سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

خطاهای دید جالب و دیدنی

    

 

 






تاریخ : دوشنبه 93/2/8 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
  رنگ هایی که شخصیت شما را لو میدهند

(شخصیت شناسی با رنگ ها)

 قرمز

alt

رنگ قرمز نشانگر خیال، شوق، تجمل، شجاعت و رقابت است. افرادی که رنگ قرمز را به عنوان رنگ مورد علاقه‌شان بر می‌گزینند بسیار رومانتیک هستند. آن‌ها عاشق نشان دادن محبت به همه هستند. پرجوش و سرشار از سرزندگی‌اند. عاشق توجه هستند. دوست دارند گل سرسبد باشند. آن‌ها حاضرند در برابر تقریباً همه چیز مقاومت به خرج دهند. سرگرمی‌های بسیار زیادی داشته و دوست دارند در هر کاری که وارد می‌شوند بهترین باشند. همچنین عاشق زرق و برق و تجمل هستند.

آبی

alt

آبی رنگی شاهانه، آرام بخش و سرد است. دوستداران رنگ آبی عموماً خون گرم و فروتن هستند. آن‌ها از قوه طنز برخوردار بوده و به سادگی با دیگران عیاق می‌شوند. زیاد درباره آینده نگرانی ندارند. آن‌ها طرفدار جمله هرچه پیش آید خوش آید هستند. اگرچه متناقض آن نیز مشاهده شده است. از آنجایی که چندین قرن رنگ آبی را مربوط به اشرافیت می‌دانستند، در نتیجه افراد اصیل خود را "دارای خون آبی" می‌نامیدند، حتی تا به امروز این همبستگی وجود دارد. افرادی که رنگ آبی را دوست دارند معمولاً سطح بالا و به طور طبیعی تند مزاج هستند. به بیان دیگر، افرادی که رنگ آبی را دوست دارند می‌توانند صفات متفاوتی را کسب کنند. می‌توانند بسیار سطح بالا یا فروتن و یا ترکیبی از هر دو را از خود نشان دهند. 
مشکی

alt

اغلب رنگ مشکی رنگی بسیار منفی شناخته شده است و رنگی بر خلاف مثبت اندیشی است. دوستداران این رنگ همه چیز را در زندگی با کمی نمک به روی آن می‌پذیرند. آن‌ها از ریسک کردن متنفر بوده و همیشه از اینکه جلب توجه کنند گریزانند. مشکی رنگ قدرتمندی است و به سادگی می‌تواند با رنگ‌های دیگر ترکیب شود ولی می‌تواند بر هر رنگی که مخلوط شده غلبه کند. دوستداران این رنگ قدرت را در رهبری به دست می‌گیرند. آن‌ها ممکن است خجالتی باشند ولی وقتی که بتوانند از پیله خود بیرون بیایند بسیار قابلیت قدرت را خواهند داشت.
سفید

alt

سفید بیانگر صلح، شفقت و خلوص است. افرادی که رنگ سفید را دوست دارند بسیار متواضع و مهربان هستند. رنگ سفید وقتی با دیگر رنگ‌ها مخلوط شود به سادگی با آن‌ها ترکیب می‌شود و دوستداران این رنگ هم همین کیفیت را دارند. آن‌ها به سادگی با محیط و موقعیت‌ها خود را وفق می‌دهند. همچنین بسیار از خود گذشتگی دارند و اغلب دیگران را به خود ترجیح می‌دهند. برخلاف رنگ مشکی آن‌ها مثبت اندیش هستند.
سبز

alt

سبز رنگ مقاومت و مصمم بودن است. دوستداران این رنگ اغلب جاه طلب، سخت کوش، شجاع و لجوج هستند. به محض اینکه معطوف چیزی شوند دیگر دست بردار نیستند. آن‌ها از این که به راحتی حرف خود را بزنند کمتر واهمه دارند. دوست دارند حرف آخر را در هر بحثی بزنند. 
نارنجی

alt

نارنجی رنگ انرژی، هیجان و گرماست. رنگ قدرت و ریاست است. همچنین نمایان گر روحیه رقابتی به عنوان یک جنگجو است. برای دوستداران این رنگ موقعیت از دست رفته بدترین چیزی است که ممکن است برای آن‌ها رخ دهد. شجاع بوده و اشتیاق بسیار زیادی برای یادگیری چیزهای جدید دارند. بسیار با نفوذند و قابلیت تحریک کردن دیگران را دارند. مردم اغلب برای تشویق و نصیحت به آن‌ها رجوع می‌کنند.
زرد

