سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نکاتی بسیار ساده برای رانندگی امن‌تر
 
اگرچه اتومبیل‌ها در طول زمان قابل اعتمادتر شده‌اند و کمتر نیاز به نگهداری دارند اما نیاز دارند که برخی نگهداری‌ها و یا قطعات فرسوده را تعویض کنیم تا هیچ وقت به اصطلاح ترمز نبریم و دچار حادثه نشویم. در اینجا 12 قدم ساده را ذکر می‌کنیم تا اتومبیل خود را امن‌تر کنید.

فشار لاستیک‌هایتان را چک کنید: گرچه اتومبیل‌ها دارای قطعات زیادی هستند اما چهار چرخ است که این وسایل نقلیه را به حرکت در می‌آورد و مدام با زمین در تماس است. پس فراموش نکنید که میزان فشار لاستیک‌های خود (حتی لاستیک یدکی) را چک کنید. این کار را وقتی که لاستیک‌ها سرد هستند انجام دهید.

]
 
روکش‌های لاستیکتان را چک کنید: لاستیک‌های فرسوده می‌تواند به عنوان یک خطر جدی برای سرنشینان خودروی شما به حساب آید. بخصوص اگر هوا بارانی باشد. پس میزان آج های لاستیک خود را همیشه چک کنید. AAA توصیه می‌کند وقتی میزان آج ماشین شما به یک چهارم خود رسید به فکر تعویض لاستیک‌های خود بیافتید.

alt
 
باطری خود را همیشه شارژ نگه دارید: سرما و گرمای شدید جاده می‌تواند روی کابل‌ها یا ترمینال‌های باطری شما تاثیر بگذارد. متاسفانه اکثر رانندگان به این فکر می‌کنند که باطری دارای قدرت است و تمام! در حالی که همیشه باید کابل‌ها و ترمینال باطری خود را چک کنید و بهترین زمان هم می‌تواند زمانی باشد که برای تعویض روغن خودرو به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید.

برنامه تعمیر و نگهداری خودرو را دنبال کنید: برنامه‌ای که همراه خودرو به شما داده می‌شود را دنبال کنید‌! تعویض روغن، آب ماشین، روغن ترمز و هیدرولیک و ... از این جمله مواردند که برخی از آنها را خود شما هم می‌توانید انجام دهد. اگر این کارها را بلد نیستید می‌توانید به یک تعمیرگاه مناسب مراجعه کنید.

alt
 
مطمئن شوید که برف پاک‌کن‌های شما بدرستی کار می‌کنند: مساله برف پاک‌کن‌ها وقتی مطرح می‌شود که با بارش باران یا برف مواجه می‌شوید. اگر تیغه‌های برف‌پاک‌کن شما آسیب دیده باشند قادر نخواهند بود بدرستی دید شما را باز کنند و این ممکن است خطرناک باشد. بهترین کار چک کردن ماهانه تیغه آنها و میزان ترک آنهاست و زمانی که تیغه ها سخت و خشک شده باشد نوبت تعویض آنهاست.

alt
 
مایع شیشه شور اتومبیل را بررسی کنید: گرچه برف‌پاک‌کن‌ها عامل مهمی هستند اما به تنهایی قادر به تمیز کردن شیشه‌ها نمی‌باشند. پس بهتر است همیشه مایع شیشه شور در مخزن داشته باشید. بهتر است میزان آن را ماهانه چک کنید. در فصول سرما از مایع‌هایی استفاده کنید که یخ نمی‌زنند. سوراخ های آب پاش خود را نیز تنظیم کنید تا آب را روی شیشه بپاشند نه پشت ماشین.
کمربند، شیلنگ و مایعات مکانیکی را چک کنید: اگر چه شما مکانیک خودرو نباشید اما می‌توانید شیلنگ‌ها و تسمه‌های ماشین را نگاهی بیاندازید که دچار شکستگی و یا ترک‌خوردگی هستند یا نه. همچنین میزان سطوح مناسب برای روغن موتور، روغن ترمز و روغن هیدرولیک را هم می‌توانید نگاه کنید. اگر متوجه عامل غیر عادی و یا نشت روغن شدید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

حمل کیت اضطراری کنار جاده‌ای: شاید با خود بگویید اگر اتومبیلم خراب شود با یک تعمیرکار تماس خواهم گرفت! اما اگر شارژ تلفن همراه شما تمام شده باشد چه؟ شاید شما نیاز به کیت اضطراری را بیهوده بدانید اما وجود آن خیال شما را راحت‌تر می‌کند. کیت اضطراری می‌تواند شامل‌: چراغ قوه با باطری اضافه ، کیت کمک‌های اولیه، آب آشامیدنی، تنقلات، کابل تقویت کننده و شب‌نما باشد.

از درستی نصب صندلی کودک اطمینان حاصل کنید: به گزارش AAA از هر چهار مورد استفاده از صندلی کودک سه مورد صندلی بطور نامناسب نصب شده است و این می‌تواند خطرناک باشد. پس بهتر است قبل از نصب راهنمای آن را بخوبی مطالعه کنید و از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
کمربند ایمنی را ببندید: یکی از مهمترین عوامل در رانندگی ایمن بستن کمربند ایمنی است هرچند که مسیر شما کوتاه باشد. به گزارش AAA کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو 45 درصد از آسیب های کشنده جلوگیری می‌کند و ریسک صدمات متوسط تا بحرانی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
مهار حیوانات خانگی: به گزارش وب سایت Bark Buckle Up سفر حیوانات خانگی با اتومبیل از سال 2005 به بعد 300 درصد افزایش داشته است. 98 درصد از سگها در ماشین‌ها بسته نمی‌شوند که این مورد نه تنها می تواند باعث حواس پرتی راننده شود بلکه می‌تواند به عنوان یک پرتابه خطرناک به حساب بیایند. به گزارش BBUیک سگ با وزن 60 پوند در یک ماشینی که با سرعت 35 مایل در ساعت حرکت می‌کند می تواند پرتابه ای 2700 پوندی باشد که صدمات جدی به راننده و یا سرنشینان وارد آورد.

رانندگی بدون عوامل حواس پرتی: عواملی چون گریه کودکان، مسافران پر حرف و تلفن همراه می‌تواند حواس شما را پرت کند. بنیاد AAA درمورد امنیت جاده‌ای به این عامل اشاره می‌کنند که دو ثانیه حواس پرتی می‌تواند ریسک تصادف را دو برابر کند. پس اگر مسافری همراه خود دارید از آنها بخواهید تا کارهایی چون جواب دادن به تلفن همراهتان و یا تعویض موج رادیو را به عهده بگیرند.





تاریخ : دوشنبه 93/3/12 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">