سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بهترین تصاویر ضد سیگــــــــــــــــــار












تاریخ : دوشنبه 92/8/13 | 7:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

عکس های جالب از چینی ها
اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.






تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 12:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ترفنـدها و ناگفتـه هایی از قابلیـت های جیـمیل

alt

اکانت گوگل یا همان جی میل، گام صفرم برای ورود به این دنیای هیجان انگیز و اسرارآمیز است. از لحاظ مفهوم و البته کاربری، این اکانت چیزی شبیه به جمله ای است که می گویند افلاطون بر سر در آکادمی اش نوشته بود: "هر کس هندسه نمی داند وارد نشود". با این تفاوت که اینجا هندسه، همان جی میل است و رمز ورود به تمامی خدماتی که بعدا برایتان معرفی می کنیم، همان آی دی شماست که با Gmail.com به اتمام می رسد. پس بد نیست همین ابتدای کار و برای دستگرمی، با برخی از ویژگی های کمتر دیده و شنیده شده جی میل بیشتر آشنا شوید.

قابلیت اول: سازماندهی جلسات و قرارها در جی میل

این ویژگی بیشتر به درد کسانی می خورد که برنامه ریزی کارهای روزمره شان را با سیستم تقویم گوگل انجام می دهند اما برای دیگران هم قابلیت بی کاربردی نیست. وقتی ایمیلی برای شخصی می فرستید و قراری با او می گذارید، می توانید در خود جی میل زمان و مکان این ملاقات را با کلیک روی Add Event Info سازماندهی کنید، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می شود. شخص دریافت کننده میل هم می تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

قابلیت دوم: دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها

اگر می خواهید ایمیل هایی که از افراد، سایت ها یا گروه هایی خاص به شما می رسد لابلای باقی نامه های Inbox تان گم و گور نشود، می توانید پوشه ای ویژه برایشان درست کنید. برای اینکار در ساب منوهای آیکون چرخ مانند بالای صفحه، روی Settings کلیک و در صفحه باز شده روی تب Filters کلیک کنید.

Create a new Filter را در قسمت پایین انتخاب کنید و در قسمت From، آدرس ایمیل فرستنده را بنویسید. روی Create Filter with this search کلیک و پیغام نمایش داده شده را OK کنید. Apply the label را تیک بزنید و با انتخاب New Label یک لیبل جدید بسازید که در واقع پوشه ای است که ایمیل های دریافتی از این آدرس وارد آن می شود. می توانید اسمش را همان اسم نشریه یا آدم مورد نظرتان بگذارید. بعد روی Create Filter کلیک کنید. از الان در منوی سمت چپ جی میل، آن لیبل را می بینید.

قابلیت سوم: انتقال ایمیل سرویس های دیگر به جی میل

اگر در عهد دقیانوس در سرویس هایی مثل یاهو، هات میل یا ... ایمیلی باز کرده اید و هنوز خیلی ها به همان آدرس شما ایمیل می دهند، نیازی نیست که هر روز چند ایمیل متفاوت را چک کنید. جی میل همه آنها را یکجا به شما نشان می دهد.

کافی است به منوی Setting و سربرگ Accounts بروید. روی mail account you own Add a POP3 کلیک کنید و آدرس ایمیل و پسورد سرویس دیگرتان را در کادر مربوطه وارد کنید. با زدن Continue، یک صفحه جدید باز می شود که آنجا هم چند تنظیم کوچک را انجام می دهید و این سرویس برای شما فعال می شود. برای غیرفعال کردن این امکان هم می توانید به همین بخش برگردید و گزینه Stop را انتخاب کنید.

قابلیت چهارم: بازبینی فایل های ضمیمه در Google Docs

فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که حاوی یک فایل Word یا Excel است اما شما برنامه Word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. در چنین شرایطی، نگرانی به دل خودراه ندهید و بی خیال نشوید.

بلکه به راحتی و با کلیک ساده روی Open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل های پیوست شده، می توانید فایل ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببینید و حتی آنها را ویرایش کنید! می توانید فایل Word را با فرمت HTML بخوانید یا فایل پاورپوینت را به صورت یک اسلایدشوی فلش تماشا کنید. کلا با گوگل میل کارها دشوار نیست!

قابلیت پنجم: برچسب گذاری ایمیل ها

ایمیل های یک موضوع یا آدم خاص را می توانید بابرچسب های رنگی و تگ مشخص کنید. با این کار را به راحتی این ایمیل ها را لابلای انبوه ایمیل هایتان پیدا می کنید. برای ساختن برچسب یا Label، می توانید به Settings و سربرگ Labels بروید.

آنجا یک برچسب بسازد و اسم مورد نظرتان را در آن وارد کنید. حتی می توانید برای هر کدام از لیبل ها رنگ تعیین کنید. برای دسته بندی ایمیل ها می توانید در نوار ابزار بالای ایمیل، روی Labels کلیک و برچسب مورد نظرتان را مشخص کنید تا ایمیلتان صاف به پوشه مربوطه برود.

قابلیت ششم: افزودن آدرس های دیگر در مبدأ جی میل

تصور کنید شما ایمیل اکانت های دیگری هم دارید که متعلق به دانشگاه محل تحصیل یا شرکت محل کارتان است که مسئولان شرکت و دانشگاه، فقط با همان میل با شما در ارتباط هستند. در عین حال نمی خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب، وارد دیگر حساب های میل خودتان بشوید.


جی میل چنین کاری را برای شما ممکن می کند. برای این کار باید در گوشه شمال شرقی (!) صفحه میل، روی Setting کلیک کرده و Accounts را باز کنید. حالا نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید. روی Next Step کلیک کنید. جی میل برای اینکه تشخیص دهد این آدرس ایمیل جدید، واقعا متعلق به شماست یک میل تاییدی می فرستد. شما باید آن میل را باز و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.

به این ترتیب می توانید وقتی در جی میل هستید ایمیل هایی با آدرس میل های دیگرتان هم بفرستید. در این حالت شخص دریافت کننده چنین پیغامی را به عنوان آدرس فرستنده می بیند:

From [customadddress] @ [domain].com on behalf of [yourusername] @gmail.com

قابلیت هفتم: ایجاد ایمیل های نامحدود با یک حساب

با لحاظ کردن چند ترفند ساده می توانید با استفاده از یک اکانت جی میل، آدرس ایمیل های متعددی داشته باشید. نکته اول این است که نقطه در آدرس جی میل تاثیری ندارد و توسط خود گوگل نادیده گرفته می شود. یعنی najiraji@gmail.com با naji.raj.i@gmail.com فرقی نمی کند.

علامت مثبت هم در آدرس های جی میل بی تاثیر است؛ یعنی اگر آدرس ایمیل شما najiraji@gmail.com باشد و شما به آخر ایمیل خود، یک علامت مثبت و یک کلمه اضافه کنید و مثلا بشود naji+raji+mohammad@gmail.com، تمام ایمیل های ارسال شده به همان آدرس قدیمی شما فرستاده می شود. با این ترفند می توانید چند اکانت مختلف برای خودتان بسازد. البته اگر آدرس ایمیل مشابهی در دیتابیس جی میل موجود نباشد.





تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 12:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هشدارهای ایمنی در آستانه فصل سرما

همزمان با فرارسیدن فصل سرما مصرف گاز طبیعی نیز در کشورافزایش می‌یابد. موضوعی که علاوه بر اینکه گاها مشکلاتی را در تامین گاز برای کشور ایجاد می‌کند، سبب بروز حوادثی نظیر مسمومیت، انفجار و ... نیز می‌شود. معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌هایی را در این زمینه به شهروندان ارائه کرد.

