سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 نوشابه رژیمی نخورید به 9 دلیل


 

چند سالی است که برای مصرف نوشابه‌های رژیمی تبلیغات گسترده‌ای می‌شود. کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده این نوشیدنی‌ها ادعا می‌کنند که این نوع نوشابه‌ها جایگزین‌های مناسبی برای نوشابه‌های معمولی هستند، زیرا در تولیدشان به جای قند از آسپارتام که یک شیرین‌کننده مصنوعی کم‌کالری است استفاده می‌شود.

در نتیجه مردم را تشویق می کنند که با خیال راحت و بدون نگرانی از دریافت کالری زیاد از این نوشابه های رژیمی استفاده کنند، اما محققان عقیده دیگری دارند و در طول بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف نوشیدنی های حاوی این شیرین کننده مصنوعی، خطراتی جدی برای سلامت خواهد داشت.
 
در این مطلب به 9 مورد از خطرات مصرف آسپارتام اشاره می کنیم و نتیجه گیری را به عهده خودتان می گذاریم.

 
1 ـ تاری چشم

برخی از دردهای چشمی، اختلالات دید و خشکی چشم ممکن است در نتیجه مصرف آسپارتام باشد. این شیرین کننده مصنوعی از فنیل آلانین، اسید آسپارتیک و متانول ساخته شده است. به عقیده متخصصان متانول برای شبکیه چشم و عصب بینایی خطرناک است و باعث بروز اختلالات بینایی می شود. توجه داشته باشید هر ماده غذایی یا نوشیدنی حاوی آسپارتام که به مدت طولانی و در معرض گرما نگهداری شده باشد به دلیل تجزیه ترکیبات آن برای چشم ها سمی خواهد بود.
 

2 ـ سردرد و میگرن

سردرد و میگرن در اثر برخی از عوامل تحریک کننده به وجود می آید. بیشتر این تحریک کننده ها در مواد غذایی مختلف مانند شکلات تلخ، پنیرهای چرب و... وجود دارد. محققان موسسه مایوکلینیک آمریکا به این نتیجه رسیده اند که آسپارتام نیز یکی از عوامل محرک سردرد و میگرن است. 

میزان کمی از این شیرین کننده مانند الکل و کافئین، باعث ایجاد سردرد خواهد شد و پزشکان معتقدند که این عامل محرک باید کاملا از ترکیبات نوشیدنی ها و مواد غذایی حذف شود. اگر شما نیز از قربانیان میگرن یا هر نوع سردردی هستید، حواس تان به ترکیبات مواد غذایی مصرفی تان باشد و حتما از مصرف مواد غذایی حاوی آسپارتام خودداری کنید.

 
3 ـ کاهش عملکرد انسولین


هرچند ادعا می شود شیرین کننده های مصنوعی جزو جایگزین های مناسب قند برای دیابتی ها هستند در این خصوص اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. نتایج بررسی هایی که در انجمن دیابت آمریکا انجام شده است، نشان می دهد که مصرف آسپارتام ممکن است باعث کاهش حساسیت و عملکرد درست انسولین شود. در نتیجه بیشتر متخصصان بر این باورند که آسپارتام نمی تواند جایگزین مناسب و مطمئنی برای قند باشد و دیابتی ها باید از مصرف آن خودداری کنند.

 
4 ـ از لاغری خبری نیست


اگر قصد لاغر شدن داشته باشید، بی شک می دانید که باید از مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات ها و قند بپرهیزید. در نتیجه به سمت مصرف مواد غذایی رژیمی می روید. بهتر است بدانید مواد غذایی کم قند معمولا با شیرین کننده های مصنوعی از نوع آسپارتام شیرین و خوش طعم می شوند که کمکی به کاهش وزن نخواهند کرد. 

نتایج یک پژوهش که در دانشگاه لیورپول انجام شده است، نشان می دهد بدن قادر نیست بین شیرین کننده های مصنوعی و قند تفاوتی قائل شود. به عقیده این محققان عصب های دریافت کننده طعم شیرین که در سلول های چشایی قرار دارند، باعث می شوند که طعم شیرین در دستگاه روده ای تشخیص داده شود.ژ

 شیرین کننده های مصنوعی عملکردی مانند قند دارند و گیرنده های دستگاه روده ای را فعال می کنند در نتیجه بدن به جذب بیشتر کربوهیدرات یا همان قند تشویق می شود. به جای مصرف این قبیل مواد غذایی سعی کنید مواد غذایی سالم و تازه مصرف کنید. به جای این نوشیدنی ها، لیموترش یا خیار با نعنا داخل آب بیندازید تا خوش طعم شود و میل کنید.

 
5 ـ افزایش افسردگی


نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است که آسپارتام اثرات منفی روی افراد مبتلا به افسردگی داشته است. این شیرین کننده می تواند باعث تشدید علائم افسردگی و وخیم شدن حالت های روحی افراد شود. اگر افسرده هستید، دور مواد غذایی حاوی آسپارتام را خط قرمز بکشید. البته خبر خوب این که این شیرین کننده باعث بروز علائم افسردگی نمی شود، اما علائم آن را تشدید می کند.

 
6 ـ التهاب و درد مفاصل


محققان آمریکایی گزارش های زیادی از شروع التهاب و درد مفاصل بعد از مصرف آسپارتام دریافت کرده اند. بدن برخی افراد به این ترکیبات حساسیت دارد و برای مقابله با ترکیبات شیمیایی موجود در این شیرین کننده ها، واکنش های آلرژیک نشان می دهد. در نتیجه بعد از مصرف این شیرین کننده ها مفاصل ملتهب و دردها نیز شروع می شوند. 

فرقی نمی کند به این ترکیبات حساسیت داشته باشید یا نه! بهترین کار برای حذف یکی از عوامل درد مفاصل پرهیز از مصرف این قبیل مواد غذایی است. اگر از التهاب و درد مفاصل رنج می برید، از مصرف هر نوع ماده غذایی حاوی شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید.

