سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 HamMihan-20151753065414627271441081818_3025.jpg

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آنرا از تو گرفتند.
عشق بورز به آنها که دلت را شکستند.
دعاکن برای آنها که نفرینت کردند.
درخت باش بر غم تبرها .
پرواز کن به کوری چشم خفاشها .
بهار شو و بخند که خدا هنوز آن بالا با ماست .






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 9:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگر حافظه داخلی گوشی اندرویتان پر شده و برایتان امکان پاک کردن برنامه ها وجود ندارد میتوانید برای باز شدن فضای داخلی گوشیتان حافظه کش خود را بطور متوالی پاک کنید تا اندکی فضا برای گوشیتان داشته باشید.برای پاک کردن یکجای حافظه کش دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را انجام دهید.

20131229232059_27942

پاک کردن یکجای حافظه کش در اندروید

1- در مرحله اول در لیست برنامه های خود، برنامه Settings را اجرا نمایید.
2- بعد وارد تنظیمات مربوط به Storage شوید.
3- کمی صبر کنید تا محاسبات مربوط به حافظه به پایان برسد و سپس روی گزینه Cached data ضربه بزنید.
4- مرحله اخر تایید هشدار مبنی بر پاک شدن تمامی حافظه کش.

آموزش تصویری :

5454






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 9:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

حافظه‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی به سرعت پر از اطلاعات، عکس‌ها، موزیک‌ها، اطلاعات اپلیکیشن‌ها و سایر موارد می‌شود. برخی از این اطلاعات در واقع کاذب و بیهوده هستند و متاسانه با مرور زمان فضای بیشتری را در اختیار خود می‌گیرند. این موضوع برای افرادی که از حافظه‌های کمتر از 16 و یا حتی 32 گیگابایت استفاده می‌کنند، بسیار آزاردهنده است.

اما در این مقاله قصد داریم چند راهکار برای خالی کردن فضاهای کاذب در حافظه اندروید و همچنین از بین بردن اطلاعات بیهوده را به شما عزیزان ارائه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

cwymueybvlbzeaskyzowمدیریت و حذف دیتاهای موقتی

اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن‌های رایگانی همچون CCleaner و AVG Cleaner می‌باشد. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات و دیتاهای بیهوده را شناسایی کرده و بدون هیچگونه مشکلی آنان را از بین ببرید.البته امکان استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها در این زمینه نیز وجود دارد اما دلیل انتخاب این دو توسط ما، شهرت نسخه‌های ویندوزی ‌آن‌ها بود. پس در این مورد هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

xsuyh2xest1q8t9t7y6oهر دو اپلیکیشن مذکور تمامی اطلاعات و دیتا تلفن‌هوشمند شما را اسکن می‌کنند و به دنبال آن دسته از فایل‌هایی که سعی می‌کنند خود را پراهمیت نشان دهند اما در واقع کاربردی ندارند، می‌گردنند. همچنین گزینه‌ای مبنی بر حذف اطلاعات قدیمی مرورگر نیز وجود دارد تا هیچگونه اطلاعات اضافی فضای تلفن کاربر را پر نکند.

فایل‌های قدیمی را پاک کنید

آیا به تمام عکس‌هایی که از اول با تلفن‌ هوشمند خود گرفته‌اید نیاز دارید؟ آیا این تصاویر در سرویس‌هایی همچون گوگل پلاس و دراپ باکس ذخیره نشده‌اند؟ گاهی اوقات رفتن به بخش گالری تصاویر و حذف کردن عکس‌هایی که در سرویس‌های مذکور یا رایانه ذخیره شده‌اند می‌تواند بخش عظیمی از حافظه تلفن‌ هومشند شما را خالی کند.

همچنین ذخیره ویدیو‌های پر حجمی که توسط تلفن هوشمند ( با کیفیت 720p و گاه 1080p) در رایانه و پاک کردن آنان از حافظه تلفن می‌تواند فضای زیادی را از تصرف آنان خارج کند. البته قرار نیست تمام خاطرات خود را از گالری خود حذف کنید، بلکه می‌توانید گلچینی از بهترین‌ها را همیشه در اختیار داشته باشید.

beet8hpsfvlfvghsxi7bپیام‌های کوتاه، تاریخچه تماس‌ها و فایل‌های دانلود شده نیز می‌توانند مورد هدف شما قرار گیرند. البته این موارد فضای چشمگیری را در اختیار خود ندارند. اما قرار است بیشتر فضاهای تلف شده خود را آزاد کنیم. همچنین به اپلیکیشن‌هایی همچون دراپ‌باکس و گوگل پلاس سر بزنید و در صورتی که فایلی را برای مشاهده آفلاین قرار داده‌اید را از بین ببرید ( اگر به تازگی کلیپ تولد یکی از دوستانتان را دیده‌اید، اکنون دیگر می‌توانید آن را پاک کنید)

اپلیکیشن‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم می‌توانند در این حوزه‌ها نیز به شما کمک می‌کنند؛ البته اگر نخواهید تمام اطلاعات را با دقت بررسی کنید.