alt

زرد رنگ نور خورشید است. دوستداران این رنگ قدرت روشن کردن زندگی نزدیکان و عزیزانشان را دارند. با روحیه مثبت اندیش و دوستانه‌ای که دارند واقعاً می‌توانند زندگی را زیبا کنند. آن‌ها به طور مطلق عاشق یافتن دوست‌های جدید هستند. آن‌ها برای مصاحبت افراد فوق‌العاده‌ای هستند چرا که هیچ وقت از روشنی بخشیدن باز نمی‌ایستند. همچنین دوستان وفادار با درک بسیار بالا هستند. خلاقیت و ابتکار دیگر خصوصیت آن‌ها است.
بنفش

alt

بنفش به عنوان رنگی شاهانه در نظر گرفته می‌شود. دوستداران این رنگ به سمت معنویت تمایل داشته و رگه‌هایی از خلاقیت در آن‌ها دیده می‌شود. همیشه ایده‌های شگفت انگیزی ارائه می‌دهند و اگر شما هیچ ایده‌ای در مورد چیزی نداشته باشید می‌توانید به آن‌ها تکیه 





تاریخ : یکشنبه 93/2/7 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جنگ در سوریه...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 93/2/7 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خانواده های محترم داغدیده  ابراهیمی  وفامیل وابسته

 تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما

از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانم
امیدوارم که غم آخر زندگیتان باشد

درگذشت مرحومه  مغفوره را  به شماو خانواده های سوگوارو سایر بستگان تسلیت عرض نموده واز درگاه ایزد مهربان برایتان صبری جزیل و برای آن مرحومه غفران الهی را مسئلت می نمایم.






تاریخ : شنبه 93/2/6 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : شنبه 93/2/6 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

استفاده از وسایل روزمره برای خلق آثار هنری






تاریخ : شنبه 93/2/6 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تعدادی از مرموزترین نقاط روی کره زمین

در گوشه و کنار این کره خاکی مکان‌های مرموز و بناهای عجیبی مشاهده می‌شوند. برخی از آنها اطلاعات ما در زمینه علوم و تاریخ را به طوری جدی به چالش می‌کشند؛ هرچند برای بعضی از آنها هم هیچ توضیح قابل قبولی نمی‌یابیم. بخشی از این بناها ساخته دست بشر هستند؛ اما ظاهرشان برای خود ما هم ابهام برانگیز است. در ادامه مطلب شما را با تعدادی از این نقاط مرموز آشنا می‌کنیم.

تونل درختی، میث(Meath) ، ایرلند
این تونل درختی عجیب در جنگلی قدیمی در نزدیکی شهر دوبلین کشف شده است. یک قلعه، صومعه، دانشگاه و تعدادی گورستان قدیمی نیز در همان نزدیکی یافت شده‌اند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی 

لاس پوزاس(Las Pozas) ، زیلیتلا(Xilitla) ، مکزیک
ادوارد جیمز خالق پارکی سورئال در یک جنگل بارانی است. حجاری‌های موجود این منطقه را شبیه به خرابه‌هایی باستانی نموده که در دل زیبایی‌های طبیعت جای گرفته‌اند. در کل این مجموعه محیطی تأثیر‌برانگیز و سرزمینی شگفت‌انگیز را خلق نموده‌اند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی


 
سنوتز(Cenotes) ، مکزیک
گودال‌های طبیعی و عمیق بسیاری در مکزیک یافت شده‌اند. بسیاری از آنها در زمان‌های گذشته توسط قوم مایا و برای اهداف مذهبی و مقدس مورد استفاده قرار میگرفته‌اند. امروزه اما آنها بیشتر به دلیل زیبایی‌های ذاتی و ارزش‌های فرهنگی‌شان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی
  مسیر مسابقه پلایا(Racetrack Playa) ، کالیفرنیا، آمریکا
دریاچه خشکیده‌ای که در دره مرگ قرار گرفته بیشتر به خاطر سنگ‌های مسافرش به شهرت رسیده است. این سنگ‌ها در اطراف سفر می‌کنند و از خود ردی شبیه به مسیر مسابقه برجای می‌گذارند. بر طبق یک فرضیه عمومی، این سنگ‌ها بواسطه وزش بادهای سهمگین که در پی ریزش باران و لغزنده شدن زمین رخ می‌دهد، جابجا می‌شوند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

 