 
7 ـ افزایش مشکل معده


زمانی که در اوایل دهه 80 میلادی آسپارتام وارد بازار شد و در ترکیب اصلی نوشابه ها قرار گرفت، اداره کنترل محصولات غذایی فرانسه شکایت های زیادی درباره عوارض جانبی ناشی از مصرف محصولات غذایی حاوی این شیرین کننده دریافت کرد. 

گرفتگی عضلات معده به عنوان یکی از ناراحتی های اصلی مخصوصا در سال اول فروش این محصولات به ثبت رسید. امروزه نیز افراد زیادی که از گرفتگی عضلات شکمی و معده درد رنج می برند، اظهار می کنند که با حذف محصولات غذایی حاوی شیرین کننده های مصنوعی به ویژه آسپارتام، علائم بیماریشان بهبود می یابد.

 
8 ـ حساس شدن گوش


محققان تاکنون حدود 90 گونه از علائم مربوط به مصرف آسپارتام را شناسایی کرده اند. ناشنوایی، وزوزگوش و تحمل نداشتن سروصدای اطراف جزو برخی از علائم ناشی از مصرف آسپارتام محسوب می شود. در وزوزگوش، فرد مبتلا حتی در نبود صدای خارجی نیز سروصدای غیرطبیعی در گوش خود احساس می کند. 

محققان مشاهده کردند افرادی که نوشیدنی های رژیمی زیادی مصرف می کنند، بیشتر از این مشکل شکایت دارند. خبر خوب این که مشکلات شنوایی ناشی از مصرف آسپارتام با قطع مصرف این قبیل نوشابه ها درمان می شود.

 
9 ـ افزایش احتمال سرطان


محققان به نتایج ضد و نقیضی درباره تاثیر آسپارتام در ابتلا به برخی از سرطان ها دست یافته اند. محققان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده اند، خطر ابتلا به سرطان خون در افرادی که هر روز نوشابه رژیمی می خورند، بیشتر است. 

نتایج بررسی های دیگر نیز نشان می دهد ارتباطی بین مصرف زیاد و طولانی مدت نوشابه های حاوی شیرین کننده های مصنوعی بویژه آسپارتام و خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پروستات و لطمه های جدی به مغز و حتی تومورهای مغزی وجود دارد. البته این در حالی است که در بررسی های انجام شده توسط خود صنایع تولید کننده، هیچ ارتباطی بین مصرف آسپارتام و سرطان مشاهده نشده است.
 
در هر حال متخصصان توصیه می کنند از مصرف بی رویه این نوشیدنی ها، به بهانه کم کالری و بی ضرر بودن، بپرهیزید. آسپارتام بی ضرر نیست و خطرات جدی برای سلامت به وجود می آورد.






تاریخ : شنبه 93/9/15 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دارچین بر علیه یک بیماری عصبی

دارچین بر علیه یک بیماری عصبی
مطالعات پیشین خواص درمانی دارچین را در بیماری های مختلفی از جمله دیابت اثبات کرده بودند.

تحقیقات انجام شده درباره گیاهان دارویی در کارولینای شمالی نشان داد که دارچیناز بروز بیماری های عصبی از جمله آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند.

برای انجام این مطالعه 250 فرد با متوسط سنی 72 سال انتخاب شده و به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه روزانه 5 میلی گرم پودر دارچین مصرف کرده و برای گروه دیگر یک رژیم غذایی سالم اما بدون دارچین در نظر گرفته شد. نتایج این مطالعه که 7 سال به طول انجامید، نشان داد 8 درصد از افرادی که دارچین را در رژیم غذایی روزانه شان گنجانده بودند دچار زوال خفیف عقلی و آلزایمر شده بودند و در مقابل 12 درصد از افرادی که رژیم غذایی سالم اما بدون دارچین را در دستور کار خود قرار داده بودند به این بیماری مبتلا شدند. در حقیقت دارچین در پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل موثرتر از رژیم غذایی سالم عمل می کند.

مطالعات پیشین خواص درمانی دارچین را در بیماری های مختلفی از جمله دیابت اثبات کرده بودند.






تاریخ : جمعه 93/9/14 | 5:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 خطاهای رایج و معمول تغذیه‌‌ی ایرانی‌ها

80 درصد مردم ایرانی در سفره‌هایشان از نمکدان استفاده می‌کنند، به غذاهای سرخ شده علاقه مندند و عاشق خوردن غذاهای شور و شیرین و چرب هستند. مریم نواب‌زاده پزشک و محقق طب اسلامی–ایرانی، می‌گوید: عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ترکیبی از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و نه از منافع غذاهای مدرن‌ -البته معایب و آفت‌های هر دو را هم دارد- باعث شده بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن‌های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
نواب‌زاده گفت: هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می‌کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم‌زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتماً بایستی ادویه‌ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
وی افزود: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می‌آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
نواب زاده ادامه داد: طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کنند. سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود، اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می‌کند.

خوردن زیاد عدسی
این پزشک و محقق طب اسلامی–ایرانی با بیان اینکه عدس غذایی سودا‌زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون‌ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می‌کنند.

مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
نواب زاده ادامه داد: مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می‌گردد.

وی گفت: غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی‌دارد که موجب کندذهنی می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن‌ (گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن) بوده، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

حذف سرکه از غذا
این پزشک و محقق طب اسلامی–ایرانی گفت: حذف سرکه یکی از ظلم‌هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن‌زده شده است.

نواب‌زاده اظهار کرد: سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل‌کننده (Carrier) محسوب می‌شود. حمل کننده ماده‌ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می‌رساند.

تنوع‌خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی
وی تصریح کرد: چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می‌کنید، آنزیم‌های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می‌شود.

وعده غذایی ظهر
وی گفت: از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می‌کند و سبب غلظت خون می‌شود.

نواب زاده افزود: ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآورشد: گرم‌ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

عدم مصرف صحیح آجیل
این پزشک و محقق طب اسلامی–ایرانی گفت: آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی‌نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می‌افزاید.

نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز‌ (البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان‌ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

وی ادامه داد: بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. توصیه می‌شود 4 مغز را هفته‌ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد است.

عدم مصرف صحیح ادویه‌جات
پزشک و محقق طب اسلامی–ایرانی با بیان اینکه باور غلط دیگر مضر بودن ادویه‌جات برای کبد است، گفت: تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی است.

نواب‌زاده افزود: مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودا نا بجای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری‌هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت‌های زنانه، افسردگی و … می‌شود.






تاریخ : پنج شنبه 93/9/13 | 9:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

توصیه هایی برای مراقبت بهتر از باتری لپ تاپ 

لپ تاپ ها نقش پررنگی در زندگی امروز ما برای انجام وظایف مختلف ایفا می کنند. تنوع قدرت سخت افزاری و قابلیت حمل بالا، لپ تاپ ها را به یکی از پرکاربردترین ابزارهای حال حاضر مبدل کرده اند. پس رسیدگی به این ابزار کارآمد اقدامی منطقی است. باتری یکی از مهم‌ترین اجزا لپ تاپ است که میزان شارژدهی آن می تواند عاملی کلیدی برای مصرف کنندگان به منظور انتخاب یک محصول باشد. در همین راستا، اقدام هایی را می توان برای طول عمر بیشتر باتری لپ تاپ مد نظر قرار داد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.


بیش از اندازه شارژ نکنید

هنگامی که برای نخستین بار لپ تاپ خود را برای شارژ باتری آن به برق متصل می کنید برای کالیبره شدن باتری باید شارژ کامل صورت بگیرد. پس از آن، حفظ شارژ باتری بین 40 و 80 درصد را هدف گذاری کنید. به گفته بخش خدمات مشتری اپل، این اقدام حفظ حرکت گهگاه الکترون ها در باتری را موجب می شود و در نتیجه به عمر بیشتر آن کمک می کند.

البته صحبت در این زمینه راحت‌تر از عمل به آن است. با این وجود در طول روز نیم نگاهی به آیکون باتری لپ تاپ خود و درصد آن داشته باشید. اگر قصد خروج از خانه را دارید لپ تاپ خود را خاموش کنید و بدون آن که به برق متصل باشد آن را روی یک میز قرار دهید. همچنین اگر استفاده چندانی از لپ تاپ خود نمی کنید حداقل یک بار در ماه باید باتری آن را شارژ و تخلیه کنید.

باتری را خنک نگه دارید

اکثر لپ تاپ های حال حاضر از باتری های یون لیتیوم سود می برند که باید در دمای بین 50 تا 95 درجه فارنهایت (10 تا 35 درجه سانتیگراد) نگهداری شوند. بی تردید، این دامنه دما را همواره نمی توان برای باتری لپ تاپ فراهم کرد، از این رو برای تسهیل شرایط می توان دمای اتاق را مطلوب دانست.

برای آن که از تامین شرایط مناسب دمایی برای لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید توجه به دریچه های هوا و عملکرد مناسب فن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگامی که از لپ تاپ استفاده می کنید نباید آن را به گونه ای قرار دهید که دریچه های هوا مسدود شوند. عدم جریان مناسب هوا افزایش دما و گرمای بیش از اندازه لپ تاپ را موجب می شود. گرما یکی از عوامل تاثیرگذار بر عمر باتری است. برای گردش هرچه بهتر هوا در اطراف لپ تاپ می توانید از پایه های خنک کننده استفاده کنید.

به روز رسانی، به روز رسانی، به روز رسانی

اکثر شرکت ها به طور مداوم در پی یافتن راه هایی برای بهبود عمر باتری از طریق به روز رسانی های نرم افزاری هستند. از این رو، دریافت آنها می تواند نقش کلیدی در عملکرد باتری ایفا کند. در نتیجه، نسبت به نصب آخرین به روز رسانی نرم افزاری در رایانه خود اطمینان حاصل کنید.


لپ تاپ را بدون استفاده رها نکنید

باتری لپ تاپ را نباید برای مدت طولانی بدون استفاده نگه دارید. اما شاید مجبور باشید برای یک سفر کاری لپ تاپ خود را چند ماه در خانه باقی بگذارید. بر همین اساس، نگهداری درست از باتری لپ تاپ را باید مد نظر قرار دهید. در این شرایط شارژ باتری لپ تاپ باید 50 درصد باشد و در محیطی همواره خنک قرار بگیرد. رها کردن لپ تاپ در شرایطی که شارژ باتری آن به طور کامل خالی شده است می تواند آسیب دائمی به باتری وارد کرده و برای همیشه آن را بی استفاده کند. نگهداری باتری با شارژ کامل نیز می تواند کوتاه شدن طول عمر آن را موجب شود.

نگهداری و افزایش طول عمر باطری لپ تاپ

باطری من چه مدت کار می کند؟
باطری لپ تاپ شما چه از آن استفاده کنید و چه استفاده نکنید به مرور زمان
 از بین خواهد رفت و عمر آن کم می شود و این کاهش عمر از زمانی که باطری ساخته می شود شروع می شود و تا زمانی که باطری از کار بیوفتد ادامه دارد .
عناصر داخل باطری  تازمانی که دیگر قادر به تامین برق لپ تاپ نباشند  به کندی با هم واکنش می دهند.علاوه بر این باطری ها بین 300 تا 800 شارژ و دشارژ دوام می آورند.
باطری به تدریج ظرفیت نگهداری خود را از دست می دهد تا زمانی که دیگر توان  روشن نگهداشتن لپ تاپ شما را نداشته باشد. .
به طور معمول باطریهای لپ تاپ از یک سال تا سه سال قابل استفاده هستند. حرارت به همراه نحوه استفاده معمول از باطری ها  با طول عمر آنها ارتباط دارد. شما به راحتی می توانید عمر باطری را با رعایت برخی اصول نگهداری زیاد کنید.
 

