سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زندگی بدون زانو درد را تجربه کنید؛

تمریناتی برای بهبود درد زانو

درد زانو متاسفانه یکی از پرشکایت ترین دردها در میان مراجعین به مراکز فیزیوتراپی و هم چنین بسیار رایج در میان اطرافیان ماست. به علت سوالاتی که دوستان عزیز داشته اند در این مطلب تمریناتی بسیار عالی برای شما تهیه نموده ایم که با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد.

درد زانو متاسفانه یکی از پرشکایت ترین دردها در میان مراجعین به مراکز فیزیوتراپی و هم چنین بسیار رایج در میان اطرافیان ماست. به علت سوالاتی که دوستان عزیز داشته اند در این مطلب تمریناتی بسیار عالی برای شما تهیه نموده ایم که با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد. تمرینات کششی علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب های وارد به زانو نیز منجر می شود. بنابراین حرکات را درست مطابق توضیحات و شکل انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. (قبل از شروع انجام تمرینات مقاله باید و نباید های درد زانو را مطالعه بفرمایید)

نکته: قبل از شروع تمرینات به مدت 5 دقیقه به منظور گرم کردن بدن پیاده روی کنید.

کشش همسترینگ

بعد از گرم کردن بدن با پیاده رویT که بسیار برای شروع تمرین مهم و ضروری است به روی کمرتان دراز بکشید و یک کش (و یا اگر کش در منزل ندارید می توانید از یک پارچه نواری استفاده کنید) را از پهنا به دور پای راستتان بیاندازید. سپس به آرامی و با پای کاملا صاف و در حالی که آرنج هایتان روی زمین است پایتان را بالا بیاورید و 20 ثانیه در همین حالت بمانید. پایتان را پایین بیاورید و دو بار برای همین پا حرکت را تکرار کنید و سپس برای پای بعدی این کار را سه مرتبه انجام دهید.

کشش ساق پا

برای کشش در ساق پا، پای راستتان را جلو بیاورید و کمی خم کنید و پای چپ را یک قدم به عقب بگذارید. پاشنه پایی که عقب است را سفت به زمین فشار دهید. شما باید کشش را در ساق این پا حس کنید. برای احساس کشش بیشتر می توانید زانوی پایی که خم است را بیشتر خم کنید. البته تا حدی که زانوی شما از انگشتان پایتان جلوتر نزند. در این صورت احتمال فشار و آسیب به زانو وجود دارد. این کار را 20 ثانیه و 3 بار برای هر پا انجام دهید.

webmd_photo_of_trainer_doing_straight_leg_raise

بالا بردن پا به صورت صاف

روی زمین دراز بکشید و بالا تنه تان را به وسیله آرنج هایتان مطابق شکل بالا نگه دارید. پای چپ را خم کنید و روی زمین گذاشته و انگشتان پای راست را مطابق شکل به سمت صورتتان خم کنید. سپس با سفت کردن عضلات، ران پای راست پایتان را به آرامی بالا آورده و سه ثانیه مکث کنید. این کار را در سه ست ده تایی انجام دهید و بعد از هر ده بار پایتان را عوض کنید.

قوی ساختن عضلات به پشتیبانی از مفاصل ضعیف کمک می کند.

 webmd_photo_of_trainer_doing_quad_set

Quad Set

اگر در ابتدا برایتان سخت است که پایتان را بالا بیاورید نگران نباشید با گذشت زمان و قوی تر شدن عضلاتتان این کار برایتان راحتتر خواهد شد. این حرکت آسان تر از حرکت بالا آوردن پا است. روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را صاف و ریلکس روی زمین بگذارید(شکل چپ). سپس پاهایتان را فلکس کرده و عضلات چهار سر ران را کاملا منقبض کنید و مدت 5 ثانیه در همین حالت بمانید.(شکل راست). در این تمرین پاها از روی زمین بلند نمی شوند. این تمرین را در دو ست 10 تایی برای هر پا انجام دهید .

 webmd_photo_of_trainer_doing_seated_hip_march

Seated Hip March

تقویت ماهیچه های ران و باسن به شما در فعالیت های روزانه مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها کمک می کند.

صاف روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را با زاویه 90 درجه روی زمین بگذارید به طوری که فقط انگشتان پای چپ زمین را لمس کند. پای راستتان را با سفت کردن عضلات چهار سر به آرامی بالا بیاورید و 3 ثانیه در همین حالت نگه دارید و پایین بیاورید. پای راست را پس از پایین آوردن کاملا زمین نگذارید تا فشار ایزومتریک از بین برود بلکه فقط انگشتان شما زمین را لمس کند و ست بعدی را انجام دهید. اگر در ابتدا برایتان سخت است می توانید از دستتان برای بالا آوردن پا کمک بگیرید. این تمرین را برای هر پا در سه ست 10 تایی انجام دهید.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی اگر قبلا ورزش نکرده اید با پزشکتان مشورت کنید. کمی درد خفیف در عضلاتتان بعد از ورزش طبیعی است و با استفاده از یخ یا دوش آب گرم بهبود پیدا می کند و می توانید در این وضعیت ورزش کنید. اما درد مفاصل را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

30 دقیقه ورزش کردن در روز را حتما در برنامه روزانه تان بگنجانید و کم کم آن را افزایش دهید تا به هدف برسید.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 10:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">