مهندس محمود قدیری درباره دستورالعمل‌های ایمنی برای مصرف‌کنندگان گاز طبیعی گفت: رگلاتور و کنترل نصب شده از طرف شرکت ملی گاز در منازل بر اساس نیاز و استاندارد بوده و حجم گاز و ظرفیت آن نیز دارای حد معین است. وی افزود: با توجه به این موضوع چنانچه شهروندان به گاز یا انشعابات بیشتری نیاز دارند باید در مرحله اول شرکت ملی گاز را در جریان امر قرار داده و از دستکاری بدون اطلاع این وسایل خودداری کنند؛ چرا که چنین کاری ریسک وقوع خطر را به شدت افزایش می‌دهد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هر وسیله گازسوز باید به یک شیر مستقل وصل شود، افزود: استفاده از یک شیر و گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گازسوز غیراستاندارد و ممنوع است. قدیری با تاکید بر اینکه شیرهایی که مورد استفاده نیست باید با درپوش مسدود شود، گفت: هر وسیله گازسوز نظیر بخاری و آبگرمکن نیازمند دودکشی مستقل با کلاهک است. وی از شهروندان خواست محل اتصال وسیله گازسوز با دودکش را هرچند گاه مورد بازدید قرار داده و از اتصال محکم آن مطمئن شوند. قدیری با تاکید بر اینکه محل عبور دودکش یا وسایل گازسوز از شیشه‌های پنجره نباید مستقیما با شیشه در تماس باشد، گفت: در صورت تماس دودکش با شیشه امکان شکسته‌شدن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد که این امر ممکن است سبب بروز حوادث ناگواری شود. وی فاصله عبور دودکش از پنجره را حداقل یک متر دانست و گفت: این فاصله به این دلیل است که گاز خروجی دوباره وارد فضای اتاق نشود.

وی با تاکید بر اینکه کلاهک دودکش بخاری نیز به شکل دوره‌ای باید مورد بازدید قرار گیرد، گفت: باید بررسی شود که این کلاهک در جای خود قرار گرفته باشد. قدیری افزود: در صورتی که کلاهک در جای خود نبود باید آن را در جای خود قرار داد چرا که نبودن کلاهک دودکش سبب وارد شدن اجسام خارجی و همچنین برف و باران به فضای داخل دودکش شده و احتمال انسداد آن را افزایش می‌دهد. به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران انسداد دودکش سبب جلوگیری از خروج محصولات احتراق و در نتیجه سوختن ناقص وسیله گازسوز و گازگرفتگی ساکنان خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت رفع نواقص و معایب وسایل گازسوز و اتصالات مربوط به آن گفت: این معایب هر چقدر هم که کوچک و ناچیز باشند باید نسبت به رفع سریع آن از سوی تعمیرکار مجرب اقدام شود.

وی نصب آبگرمکن گازی در مکان‌های فاقد جریان هوا و بسته را خطرناک دانست و گفت: متاسفانه گاه دیده شده در چنین مکان‌هایی دودکشی نیز وجود ندارد که این امر ضریب افزایش خطر را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

قدیری با تاکید بر اینکه از جابجایی وسایل گازسوز با لوله‌های ثابت باید خودداری شود، گفت: در صورت نیاز برای کوتاه یا بلندکردن لوله‌های این وسایل باید حتما با تعمیرکاران مجاز مشورت شود.
وی افزود: همچنین اتصالات وسایل گازسوز را پس از هر بار تعمیر و جابجایی امتحان کرد و مطمئن شد که این اتصالات آب‌بندی شده و غیر قابل نشت است.

نشت گاز را با شعله کبریت یا فندک امتحان نکنید
وی یکی از شیوه‌های اشتباه در آزمایش نشت گاز را استفاده از شعله آتش ناشی از سوختن کبریت، فندک یا هر وسیله دیگری برشمرد و گفت: متاسفانه این شیوه خطرناک سبب حوادث ناگواری شده که توصیه می‌شود برای بررسی نشتی گاز حتما از کف صابون یا مایع ظرفشویی بدین شیوه استفاده شود که با حل‌کردن آن در ظرف و استفاده از اسفنج یا پارچه مناسب آن را در محل‌های مشکوک مالید و در صورت ایجاد حباب محل‌های نشت گاز را شناسایی کنید.

به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران وسایل گازسوز و اتصالات آن هرچه تمیزتر و مرتب‌تر باشند، دارای بازدهی بهتری خواهند و و شعله آن نیز رنگ آبی سالمی خواهد داشت. قدیری درباره وسایل گازسوز فاقد پیلوت گفت: در چنین وسایلی ابتدا باید کبریت روشن شود و سپس شیر گاز وسیله گازسوز را باز کنند. به گفته وی در این وسایل هیچ‌گاه نباید ابتدا شیرگاز باز شود چرا که ممکن است تا روشن‌شدن کبریت، گاز در محیط پخش شده و باعث انفجار و آتش‌سوزی شود.

وی از شهروندان خواست در صورت ترک طولانی مدت منزل حتما شیر گاز ورودی منزل را ببندند.
معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: هیچگاه نباید غذا یا هر ماده دیگری را روی اجاق گاز قرار داد و منزل را ترک کرد چرا که امکان دارد در صورت طولانی‌شدن مدت بازگشت به منزل یا رخ دادن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی ساده‌ای مانند قفل‌شدن در خانه و نبود کلید، غذا روی اجاق گاز سررفته و سبب خاموش‌شدن شعله و نشت گاز شود. وی افزود: کتری و قوری را نیز نباید روی گاز رها کرد و به دنبال کارهای دیگر نظیر صحبت با تلفن، دوستان و آشنایان و غیره رفت. قدیری از افراد خواست اجاق گاز، بخاری یا هر وسیله گازسوز دیگری را در کوران باد و نزدیک در و پنجره و در معرض وزش باد قرار ندهند. چرا که امکان دارد جریان باد شعله را خاموش کرده و باعث نشت آن شود.

وی قرار دادن لباس‌های شسته شده نزدیک یا روی بخاری را عادت بسیار خطرناک دیگری دانست که در برخی منازل رواج دارد و گفت: چنین کاری را تحت هیچ شرایطی نباید انجام داد چرا که با بالا رفتن دمای لباس امکان آتش‌سوزی آن وجود دارد. معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین اضافه‌کرد: پرده، ظروف پلاستیکی، رختخواب و سایر مواد قابل اشتعال را نیز نباید در مجاورت بخاری یا منابع تولید حرارت مستقیم قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه اتصال دو سر شلنگ به گاز و وسیله گازسوز باید با بست فلزی محکم شود گفت: ‌متاسفانه در بررسی صحنه برخی از حوادث شاهد این بوده‌ایم که از نخ، سیم یا وسایل دیگر به عنوان بست استفاده کرده‌اند که این امر پس از گذشت مدت زمانی سبب سست شدن و رهاشدن سر شلنگ و نشت گاز می‌شود. قدیری شلنگ‌های معمولی، شلنگ‌های آب و غیره را برای عبور دادن جریان گاز نامناسب دانست و گفت: حتما باید برای عبور جریان گاز از شلنگ‌های مخصوص گاز و مقاوم در برابر حرارت استفاده شود. وی خاطر نشان کرد: به این موضوع نیز باید توجه شود که هرچه طول شلنگ گاز بلندتر باشد خطر بیشتری در محل وجود دارد. قدیری طول مناسب و استاندارد شلنگ اجاق گاز را یک و نیم متر دانست و گفت:‌ باید آن را طوری با بست محکم کرد که امکان سست شدن آن وجود نداشته باشد و در معرض شعله و حرارت نیز قرار نگیرد. وی از شهروندان خواست شلنگ‌های گاز را به طور مستمر چک کرده و در صورت ضرب‌دیدگی، ترکیدگی، پارگی یا سست‌بودن نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه رفتار و حرکات کودکان با وسایل گازسوز ممکن است حوادث ناگواری را به بار آورد گفت: به تمامی شهروندان باید نحوه استفاده صحیح از گاز و وسایل گازسوز آموزش داده شود. وی از شهروندان خواست پس از پایان فصل زمستان و جمع‌آوری بخاری‌های گازی حتما شیر انتهای آن را مسدود کنند.