قله برومو، جاوای شرقی، اندونزی
این قله آتشفشانی رفیع با ارتفاع 2.329 متر هنوز هم فعال بوده و از دهانه‌اش خاکستر خارج می‌شود. روی‌هم‌رفته منظره ایجاد شده در این منطقه بسیار تاثیرگذار و غیر‌معمول است.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی 

استون هنج، ویلت‌شایر، انگلستان
وقتی پای بناهای مرموز به میان می‌آید حتما نامی از استون هنج هم برده می‌شود. تخمین زده می‌شود این بنای ماقبل تاریخی در فاصله سالهای 3.000 تا 2.000 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. دانشمندان در مورد چگونگی جابجا نمودن این تخته سنگ‌های غول پیکر مجادلات فراوانی دارند. همچنین اطلاعات ما در مورد مردمی که این بنا را ساخته‌اند نیز بسیار ناچیز و اندک است.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی 

اگاشیما، ژاپن
این قله آتشفشانی در دریای فیلیپین قرار گرفته است. نکته ویژه در مورد این ناحیه قرار‌گرفتن یک قله آتشفشانی کوچک‌تر در مرکز جزیره است. چشم انداز کلی این ناحیه اغلب با مناظر پارک ژوراسیک مقایسه می‌گردد.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی 

آب فشان فلای، نوادا، ایالات متحده
این آبفشان که در یک زمین ویژه تمرینات نظامی قرار گرفته، تا حدودی ساخته دست بشر است. مواد معدنی با فشار و توسط جریان‌های آب گرم زیرزمینی به بیرون رانده شده‌اند؛ اما در اصل یک انفجار ناموفق در حین تمرینات نظامی باعث ایجاد این گودال شده است.این آبفشان همچنان در دل این محوطه خصوصی در حال رشد و گسترش است.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

 

موآی، جزیره ایستر
این مجسمه‌های حجاری شده و مجزا، بدست مردمان راپا نوآی ( ساکنین پولینزیایی که در جزیره ایستر اقامت داشته‌اند) و بین سال‌های 1250 تا 1500 ساخته شده‌اند. دانشمندان هنوز هم از توضیح چگونگی ساخت این اشکال غول‌آسا و انتقال آنها به نقاط مختلف جزیره ناتوان مانده‌اند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

 خطوط نازکا(Nazca) ، پرو

مشاهده این پرتره‌های ژئوگلیفی از مرغ مگس‌خوار، عنکبوت، میمون، ماهی، کوسه، ارکاس و خزندگان، ذهن بیننده را کاملاً درگیر چگونگی پیدایش آنها می‌کند. بر طبق تحقیقات انجام شده، این خطوط توسط فرهنگ نازکا (یک شهر، مجموعه‌ای از دره‌ها که در ساحل جنوبی کشور پرو قرار گرفته‌اند؛ همچنین فرهنگ نازکا که از 100 پیش از میلاد تا 800 پس از میلاد قدمت داشته است) و در فاصله سال‌های 400 تا 650 پس از میلاد ساخته شده‌اند و انگیزه‌های معنوی دلیل ساخت آنها بوده است. اگر چه فرضیه‌های بیشمار دیگری نیز دلایلی کاملاً متفاوت برای خلق این پدیده‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند.

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی

دیدنی های جهان,مکانهای مرموز جهان,عجایب طبیعی






تاریخ : پنج شنبه 93/2/4 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لاغرشدن فوری با خوردن !!

یادتان بـاشد:                        

 کالری مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و هیچ چـیز را نمی‌توانید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم کنید.                            

این 10 ماده غذایی عبارتند از:                                            

 1- آب:                                     

تحقیقات جدید اشاره بر این دارند که نوشیدن آب، کاهش وزن را تسریع می‌بخشد. محققان در کشور آلمان دریافته اند که متابولیسم افراد مورد تحقیق، با نوشیدن حداقل 17 اونس آب، تا 30 درصد افزایش یافته است. این نوشیدنی طبیعی همچنین اشتها را نیز کاهش می دهد و با کمک به دفع سدیم و سموم بدن، نفخ و باد شکم را نیز از بین می برد.

نوشیدن کافی آب در طول روز باعث می شود که دیگر تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید!                   

 2-  چای سبز :                             

 تحقیقات نشان می دهد که عصاره چای سبز ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. این چای که در روحیه نیز تاثیر مثبت دارد، خواص ضد سرطانی نیز در داشته که از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.                 