حرارت
زمانی که  باطری را از دستگاهاتان جدا می کنید بعد از مدت زمانی مقداری از شارژ خود را از دست می دهد به این رویداد  self-discharge می گویند که مقدار کم آن در مدت زمان طولانی امری عادی برای باطریهای قابل شارژ است .
در دمای پایین self-discharge کاهش می یابد و فرایند کاهش عمر در عناصر باطری آهسته تر رخ می دهد .  بنابراین در دمای بالاتر باطری ها خیلی زودتر عمر خود را از دست می دهند.

چه وقت آنرا به به برق شهر وصل کنم یا از برق شهر جدا کنم؟
باقی ماندن لپ تاپ در برق شهر دمای داخلی باطری را بالا می برد. جداکردن باطری در مواقعی که به آن نیاز ندارید و قرار دادن آن در مکانی خشک و خنک به کند کردن فرایند کاهش عمر باطری کمک خواهد کرد. نگهداری لپ تاپ در محیطی گرم به باطری آسیب  می رساند .

مقدار استفاده از باطریهای Li-Ion  به اندازه یک چرخه شارژ و دشارژ 300 تا 800 مرتبه ای ارزیابی شده است .
مقداری از این چرخه ها زمانی که شما باطری خود را در لپ تاپ متصل به برق شهر نگه می دارید استفاده می شود.
زمانی که شارژ باطری به ظرفیت 100% نرسیده ( مثلا 95%) آنرا از لپ تاپ جدا کنید ودر مکانی خنک و خشک قرار دهید.
در آوردن و نگهدراری باطری در مکان خشک و خنک به مصرف نشدن تعدادی از این چرخه ها کمک می کند.
باطریهای لیتیوم یون شامل اثر حافظه باطری (نیازمند تخلیه کامل قبل از شارژ کردن ) مثل باطریهای قدیمی نمی شوند .
تخلیه و شارژ کامل باعث افزایش کم شدن ظرفیت نگهداری باطری می شود.
یک مجموعه از تخلیه های جزئی برای باطریهای لیتیوم یون از یک تخلیه کامل بهتر است .
شما باید بطور معمول باطری را هر چند وقت یکبار کالیبره کنید. در مورد نحوه کالیبره کردن باطری در ادامه توضیح خواهم داد.

آیا باطری را به برق شهر متصل نگه داریم یا نه؟
جدا کردن باطری از لپ تاپ هنگامی که به برق شهر وصل است :
مزایا:
جلوگیری از استفاده شدن چرخه های شارژ
نگهداری باطری در شرایط خنک تر ( هنگامی که لپ تاپ به برق وصل است گرم می شود) و کند کردن فرایند کاهش عمر آن
معایب:
عدم استفاده از باطری به عنوان پشتیبان در هنگام افت ولتاژ یا قطع برق
از دست دادن اطلاعات ذخیره نشده هنگام قطع برق
نیاز به استفاده از UPS  در صورت نیاز به برق پشتیبان

باطری را هنگامی که لپ تاپ به برق وصل است روی آن باقی بگذاریم:
مزایا:
باطری یه عنوان یک پشتیبان هنگام قطع برق سرویس می دهد.
مناسب تر بودن هنگام نیازهای اضطراری
باطری نیاز به زمان گرم شدن و برگشت به دمای محیط (وقتی آنرا در یخچال نگهداری می کنید ) را ندارد.
معایب:
استفاده شدن چرخه های شارژ
دمای باطریها در هنگام اتصال به برق بالاتر است و عمر آنها کاهش می یابد.

عمر باطریهایم را چطور طولانی تر کنم؟
کالیبره کردن باطری با یک تخلیه کامل بعد از هر 30 بار شارژ به نگهداری ظرفیت نگهداری باطری کمک می کند .
نگذارید همیشه باطری تخلیه کامل شود تا آنرا شارژ کنید به غیر از مواردی که قصد کالیبره کردن آنرا دارید.
باطریهای لیتیوم یون ظرفیت شارژ کمتری را هنگامی که به طور جزئی  شارژ شوند از  دست می دهند .
پیشنهاد می شود با رسیدن میزان شارژ باطری به 10 تا 20 درصد آنرا شارژ کنید.
باطری را جدا کنید و در مکان خشک و خنک نگهداری کنید. میزان شارژ بهینه باطری جهت نگهداری طولانی 40% است .
نگهداری باطری با شارژ پایین آسیب و خرابی باطری را نتیجه می دهد.
اگر باطری خود را در یخچال نگهداری می کنید با یک کیسه پلاستیکی آنرا از رطوبت حفظ کنید و قبل از استفاده مجدد از آن با در دمای اتاق قرار دادن آن اجازه دهید تا به دمای عادی برگردد.

فرسودگی باقیمانده  باطری
نرم افزارهای  مربوط به تعیین میزان باقی مانده فرسودگی سخت افزاری باطری ) Battery-wear-level ( مثل نرم افزار کنترل لپ تاپ می تواند میزان استهلاک  باقی مانده باطری و عمر آن را مشخص نماید .
بسیاری از این نرم افزارهای زمانیکه استهلاک باقیمانده باطری به 16% می رسد هشدار می دهند.
متغیرهای بسیاری می تواند بر میزان استهلاک باطری اثر بگذارد از جمله مشخصات لپ تاپ ، تنظیمات بایوس و نرم  افزاری و غیره .

