سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی

با وجود آنکه مردم کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند، مقامات نزدیک به "کیم جونگ ایل" وی را فردی ولخرج توصیف کرده که سالانه 100 تا 200 هزار دلار را بابت تغذیه حیوانات خانگی خود صرف می کرد.

تلویزیون دولتی کره شمالی رسما تایید کرد "کیم جونگ ایل" رهبر69 ساله این کشور ساعت 8:30 دقیقه صبح روز شنبه در قطاری که قصد بازدید از ناحیه ای در خارج از پایتخت را داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

کیم جونگ ایل از سال 1994 پس از مرگ پدرش رهبر این کشور کمونیست بوده و در سال 2008 دچار سکته مغزی شده بود و به همین دلیل زیاد در محافل عمومی حاضر نمی شد.

در پی اعلام خبر مرگ رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" فرزند 28 ساله کیم جونگ ایل که در دانشگاه بین الملل "برنی" سوئد تحصیل کرده، به عنوان جانشین وی معرفی شد و ارتش نیز وضعیت فوق العاده را اعلام کرده است.

کیم جونگ اون در کنگره ملی حزب کمونیست کره شمالی که در سال 89 برگزار شد، به عنوان عضو ارشد کمیته مرکزی حزب کمونیست و جانشین رئیس کمیسیون نظامی این کشور انتخاب شد.

خبرگزاری کره شمالی رسما اعلام کرد که مراسم تشییع کیم جونگ ایل در 28 دسامبر برگزار می شود و تا 29 دسامبر عزای عمومی اعلام شده است.

خبر مرگ رهبر کره شمالی مقارن با سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درحالی منتشر می شود که پیونگ یانگ متعهد به انجام اقدامات اولیه برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم خود شده و به نظر می رسد آمریکا هم اکنون این فرصت را بدست آورده تا سیاست های خود را در این کشور کمونیستی پیاده کند و مذاکرات برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه از سرگرفته شود.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا و "کیم سونگ هوان" همتای کره جنوبی بارها برنامه غنی سازی اورانیوم کره شمالی را ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهدات این کشور در بیانیه مشترک سال 2005 خوانده و خواستار فشار بیشتر جامعه بین الملل علیه کره شمالی شدند.

تجربه چند سیل شدید (1995 و 1996) و چند سال خشکسالی (آغاز از 1997) باعث ایجاد قحطی شدیدی در کره شمالی شد و این کشور را در وضعیت بحرانی و بی ثبات قرار داد، بطوری که کره شمالی در نهایت به شدت نیازمند کمک‌های غذایی خارجی شد.

پس از ایجاد این وضعیت، کره شمالی در ابتدا در سطحی محدود اجازه تبادل کالا به صورت تهاتری را داد و در سال 2002 کیم ایل جونگ سیاست‌های اقتصادی مشابه "دنگ شیائوپینگ" رهبر جمهوری خلق چین را در کره شمالی اجرا کرد.

زندگی شخصی کیم جونگ ایل

رهبر کره شمالی یک همسر وسه معشوقه داشت. معشوقه دوم او "کو یونگ هی" تا زمان مرگ درسال 2004 نقش بانوی اول کره شمالی را داشت.

کیم جونگ ایل به علت ترس از پرواز با قطار اختصاصی خود سفر می کرد و گفته می شود وی به تماشای فیلم به خصوص فیلم‌های جیمز باند علاقه زیادی داشت و مجموعه‌ای متشکل از بیست هزار فیلم داشت.

نگاهی به سبک زندگی و سلایق رهبر کره شمالی

به نوشته روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" دلفین‌های چینی، سگ‌های پودل فرانسوی و خاویار و مشروبات الکلی فرانسوی در صدر لیست علاقه ‌مندی‌های رهبر کره شمالی قرار داشتند.

رسانه های کره شمالی بارها از علاقه کیم جونگ ایل به سیگار برگ و کونیاک خبر داده و پیش بینی کرده بودند وی بر اثر دیابت یا بیماری قلبی مرده باشد.

با وجود آنکه مردم کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند، مقامات نزدیک به رهبر کره شمالی وی را فردی ولخرج توصیف کرده که سالانه 100 تا 200 هزار دلار را برای تغذیه و مراقبت حیوانات خانگی خود صرف می کرد.

نزدیکان کیم جونگ ایل زندگی وی را لوکس و پرهزینه توصیف کرده و فاش کردند وی دهها راس اسب را از روسیه وارد کرده و در سالهای 2009 و 2010 حدود 10 جت اسکی آمریکایی را برای کوچترین فرزند خود خریداری کرده است.

 

همچنین پس از اعلام خبر مرگ رهبر کره شمالی خبرگزاری یونهاپ و روزنامه "چوسان" از ارسال بیش از 240 هزار تن کمک غذایی آمریکا به کره شمالی خبر داد.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




 


 


 


 


 


 






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 کوتاه قد ترین زن جهان
 


یک دختر دبیرستانی در مرکز هندوستان به عنوان کوتاه قد ترین زن جهان شناخته شد. موسسه ی رکورد های گینس این دختر هندی را که در روز جمعه 18 ساله شد به عنوان کوتاه قد ترین زن جهان انتخاب کرد. این دختر امیدوار است تحصیلات خود را به پایان برساند و به سینمای هند، بالیوود راه پیدا کند.


به گزارش ایران ویج ، قد جویتی آمگه تنها 62.8 سانتی متر است که از قد یک کودک 2 ساله ی معمولی هم کوتاه تر است. نماینده ی رکورد های گینس که از لندن به هندوستان رفته بود، در مراسمی که با حضور خانواده و دوستان جویتی در شهر ناگپور برگذار شده بود این اندازه گیری را انجام داد.

جویتی آمگه می گوید که آرزو دارد روزی ستاره ی فیلم های بالیوود شود و گفت که می خواهد بعد از تمام کردن دبیرستان در سال جاری، به دانشگاه برود. او گفت : "میخواهم هنرپیشه بشوم". و همچنین گفت: " من شهرم ناگپور را در نقشه ی جهانی قرار داده ام. حالا همه می دانند که اینجا کجاست".