 3- سوپ:                      

 با خوردن یک کاسه سوپ به عنوان پیش غذا، هم کمتر غذا خواهید خورد و هم سریع‌تر چربی می سوزانید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، سوپ در کاهش اشتها تاثیر بسیار شگرفی دارد، به این دلیل که از مایعاتی تشکیل شده که گرسنگی را برطرف می‌کند. در این تحقیق، زنان می بایست از بین سه پیش غذایی که دارای 270 کالری بودند، یکی را انتخاب می کردند. زنانی که سوپ مرغ و برنج را انتخاب کردند، 100 کالری کمتر از سایرین مصرف می‌کردند.                    

 4- گریپ فروت:                              

 رژیم گریپ فروت افسانه نیست! محققان دریافته اند که شرکت کنندگانی که با هر وعده غذایی یک نصفه گریپ فروت مصرف می نمودند، به طور متوسط 6/3پوند وزن کم کردند. این تحقیق اشاره بر این دارد که ویژگی‌های خاص غذایی موجود در این میوه سرشار از ویتامینC، باعث پایین آوردن سطح انسولین خون می شود که به کاهش وزن می انجامد. نکته: اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتما از پزشک خود سوال کنید که احیانا گریپ فروت اثر منفی روی آنها نداشته باشد.      

  5- سیب و گلابی:                        

 براساس تحقیقات انجام گرفته، زنان چاقی که به رژیم غذایی خود سه عدد سیب یا گلابی کوچک افزودند، نسبت به زنانی که میوه را در رژیم خود وارد نکردند، بیشتر وزن کم کردند. افراد میوه خوار میزان کالری کمتری در روز مصرف می‌کنند. مصرف این میوه های سرشار از فیبر و کم کالری، باعث می شود که احساس گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید.              

  6-کلم بروکلی                           

 تحقیقات بسیار زیادی رابطه بین کلسیم و کاهش وزن را به اثبات رسنده اند. کلم بروکلی نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه سرشار از ویتامین C می‌باشد که جذب کلسیم را نیز بالا می برد. این ماده غذایی همچنین سرشار از ویتامین A و فیبر است. این کلم که هر فنجان آن فقط 20 کالری در خود دارد، نه تنها با چربی ها مقابله می‌کند، بلکه حاوی مواد گیاهی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از شما در مقابل بیماری ها محافظت می‌کند.                                          

  7- ماست کم چرب:                               

طبق تحقیقات انجام گرفته، محصولات لبنی به کاهش وزن کمک فراوانی می کنند. افرادی که تحت رژیم های کم کالری هستند، و 3تا4 وعده مواد لبنی را جزء برنامه غذایی خود درآورده اند، نسبت به کسانی که با همان میزان کالری، مواد لبنی کمتری در  رژیم غذایی خود داشتند؛ بسیار بیشتر وزن کم کردند. ماست کم چرب، منبع بسیار غنی از کلسیم است که توصیه می شود 450 میلی گرم از آن را روزانه مصرف کنید.                                

 8-گوشت بوقلمون بدون چربی:                             

 این ماده غذایی که جزء  غذاها ی محبوب بدنسازان است، چربی سوزی می کند. تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند که پروتئین هم می تواند باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شود، چربی بسوزاند و بافت های ماهیچه‌ای جدید در بدن بسازد تا شما کالری بیشتری بسوزانید. مصرف 3 اونس از سینه بوقلمون در یک وعده غذایی که بدون چربی و بدون استخوان و پوست باشد، حدودا 120 کالری در خود دارد که حاوی 26 گرم پروتئین کاهنده اشتها، یک گرم چربی و فاقد هرگونه چربی اشباع است.                      

 9- آرد جو دوسر:                            

این ماده غذایی که برای سلامت قلب بسیار مفید است، جزء بهترین انواع کربوهیدرات به شمار می‌رود؛ چون منبع بسیار عالی از فیبر است که حلال چربی و مقابله کننده با کلسترول می باشد. این ماده غذایی معده شما را به خوبی پر نگاه می دارد و انرژی لازم برای انجام فعالیت ‌هایتان را به شما می‌دهد. از خوردن انواع آماده این ماده غذایی خودداری کنید؛ چون نوع تازه آن است که می تواند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم برای بدنتان را تامین کند.                                  

