سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
قیمت فیشها باتوجه به زمان اعزام متفاوت است اما هزینه تمتع در سال جاری 11 میلیون تومان و همچنین هزینه اعزام عمره امسال نیز سه میلیون تومان است و هر سال قیمتها تغییر پیدا می کند.
مهر:   هرساله درآستانه زمان اعزام، بازار خرید و فروش فیشهای حج تمتع و عمره در جامعه داغ می‌شود این درحالی است که به گفته مسئولان سازمان حج، خرید و فروش این فیشها قانونی نیست و دلالان نیز با ثبت در دفاتر زیارتی و دفاتر اسناد رنگ قانونی به این کار غیر قانونی خود می‌دهند.
، همزمان با ثبت نام مشتاقان زیارت خانه خدا در کاروانها بازار خرید و فروش فیش های حج تمتع نسبت به قبل بیشتر شده بطوریکه در سطح شهر و در اغلب موارد در تمامی خیابانها شاهد تبلیغات گسترده دلالان خرید و فروش فیش ها هستیم. درحالی تبلیغات فروشندگان فیش های حج تمتع و عمره بیشتر از قبل شده که سازمان حج و زیارت بارها اعلام کرده که خرید فروش فیش ها غیرقانونی است که البته به نظر می رسد مسئولان سازمان حج ساز و کار قانونی برای برخورد با واسطه ها و دلالان ندارد.
از سوی دیگر نرخهای اعلام شده از سوی دلالان نیز تفاوت بسیاری با نرخهای سازمان حج دارد بطوریکه در برخی موارد تا سه برابر قیمت واقعی آنها می رسد و برهمین اساس با خرید و فروش فیش ها، سود زیادی به جیب دلالان و واسطه ها می رود. اما در حال حاضر هزینه ای که از سوی سازمان حج برای سفر معنوی عمره و حج مفرده اعلام شده حدود یک میلیون تومان و پنج میلیون تومان است اما دلالان هزینه فیش حج تمتع را 11 میلیون تومان و عمره را سه میلیون تومان برای سال جاری عنوان می کنند.
خرید و فروش فیش حج غیرقانونی است
رئیس سازمان حج و زیارت درمورد خرید و فروش فیش های حج گفت: خرید و فروش فیشهای حج و تمتع توسط دلالان غیر قانونی بوده و ممنوع است به همین دلیل به متقاضیان تشرف توصیه می شود نسبت به خرید و فروش فیشهای غیر قانونی اقدام نکنند.
علی لیالی تاکید کرد: انتقال فیش های حج فقط به بستگان درجه یک امکانپذیر است و به غیر آن ممنوع است.
به گفته وی، امتیاز تشرف به حج تمتع مخصوص افرادی است که در بانک سپرده گذاری کرده و سالها در انتظار مانده اند.
وی در مورد تبلیغات خرید و فروش فیشها نیز افزود: نیروی انتظامی و وزارت ارشاد نیز با تبلیغات خرید و فروش غیر قانونی فیشهای حج برخورد می‌کند. این درحالی است که به گفته یک واسطه خرید و فروش و انتقال فیشهای حج و عمره کاملا قانونی انجام می شود و در دفاتر زیارتی مجاز سند به اسم فرد خریدار زده می شود به همین دلیل خرید و فروشها قانونی است.
11 میلیون تومان هزینه تمتع، سه میلیون تومان عمره
وی  در مورد قیمت فیشهای امسال گفت: قیمت فیشها باتوجه به زمان اعزام متفاوت است اما هزینه تمتع در سال جاری 11 میلیون تومان و همچنین هزینه اعزام عمره امسال نیز سه میلیون تومان است و هر سال قیمتها تغییر پیدا می کند.
وی که یکی از نمایندگیهای خرید و فروش فیش‌های شرق تهران را برعهده دارد در مورد اینکه سازمان حج اینگونه واگذاری فیشها را غیر قانونی می داند، افزود: به هیچ وجه غیر قانونی نیست و در دفاتر زیارتی و همچنین دفاتر اسناد و املاک به ثبت رسیده و سند صادر می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت نیز با تاکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش فیشها به مهر گفت: این امر قانونی نیست و در بسیاری موارد تعداد زیادی از هموطنان به سازمان حج مراجعه کرده اند مبنی بر اینکه دلالان حج، پول آنها را خورده اند و همین دلیلی بر غیر قانونی بودن آن است.
غیرتی گفت: به مردم توصیه می شود برای جلوگیری از کلاهبرداریها به سراغ دلالان و واسطه های حج نروند و با ثبت نامهای مجاز به این سفر معنوی بروند.
در هر حال کار دلالان و واسطه های حج هرسال ادامه دارد و مسئولان نیز همچنان عنوان می کنند که خرید و فروشهای فیش حج غیر قانونی است و در این میان به نظر می رسد جای یک اقدام اساسی برای جمع کردن پای واسطه های حج از جامعه خالی است.





تاریخ : دوشنبه 91/1/28 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">