قد او 7 سانتی متر از بریجیت جوردن 22 ساله اهل آمریکا، که از ماه سپتامبر تا کنون این عنوان را داشته است کوتاه تر است. راب مولی، نماینده ی رکورد های گینس گفت: "جویتی به ما یاد می دهد که به چیزی فراتر از اندازه هایمان توجه کنیم و تفاوت های خود را قدر بدانیم."

البته این اولین رکورد جهانی آمگه نبوده، تا قبل از روز جمعه او به عنوان کوتاه قد ترین نوجوان رکورد دار بود اما از روزی که 18 ساله شد این عنوان جدید را به دست آورد. او در طول 2 سال گذشته کمتر از یک سانتی متر رشد کرده. موسسه ی رکورد های گینس اعلام کرده وی به خاطر نوع خاصی از کوتوله گی به نام آکوندروپلاسیا، بیش از این رشد نخواهد کرد.

عنوانی که وی در نوجوانی کسب کرده بود باعث شد که بتواند به تورهای مختلفی در ژاپن و ایتالیا سفر کرده و با سایر رکورد داردان ملاقات کند.

رکورد کوتاه قد ترین زن تاریخ هنوز شکسته نشده و مربوط به پائولین ماسترز است که از سال 1876 تا 1895 میلادی در لهستان می زیسته. و قد او 61 ساتی متر بوده است.

 

کوتاه قد ترین زن جهان


کوتاه قد ترین زن جهان


کوتاه قد ترین زن جهان


کوتاه قد ترین زن جهان


کوتاه قد ترین زن جهان


کوتاه قد ترین زن جهان



کوتاه قد ترین زن جهان

























:: با تشکر از تینا اقدسی ::






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امروز پنج سال است که صدای ناصر عبدالهی به گوش نرسیده است. یادش گرامی

مزار ناصر عبداللهی

 

 29 آذرماه ـ پنجمین سالروزدرگذشت ناصر عبدالهی است.

این هنرمند بامداد سوم آذرماه 85 در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به دلیل مشکل کلیوی و از کار افتادن کلیه‌ بستری شد و سپس به کما رفت.بعد از چند روز هم به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بخش ICU این بیمارستان بستری شد و سرانجام یک هفته‌ی بعد به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران منتقل شد.

سرانجام ظهر روزـ 29 آذرماه ـ در حالیکه تنها 37 سال داشت به دیار باقی شتافت و در زادگاهش بندر عباس به خاک سپرده شد.

محمد علی بهمنی در پی درگذشت ناصر عبداللهی همان سال درباره‌ی فعالیت هنری این خواننده و آهنگساز گفته بود:«شناخت او روی شعر خوب بود و این واقعیتی است که باید به آن اعتراف کرد.»

بهمنی خاطرنشان کرده بود: «او انسانی بود که موسیقی را خوب می‌شناخت، صدای خوبی داشت و حیف شد، می‌توانست این صدا رساتر بماند؛ اما دریغ!»

ناصر عبداللهی دهم دی‌ماه 1349 در بندرعباس به دنیا آمد و تحصیلات خود را در بندرعباس گذراند و فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان آغاز کرد.

او با خوانندن ترانه‌ای به نام « ناصریا » به شهرت دست یافت و از جمله آلبوم‌های او می‌توان به «عشق است»، «دوستت دارم»، «غزلک» و «بوی شرجی» اشاره کرد.

این هنرمند فقید هم‌چنین ترانه‌هایی را درباره ائمه اطهار اجرا کرده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «یا فاطمه بنت نبی» اشاره کرد. 






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگه گوشــی شما خیـس شـــد یا در آب افـتاد ایـــن کـار ها را بــکنـیـد !


 


از قدیم الایام که تلفن همراه وارد ایران شد همواره یک مسئله ذهن دارندگان آنها را درگیر خودش کرده بود. فکر کنم در بقیه جهان هم این ترس وجود داشته باشد که اگر گوشی‌مان خیس شد چه کار باید بکنیم؟ 

به گزارش ایران ویج ، بهترین راه این است که نگذاریم موبایل‌مان خیس بشود! اما چه کسی می‌تواند مطمئن باشد هیچ‌وقت هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟ گوشی از دستش نمی‌افتد یا زیر باران موبایلش خیس نمی‌شود؟

به جای توصیه‌های مهندسان فامیل ( از دیروز همه مهندس شدند و شما خبر ندارید ) و راهکارهای بعضا اشتباهشان، 5 راهکار برای شما جمع‌آوری کردیم که می‌تواند سریعا رطوبت تلفن همراه شما را از بین ببرد و شما را نجات دهد.

قدم های اول
1- در اولین قدم گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج کنید. اگر هم خشک خشک نشده است اصلا توی گوشی نیاندازید چون ممکن است اتصالی کند. احتمالا سوختن باتری زیاد است پس اگر گوشی بعد از خشک کردن کار نکرد در وهله اول فکر نکنید گوشی سوخته است!

2- سیم کارت را هم در بیاورید. خیلی سریع این کار را انجام بدهید چون سیم کارت هم خیلی حساس است و اگر در معرض آب بماند سریع می‌سوزد. خسارتش سنگین نیست اما از وقت و کار و زندگی می‌اندازد حسابی.

3- از سشوار استفاده نکنید. سشوار اولین راهی است که پیشنهاد می‌دهند اما سشوار باد داغی می‌زند که خودش هم می‌تواند باعث خرابی بشود. اگر سشوار شما برای گرمایش درجه‌بندی دارد از درجه گرمای کم می‌توانید استفاده کنید. هر چند توصیه می‌کنیم از راه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود استفاده کنید.

و حالا 5 ابزار بسیار مفید برای خشک کردن گوشی تلفن همراه :

یک – برنج نپخته
مادر شما دانشمند بزرگی است. او تجربیات بسیار زیادی در زندگی دارد و روزانه از تعداد زیادی از آنها استفاده می‌کند. برای مثال در آشپزی از خاصیت نم‌گیری برنج استفاده می‌کند تا پلویی خوش طعم برای شما تهیه کند.
این ویدیو نشان می‌دهد که شما می‌توانید با یک کاسه برنج خام و قرار دادن گوشی در میان آنها نجات پیدا کنید.

