سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پل های زیبا و ابتکاری از سراسر جهان

1 – پل حضرت موسی در هلند (The Moses Bridge, Netherlands)

  توسط گروه RO & AD طراحی شده است . از چوب آکویا ساخته شده است . چوبی که با استفاده از آخرین تکنولوژی از بهترین چوبهای مناطق استوایی نیز محکم تر و بادوام تر شده است . از لایه خاصی در قسمت در تماس با آب آن استفاده شده است . این پل به خاطر معجزه حضرت موسی در شکافتن نیل به نام این پیامبر نام گذاری شده است .

 

 2 – پل داوینچی در نروژ (Da Vinci Bridge , Norway )

  پلی که توسط داوینچی طراحی شده بود 500 سال بعد ساخته شد . این پل در یک شهر کوچک در 20 کیلومتری شمال اسلو پایتخت نروژ قرار دارد . این اولین سازه مهندسی است که از نقاشی های داوینچی ساخته شده است .

 3 – پل موجهای هندرسون سنگاپور ( Henderson Waves, Singapore )

  این پل عابر پیاده 275 متری دو پارک را در سنگاپور به هم متصل می کند .  این پل ظاهر زیبای موج مانندی دارد .

 4 – پل میلنیوم گیتس هد در انگلستان (The Gateshead Millennium Bridge, England)

  به دلیل شکل و نوع انحنای آن به نام پل چشمک زن نیز معروف است  . این پل عابر و دوچرخه سواران بر روی رودخانه تاین در شمال شرقی انگلستان زده شده است .

 5 – پل جمع شونده در انگلیس ( Rolling Bridge, England)

این پل 12 متری از جنس چوب و فولاد در سال 2004 در بخش کوچکی از کانال یکپارچه لندن ساخته شده است . این پل قابلیت جمع شدن به شکل یک هشت گوش را دارد .

 6 – پل اسلاورهوف هلند (Slauerhoffbrug, Netherlands)

 اسلاورهوف واقع در لیوواردن یک پل تمام اتوماتیک با قابلیت حرکت و تطبیق پذیری با محیط اطراف خود است . قابلیت جابجایی و تغییر شکل سریع آن به شکلی که لازم است به کشتی ها اجازه حرکت می دهد .

 7 – پل کوبیتسشک برزیل ( The Juscelino Kubitschek Bridge , Brazil )

  ایده اصلی این پل برای حل مشکل مردم حومه شهر برای رفت و آمد به خانه هایشان بعد از کار در شهر بوده است . پل کوبیتسشک (رییس جمهور قدیمی برزیل ) توسط 2 طراح برزیلی طراحی شده است .

 8 – پل میلو فرانسه  (The Millau Viaduct, France)

  بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع 343 متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال 2004 توسط ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه افتتاح شد.

جاده پل به طول 2460 متر از مقاطع فولادی در 8 دهنه با عرض 32 متر و فاصله متوسط 342 متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از 36،000 تن وزن داشته و با عمق 4?2 متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید.

 9 – پل اژدها آمستردام (Python Bridge)

  به دلیل ظاهرش به این نام شناخته می شود . این پل قرمز حدود 90 متر طول دارد.

 10 – پل اورسوند در سوئد (Oresund Bridge, Sweden)

پل اورسوند از تنگه اورسوند عبور می کند و سوئد را به دانمارک متصل می کند . حدود 8 کیلومتر از ساحل سوئد تا جزیره ای مصنوعی ادامه دارد . از آن جزیره تا جزیره آماگر دانمارک به صورت تونلی 2 کیلومتری ادامه دارد . آن جزیره مصنوعی به این دلیل ایجاد شده که آب به داخل تونل نفوذ نکند .






تاریخ : یکشنبه 91/8/28 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">