سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

به نام مهربانترین

علایم و عوارض غلظت خون بالا

دکتر بابک رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منظور از غلظت خون بالا، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون است که در این حالت تعداد هموگلوبین‌های خون فرد بیمار بیشتر از یک فرد عادی است.

وی با اشاره به انواع غلظت خون بالا، افزود: ‌بیماری غلظت خون حقیقی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود که در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خونساز بدن به صورت خودکار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون‌ساز بدن سالم است، اما بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، کلیوی، قلبی یا تومورها وجود دارد که می‌توانند موجب بروز غلظت خون بالا شوند.

این متخصص در خصوص علایم شایع غلظت خون بالا، تصریح کرد: در برخی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود، سایر مشکلات مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی و تنگی نفس، خارش‌های پوستی بویژه پس از استحمام، قرمزی صورت و وریدهای برجسته چشم‌ها، بزرگی کبد و طحال شایع است. زخم معده، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی می‌تواند بروز کند.

رضایی یادآور شد: این بیماری بر اثر خوردن غذاهای ناسالم، چرب و روغن‌ نباتی مایع و جامد ایجاد می‌شود. به همین جهت درمان نیز شامل درمان عامل زمینه‌ای، پرهیز از سیگار و محیط آلوده، مصرف مایعات زیاد (مصرف حداقل روزی 8 لیوان مایعات) و درمان‌های دارویی می‌شود.
 





تاریخ : یکشنبه 93/10/14 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">