دو – سیلیکا ژل
برنج خوب است اما یک جور گرد و غبار خاص دارد که حتما متوجه آن شدید. اگر یک کیسه بزرگ برنج را خالی کنید بهتر متوجه می‌شوید. برای همین است که برنج را می‌شورند قبل از هر کاری. همین مسئله شاید موجب بشود که شما از استفاده از برنج خام واهمه داشته باشید.

سیلیکا می‌تواند درمان این ترس شما باشد. سیلیکا همان ماده‌ای که به عنوان سیلیکا ژل معمولا در بسته‌های دستگاه‌های الکترونیکی و لباسهای تازه خریده قرار می‌دهند. فقط یادتان باشد که سیلیکا ژل کمی سرعت پایینی در جذب رطوبت دارد برای همین باید سریعا دست به کار شوید و وقت را هدر ندهید.

سه – جاروبرقی
اگر در منزل هستید به جای گشتن دنبال سشوار به دنبال جاروبرقی بگردید! در این مقاله می‌خوانیم که با 20 دقیقه جارو کردن قسمتهای خیس شده می‌توان رطوبت قسمتهای داخلی گوشی را کاملا از بین برد و بعد از 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی دوباره از گوشی استفاده کرد.
این روش سریعترین و موثرترین روشی است که می‌توانید برای خشک کردن کامل اجزای داخلی موبایل استفاده کرد.

چهار – آب خالص
اگر دیدید یک نفر گوشیش را درون آب انداخت فکر نکنید دیوانه است! این راه درمان برای افتاده در آب نمک است. مخصوصا خانم‌های خانه‌دار زیاد پیش می‌آید که تلفن همراهشان داخل آب نمک بیافتد.

نمک حالت خورندگی بالایی برای قطعات الکترونیکی دارد. اول از همه اگر خیلی خیس شده و دیگر یک ذره خیس شدن بیشتر برایش فرقی نمی‌کند آن را داخل آب تمیز بیاندازید و کمی حرکت بدهید که نمک خارج شود. بعد با روشهایی که گفته شد آن را تمیز کنید.

پنج – یخچال
اگر فکر کردید که راه‌های عجیب و غریب ما تمام شده است اشتباه کردید. این یکی از همه عجیب‌تر است چون معمولا فکر می‌کنیم که باید با گرما رطوبت را از بین برد.
AdvancedTelecom می‌گوید استفاده از یخچال یک راه عالی نجات گوشی خیس شده است. برای استفاده از این راه گوشی را داخل فریزر نگذارید. دلیلش این است که معمولا گوشیهای ما از صفحه نمایش LCD استفاده می‌کنند. ال سی دی مخفف Liquid crystal display است. مشخص است که اگر یک مایه را در فریزر بگذاریم یخ می‌زند و تغییرات حالت می‌دهد :)
گوشی را در قسمتهای میانی یخچال قرار بدهید و بعد از نیم ساعت در بیاورید. 10 دقیقه صبر کنید و دوباره این روند را طی کنید تا به جایی برسد که مطمئن شوید گوشی خشک خشک شده است.

تمامی راه‌هایی که در این مقاله ذکر می‌شود از منابع مختلف موجود در اینترنت ( + و + و + و + ) جمع‌آوری شده است. هیچکدام از این راه‌ها را خودم تست نکردم چون خودم هیچوقت گوشیم خیس نشده است. لطفا با احتیاط عمل کنید چون مسئولیتش گردن خودتان خواهد بود!

سالانه حدود 880 هزار انگلیسی به خاطر افتادن موبایل در آب اعصابشان را خرد می‌کنند. اگر برای شما این اتفاق افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش‌ راه‌های بالا را تست کنید. بعد هم نتیجه را همین‌جا بیان کنید تا دیگران هم استفاده کنند. این جوری از این به بعد خیس شدن گوشی به معنای سوختنش نخواهد بود






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

The main tree in the Blue Hall of the White House.

Christmas decor in the Entrance Hall

The main tree is decorated with medals and orders.

In the libraryL plastic dog Bo of Obama

Windows decoration

Cross Hall

Bo decoration

Photos, postcards and medals as decorations of the fir tree.

Gingerbread house that weighs 400 pounds with a marchpane dog named Bo in the official dining room of the White House. 

Purple Heart military decoration

Christmas tree decorations in East Garden Room.

Christmas cookies

Carolyn Hougland, aged 6, with other children of the servicemen, is waiting for Lady Michelle Obama to arrive in the White House of Washington.

Vermeil Room

In the Crimson Room

Many decorations have been made by the servicemen kids.

Gingerbread house in the official dining room.

Michelle Obama is showing the cookies she made together with the kids of the servicemen.

Cooking process

Christmas postcard signed by the family of Barack Obama.

Decorated ceiling on the first floor of the White House.

Michelle Obama is giving her speech to the families of the servicemen.

Bo

Decorated Green Hall

In the China Hall

Real Bo

Fir tree in the library of the White House.






تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مرگ غم‌ انگیز کودک 3 ساله در ماشین لباسشویی!

مرگ غم‌ انگیز کودک 3 ساله در ماشین لباسشویی!
پدر بی‌رحم 33 ساله فرانسوی هنگام تنبیه پسر 3 ساله‌اش او را کشت.او پسر بچه‌اش را درون ماشین لباسشویی انداخته‌ بود.

جام جم : به نقل از رویترز کریستوفر چمپنویز، متهم است با گذاشتن فرزندش در ماشین لباسشویی و روشن کردن آن برای مدت 5 دقیقه، سبب مرگ غم‌انگیز فرزندش شده است.
تنبیه خشن این کودک پس از آن صورت گرفته که او در مهد کودک نقاشی یکی از دوستانش را از بین برده و مربی ماجرا را به پدرش اطلاع داده است.
منبع:jamejamonline.ir
پزشکی قانونی مرگ این کودک را بر اثر خفگی در آب و وارد شدن ضربات شدید به سرش عنوان کرده است. کریستوفر مدعی است که او به هیچ‌وجه قصد کشتن فرزندش را نداشته و فقط خواسته که او را کمی بترساند. اتفاقی که قبلا چند بار خبر آن را در روزنامه‌ها خوانده و کسی هم نمرده است. ظاهرا آقای کریستوفر فراموش کرده است که در آن خبرها بچه‌ها را فقط برای لحظاتی در ماشین لباسشویی قرار داده بودند، نه آنکه در آن را ببندند و ماشین را روشن کنند.





تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شیخ‌بهایی،شیـخ‌الشـیوخ عصر صفوی

 

شیخ‌بهایی،شیـخ‌الشـیوخ عصر صفوی

 

زیور و زینت  ، شوکت ، عظمت  واعتبار عصر صفوی مدیون علمای خردمند شیعه است  که  در جهت توسعه و گسترش و فرهنگ اسلامی قدرت  و اعتبار کشور و ملت قدم های بس شایانی برداشتند،   و یکی از فقهای  بزرگ شیعه  و از دانشمندان  و  از نوادر  روزگار، شیخ بهایی است ،  که منشاء  خدمات فراوانی  گردید . الحق او شهاب آسمانی نه تنها در عصر خویش بلکه  در جهان اسلام وتشیع  است .

اومتولد بعلبک در لبنان است، که در سن نوجوانی 10 تا 13 سالگی به همراه پدرش از زادگاهش به ناچار به جهت ناامنی آنجا  هجرت نمود ،  و در عصرصفویه  زمانی که شهر قزوین پایتخت دولت صفوی بوده ، در این شهر ساکن شدند، ودر انجا بود که زبان فارسی را نیز فراگرفت،  شیخ بهایی در عنفوان جوانی اکثر دانش ومعارف زمانه همانند : قرآن مجید ،حدیث ، فقه ،اصول ، فلسفه،منطق ، نجوم ،ریاضی ،هندسه ، طب،ادبیات عرب وادبیات فارسی خبره گشته ودر علوم انسانی ،علوم پایه وعلوم فنی ومهندسی  و علوم دینی از بزرگان سرآمد، عصر خویش شده ، او معاصر چهارتن از شاهان صفوی بوده ، در زمان به قدرت رسیدن شاه عباس بزرگ  و انتقال،مقر حکومت صفوی  از قزوین  به  اصفهان به عنوان یکی از عالی ترین علمای شیعه  به عنوان شیخ الااسلامی منصوب  شده ، و به جدیت تلاش نمود  تا حوزه علمیه در اصفهان با ظهور مردان بزرگی همانند:ملاصدرا ،مجلسی ،میرداماد،میر فندرسکی وصدها فقیه  جایگاه علمای شیعه تقویت شود و شهر اصفهان در جمیع علوم زمانه یکی از قوی ترین وبا شکوه ترین   پایتخت ها در روزگار خویش در جهان شود،  الحق شیخ بهایی به راستی لیله القدر اسلام در دولت  صفویه محسوب می شود.  

شاه عباس بزرگ نیز خود اهل ادب و شعرو دوستدار،علما و دانشمندان بوده  او حتی دیوان شعری به زبان ترکی داشته  لذا احترام خاصی به شیخ بهایی که مغز متفکرزمانه بود ، داشته و سعی نموده در بیشتر موارد ازهمنشینی او و سایر علما  ، استفاده نماید  ، هنر بزرگ شیخ بزرگوار ، این است که از یک طرف دائم در تلاش است،  که علم خودرا بالا برد ، ونفس را مراقب باشد که  با بالارفتن علم دچار نخوت وعجب نشود ،  و از طرفی درعمران وآبادی کشور و جامعه بکوشد،  یعنی هم در تلاش است جایگاه  انسانی خویش را با کسب معارف اسلامی واخلاقی بالابرد ومراقبه نماید که نفس از شرک وپلیدی به دور باشد ، واز طرفی جایگاه و عظمت  اسلام را توسعه و ترقی دهد.

شیخ بهایی،  تفکرات ناب  اسلامی بس  ارزشمند داشته و در   ترویج  وگسترش وهدایت  مذهب شیعه اثنی عشریی با  کمک سایر علمای عصر خویش  در دوران صفوی  تلاش فراوان نموده ، و در شهر سازی ومعماری اصفهان با اندیشه های اسلامی خود در ساخت مسجد وحمام   وسایر ابنیه وعمران وابادی و زیبا سازی  این شهرهمت  گماشت وتمام توان وتلاش خویش را برای هویت  واعتبار بخشیدن  واقتدار  وحدت  کشور اسلامی  ایران در عصر صفوی نموده و ارتباطات بسیار خوبی با اقشار مختلف داشته  وقطعا جایگاه ومنزلت دولت صفوی مدیون خدمات ارزشمند وزحمات این حکیم وفیلسوف روزگار وسایر علمای شیعه است که اکثرا شاگردان مکتب فکری شیخ بهایی هستند ،شیخ بزرگوار  در اکثر علوم زمانه  آشنایی کامل  داشته و با خلاقیت وابتکار  تحولات خاصی در آن علم و  فناوری ایجاد نموده است.

اختصاصات شعری ، نثری  و  جایگاه علمی شیخ بهایی

شیخ بهایی  زبان مادرش عربی بوده و زبان ادبیات  شیوا وشیرین پارسی  را  پس از ورود به ایران آموخت، آن زمان که  شهر قزوین  پایتخت دولت شاه طهماسب صفوی  بود آشنا شد، شایان ذکر است زبان رسمی کشور در دوران صفوی پارسی اعلام شده گرچه زبان دربارصفوی ترکی بوده .