در مورد انفجار باطریها و فراخوان آنها چه؟
اخیراً گزارشات زیادی درباره انفجار باطریها بوده است . به طور عادی ممکن است شما هم در مورد امنیت باطری لپ تاپ خود  سوال داشته باشید.
علت انفجارهای اخیر باطریها آلودگی جزئی ذرات فلزی به کار رفته درون آنها در کارخانه های مطمئن بوده است .
فراخوان برای باطریهایی که ریسک وجود این آلودگی را داشته اند انجام گرفته است . این لیست باطری هایی است که از 23 اکتبر 2006 فراخوان شده اند می باشد.  شما می توانید بررسی کنید که آیا باطری شما در خطر است یا نه ؟

راهنمایی های ساده در مورد باطریهای لیتیوم یون
* گرما بدترین دشمن باطری شماست .
*از رها کردن باطری در مکانهای بیش از حد گرم مثل داخل خودرو در طول روز خودداری کنید.
*یک تخلیه کامل اثر بدتری روی عمر باطری می گذارد تا چندین تخلیه جزئی
*نیازی به نگرانی از اثر حافظه (battery memory)در باطریهای لیتیوم یون نیست .
*عادت کنید باطری را موقعی که به 10 تا 20 درصد ظرفیت  می رسد شارژ کنید.
*هیچ وقت تا 0% باطری را تخلیه نکنید چرا که این کار می تواند باطری شما را بلا استفاده کند.
*باطری خود را پس از هر 30 بار تخلیه با یکبار تخلیه کامل کالیبره کنید.
*در صورتی که زمانی طولانی از برق شهر استفاده می کنید می توانید با جدا کردن باطری و قرار دادن آن در یک مکان نگهداری طولانی به زیاد کردن عمر باطری خود *کمک کنید.
*شرایط نگهداری طولانی میزان شارژ 40% و مکانی خشک و خنک است .
*بسیاری از با تجربگان نگهداری باطری در یخچال را توصیه می کنند. هنگام این کار برای جلوگیری از رطوبت از یک کیسه پلاستیکی محکم برای پوشش  استفاده کنید و قبل از استفاده مجدد یا شارژ آن با بیرون گذاشتن آن اجازه بدهید تا به دمای معمولی اتاق بر گردد.
*هرگز باطری را فریز نکنید.
(نتیجه اخلاقی اینکه بعد از اینکه این متن را ترجمه کردم دقیقاً در خط آخر این توصیه را نوشته بود . در حالیکه باطری بیچاره من به دلیل توصیه وبلاگ نویسان عزیز کپی بردار الان 10 ساعت است که در فریزر به سر می برد.البته دربعضی مراجع لاتینهم دیدم که این روش توصیه شده و بعضی هم اعلام کردند که نتیجه گرفتند . به هر حال مسئولیتش با خودتون .توصیه می کنم رو باطری هایی که تقریبا بلا استفاده شده اند فریز شدن را امتحان کنید.)

16 ترفند برای استفاده حداکثری از باتری لپ تاپ

در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالا تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارا از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد. اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملا تضمین میکند.

1- به طور مرتب Defrag کنید : هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید.

2- نور LCD را کاهش دهید : امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.

3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید : اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکس کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید : ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید : هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد: هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید: بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید  این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید : مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby : قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آن هم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید : هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید : به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید : اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید : اگر واقعا کسی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری : اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید : در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک : پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند.






تاریخ : پنج شنبه 93/9/13 | 9:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با زیباترین مساجد جهان آشنا شوید (60 تصویر)

مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه شکل گرفت. شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است. نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. همچنان‌ که مساجد در عصر نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصوم (ع) کارکردی فراتر از برگزاری مراسم عبادی داشته در اعصار بعد هم کم و بیش این رسالت را به دوش کشیده و کارکردی ویژه پیدا کرده است.

مسجد مکان عبادت پیروان دین اسلام است. بیش از یک هزار سال است که این بناهای مقدس و محترم برای عبادت و بندگی مسلمانان در سراسر جهان بنا شده‌اند. هم زمان با گسترش دین مبین اسلام در تمام کشورهای جهان سبک معماری مساجد نیز به ناچار پیشرفت کرده و به نوعی می‌توان گفت سبک امروزی ترکیبی از تکنیک‌های معماری امروزی یا مدرن و معماری باستانی ست.

به لطف تاریخ غنی و عزت و احترامی که این مکان‌های مقدس در جهان اسلام دارند هنوز هم زیبایی خاص خود را حفظ کرده‌اند و نگذاشته‌اند پیشرفت متدهای طراحی و معماری اثری بر ذات وجودی آن‌ها بگذارند و موجب حذف المان‌های اصلی آن شوند.

در ادامه 60 تصویر از زیباترین مساجد جهان را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده‌ام که با یکدیگر این مکان‌های مقدس و زیبا را به نظاره می‌نشینیم:

مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در کویت

Siddiqa_Fatima_Zahra_Mosque_Kuwait

مسجد امیر عبدالقادر (کنستانتین، الجزایر)

Emir_Abdelkader_Mosque_Algeria

مسجد آبی (ایروان، ارمنستان)

Blue_Mosque_Armenia

مسجد ابو درویش (عمان، اردن)

Abu_Derwish_Mosque_Jordan

مسجد احمد قدیروف (گروزنی، چچن)

Akhmad_Kadyrov_Mosque_

مسجد مکه (حیدرآباد، هند)

Mecca_Masjid_India

مسجد رایا (تانجونگ پینانگ ، اندونزی)

Masjid_Raya_Medan_Indonesia

مسجد بزرگ شینینگ (شینینگ، چین)

Great-Mosque-of-Xining

مسجد توکیو (توکیو، ژاپن)

Tokyo_Mosque_Japan

مسجد سرب (اشکودر، آلبانی)

Lead_Mosque_Albania

مسجد هوی در نینگشیا (نینگشیا، چین)

Hui_Mosque_in_Ningxia_China

حرم حضرت علی (ع)(مزار شریف، افغانستان)

Shrine_of_Hazrat_Ali_Afghanistan

مسجد سن پترزبورگ (سنت پترزبورگ، روسیه)

Saint_Petersburg_Mosque_Russia

مسجد و مدرسه‌ی سلطان حسن (قاهره، مصر)

Mosque-Madrassa_of_Sultan_Hassan

مسجد جامع سلطان قابوس (مسقط، عمان)

Sultan_Qaboos_Grand_Mosque_Oman

مسجد الندا ( بغداد ، عراق)

Al_Nida_Mosque_Iraq

مسجد تابش آفتاب (Sunshine) (ویکتوریا، استرالیا)

