سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
جیب‌بر‌ها از روش‌های مختلفی برای رسیدن به طعمه‌هایشان استفاده می‌کنند. باید اذعان داشت که بیشتر جیب‌بر‌ها در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند، ولی با وجود این همه آن‌ها در بیشتر مواقع به دنبال هدف‌های ساده می‌گردند.
جام جم آنلاین: جیب‌بر‌ها از روش‌های مختلفی برای رسیدن به طعمه‌هایشان استفاده می‌کنند. باید اذعان داشت که بیشتر جیب‌بر‌ها در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند، ولی با وجود این همه آن‌ها در بیشتر مواقع به دنبال هدف‌های ساده می‌گردند.

فرض کنید در حین سفر شما در صف خرید بلیت برای سینما یا پارک هستید یا ممکن است در پاساژ یا مجتمع تجاری پرازدحامی در حال خرید باشید. وقتی می‌خواهید برای پرداخت پول، کیفتان را بردارید ناگهان خشکتان می‌زند، بسرعت شروع می‌کنید سایر جیب‌هایتان را بررسی می‌کنید، ناامیدانه همه جاهایی که ممکن است کیفتان را گذاشته باشید جستجو می‌کنید و در ذهن خود آخرین باری که از کیفتان استفاده کردید را به خاطر می‌آورید.

مشکل فقط پول‌های موجود در کیف نیست. شما مدارک مهمی را همراه با پول‌های کیفتان از دست داده‌اید که این موضوع بویژه در سفر و بالاخص در سفرهای خارجی می‌تواند برایتان بسیار دردسر ساز باشد.

این صحنه می‌تواند در هر یک از کشورهای دنیا و در هر گوشه و کناری که حتی تصورش را نمی‌کنید، اتفاق بیفتد.

جیب‌بر‌ها همواره در کمین گردشگرانی هستند که با بی‌دقتی وسایلشان را در شرایط آسان برای سرقت قرار می‌دهند.

هدف اصلی جیب‌بر‌ها معمولا کیف پول، وسایل ارزشمند و جواهرات و در بسیاری از موارد سرقت پاسپورت گردشگران است.

البته این موضوع جیب‌بری یک بزه قدیمی است که از قرن‌ها پیش جوامع شهری با آن مشکل داشته‌اند. جای نگرانی نیست زیرا با رعایت موارد امنیتی شما براحتی می‌توانید از کیف پول و سایر وسایل ارزشمند خود در برابر این گونه سارقان محافظت کنید.

علائم هشداری

یک جیب‌بر می‌تواند در هر محلی حضور داشته باشد و نخستین توصیه این است که در هر شرایطی مراقب وسایلتان باشید ولی برخی نشانه‌ها می‌تواند علائم هشداردهنده‌ای باشند که در‌صورت بی‌توجهی به آن‌ها احتمال اینکه شما طعمه بعدی جیب‌بر‌ها باشید وجود دارد.

به صورت جدی و در سفرهای خارجی از مواجهه با گدایان و افراد مست دوری کنید.

فضاهای شلوغی مانند اتوبوس‌ها، مترو و قطارهای شهری برای جیب‌بر‌ها بسیار مناسب است تا در شلوغی و سر و صدای محیط، کار خود را انجام داده و میان جمعیت ناپدید شوند. در این گونه فضا‌ها از وسایلتان مراقبت بیشتری انجام دهید.

در مناطق فقیرنشین و کشورهایی که سطح درآمد مردم پایین است، محتویات جیب یک گردشگر می‌تواند به اندازه درآمد چند ماه یک خانواده باشد. خود این موضوع می‌تواند انگیزه خوبی برای سارقان باشد.

در سفرهای خارجی یا سفر به مناطق حومه شهری و جرم‌خیز به گونه‌ای رفتار نکنید که غریبه‌بودن شما مشخص باشد. این موضوع شامل نوع لباس پوشیدن شما نیز می‌شود. سعی کنید به هیچ وجه به تنهایی وارد این ‌مناطق نشوید.

در بازارهای فضای آزاد که معمولا محصولات محلی و صنایع دستی در آن ارائه می‌شود، بیشتر مراقب جیب‌هایتان باشید زیرا این فضای شلوغ، محیط مناسبی برای کار جیب‌بران به شمار می‌رود.