منبع : ایسنا






تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 11:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

باید و نبایدهای حجامت را بدانید

حجامت
درمنابع طب اسلام وطب سنتی حجامت به عنوان یکی ازارکان مهم درمان ذکرگردیده است وبیماری های گوناگون را درمان می کند.

حجامت اصطلاحا به روشی ازخونگیری اطلاق می شود که جهت درمان بعضی ازبیماری ها بکار می رود ودارای سابقه تاریخی هفت هزارساله  ومورد تایید وتاکید اسلام می باشد. قدمت حجامت در ایران به قبل از اسلام می رسد، بهرام گور پادشاه ساسانی چون درمان بیماری خود را  منحصر در حجامت یافت دستور داد حجامت در ایران رایج شود.

یکی از مهمترین روایاتی که در زمینه حجامت در منابع معتبر روایی ذکر شده و در ذیــــل آیه یک
ســــوره‌ مبارکه «اسری» در تفسیر المیزان و برخی از تفاسیر دیگر آمده ‌است، حدیث زیر می‌باشد:
حضرت رسول اکرم(صلی االله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند:
 «در شب معراج، وقتی که به آسمان هفتم صعود کردم، بر هیچ ملکی از ملائک گذر نکردم مگر اینکه گفتند یا محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن امر بفرما.»

انواع حجامت
 در طب سنتی ایران حجامت به طور کلی به دودسته تقسیم می شود.
Dry cupping - حجامت خشک یا بادکشی
Wet cupping - حجامت تر
حجامت خشک : نوعی حجامت است که در آن خونی از بدن خارج نمی شود، بلکه تنها عمل مکش یا Suction روی پوست انجام می شود. حجامت خشک خود بر دو قسم است:  الف : سرد و خشک، ب ـ گرم و خشک
حجامت گرم و خشک در فرهنگ عامه اصطلاحاً به کوزه یا لیوان گذاری معروف می باشد. حجامت خشک در نقاط مختلفی از بدن انجام می شود و در درمان بسیاری از دردها و بیماریها نقش موثری دارد اینگونه از حجامت موجب انبساط عروق و رفع انسداد آنها و تحریک دیواره مویرگها می شود و در افزایش توان سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

حجامت تر با خارج نمودن مقداری از خون بیمار همراه می باشد. حجامت تر در مکاتب مختلف طب سنتی متفاوت می باشد، اما در طب اسلامی مواضع زیر بیشتر تاکید شده است.
امام صادق ( ع ) فرمودند : رسول خدا ( ص ) در سه نقطه حجامت می فرمود : سر، بین دو کتف وکمر  

حجامت موضعی : بر اساس تشخیص پزشک و نوعی بیماری در موضع خاصی انجام می شود . از جمله حجامت روی کفلها، اطراف مقعد، روی رانها، حجامت کلیه، قاعده ریه و حجامت کبد. این نوع حجامت انواع مختلف دارد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها همان خون‌گیری از میان دو کتف است. ولی  حدود شصت نوع حجامت دیگر نیز وجود دارد که فقط باید به تجویز اطباء انجام شود. مثلاً برای نوزادان بعد از چهار ماهگی حجامت نقره در گودی پشت گردن تجویز می‌گردد که طبق روایات اسلامی برای بر طرف کردن رطوبت سر و رشد مطلوب آنها بسیار مفید است. همچنین برای درمان زردی نوزادان حجامت ساده‌ای از پشت گوش آنها انجام می‌شود که با ریزش دو سه قطره خون، زردی آنها فوراً کاهش می‌یابد.
حجامت‌های دیگری نیز در سایر اعضای بدن صورت می‌گیرد که اثرات خاص درمانی دارد. مانند
حجامت زیر چانه (برای درمان جوش‌های صورت)، حجامت ساعد (برای گرفتگی رگ دست که یک
بیماری خاص بانوان است)، حجامت سر (برای رشد مو)، حجامت زانو، حجامت کبد، حجامت کلیه‌ها،
حجامت ساقین، حجامت پشت کمر، زیرناف، قوزک پا وغیره.
      
روش انجام حجامت چگونه است ؟

پس ازمعاینه و اخذ شرح حال از بیمارموضعی که برای حجامت تعیین شده است ضدعفونی  گشته سپس با لیوان حجامت که بصورت یکبارمصرف ساخته شده به مدت چند دقیقه بادکش می شود، بعد ازایجاد انبساط چند خراش سطحی ایجاد می گردد، آنگاه به تناسب وضعیت جسمی، بالینی وعروقی بیماردرسه الی پنج مرحله از وی خون گرفته می شود. این عملیات مجموعا در مدت حدود 20 دقیقه انجام می شود که خون گرفنه شده حداکثر به  50تا70 سی سی بالغ می گردد. درحجامت خشک مرحله خونگیری انجام نمی شود.
مقدار مناسب برای کشیدن شدن پوست به درون ظرف مکش به میزان 1 تا 1.5 سانتی متر از بالاترین حد گنبد پوست مکیده شده تا لبه ظرف مکش است. برای آماده سازی بهتر موضع حجامت ـ جهت حصول نتیجه بهتر از حجامت نوع خشک یا تر ـ می توان موضع حجامت را با روغن زیتون، روغن سیاهدانه و یا گل بنفشه چرب نمود.
 
حجامت تاچه حد ارزش درمانی دارد وفرایند اثر گذاری آن ؟
سمومی که در اثر سوخت و ساز بدن در گوشه وکنار آن رسوب یافته، توسط جریان خون شسته شده
ونیروی حفاظتی دریچه های مخصوص قلب مانع ورود آنها به قلب می شوند وآنها را در پشت قلب
وبین دوکتف بایگانی می کنند ودرآنجا دو روز باقی مانده ودر صورت عدم تخلیه  (توسط حجامت) این
خون کثیف به کبد برگشته وکبد آنرا به طحال فرستاده ودربرخی رگهای بدن رسوب می کند وموجب
درد وناراحتی هایی می شود.
درمنابع طب اسلام وطب سنتی حجامت به عنوان یکی ازارکان مهم درمان ذکرگردیده است وبیماری های گوناگون را درمان می کند و به صورت اختصاصی درمنابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه درمان همه بیماری ها شمرده شده است ودرمورد بیماری های خاص درمان تمامی بیماری های ناشی ازغلبه خون گفته شده است. بوعلی سینا اعتقاد دارد صفرا وسودا نیز ازطریق حجامت قابل دفع است.

حجامت دردرمان چه بیماری هایی بکارمی رود؟
حجامت درمورد بیمارهای هایپرلیپیدمی (چربی خون بالا)، دیابت غیروابسته به انسولین، دردهای عضلانی، سردردهای عصبی ومیگرنی، بیماری های پوستی شامل آکنه، پسوریازیس، آلرژی های دارویی، غذایی، فصلی، اعتیاد به مواد مخدر، بیماری های انسدادی عروق کرونر،عوارض بعد ازیائسگی (منوپوز)، دردهای قاعدگی درزنان ودوشیزگان (دیسمنوره) وبرخی بیماری های عفونی، هورمونی وغدد کاربرد دارد.

آیا استفاده ازفواید حجامت تنها برای درمان بیماریهاست ؟
بیشترین کاربرد انواع حجامت بعد از بیماریهاست و بامکانیسم مختلفی ازجمله تنظیم سیستم ایمنی موجب پیشگیری ازبیماریها می گردد و بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که کاربرد حجامت فقط برای درمان بیماریها نیست. 