شیخ بهایی تفکرات ناب اسلامی بس ارزشمند داشته و در ترویج وگسترش وهدایت مذهب شیعه اثنی عشری با کمک سایر علمای عصر خویش در دوران صفوی تلاش فراوان نموده، ودر شهر سازی ومعماری اصفهان با اندیشه های اسلامی خود در ساخت مسجد وحمام همت وسایر ابنیه وعمران وابادی و زیبا سازی این شهر همت گماشت وتمام توان وتلاش خویش را برای هویت واعتبار بخشیدن واقتدار وحدت کشور اسلامی ایران در عصر صفوی نموده و ارتباطات بسیار خوبی با اقشار مختلف داشته وقطعا جایگاه ومنزلت دولت صفوی مدیون خدمات ارزشمند وزحمات این حکیم وفیلسوف روزگار وسایر علمای شیعه است که اکثرا شاگردان مکتب فکری شیخ بهایی هستند

شیخ بهایی در ادبیات پارسی وادبیات عرب  صاحب سبک وعنوان شد  و اشعارزبیایی  در قالب مثنوی ،غزل ،رباعی ،   مسمط سروده، سبک وسیاق اشعار و مفاهیم ومضامین شعرشیخ بهایی  چند بعدی است  ،از نظر سبک موعظه وپند به شیوه  به ناصر خسرو قبادیانی شاعرقرن پنجم واز بعد عرفانی وخدا پرستی به شیوه سنایی غزنوی ، واز جهت نحوه سخن شیرین  وشیوا در شعر ونثر،نگاه خردمندانه و خدا پرستی به شیوه استاد سخن  سعدی شیرازی . اشعارشیخ بهایی؛  نوعی طراوت وتازگی خاصی دارد، اشعار ساده وروان است،  ویک موسیقی خاص در اکثر واژگان او وجوددارد، روح لطیف عرفانی  داشته  وشعرش پیام دارد پیامش عقل اخرت اندیش ومعاد نگر است در اکثر موارد  تذکر ،عبرت ، خدا جویی، خدا پرستی،توحید ، خدمت به خلق ، عبادت خالص ، دوری از هر گونه شرک و ریا ،خودخواهی وتکبر  و اجتناب از  قیل و قال زمانه ، خلاصه می شود،گاه  خود شیخ از قیل وقال زمانه خسته می شود، وآرزوی دوران جوانی که مسئولیت ومصدر کار نبود را داشته او اساسا زاهدی است که ضروریات زمان اورا از حوزه  به مسند ومصدر کارهای اجرایی آورده و الحق خوش درخشید .

همه روز روزه بودن همه شب نماز کردن   /      همه سال حج نمودن سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه سر و پا برهنه رفتن    /     دو لب از برای لبیک به وظیفه باز کردن

به مساجد و معابد همه اعتکاف جستن      /      ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

شب جمعه ها نخفتن به خدای راز گفتن    /      ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

به خدا که هیچکس را ثمر آنقدر نبخشد   /     که به روی نا امیدی در بسته بازکردن !

آثار ادبی  وعلمی او بسیار متعدد است ورسالات فراوان دارد و در اکثر علوم به قلم این اندیشمند اسلامی مطالب ومقالات درج شده  که فقط به ذکر چند نمونه بسنده می کنیم  :نان وحلوا(شعر)،نان وپنیر(شعر) ،  شیر وشکر(شعر) ، کشکول (شعر ونثر)، جامع عباسی (رساله علمی به پارسی ) مفتاح الفلاح (اذکار) و می باشد او علاوه براینکه در شعر ونثر پارسی توانمندی بسیار خوبی از خود ارائه داده  در زبان مادری خویش که عربی نیز هست در شعر ونثر زبان وادبیات عرب  نبوغ ذاتی خودرا نشان داده است .

یکی از اختصاصات شعری ونثری شیخ بهایی این است که  «الله جل جلاله» رابه دل و یقین می پرستد، واز احدی ، ترس ندارد ،  لذا بسیار بی پیرایه وبی پرده می گوید ، تخلص شعریش (بهایی) است و مرتب به مراقبه خود مشغول است و از نفس اماره گریزان است ، و با شکایت وشکوه از نفس شیطانی  سخن می گوید،  که سعی دارد جایگاه آدمی را از بال ملائکه الله به زیر اورد ودر گودال، گرداب ،گردباد خواهش های نفس اماره گرفتار وذلیل کند،  او اساسا شاعر نیست، شعر وسیله رساندن پیام  وتبلیغ دینی  اوست .

حیف باشد از تو ای صاحب سلوک

کاین همه نازی به تعظیم ملوک

قرب شاهان آفت جان تو شد

پایبند راه ایمان تو شد

او از فردای قیامت ، از حساب واعقاب و محاسبه سخت روز واپسین می گوید:

فردا که محققان هر فن طلبندحسن عمل از شیخ و برهمن طلبند

از آنچه دروده‌ای، جوی نستانند وز آنچه نکشته‌ای، به خرمن طلبند

شیخ بزرگوار همواره در تلاش بود که علم ودانش را توسعه وگسترش دهد:

تا شمع قلندری بهائی افروخت از رشته زنار دو صد خرقه بسوخت

دی پیر مغان گرفت تعلیم از او و امروز، دو صد مسله مفتی آموخت

شیخ بزرگوار در اعتراف به پیشگاه خداوند  از جایگاه ومقام ومنزلت خاندان نبی مکرم اسلام(ص) وامامنان معصوم (ع)سخن می گوید واینکه در اندیشه نجات ورستگاری همیشگی است ومراقب نفس .

شعرزیر بخشی  از اشعار بسیار زبیای شیخ بهایی است این شعر بقدری زبیاست که هنوز پس از چند قرن طراوت وتازگی ونشاط و وجد خود  راحفط کرده  وپیام شعر خدا جویی در سرای دل است : 

  

تا کی به تمنای وصال تو یگانه                                                               اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

خواهد که سرآید غم هجران تو یا نه                                                     ای تیره غمت را دل عشاق نشانه

                                                        جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه 

 

رفتم به در صومعه عابد و زاهد                                                             دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد

در میکده رهبانم و در صومعه عابد                                                        گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد

                                                         یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه                                                  م:تبیان


دوران با شکوه شاهان صفویه  از این جهت  است  که مذهب  رسمی کشور در آن روزگار  شیعه اثنی عشری شد، وعلمای دینی و روحانیت متفکر ،فرصت ومجالی یافتند ، تا اندیشه ها وتفکرات  اسلامی  را منشاءترقی ، عمران ، آبادی و عظمت کشور با  همیاری وهمکاری  وهمت  تمام اقشار جامعه ، بسیج  کنند  وشیخ بهایی ؛ یکی از پرچمداران اصلی واساسی  آن دوران طلایی است . 

