سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

نکاتی برای نگهداری 5 ماده غذایی مهم که نمی دانستید!

نکاتی برای نگهداری 5 ماده غذایی مهم که نمی دانستید!
برای نگهداری از پیاز باید سراغ محیط‌های خشک بروید. فضایی مثل انباری می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری پیاز باشد؛ جایی که رطوبت یخچال را ندارد اما در عوض خنکی مخصوص خودش را دارد.
هر چیزی جای خودش را دارد. هر آدمی خانه خودش را دارد. هر وسیله‌ای در خانه جای مخصوص به خودش را دارد و به تبع همین موضوع هر ماده غذایی خاصی هم جای به خصوصی برای نگهداری خواهد داشت. در این بین شاید برخی از ما هنوز درباره اینکه بعضی از مواد غذایی خاص را کجا نگهداری کنیم کمی بلاتکلیف باشیم. به عنوان مثال شما گوجه‌فرنگی را داخل یخچال نگه می‌دارید یا خارج از آن؟ مطمئن هستید جایی که شما از گوجه‌فرنگی نگهداری می‌کنید همان جایی است که باید باشد؟ 5 ماده غذایی وجود دارد که برخی از ما کم و بیش در خصوص جای نگهداری از آنها سردرگم هستیم. این مطلب شما را راهنمایی می‌کند تا بدانید کجا باید از این مواد غذایی نگهداری کنید.
گوجه‌فرنگی، قهرمان سالاد!
 بله، گوجه‌فرنگی به لحاظ تکنیکی یک نوع میوه است اما به لحاظ مزه بیشتر در دسته صیفی‌جات قرار می‌گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که در باغچه کوچک خانگی‌تان بوته‌های گوجه‌فرنگی کاشته‌اید پس به خوبی به این نکته واقف هستید که گوجه‌فرنگی گرما را دوست دارد و البته از سرما بیزار است. با این وصف فریزر و دمای سرد نمی‌تواند فضای ایده‌آلی برای نگهداری از گوجه‌فرنگی باشد. البته شما می‌توانید گوجه‌فرنگی را در فریزر نگهداری کنید چون در این صورت همچنان قابل استفاده برای پخت و پز خواهد بود اما دیگر یک خوردنی تازه محسوب نمی‌شود. در عوض می‌‌توانید گوجه‌فرنگی را در کمد یا داخل سبدهای مخصوص در فضای آشپزخانه نگهداری کنید البته حواستان باشد که گوجه‌فرنگی نباید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد. به این ترتیب شما می‌توانید همواره آن را سرحال و البته تازه استفاده کنید. در ضمن برای اینکه گوجه‌فرنگی‌ها پلاسیده نشود چه بهتر که به مقدار مصرف روزانه یا هر دو روز یک‌بار خرید کنید تا همیشه گوجه‌فرنگی تازه در اختیار داشته باشید.
 سیب‌زمینی، محبوب قلب‌ها!
کسی را سراغ دارید که سیب‌زمینی دوست نداشته باشد؟ سیب‌زمینی خنکی را دوست دارد نه دمای سرد را. خب! البته خیلی از ما فضایی مانند گلخانه در منزل نداریم؛ جایی که خنک و تاریک بوده و برای نگهداری سبزیجات فضای ایده‌‌آلی باشد بنابراین نگهداری از ماده غذایی‌ای مثل سیب‌زمینی  که به چنین فضایی نیاز دارد در یک پاکت کاغذی و البته در نقطه‌ای خنک مانند بالکن می‌تواند بهترین گزینه باشد. اینکه چرا باید از پاکت‌های کاغذی برای نگهداری سیب‌زمینی استفاده کرد دلیل مشخصی دارد چون در پاکت‌های کاغذی جریان هوا بهتر از کیسه‌های پلاستیکی صورت می‌گیرد. به این ترتیب سیب‌زمینی به راحتی خراب نمی‌شود. در ضمن اگر سیب‌زمینی را داخل یخچال نگهداری کنید روند تبدیل نشاسته آن به شکر تسریع می‌شود و در نهایت روی طعم، ترکیب و روش‌های پخت آن تاثیر خواهد گذاشت. پس از نگهداری  سیب‌زمینی داخل یخچال خودداری کنید.