زمان‌های حجامت
حجامت در همه وقت مجاز نیست و در روایات اسلامی زمان‌های خاصی برای مؤثرتربودن آن
توصیه شده است.                                                                                                       حجامت به لحاظ ماه شمسی: تقویم سُریانی یا رومی از چند هزار سال قبل تاکنون در خاورمیانه رواج
داشته است. در احادیث اسلامی هفتم حزیران بهترین روز حجامت در طول سال معرفی شده است و
در ادام? آن آمده است که اگر به انجام حجامت در این روز موفق نشدید چهاردهم حزیران نیز می‌توانید به این کار مبادرت کنید. ماه حزیران ششمین ماه تقویم سریانی است که بین ایار و تموز قرار دارد. حزیران 30 روز دارد و  تقریبا از 24 خرداد آغاز و به 22 تیر ختم می‌شود. هر ساله یک یا دو روز جابجایی در تطبیق این دو تقویم شمسی دیده می‌شود. اطبای حاذق هر ساله این دو روز مهم حجامت را محاسبه کرده و به بیماران خود اعلام قبلی می‌دهند.

حجامت به لحاظ ماه‌ قمری: طبق حدیثی که از امام رضا(ع) منقول است حجامت در روزهای 12 تا
15 ماه قمری تأثیر بیشتری دارد. این مسئله به کامل بودن ماه قمری مربوط است و شبیه اثر کر? ماه
بر جذر و مد آب دریا و رودخانه‌ است. در مرتب? بعدی می‌توان روزهای 10 تا 23 ماه قمری را
لحاظ کرد.

حجامت به لحاظ روزهای هفته: حجامت در روزهای فرد خصوصاً عصر یکشنبه و صبح پنجشنبه
اثر بیشتری دارد. در عوض در روزهای چهارشنبه و جمعه نباید حجامت کرد. حجامت در ظهر روز
جمعه بسیار زیان‌آور است.

حجامت به لحاظ فصول سال: بهترین اوقات حجامت بجز حزیران، در زمانی است که هوا معتدل
باشد، یعنی در چهل روز نخست بهار و چهل روز آغاز پاییز. در فصل زمستان (خصوصاً دی ماه)
و فصل تابستان (بجز 14 حزیران که ذکر شد) حجامت اثر اندکی خواهد داشت.

درمورد چه افرادی نباید حجامت کرد؟
حجامت پیشگیرانه خطرآفرین نیست وبه منظورپیشگیری ازبیماریها می توان هرسال حداقل درفصل بهار حجامت کرد وحداقل فاصله زمانی برای حجامت ازیک ماه شروع می شود تا سن روزفاصله یعنی چهل ساله چهل روزیک بار، پنجاه ساله پنجاه روزیکبارو...ولی حجامت درمانی اگرتوسط افرادغیر مطلع انجام شود ممکن است موجب درمان نگردیده  و یا اشکالاتی را پدید آورد.

درمورد افراد زیر نباید حجامت کرد:
-افرادی که با تعریف طب اسلامی وطب سنتی دچارغلبه شدید بلغم هستند
-کودکان ازبدوتولد تا چهارماهگی
-زنان باردارتا ماه چهارم بارداری
-زنان درمدت ایام عادت ماهیانه
-افراد دارای کمبود پلاکت خون
-افرادی که دچارفشارخون مقطعی بالاهستند (دراین افراد ابتدا باید با استفاده ازحجامت گرم وخشک به
طریق مخصوص فشارخون راکاهش داده وسپس اقدام به حجامت کرد)

مقایس? اهدای خون و حجامت
در اهدای خون‌ حدود 450 سی سی خون تازه با سوزن از ورید گرفته می‌شود ولی در حجامت با
ایجاد مکش بین دو کتف و ایجاد خراش در آن حدود 50 سی سی خون از مویرگ‌های پشت خارج
می‌شود. آزمایشات نشان داده که ترکیبات خون وریدی با خون حجامت تفاوت بسیار دارد. در حجامت
خون سیاه و غلیظ است که خارج می‌شود، خونی که دارای اوره، چربی و ترکیبات زائد بیشتری
نسبت به خون تاز? ورید است.
برخی دیگر از فواید خاص حجامت که در اهدای خون دیده نمی‌شود به این ترتیب است:                                                                                              
- حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی و سیستم عصبی می‌شود.                
-حجامت از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.                                                            
ـ حجامت درمان کنند? 150 نوع بیماری بوده یا در بهبود و کاهش اثرات آنها مؤثر است.                   -انواع حجامت از بدو تولد تا آخر عمر برای بدن انسان مجاز و بلکه مفید و ضروری است.

توصیه‌های قبل از حجامت
1. با شکم گرسنه و سیر حجامت نکنید.
2. دوازده ساعت قبل از حجامت سیگار نکشید.
3. یک ساعت قبل از حجامت انار یا شربت آب انار میل کنید تا از غلظت خون کاسته شود. همچین می‌توانید عسل، ماء الشعیر یا مایعات فراوان بنوشید.
4. در وقت حجامت انگشتر عقیق به دست نداشته باشید.
5. از با تجربه بودن شخصی که می خواهد شما را حجامت کند اطمینان داشته باشید.          
6. قبل از انجام حجامت حتماً عینک از روی چشم برداشته شود.                                                                                                                                                               
امام رضا ( ع ) فرمودند: «باید حجامت کردن بعد از خوردن غذا صورت گیرد، چونکه وقتی انسان سیر شد، سپس حجامت کرد، خون جمع شده و بیماری خارج می گردد و اگر با شکم گرسنه کسی حجامت کند، خون خارج می شود ولی بیماری ( در بدن ) باقی می ماند.»

توصیه‌های بعد از حجامت
1. تا دوازده ساعت سیگارنکشید.                                                                               
2. تا 24 ساعت ورزش یا کار سنگین نکنید.                                                                   
3. تا 24 ساعت ماهی و لبنیات و غذای شور و غذاهای سرد و تند و تیز مصرف نکنید.
4. حداقل تا 12 ساعت پس از انجام حجامت جهت جلوگیری از عفونت زخم، استحمام ممنوع می باشد.
5. قبل و بعد از حجامت خوردن انار توصیه شده است. همچنین برای جبران ضعف احتمالی، نوشیدن
شربتی از عسل  پس از حجامت توصیه شده است.                                                              
6. تا 12 ساعت قبل و بعد از حجامت نزدیکی صورت نگیرد.
7. طی شش ساعت اول پس از حجامت خوردن شربت عسل (یک قاشق عسل+یک لیوان آب ولرم+کمی گلاب) توصیه می شود.

امام رضا (ع): «سفارش مىی کنم که پس از حجامت یا فصد، آب انار را با مکیدن آن بنوشید. مکیدن آب انار خون را زنده و تن را با نشاط خواهد ساخت. پس از حجامت و فصد، از خوردن غذاهاى نمک‏ دار تا مدت 3 ساعت بپرهیزید، چون اگر این پرهیز مراعات نشود، بعید نیست که انسان به بیمارى جرب دچار شود.»
امام حسن عسکری (ع) فرمودند: «پس از انجام حجامت، انار بخور، اناری شیرین؛ چرا که خون را فرو می نشاند و خون را در درون، تصفیه می کند.»
 
آداب حجامت
از آنجا که حجامت از جمله توصیه های دینی است، لذا مانند بسیاری دیگر از آداب مذهبی جهت دستیابی به نتیجه بهتر مستلزم رعایت آداب و اصولی می باشد که آن می پردازیم.

