سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بهترین روش این است که یک بار باک خود را کامل پر کنید و در همان زمان کیلومترشمار ثانوی خودرو ( تریپ ) را صفر نمایید.
  مصرف بنزین خودروی خود را چگونه حساب کنیم ؟ 

بهترین روش این است که یک بار باک خود را کامل پر کنید و در همان زمان کیلومترشمار ثانوی خودرو (تریپ) را صفر نمایید. بعد از چند روز و طی چندین کیلومتر، در مراجعه بعدی به پمپ بنزین مجددا باک را کامل پر نمایید و سپس ببینید چند کیلومتر رفته اید و چند لیتر در دفعه دوم بنزین زدیده اید. عدد لیتر را بر مسافت رفته بر حسب کیلومتر تقسیم کرده و ضربدر 100 نمایید. به عنوان مثال: تا لبریز شدن باک در دفعه دوم 45 لیتر بنزین زده اید و مسافت 520 کیلومتر تا آن لحظه رفته اید: 8.6=100*(520/45). یعنی مصرف بنزین شما 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است. مبنای محاسبه مصرف واقعی و مقطعی در هر بازه زمانی اینگونه است. طبیعتا رقم دست یافته با رقمی که کارخانه در شرایط آب و هوایی استاندارد اعلام می کند متفاوت (معمولا بالاتر!) است.


 قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

اصولا هرچه تکنولوژی پیشرفت می کند به موازات آن راههای خلاف نیز پیشرفت می کنند. واقعیت این است که هر دو قفل توسط سارقان حرفه ای قابل باز شدن هستند، اما مزیتشان این است که روند سرقت را کندتر و احتمال رسیدن صاحب خودرو را بیشتر می کنند. خصوصا در حال حاضر که عابرین نسبت به صدای آژیر دزدگیرها بی تفاوت شده اند و اقدامی نمی کنند. قفل فرمان را می توان با کندن غربیلک فرمان  و جاگزین کردن غربیلک دیگر از رده خارج کرد. اما در مورد قفل پدال به دلیل عدم دید اولیه از خارج از خودرو و سخت بودن عملیات قفل گشایی توسط دریل و غیره در آن فضای کم، اندکی بیشتر از قفل فرمان قابل اعتماد است. دقت کنید که هیچ کدام از این اقلام بازدارنده نیستند، بلکه در بیشتر مواقع فقط تاخیر انداز هستند.




 یکی از دوستانم می گفت در پیچ های تند با پای چپ ترمز بگیریم و هم زمان با پای راست گاز بدهیم. این کار چه فایده ای دارد؟ (پ.م از تهران)

این تکنیک در خودروهای دیفرانسیل جلو بی تاثیر است. به آن تکنیک LFB  (Left Foot Braking) می گویند و مخصوص خودروهای دیفرانسیل عقب است. به این صورت که ترمز با پای چپ موجب کمتر شدن سرعت چرخ جلو ، و فشردن پدال گاز با پای راست موجب بیشتر شدن سرعت چرخ عقب می شود و در نتیجه ی این اختلاف سرعت، عقب خودرو تمایل پیدا می کند حول محور جلو بچرخد یا سر بخورد و اگر این تکنیک کنترل شده اجرا شود باعث بهبود فرایند پیچیدن در پیچهای تند می شود. برای درک بهتر، مطالعه مطلب " دریفت دقیقا چیست؟ " در شماره دوم تخت گاز (دی ماه 90 ) به شما پیشنهاد می شود.


کامپوننت چیست ؟

کامپوننت ها نوعی بلندگوهای پیشرفته هستند که در سیستم های صوتی حرفه ای خودرو به کار گرفته می شوند. این بلندگوها توانایی بالایی در  تفکیک فرکانس و در نتیجه شفافیت بیشتر در موزیک دارند. اگر فرکانس موزیک را به سه دسته کلی تقسیم کنیم، اجرای محدوده فرکانسهای متوسط و بالا را اجزای کامپوننت، و فرکانسهای پایین را ساب ووفرها بر عهده می گیرند. این کامپوننتها که از ابعاد 13 اینچی به بالا در بازار موجودند دارای کراس اوور مجزا بوده و تغذیه آنها از آمپلی فایر می باشد. به طور خلاصه از ادواتی هستند که لذت شنیدن یک موسیقی با کیفیت را در خودرو صد چندان می کند!


چگونه مرغوبیت یا خلوص بنزین را تشخیص دهیم ؟

 در درجه اول ظاهر بنزین پاسخگوی سوال ماست. اگر از بنزین سوپر استفاده می کنیم باید به رنگ سبز و اگر بنزین معمولی می زنیم تقریبا به صورتی رنگ متمایل باشد. در خودروهایی که کاتالیزور ندارند گاها با شنیدن صدای عطسه های ریز و ریپ زدن می توان پی به وجود درصدی آب در بنزین برد. احتراق ناقص، تغییر رنگ سر شمع ها، کم شدن کشش استاندارد موتور، آلودگی زیاد هوا و افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت می تواند نشانگر عدم مرغوبیت بنزین باشد. یادآور می شویم که بهترین زمان سوختگیری صبح زود یا اواخر شب است. سرما باعث افزایش چگالی و عدم تبخیر سوخت می شود و در واقع با یک لیتراژ ثابت می توانیم جرم بیشتری بنزین وارد باک کنیم.


 فیلر گیری موتور چیست ؟

فیلر گیری یکی از  مهمترین و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن) را انجام دهدهر جسمی بر اثر حرارت  منبسط شده و بر طول و قطر و  حجمش  افزوده می شود قطعاتی که در موتوربکار  رفته اند در مقابل حرارت انبساط  پیدا می کنند  که در هنگام طراحی  موتور با  محاسبه این مقدار انبساط را  بخوبی جبران می کنند یکی از سیستم های که انبساط در انها محسوس بوده و برای کار موتورتاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپ ها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار بازو بسته شدن سوپاپ ها مختل نگردد در صورت عدم وجود  این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت  طولی ندارند به هم  فشار اورده  باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط  کارخانجات  سازنده اندازه گیری و اعلام شده و آن را با فیلر اندازه و تنظیم می کنند.

نکات لازم برای فیلر گیری موتور:

1- شناخت سوپاپ ها برای فیلر گیری

2- مقدار لقی و فاصله مجازی که باید برای سوپاپ ها با فیلر میزان کنیم بدست اورده باشیم

3- این مقدار لقی بسته به دستور کارخانه باید در حالت سرد یا گرم برای فیلر گیری موتور ماشین ضروری است  

4- شناخت احتراق سیلندر های مورد نظر برای فیلر گیری ازراه های مختلف

5- آماده کردن فیلر با شناخت نوع ماشین و تبدیل فیلر در صورت نیاز




م:برترینها





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">