پاک کردن اپلیکیشن‌ها

یکی از مهمترین موارد همین پاک کردن برنامه‌ها است. اپلیکیشن‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌دهید گاه فضاهای عظیمی را به خود اختصاص می‌دهند؛ به خصوپص بازی‌های سنگین و ابزارهای اختصاصی. در بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات رفته و با تاچ هرکدام می‌توانید فضایی را که اشغال کرده است را مشاهده کنید.

اگر از چیزی که دیدید تعجب کردید بر روی گزینه Unistall بروید و از شر ان اپلیکیشن خلاص شوید. پاک کردن برنامه‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد پس با دقت تمامی برنامه‌هایی را که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌دهید را از بین ببرید.

pbkzqqquqprpsnitxylvتیشه به ریشه بزنید

آیا تا به حال تلفن خود را به تنظیمات اولیه کارخانه فلش کرده‌اید؟ با این کار مشکل وجود فضاهای بیهوده در حافظه به کلی فراموش خواهد شد و می‌توانید از اول شروع کنید. البته این کار بسیاری از اطلاعات شما را از بین می‌برد و انتخاب با خودتان است. با این کار تمامی اطلاعات گوگل که در اندروید فضای زیادی گرفته‌اند پاک می‌شوند.

از جمله اطلاعاتی که با این روش از بین خواهند رفت: اکانت گوگلی شما (البته به صروت موقت)، دیتا و اطلاعات اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های دانلود شده، موزیک‌ها، تصاویر و دیگر اطلاعات.

cjjffayj6xrn4h1ukadtاین گزینه در بخش تنظیمات>Back Up & Reset قرار گرفته است. امیدواریم از این مقاله آموزشی بهره کافی را برده باشید.






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 9:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک کارشناس نرم‌افزار گفت: نرم‌افزاری به نام «اندورید‌ دامپر» که چند وقتی است وارد بازار شده، رمز‌گذاری بر Wi-Fi را مورد تهدید قرار داده است.

حسین سلیمانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه معمولا روند هک کردن Wi-Fiها زمان زیادی نیاز دارد، عنوان کرد: در روند هک کردن Wi-Fi باید تمامی ترکیب‌های پسوردها و کدها را حدس زد، اما با استفاده از تکنیک جدید می‌توان موانع امنیتی مودم‌های Wi-Fi را دور زد و تقریبا بلافاصله به رمز عبور آن دسترسی پیدا کرد.

این کارشناس افزود: روند هک کردن در مودم‌های قدیمی شایع‌تر است؛ چراکه این نوع مودم‌ها از پشتیبانی کمتری برخوردار هستند و در برابر تکنولوژی‌های جدید آسیب‌پذیری بیشتری دارند و نرم‌افزار اندروید ‌دامپر که شناخته شده‌ترین نرم‌افزار برای هک Wi-Fi است، جزو 10 اپلیکشن برتر و پربازدید در دنیا بوده که به سادگی با هک آدرس مک مودم یا هر دستگاه سخت‌افزاری دیگری اقدام به هک Wi-Fi می‌کند.

وی، راهکار ساده و عملی برای برای جلوگیری از هک شدن Wi-Fi در مقابل این نرم‌افزار را انتخاب رمزهای پیچیده دانست و تاکید کرد: انتخاب رمزهای پیچیده و تلفیقی از کاراکترها می‌تواند راهکاری مهم برای مقابله با این امر باشد. همچنین روش دیگر این است که قابلیت WPS را خاموش کنند. کاربران می‌توانند گزینه‌های مربوط به WPS را در صفحه تنظیمات مودم پیدا کرده و آن‌را خاموش کنند.

سلیمانی با اشاره به تکنیک WPS و روشی که برای هک انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: این روش به هکرها اجازه می‌دهد تا بسیار سریع‌تر از گذشته، رمز عبور شبکه‌های بی‌سیم را بیابند و در این روش هکرها به جای تلاش برای یافتن PIN کد مودم که ساعت‌ها به طول می‌انجامد، بر ‌اساس برخی پردازش‌های آفلاین خاص، با اولین حدس خود به رمز عبور دست خواهند یافت. تمامی مراحل مورد نیاز برای یافتن رمز عبور به این روش، تنها یک ثانیه بیشتر زمان نخواهد گرفت.