10- فلفل تند:                               

محققان دریافته اند که خوردن فلفل تند، متابولیسم بدن شما را بالا برده و اشتهایتان را تقلیل می دهد. علت آن این است که کپسای سین (ماده موجود در فلفل) موقتا بدن را برای ترشح بیشتر هورمون‌های استرس زا تحریک می‌کند، که این عمل متابولیسم را بالا برده و باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید.                                               

 این 10 ماده غذایی مفید به طریق زیر به کاهش وزن کمک می کنند:                                 

 هریک از این مواد غذایی مفید برای کاهش وزن، معده تان را خوب پر کرده و با میزان کالری کمتر، گرسنگی شمار ا کاملا برطرف می کند.                            

 میوه های تازه و آبدار، سبزیجات و سوپ، کالری های موجود در مواد غذایی را کاهش داده و باعث می شود بدون تجاوز از حد تعادل کالری ها، بیشتر بخورید.                          

 میوه‌های پر فیبر، سبزیجات و حبوبات دستگاه گوارش شما را سلامت و سطح انسولین خونتان را در حد تعادل نگاه می‌دارد که باعث می شود چربی کمتر در بدن ذخیره شود.                     

 

گوشت لخت و بدون چربی متابولیسم را بالا برده و کالری می سوزاند؛ زیرا برای هضم، نسبت به موادغذایی دیگر به انرژی بیشتری نیاز دارد. 






تاریخ : چهارشنبه 93/2/3 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طرح های مبتکرانه برای وسایل مختلف

 






تاریخ : چهارشنبه 93/2/3 | 7:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چطور با دوربین گوشی‌های امروزی، عکس‌های بهتری بگیریم

دوربین گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده ولیکن هنوز هم از نظر کیفی با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR قابل قیاس نیست. در مقایسه با دوربین‌های کامپکت (کوچک) هم بسته به مهارت شما ممکن است بدتر یا بهتر باشد. مهارت شخص در استفاده از هر نوع دوربینی در کیفیت نهایی عکس‌ها اثرگذار است و در مورد دوربین یک گوشی هوشمند هم وضعیت به همین صورت است. لذا در ادامه‌‌ی مطلب به برخی نکات مهم در عکاسی با گوشی‌ها می‌پردازیم.

شاید برخی قواعد این مطلب به نظر کمی قدیمی برسد و با هوشمندتر شدن نرم‌افزار دوربین در گوشی‌های امروزی، کار ساده‌تر شده باشد اما توجه کنید که اصول کلی در عکاسی با گوشی‌های امروزی، تفاوت چندانی با گذشته ندارد. لذا نکات مطرح شده را کهنه و غیرمفید قلمداد نکنید.

دوربین خوب در بسیاری از موارد دوربینی است که همیشه با شما باشد، شاید با یک دوربین کوچک نتوان عکس‌های با کیفیتی گرفت ولیکن این مزیت اساسی را دارد که همیشه با شماست. فرضاً اگر یک سوژه‌ی جالب عکاسی ناگهان مقابل چشمان شما قرار بگیرد، فرصت آوردن و آماده کردن دوربین‌های با کیفیت DSLR را ندارید و باید به دوربین گوشی خود بسنده کنید. معمولاً عکس‌های گرفته شده با گوشی‌های رده‌پایین، نویز زیادی دارد و جزئیات آن طور که انتظار دارید، حفظ نمی‌شود. اما راه‌هایی برای افزایش کیفیت وجود دارد. بسته به مدل گوشی و برند آن، نرم‌افزار و تنظیمات دوربین متفاوت است لذا باید حوصله کنید و حالات عکاسی و تنظیمات مربوطه را بررسی کنید.

از نور به بهترین شکل بهره بگیرید

همیشه مراقب باشید که سوژه‌ی عکاسی رو به نور قرار داشته باشد و شما پشت به آن. دوربین گوشی‌های هوشمند معمولاً در محیط‌های تاریک ضعف خود را نمایان می‌کنند. لذا بهتر است از نور حداکثر استفاده را ببرید. به این منظور بهتر است پشت به نور بایستید. این کار در مورد یک دوربین حرفه‌ای و حتی کامپکت ساده‌تر است چرا که خود را بهتر با شرایط دشوار تطبیق می‌دهد. اما در مورد یک گوشی هوشمند، باید حوصله کنید، به اطراف حرکت کنید و موقعیت مناسب را انتخاب کنید. توجه کنید که این قاعده هم مثل هر قاعده‌ی کلی دیگری، گاهاً شکسته می‌شود. مثلاً در عکاسی از مناظر ممکن است وجود خورشید در مرکز تصویر، نورپردازی جالبی ایجاد کند یا در عکاسی از چهره، سایه‌هایی که در اثر تابش زاویه‌دار نور روی چهره‌ی شخص ایجاد می‌شود، طرح جالبی ایجاد کند. اما در مجموع در بیشتر مواقع نور پشت سر بهتر از حالت‌های دیگر است.