به هر گونه تنه زدن در فضاهای شلوغ حساس باشید. متاسفانه تجربه ثابت کرده است که در بسیاری از موارد وقتی در جاهای شلوغ و پرازدحام هستیم متوجه تنه زدن دیگران نمی‌شویم. این شگرد قدیمی هنوز اصلیترین راه برای رسیدن انگشتان جیب‌بر‌ها به کیف پول شماست.

فراموش نکنید شما یک گردشگر هستید و به دنبال دردسر نمی‌گردید. به هیچ عنوان به سمت جاهایی که دعوای خیابانی رخ داده نروید. در بسیاری از موارد این دعوا ساختگی بوده و تنها برای خالی کردن جیب شما صورت می‌گیرد.

در کشورهای مختلف روش‌های جدیدی برای جیب‌بری ابداع شده است، مثلا بتازگی در برخی کشورهای اروپایی یک کودک در خیابان مقابل شما می‌آید و ناگهان نور قوی فلاش عکاسی را روی صورتتان حس کرده و پس از چند ثانیه که به خودتان می‌آیید از کیف پولتان خبری نیست.

در برخی کشورهای آمریکای جنوبی که در فرهنگ آن‌ها فوتبال خیابانی بشدت رواج دارد، یکی از شیوه‌های سرقت از گردشگرانی که از زمین بازی آن‌ها یا به عبارتی‌‌ همان خیابان عمومی عبور می‌کنند، این است که ناگهان توپ به سمت گردشگر آمده و یکی از بازیکنان بشدت روی پای شما تکل می‌کند! همه بازیکنان بسرعت به دور شما جمع شده و با عذرخواهی از زمین بلندتان می‌کنند. شما هنوز گیج هستید و در حال پاسخ دادن به عذرخواهی این نوجوانان به ظاهر معصوم در حالی که خبر از کیف پول ربوده شده‌تان ندارید!

ممکن است در رستوران کسی به اشتباه نوشیدنی یا سس روی لباس شما بریزد و همیشه در این‌گونه موارد یک خانم نسبتا مسن و دلسوز با یک دستمال آماده که معلوم نیست بسرعت از کجا تهیه کرده به جان لباس شما می‌افتد و با عذرخواهی می‌خواهد آن را تمیز کند. در این حالت ضمن ممانعت از انجام این کار، مراقب جیبتان باشید.

در بسیاری از موارد جیب‌بر‌ها به صورت تیمی کار می‌کنند. در بسیاری از گزارش‌های پلیس ذکر شده که گردشگران به نقاشان خیابانی که در چند دقیقه از صورت افراد طراحی می‌کنند مراجعه کرده و نقاش از آن‌ها می‌خواهد مستقیم به وی یا به زاویه خاصی نگاه کنند تا او بتواند از صورتشان طراحی کند. این چند دقیقه وقت بسیار زیاد‌تر از آن چیزی است که یک تیم حرفه‌ای جیب‌بر برای ربودن وسایل شما نیاز دارد.

مطالعات روان‌شناختی نشان داده است که بیش از 90 درصد مردم در مورد قابلیت‌های خود در برابر سارقان به صورت اغراق‌آمیز فکر می‌کنند و عقیده دارند جیب‌بر‌ها فقط سراغ آدم‌های بی‌دست و پا و شلخته می‌روند، در حالی که به هیچ وجه این‌ طور نیست و قطعا هیچ سارقی مستقیم به کسی اعلام نمی‌کند: گردشگر عزیز! با اجازه می‌خواهم جیبتان را خالی کنم! شما هر چقدر هم که زرنگ باشید، اگر موارد ایمنی را رعایت نکنید احتمال دارد در فروشگاه بعدی دست در جیبتان کرده و ببینید که از پول خبری نیست. ‌

جیب‌بر‌ها از روش‌های مختلفی برای رسیدن به طعمه‌هایشان استفاده می‌کنند. باید اذعان داشت که بیشتر جیب‌بر‌ها در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند، ولی با وجود این همه آن‌ها در بیشتر مواقع به دنبال هدف‌های ساده هستند.

