سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

سنگ فیروزه 

 

در فضیلت و خواص فیروزه 

در فضیلت و خواص فیروزه روایت های بسیاری از ائمه اطهار (علیهم السلام) و حکما نقل شده است که قابل توجه برای طالبین می باشد. از جمله:

از حضرت اما جعفر صادق (علیه السلام) منقول است هر که انگشتر فیروزه در دست کند فقیر نشد. و به سند معتبر از مفضل عمر منقول است که گفت: روزی به خدمت حضرت امام صادق (علیه السلام) رفتم و انگشتر فیروزه در دست داشتم. فرمود که ای مفضل! فیروزه سیرگاه دیده های مردان و زنان مومنه است یا دورگرداننده ی دردهاست از دیده های ایشان ... (الی آخر حدیث).

و فیروزه آن چشم را قوت می دهد و سینه را گشایش می دهد. و قوت دل را زیاد می کند. و چون پی کاری رود آن را در دست کند پس چون برگردد حاجتش برآورده می گردد.

خواص نگاه کردن به فیروزه در هر صبح 

جناب عالم فاضل مرحوم محمد حسن نائینی (رحمه الله) در کتاب شریف گوهر شب چراغ گوید: هر که صباح از خواب برخیزد و نظر بر فیروزه اندازد در آن روز مکروهی به وی نرسد و در غایت فرح و نشاط باشد. و نیز گفته اند در فیروزه نگریست موجب درازی عمر باشد و روشنایی چشم را بیفزاید و هر که فیروزه با خود دارد خواب های پریشان نبیند و دشمن بر وی ظفر نیابد و از هیچ آفریده نترسد و پیش سلاطین و حکام و زمره خلایق عزیز و مکرم باشد.

و بازهم جناب نائینی (رحمه الله) در گوهر شب چراغ گوید: کسی که انگشتر فیروزه به دست کند از گزند حشرات موذی در امان می ماند. 

 

خواص سنگ فیروزه
چشم زخم، محافظت در برابر حوادث و بلایا، از بین برنده ترس، استرس و افسردگی، ایجاد شادی و خوش شانسی، رونق کسب و کار

 

 

خواص فیزیکی سنگ فیروزه
از بزرگترین خواص سنگ فیروزه این است که بیش از صد هزار رنگ آبی و سبز دارد.
هرگز دو عدد سنگ سنگ فیروزه از نظر نوع و رنگ مثل هم وجود ندارد و مثل اثر انگشت می باشد. سنگ فیروزه زنده می باشد. و مثل انسان از اکسیژن هوا استفاده می کند.

 

مواد تشکیل دهنده فیروزه آلومینیم، مس، منگنز، اکسید آهن و آب می باشد. از نظر نوع ارزش در کشورهای آسیایی همچون کشورهای پاکستان- افغانستان- هندوستان به نام سنگ مهر و محبت شناخته می شود. و در کشورهای عربی (اطراف خلیج فارس) عزیز ترین چیزی است که با پول شاه مقیاس نمی شود . از قدیم الایام سنگ فیروزه به عنوان سنگ چشم زخم نیز مطرح بوده است. 

فیروزه در مقابل سه چیز عکس العمل نشان می دهد که هرگز نباید با آنها تماس پیدا کند. روغن، کرم، ادکلن.


در کشور سوئد برای تشخیص میزان خلوص سنگ فیروزه آزمایش کوچکی انجام داده اند.  سنگ فیروزه را در داخل یک گلدان قرار داده و از ماسه کنار دریا یا ماسه رودخانه گلدان را پر کرده و سنگ را در دل آن قرار داده و به مدت دو هفته در طول روز به آن مانند یک گل آب می دهند و اگر سنگ فیروزه اصیل نیشابوری باشد باید به حالت اولیه خود برگردد.

 

 

خواص سنگ فیروزه و درمان بیماری ها

یکی از خواص سنگ فیروزه تقویت قلب، دستگاه تنفسی، چشم ها، گردش خون، گلو، معده و کبد می باشد. در صورتی که فرد بیمار باشد و یا اتفاق ناخوشایندی برایش در شرف وقوع باشد، رنگ فیروزه عوض می شود، گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وی ترک بر می دارد.

 

سایر خواص سنگ فیروزه این است که به عوارض عملکردهای نادرست کبد و غدد کمک میکند. چشمها را نیرو میبخشد و بر علیه بیماریهای چشم و اصلاح گردش خون مؤثر است. درد گلو، التهابات ریوی و بیماریهای دستگاه تنفس را درمان میکند. در برابر افسردگیها مفید است و قلب را تقویت میکند.