Sunshine_Mosque_Australia

مسجد سلطان عمر علی سیف الدین (بندر سری بگاوان، برونئی)

Sultan_Omar_Ali_Saifuddin_Mosque_Brunei

مسجد سلطان عمر علی سیف الدین 2 (بندر سری بگاوان، برونئی)

Sultan_Omar_Ali_Saifuddin_Mosque_Brunei2

مسجد بیت النور (آلبرتا، کانادا)

Baitun_Nur_Canada

مسجد جامع شیخ زاید (ابوظبی، امارات متحده عربی)

Sheikh_Zayed_Grand_Mosque_UAE

مسجد جامع شیخ زاید 2 (ابوظبی، امارات متحده عربی)

Sheikh_Zayed_Grand_Mosque_2_UAE

مسجد جامع شیخ زاید 3 (ابوظبی، امارات متحده عربی)

Sheikh_Zayed_Grand_Mosque_3_UAE

مسجد تاج محل (آگرا، هند)

Taj_Mahal_Mosque_India

مسجد گل شریف (قازان، روسیه)

Qolsharif_Mosque_Russia

حرم امام رضا (ع) (مشهد، ایران)

Imam_Reza_Shrine_Iran_

مسجد پادشاهی (لاهور، پاکستان)

Badshahi_Mosque_Pakistan

مسجد گرین لین (بیرمنگام انگلیس)

Green_Lane_Mosque_United_Kingdom

مسجد وزیر خان (لاهور، پاکستان)

Wazir_Khan_Masjid_Pakistan

مسجد مرکزی سبانچی (استانبول، ترکیه)

Sabanc?_Merkez_Camii_Turkey

مسجد الصالح (صنعا، یمن)

Al-Saleh_Mosque_Yemen (1)

مسجد جامع جمیرا (دبی، امارات متحده عربی)

Jumeirah_Grand_Mosque_UAE

مسجد محمد علی پاشا (قاهره، مصر)

Mosque_ of_Muhammad_Ali_Pasha_Egypt

مسجد و مرکز اسلامی کولون (هنگ کنگ، چین)

Kowloon_Masjid_and_Islamic_Centre_Hong_Kong

مسجد الازهر (قاهره، مصر)

Al-Azhar_Mosque_Egypt_

مسجد بزرگ پاریس (پاریس، فرانسه)

Grande_Mosquee_de_Paris_France

مسجد جامع هوهوت (مغولستان، چین)

Great_Mosque_of_Hohhot_China

مسجد امام (اصفهان، ایران)

Imam_Mosque_Iran_

مسجد نور آستانه (آستانه، قزاقستان)

Nur_Astana_Kazakhstan

مسجد جامع (نایروبی، کنیا)

Jamia_Mosque_Kenya

مسجد کریستال (ترنگانو، مالزی)

Crystal_Mosque_Malaysia

مسجد کریستال 2 (ترنگانو، مالزی)

Crystal_Mosque_2_Malaysia

مسجد کوچینگ (ساراواک، مالزی)

Masjid_Bahagian_Kuching_Malaysia

مسجد پوترا (پوتراجایا، مالزی)

Putra_Mosque_Malaysia

مسجد جامع (مکه، عربستان سعودی)

Grand_Mosque_Saudi_Arabia

مسجد جامع 2 (مکه، عربستان سعودی)

Grand_Mosque_2_Saudi_Arabia

مسجد جامع (دهلی نو، هند)

Jama_Masjid_India

مسجد حسن دوم (کازابلانکا، مراکش)

Hassan_II_Mosque_Morocco

مسجد ملی ابوجا (ابوجا، نیجریه)

Abuja_National_Mosque_Nigeria

مسجد سلطان حاجی حسن البولکیاه معزالدین (شهر کوتاباتو، فیلیپین)

Sultan_Haji_Hassanal_Bolkiah_Masjid_Philippines

مسجد فیصل (اسلام آباد، پاکستان)

Faisal_Mosque_Pakistan

مسجد جامع الافر (کلمبو، سریلانکا)

Jami_Ul-Alfar_Mosque_Sri_Lanka

مسجد Ahmadiyya Anjuman Isha’at Islam  (پاراماریبو، سورینام)

Ahmadiyya_Anjuman_Isha

مسجد گنبد سنگی ( قبة الصخره ) (شهر قدیمی، بیت المقدس)

Al_Aqsa_Mosque_Jerusalem

مسجد بزرگ دمشق (دمشق، سوریه)

Great_Mosque_of_Damascus_Syria_

مسجد اموی (دمشق، سوریه)

Omayyed_Mosque_Syria

مسجد سلطان احمد (استانبول، ترکیه)

Sultan_Ahmed_Mosque_Turkey_

مسجد مرکزی سئول (سئول، کره جنوبی)

Seoul_Central_Mosque_South_Korea

مسجد پیامبر (ص) (مدینه، عربستان سعودی)

Mosque_of_the_Prophet_Saudi_2_Arabia

مسجد جامع الفاتح (منامه، بحرین)

 

Al_Fateh_Grand_Mosque_Bahrain






تاریخ : پنج شنبه 93/9/13 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 فایده معجزه‌ آسای زنجبیل


 علم پزشکی هندو زنجبیل را دارویی معجزه‌آسا می‌داند. دلیل آن این است که تجربه نشان داده است که این ادویه جادویی برای گوارش بسیار مفید بوده و خواص سودمند متعددی دارد. هندی‌ها از زنجبیل به طور روزمره استفاده می‌کنند. چای زنجبیلی از محبوبیت خاصی برخوردار است و از قدیم مادربزرگ‌ها آن را برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می‌کردند.


 
زنجبیل تازه خیس‌خورده در آبلیمو و نمک که رنگ صورتی روشنی پیدا کرده است را می‌توانید سر سفره میلیون‌ها هندی هر روز ببینید. در زیر به 10 خاصیت معجزه‌آسای زنجبیل اشاره می‌کنیم:

 
1. بی‌اشتها شده‌اید؟ قبل از ناهار زنجبیل تازه بخورید تا اشتهایتان باز شده و اسیدهای معده‌تان ترشح شوند.