منظور از هدف‌های راحت در مرحله اول وسایل و کیف‌های دستی هستند که با خیال راحت از خودتان جدا کرده و روی می‌ز، صندلی یا زمین قرار می‌دهید.

این موضوع در مورد کیسه‌های خرید شما بویژه وقتی که در سفر برای خودتان خرید‌های خاص انجام داده یا سوغاتی تهیه کرده‌اید و تعداد زیادی کیسه و جعبه حمل می‌کنید جلوه بیشتری دارد. این موضوع را در رستوران‌ و کافه‌ها نیز رعایت کنید. بهتر است در طول سفر خانم‌ها از حمل طلا و پول زیاد در کیف دستی خود جدا دوری کنند.

بهترین جا برای نگهداری پول‌هایتان جیب شلوار یا پیراهنی است که در زیر مانتو یا لباس دیگری قرار گرفته است. آقایان هم اگر کیف پول خود را در جیب بغلی کت نگهداری می‌کنند، باید بسیار هوشیار باشند، بویژه وقتی که به دلیل گرما یا هر دلیل دیگر کت خود را از تن خارج می‌کنند.

بسیاری از دزدان ناجوانمرد از تیغ و کا‌تر برای پاره کردن بند کیف‌های دوشی، جیب یا کیف دوربین و... استفاده می‌کنند.

بهتر است اگر از کیف کمری استفاده می‌کنید، بند آن را از دو یا سه پل جای کمربند شلوار خود عبور دهید، زیرا در این صورت حتی اگر جیب‌بر بند آن را با تیغ ببرد، نخواهد توانست آن را از بند کمربند شلوار شما جدا کند.

اقدامات‌ پیشگیرانه برای ‌جلوگیری از‌ سرقت

اشیا و پول‌های اضافه خود را در صندوق امانات هتل یا صندوق‌های امنیتی داخل اتاق‌های هتل قرار دهید و تنها به اندازه نیازتان با خود پول حمل کنید.

از حمل کارت‌ها و مدارک غیرضروری مانند کارت ملی، گواهینامه ایرانی و... در سفرهای خارجی خودداری کنید و در صورتی که به هر دلیل آن‌ها را با خود برده‌اید، بهترین جا برای نگهداری آن‌ها، اتاق هتلتان است.

پاسپورت و پول‌هایتان را در جیب‌های مختلف قرار دهید. بهترین حالت برای حمل مدارک و پول‌هایتان تهیه یک کیف گردن‌آویز است که در داخل بند آن از رشته‌های فلزی نازکی استفاده شده است که با تیغ یا کا‌تر بریده نمی‌شود.

سعی کنید کیف پولتان را در جیب ژاکت یا کاپشنی قرار دهید که با زیپ بسته می‌شود.

در حین سفر هیچ نیازی به استفاده از تزئینات گرانب‌ها و طلا و جواهر نیست. به گونه‌ای لباس نپوشید که نشان دهد شما یک گردشگر خارجی پولدار هستید.

سعی کنید علاوه بر کیف پول اصلیتان که در جیب قرار داده‌اید یک کیف پول ارزان قیمت داشته باشید و کمی پول در آن قرار دهید.

برای خرج کردن از کیف دوم استفاده کنید، زیرا در بسیاری از موارد جیب‌بر‌ها شما را از قبل زیر نظر می‌گیرند و به احتمال زیاد با دیدن این کیف پول ارزان و مقدار پول کم موجود در آن از قصد خود صرف‌نظر کرده و به‌سراغ طعمه دیگری می‌روند.

‌سعی کنید معنی واژه دزد را به زبان کشوری که مقصد شماست یاد بگیرید که اگر کسی جیب شما را زد و او را در حال فرار دیدید بتوانید از مردم کمک بگیرید!

بهترین نوع کیف در سفر کیف‌هایی است که ‌داخل شلوار تعبیه می‌شود. با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم کوهنوردی می‌توانید از این نوع کیف‌ها تهیه کنید. احتمال سرقت این نوع کیف‌ها تقریبا وجود ندارد.  





تاریخ : شنبه 91/2/30 | 8:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">