سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید احتمال ابتلا به سرطان را در خودتان پایین بیاورید؟ ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مثل داشتن یک رژیم‌غذایی سالم و چکاپ پزشکی منظم کمکتان خواهد کرد.

 
احتمالاَ اخبار و اطلاعات مختلفی را از همه‌جا درمورد پیشگیری از سرطان شنیده‌اید. گاهی اوقات هم نکاتی که در یک تحقیق در این مورد پیشنهاد می‌شود مخالف با چیزی است که در مقالات دیگر خوانده‌اید.

 
بااینکه اطلاعات مربوط به سرطان و روش‌های پیشگیری از آن هنوز در حال پیشرفت و تغییر است اما چیزی که در همه تحقیقات و توسط همه محققین تایید شده این است که ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی می‌توانید به این مسئله کمک کنید.

 
بنابراین اگر نگران این هستید که به سرطان مبتلا نشوید، می‌توانید با ایجاد بعضی تغییرات در روش زندگی‌ کردنتان، کمی از نگرانی‌هایتان را برطرف کنید. 

 
1. از دخانیات استفاده نکنید

 
استفاده از هرگونه دخانیات شما را در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهد. کشیدن سیگار با سرطان‌های مختلفی در ارتباط است -- ازجمله سرطان ریه، مثانه، گردنه رحم و کلیه. جویدن تنباکو با سرطان حفره دهان و لوزالمعده نیز در ارتباط است. حتی اگر از دخانیات استفاده نکنید، قرار گرفتن در معرض دود آن نیز احتمال ابتلای شما به سرطان ریه را بالا می‌برد.

 
جلوگیری از مصرف دخانیات - یا تصمیم به ترک آن - یکی از مهمترین تصمیماتی است که می‌توانید در جهت سلامتی خودتان بگیرید. همچنین قدم بسیار مهمی برای پیشگیری از سرطان است. اگر تصمیم به ترک دخانیات گرفته‌اید، از پزشکتان درمورد محصولاتی که در این راه کمکتان می‌کند سوال کنید.

 
2. یک رژیم‌غذایی سالم را دنبال کنید

 
بااینکه داشتن انتخاب‌های سالم در زمان خرید موادغذایی یا سفارش غذا نمی‌تواند تضمین‌کننده عدم ابتلای شما به سرطان باشد، اما می‌تواند احتمال بروز آن را کاهش دهد. از راهبردهای زیر استفاده کنید:

 
• تا می‌توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید. سعی کنید رژیم‌غذایی‌تان برمبنای میوه‌ها و سبزیجات و سایر موادغذایی که منابع گیاهی دارند مثل غلات و حبوبات باشد. 

 
• مصرف چربی را به حداقل برسانید. با مصرف غذاهای کم‌چرب، به ویژه موادغذایی که از منابع حیوانی هستند، احتمال ابتلا به سرطان را در خودتان پایین بیاورید. رژیم‌های غذایی پرچرب معمولاً کالری بالاتری داشته و احتمال چاق شدن شما را نیز بالا می‌برد که این نیز می‌تواند خطر ابتلای شما به سرطان را بالا ببرد.

 
• اگر تصمیم به نوشیدن مشروبات الکلی دارید، اینکار را متوقف کنید. با بالا رفتن مصرف نوشیدنی‌های الکلی، احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها مثل سرطان سینه، روده، کلیه، ریه و کبد بالا می‌رود.

 
3. وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید و فعالیت جسمی داشته باشید

 
داشتن وزنی سالم احتمال ابتلای شما به بعضی از انواع سرطان مثل سرطان سینه، پروستات، ریه، روده و کلیه را کاهش می‌دهد.

 
فعالیت جسمی نیز اهمیت دارد. فعالیت جسمی و ورزش علاوه بر کمک به کنترل وزنتان خطر ابتلا به سرطان سینه و روده را در شما کاهش می‌دهد.

 
افراد بزرگسالی که فعالیت جسمی دارند، فواید بسیار زیادی به سلامت خود می‌رسانند. سعی کنید حداقل 150 دقیقه در هفته یک ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه در هفته یک ورزش شدتی انجام دهید. در برنامه روزانه خود نیم ساعت فعالیت فیزیکی جای دهید.

