه مجلس و دولت دو بال در نظام حکومت کشور هستند و باید هم تعامل داشته باشند ، اما وظیفه نظارت بر دولت و عملکرد آن بر عهده این مجلس است.

 

مجلسی که در راس امور است

انتخابات

اگرچه برخی سیاسیون و مسوولین قوه مجریه با ادبیات و عملکرد خود  نشان داده اند که چندان به در راس امور بودن مجلس اعتقادی ندارند و می توانند آن را نادیده بگیرند، اما این انتخابات با ضریب مشارکت بالا و موقعیت شناسی مردم نشا داد که مجلس جایگاه رفیعی در ذهن و کنش سیاسی ایرانیان دارد. حمایت جدی و مشارکت مردم در انتخابات نشان داد که مجلس دارای پایگاه مردمی قوی است و باید به وزن سیاسی بالای آن توجه کرد.  نظام سیاسی ایران از معدود نظامهای سیاسی است که در جهان مجلس به عنوان عصاره فضایل ملت غیر قابل انحلال از سوی هیچ مرجعی است. لذا به نظر می رسد مسوولین محترم باید با توجه به جایگاه قانونی مجلس و مقبولیت آن  نسبت به تصحیح رابطه و نگاه خود با پارلمان اقدام نمایند.

آقایان مسوولین مردم  وظیفه شان را انجام دادند ؛ نوبت شماست!

 نکته دیگر خطاب به مسوولین محترم کشور در رده ها و دستگاههای مختلف کشور است. ما همه می دانیم که جبهه استکبار با اعمال فشار اقتصادی و تحریمها و چنگ و دندان نشان دادن نظامی در حال پرتاب آخرین تیرهای خود است.

این چهار سال فرصتی است که نمایندگان در اختیار دارند که با تصویب قوانین و برنامه های مثمر ثمر، حقوق ملت  را استیفا  و تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات مسکن و ازدواج که واقعا مردم را می آزارد را کنترل نمایند

اگرچه رسانه های غربی و گروههای معارض و ضد انقلاب با سو استفاده از برخی مشکلات و هم چنین مسائل اقتصادی و سیاسی بر طبل تحریم می کوبیدند و امیدواربودند مردم با توجه به برخی مشکلات بر صندوقها رایی نخواهند انداخت اما مردم با درک بی نظیر خود از منافع ملی و ضرورت حفظ امنیت ملی به پای صندوقهای رای آمدند و به ندای رهبری لبیک گفتند. حالا از این لحظه که مردم وظیفه خود را به درستی انجام دادند ، کار و وظیفه شما جدی تر و بیشتر می شود. می بایست مسوولین محترم توجه داشته باشند مردم عزیز از هر طبقه و قومیت و گرایش و سلیقه وارد انتخابات شده اند و حالا می بایست برای ایجاد زمینه رفاه و آزادی و حقوق این مردم کوشید. می بایست با اعمال سیاستهای درست و عقلانی این پیچ مهم و سرنوشت ساز تاریخ انقلاب را پشت سر گذاشت و به پیشرفت و عدالتی که آرمان دهه چهارم انقلاب است جامه عمل پوشانید.م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 11:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقش کوتاهى مردم در ظهور

امام زمان

 

یکى از وجوه حکمت غیبت امام زمان (علیه السلام) کوتاهى کردن مردم است و توضیح آن مهم این است که پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) پس از مجاهدتهاى عظیم و تحمل مشقتها و صبر و پایدارى شدید، و نبردهاى سخت با موانع بزرگ بالاخره با توفیقات الهى توانستند، دین و احکام الهى را به واقعیت درآورند و به این صورت وحى الهى در قالب قرآن به صورت نوشته درآمد. پس از اتمام حیات ظاهرى آن وجود مقدس قرآن به صورت(میراث) براى بشریت ماند.

در قرآن رئوس مطالب، مغز حقایق و کلیات امور در عین فصاحت و بلاغت، به طورى مختصر و خلاصه و در نهایت ایجاز ذکر شده است. قرآن احتیاج به مفسر و احکام آن احتیاج به معلم و معضلات حقایق آن احتیاج به شکافنده دارد. طرح کلى و نقشه اساسى قرآن احتیاج به پیاده کننده و برنامه قرآن احتیاج به مجرى دارد. همه اینها در وجود امام خلاصه مى شود که جانشین پیامبر است و خداوند او را براى این منظور در نظر گرفته است و تنها کسى است که لیاقت و شایستگى این کار را دارد و بیشتر و بهتر از هر کسى به قرآن، خدا و سنت و روش رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) آشناست. نه خطا مى کند و نه دچار اشتباه مى شود.