لنز دوربین را پاک کنید

گوشی‌ها کاربرد زیادی دارند و مثل دوربین‌ها، تجهیزات ویژه‌ی حفاظت و پاکیزه نگه داشتن لنز را همراه ندارند. لذا معمولاً لنز گوشی شما کمی چرب و کثیف می‌شود. بهتر است همیشه قبل از عکاسی به پاک کردن آن بپردازید. هنگام عکاسی با دوربین‌های معمولی، احتمال برخورد انگشتان با لنز کمتر است، در مورد گوشی‌ها کثیف شدن لنز بیشتر اتفاق می‌افتد و بهتر است به پاکیزگی لنز بیشتر توجه کنید چرا که اثر بدی روی کیفیت عکس‌ها دارد.

از بزرگ‌نمایی دیجیتال استفاده نکنید

بزرگ‌نمایی دیجیتال به این صورت کار می‌کند که بخشی از یک عکس بزرگ را برش می‌دهد تا روی سوژه‌ی اصلی تمرکز کند. در کنار برش، ممکن است الگوریتم‌هایی جهت ارتقاء کیفیت هم اضافه شود ولی در مجموع کیفیت کاهش چشمگیری خواهد داشت. بزرگ‌نمایی اپتیکال یا نوری توسط لنز انجام می‌شود و اثر آن به مراتب کمتر است.

در مورد دوربین گوشی‌های هوشمند هم این نکته بسیار مهم است گرچه ممکن است بارها و بارها آن را شنیده باشید.

از نور فلش به خوبی استفاده کنید

فلش‌های LED در گوشی‌های امروزی، بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند. در نور کم می‌توان از نور فلش برای عکاسی در محیط تاریک به خوبی استفاده کرد. در بیشتر گوشی‌ها اگر استفاده از فلش را در حالت Auto قرار دهید، معمولاً دوربین زیاد از آن استفاده می‌کند. استفاده از فلش همیشه مفید نیست. شاید بارها برایتان پیش آمده که در نور کم از فلش LED و نور سفید آن استفاده کرده‌اید ولی نتیجه‌ی کار برایتان جالب نبوده است.

بنابراین بهتر است یک عکس با فلش و عکسی دیگر را بدون فلش بگیرید و بعداً بهترین عکس را انتخاب کنید. البته پس‌پردازش و ویرایش عکس برای حل مشکل نور کم یا زیاد امکان‌پذیر است اما بهتر است عکسی که مناسب‌تر است را در ابتدا انتخاب کنید.

اگر فلش گوشی شما نور نسبتاً زیادی دارد، می‌توانید با قرار دادن مانعی مثل برچسب سفید رنگ یا حتی دستمال کاغذی، نور آن را تحت کنترل بگیرید. نور زیاد چهره‌ی اشخاص را شبیه ارواح می‌کند!

فاصله‌ی شما از سوژه هم در نورپردازی بسیار مهم است. نزدیکی بیش از حد یا دوری زیاد، هر دو در شرایطی عکس را خراب می‌کنند.

با تنظیمات نرم‌افزار گوشی سروکله بزنید

بسته به اینکه چه گوشی‌ای دارید و نرم‌افزار انتخابی شما برای استفاده از دوربین آن کدام است، تنظیمات در بخش‌های مختلفی قرار گرفته و قابل استفاده هستند. با دقت و حوصله به بررسی و تغییر تنظیمات و آزمودن عملی آن در شرایط مختلف بپردازید.

در برخی موارد استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر مثل CameraZOOM FX برای اندروید و +Camera برای آیفون بهتر است ولیکن دقت کنید که در مورد برخی گوشی‌ها، سرعت نرم‌افزار پیش‌فرض دوربین نسبت به نرم‌افزارهای جانبی کمتر است و گاهاً تفاوت بسیار زیاد است. علت بهینه‌سازی‌های انجام شده توسط سازنده‌ی گوشی است و باید به این نکته هم توجه کرد.

نرم‌افزارهای جانبی زیادی وجود دارد، اگر نرم‌افزار اصلی گوشی، مطلوبتان نیست، جست‌وجو و امتحان کنید.