 
4. از خودتان دربرابر آفتاب محافظت کنید

 
سرطان پوست یکی از متداول‌ترین انواع سرطان و قابل پیشگیری‌ترین آنها است. حتماً این نکات را رعایت کنید:

 
• از آفتاب وسط روز اجتناب کنید. سعی کنید از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر که اشعات خورشید در شدیدترین حالت خود است، دور از آفتاب باشید. 

 
• در سایه بمانید. وقتی بیرون از خانه هتسید، تا حد امکان در سایه بوده و از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

 
• قسمت‌هایی از بدنتان که در معرض نور خورشید است را بپوشانید. با پوشیدن لباس‌های آستین بلند در معرض آفتاب از بدنتان حفاظت کنید. 

 
• استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. وقتی بیرون از خانه هستید حتماً روی قسمت‌هایی از پوستتان که در معرض آفتاب است کرم ضدافتاب زده و چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

 
• از دستگاه سولاریوم استفاده نکنید. این دستگاه‌ها هم به اندازه نور طبیعی آفتاب خطرناک هستند.

 
5. خودتان را واکسینه کنید

 
پیشگیری از سرطان شامل پیشگیری از برخی ویروس‌های عفونی نیز می‌شود. درمورد واکسیناسیون دربرابر بیماری‌های زیر با پزشکتان مشورت کنید:

 
• هپاتیت B. این بیماری خطر ابتلا به سرطان کبد را بالا می‌برد. برای آندسته از افراد بزرگسال که در خطر ابتلا به هپاتیت B هستند، مثل افراد بزرگسالی که فعالیت جنسی پراکنده با افراد مختلف دارند، افرادیکه به بیماری‌های مقاربتی مبتلا هستند،  افرادیکه از موادمخدر تزریقی استفاده می‌کنند، مردان همجنس‌گرا و کسانیکه در محیط‌های پزشکی و مراقبتی که با خون یا مایعات عفونی بدن در تماس است کار می‌کنند، واکسن آن تجویز می‌شود.

 
• ویروس پاپیلومای انسانی (HPV). این یک بیماری مقاربتی است که می‌تواند موجب سرطان گردنه رحم و یا سایر سرطان‌های تناسلی شود. واکسن HPV هم در مردان و هم در زنان سن 26  و جوان‌تر که در نوجوانی این واکسن را نزده‌اند در دسترس است،

 
6. از رفتارهای پرخطر دوری کنید

 
یک راهکار موثر دیگر برای پیشگیری از سرطان اجتناب از رفتارهای پرخطری است که شما را دربرابر بیماری‌هایی قرار می‌دهد که احتمال بروز سرطان را بالا می‌برد. بعنوان مثال:

 
• روابط‌جنسی ایمن داشته باشید. شریک‌های جنسی خود را محدود کرده و برای برقراری رابطه‌جنسی از کاندوم استفاده کنید. هرچه تعداد شرکای جنسی شما در زندگی بیشتر باشد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مقاربتی  مثل HIV و HPV خواهید بود. افرادیکه دچار این ویروس‌ها هستند بیشتر درمعرض ابتلا به سرطان‌های مقعد، کبد و ریه می‌باشند. 

 
• از سوزن مشترک استفاده نکنید. اگر به موادمخدر تزریقی اعتیاد دارید، از سوزن مشترک استفاده نکنید زیرا شما را درمعرض ابتلا به ویروس‌های HIV، هپاتیت B و C قرار می‌دهد که اینها نیز احتمال بروز سرطان کبد را افزایش می‌دهند. 

 
7. چکاپ پزشکی منظم انجام دهید

 
چکاپ‌های منظم برای انواع سرطان مثل سرطان پوست، روده، پروستات، گردنه رحم و سینه می‌تواند احتمال تشخیص زودتر این بیماری‌ها را بالا برده و درصورت بروز این بیماری‌ها درمان آن با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهد بود. از پزشکتان بخواهید بهترین برنامه چکاپ سرطان را برایتان تنظیم کند. 

 
از همین امروز به پیشگیری از سرطان اقدام کنید. مطمئن باشید که نتیجه آن یک عمر از شما محافظت خواهد کرد.

  یک سبد غذایی ضد سرطان!

 

سرطان، یکی از بیماری‌های دوران مدرنیته است که به شکل‌های مختلف بروز کرده و تعداد قربانیان این بیماری به طور باورنکردنی و صعودی رو به افزایش است. محققان معتقدند با تغییر شیوه زندگی می‌توان به مبارزه با این بیماری مهلک پرداخت. 