امام سرپرست مردم است، همانطور که خداوند درباره رسول خدا فرموده است که آن حضرت بیشتر از خود مردم اختیارشان را دارد. امام هم که جانشین همان رسول است همان وضع را نسبت به مردم دارد و مانند پدرى که در خانواده خیر افراد خانواده را در نظر مى گیرد و خطرها را از آنها دفع مى کند و چیزهائى را که خیر آنها در آن است در اختیارشان قرار مى دهد امام هم دنیا و آخرت مردم را نگهدارى کرده و آنها را از خطرات دنیوى و اخروى حفظ نموده و خود آنها را در صراط مستقیم به امر خدا هدایت مى نماید. این در هنگامى است که مردم ایشان را اطاعت نموده و به اوامرشان عمل کرده و از نواهى ایشان اجتناب کنند. در صورتی که مردم دور امام را بگیرند و او امر او را اطاعت نمایند و دشمن را از او دفع کنند و در راه حق او را یارى نمایند. در آن صورت، بر امام واجب مى شود مردم را در راه خداوند هدایت کند و آنها را در راه حق رهبرى نماید. اما وقتى که مردم مطیع امام نباشند و امر او را انجام ندهند و برعکس نهى او را انجام بدهند، براى وى جایز است که از مردم کناره گیرى کرده و سکوت اختیار نموده و به کارهاى مذکور نپردازند.

در صورتیکه مردم دور امام را بگیرند واو امر او را اطاعت نمایند ودشمن را از او دفع کنند ودر راه حق او را یارى نمایند. در آن صورت، بر امام واجب مى شود مردم را در راه خداوند هدایت کند وآنها را در راه حق رهبرى نماید. اما وقتى که مردم مطیع امام نباشند وامر او را انجام ندهند وبرعکس نهى او را انجام بدهند، براى وى جایز است که از مردم کناره گیرى کرده وسکوت اختیار نموده وبه کارهاى مذکور نپردازند

شاید یکى از دلایل غیبت امام زمان (علیه السلام) همین امر باشد. زیرا در عین حالی که از طرفى زمان آن امام (علیه السلام) زمان خیلى سختى بوده، از طرف دیگر اطاعت مردم هم از آن وجود مقدس بسیار کم بود و اصلا چنان مردم از وادى حقیقت پرت بودند و آنقدر به وظایفشان بى توجهى مى نمودند که امام قبلى، روى یارى مردم حسابى نمى کردند و امام حسن عسکرى(علیه السلام) به طورى نسبت به مردم بى اعتماد بودند که حتى وجود و تولد چنین شخصیتى را هم یعنى فرزندشان را که قرار بود بعد از ایشان امام گردد از مردم کتمان مى کردند به طوری که فقط عده کمى از اصحاب خیلى خاص ایشان از آن اطلاع داشتند.

آرى امام، یاور و ناصر قابل توجهى نداشتند و برعکس اوضاع زمان هم خیلى سخت بود و خلیفه و دشمنان هم قوى و درصدد جستجوى آن وجود مقدس و از بین بردن ایشان بودند. در چنین اوضاع و احوالى امام از انظار پنهان شده و در پس پرده غیبت قرار میگیرد و اگر مردم در انجام وظیفه کوتاهی نمیکردند. دشمنان هم جرأت نمیکردند آنقدر گستاخ شوند، تا این که حکمت خداوند بر غیبت آن وجود مقدس تعلق بگیرد.

 

برگرفته از کتاب: نگاهى تحلیلى به زندگى حضرت مهدى






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 11:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عنایت حضرت به زوار مرقدش

آقای شیخ عبدالله موسیانی نقل کردند از حضرت آیة الله مرعشی نجفی: که شب زمستانی بود که من دچار بی خوابی شدم؛ خواستم حرم بروم، دیدم بی موقع است، آمدم خوابیدم و دست خود را زیر سرم گذاشتم که اگر خوابم برد خواب نمانم، در عالم خواب دیدم خانمی وارد اطاق شد «که قیافه او را به خوبی دیدم ولی آن را توصیف نمی‌کنم» به من فرمود  : سید شهاب! بلند شو و به حرم برو؛

 عده‌ای از زوار من پشت در حرم از سرما هلاک می‌شوند، آنها را نجات بده  .

ایشان می‌فرماید: من به طرف حرم راه افتادم، دیدم پشت در شمالی حرم (طرف میدان آستانه)عده‌ای زوار اهل پاکستان یا هندوستان(با آن لباس‌های مخصوص خودشان) در اثر سردی هوا پشت در حرم دارند به خود می‌لرزند، در را زدم، حاج آقا حبیب (که جزء خدام حضرت بود) با اصرار من در را باز کرد، من از مقابل و آنها هم پشت سر من وارد حرم شدند و آنها در کنار ضریح آن حضرت مشغول زیارت و عرض ادب بودند؛ من هم آب خواستم و برای نماز شب و تهجد وضو ساختم.






تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنـر قـدم زدن یـک دختـر روی بـرف!


در چند هفته گذشته هنرمندی به نام Sonja Hinrichsen به کمک پنج تن دیگر از دوستانش توانستند یک اثر هنری بر روی برف ایجاد کند. نکته جالب در مورد این اثر این است که تمام آن بوسیله قدم زدن و رد پا ایجاد شده است.



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید








































تاریخ : یکشنبه 90/12/14 | 10:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">