*حجامت رو به قبله و به صورت چهار زانو انجام شود.
*حجامت کننده و حجامت شونده با وضو باشند و حجامت را با نام خداوند آغاز کنند.
* قبل از شروع حجامت حتماً آیه الکرسی تلاوت شود.
*دعای شریفی که در خصوص حجامت از امام علی بن موسی الرضا (ع) وارد شده است، خوانده شود.
* نگاه کردن به خون اول حجامت ـ بر طبق احادیث ـ مستحب و باعث روشنی و جلای چشم می شود.
*ذکر صلوات به هنگام حجامت فراموش نشود.
*در صورت امکان حجامت در روزها و زمان های توصیه شده انجام شود.
* پزشک و بیمار هر دو به این نکته توجه داشته باشند که پزشک و عمل حجامت هر دو تنها وسیله ای
برای شفای بیماری است. مسلماً شفای هر بیماری تنها به خواست و اراده خداوند متعالی انجام پذیر می باشد.                                                                                                                
*بعد از انجام حجامت به فرد حجامت شونده تبریک گفته شود.

امام رضا علیه السلام براى حجامت دعاى خاصى ذکر فرموده ‏اند. این مطلب اهمیت همراهى درمان روحى و دعا درمانى با درمان ‏هاى جسمى در طب اسلامى را اثبات می کند. متن دعا چنین است:
 وقتى خواستى حجامت کنى، چهار زانو جلوى حجّام بنشین و بگو: «اَعوذ بِالّلهِ الکَریم فى حِجامَتى مِنَ
العَین فِى الدَّم وَ مِن کُلّ سوءِ وَ الاَعلالِ وَ الاَسقام وَ الاَوجاع وَ الاَمراض وَ اَسئَلُکَ العافِیةَ وَ المُعافاة وَ
الشِّفاءِ مِن کُلّ داء.» یعنى: « در حجامت خود به خداوند کریم پناه می ‏برم از خونریزى و از هر ناراحتی، علت، سختى‏ و درد و مرضی و (خداوندا) از تو عافیت و اسباب عافیت و شفاى هر بیمارى‏ را طلب می کنم.»
بنا بر فتاوی مراجع تقلید، نماز خواندن پس از حجامت بلا مانع است ونیاز به شستشو وحمام رفتن ندارد.

سن مناسب برای انجام حجامت
در طب سنتی، برخی حکما ـ از قبیل بوعلی سینا و جرجانی ـ حجامت را از 2 تا 60 سالگی تجویز نموده اند. اما در طب اسلامی شروع حجامت جهت پیشگیری، از چهار ماهگی تجویز شده است. در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که در کتب گوناگون ـ از جمله استبصار جلد 1 صفحه 84 ـ وارد شده است، ایشان به حجامت نقره در اطفال بالای چهار ماه به فاصله هر ماه یکبار توصیه نموده اند و آثار فراوانی برای آن ذکر نموده اند. این فواصل برای پیشگیری از بیماری ها توسط حجامت می باشد و فواصل مناسب جهت حجامت فرد بیمار باید توسط پزشک معالج تجویز شود.

حضرت امام رضا (ع) در رساله ذهبیه حجامت را در بالغین متناسب با سن تجویز نموده اند. مثلاً حجامت برای فرد 40 ساله هر 40 روز یک مرتبه و برای فرد 60 ساله هر 60 روز یک بار تجویز شده است.

خواص درمانی حجامت
 پیامبر خدا (ص) فرمودند: «اگر در چیزی شفا باشد، در تیغ حجام و در خوردن عسل است.»
 امام صادق (ع) فرمودند: «بهترین چیزی که با آن به مداوا می پردازید، حجامت کردن، دوا را بر بینی ریختن، حمام نمودن و حقنه کردن ( وارد کردن داروی مایع از طریق رکتوم ) است.»

از جمله خواص درمانی اثبات شده وتجربه شده حجامت
1- برطرف کردن انسداد عروق وپیشگیری از سکته های مغزی وقلبی
2-  تنظیم ترکیبات خون، کاهش چربی وکلسترول، تری گلیسرید وقند خون و رفع غلظت خون
3- درمان سردردهای شدید مانند میگرن وسینوزیت، آرامش اعصاب، افزایش هوش وحافظه، قوت بینایی وجلای چشم
4- درمان ناراحتی های پوست وخارش بدن، جوش، کهیر، لک و پیس صورت وآلرژی ها
5- درمان آسم، تنگی نفس، واریس، رماتیسم، دیسک کمر، آرتروز و بسته شدن دریچه قلب
6- تقویت  و واکسینه بدن در مقابل سرماخوردگی  و ویروس های بیماری های مختلف و مسمومیت ها                            
7- درمان ریزش موی سر وهمچنین تقویت رشد موها                                                       
8- بهبود در اندام های بدن، رفع قولنج، بی حالی، کسلی، سنگینی بدن، اسپاسم عضلات، بهبود بیماری های زنان و...
 
حضرت علی (ع) فرمودند: «همانا حجامت بدن را سالم و عقل را استوار می نماید.»
 به تجربه ثابت شده است که حجامت در اطفال و کودکان موجب افزایش رشد قد و وزن، رفع لاغری، بی اشتهایی، ضعف، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی و بالاخره کاهش اختلالات رفتاری و بی قراری و پرخاشگری در ایشان می شود. در کتب طب سنتی، جهت درمان زردی ( یرقان فیزیولوژیک ) چند خراش کوچک سطحی در لبه و پشت لاله گوش نوزاد تجویز شده است. در گذشته حجامت نقش واکسیناسیون فعلی را برای کودکان داشته است و مقاومت آنها در برابر بیماری ها توسط حجامت زیاد می شده است. مثلاً رازی در کتاب « الجدری و الحصبه » از حجامت جهت واکسیناسیون افراد زیر 14 سال در برابر آبله نام برده است. عده ای نیز معتقدند حجامت در سنین بلوغ موجب کاهش پرخاشگری و سایر عوارض بلوغ می شود .

در پایان:
امروزه علی رغم پیشرفت روز افزون علم و ساخت داروهای شیمیایی باز هم شاهد بروز بیماری های جدید ولاعلاج می باشیم که این امر خود بیانگر ناکارآمد بودن یا ناکافی بودن طب جدید به تنهایی است وبه همین دلیل بشر امروز لاجرم باید بپذیرد که طب سنتی که نتیجه هزاران سال تحقیق وتجربه علما ودانشمندان در طول تاریخ بشر بوده است می تواند هنوز هم بعنوان عاملی موثر در پیشگیری ودرمان انسان باشد و در جهت تکمیل یافته های طب جدید وکلاسیک که بر گرفته از طب سنتی می باشند  همچنین به تکامل علم پزشکی و بهبود وضعیت درمان در جامعه کمک شایان ذکری نماید.
محقق و پژوهشگر: دکتر علیرضا ابوالفضلی
به کوشش: محمدرضا شیشه گر

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 8:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصااویرزیبا

 
qgKIVWVfAK.jpg
3NqYpZHh1v.jpg
gPcV1F9dDN.jpg
8EdWEKGRcC.jpg
Dn4bZH3Jvg.jpg
R6YZn6Upcc.jpg
t3n78kffMo.jpg
qOrSo89jhp.jpg
KAWFVvVP17.jpg
higq5tWPUH.jpg
6hi5aEifKG.jpg
7jzgC7W3PT.jpg
9Idx0xIVmK.jpg
i93IwvEaNv.jpg
0cfJM4O09W.jpg
MTtFIuIQ9v.jpg
mSq5Wit48s.jpg
s8tHS7AJyF.jpg
34WTS8rwOB.jpg
FnFzTiU44l.jpg
9corKktfza.jpg
VkrKNjGekU.jpg
M5WpZndB7i.jpg
oPuTuxdB1o.jpg
ByGz7s7r97.jpg





تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 8:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تلفن هوشمند شما چطور به سلامت‌تان صدمه میزند؟

آیا شما و تلفن هوشمندتان جدایی ناپذیرید؟ اگر اینطور است، باید بدانید افراد بسیاری مانند شما هستند. تحقیقات بسیاری نشان داده که نمودار رشد اعتیاد به کار با تلفن هوشمند به سرعت در حال افزایش است. در نظرسنجی‌ای که توسط هافینگتون پست انجام شده، 66 درصد افراد اعلام کرده‌اند که از اینکه موبایل‌شان دم دستشان نباشد یا آن را گم کنند، هراس دارند.

همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از افراد نیز عادت دارند که تلفن هوشمندشان را به رختخواب ببرند. مشخصاً این چیزی جز یک اعتیاد مدرن به ابزارهای دیجیتالی نیست. به هر حال اگر شما هم از جمله این افراد هستید، بد نیست کمی بیشتر با صدماتی که تلفن هوشمند یا تبلت‌تان به شما میزند آشنا شوید. در اینفوگرافی زیر همین نکات به اختصار آورده شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
آیا استرس‌های شغلی ما در حال کشتن ما هستند؟


استرس مزمن، در کنار مواردی مانند بدخوابی، افسردگی، افزایش وزن، از علائم اصلی بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامتی افراد به شمار می‌رود. در مطالعه‌ای که به طور خاص بر روی استرس‌های شغلی افراد تمرکز کرده مشخص شده که ارتباط نزدیکی بین میزان استرس شغلی افرادی که دچار بیماری‌های جسمی و روانی هستند وجود دارد.

هر چند که استرس‌های شغلی آنقدر فراگیر به نظر نمی‌رسند که بخواهند به بخشی از واقعیت‌های زندگی بدل شوند، اما واقعیت این است که بسته به حرفه‌های طاقت‌فرسا و سخت، بیش از آنکه باعث شادی ما باشند موجب نارضایتی ما می‌شوند. به علاوه می‌توانند مشکلات بسیاری برای سلامت ما نیز به وجود آورند.

چنانچه شما از جمله افرادی هستید که دچار استرس‌های شغلی نیستید و شکایتی در این رابطه ندارید، باید به شما تبریک گفت. با این وجود، نگاهی به اینفوگرافی زیر بیاندازید. چرا که دانستن نکات اشاره شده در آن، می‌تواند به دانسته‌های شما در رابطه با استرس‌های شغلی و مشکلات ناشی از آن کمک کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
مراقبت از چشم و راهنمای خرید عینک آفتابی

امروزه تقریباً همه از مضرات اشعه UV خورشید آگاهند و می‌دانند که باید با کمک کرم‌های ضد آفتاب مخصوص، پوست را از تابش آن محفوظ دارند. اما چشم‌ها را هم نباید فراموش کرد. برای محافظت از آنها چه باید کرد؟

نگاه مستقیم به خورشید می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت چشم‌ها بگذارد. اما بدتر از آن، خرید عینک‌های آفتابی غیراستاندارد است. در همین رابطه، از دکتر Anne Sumers -سخنگوی آکادمی چشم‌پزشکی نیوجرسی- و William Brown -فوق تخصص چشم‌پزشکی و رئیس دپارتمان چشم‌پزشکی در مِیوکلینیک- در خصوص اثرات منفی نور خورشید بر چشم‌های بی‌دفاغ سوال شده است. همچنین نکاتی در خصوص انتخاب عینک آفتابی مناسب جهت حفاظت حداکثری از چشم‌ها نیز از آنها پرسیده شده که در ادامه در قالب یک اینفوگرافی به شما عرضه شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چگونه شخصیتی اصیل داشته باشیم؟

اصالت، از صفات مثبت و مطلوب فرهنگ ایرانی است. صفتی که بسیار مورد توجه افراد در انتخاب دوست و همراه است. اما معنی و مفهوم اصلی این صفت چیست؟ چه مجموعه صفاتی را باید در خود جستجو کنیم که بدانیم از شخصیتی اصیل برخورداریم؟

بسیاری از افراد داشتن یک شخصیت اصیل را به خانواده و غریزه افراد نسبت می‌دهند. شاید این تصور بخاطر معنی لغوی این واژه یا همراهی‌اش با صفت نجابت باشد؛ اما در واقع، با رعایت برخی نکات ساده و پایه، می‌توانید این صفت را در خود بسازید و حس اعتماد و احترام را نسبت به خود در دیگران برانگیزید. در ادامه این خصوصیات در قالب یک اینفوگرافی به شما دوستان عرضه شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

چگونه بهتر زندگی کنیم؟

داشتن یک زندگی بهتر تقریباً آرزوی همه است. آرزویی که برای هر کداممان معنی و مفهوم خاصی دارد. اما از چه طریقی می‌توان به آن رسید؟ چه مسیری باید طی شود که زندگی‌مان آسان‌تر و سریع‌تر به سمت مثبت حرکت و تغییر کند؟

اگر فکر می‌کنید برای رسیدن به یک زندگی تازه باید ناگهان یک شغل خوب یا پول هنگفت داشته باشید در اشتباهید. در واقع پول همیشه راهی برای بهبود وضعیت نیست؛ بلکه راه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند در کنار بهتر کردن اوضاع، حتی پول را هم به سوی‌مان سرازیر کنند. در اینفوگرافی ساده و کوچک زیر، با برخی از این عادات آشنا می‌شوید.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟

به نظر شما شادی در چه چیزهایی خلاصه می‌شود؟ احساس خوب یک گردش دوستانه با همکاران یا آشنایان؟ حس بعد از قبولی در یک آزمون مهم؟ خرید چیزی که دوستش داریم و مدتی‌ست می‌خواهیمش؟ رسیدن به موفقیتی که انتظارش را کشیده‌ایم؟

همه این موارد می‌توانند رگه‌هایی از شادی را در ما و حتی اطرافیان‌مان بوجود آورند. اما موارد اشاره شده مواردی جزئی هستند که بسته به شرایط ممکن است چندان هم شادی‌آفرین هم به حساب نیایند. در اینفوگرافی زیر اما، به پنج نکته کلی که می‌توانند اوقات شاد بیشتری در زندگی شما بسازند اشاره شده است. این نکات را رعایت کنید و تاثیرشان را در ساعات، روزها، ماه‌ها و سال‌های پیش روی زندگی‌تان مشاهده نمایید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خـلاقیت بـا اسـتـفاده از اشـیـاء دم دسـتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 






تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چـگونـه بـا دزدان ایـنتـرنتی مـقابـله کـنیم ؟
10 نکته برای حفاظت از زندگی دیجیتال شما
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دنیای دیجیتال و اینترنت، زندگی روزمره ما را بسیار راحت کرده، اما در کنار این راحتی، مشکلات و خطرات را هم زیاد کرده است. در چنین فضایی که همواره اطلاعات شخصی ما تهدید می شود، امنیت اطلاعات اهمیت زیادی دارد. اگر از کاربران جدید یا قدیمی گوشی های هوشمند، تبلت ها یا رایانه های شخصی هستید، باید بدانید که همواره اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار دارد. در ادامه مطالب این ایمیل، ده نکته را بررسی می کنیم که رعایت کردن آنها می تواند به حفظ اطلاعات شخصی شما کمک زیادی کند.

  1. به روز رسانی سیستم عامل

فرقی ندارد از تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت استفاده می کنید. امروزه سیستم های عامل حرف اول را می زند و گجت ها براساس سیستم عاملشان دسته بندی می شود. پس بهتر است از بهترین سیستم های عامل استفاده کنید. قرار نیست بگوییم کدام سیستم عامل امنیت بالاتری دارد، بلکه صحبت از کیفیت آنهاست نه نوعشان. پس برای اینکه از بالاترین کیفیت سیستم عامل دستگاه خود استفاده کنید، بهتر است آن را فعال یا به اصطلاح اکتیو کنید. استفاده از سیستم های عاملی که زمان یا لایسنس آنها تمام شده، بشدت امنیت شما را پایین می آورد. البته این خصوصیت بیشتر شامل لپ تاپ و رایانه می شود تا گوشی و تبلت. همیشه سیستم عامل خود را به روز رسانی و از آخرین نسخه آن استفاده کنید. با هر بار به روز رسانی سیستم عامل نقایص امنیتی زیادی رفع می شود. تا جایی که می توانید از نسخه های جیل برک و روت شده برای گوشی های هوشمند با دو سیستم عامل آی اواس و اندروید استفاده نکنید زیرا رد شدن از مسیری که یک بار بهترین هکرها از آن عبور کرده اند و بسیاری از درها را پشت سرشان نبسته اند، بسیار راحت تر است.