سرطان، از بیماری های مهلکی است که قربانیان بسیاری را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد. در حال حاضر، درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما محققان معتقدند از تنها راه حلی که علیه این بیماری می توان نام برد، به تاخیر انداختن مرگ در مبتلایان است تا بتوان راهکار جدیدی علیه این بیماری یافت. 

اما از سوی دیگر، تغییر شیوه غذایی، رفتاری و عادات روزانه می تواند سهم به سزایی در کاهش ابتلا به این بیماری داشته باشد. محققان معتقدند خوراکی ها می توانند خاصیت سرطانی یا برعکس ضد سرطانی داشته باشند و با کمک خوراکی ها می توان به جنگ سرطان رفت.

مهمترین توصیه مصرف روزانه 5 تا 9 وعده میوه و سبزیجات تازه است.
 

*خوراکی هایی که علیه سرطان می تازند

* انواع کلم ها بخصوص کلم بروکلی  


محققان انگلیسی معتقدند مصرف بروکلی بخصوص برای مردان مفید بوده و مانع از ابتلا به سرطان پروستات در آنها می شود. از خانواده کلم ها می توان به سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، حتی شلغم و تربچه اشاره کرد. کلم ها حاوی مواد مغذی گیاهی به نام "گلوکوزینولات" هستند که مانع تکثیر سلولی شده و از تشکیل تومورها جلوگیری می کنند. کلم می تواند علیه سرطان سینه، کبد، پروستات، پوست، معده، سرطان مثانه و ریه موثر باشد.

 
* انواع توت ها


انواع توت ها مانند توت سفید، تمشک و توت فرنگی می توانند خوراکی های مفیدی علیه سرطان باشند اما شاتوت به دلیل رنگ تیره حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست که برای بدن مفید بوده و علیه تومورهای سرطانی می تازد. انواع توت ها حاوی فلاونوئیدهایی هستند که آنتی اکسیدان های مفیدی به شمار می روند. توت ها می توانند علیه سرطان هایی مانند روده بزرگ، مری، دهان و دندان و پوست مفید باشند.


* گوجه فرنگی


رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل ماده ای به نام لیکوپن است که دارای خواص بسیاری مانند مبارزه با تومورهای سرطانی است. گوجه فرنگی می تواند در درمان سرطان هایی مانند پروستات، معده، ریه و  سرطان رحم مفید باشد.


* گردو


گردو از خوراکی های مفیدی است که می تواند خواص بسیاری از جمله خاصیت ضد سرطانی، درمان میگرن و کاهش چربی خون را در خود داشته باشد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ،آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها است که خطر ابتلا به سرطان هایی مانند پروستات و سینه را کاهش می دهد.


* سیر


سیر حاوی موادی مانند سولفور آمینو اسیدها و سیستئین هستند که محافظان خوبی در برابر سرطان ها محسوب می شوند. محققان معتقدند مصرف روزانه یا چندین بار در هفته سیر می تواند به مبارزه با تومورهای سرطان سینه، معده، روده و مری بپردازد.
 

* لوبیا

مطالعه محققان امریکایی نشان می دهد که لوبیاهایی با رنگ تیره مانند لوبیا قرمز می تواند نقش به سزایی در کاهش سرطان روده داشته باشند. لوبیا حاوی ترکیباتی به نام فیتوکمیکال است که می تواند مانع از رشد تومورهای سرطانی بخصوص سرطان سینه و روده شود.
 


* ماهی


ویتامین دی موجود در ماهی می تواند سهم به سزایی در کاهش ابتلا به سرطان سینه و روده داشته باشد. ویتامین دی در بدن باعث مسدود شدن تومورهای سرطانی می شود تا از رشد آنها جلوگیری کند.


* محافظت از بدن با ادویه هایی مانند زردچوبه و فلفل

از زردچوبه و فلفل به عنوان ادویه هایی یاد می شود که دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. زردچوبه دارای کارکامین بوده و می تواند حمله سلول های سرطانی به سلول های سالم را کاهش دهد.


* چای


چای، یکی از نوشیدنی های مفیدی است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می تواند با سرطان هایی مانند سینه، کبد، ریه و پوست به مبارزه بپردازد.