 
2. زنجبیل جذب موادمغذی لازم را در بدن تقویت می‌کند.

 
3. زنجبیل شبکه‌های گردش‌خون بدن ازجمله سینوس‌های آزاردهنده‌ای که هرازگاهی عود می‌کنند را پاک می‌کند.

 
4. احساس تهوع دارید؟ کمی زنجبیل که ترجیحاً به عسل آغشته شده است، بجوید.

 
5. زنجبیل به از بین بردن نفخ شکم کمک می‌کند.

 
6. شکمتان سر و صدا می‌کند و دلپیچه دارید؟ زنجبیل بخورید.

 
7. مفاصلتان درد می‌کند؟ زنجبیل با خواص ضدالتهابی که دارد موجب تسکین دردتان خواهد شد. برای برطرف کردن درد عضلات و مفاصل موقع حمام کردن از روغن زنجبیل استفاده کنید.

 
8. به‌تازگی جراحی کرده‌اید؟ جویدن زنجبیل بعد از عمل جراحی به برطرف کردن حالت تهوع کمک می‌کند.

 
9. برای متوقف کردن گرفتگی گلو و بینی چای زنجبیل بنوشید. و وقتی هوا سرد باشد، این چای حتی بیشتر می‌چسبد.

 
10. احساس می‌کنید میل‌جنسی‌تان پایین آمده است؟ به سوپتان کمی زنجبیل اضافه کنید تا میل‌جنسی‌تان هم بالاتر رود.

 3 راه برای مصرف زنجبیل

 
1. پلو با زنجبیل و سبزیجاتکمی برنج بسمطی درست کنید. بعد از دم کشیدن وقتی در قابلمه را برداشتید، کمی سیر، زنجبیل، فلفل چیلی، برگ گشنیز خردشده به آن اضافه کنید. 


 
2. آبمیوه زنجبیلیکمی ریشه زنجبیل رنده کرده و همراه با هویج و سیب و کمی آبلیمو داخل آبمیوه‌گیری بریزید.

 
3. دسر زنجبیلیکمی زنجبیل رنده‌شده روی دسر پاناکوتا یا شربت توت‌فرنگی طعمی عالی به دسرتان می‌دهد.






تاریخ : پنج شنبه 93/9/13 | 9:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

1-آب :  از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می شود که درمان نداشته باشد .

2-آب باران :  آب باران را بنوشید که بدن را پاکیزه نموده و بیماری ها را دفع نماید  

3-آب سرد : تطهیر با آب سرد بواسیر را قطع می کند . 

4-آفتاب : اگر خواستید در آفتاب بنشینید پشت به آن بنشینید ، زیرا آفتاب بیماری درون را ظاهر می سازد . 

5-آویشن : آویشن پرزهای معده را تقویت کرده و سالم نگه می دارد .  

6-اندوه: شستن لباس غم و اندوه را می زداید.

7-اسپند : ریشه ی اسپند شادی آور و در ساقه و برگ آن درمان هفتاد و دو بیماری وجود دارد . 

8-اشک :  خوردن عدس دل را نازک می کند و اشک را جاری می سازد . 

9-اعصاب : خوردن به قلب را قوت بخشد و معده را پاکیزه نماید و اعصاب را خوانا سازد و ترس را از دل می زداید

10-    انار : به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند. 

11-     انجیر : خوردن انجیر انسدادها را نرم می کند و برای باد قلنج مفید است ، در روز از آن بسیار ولی در شب اندک بخورید . 

12-      ادرار : بول کردن در حمام باعث فقر و پریشانی است . 

13-     انگور : انگور هم قاتق است و هم میوه وهم غذا و هم شیرینی است . 

 

14-     بادرنج بویه : بادرنج بویه سده(گرفتگی ) را می گشاید واشتها به غذا آورد وسل را برطرف سازد وبه هضم غذا کمک کند. 

15-     بخور کردن: بخور کردن موجب سلامتی سر(از بیماریها) است وبدن را از درون پاک می کند وانواع بیماری سر را از بین می برد. 

16-بدن: حجامت بدن را سالم وخرد را استوار می سازد. 

17-   بلغم: ریشه ترب بلغم را قطع وغذا را هضم می نماید. 

18-    بنفشه: حرارت تب رابه بنفشه وآب خنک بشکنید که گرمای آن از حرارت جهنم است. 

19-     بوی دهان: جویدن کندر دندانها را محکم وبلغم را دفع می کند وبوی بد دهان را از ین می برد. 

20-     به: خوردن به قلب ضعیف را تقویت می کند ومعده را پاک ودل را قوی وترسو را شجاع وکودک در رحم را زیبا می سازد. 

21-   بهداشت فردی : امیرالمومنین دستمالی داشت که پس از وضو ساختن روی خود را بدان خشک می کرد سپس آن را به میخی می آویخت و کسی جز او به آن دست نمی زد . 

22-     بیماری : خوراکت را کم کن تا بیماریت کم شود . 

23-    بینی : روغن بنفشه در بینی بچکانید که حضرت رسول (ص) فرمود : اگر مردم فواید این روغن را بدانند آن را سر می کشیدند . 

24-   پرخوری : پرخوری بدن را بد بو کند و از زیرکی جلوگیری کند.  

25-     پرندگان : از خوردن پرندگانی که سنگدان وچینه دان و خارپا ندارند و پرندگانی که سلاحشان ناخنشان می باشد بپرهیزید . 

26-پوست : استعمال نوره (جهت زدایش موی زاید )پوست بدن را پاکیزه و منافذ آن را باز می کند . 

27-  پیری : چهار چیز موجب پیری زودرس می گردند : خوردن گوشت مانده و نشستن در جای نمناک و از پله ها بسیار بالا و پایین رفتن و با پیرزن نزدیکی نمودن . 

28-   تب : عناب تب را برطرف می سازد . 

29- تند خویی : کسی که دوست دارد کمتر خشمگین گردد از گوشت دراج بخورد .