رزولوشن مناسب را انتخاب کنید

اکثر گوشی‌ها، عکس‌هایی با رزولوشن‌های مختلف می‌گیرند. اگر بخواهید از طریق یک پیامک MMS عکس را ارسال کنید، رزولوشن پایین قطعاً مفیدتر است ولیکن در حالت عادی، بالاترین رزولوشن و بیشترین کیفیت عکس مطلوب است. موضوع ساده‌ای است ولیکن همین سادگی باعث می‌شود که گاهی فراموش کنیم قبل از عکاسی رزولوشن مناسب را انتخاب کنیم. بعداً هنگام اتصال به پی‌سی و کپی کردن عکس‌ها، چیزی از این ناراحت‌کننده‌تر نیست که ببینید تمام عکس‌های زیبای مناظر و لحظات به‌یادماندنی، رزولوشن پایینی مثل 640 در 480 پیکسل دارند.

در برخی گوشی‌ها، زمانی که عکس را ضمیمه‌ی ایمیل می‌کنید، نرم‌افزار مربوطه به صورت خودکار رزولوشن را کاهش می‌دهد. دقت کنید که عکس‌های ارسال شده رزولوشن کامل داشته باشند.

استفاده از عکاسی بدون لرزش گوشی

گوشی‌های امروزی معمولاً به حسگرهای حرکتی مجهز هستند و در نرم‌افزار دوربین حالتی به نام Stable Shot یا شبیه آن دیده می‌شود. منظور از این حالت عکاسی این است که نرم‌افزار دوربین حرکات گوشی را از حسگر دریافت می‌کند و به محض پایداری نسبی، عکس را می‌گیرد. البته می‌توان حساسیت را تنظیم کرد تا کوچک‌ترین لرزش‌ها هم از گرفتن عکس جلوگیری کند.

مزیت این روش این است که فشار دادن دکمه‌ی شاتر چه به صورت نرم‌افزاری و چه به صورت فیزیکی، موجب لرزش بدنه‌ی گوشی نمی‌شود.

شاید بگویید که عکاسی پشت سر هم که معمولاً با عنوان Burst Shot یا Burst Mode در نرم‌افزار دوربین پیش‌بینی شده هم عکس‌هایی در فاصله‌ی زمانی کم می‌اندازد و می‌توان بعداً بهترین عکس که کمترین لرزش در آن مشهود است را انتخاب نمود. اما این روش یک اشکال بزرگ دارد، روی صفحه نمایش کوچک گوشی نمی‌توان ماتی تصویر را به راحتی تشخیص داد. باید عکس‌ها را به پی‌سی منتقل کرد و با دقت بررسی نمود. زمان زیادی لازم است.

بنابراین مزیت دوم این روش این است که نیازی به پاک کردن تعداد زیادی عکس مات نیست. عکس به شرطی گرفته شده که لرزش از حد مشخص شده کمتر باشد. برای استفاده از این قابلیت معمولاً باید آرنج دست را به خوبی استوار کرد و مثل تک‌تیراندازها، بسیار آرام تنفس کرد!

تنظیم توازن رنگ سفید

به تصویر زیر دقت کنید.

معمولاً گوشی‌های هوشمند در تشخیص توازن رنگ سفید عملکرد دقیق و خوبی دارند اما در نور کم، مشکل پیدا می‌کنند. اولین راه حل این است که به نرم‌افزار دوربین اجازه دهید که خود را با شرایط تطبیق دهد. شاید 5 ثانیه زمان، فرصت خوبی باشد. اگر حوصله نکنید و سریعاً عکاسی کنید، ممکن است نتیجه مثل تصویر سمت چپ کمی نارنجی‌رنگ شود.

راه حل دیگر این است که دوربین را به سمت منبع نور بگیرید تا ته‌رنگ نور را درک کند.

آخرین راه، تنظیم دستی توازن رنگ سفید است. اگر گوشی پس از 1 دقیقه و گردش به اطراف، نتوانست توازن رنگ درست را اعمال کند، خودتان به صورت دستی این کار را انجام دهید. حالات daylight برای نور روز، cloudy برای هوای ابری، fluorescent برای نور لامپ‌های مهتابی و گزینه‌های دیگر قابل انتخاب است. شاید تنظیم دستی بهتر از تشخیص خودکار باشد.