 







تاریخ : دوشنبه 90/9/28 | 2:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

راهی برای جذب برکات دنیوی و اخروی

 


واژه صلاه ، صلوه و جمع آن صلوات به معنی نماز خواندن و درود و تحیت است. صلی الله علیه یعنی خداوند بر او درود فرستاد، در معجم الوسیط هم صلاه به معنای دعا است. صاحب المیزان در مورد کلمه صلوه می گوید:«کلمه صلوه در اصل به معنای انعطاف بوده، و صلاه خدا بر پیغمبر به معنای انعطاف او به وی است، به وسیله رحمتش، البته، انعطافی مطلق، چون در آیه شریفه صلات را مقید به قیدی نکرده، و همچنین صلاه ملائکه او بر آن جناب، انعطاف ایشان است بر وی، به اینکه او را تزکیه نموده و برایش استغفار کنند، و صلات مومنین بر او انعطاف ایشان است به وسیله درخواست رحمت برای او.»1

 

 


 

صلوات

 

راغب اصفهانی نیز در معنی صلوه معتقد است:«صلوات رسول الله و نماز مسلمانان، تزکیه ایشان است. همچنین دعا و استغفار فرشتگان مثل مردم است و صلاه که عبادت مخصوص است اصلش دعا است. و این عبادت خاص به این کلمه نامیده شده است.»2

در تفسیر جوان نیز آمده است که «چنانچه صلوات به خدا نسبت داده شود به معنی فرستادن رحمت است و هرگاه به فرشتگان و مومنان منسوب گردد به معنی طلب رحمت می باشد.» 3

صلوات در آینه قرآن و کلام معصوم (علیه السلام)

در سوره احزاب آیه 65 خداوند با تاکید می فرماید: «خدا و فرشتگان او بر پیامبر اسلام درود می فرستند، شما هم ای کسانی که ایمان آورده اید بر او صلوات بفرستید، و آن طور که باید، تسلیم شوید.»

خداوند در این آیه تاکید می کند که ابتدا من و ملائکه بر پیامبر (صلی الله علیه وآله) صلوات می فرستیم و به پیروی از ما شما انسانها بر ایشان و آلش سلام و درود بفرستید.

در حکمت 163 نهج البلاغه آمده است «اذا کانت لک الی الله سبحانه حاجه فابدا بمساله الصلاه علی رسوله ثم سل حاجتک فان الله اکرم من ان یسال حاجتین فیقضی احدا هما و یمنع الاخری».

«هرگاه از خدای سبحان درخواستی داری، بر پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) درود بفرست سپس حاجت خود را بخوان، زیرا خداوند بزرگوارتر از آن است که از دو حاجت درخواست شده، یکی را برآورده و دیگری را بازدارد.»

از حضرت علی (علیه السلام) نیز روایت است که ایشان فرمودند «اصحاب گفتند ای رسول خدا چگونه بر شما صلوات فرستیم که فرمود بگویید: خداوندا بر محمد و آل محمد صلوات فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم صلوات فرستادی، راستی که تو ستوده و والایی، و بر محمد و آل محمد فزونی بخش، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم فزونی دادی، براستی که تو پسندیده و عظمایی

 

 

تمام دعاهای صحیفه سجادیه نیز با صلوات آغاز می شود و یا پایان می یابد. در برخی از دعاها نیز در اواسط دعا، صلوات فرستاده شده است زیرا ائمه معتقدند صلوات، ذکر برآورده شدن حاجت است و در هر دعایی که صلوات فرستاده شود اجابت آن از سوی خدا حتمی است.

 

ایشان در دعای 44 به کرات صلوات را تکرار کرده و دعا برای حفظ توحید، رسیدن به منزلت بالا در نماز، شناخت حرمت خدا را از خداوند مسالت می کند.

امام صادق (علیه السلام) نیز در باب اهمیت صلوات می فرمایند:«کسی که شهادت بدهد خدایی جز خدایی یگانه نیست و اگر شهادت دهد که حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) رسول خداست، ده هزار حسنه برای او نوشته می شود.»4

کیفیت صلوات بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)

در مورد کیفیت صلوات، روایات فراوانی است که درود و سلام بر پیامبر (صلی الله علیه وآله) را همراه با آلش مقبول می دانند. این نوع کیفیت صلوات از منابع شیعه و سنی قابل اثبات است، چنانکه در صحیح مسلم، سن ابن داود ترمذی، نسانی، موطا مالک، مسند احمد و سنن دارمی، از ابومسعود انصاری روایت کنند که گفت:

صلوات

 

«رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آمد و با ما در مجلس سعد بن عباده نشست «بشیربن سعده ابونعمان بن بشیر به او گفت: ای رسول خدا(صلی الله علیه وآله) خداوند ما را فرمان داده تا بر شما صلوات فرستیم، چگونه بر شما صلوات فرستیم؟ راوی گوید: رسول خدا(صلی الله علیه وآله) (به گونه ای) ساکت شد که ما آرزو کردیم ای کاش او چنین سوالی نکرده بود سپس فرمود بگویید خداوندا بر محمد و آل محمد صلوات فرست، همان گونه که بر ابراهیم صلوات فرستادی، و بر محمد آل محمد فزونی بخش، همان گونه که بر ابراهیم در جهانیان فزونی دادی.

در کنزالعمال نیز از عایشه روایتی است که همین مضامین روایت قبل را دارد.

از حضرت علی (علیه السلام) نیز روایت است که ایشان فرمودند «اصحاب گفتند ای رسول خدا چگونه بر شما صلوات فرستیم که فرمود «بگویید: خداوندا بر محمد و آل محمد صلوات فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم صلوات فرستادی، راستی که تو ستوده و والایی، و بر محمد و آل محمد فزونی بخش، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم فزونی دادی، براستی که تو پسندیده و عظمایی»5

برکات و ثواب صلوات

در باب ثواب صلوات روایات فراوانی است که تاکید می کند ده هزار بار حسنه دارد، رحمت و برکت و لطف و کرامت خدا را به همراه دارد، معادل با پاداش و ثواب تسبیح و تکبیر خداست، ارتقاء درجه به همراه دارد، معادل سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر است.

صلوات برکات فراوانی را برای شخص بدنبال دارد که برکات صلوات را می توان به برکت های دنیوی و اخروی تقسیم کرد.