* تخم مرغ


تخم مرغ به دلیل دارا بودن ماده ای با نام فولات می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. فولات را می توان در خوراکی های دیگری مانند جگر مرغ، دانه آفتابگردان و سبزیجاتی با برگ های سبز مانند اسفناج و کاهو یافت.


*  قارچ


قارچ ها به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین سی و همینطور سلنیوم که فعالیت آنتی اکسیدانی دارند، می توانند بر تومورهای سرطانی بتازند.

اما از سوی دیگر مصرف برخی خوراکی ها می تواند ابتلا به سرطان را رقم بزند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 


* مصرف بیش از حد قند و شکر


قند و شکر ممکن است به طور مستقیم باعث ابتلا به سرطان نشود اما محققان معتقدند که مصرف بیش از حد قند و شکر می تواند باعث تغییر عملکرد بدن و در نتیجه کاهش مقاومت بدن به تومورهای سرطانی شود.


* فست فودها


شاید مصرف کم و هر ازگاهی از ساندویچ ها و فست فودها برای بدن آسیب چندانی نداشته باشد اما مصرف سوسیس، گوشت، گوشت های فرآوری شده می توانند احتمال ابتلا به سرطان های روده و معده را افزایش دهند.


* مصرف نوشیدنی های الکلی


نوشیدنی هایی حاوی الکل هر چند به مقدار کم و ناچیز می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان هایی مانند دهان، مری، معده، سینه و روده را افزایش دهد.






تاریخ : دوشنبه 93/9/10 | 9:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

استادی از شاگردانش پرسید

چرا وقتی عصبانی هستیم داد میزنیم؟

یکی از شاگردانش گفت:

چون در آن لحظه خونسردیمان را از دست میدهیم

استاد گفت: این درست، اما چرا با وجودی که طرف مقابل کنارمان است داد میزنیم؟

بعد از بحث های فراوان سر انجام استاد چنین توضیح داد:

هنگامیکه دو نفر از یکدیگر فاصله میگیرند برای جبران این فاصله مجبورند داد بزنند

هرچه عصبانیت بیشتر باشد فاصله بیشتر است و آنها باید صدایشان را بلند تر کنند

سپس استاد پرسید:

هنگامیکه دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقی می افتد؟

آنها به آرامی با هم صحبت میکنند، چرا؟

چون قلبهایشان خیلی بهم نزدیک است و هنگامیکه عشقشان به یکدیگر بیشتر شد حتی حرف

های معمولی هم با هم نمیزنند و فقط در گوش هم نجوا میکنند

و عشقشان همچنان بیشتر میشود

سر انجام حتی نجوا هم نمیکنند و فقط یکدیگر را نگاه میکنند

این همان عشق خدا به انسان و انسان به خداست که خدا حرف نمیزند اما همیشه صدایش را در همه وجودت حس میکنی...

اینجاست که بین انسان و خدا هیچ فاصله ای نیست و میتوانی در اوج همه شلوغی ها بدون اینکه لب به سخن باز کنی با او حرف بزنی...






تاریخ : دوشنبه 93/9/10 | 12:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حسین پناهی چه زیبا می گوید:

حقیقت این است:

فرودگاه ها، بوسه های بیشتری از سالن های عروسی به خود دیده اند!

و دیوار بیمارستان ها بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند...!

به راستی چرا اینگونه ایم؟؟؟!

همه چیز را موکول میکنیم به زمانی که چیزی در حال از دست رفتن است؟؟! 






تاریخ : دوشنبه 93/9/10 | 12:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
چند سال پیش تو یه عملیاتی گردان به یه میدان مین رسید و پشتش گیر افتادند !
 چند نفر باید میرفتند و میدان رو باز میکردند ! فرمانده صدا زد کسی حاضره بره ...؟؟
 کسی چیزی نگفت جز یه جوان که قبول کرد بره شروع کرد به قدم برداشتن
که یهو ایستاد و برگشت همه فکر کردن ترسیده
 اما اومد و پوتین هاشو در آورد و گفت  تازه از تدارکات گرفتمبیت الماله حیفه 
 بعد پا برهنه رفت و دیگه برنگشت ...

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1415473977511.jpg

اما الانم  دست کمی از اون موقع نداره !

چندوقت پیش یکی هم ازبیت المال سه هزار میلیارد گرفت و رفت! البته اونم دیگه برنگشت...!