  2. استفاده از نرم افزار های اورجینال

از نسخه اصلی نرم افزارها استفاده کنید و حتما آنها را رجیستر کنید. با این کار تحت بیمه شرکت تولید کننده آن نرم افزار قرار می گیرید. به این ترتیب دیگر نگران تروجان هایی که ممکن است همراه نصب نرم افزار وارد دستگاه شما شوند، نیستید. البته این کار برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است، ولی به عنوان یک توصیه به آن توجه کنید. در ضمن از نصب هر نرم افزاری روی دستگاه خودداری کنید و فقط نرم افزارهایی را نصب کنید که تولیدکننده آن را می شناسید و به آن اطمینان دارید.

  3. نصب آنتی ویروس و آنتی اسپای

نصب یک آنتی ویروس و آنتی اسپای خوب می تواند خیال شما را از خیلی جهات راحت کند. البته بیشتر کاربران حرفه ای گجت ها، آنتی ویروس را نرم افزاری دست و پا گیر و کند می دانند. اما اگر امنیت اطلاعاتتان برایتان مهم است، حتما یک آنتی ویروس اورجینال و مطمئن روی دستگاهتان نصب کنید. هر چقدر برای آن هزینه کرده باشید، ضرر نکرده اید.

  4. انتخاب پسورد مناسب

همه جای اینترنت و دستگاه های دیجیتال پر است از پسوردها که باید بهترین و امن ترین عبارت ها را برای آنها انتخاب کنید. به یاد داشته باشید در کلمه عبورتان ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و همین طور اعداد را به کار ببرید. استفاده از نام کوچک و بزرگ خودتان در کلمه عبور یا اعداد متوالی و عبارت های معنی دار، کار هکرها را بسیار راحت می کند. همچنین تا جایی که می توانید از یک کلمه عبور برای چند حساب کاربری استفاده نکنید.

  5. استفاده از ایمیل های مختلف

صندق پستی یا ایمیل، بی شک با اهمیت ترین و البته دم دستی ترین حریم شخصی شما در اینترنت است. برای همین بیشتر آمار حمله ها و سوءاستفاده ها از اطلاعات شخصی مربوط به همین حساب کاربری ساده است. بهتر است از چند آدرس ایمیل استفاده کنید. می توانید ایمیل های مختلفتان را برای کارهای گوناگون دسته بندی کنید. به طور مثال یک ایمیل برای مسائل کاری، یک ایمیل برای مسائل شخصی و یک ایمیل برای مدیریت حساب های کاربری مختلف مانند اپل ID، فروم آی دی و ? داشته باشید. در ضمن از سوال های امنیتی که شرکت های ارائه دهنده ایمیل ها از شما می پرسند براحتی نگذرید و با دقت به آنها پاسخ دهید، چون در آینده حتما به دردتان می خورند. اگر سرویس دهنده ایمیل شما از سامانه پسورد دو مرحله ای حمایت می کند، حتما آن را فعال کنید.

  6. استفاده از کیبورد مجازی

هنگام استفاده از سامانه بانک های اینترنتی، حتما از کیبورد های مجازی که وب سایت خود بانک تعریف کرده، استفاده کنید و از وارد کردن کلمه عبور و دیگر مشخصات به صورت دستی بشدت خودداری کنید، زیرا نصب یک نرم افزار که تمام عملکرد کیبورد را در طول روز ذخیره کند، اصلا کار سختی نیست.

  7. استفاده از قفل صفحه نمایش

با قابلیت سکوریتی ادمینیستریتور (Security Administrator) که مخصوص ویندوز است می توانید برای کسانی که ممکن است از رایانه شما استفاده کنند، محدودیت هایی ایجاد کنید. مشابه همین قابلیت برای سیستم عامل مک او اس با نام Users & Groups وجود دارد. نکته دیگر استفاده از اسکرین لاک یا همان قفل صفحه نمایش است.

حتما روی گوشی، تبلت یا لپ تاپ خود پسورد قرار دهید تا اگر به هر دلیلی دستگاه خود را برای دقایقی تنها گذاشتید، سوژه دست آدم های کنجکاو دور و بر خود ندهید.

  8. استفاده از حساب کاربری مهمان

حتما در تنظیمات ویندوز یا مک او اس خود گزینه GUEST را دیده اید. با فعال سازی حساب کاربری مهمان برای کسانی که قرار است با دستگاه شما کار کنند، حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتتان را بالا برده اید.

  9. استفاده از ریکاوری خودکار و بک آپ

تهیه Backup از فایل ها و برنامه های حساس شرط عقل است. همچنین می توانید با استفاده از برنامه های Auto Recover در صورت صدمه دیدن سیستم عامل یا پاک شدن فایل هایتان به بازگرداندن اطلاعاتتان اقدام کنید.

  10. استفاده از فضای ابری

حتما در مورد سرویس های ابری چیزهای زیادی شنیده اید. سرویس فضای ابری یک روش جدید و آسان برای اشتراک گذاری و ذخیره فایل های حیاتی مورد نیاز شماست. امروزه فضاهای ابری با وجود استقبال زیاد و حجم بالای اطلاعات شناور در آنها، بالاترین درصد حفظ امنیت اطلاعات را میان رقبای آنلاین و حتی آفلاین دارند. پس بهتر است کم کم به استفاده از این فضاهای ابری که در آینده بیشتر درباره آنها صحبت می کنیم، عادت کنید.






تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چای سیاه، سبز، سفید یا چای ترش، کدام مفیدتر است؟

چای
چای ارگانیک شرایط رشد خاص و ویژه ای دارد و هر تولید کننده ای نمی تواند از عهده آن برآید.

این روزها پرسش‌های زیادی در خصوص انواع چای مطرح می‌شود؛ این‌که تفاوت اصلی انواع چای در چیست؟ آیا چای سبز و ترش لاغر می‌کند؟ چای قرمز می‌تواند پایین‌آورنده فشار خون باشد؟ واقعیت دارد چای کیسه‌ای از خاکه چای تهیه می‌شود؟

چای خشکی که این روزها با نام چای سفید به فروش می رسد چه مزایایی دارد؟ آیا چای سرد آماده خواص چای معمولی را دارد؟ تفاوت چای ارگانیک با چای سالم در چیست؟ در میان انواع چای سیاه کدام یک کیفیت مناسب تری دارد؟

به طورکلی، برگ های چای بعد از رسیدن، چیده، فرآوری (تخمیر) و خشک می شود و بسته به میزان فرآوری نوع و خواص چای فرق می کند. اگر برگ چای را پس از چیدن پژمرده کرده و غلتک بزنند و سپس خشک کنند، برگ چای سیاه می شود. اما اگر برگ ها را بخار دهند و سپس خشک کنند، چای سبز و اگر فرآوری ضعیف تر و بدون تخمیر انجام شود، چای سفید یا اورلانگ (نوعی چای تایلندی) به دست می آید.

چای سفید؛ پرخاصیت ترین
هم اکنون چای سفید، تولید پایین و قیمت بالایی دارد. برگ های این چای در اصل جوانه های کرک دار نقره ای رنگ گیاه چای است که قبل از آن که به طور کامل باز شود، چیده و چون تخمیر یا فرآوری نمی شود، تمام خواص خود را حفظ کرده و در مقایسه با چای سبز کافئین کمتری دارد، ولی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارد و در حفاظت از بدن در برابر بیماری ها موثرتر بوده و از نظر خواص دیگر از چای سبز قوی تر است. مزه این چای از سایر چای ها لطیف تر و ملایم تر بوده و به دلیل «تئین» (ماده ای شبیه به کافئین) برخلاف چای سیاه اغلب اعتیادآور نیست.