اکسپوژر را تنظیم کنید

با توجه به ضعف دوربین گوشی‌ها، بهترین کاری که برای حل مشکل در این شرایط می‌توان کرد، استفاده از اکسپوژر مناسب است. منظور از اکسپوژر یا پرتوگیری، مدت زمانی است که دوربین به نور اجازه‌ی عبور و برخورد به حسگر را می‌دهد. زمان بیشتر یعنی نور بیشتر و تصویر روشن‌تر با رنگ‌های واقعی‌تر. لذا همیشه در نور کم مراقب اکسپوژر باشید. در ضمن یادآور می‌شویم که همه‌ی گوشی‌ها ممکن است تنظیمات اکسپوژر را نداشته باشند ولیکن در اغلب گوشی‌ها انتخاب اکسپوژر با اعدادی مثل 2+، 1+، 0، 1-، 2- پیش‌بینی شده است.

ویرایش عکس پس از عکاسی

همیشه نمی‌توان عکس‌ها را به شکلی که مطلوب است توسط دوربین گرفت. حتی با یک دوربین فوق‌العاده‌ی DSLR هم همیشه اوضاع بر وفق مراد نیست. گاهی بهترین روش استفاده از پی‌سی برای ادیت کردن عکس‌ها است. لزوماً نباید در استفاده از فتوشاپ مهارت کامل داشته باشید. آشنایی با برخی ابزارها و فیلترهای ساده‌ی فتوشاپ یا نرم‌افزارهای خوب دیگر مثل GIMP کافی است. حتی با نرم‌‌افزارهای ویرایش تصویر ساده‌تر هم می‌توان برخی اشکالات را تصحیح کرد. در گوشی‌ها هم می‌شود از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کرد ولیکن با توجه به کوچک بودن صفحه نمایش، استفاده از پی‌سی گزینه‌ی بهتری است.

تغییر سطوح رنگ

همه‌ی گوشی‌ها از نظر کیفیت رنگ عالی نیستند. حتی اگر توازن رنگ سفید صحیح باشد و از نور فلش به خوبی بهره بگیرید هم ممکن است رنگ‌ها به حالت واقعی نزدیک نباشند. در این صورت می‌توان با استفاده از نرم‌افزار، رنگ‌ها را به شکل مناسب تغییر داد. به عنوان مثال عکس موردنظر را در نرم‌افزار رایگان GIMP باز کنید. از منوی Tools > Color Tools > Levels ابزار تنظیم رنگ را اجرا کنید. در نرم‌افزار iPhoto اگر دکمه‌ی Edit در پایین پنجره را فشار دهید و سپس روی دکمه‌ی Adjust کلیک کنید، واسط گرافیکی بخش تنظیم سطوح رنگ نمایش داده می‌شود.

برای تنظیم بهتر سطوح رنگ می‌توان رنگ قرمز را کمی غلیظ‌تر کرد تا رنگ سرد پوست انسان، به حالت واقعی نزدیک‌تر شود. مشکلات مربوط به کنتراست یا اکسپوژر هم با کمی حوصله قابل حل است. البته تجربه در ویرایش عکس هم کمک زیادی به شما می‌کند پس بهتر است شروع کنید و تجربه بیاندوزید.

عکس‌های سیاه و سفید

شاید ویرایش عکس هم تمام مشکلات را حل نکرده باشد! در این صورت بد نیست افکت سیاه و سفید یا قرمز و قهوه‌ای را آزمایش کنید. تقریباً تمام اشکالات رنگ حل می‌شود و عکسی که در نگاه اول مشخص بود با یک دوربین بی‌کیفیت گرفته شده و عکاس تازه‌کار بوده، به عکسی که عمداً به شکل سیاه و سفید گرفته شده، تبدیل می‌شود.

یادتان باشد که در بیشتر دوربین‌‌ها می‌توان عکس سیاه و سفید هم گرفت ولیکن بعداً نمی‌توان آن را به یک عکس رنگی تبدیل کرد. سعی کنید از این حالت عکاسی استفاده نکنید چرا که برگشت‌پذیر نیست. در مقابل اگر عکس رنگی بگیرید، به راحتی می‌توانید آن را سیاه و سفید کنید.

عکس‌های بسیار بد را کهنه و خاطره‌انگیز

آخرین راه برای تبدیل عکس کم‌کیفیت به عکس که بتوان مهر قبولی روی آن زد استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی خاصی است که حالت کهنگی به عکس می‌دهند، گویی که با یک دوربین کم‌کیفیت قدیمی گرفته شده باشد. علت محبوبیت وب‌سایتی مثل اینستاگرام هم استفاده از همین فیلترهای ساده است.






تاریخ : سه شنبه 93/2/2 | 10:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">