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 8:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 8:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






فصل سرما در راه است و با خودش میوه‌های جدیدی می آورد؛ از خرمالو و انواع مرکبات گرفته ت انار. انار، میوه‌ خوش‌خوراکی است که خیلی از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون می‌کنند و به همراه نمک و گلپر می‌خورند. انار خوردن در شب یلدا هم سال‌های سال است که به یکی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده. احتمالا از هر کسی درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می‌گوید که انار خون را تصفیه می‌کندولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می‌کنند.

تصفیه خون
می‌دانید که انار یک تصفیه‌کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می‌شده است.
از امام رضا(ع) نقل می‌کنند که: ?#1575;نار بخورید تا دهان‌تان پاکیزه و خوش‌بو شود.?مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن این میوه مانع تشکیل پلاک‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می‌شود.


تقویت قلب
نکته مهمی که باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری‌های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را با کاهش فشار خون، جلوگیری از اکسید شدن LDL و تشکیل پلاک در دیواره عروق پایین آورده و ریسک ابتلا به گرفتگی عروق را کم می‌کند.


رب انار
یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است؛ فرآورده‌ای که به بهانه وفور این میوه در برخی مناطق مانند یزد و شهرهای شمالی کشور تهیه می‌شود. به این ترتیب که آب انار را جوشانده و آن را تغلیظ می‌کنند و به عنوان چاشنی به خصوص در خورش فسنجان و تهیه زیتون پرورده مورد استفاده قرار می‌دهند. البته این رب می‌تواند ترش و یا شیرین باشد که با افزودن کمی شکر و یا آب نارنج و یا آب غوره این مزه‌ها تقویت خواهند شد.


ترکیب انار و گل‌پر
خوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می‌کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه‌اش را بدون هسته میل کنید. ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گل‌پر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می‌گیرد.
خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به این دلیل خوردن‌اش با گلپر توصیه می‌شود. یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌کند.


میوه بارداری
خانم‌های باردار نیز بهتر است در این دوران انار میل کنند زیرا این میوه هم علایم ویارشان را کاهش می‌دهد و هم به رشد جنین کمک می‌کند.


آش انار
با این میوه می‌توانید آشی گرم تهیه کنید به نام آش انار که یزدی‌ها آن را پخته و بیشتر از همه میل می‌کنند. طرز تهیه‌اش به این ترتیب است که برنج و لپه را به همراه سبزی آش (جعفری و گشنیز) و کمی سیر طبخ کرده و سپس نیم ساعت قبل از برداشتن آش از روی حرارت به آن آب انار یا رب انار می‌افزایند و به جای نعناع داغی که به سایر آش‌ها اضافه می‌شود، به آن کمی گلپر می‌زنند.


منبع آنتی‌اکسیدان
این میوه سرشار از ویتامین C (یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی) است و به این ترتیب، خوردن یک عدد از آن یا 100 سی‌سی از آب انار تامین‌کننده 16 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین است. ضمنا منبعی از ویتامین B5 و پتاسیم است و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن هم از خانواده پلی فنول‌ها، دیگر مواد ارزشمند این میوه هستند. مزه گل انار نیز به دلیل تاننی است که در پوست‌اش دارد، درست مثل چای


در زیر چند خاصیت منحصر به فرد این میوه بهشتی و مفید را بر می شماریم:

1) انار غنی از آنتی اکسیدانهای قوی پلی فنولیک(POLYPHENOL)، تانن(TANNINS)،(PUNICALAGINS) و(ANTHOCYANINS) میباشد.

2) الاژیک اسید ELLAGIC ACID موجود در اناراز بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی را کند میسازد.

3) انار برای سلامتی قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریانها و سکته ها، جلوگیری از پیری زودرس و آلزامیر و پیشگیری از سرطانها بویژه سرطان پروستات مفید است.

4) آب انار خاصیت میکروب کشی و ضذ عفونی کنندگی دارد.

5) یک انار معمولی 40 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین میکند. همچنین انار منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن میباشد.

6) کاهش فشار سیستولیک خون و کلسترول بد نیز از دیگر خواص انار میباشد.

7) آنتی اکسیدان های موجود در انار 3 برابر میزان آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز و شراب قرمز است.

