سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اسراری برای حفظ سفیدی دندان‌ها

دندان
داشتن دندان‌های سفید احساس جوانی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد و در عین حال موجب می‌شوند که در برخورد با دیگران تاثیر روانی خوبی روی آنها بگذارید.
 
اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید کردن دندان‌ها می‌بینیم به فکر می‌افتیم که در این زمینه اقدامی کنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء استفاده از این روش‌ها هستیم.
شبکه خبری تورنتو نیوز در مقاله جدیدی در این باره پنج راه‌کار مفید و در عین بی‌ضرر برای داشتن دندان‌های سفیدتر ارائه کرده که به شرح زیر است :
- بیش از اندازه مسواک نزنید. زیاد مسواک نزنید و برس را محکم روی دندان‌هایتان نکشید با این کار مینای دندان شما آسیب می‌بیند. حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و دوباره دندان‌هایتان را در صورت نیاز مسواک بزنید، مسواک را هم همیشه نرم روی دندان‌هایتان بکشید.
- چای و قهوه کمتری بنوشید. برای اینکه دندان‌های سفیدی داشته باشید چای و قهوه‌ کمتری بنوشید. این نوشیدنی‌ها با گذشت زمان رنگ دندان‌های شما را تغییر می‌دهند.
- آدامس بجوید. جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شما می‌شود و به تمیزی دندان‌های شما نیز کمک می‌کند. افزایش تولید بزاق اثر باکتری‌هایی که موجب پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می‌شود را خنثی می‌کند. علاوه بر این جویدن آدامس موجب کاهش استرس می‌شود و اشتهای شما را برای خوردن غذاهای شیرین کمتر می‌کند.
- از خوردن مواد غذایی اسیدی بپرهیزید. خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های اسیدی موجب زرد شدن دندان‌های شما می‌شود. از خوردنی‌هایی مثل سودا، لیمو، آب نبات، گوجه، غذاهای نشاسته دار بپرهیزید و از آجیل، غلات و آب بیشتری استفاده کنید.
- میوه و سبزیجات ترد بخورید. به جای خوردن آب میوه، خود آن را بخورید. برای داشتن دندان‌های سفید از میوه‌ها و سبزیجات ترد مثل سیب، کرفس، هویج و گلابی مصرف کنید.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/12/17 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">