سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

نگاه محبت آمیز به والدین دارای ثواب فراوانی است:

 در روایت آمده است که: نگاه کردن به کعبه، و هم چنین به پدر و مادر، و به قرآن حتى بدون قرائت، و نگاه کردن به روى عالم، و به اولاد رسول اللَّه (ص) عبادت است.(من لا یحضره الفقیه؛ ج 1، ص 73)

مرحوم آیة اللّه مرعشی نجفی که جزو علمای درجه یک شیعیان میباشد، میفرمایند:زمانی که در نجف بودیم، روزی هنگام ظهر، مادرم به من گفت: برو پدرت را صدا بزن تا برای صرف نهار بیاید، من به طبقه بالا رفتم و دیدم پدر در حال مطالعه خوابش برده است. نمی دانستم چه کنم؟ از طرفی باید امر مادر را اطاعت می کردم و از طرفی می ترسیدم با بیدار کردن پدر، باعث رنجش خاطر او گردم. خم شدم و لبهایم را کف پای پدر گذاشتم و چندین بوسه بر آن زدم، تا این که بر اثر قلقلک پا، پدرم از خواب بیدار شد و دید من هستم، وقتی این ادب و احترام را از من دید، گفت: شهاب الدین تو هستی؟ عرض کردم: بلی آقا، دو دستش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: «پسرم خداوند عزّتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت(علیه السلام) قرار دهد» و من هرچه دارم از برکت همان دعای پدرم است که در حق من نمود و به مرحله اجابت رسید.

اگر خداوند سعادت داشتن این دو گوهر را از ما گرفته می‌توان با فاتحه یا قرآئت قرآن یا حتی انجام عمل نیکی به نام آنها، به یادشان باشیم.






تاریخ : سه شنبه 93/10/23 | 5:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">