پیاز، بدبوی دوست‌داشتنی!
پیاز تا وقتی که پوست کاغذی‌اش به عنوان محافظ سطح، آن را تحت پوشش قرار نداده از دل خاک بیرون نمی‌آید. برای نگهداری از پیاز باید سراغ محیط‌های خشک بروید. فضایی مثل انباری می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری پیاز باشد؛ جایی که رطوبت یخچال را ندارد اما در  عوض خنکی مخصوص خودش را دارد. در ضمن کمبود هوا سبب فاسد شدن پیاز می‌شود بنابراین سعی کنید پیاز را لابه‌لای سیب‌زمینی نگهداری نکنید. پیاز را در فضایی خنک، خشک و تاریک قرار  دهید. تاریک از آن جهت که نور سبب می‌شود پیاز تلخ شود.
آووکادو، تازه‌وارد باکلاس!
آووکادو مدت زیادی نیست که بین جماعت ایرانی راه پیدا کرده و کم‌کم برای آنها جالب می‌شود. آووکادو تا قبل از اینکه از درخت چیده شود روند رسیدن و تازه شدن را آغاز نخواهد کرد. اگر شما آووکادوی سفت و خشک خریدید آن را در یخچال نگهداری نکنید چون نگهداری در یخچال باعث کند شدن روند رسیدن این میوه خواهد شد. از طرف دیگر اگر شما آووکادوی رسیده و کامل خریداری کرده‌اید اما فعلا قصد ندارید آن را استفاده کنید، نگهداری آن داخل یخچال کمک می‌کند تا شما فواید این میوه را برای استفاده دیرتر هم حفظ کنید؛ قبل از اینکه این میوه از شدت رسیدن بیش از حد پلاسیده شود. بنابراین برای نگهداری آووکادوی رسیده و نرسیده 2 روش کاملا متفاوت وجود دارد. همانطور که باید آووکادوی نرسیده را خارج از یخچال نگهداری کنید تا برسد و کامل شود، آووکادوی رسیده را اگر نمی‌خواهید بلافاصله استفاده کنید می‌توانید با فراغ بال داخل یخچال بگذارید.
ریحان، رفیق گرمابه و گلستان کباب!
گوجه‌فرنگی و ریحان وقتی در یک بشقاب  کنار هم قرار بگیرند، می‌شوند همان رفقای گرمابه و گلستان یک سیخ کباب کوبیده دبش وطنی. اتفاقا این وجه اشتراک به قسمت‌های دیگری هم تعمیم پیدا می‌کند؛ از جمله اینکه نحوه نگهداری از آنها هم بسیار شبیه یکدیگر است. مانند گوجه‌فرنگی، ریحان هم عاشق گرماست بنابراین اگر ریحان برای زمان‌های طولانی در محیط سرد قرار بگیرد خیلی زودتر از آن موقعی که انتظارش را دارید پژمرده می‌شود.
ریحان اگر در دمای طبیعی محیط و داخل کابینت نگهداری شود و صدالبته اگر به طور تازه از باغچه چیده و استفاده شود، بهترین بازدهی را خواهد داشت. یک دسته ریحان تازه می‌تواند در یک لیوان آب برای مدت چند روز و البته دور از نور خورشید نگهداری شود به شرط اینکه هر روز یا یک روز در میان آب لیوان عوض شود. فراموش نکنید نگهداری ریحان در کابینت هم نباید بیش از 2 تا 3 روز طول بکشد و کلا این سبزی باید تازه مصرف شود. در ضمن اگر قصد دارید ریحان را داخل کابینت نگه دارید بهتر است آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید چون این کار کمک می‌کند تا ریحان رطوبت خود را حفظ کند و تازه باقی بماند اما در عین حال کیسه باید فضای بازی برای رفت و آمد هوا داشته باشد.
منبع : زندگی ایده آل






تاریخ : پنج شنبه 91/11/19 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">