 

از خواص سنگ فیروزه میتوان گفت که برای همه بیماریهایی که بر اثر کمبود مواد غذایی و تغذیه بد ایجاد میشوند مانند آناروکسی (بیماری که بر اثر نخوردن غذای کافی و کمبود مواد غذایی ایجاد میشود) به کار میرود. معمولاً هنگام پارگی رباطها و تاندول ها، جریان خون را در بافتهای عضلانی زیادتر میکند. همچنین به خاطر درخشش آن شادی آور است و اثر سودمندی بر روی کمبود اکسیژن، مسمومیت خونی و استرس دارد.

 

سنگ فیروزه کمک مؤثری به درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروسها و باکتریها هستند یا نواحی آلوده می کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفابخشی بیکران خود آگاهی ندارد! همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این کانی چنانچه رنگ خود را از دست بدهد و یا خرد شود، تمام نیرویش را از دست میدهد.

یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه این است که، کانی توانمند و حامی افراد است. به ویژه فرض شده است که اسب و سوارکار را از سقوط ناگهانی در امان نگه میدارد. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت میکند. فیروزه باعث شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرافت و چابکی منتقل میکند.

 

افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه می باشد که جرأت لازم برای بیان استدلال هایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانس ها در ما ایجاد میکند. شخص را در برابر خواب های آشفته و کابوسها حمایت میکند. نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی میتواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد. فیروزه مخصوص چاکرای گردن و گلو (چاکرای پنجم) است.

 

خواص سنگ فیروزه برای بدن
خاصیت سنگ فیروزه این است که مفرح معده می باشد. برای سردرد بسیار مفید است . استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید . کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه سنگ فیروزه آنان را درمان می کند . اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند .

 

درمان بادفتق، درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله خواص سنگ فیروزه است. اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ،سنگ فیروزه صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید . یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمومیت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است.

 

خواص سنگ فیروزه برای روح و روان
استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش می دهد ، خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد ، دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب می سازد ، انسان را در مقابل حوادث برق حفاظت کرده و نمی گذارد که آدمی در آب غرق گردد ، جانوران موذی و گزنده را دور می سازد و نمی گذارد که آنها به آدمی آسیب برسانند .

 

اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید، به سنگ فیروزه بنگرید، برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز می نماید. استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است. از دیگر خواص سنگ فیروزه برای زن حامله مفید و محافظ است. از فواید سنگ فیروزه این است که در آدمی احساس محبت، عشق، علم و هنر را ترقی می دهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد. قلب و چشم را تقویت می نماید.

 

از جمله خواص سنگ فیروزه این است که به همراه هر کسی که باشد، از برق گرفتگی، غرق شدن، نیش جانوران موذی ، نظر بد و قتل و کشته شدن در امان است و محفوظ می ماند، با کسانی که مزاج بادی دارند موافق می باشد . فیروزه در اثر تغییرات هوا زمانی درخشنده و زمانی تار و مکدر می گردد.

خواص معنوی سنگ فیروزه
برای پی بردنم به خواص سنگ فیروزه از نظر معنوی می توان به روایتهای زیر استناد نمود:

در کتاب علامه مجلسی روایت از رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند پنج بار در بهشت به رویش باز می شود.

دومین روایت : اولین هدیه ای که خداوند به رسول اکرم(ص) در غار حراء داد، سنگ فیروزه بود و از طریق جبرئیل به ایشان داده شده است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می فرماید فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

همچنین در مورد خواص سنگ فیروزه در برخی روایات آمده است که:
الف) باعث بى نیازى و دورى فقر مى گردد.
ب) جهت ایجاد فرزند مؤثر است.
ج) در استجابت دعا مؤثر است.
د) عامل فتح و پیروزى است.
هـ) دور گرداننده دردها از دیدگان است.
و) موجب گشایش سینه مى گردد.
ز) قوت دل را زیاد مى کند.
ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود.

 اگر فیروزه در مقابل چربی قرار بگیرد جمع می گردد ولی اگر فیروزه جمع شده را به مرغ دهند تا بخورد و بعد از کشتن مرغ آن را از سنگدان مرغ بیرون آوری سالم شده است .






تاریخ : چهارشنبه 94/4/24 | 1:8 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">