تازگیا یکی هم 650 میلیون یورو برداشت رفت و دیگه بر نگشت !

چند وقت پیش یکی 8 میلیارد فقط خرج استخر و جکوزیش کرد

به هیچکسم جواب پس نداد.

خلاصه خیلیا یه کارایی کردن یا جوابگو نبودن یا رفتن دیگه برنگشتن!

آره رفقا اینجا اینطوریه یکی یه  پرونده کرسنتی برامون میسازه

بعد کلی توش میخوره بعد چند تا کله گنده هم میان و نمیزارن دستش رو بشه 

 یوقتایی هست که آدم بدجور شرمنده دین و ایمانش میشه

 شرمنده کسایی که رفتند تا خیلیا حلال زاده وار رفتار کنن 

و اونا در اوج بی معرفتی میزنن زیر همه چیز و میخورن و یه آبم روش ...!






تاریخ : دوشنبه 93/9/10 | 11:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

1- مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ، ماهی و...)

2- مصرف تخم مرغ و ماهی

*به دلیل اختلاف در مزاج انسان‌ها، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می‌شود.

3- سرکه و حلیم

4- مصرف لبنیات و ترشیجات

*باعث انجماد شیر در معده می‌شود، مصرف پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا سرکه و ماش و سرکه و ماست، باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.

5- مصرف ماست و ترب

6- شیر برنج و سویق (آردگندم)

*که باعث قولنج و بروز نفخ در بدن می‌شود.

7- مصرف انار و حلیم (هریسه)

*که باعث گرفتگی در مویرگ‌ها می‌شود

8- مصرف خربزه و عسل

*باعث سنکوب شدن و سایر امراض می‌شود.

9- مصرف خربزه و موز یا خربزه و انبه

10- کله گوسفند و انگور

*به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت (مزاج سرد و تر) ممنوع است و خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، و همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند و در نهایت خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند و همچنین خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور ممنوع است.






تاریخ : یکشنبه 93/9/9 | 1:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

1- مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ، ماهی و...)

2- مصرف تخم مرغ و ماهی

*به دلیل اختلاف در مزاج انسان‌ها، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می‌شود.

3- سرکه و حلیم

4- مصرف لبنیات و ترشیجات

*باعث انجماد شیر در معده می‌شود، مصرف پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا سرکه و ماش و سرکه و ماست، باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.

5- مصرف ماست و ترب

6- شیر برنج و سویق (آردگندم)

*که باعث قولنج و بروز نفخ در بدن می‌شود.

7- مصرف انار و حلیم (هریسه)

*که باعث گرفتگی در مویرگ‌ها می‌شود

8- مصرف خربزه و عسل

*باعث سنکوب شدن و سایر امراض می‌شود.

9- مصرف خربزه و موز یا خربزه و انبه

10- کله گوسفند و انگور

*به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت (مزاج سرد و تر) ممنوع است و خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، و همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند و در نهایت خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند و همچنین خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور ممنوع است.

11- خوردن سرکه بعد از برنج غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف (ماهی، شیر و هندوانه) و سنگین به ترتیب بر روی غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف و سنگین خورده شده مناسب نیست.

12- آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم یا بعد از استحمام مفید

*باعث تولید سم در بدن می‌شود.

13- آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور

14- آشامیدن آب سرد هنگامی که معده خالی باشد مثلاً ناشتا

15- خوردن ترشی بعد از شیرینی

16- آشامیدن آب سرد بعد از ورزش و ریاضت و حرکات سنگین

17- خوردن خربزه و هندوانه بر روی آب گوشت و گوشت‌ها

*باعث سنگینی و بروز امراض متعدد می‌شود.

18- آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن

19- آشامیدن آب سرد بدون توقف

*احتمال آن را دارد که امراض متعددی رخ دهد، از آن جمله اگر سردی آن به قلب برسد به علت انطفاع حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود.

20- آشامیدن آب بعد از خوردن غذاهای ترش، شیرین و مصرف آب بعد از خوردن ادویه

*اسهال آور است. 






تاریخ : یکشنبه 93/9/9 | 1:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : یکشنبه 93/9/9 | 12:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : یکشنبه 93/9/9 | 11:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : شنبه 93/9/8 | 1:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : شنبه 93/9/8 | 1:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">