در دنیا صلوات باعث برآورده شدن حاجت، ازدیاد مال، رفع فقر، بخشش گناهان، ادای قرض، خوشبو شدن، درمان فراموشی، رفع نفاق، نجات از سختی، تندرستی، خواب مقصود دیدن و درک امام قائم می شود.

از ائمه(ع) آمده که هر کس در دنیا مداومت بر صلوات داشته باشد خصوصاً در روز جمعه، صلوات، شفیع ایشان می شود در قیامت، همچنین صلوات بسیار،صلوات فرستنده را در روز قیامت نزدیک ترین فرد به پیامبر قرار می دهد،خداوند از هر جهت بر فرد نور می تاباند، هفتاد حاجتش را در قیامت برآورده می کند و او را در زیر عرش الهی قرار می دهد. همچنین این صلوات ها موجب سنگینی اعمال در قیامت و افضل اعمال محسوب می شود و ذخیره ای خوب برای ایشان در قیامت به حساب می آید

 

 

برای اثبات برخی از موارد ذکر شده به کلام ائمه استناد می کنیم.

 

حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) می فرمایند «صلوات فرستادن، فقر رابرطرف می کند»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید:«اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم » (خدایا بر محمد و آلش درود بفرست و به فرجشان سرعت بخش) نخواهد مرد تا آن که امام قائم از خاندان پیغمبر (علیه السلام) را درک و به ملاقاتش نایل آید.»

از دیگر برکات حائز اهمیت صلوات از بین رفتن گناهان است، چنانکه امام رضا به نقل از رسول خدا می فرمایند:«الصلاه علی و علی اهل بیتی تذهب بالنفاق» «صلوات و درود بر من و خاندان من نفاق را از بین می برد».

برکات اخروی صلوات

و اما برکات اخروی صلوات را می توان به پنج مرحله تقسیم کرد. 1- عالم برزخ 2- قیامت 3- پل صراط 4- جهنم 5- بهشت.

برزخ

 

1- عالم برزخ

 

مداومت بر صلوات، عذاب قبر را در عالم برزخ دور می کند، ظلمت گناه را از بین می برد، عذاب را از همه اهل قبرستان دور می کند، ثواب صلوات سنگین تر از گناهان است، صلوات، فریادرس ایشان در قبر است، چهره انسان را در برزخ نورانی و جان کندن را راحت می کند.

ابوعلقه می گوید: پیامبر(صلی الله علیه وآله) بعد از نماز صبح رو به طرف ما کرد و فرمود: «اصحاب من! دیشب عمویم حمزه و برادرم جعفر(طیار) را در خواب دیدم به آن دو نزدیک شدم و گفتم: پدر و مادرم فدایتان، کدام عمل را برتر یافتید؟ پاسخ دادند: پدر و مادر به فدایت، ما صلوات بر تو، تشنه را سیراب کردن و محبت علی بن ابیطالب را برترین اعمال یافتیم.»

همچنین از ایشان نقل است که فرمودند: «الصلاه علی نور فی القبر» «صلوات بر من، نوری در قبر است.»

و نیز فرمود :

«هر کس بر من صلوات زیاد بفرستد از تلخی مرگ و جان کندن ایمن گردد»

2- قیامت

از ائمه(علیه السلام) آمده که هر کس در دنیا مداومت بر صلوات داشته باشد خصوصاً در روز جمعه، صلوات، شفیع ایشان می شود در قیامت، همچنین صلوات بسیار، صلوات فرستنده را در روز قیامت نزدیک ترین فرد به پیامبر قرار می دهد، خداوند از هر جهت بر فرد نور می تاباند، هفتاد حاجتش را در قیامت برآورده می کند و او را در زیر عرش الهی قرار می دهد. همچنین این صلوات ها موجب سنگینی اعمال در قیامت و افضل اعمال محسوب می شود و ذخیره ای خوب برای ایشان در قیامت به حساب می آید.

از پیغمبر نقل است که فرمودند: «سه کس در روز رستاخیز آن روزی که سایه ای جز سایه خداوند نخواهد بود در زیر عرش الهی خواهند بود: «عرض شد: یا رسول الله آنها چه کسانی هستند؟»

شخصی از پیامبر پرسید: صلوات فرستادن امت، ارسال تحفه ای است به نزد شما، آیا از جانب شما تحفه ای برای ایشان خواهد بود؟آن حضرت فرمود:امروز، صلوات امت بر من، تحفه ای است از ایشان برای من، و فردا، تحفه من برای ایشان، در بهشت خواهد بود

 

 

فرمود: «آن کس که اندوه غمزده ای از امت من را برطرف سازد و کسی که سنت مرا زنده نماید و آن کس که فراوان بر من صلوات فرستد.»

3- پل صراط

صلوات، راهنمای انسان در هنگام عبور از پل صراط است و نوری است که راه را بر او روشن می کند، چنانکه رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) می فرمایند: «اکثروا الصلاه علی فان الصلوه علی نور فی القبر و نور علی الصراط و نور فی الجنه»

«بر من بسیار درود بفرستید چرا که درود فرستادن بر من، برای صلوات فرستنده، نوری است در قبر و نوری است بالای صراط و نوری است در بهشت.»

4- جهنم

صلوات انسان را از گرمای جهنم مصون می دارد و مانعی است در ورود به آتش جهنم.

رسول خدا(صلی الله علیه وآله) فرمودند: «لن یلج النار من صلی علی و من نسی الصلوه علی فقد أخطأ طریق الجنه» «آن کس که بر من درود بفرستد، داخل آتش نخواهد گردید و هر کس درود فرستادن بر من را فراموش کند، از راه بهشت به خطا خواهد رفت.»

5- بهشت

صلوات فرستندگان در بهشت، حورالعین نصیبشان می شود، دوست پیامبر در بهشت شده و هفتاد هزار قصر بهشتی دریافت می کنند، شراب سلسبیل می نوشند، در زمره خواص پیامبر وارد بهشت می شوند.

شخصی از پیامبر پرسید: صلوات فرستادن امت، ارسال تحفه ای است به نزد شما، آیا از جانب شما تحفه ای برای ایشان خواهد بود؟

آن حضرت فرمود:«امروز، صلوات امت بر من، تحفه ای است از ایشان برای من، و فردا، تحفه من برای ایشان، در بهشت خواهد بود.»