چای سبز؛ از واقعیت تا تبلیغ؟
مطالعات نشان داده است چه در کشت سلول و چه روی افراد مطالعه شده، خواص آنتی اکسیدانی چای سبز بسیار بالاتر از چای سیاه است، چراکه تخمیر کمتری روی برگ های آن انجام می شود و خواص ضدسرطانی آن ثابت شده است اما این که چای سبز خاصیت لاغرکنندگی دارد یا نه، باید بگوییم مطالعات مختلف نشان داده مصرف چهار فنجان چای سبز در روز می تواند به نوعی سوخت بافت چربی را تحریک کند. البته این خاصیت زیاد و چشمگیر نیست و نمی توان حتی برای کاهش وزن کم هم روی آن حساب کرد. در نتیجه، تمام تبلیغات در خصوص لاغری با چای سبز فریب است و هیچ دانشی پشت آن نیست و به این خیال نباشید که چای سبز معجزه کرده، شما را خوش هیکل و لاغر می کند.
این را هم بدانید اگر چه چای سبز در مقایسه با چای سیاه کافئین کمتری دارد، اما با این حال حاوی این ماده است و خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند. مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد.

این چای باید حداقل پنج تا ده دقیقه دم بکشد تا ترکیبات مفید آن خارج شود و اگر هم مدت زمان دم کشیدن بیشتر شود، مواد قابض آن رها می شود و اگر در مصرف آن زیاده روی شود، باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست می شود.

چای ترش لاغر می کند؟
به چای ترش، چای مکه یا چای قرمز هم می گویند. این چای با چای سفید، سبز و سیاه هم خانواده نیست. معروفیت اصلی این چای ترکیبی در آن است که سبب کاهش فشارخون می شود. همچنین می تواند قند خون را کنترل کرده، موجب تمدد اعصاب و جریان بهتر خون شود، از حرارت کبد بکاهد و به سبب ویتامین C ، مقوی سیستم ایمنی بدن است. اما آیا این چای لاغر می کند؟ واقعیت این است که چای قرمز، حاوی ماده ای است که می تواند از جذب کربوهیدرات بکاهد، اما نمی تواند به تنهایی سبب لاغری شود. این چای در کنار رژیم غذایی و تحرک می تواند یک نوشیدنی رژیمی و کم کالری باشد.

نکته مهم آن که زنان باردار، شیرده، افرادی که قصد بارداری دارند، کسانی که از قرص ضدبارداری استفاده می کنند و زنان یائسه ای که تحت هورمون درمانی هستند، باید با نظر پزشک از این چای استفاده کنند؛ چرا که این چای سطح استروژن بدن را دستخوش تغییرات می کند. همچنین افرادی که قند و فشار خون پایینی دارند باید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند تا دچار رخوت و سستی نشوند.

چای کیسه ای = خاکه چای + رنگ + اسانس
چون سرعت رنگ دادن چای کیسه ای بیشتر است و زودتر به عمل می آید، محبوبیت زیادی در میان افراد دارد. اما باید بدانید پس از آن که برگ های چایخشک شد، آن را الک کرده و خاکه چای که احتمال دارد به همراه دست و پای مهمانانی ناخوانده باشد برای تولید چای کیسه ای مورد استفاده قرار می گیرد. برای رنگ دهی بهتر و فوری هم به خاکه چای، رنگ و اسانس اضافه می کنند و برای جلوگیری از پاره شدن کیسه کاغذی چای از موادی استفاده می شود که گرچه ضرر چندانی ندارد، اما ممکن است مصرف طولانی مدت آن سبب آسیب به بدن شود. این را هم بدانید چای کیسه ای اگر در تماس با آب جوش کمتر از 30 ثانیه رنگ دهد، مصنوعی ترین چای است، چرا که اگر همین میزان چای طبیعی را در کیسه بریزید و در آب جوش قرار دهید، ده دقیقه طول می کشد رنگ زرد مایل به نارنجی ایجاد کند. در نتیجه، چای فله ای یا کیسه ای سبز و سیاه با طعم و رنگ قوی و فوری بدون شک حاوی مواد افزودنی شیمیایی و زیانبار است.

چای سیاه بهاره باکیفیت تر است
چای برگی با تکه های بزرگ در مقایسه با چای پودری و ریز کیفیت و خواص بیشتری دارد. به گفته کارشناسان، برخی چای‏ های کله مورچه‏ ای و باروتی که به عنوان مرغوب ترین چای شناخته شده حاوی رنگ و اسانس است.

خوب است بدانید چای در سه فصل بهار و تابستان و پاییز چیده می شود. هر چه از بهار به فصل زمستان نزدیک تر شویم، قسمت های چوبی برگ بیشتر و از کیفیت چای کاسته می شود. مرغوب ترین و خوش عطر ترین چای، مربوط به چای بهاره است. تا حد امکان از مصرف چای عطری اجتناب کنید، چرا که مواد طعم دهنده موجود در این محصولات شیمیایی و به دلیل آن که مصرف این نوشیدنی طی روز زیاد است، مواد سنتزی بیشتری وارد بدن شده و تهدید کننده سلامت می شود. در مورد یخ چای ـ محصول جدیدی که این روزها روانه بازار شده ـ هم بدانید به گفته متخصصان، حجم زیادی از یخ چای های حاضری را آب و شکر تشکیل می دهد و آنتی اکسیدان های موجود در یک بطری یخ چای آماده به مراتب کمتر از یک لیوان چای دم کرده خانگی است.

چای ارگانیک؛ داریم یا نداریم؟
این روزها در برخی نمایشگاه ها و فروشگاه های بزرگ چای با نام ارگانیک با قیمت های بالا به فروش می رسد، اما سوال اصلی آن که تا چه حد می توان به ارگانیک بودن چای اطمینان کرد؟ چای با عبارت ارگانیک در مزرعه هایی کشت می شود که از کود و سم بسیار کمی در پرورش آن استفاده می شود که بهتر است آن را یک چای سالم تا ارگانیک در نظر بگیریم؛ چرا که چای ارگانیک شرایط رشد خاص و ویژه ای دارد و هر تولید کننده ای نمی تواند از عهده آن برآید و تولید این چای هم اکنون در کشورمان بسیار محدود است.

اما چای سالم مجوز دار چه ویژگی هایی دارد؟ چای سیاهی است که حداقل سموم را داراست و تنها از برگچه های جوان بالایی ساقه چای که سالم تر است، استفاده می شود و در آن از برگ های پایینی که پیر و کهنه بوده و فنول و سفیدک زیادتری دارد و باعث پایین آمدن کیفیت چای می شود، خبری نیست. این برگ ها چون در مقایسه با برگ های چای معمولی کمتر و محدودتر است باعث افزایش قیمت محصول نهایی می شود.

معمولا طعم چای سالم از چای معمولی کمی تلخ و گس تر است، چرا که ترکیبات چوبی برگچه های جوان کمتر، ولی تانن و آنتوسیانین یعنی عامل طعم گس و تلخ آن بیشتر است، با این مزیت که قدرت آنتی اکسیدانی زیادتری دارد. این چای به دلیل دارا بودن برگ های جوان باید مدت زمان بیشتری داخل آبجوش روی حرارت قرار گیرد تا به رنگ مورد نظرمان نزدیک تر شود.

این را هم بدانید چای به دلیل آن که در بدن به تولید اسیداوریک و اگزالات کمک می کند برای مبتلایان به نقرس و سنگ کلیه محدودیت مصرف دارد.
منبع : جام جم 





تاریخ : یکشنبه 92/8/12 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">