30-چاشت : هر که خواهد عمرش طولانی باشد چاشت را بامداد بخورد . 

31-  چشم : دست شستن پیش از غذا خوردن و بعد از آن چشم را جلا می دهد. 

32-  حسد : حسد دل را بیمار نموده و اندوه شدید آورد . 

33-  ختنه: در ختنه کردن فرزندانتان شتاب کنید که برایشان پاک تر است. 

34- خرما: خرما بخورید که در آن درمان دردهاست. 

35- خطمی: شستن سر با خطمی چرک ها را می زداید و جانوران موجود در آن را نابود می کند. 

36-خواب: پرخوری و بسیار خوابیدن بدن را تباه سازد و زیان به بار آورد. 

37- خوره: در حمام آجر و سفال بر پای خود نسایید که مورث خوره است. 

38-  دارو: نوشیدن دارو برای بدن مانند صابون است برای لباس، آن را تمیز می نماید، ولی کهنه اش نیز می کند. 

39-   شانه کردن: ایستاده شانه کردن باعث فقر و پریشانی می گردد. 

 

40- کفش: نیکو انتخاب نمودن کفش به سلامتی بدن و نیز به طهارت در نماز کمک می کند.
منبع: نهج الطبایه






تاریخ : چهارشنبه 93/9/12 | 2:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
استفاده از موس برای انجام کارهای تکراری چندان هم مفید و مؤثر نیست. بهترین راه برای افزایش بهره‌وری در هنگام وب گردی استفاده از میانبرهای صفحه کلید است.
بر عکس اعتقاد رایج، صفحه کلید طوری طراحی شده که کاربر بتواند بدون نگاه کردن به دست‌های خود از آن استفاده کند. برای آشنا شدن با میانبرهای کیبورد بهتر است ابتدا تایپ ده انگشتی یا تایپ در حالتی که چشمان شما فقط به صفحه نمایش نگاه می‌کند را بیاموزید.
وقتی بر تایپ حرفه‌ای یا ده انگشتی مسلط شدید باید برای بروز رسانی مهارت‌های خود میانبرهای مفید و کاربردی که در اینفوگرافیک زیر به آن‌ها اشاره شده را بیاموزید. امروزه، با توجه به استفاده گسترده از تب‌ها، صفحه نمایش و پنجره‌های مختلف در ویندوز، استفاده از این کلیدهای میانبر تبدیل به یک باید و ضرورت شده است. به جرئت می‌توان گفت که دیگر مدیریت پنجره‌ها و برنامه‌های کاربردی مختلف با استفاده از موس منسوخ ‌شده است.
چه کسی می‌داند؟ شاید در آینده از چشمک زدن به صفحه نمایش برای باز کردن برنامه‌ها و کلیک بر روی لینک‌ها استفاده کنیم.
 





تاریخ : چهارشنبه 93/9/12 | 7:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وصلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

سالنامه حجامت 1393 هجری شمسی

1- چنان که در توضیحات حاشیه ای سالنامه نیز اشاره شده است، بر طبق سالنامه نجومی استاد مصباح زاده، روزهای 7 و 14 حزیران که بنابر روایت وارده از امام رضا علیه السّلام از بهترین ایّام حجامت هستند، با روزهای جمعه، 30 خرداد و 6 تیر 1393 مصادفند.

با توجه به سفارش اکید روایات شریف بر پرهیز از حجامت در روزهای جمعه( و به ویژه پیش از ظهر جمعه) توصیه ما به کاربران این است که از حجامت در این دو روز پرهیز کنند؛ چراکه توصیه به حجامت در روزهای 7 و 14 حزیران، یک توصیه استحبابی و نه واجب است امّا خطرات ذکر شده در روایات برای حجامت روز جمعه بسیار جدّی و مهلک هستند.

در صورتی که به هر دلیل، بر انجام حجامت اصرار دارید، بهتر است آن را به عصر جمعه موکول کنید و البته رعایت موارد توصیه شده در روایات(یعنی صدقه دادن، ذکر شریف صلوات و قرائت آیت الکرسی) هم اکیدا مدّنظر قرار گیرد. البته باز هم تاکید می کنیم که بهتر است از حجامت در روز جمعه صرف نظر شود.

امّا بر طبق سالنامه استاد نجومی، روزهای 7 و 14 حزیران، با روزهای پنج شنبه، 29 خرداد و 5 تیر 1393 مصادف هستند که حجامت در آنها بلامانع است.

شاید راه حل بینابینی این باشد که کسانی که تمایل به حجامت در این روزها دارند، امسال، همگی، «رجاءً» بر طبق سالنامه استاد نجومی عمل کنند تا ان شاء الله به توصیه امام معصوم علیه السلام نیز عمل کرده باشند.

2- چنان که در عنوان سالنامه نیز تاکید شده است، زمان های درج شده در این سالنامه، تنها از احادیث شریف اهل بیت علیهم السّلام استخراج شده اند و زمان های مناسبی که در کتب طبّی قدیم یا در تقاویم نجومی برای حجامت مطرح شده و می شوند مدّنظر ما نیستند.

3- سعی ما در طرّاحی این سالنامه بر این بوده است که با اطّلاع رسانی صحیح، از گسترش تبلیغات غلط بسیاری از مراکز طبّ سنّتی که برای حجامت، انواع تمهیدات زمانی ناصحیح را رواج می دهند جلوگیری کنیم و لذا از تمام کسانی که به هر نحو، در اشاعه این سالنامه شریک می شوند سپاسگزاریم. مطمئن باشید که استفاده از این سالنامه حتّی با نامی غیر از طبّ شیعه هم موجب خوشحالی ما خواهد شد.

منبع: پایگاه طبّ شیعه





تاریخ : سه شنبه 93/9/11 | 1:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آن حسینى که شرف یافته دین از شرفش
سر و جان داد ز کف تا نرود دین ز کفش
هدف تیر بلا ساخت على اصغر خویش
تا که سرمشق بگیرد بشر از این هدفش






تاریخ : دوشنبه 93/9/10 | 9:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">