8) انار تشکیل پلاک عروق را تا 30 درصد کاهش میدهد.انار میزان نیتریک اکساید بدن را نیز افزایش میدهد.

9) انار خون ساز و تصفیه کننده خون است.

10) انارعطش را برطرف کرده و خنک کننده است.

11) انار برای درمان اسهال،آرتریت،زردی و بواسیر مفید است.

12) انار اشتها آور است.

13) انار در درمان کم خونی و افزایش انرژی بدن موثر و مفید است.

14) انار تقویت کننده کبد و کلیه ها میباشد.


? خواص دیگر انار:

1) دم کرده پوست انار گلودرد را تسکین میدهد.

2) انار برای التهاب معده مفید است.

3) انار قابض است بویژه پوست ریشه درخت و پوست میوه آن.

4) جوشانده پوست ریشه درخت انار کرم معده را نابود میسازد.

5) انار ادرار آور است.

6) برای درمان اسهال 30 گرم پوست انار را با 3 گرم دارچین در یک لیوان آب بجوشانید و بصورت خنک میل کنید.

7) برای رفع گرفتگی صدا 30 گرم پوست انار را به همراه 2 گرم زاج سفید جوشانده و غرغره کنید.

8) برای رفع دل درد روی دانه های انار نمک و فلفل زده وآن را میل کنید.

9) برای رفع تب یک لیوان آب انار را به همراه اندکی زعفران میل کنید.

10) پوست انار را در زیر نور آفتاب خشک کرده و تبدیل به پودر کنید. سپس آن را با اندکی فلفل سیاه و نمک مخلوط کرده و همراه با خمیر دندان، دندانها را مسواک بزنید. این مخلوط باعث سفید و درخشان شدن دندانها شده و برای سلامتی لثه ها نیز مفید است.

11) جوشانده پوست انار برای گلودرد و التهاب گلو مفید بوده و همچنین خاصیت ضد کرم نیز دارد.

12) دانه انار برای حل کردن سنگ کلیه و مثانه مفید است.






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


سعدی در شیراز زاده شد. وی کودکی بیش نبود که پدرش درگذشت. مادرش کازرونی بود. در دوران کودکی با علاقه? زیاد به مکتب می‌رفت و مقدمات دانش را می‌آموخت. هنگام نوجوانی به پژوهش و دین و دانش علاقه? فراوانی نشان داد. سعدی را که هوایی جز به‌دست‌آوردن دانش در سر نداشت، بر آن داشت شیراز را ترک کند. اما بعد از مسافرت ها و کسب علم و تجربه در حدود سال 655 قمری به شیراز بازگشت .

مهم ترین آثار

  1. بوستان
  2. گلستان

نسخه‌ای از گلستان

گلستان کتابی است که سعدی یک سال پس از اتمام بوستان، کتاب مستقل نخستش، آن را به نثر آهنگین فارسی در هشت بابِ «سیرت پادشاهان»، «اخلاق درویشان»، «فضیلت قناعت»، «فوائد خاموشی»، «عشق و جوانی»، «ضعف و پیری»، «تأثیر تربیت»، و «آداب صحبت» نوشته‌است. این کتاب به گمانی تأثیرگذارترین کتاب نثر در ادبیات فارسی است

نمونه‌هایی از نثر گلستان سعدی:

  • منت خدای را، عَزَّ وَ جَلّ، که طاعتش موجب قربت است و به شُکر اندرش مزیدِ نعمت. هر نفَسی که فرومی‌رود مُمِدّ حیات است و چون برمی‌آید مفرِّح ذات؛ پس در هر نفَس دو نعمت موجود است و بر هر نعمت شُکری واجب.
  • دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی‌فایده کردند؛ یکی آن‌که اندوخت و نخورد، و دیگری آن‌که آموخت و نکرد.
  • سه چیز پایدار نمانَد: مال بی تجارت و علم بی بحث و مُلک بی سیاست.
  • دشمنی ضعیف که در طاعت آید و دوستی نماید بدان مقصود وی جز آن نیست که دشمنی قوی گردد؛ و گفته‌اند بر دوستیِ دوستان اعتماد نیست، تا به تملق دشمنان چه رسد! و هرکه دشمنِ کوچک را حقیر می‌دارد، بدان مانَد که آتشِ اندک را مهمل می‌گذارد.






تاریخ : دوشنبه 95/2/6 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : شنبه 95/2/4 | 11:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : شنبه 95/2/4 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : شنبه 95/2/4 | 11:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">