پی نوشت:

1-(المیزان/ 61/705)

2-(مفردات/ 392)

3-(تفسیر جوان/71/ 623)

4-(ثواب الاعمال/ 32)

5-(کنزالعمال)

 

 منبع :

رادیو قرآن






تاریخ : دوشنبه 90/9/28 | 2:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شش سال پیش در بیست و سومین روز از ماه محرم، اشغالگران و تروریستهای مزدور آنان، در جنایتی هولناک، در شهر سامره، به تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی(علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) دست یازیدند و لعن و ننگ و نفرین ابدی را برای خویش خریدند.


 

حرمین عسگرین

 

سالروز تخریب حرمین عسکریین آنان که دیدن نور حق را برنمی تابند، پیوسته صف های باطل را می آرایند و توان درک درست را از دست می نهند. در طول تاریخ، هماره کافران و منافقان و منفی اندیشان، در برابر مؤمنان عاشق و مثبت گرایان صادق، ایستاده اند و تلاش ورزیده اند تا با بهره گیری از انوع ترفندها، به گمان باطل خویش چشمه های جوشان و رودهای خروشان حقایق و معنویت را تند کنند. آنان پنداشته اند که می توانند خورشید را از تابیدن باز دارند و با اندیشه های پلید خویش، روشنایی را از جهان بزدایند و یا گل ها را خار بنمایانند. اما به لطف ایزدی همواره خود، خوار شده اند و گل ها بیش از پیش به جلوه گری و عطرافشانی پرداخته اند. آفتاب، پیوسته تیرگی ها را زدوده است و چشمه ها و رودهای خروشان همیشه به دریا پیوسته و جاودانه و بی مرگ شده اند!

دریکی از سفرهای نوری مالکی به ایران، یکی از مسئولان طراز اول کشور به وی گفته بود: «باقیات و صالحاتی برای خود انجام بده و حرمین عسکریین را بازسازی کن و آن را گسترش بده» که نوری مالکی در پاسخ گفته است: من مدرسه و حسینیه آیت‌الله بروجردی را در سامرا احیا کرده‌ام
 

 

 

 

 

حرمین عسگرین

 

شش سال پیش در بیست و سومین روز از ماه محرم، اشغالگران و تروریستهای مزدور آنان، در جنایتی هولناک، در شهر سامره، به تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی(علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) دست یازیدند و لعن و ننگ و نفرین ابدی را برای خویش خریدند.

همه مؤمنان و پیروان امامت و ولایت را در سال یاد این فاجعه بی شرمانه دشمنان ایمان و امان، تسلیت سزاوار باد و نابخردانی را که گمان برده اند می توانند با پلیدی خویش، نور پاک حق و چراغ روشن دین و معنا را از شبستان دنیا محو کنند، هشداری گزنده روا باد که پُف ناچیزشان، توان به خاموشی کشاندن چلچراغ حقایق را ندارد و این گونه تلاشهای مذبوحانه به اندازه سر سوزنی قادر نیست عشق و ولای رهروان راه خدا را در پیمایش کوچه های روشن و خیابانهای آفتابین راهبری معصومان تاریخ- که از زبان همه پاکان بر آنان درودی فراوان نثار باد- اندکی بکاهد.

حرمین عسگرین

 

نه ما، که همه آزادگان، همه تاریخ و همه ذرات گیتی، چنین بداندیشی ها و کوته نگری ها را محکوم می کند و ما با تجدید میثاق با امامان والا مقام خویش، سر در راه عشق و جان در راه پیروی آنان می گذاریم و برای همه عالمان زشتی آفرین و تباهی طلب، ننگ و نکبتی و دور باد از رحمت خالق یکتا را از پیشگاه او می خواهیم!

اما به راستی چه دست‌هایی مانع بازسازی حرمین عسکریین می‌شدند؟

گذر زمان در شهرهای گوناگون عراق و بالا رفتن فهم عمومی مردم این کشور، اسناد و مدارک جدیدی را از توطئه‌های مذهبی و سیاسی این کشور آشکار می‌کند.

حرمین عسگرین

 

به گزارش پایگاه بقیع به نقل از تابناک، در همین زمینه، چندی پیش در دفتر «ع. د»، یکی از رهبران بزرگ سنّی‌ها در پارلمان عراق، سندی پیدا شده  بود که او با برخی از نیروهای شبه‌نظامی سنّی و برخی سیاستمداران کنونی عراق، قراردادی را در مخالفت با بازسازی حرمین عسکریین تنظیم کرده‌ بود و چند شرط برای بازسازی گذاشته و گفته‌ بودند : دولت به کلی دست از بازسازی بردارد یا اگر قصدبازسازی دارد، این شرایط را مراعات کند:

1- حرمین به مسجد بزرگ سامرا تغییر یابد.

2- توسعه حرمین در اندازه کنونی باشد.

3- گنبد و مناره‌ها طلاکوب نشوند.

4- مقبره و ضریح نداشته باشند.

5- نام عسکریین روی سنگ مرمر کف مسجد نوشته شود.

6- سرداب غیبت تخریب شود و نشانه‌ای از غیبت در آنجا باقی نماند.

7- اذان شیعیان از حرم پخش نشود.

8- اداره تولیت حرمین به دست اوقاف اهل تسنن باشد.

9- آغاز بازسازی در حرمین با تأیید این شرایط از سوی مراجع شیعه انجام شود.

گفتنی است، دریکی از  سفرهای نوری مالکی به ایران، یکی از مسئولان طراز اول کشور به وی گفته بود: «باقیات و صالحاتی برای خود انجام بده و حرمین عسکریین را بازسازی کن و آن را گسترش بده» که نوری مالکی در پاسخ گفته است: من مدرسه و حسینیه آیت‌الله بروجردی را در سامرا احیا کرده‌ام.

اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ

خدایا لعنت کن نخستین ستمگرى را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرین کسى که او را در این زور و ستم پیروى کرد.م:تبیان






تاریخ : دوشنبه 90/9/28 | 2:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">